Lokakuun 2007 Taaperot Toukokuussa

Keiju07 Elä nyt noin sano ettei onnistu :(
Eka ifv on nytten.Maanataina on punktio ja torstaina siirto.Ja toivotaan että jotain jää pakkaseenkin.

Kyrsii vaan kun missään ei mitään vikaa ole mutta kun ei vaan tärppää..no jospa näillä hommilla sitten.

dogtorille Paljon jaksuja ja toivotaan että kaikki hyvin.
keiju Ihania kuvia :heart:
 
Susa kääntyisin varmaan tuon musta-valkoisen puoleen koska olette menossa yökerhoonkin. Sori, mut se on tosi kaunis! Enkä laittaisi capreja... no en tiedä voihan ne olla kivatkin mutta tuleeko vähän shortsimeininki? Onnea valintaan :D

Dogtorille jaksuja sairaalaan, onneksi pääset hoitoon :hug: Ja Keijun vauvat... huokaus! Ihania!

Rontti, meillä kasvetaan myös ja ajatus siitä on.... jipii :LOL: Huomaa että vauva-aika on nyt eletty, ei tule enää vauvakuumetta tai kaihoa omaan, toisten vauvat on kyllä mahtavia! Ihana siis että toiset vauvoja saa. Sanoin minä ukolle viikko sitten että NYT sanot jos haluat kolmannen, tehdään se heti eikä viiden vuoden päästä. Meinas että ei, on päätökseen tullut ja se kävi minullekin. Voin yrittää kolmatta jos haluaisi, mutta olin tyytyväinen päätökseen. Katsellaan Annin kanssa nykyään marsuja ja koiria kaihoisasti, varmaan pian sitten niitä meille :D
 
Kesäsuunnitelmia, juuri varasin kesäkuun alkuun meille risteilyn ja pari yötä turussa, muumimaailmaa luvassa. Rokualta varattiin mökki heinakuulle. Siinäpä ne. Oma piha on suosiossa ja juuri käytiin ulkomailla niin saavat riittää.
 
Keiju ihanan söpöt tytöt sinulla :heart: Ja tosiaan on tytöt samannäköisiä :D
Shenda pidetään peukkuja kovasti ylhäällä että siirto onnistuisi ja toisi sen kauan kaivatun plussan :hug:
Dogtor :hug:

Osasinpas käydä shoppailemassa niin etten ostanut yhtään vaatetta lapsille :D
 
Hei pitkästä aikaa. :wave:

Tämä herhiläinen pörrää nyt työaikana palstalla kun kotona ei nykyään jaksa enää olla netissä ollenkaan. :D

Oli pakko tulla onnittelemaan Keijua toisesta prinsessasta :heart: Ihania kuvia neideistä.

Meillä Apinanpoikanen kasvaa ja on tullut aika kiltiksikin kun entiseen vertaa. Tykkää olla ulkona ihan kamalasti ja siinä kai se vitsi onkin poikasen tyytyväisyydestä. Ollaan oltu tosi paljon ulkona nyt kun on näin hyvät ilmat ollut. Tällä viikolla istutin itselle pilvikirsikka puun ja muutenkin nuohoan kokoajan jossain penkissä pylly pystyssä.

Muuten olen kyllä ihan pihalla kaikkien asioista enkä oikein pysty kommentoimaan, mutta jospa tässä joku sadepäivä saisin enemmänkin itsestäni irti ja pääsisin taas herhiläisten jutuista jyvälle.


Mutta nyt työpöydän siivoukseen ja kotiin viikonlopun viettoon :wave:
 
moi! mama kiva kun kaipailit kuulumisia =) hyvin täällä jaksetaan, vauva on kiltti. nukkuu hyvin ja on muutenkin tyytyväinen tapaus. Eetulla ei ole tullut mitään mustasukkaisuutta vauvaa kohtaan, ainakaan vielä. Ristiäiset on sunnuntaina. yhdellä kädellä tässä kirjoitan kun vauva on syöpöttelemässä sylissä.

Milekoa tosiaan nähtiin muutama pvä sitten, tehokas ja ystävällinen kassantäti =) voitais yrittää treffata tässä alkukesästä. Ehdotelkaa maman kans päiviä jotka teille sopis.

dogtorille paranemisia ja muutenkin kaikkea hyvää odotukseen!

tiipiille tsempit tulevaan synnytykseen!

kiisumirrille myös paljn tsemppiä ja onnea tulevaan, mulla käynnistiin tää toinen synnytys ja oli todella nopea ja aika helppo. tottakai ne supistukse kipeetä tekee mut ei ollut mitenkään kamala synnytys. posiiivinen kokemus.

ja tooosi paljon onnea keijulle pienestä prinsessasta! :heart:

kaikille palstalaisille mukavaa kesän alkua :wave:
 
Ruusumaria mukava kuulla että teillä arki rullaa mukavasti. Minulle sopii milloin vaan tuo syöminen eli sopikaa Milekon kanssa teille sopiva päivä niin minä tulen tissitakiaisen kanssa :D Olisi mukava kuulla minkä nimen pojalle olette valinneet.. Ei meilläkään ole mustasukkaisuutta ollut, Ilona vaan on välillä turhan innokas auttamaan siskon hoidossa :whistle: Uusimpana on tullut tuo omien ruokien ja juomien jakaminen siskon kanssa, jatkuvasti saa vahtia ettei ole työntämässä maitomukiaan tai jotain ruokaa siskolle suuhun |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keiju07:
Mikäs Hipkukan vointi? Menikö vuoto sillä ohi?
Nyt on ollu vähän on/off -vuotoja. Välillä niihin liittyy kuukautiskipuja, välillä ei. Sen verran stressaavaa, etten tiedä jaksaako enää stressata. Ens torstaina olis ultra, joten se on nyt päämäärä. Oikein osaa ajatellakaan vielä torstain jälkeistä elämää...

Shendalle stemppiä hoitohin. Välillä on henkisesti kyllä rasittavia ja väsyttäviä. Meillä vasta kolmas alkion siirto toi plussan, yksi olki jäi vielä pakkaseen. Mutta kyllä silti on semmoinen olo, etten enää yhtään hoitoa, minkäänlaista, jaksa. Vaikka toinen lapsi suuri toive onkin.

Dogtor :hug:
 
Keijun tytöissä näkyy kyllä jo nyt todella paljon samaa näköä! :heart:

Tuutin ja Tiipiin lonkero keskustelu sai aikaan semmoisen kipinän, että piti saada yksi kylmä lonkku. Sen verran amatööri kuitenkin olen, että olin noukkinut hyllystä vahingossa Löwenbrau oluen (sininen tölkki) :headwall:

Kävin palauttamassa mustan mekon (molempia ei ole varaa ostaa). Rinsessamekolla on pidempi palautusaika, joten täydellisen koltun etsintä jatkuu. Jos vaikka löytäis jotain noiden kahden väliltä. Pitää varmaan tulla Ouluun shoppailemaan. Onko Oululaisilla hyviä vinkkejä missä kaupoissa kannattaa käydä?
 
Työaamukammassa 4 piikkiä jäljellä :D B) .

Hipkukan vuotojuttu mennyt multa aiemmin ohi silmien. Tsemppiä kovasti sinulle, hurjan jännittävää ja stressaavaa aikaa elät... :hug: :hug: Torstai toivoa täynnä :heart: . Vaan parempi varmasti tuo ajattelutapa, ettei vielä hirveästi mieti torstain jälkeistä elämää, tuulettaa vasta sitten :heart: :) :hug:

Keijulle piti jo eilen lisäksi kommentoida tuosta synnytyksestä. Teillä on siinä varmasti tarinaa kerrottavana vielä moneen kertaan. Jännittäviä aikoja elit itseksesi ja hienosti pärjäsit, osasit lähteä oikeaan aikaan jne. Hyvä ja onnellinen tarina
Shendalle myös paaaaljosti peukkuja! Nyt onkin taas monta ja tärkeää asiaa, mille peukuttaa!! Herhiläisissä tapahtuu! Sitähän nämäkin sivut ovat, täyttä elämää, iloja ja suruja. Vaan Shenda sit jos ei onnistu, niin pura tunteet mielummin siihen puskaan niin, että vaikka kaadat koko puskan, Milekolla lienee mänty vielä pystyssä?

Vai menit Susa mekon palauttaan. Hyvä kuva oli :kieh:

Ihana kuisti teillä Tuuti :p :p . Ja kivoja lintuja! Laitan ompeluksista kuvaa, jahka valmistuvat, mun ei tule ihan päivässä valmiiksi :kieh: . Tänään kyllä sain kahdelle pienemmälle kropat jo valmiiksi ja se oli ihan ennätysnopeeta multa :) . Kiviä oon kans kerännyt, meinaan maalata pihaan perinteisiä leppäkerttuja. Muuta en osaiskaan :LOL:

Mikä ihme Dogtorilla nyt :/ . Onneksi pääset hoitoon ja tutkittavaksi. Toivotaan, että asia on mahdollisimman pian pois päiväjärjestyksestä!!! :heart: . Ja kuule, jotenkin minua oikein sydämestä otti nuo teidän vauvan kuvat. Oli kyllä niin syötävän suloinen :heart: . Aivan ihana, en uskalla enää mennä kuvaa katsomaan, ettei vaan tule haikeus itsellekin!!

Olipa kiva kuulla Katjannastakin taas :)

Kesälomasuunnitelmistakin kiva lukea. Meillä ei myöskään ainakaan vielä mitään kummempaa suunnitelmaa. Isäntä on kaikenlaista ehdotellut ja miettinyt, mutta en ole oikein lämmennyt mihinkään ainakaan vielä. Etelänmatka äkkiälähtönä on yksi vaihtoehto, mutta mietityttää, onko Välimerellä liian kuumaa lapsille kesällä... Voipi olla, että säästetään rahat ja mennään talvella. Mökeillä käydään sen verran mitä minua huvittaa, eli ei ihan hirveän montaa kertaa. Puuhamaa on meillä joka vuosi suosikki paikka ja Särkänniemeen mennään ehkä, josko nuo isommat jo johonkin uskaltaisivat. Remppaa meillä tehdään parhaillaan ja ennen sen valmistumista, en halua mitään kummempaa. Jos ilmat ovat hienot, olen oikein mielelläni ihan tässä kotosalla ja lähituntumassa pienillä retkillä. Kiva olla omalla pihalla viltillä ja muuta ihan rauhaksiin, rannalla jne. Toivottavasti muutamaan kertaan pääsen omille riennoillenikin :whistle: . Äiti-lapsileirille ollaan myös taas menossa kahdeksi yöksi, sitä jo ihan kaikki odotellaankin.

Mutta voe, tuo kello rientää, aattelin mennä ajoissa nukkumaan. Huomenna pitää remppaväelle olla aamusta jo ruokaa tekemässä, että pääsen sitten lasten kanssa ajoissa uloskin.
 
Heipsan pitkästä aikaa :wave:

Työssä käynti verottanut tuota aikaa niin paljon,että ei ole kerinnyt eikä jaksanut tännekään juuri kirjoitella. Lukemassa olen kyllä käynnyt täällä päivittäin.

Melinalla menee päiväkodissa todella hienosti :heart:
Lähes päivittäin saa kehuja..on kuulemma ikäistään osaavampi ja ymmärtäväisempi. Hoitaja joka on ollut jo minun päiväkoti aikana sanoi,että hänen pitkän uransa aikana ei yhtä kilttiä ja helppoa lasta ole ollut :eek: näyttäispä kotonakin tuon puolen :whistle: ei vaan aivan ihana lapsihan tuo on,äidin kulta :heart: :heart: :heart:

Puheesta oli taas ollut jonkin verran puhetta...
Melinalla ei edelleenkään mitenkää hirmusesti sanoja tuu..ei,kukka,kakka,takka,pää,täti,isi,tätä tulee selvästi..sitten on joitain tavuja esim.pie=pieni,päi=päiväkoti jne ja sitten joitain sinne päin sanoja eli täi=äiti,tau=auto,täsi=käsi,kukkuu=nukkuu..mutta ei todellakaan mitään lauseita vielä tule :ashamed: onkos muita jotka ei vielä kovin juttele?
Melinakin vissiin sen verta hyvin motorisesti kehittynyt,että puhe tulee sitten myöhemmin aikanaan :)

Koitan huomenna vielä jatkaa juttuja,kun nyt uni painaa simmua..öitä!
 
krisu ei meillä tyty puhu juur mittää,mutta kaipa sieltä se puhe rupeaa tulemaan ajallaan,tulee yksittäisiä sanoja,ja sitten sitä omaa höpötystä ihan hurjasti,johon aina venlalle sanon että suomennettuna kiitos :D

mutta paljon tuo tajuaa,kun sanon.tai käsken jotakin hakemaan.

meillä olis hoitosopimuksen teko ens torstaina tuolla uudessa hoitopaikassa,ja kesäkuun alussa tuo sitten siellä alottaa,tuttu paikka kun kumminsa on hoitotäti =)

kesälomasuunnitelmista eipähän tartte ukon kanssa ainakaan viikolla mihkään reissuun lähtee..empähä saanut sitten lomaa edes viikkoa samaan aikaa kun miehellä on,joten kun miehellä loppuu loma,niin mulla alkaa..kyllä sanoin suoraan pomolle että kivat jutut,ei tosiaan tartte mihinkään mennä..ja nyt pöhöttää :headwall: :headwall: ja vituttaa ihan suoraan sanottuna tonne päikkärille mennä,jotenkin on vaan ahistanut olotila..ehkä ennakkoluuloja,tiistaina saan tietää työvuorot,kun sinne soittelin,niin sano että ekaviikko näyttää aika iltavoittoiselta..sanoinkin töissä työkavereille,että meikä sitten taitaa nakottaa tuolla koko kesän jossakin paskavuorossa 10-18..et kerkee aamulla tehä mitää eikä kyllä siinä illallakaan kerkee mitään tehä :eek: :headwall:

en tiiä,verenpaineet koholla..kaipa joku stressi..vaikka ei siltä tunnu,mutta kaipa sitä jotenkin alitajunnassa vuntsii noita juttuja..
 
MaMa, Mileko taitaa olla meistä se kiireisin niin jospa hän ilmoittelisi mitkä päivät tapaamiselle sopis... Mulle käy viikonloput parhaiten.

Shendalle ja Hipkukalle ++tuulta, onnea matkaan ja muutenkin kaikkea hyvää toivottelen. :hug: Ja tietenkin muillekin jotka lapsesta haaveilevat.

Täytyy alkaa siivoilemaan huomista varten.
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
Keiju07 Elä nyt noin sano ettei onnistu :(
Eka ifv on nytten.Maanataina on punktio ja torstaina siirto.Ja toivotaan että jotain jää pakkaseenkin.
Voi shenda, valitsin ajattelemattomasti sanani! :hug: En tarkoittanut pahoittaa mieltäsi! Yritin vaan sanoa, että älä tosiaan nyt vielä menetä toivoasi (kirjoitit siitä pihaoksasta...)!! Minä taidan olla vähän sellainen tilastojen tuijottelija, että omalla kohdalla varaudun aina niihin huonoihinkin vaihtoehtoihin, ja sitten ei tule ajateltua, miten asiat kirjoittaa! Onnea toivotan siis todellakin tähän yritykseen! Meillähän Viena tärppäsi siis aikanaan ihan ensimmäisestä yrityksestä.

 
Keiju07 En mie pahalla ottanu.Tuntuu vaan kun netistä lukee juttuja ettei kuulemma voi onnistua ekalla keralla..se ärsyttää vaikka realistinen pitää olla.

Ärsyttää vaan niin suunnattomasti että vaikka meillä kaikki kunnossa niin melkein vuos tässä tahkottu ja yritetty aktiivisesti.Ja kaikkien mielestä ollaan liian aikaseen liikenteessä eli olis pitänyt vaan odottaa..niin kuinka kauan????vuosi,kaksi vai kolme ja vaan yrittää luomusti.
 
Onnea Shendalle, toivotaan toki että ensimmäisellä onnistaisi! :flower: Muistan itse kun yritettiin Minttua 4 kk ja olin jo epätoivoinen, niin ymmärrän kyllä ajatuksesi. Meillä auttoi sitten ovulaatiotikut, minä ovuloin ihan kummallisesti, 7-8 päivää menkkojen loppumisen jälkeen. Piti siis vain siirtää miehen kanssa kuukausittaista laatuaikaa ja samantien tärppäsi :LOL: :ashamed:

Kirjoittelen täällä työhakemuksia, voi että tämäkin on väsyttävää touhua.... Yhteen haastatteluun olen päässyt, tämän kuun lopulla saa tietää. Olis kyllä mukava työpaikka, sekin suruttaa jos ei pääse. Mies meni mummoaan katsomaan sairaalaan, voi miten tuntuukin että hänellä alkaa viimeinen etappi olla edessä :'( En edes uskalla ajatella miten mies isovanhempiensa menetyksestä selviää, ovat kasvattaneet hänet, joten ovat tärkeämpiä kuin oma äiti (tai isä, josta ei tietoa). Ei pitäisi etukäteen surra mutta jotenkin olen alkanut valmistautua asiaan niin jaksan sitten olla miehen tukena, ovat kuitenkin tärkeitä minulle ja tytöillekin.

No menipä surulliseksi, jospa jatkan itseni kehumista... *huokaus*
 
Heippa taas pitkästä aikaa,

Ihan ensiksi haleja ja hirmuisesti jaksamista Dogtorille :hug:

Ja tietysti Keijulle lämpöiset onnittelut pikku nyytistä :flower:

Kiisumirri on mielessä ja mukana eletään :hug: - kiva kun olet meille edelleen kertoillut kuulumisiasi!

Ja vielä plussatuulia, tsemppiä ja uutta raskautta yrittäville :hug:

Kyllä minäkin toivon, että palsta pysyy hengissä - kesä varmasti hiljentää tuttuun tapaan tätä taas vähän. Syksyn ja pimeän tullen kaikki sitten taas raahautuu koneelle :D - kyllä minä täällä käyn lähes päivittäin lukemassa, harvoin jaksan vaan kirjautua ja kirjoitella meidän kuulumisia.

Mutta kaikki täällä hyvin. 1,5-vuotis neuvola meillä on vasta 15.6 - unohdin ajan varata ja siksi näin myöhään. Tosin Hilmahan on lokakuisten nuorimpia kun on marraskuun puolella syntynyt. Eilen mitattiin neiti, omien mittausten mukaan pituutta 79cm ja tuliterän vaaan mukaan painoa olisi 8,8kg. Tukka hulmuaa jo reilusti yli olkapäiden, se siis ainakin kasvaa vaikka muuten onkin pikkuinen tapaus :LOL:

Puheesta oli ollut juttua, eilen juuri kirjoitin vauvakirjaan kaikki meidän muistamat sanat joita Hilmalla on - luvuksi tuli 39 - eikä meilläkään vielä pahemmin mitään lauseita tuli - "kakka tuli" ja "otan tätä/sitä" on ainoat. Mutta muuten noita sanoja on alkanut tulla lisää päivittäin, ja ihan selkeitä sanoja jotka tajuaa muutkin kuin äippä ja iskä :) Ihanin on kuitenkin ehkä "oohyv" eli ole hyvä - käyttää sitä aina kun haluaa jotain, mutta myös silloin kun antaa jotain. Eilen tuli mua halamaan, silitti poskesta, antoi pusun ja sanoi tuon oohyv ja juoksi pois :heart:

Parin viikon päästä alkaa kesäloma ja aion olla koko kesän kotona. Työkkäriin en edes ilmoittaudu, kun sitten kuitenkin soittavat heti töihin. Heinäkuussa lähdetään taas ystävien kanssa Italiaan, reilu viikko ollaan reissussa. Hilman kanssa oli niin helppo matkustaa, että päätös uudesta matkasta oli aika helppo tehdä. Mennään samaan huvilaan, jossa oltiin huhtikuussa, viimeksi lennettiin Milanoon nyt lennetään Torinoon. Ollaan siellä pari päivää ja paluumatkalla huvilalta käydään tutustumassa Pisan kaupunkiin. Muuten me sitten varmaan sukkuloidaan ympäri suomea. Mulla on mies yrittäjä ja pitää aina ruhtinaallisia lomia - keväällä reilun viikon, jouluna kaksi viikkoa, syksyllä yhden ja kesällä melkein kuusi viikkoa :) Italian reissun lisäksi ehditään siis tehdä vaikka mitä kivaa :)

Sellaista tänne - Hilma on melkoinen menijä ja asuisi pihalla, me ollaan täysin rinnoin siis nautittu viime aikojen upeista keleistä :)
 
shenda minä nyt joudun kyselemään kun en muista :ashamed: saatiinko teillä ensimmäinenkin raskaus aikaseks hoitojen avulla vai onnistuiko sillon ihan "kotikonstein"? Mitä tutkimuksia teille on tehty ja kauanko lapsettomuutta takana? Meillähän siis meni Siljaa tehdessä se 2,5 vuotta ja ensin sillon mies tutkittiin ja mulla oli clomit tukena kaikkiaan 7kk vaikkakin ovuloin loistavasti ilmankin... Sitten viimein ssg:ssä huomattiin tukkeutumat munatorvissa (olin tätä itekkin epäilly kun oli aina niin pirun kipiät ovikset, pahemmat ku menkat mitkä nekin kivuliaat) ja vaikka todennäkösyys on melkosen pieni niin niiin vaan toinen torvi saatiin huuhtomalla auki ja raskauduin vielä samasta kierrosta =) Tätä toista lasta kun alettiin miettimään niin jätettiin ehkäsy pois ja ajateltiin että tulee jos tulee, ei vielä aleta kunnolla yrittään/päiviä laskemaan, mutta meni muutama kuukausi ja olin raskaana! Ja äimän käkenä... Nuo torvethan saattaa tukkeutua aina uudestaan joten olin ajatellut ettei sitä täysin "luomuraskautta" meille suoda mutta onneksi nyt näin.

Sitä en kuitenkaan tiedä että miks nuo torvet on tukkeutuneet, ehkä joku tulehus joskus? Mitään sukupuolitautia yms kun ei oo koskaan ollu... endo on kans yks vaihtoehto ja siks vähän hoppuiltiinkin tämän pikkukakkosen kanssa että jos tilanne muuttus vielä pahempaan suuntaan...

Kovasti onnea teidän matkaan! :hug:
 
tiipii
Meillä neiti tuli ihan täysin yrittämättä ekasta yritys kerrasta.
Nyt ollaan n. vuosi tahkottu..ehkä turhan aikaisin hakeuduin lääkäriin.Eli femaria syönyt 6kk ja ei tulosta,yksi inssi tehty ja lääkäri sanoi että kokeillaan tuota ifv kun muut ei auta.
Miehellä huippu siittiöt ja mulla kaikki paikat kunnossa.

Viime ja edellisessä kierrossa sain selvät haamut raskaustestiin mutta jostain syystä raskaus ei sitten jatkunut.
Tiedän että pitäis vaan yrittää kotikonstein mutta toisaalta tuntuu että kuinka kauan???
Mä olen tikuttanut ovista joka kk ja viivat saan ja seksi ajoitetaan just oikeeseen aikaan mutta kun ei niin ei.

Mä teen omassa mielessäni itelleni ongelman tästä asiasta ja tiedän että stressi vaikuttaa varmasti.Jospa mun keho ei vaan ole vielä valmis uuteen raskauteen tai jos meille ei ole tarkoitettu enempää lapsia????En tiedä.
 
Pikainen merkkaus vaan. Oon raivannut Jepen huonetta tän päivän. Siis lajitellut rojuja eri koreihin. Hitto että sitä krääsää on. |O :headwall: Huomenna on Danielin huoneen vuoro :/ Ja sitte pitäis kai pikku neidin huoneessa tehdä sama juttu. Daniel sen eilen "siivosi" eli mätti kaikki isoiksi kasoiksi :D Tosin poika senkin oli sotkenut :whistle:

Ruusumarialle onnistuneita ristiäisiä. Tuuhan kertomaan meille minkä nimen pieni sai jos ehdit =) *minäkö utelias* :ashamed:

Nyt Kipsua nukuttamaan ja jos vaikka jaksais mennä aloittelemaan siellä Taavin huoneessa ettei menis koko huomista päivää...
 
Iltaa,

Jospa nyt saisin vähän enemmän kirjoiteltua.

Krisu: Kiva kuulla että päiväkodissa menee hienosti =) Meillä tulee joitain sanoja, ei kokonaisia lauseita vielä. Osaa sanoa kakka, mamma, pappa, rikki ja sisi ( isi) ja äiti. Sekä kamalasti toistelee kaikkia mahdollista, mutta nuo edellä mainitut on sellaisia sanoja joita tulee päivittäin. Meilläkin menee päiväkodissa edelleen mukavasti. =)

Mitäs remonttia Rontti tekee? Sinä pääset kohta pitkälle kesälomalle B) Itsekin näinä ihanan tuoksuisina kesä aamuina mietin joskus kun hipsin hakemaan Kalevaa että voi kun olisi kiva jäädä lasten kans päiväksi kotiin. Toisaalta olen erittäin tyytyväinen tähän työelämä rytmiinkin. Sopii sekä minulle että lapsille :D

Dogtorille :hug: toivottavasti alkaa helpottamaan.

Tyttelille :hug:Hienosti olet selvinnyt kahden pikkuisen kans.

Hipkukalle :hug: Ymmärrän täysin kuinka stressavaa tällä hetkellä on. Toivottavasti on harmitonta vuotoa. :hug:

Niinukalla harmittavasti mennyt kesälomat miehen kans ristikkäin. Eipä ole ihme jos kyrsii.

Oliivian neidin hiukset käy kyllä kateeksi. Meillä Anni raukka on jo viiden vanha eikä tuo liuhu letti paljon yli olkapäiden ole kasvanut. Jospa se siitä vahvistuu ajan kans. Neiti niin kovasti toivoo pitkiä hiuksiä itselleen.

Meillä ei ole yhtään mitään kesäloma suunnitelmia eikä tule. Tämä on ensimmäinen kesä tässä talossa ettei ole mikään projektia koti tai piha töiden osalta kesken ja aion kyllä nyt nauttia siitä ilman mitään pakollista. Mieshän tuossa on ehdotellut yhtä sun toista, mutta eipä ota meikäläinen oikein tuulta purjeisiin. :ashamed: Tivolissa on ihan tarpeeksi elämystä meidän Annille. :D

Anni laittoi tänään mummun kans itselleen hernepenkin. Kahtena aikaisempana vuotena ovat laittaneet porkkanaa, mutta se ei jostain syystä ole menestynyt. Toivottavasti neidin kasvimaa saa tänä vuonna edes muutaman kunnon herneen palkon. :D Minä kitkin taas rikkaruohoja ja Aatu kulki papan kans pitkin maita ja mantuja. Meillä pappa on nyt todella kovassa huudossa Apinanpoikaselle. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Olikos täällä puutarha-alan ammattilaisia? Leya ainakin... olikos joku muukin? Saisiko apuja rikkaruohoihin?

Meillä on talossa rossipohja, eli tyhjää tilaa lattian alla ja kivijalka todella korkea. Niinpä terassikin on rakennettu luonnollisesti korkealle ja siitä lähtee sitten portaat alas pihalle. Terassin alla on pelkkää tyhjää tilaa siis, kivijalkakin alkaa vasta talon kohdalta, eli terassin alle pääsee vaikka ryömimään (korkeus n. puoli metriä ) . Ongelmana on rikkaruohot jotka tietysti tuolla terassin alla rehottavat. Siellä ne eivät periaatteessa haittaa kun eivät osu silmään, mutta sieltä tietysti leviävät terassin edessä olevaan penkkiin, jossa kasvaa 3 pensasta (näköesteenä terassin alle). Miten saisin nuo rikkaruohot pois? Olisiko jotain ainetta mitä voisin talon alle käydä levittämässä, tai voisinko jollakin estää niitä leviämästä penkkiin? Entä penkin siistiminen sitten? Nostanko juurineen pensaat pois ja teen mullalle jotain? Mitä?

Tulipas pitkä sepostus, mutta toivotaan että joku auttaisi, Anni kun haluaisi auringonkukkiakin kasvattaa ja ajattelin niitä tuohon samaan penkkiin pensaiden viereen, mutta rikkaruohot pitäisi senkin vuoksi ensin saada pois.
Ilmeisesti siellä kasvavat rikkaruohot on monivuotisia juuriston avulla leviäviä(?). Varsinkin monivuotiset saa helposti hävitettyä RoundUp:lla. Se tappaa kaiken vihreän kasvuston. Uusi rikkakasvusto kasvaa kyllä aikanaan siemenistä takaisin, ellei sitten uusi käsittelyä säännöllisesti. Jos haluat hillitä rikkakasvien kasvua terassin alla, sinne voisi laittaa juurimaton ja päälle isorakeista soraa kerros.
Jos haluat estää kasvun pensaiden alle ja kukkapenkkeihin, niin sitten kannattaisi varmaan muutta ne pensas- ja kukkapenkit hiukan korotetuiksi. Eli kaivat kasvit ylös, siistit kasvualustan, rikkaruohot ja juuret pois. Edeltä voi vaikka myrkyttää monivuotiset rikkaruohot (varo, ettet myrkytä myös koristekasveja :snotty: ). Rajaa penkit esim tiilillä, harkoilla tms ja laita juurimatto estämään rikkaruohojen uusi aluevaltaus.

Tälläinen ehdotelmä tuli äkkiseltään mieleen. Voisi olla, että jos paikan näkisi voisi tulla muutakin mieleen.

Yksivuotisia rikkaruohoja (siemenestä levieäviä ) voi hillitä kuorikatteella ja kitkemisellä...
 
No NYT on toisenkin pojan huone selvitty! Hyvä miä :D Danielhan on nyt mummilla yökylässä nauttimassa mummin jakamattomasta huomiosta =) Miä kyllä vähän pinnasin :ashamed: 2pyykkikorillista + 2kannellista laatikkoa jäi käymättä läpi :ashamed: Mut kun en jaksa enää... :headwall: Vähän tuntuu selkää kolottavan useamman tunnin kyykkiminen. Tulipa vaan taas mieleen että noilla muksuilla on aivan liian paljon leluja! |O :headwall: :ashamed: Onneks pystyy puolustautumaan että ei olla niitä kaikkia sentään näille kahdelle ostettu vaan ovat perineet niitä isommilta pojilta. ja eiköhän Danielilta osa kohta taas siirry Kiialle ja Jepeltä taas Danielille. Mitä suotta niitä pois heittää kun seuraava käyttäjä on kumminkin ihan likellä :saint: Ja varastoihin ei mahdu että laittais osan välillä pois... *laiska tekemään tilaa*

Nyt pika pesulle ja unten maille. Kipsukin veti unille menon pitemmän kaavan mukaan kun isi oli nukuttamassa :kieh:
 

Yhteistyössä