Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Elokuussa 2010******

Näemmä alkaa tänne tekstiä tulemaan enemmän kun kesä lähenee loppuaan :) Paitsi loppuukohan vielä kuitenkaan,täälläkin tänään aivan mielettömän kuuma :whistle:

Hiekkalaatikolla ei olla pojan kanssa käyty vielä.Puistossa kylläkin , ja on keinuttu ja laskettu liukumäkeä =)

Meille tulee tänään eka porukka synttärivieraita,huomenna sitten toinen.Tein eilen ekaa kertaa marsipaanikuorrutteisen täytekakun,olihan haaste :D
Tänään teen vielä ihan perinteisen kermakakun.

Lämmintä viikonloppua!!

nöpötin ja huomenna 1-vuotias poika :heart: :heart:
 
Hampaitten pesu menee meilläki ihan vain harjan puruskeluks :whistle:
No jospa se yks hammas sen verran puhistus siinäki touhussa :D

nöpötin
Hurjasti onnea pinon ekalle 1vuotiaalle! :flower: :heart:

P-i-k-k-i-s
Sua kävinki jo tuolla huhtikuisissa moikkaamassa :whistle:
Ja omin lupinenki lisäilin jo juttuja tuonne etusivulle :whistle: :D


Haalaria syksylle ja talvelle on mietitty täälläki... Ja niitä kenkiä... :) Jotkut lenkkarit tai sen tapaset pitää varmaan ostaa nyt syksyks? Kesä on menty sandaaleilla...
Karseen hintasia muuten nuo lasten haalarit :eek: Itellekkään ikinä osta noin kalliita vaatteita :eek:

 
Nöpöttimen pojulle isot onnittelut 1-wee synttäreistä! :heart:

Meillä on vietetty tämä päivä lepäillen. Niia nukkui todella levottomasti ja aamulla heräsi kuumeisena nuhan ja yskän kanssa. Ei oo aikaisemmin vaikuttanut öihin nuo sairastumiset meillä, mutta viime yö meni parhaimmillaan 5-10min pätkissä ja sitten itkettiin, nukahti maidolla 2-3h pätkän ja sitten taas itkettiin. En muista koska oon viimeksi antanu tytölle yöllä maitoa... Tyttö on ollut koko päivän todella kipeän oloinen, vaikka mittarin mukaan kuumetta ei ole kuin 38. Ihan reippaasti leikkii, mutta väsyy herkästi. Nukkunut tänään 3x30min päiväunia, kun normaalisti on yhdet 1,5-2h. Toinen on ihan kuuma ja raasu ollut koko päivän. Ruokakaan ei ole maittanut... Saa nähdä kuinka kauan kestää, jos on huomenna pois niin varmaan johtuu hampaista muussa tapauksessa taitaa olla joku tartunta tarhasta.

Talvicci: Lasten vaatteet on kyllä ihan sika kalliita... Ostin Niialle alennuksesta sen välikausihaalarin ja maksoi silti yli 50e. Housut+takki alennuksesta reilu 30e. Kumisaappaita metsästin vaikka kuinka pitkään eka kokoa 20 ja sitten kokoa 21 (villasukan kanssa sopiva). Uutena prismassa 30e ja kirpparilla ei ollenkaan... Onneksi mun vanhemmat sitten löysi jostain sellaset mitkä maksoi "vain" 25e. Elättelen toiveita että tuo 21 menis vielä ens keväänä.

Onko muuten jotain vinkkiä miten saa helpommin kengät puettua tytölle? kipristää niin paljon varpaita ettei mee mitkään jalkaan enää ainakaan jos sylissä laittaa.

Hampaiden pesusta: Meillä sujuu ihan hyvin, Niia tosin on alkanut työntää kielellä harjaa pois. Käytiin hammashoitajalla torstaina ja sanoi, että näille pienillekin pitäisi antaa ruuan jälkeen xylitolipastillia, ehdotti sellaista kuin xylisuu joka sulaa suussa ja saa halkaistua moneen pienempään osaan. Sitten sanoi, että pitää ottaa hammastahna käyttöön ja sitä laitetaan vain sipaisu harjan kärkeen. Onko muut käyneet hammashoitajalla?
 
Talvicci ajattelin vielä hetken salailla että saisin viikkoja lisää mutta eipä näymmän onnistunut :D
Eli siis meille on tulossa toinen pikkuinen :heart: :heart: LA on laskureiden mukaan 6.4
6.9 on ultra varattu ja siellä sitten näkeen onko pikkuisella kaikki hyvin ja saadaan varmuutta laskettuunaikaankin! Tällaisia kuulumisia tänne!

Hampaiden harjailusta muuten. Meillä ei vieläkään ole yhden yhtä hammasta :whistle: Enkä ole hampaiden harjailuakaan sitten aloittanut, sanoivat täällä että sitten kun hampaat tulee. Ja meillä ei hammashoitaja/lääkäri kuulu näin pienille niin päivitelkää te mitä teille sanotaan niin voin täältä vaklailla!!

Pikkis, Fria ja möttönen 6+3
 
Hellouta hei, helteinen heinäkuu jo ohi ja samanlaisena jatkunut elokuu hyvässä vauhdissa!Onnea P-i-k-k-i-s plussasta! Nöpöttimen poitsulle ihanaa ekaa synttäriä!!

Hiekkalaatikolla ei olla käyty, tai siis esikoinen kyllä käy ja sillä aikaa tyty joko kiikkuu tai mönkii nurtsilla. Ensi kesälle jätin suosiolla sen hiekansyöntikieltelyn..

Kenkien osto on meillä vielä edessä. Piirsin jo tytyn jalkapohjasta pahville mallin, sitä on kätevä kaupassa sovittaa kenkään ennenkuin alkaa tytyn jalkaan sovittelemaan. Näin olen tehnyt esikoisen kanssa ja hyväksi konstiksi havainnut. Hurja on vaan se 1,7cm kasvuvara joka pitäisi olla - ihan näin pienelle olen ajatellut josko centti riittäisi, pitää vaan tarkemmin seurata jalan kasvua sitten. Kengänkokomittari muuten löytyy täältä: http://www.merikartano.fi/selko/pt/tita/vaatteet/kenkakoko.htm
vaikka toki kootkin (tai käyntivara per koko) vaihtelevat vähän valmistajista riippuen.

Tyty seisoo jo kovasti, sohvaa pitkin siirtyy itse ja käsistä pitämällä kävelee haparoiden. Mieluiten kuitenkin ryömii, ja vauhdilla ryömiikin! Konttaa ainoastaan pehmeällä alustalla, esim. parisängyssä. Hassu :) Kengät siis sitten kun kävely kiinnostaa enemmän.

Hampaita tytyllä on 8, niitä harjataan 2 kertaa päivässä (jo ekasta hampaasta alkaen) ja suuhygienistillakin jo käytiin. Saatiin myös lupa xylitolipastilleille, kun itse kysyin asiaa.. Olen ihan noita samoja KattiMatikaisia (tms., joita esikoiselle ostan) keittiösaksilla leikannut puoliksi ja taas puoliksi, eli neljäsosapastillin antanut aina ruuan jälkeen - paitsi illalla, kun sitten harjataan kohta ne hampaat. Puolikkaaseen pastilliin siirrytään ehkä tuossa noin vuoden ikäisenä, ja kokonaiseen sitten puolitoistavuotiaana. Hampaiden harjaus sujuu hyvin, toisinaan itse kääntää harjaa siihen suuntaan jossa tuntuu mukavimmalta mutta muuten ei puutu asiaan. Tahna otetaan käyttöön vasta poskihampaiden myötä.

Ulkopuvusta: yhdellä puvulla pärjättiin mainiosti esikoisen kanssa, mutta hän olikin hyvin rauhallinen tapaus eli TÄYSIN eri maata kuin tyty on. Yritän kuitenkin pärjätä sillä yhdellä nytkin, ja toivon talven tulevan sitten pian - toppavaatteita kun on kahdesta äitiyspakkauksesta ja muut siihen lisäksi.

Mukavaa loppuviikonloppua ja eloisaa elokuuta,
~Tiila & tyty 9kk+
 
Haalareista: me ollaan kyllä pärjätty kotona ollessa yhdellä haalarilla. Nyt kun poika on isompi on ollu haalari ja sitten kaksiosainen puku ns parempana. Musta reimatec:in hinta-laatusuhde ei ole kohdallaan joten niitä ei ole hankittu. Paljon olen ostanut Jonathanin vaatteita ja ne ovat olleet tosi hyviä. Alesta olen usein nekin ostanut ja hinta ja laatu ovat todella olleet kohdallaan. Pojan vanha puku on ollu vieläkaverin lapsella ja ollut vielä silloinkin vedenpitävä. Typylle on ostettuna Tähti jjonathan syyshaalari ja myös talvihaalari, molemmat alesta ja hinta oli n. 35 ?/ kpl.

Kengistä: typyllä on ollut nyt sandaalit kesäkenkinä ja nyt olis ostettava syksyksi jotkut kengät. Pääsääntöisesti olen kengät ostanut uutena. Kumisaappaat olen saattanut käytettynä hankkia. Nyt on typyllä ollut nauhakengät käytetyt mutta niitä ei paljoa ole nyt tarvittu. Juuri huomasin että on mentävä ostaan typylle kumisaappaat kun pojan vanhat kokoa 21 pyörii jalassa. Kuten Alley totesi kyllä pienen saappaat maksaa ihan hirveästi. Pojalle olen ostanut useammat saappaat citymarketista, niitä Calippo -merkkisiä ( n. 10 ?) mutta niitä ei ole näin pientä kokoa.

Hampaiden harjauksesta: typy tykkää siitä touhusta. Illalla ollaan harjattu ennen nukkumaan menoa, olis kai se aamuisinkin hyvä mutta ei olla vielä saatu aikaiseksi. Tahnaa ei vielä ole käytössä.

Nöpöttimen pojalla paljon onnea!

Pikkikselle myös onnea uudesta masuasukkaasta!

Hiekkalaatikolla ollaan käyty jo jonkin aikaa. Eipä tuota typyä sieltä millään pidä pois kun puistossa ollaan. Tykkää kyllä laskea liukumäesta ja keinua. Hiekkaa menee edelleen välillä suuhun mutta ei se minusta niin kamalaa ole, pois se tulee toisesta päästä ajanmyötä. Kiviä ja keppejäkin söisi mielellään mutta inhottava äiti ei anna.

Muuten meille ei mitään erikoista kuulu. Typy kävelee jo todella taitavasti, konttaa vain silloin jos tulee ihan hirmuinen kiire. Syömistäkin harjoitellaan itse kun toinen niin haluaa. Aika hyvin jo lusikka osuu suuhun, sormiruuasta pitää kovasti. Kirjojen lukemisesta typy pitää kovasti, kantaa itse kirjoja äidille että luettaisi. Yöt menee jo aika hyvin, aamuyöllä syö kerran ja aamutkin ovat hieman pidentyneet, nyt heräilee siitä 7-7.30. Päikkäreissä ollaan siirtymässä yksiin uniin, silloin tällöin nukkuu kahdet.

Peppi ja typy 9,5 kk
 
Onkohan mun vauva vaihtunu johonki toiseen? Ihan ku olis tullu tilalle koliikkivauva! Mitä ihmettä tää on!? Normaalisti niin iloinen ja tyytyväinen Silja vaan huutaa ja huutaa ja huutaa, itkee parkuu, kiukkuaa ja taas itkee. Ihan mitä vain. Ja ilman mitään ainakaan näkyvää syytä. Nytkin kuuluu ulkoa kamala parku. On isänsä kanssa. Nyyh :'( Niin ressukka on kun huutaa, ja oma pinna kiristyy vaan koko ajan. En yhtään tiiä mitä tekis, kun ei tuo nyt kipeeltäkään kyllä yhtään näytä tai vaikuta. Help!

Onnea Pikkis :) Eipä tuo täällä pitkään salassa pysyny ;)

Ja onnea nöpöttimen poju!!

Paranemisia alleyn Niialle!

Meillä nukuttiin tänään 2,5h päikkärit :attn: Silja heräs kyllä pari kertaa välissä mut oli niin väsyny et nukutin vaan uudestaan. Sit kun heräs kokonaan niin oli pienen hetken jopa iloinen :) Mut sit alko heti itkukierre kun ei saanut yhtä laatikkoa auki, huoh... Ajattelin, et jospa joku hammas on tosi tiukassa ja sitä parkuu, annoin särkkäriä, mut ei ollu mitään vaikutusta. Pitäisi tytöllä olla koko ajan jotain super virikettä että pysyy hiljaa, esim. muita vauvoja tai kylpy. Vähän aikaa sitten oli ulkona kylvyssä tyytyväinen jopa puoli tuntia!

hemari ja Silja 10kk
 
heips pitkästä aikaa!

Me ollaan reissattu niin paljon ettei ole mitään kerinnyt kirjoittaa.

Talvivaatteista olitte puhuneet, me ollaan sinne jenkkilään lähdössä syyskuun alussa ja ostetaan sieltä talvivaatteet ja kengät. Ajattelin että sieltä varmasti löytyy hiukan erilaisia pukuja kuin täältä ja ettei kaikilla ole samanlaisia pukuja :) Ostan varmaan sellaisen kaksiosaisen puvun, itse tykkään sellaisista enemmän.

Jännää lukea teidän kirjoituksia noista päiväkotiin menemisistä, meillä se on ajankohtaista vasta vuoden päästä joten varmaan samat mietteet on sitten edessä...

Meillä kävellään ihan tosissaan, ei vielä pitkiä matkoja mutta joka päivä enemmän. Poitsu vaan yhä enemmän laskee itse otteen irti ja ottaa muutaman askeleen. Pisimmillään hän on noin 10 askelta ottanut tuetta. Ihana toinen! :heart:

Hiekkalaatikolla ollaan oltu koko kesä, melkein joka päivä! Meillä on myös mökille rakennettu hiekkalaatikko, se onkin keinumisen lisäksi poitsun lempipuuhaa ulkona. Alkuun meni sitä hiekkaa suuhun ihan tajuttomat määrät vaikka kuinka vahti ja kielsi, mutta nyt se on loppunut ja poitsu osaa jo vähän leikkiäkkin siellä. Se onkin ainut paikka, missä poju viihtyy istuen pidempään, joten se on myös tän äipän suosikkijuttu :) Muutenhan meillä ulkona ollessa käppäillään paikasta toiseen eikä poitsu oikein ole koskaan tykännyt leikkiä paikallaan.

Mitäs muuta? Kumisaappaita itsekkin metsästän että päästään syksyllä marjametsään (jos niitä marjoja nyt siellä edes on), ja samat on aatteet täälläkin, ei viitsisi uusia ostaa tälle syksylle kun ne eivät kuitenkaan ensi vuonna enää mahdu. Me ollaankin kyselty tutuilta ja ystäviltä ja ovat luvanneet penkoa kaappejaan.

Mä oon kanssa kuullut että kengät kannattaisi ostaa uutena ja me käytiin stokkalla ostamassa kevätkengät ja siellä myyjä mittasi jalan ja ostettiin ne sen mukaan sitten. Varmaan talvikengät hankitaan samalla lailla.

Mutta nyt on taas mentävä!

ruusu ja poitsu 9kk 1vko
 
Neuvolassa käyty tänään.
Uudet mitat 10,2kg ja 79cm. Ei ihan vielä menny 80cm rikki mut painoo on nyt yli 10kg :)
Hienosti kasvaa ja kehittyy.

Maitotuotteita saahaan alkaa alottelemaan...
Illalla ajattelin antaa viiliä ja viinimarjoja ku niistä tykkää :p

Yönsyöntien pois jättämisestä oli kans puhetta... Kuinka teillä on reagoitu yösyöntien pois jättämiseen? Miten yöt suju sen jälkeen?


Talvicci ja "Unski" huomenna tasan 10kk :heart:
 
Hiphei!

Meillä on ollut niin kauheasti touhua jottei ole kerinny paljon koneella istua...

Kesä on meillä mennyt ulkoillessa, ja hiekkalaatikolla ollaan kyllä oltu eikä typy hiekkaa syö, innoissaan kyllä läärää hiekalla :D

Meillä tosiaan oltiin jo toiveikkaita pikkukakkosen suhteen kun plussa tosiaan tuli testiin, ultra sitten osoitti että kyseessä oli tuulimuna, no, jatketaan yrittämistä :)

Yösyönnit jätettiin jo tuossa kuukausi sitten pois, luulin jo että isommankin unikoulun joudun pitämään mutta eei, se oli se yksi yö ja sitten Hilma ymmärsi jujun, eli nukutaan 20.30-08.30 ;) meillä ollaan näköjään muutenkin vierottautumassa tissittelystä pois kun ei kelpaa enää kun kerran tai kaksi päivässä :D...ja tämä mamma aikoo olla hurja ja lähteä ekaa kertaa viihteelle viikonloppuna piiiiiitkästä aikaa :D

Meillä myöskin oli nla tänään ja uudet mitat oli 9180g ja 71 cm, pieni ja pippurinen tapaus :D

[/b]Meidän pieni perhe suuntaa matkansa ensi kuun alussa viikonlopuksi Lissaboniin portugalin auringon alle ;), isä täyttää 65 niin lähetään sinne juhlimaan...mitenkäs muut jotka ovat ulkomaille matkustaneet, ootteko jo saaneet pikkuisillenne MPR-rokotteen? meille sitä suositeltiin otettavaksi..

Nyt iltapalalle tytyn kanssa :wave:

NaNa ja Hilma 9,5kk :heart:
 
Me oltiin saksassa 5 päivää, mutta en kyllä edes tajunnu että ehkä vois jotain tokotteita ottaa...

Yösyönnit meillä meni niin, että tossa puolen vuoden kieppeillä päätin, että imetän ekan kerran vasta kolmelta. Siinä meni kyllä aika kauan ennenku Silja tajus sen että ei voi enää herätä tissille tunnin välein. Voi sitä itkua... No mut sitten joku yö saattoi mennä jopa neljään ennenku söi ekan kerran! Ja jotenki sitten vaan siitä liukui niin, että nyt syö vasta aamulla puoli seiskan aikaan. Silja ei kylläkään nuku putkeen, vaan herää ekan kerran ehkä yhdeltä, jolloin otan viereen nukkumaan, en syötä. Nukahtaa heti kun nostan pinniksestä viereen. Sit herää joskus 4 aikaan ja VALVOO about 1,5h :kieh: En tiedä mistä toi tulee. Ihan tyytyväisenä höpöttelee siinä vieressä ja mönkii ja raapii mua välillä. No sit kun vihdoin taas nukahtaa ni herää kuuden-seiskan aikaan. Aika vaihtelevasti. Kasilta mennään aina nukkumaan. No paitsi tänään vähän ennen ysiä :)

Tänään oli vähemmän huutoa kun oltiin rannalla, niin oli virikkeitä. Mutta huomasin, että oli tullu ikävää ihottumaa takapuoleen :( Silja ei ilmeisesti oikein tykkää märästä fleecestä ihoa vasten. Joskus ihan pikkuvauvana muistan että iho alko kuoriutua ja jätin fleecevaipat pois hetkeksi. Sitten ei pitkään aikaan tullu mitään mut nyt taas. Pöh.

Noh, nyt iltapalalle!

hemari ja Silja 10kk
 
Meillä oli tänään 1-vuotisneuvola.Uudet mitat on pituus 70cm ja paino 8435g Pieni poika, mutta tasaisesti omalla käyrällään kasvaa.Kasvukontrolli laitettiin 2kk päähän.
Kaksi rokotettakin poika sai,kolmoisrokotteen ja pneumokokkirokotteen :/ Piti vähän itkeä.Pian onneksi rauhoittui.

Nana onnea yrityksiin =)

nöpötin ja 1-vuotias rakas poika :heart: :heart:
 
Huomenta!

Me oltiin Kreikassa heinäkuussa, eikä kyllä tullut mieleenikään, että pitäsi jotain rokotuksia tytölle ottaa :whistle: Mutta ei siis tullut mitään pöpöjä sieltä kuitenkaan :)

Yösyötöt meillä jäi muutaman yön unikoulun jälkeen noin 8 kk iässä. Siinä vaiheessa oli enää yksi syöttö aamuyöstä. Nyt olen kyllä kahtena aamuna antanut maitoa jo viideltä, kun tyttö on herännyt itkeskelemään. On ruoka maistunut vähän huonommin nyt päivisin, niin ajattelin, että on nälkä. Pitää nyt vaan pitää siitä kiinni, ettei tästä tule taas jokaöinen tapa. Muuten tyttö nukkuu yleensä ihan nätisti sinne neljään-viiteen, jolloin alkaa kitistä ja vaatii vähän rauhoittelua. Pahimmillaan herää klo 5 kokonaan, hyvinä nukkuu puol seiskaan-seiskaan asti. Illalla tyttö menee klo 19 tienoilla nukkumaan.

Mitenkäs muilla on alkanut maitotuotteiden maistelut? Meillä on alkanut ihan hyvin, tavallista jugurttia olen antanut nyt kahtena päivänä noin 10 lusikallista, eikä mitään oireita ole tullut. Maidon vaihdoin noin kuukausi sitten NAN3:een, joka on kai lähempänä jo tavallista maitoa kuin NAN2. Ajattelin yrittää onnistuisiko tavalliseen maitoon vaihto jo päiväkotiin menon yhteydessä, kun tyttö on n. 11 kk.

Nanalle onnea yrityksiin ja Pikkikselle onnittelut plussasta! =)

Ulpu & tyttö melkein 10 kk
 
Heippa hei kaikille, täällä on ollut muutaman viikon tauko tässä lukemisessa ja kirjoittelussa. On muuten sitten ollut super paljon lukemista :D

Meillä täällä kävellään tukea vasten hienosti ja kiipeillään joka paikkaan ja kaikki tavarat kaapeista ja laatikoista saa kyytiä :D

Haalareista olette höpöttäneet; meillä esikoisella on aina ollut vain yksi haalari syksyksi ja talveksi. Hyvin ollaan pärjätty sillä. Ensimmäinen kaksiosainen puku ostettiin viime syksynä. Puku on mielestäni ollut käytännöllisempi tuon ikäiselle kun pyörii ja hyörii maassa. Varmasti Jerekin pärjää yhdellä ulkovaatetuksella. Me ollaan käytetty Jonathanin pukuja ja olen niihin ollut tyytyväinen eli sillä linjalla varmasti jatketaan.

Hoitoon meillä mennään 31.8 ja minua jännittää todella todella paljon. Esikoinen siirtyy perhepäivähoitajalta tarhaan 1.9, siinäkin on iso muutos pojalle :) Pääsemme tutustumaan tarhaan ensi viikon tiistaina ja kyseessä on ihan uusi päiväkoti niin se aukeaa 30.8.

Ensimmäinen korvatulehduskin Jerellä todettiin torstaina. Harmillista.

Ajattelin alkaa pikkuhiljaa kokeilemaan noita hapanmaitotuotteita vaikka sitä 10kk ikää ei vielä olekaan täynnä.

Hampaiden harjauksesta vielä sen verran että meillä ei se onnistu sitten millään. Koitetaan vähän myöhemmin uudelleen :) Jos parin viikon tauko auttaisi jotain. Hammastahnaa meillä suositellaan sitten kun isot takahampaat puhkeavat. (taisi olla noin, en muista)

Taisi johonkin asiaan jäädä kommentoimatta, mutta paremmalla ajalla ja vähemmällä lukemisella sitten :D

Niin ja onnittelut masuasukeista ja 1-vuotiaille super suuret synttäri onnittelut :D
 
Heippa vaan!

Täällä sairastellaan flunssaa. Tai siis toistaiseksi vain Sisu. Yöt on ihan yhtä hulinaa, kun nukkuminen on levotonta Sisulla tukkoisuuden ja limaisuuden takia. Nenäfriidan kävin eilen ostamassa ja se on kyllä tosi hyvä. Lähtee räkä liikkeelle vähän toisin kun tolla pikkuniistäjällä (joka on ihan surkee). Panadolia on tähän asti annettu nestemäisenä, mutta nyt oli ostettava suppoja, kun ei toi uppoa yhtään toi litku. Ruokahalukin on Sisulla ollut huono. Onneksi noita kylmiä edes syö. Lähinnä siis jogurttia ja maitorahkaa. Nämä on nyt meillä hapanmaitotuotteista listalla ja raejuusto. Kaikista Sisu on tykänny.

Me ostettiin Name it:sta nyt syksyksi kaksiosainen ulkoilupuku. Housuissa on vahvikkeet pepussa ja polvissa ja ne on sellaset korkeevyötäröiset henkselihousut. En raaskinut edes alesta mitään Reimaa alkaa ostaa, kun hintaa oli edelleen n. 80 euroa. Jos sit talveksi ostetaan toppahaalariksi joku tollanen merkkijuttu. Vaikka enpä tiedä onko ne sit niin paljon parempia. Tolle välikausipuvulle tuli hintaa n. 50 e.

Hammashoitajalla käytiin ja meille annettiin ohjeeksi, että nyt riittää kerran päivässä harjaus. Tahnaa ja muutenkin xylitolia sit kun on ikää n. 1,5-2 v. Eli sit kun on poskihampaat tullu. Harjaus on meillä ihan suh helppoa. Sisu tykkää siitä harjasta kovasti ja itse sitä aina saa jyystää ja imeskellä ja tutkia kun vaippaa vaihsetaan hoitopöydällä. Sisua myös kiinnostaa kun minä pesen omia hampaitani. Tulee aina katsomaan ja naureskelee. :D

10 kk mitat oli 68,5 cm ja 8480g. Eli pieni poika meillä on, mutta sitäkin reippaampi. Äidin kirppu. :heart:

Onnea taas uusista plussista! Täällä koitetaan vielä malttaa odottaa hetki. Ja Nöpöttimem pojalle isot onnittelut vuoden merkittävästä iästä! :heart:

Barbapörrö ja Sisu :heart: 10,5 kk
 
Barbapörrö: Me käytiin sillon sunnuntaina lääkärissä, kun pe-la yönä alkoi tuo Niian flunssa. Ei ollu meilläkään mitään muuta mutta sanoi etä kurkku on punainen ja varmasti kipeä. Ja se heijastui meillä ainakin korviin, miksi siis mentiin tyttöä näyttämäänkin. Ja kuulemma makuulla ollessa kurkku turpoaa entisestään ja on vielä kipeämpi. Siksi Niia ainakin heräsi öisin istumaan ja itkemään. Paranemisia!
 
Ei pysy kirjotuksissa mukana ku taas tullu tekstiä :D

Onnea paljon kaikille 1-vuotta täyttäville!! Mitäs olette aatellut pikkuisillenne ostaa synttärilahjaksi??? Entäs minkälaista täytekakkua ootte meinannu tehdä? Vinkkejä otetaan vastaan ;)

Meillä ei ole yösyöntejä ollut moneen kuukauteen. en ees muista millon ne loppu? Oisko ollu 6-7kk tienoilla..Helteillä saatto yöllä juoda vettä.

Meillä ei ole kuin 2 pientä hammasta alhaalla niin satunnaisesti olen niitä harjannut. pitäis kai päivittäin, mutta ku en ole muistanu :ashamed: no pitää ryhdistäytyä!!

Mukavia ja raikkaan vilposia syyspäiviä kaikille!!

Biba & typy 10,5kk
 
Heh, ihan pikana vaan jaan teidän kanssa aika hassun asian: Silja on ottanu tavaksi kutsua ankkaa nimellä dak :) Luulin että oon puhunu ihan suomea tytsylle, mutta aika englannilta tuo kuulostaa :) (duck) Kaikki muut esineet onkin sitten tukn :LOL: :LOL:
 
Pikaisesti ilmoittautumaan että mukana vielä ollaan.
Tietokone on temppuillut niin ettei ole päässyt edes aina lukemaan, saati kirjautumaan tänne.

Meille kuuluu hyvää :D
Aten 10kk mitat 10kg ja 74cm.
Atte nousee tukea vasten seisomaan ja yrittää kiipeillä sekä kävellä tukea vasten..
Nyt on taas mentävä, yritän jonakin päivänä lukea teidän kirjoitukset ja kommentoidakin jotakin..
T:Rouva ja Atte 10kk 1vko 5pv
 
Murr mulla on ongelma. En tiedä mitä teen tolle kissalle! Heitän sen kohta ikkunasta ulos kun menee hermo. Eli: silloin vielä kun Jere söi tuttia niin toi katinryökäle söi kaikki tutit ja niitä ostettiin viikottain uusia, kun millään ei aina saanut niitä piiloon siltä. Noh, nyt kun tuttia ei meillä enää ole niin toi pahuksen karvakasa on siirtynyt tuttipulloihin! Siis kaikki tuttipullon tutit rikki ja samoin nokkamukien pehmeät nokat. Onko teillä jotain ideoita että millä ton saisi lopetettamaan niiden syömisen, tässä kun ollaan vararikossa kohta kun aventin kaksi tuttiosaa maksaa vitosen ja niitä saa ostaa joka viikko uusia.... :kieh:

Ja sitten mulle tuli sellainen yhtäkkinen idea viime viikolla että haempas hotelli-ja ravintola alan kouluun kun tuossa läheisessä aikuiskoulutuskeskuksessa olisi haku vielä 16.8 asti, noh mäpäs pääsin sinne :D Elikkä mulla alkaa koulu 13.9 ja musta tulee tarjoilija. Ei mikään mun unelma-ammatti mutta kivaa kuitenkin. Nyt on vaan ongelma kun en osaa päättää että irtisanonko töistä itseni vai jäänkö tekemään ilta-ja viikonloppuvuoroja...

 
Hei taas pitkästä aikaa :wave:

Paljon juttuja, en taas muista puoliakaan :ashamed:

Ainakin nöpöttimen 1v:lle isot onnittelut!! :flower: :flower:

Plussista onnitteluja ja yrittäjille onnea =)

Vaatteista oli jotain höpisty:

Kengistä suosittelen talveksi kävelijöille Kuoman kenkiä ja jos on ongelmia saada kenkä jalkaan, kannattaa valita sellaisia kenkiä, joissa on isoksi avautuva tarra, jolloin kippura varpaat ja muhkeat jalkapöydät mahtuvat helpommin sisään =)
Ja ulkovaatteita ei mielestäni tarvitse olla kuin yhdet tai kahdet, sen sijaan kannattaa ostaa muutamat lämpimät vaatteet alle, jos pakkaset paukkuu kovasti. Meillä on esimerkiksi ihan villa haalareita muutamat, ne on hyviä.
Ja hyvät lapaset.
:)

1v synttäri kakku:
Minun äiti tekee sen ja teemana on syksy. Äiti päälystää kakun sokerimassalla ja tekee värikkäitä lehtiä päälle ym.
=)
Lahjasta en tiedä :whistle:

10kk neuvolakin oli tuossa maanantaina. Hyvin on tyttö kasvanut omalla käyrällään ja neukka täti oli aivan järkyttynyt Iinan kävelystä ja juoksentelusta :D
Laitan Talvicci sinulle yv:nä tiedot listaa varten =)

Kovasti tyttö opettelee sanoja, mamma, isi (sisi ), tää, brum brum, oijoi on sanavarastossa, sitten on erilaisia eleitä jotka tarkoittavat asioita =)
Pakko se on siis myöntää itselleen, että ei tuo nassukka ole mikään vauva enään.

MAitotuotteita ollaan kokeiltu jo jonkun aikaa ja hyvin on sopinut, mitä nyt kunnon maidosta vähän tuli tavanomaista haisevampia pieruja, mutta kun on saanut ruoan seassa, esimerkiksi kalakeitossa maitoa, ei ole tullut mitään ja tavallinen Valion maitojauhe sopii ilman mitään oireita :D

Sitten kopsaan toisaalta yleistä höpinää :D

Meidän Iina taitaa olla aika poika-tyttö.

Hän ei tahdo leikkiä millään nukeilla tai pehmoilla tms. vaan tonkii aina lelulaatikosta Leon actionfiguret, jalkapallot ja autot, nuket saavat osakseen irvistyksen. NEuvolassakin Iina viskasi neukkatädin tarjoaman nukkevauvan toiselle puolen huonetta ja haki kuorma-auton ja istui lattialle ja alkoi ajeluttaa samalla säestäen BRRRMMMMM BRRRMM :D :D
Mutta kuitenkin rakastaa hiuspinnejä ja pantoja, haluaa aina minun päästä kaikki omaan päähänsä ja on tosi tarkka, että esim. panta on oikealla tavalla laitettu :D

Ja nyt on neidin huumorintaju aika mieletön. Ei niitä juttuja osaa edes selittää, vaan ne pitäisi nähdä, ihan uskomattomia ilmehdintöjä.
Esimerkiksi eilen illalla, kun Iina oli menossa yöunille, oli suukotukset isin kanssa menossa. Sitten oltiin jo menossa ja isi huusi vielä IINAAAA, tyttö virnisti ja pyöräytti silmiään syvään huokaisten, ikäänkuin sanoakseen " hohhoijaa isi, rajota jo vähän" :LOL:

Leo taasen alkaa itsenäistyä kovaa vauhtia, tavallaan hienoa, toisaalta tosi surullista, siis minulle ;)

Ulkona esimerkiksi minä en saa enään osallistua leikitykseen, jos on kavereita, minun osakseni jää istua loitolla. ;)
JA nämä kaverit on aina isoja poikia, eli siis koululaisia. Todella mukavaa on, että nämä meidän alueen pojat on todella kilttejä ja haluavat aina ottaa Leon mukaan hurjiin leikkeihinsä ja pitävät huolta, ettei toinen satuta itseään.
JA kun kauppaan mennään aina puolilta päivin arkisin ja koululaiset ovat nyt pääseet aina silloin koulusta, ei meinata päästä eteenpäin, kun kokoajan tulee Leon isoja kamuja vastaan ja huutelevat "MOI LEO, MITÄ PIKKUMIES" jne. ja Leo niin ylpeänä moikkaa takaisin :'( :D :heart:

Näin nämä lapset kasvaa kovaa vauhtia.

Ja pääsin minäkin vihdoin leikkaamaan hiukseni, hieno tuli :D

Nyt ei tule muuta mieleen.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille :wave:

paapelo+poju+Iina viikon päästä jo 11kk
:heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja himpsuli:
Murr mulla on ongelma. En tiedä mitä teen tolle kissalle! Heitän sen kohta ikkunasta ulos kun menee hermo. Eli: silloin vielä kun Jere söi tuttia niin toi katinryökäle söi kaikki tutit ja niitä ostettiin viikottain uusia, kun millään ei aina saanut niitä piiloon siltä. Noh, nyt kun tuttia ei meillä enää ole niin toi pahuksen karvakasa on siirtynyt tuttipulloihin! Siis kaikki tuttipullon tutit rikki ja samoin nokkamukien pehmeät nokat. Onko teillä jotain ideoita että millä ton saisi lopetettamaan niiden syömisen, tässä kun ollaan vararikossa kohta kun aventin kaksi tuttiosaa maksaa vitosen ja niitä saa ostaa joka viikko uusia.... :kieh:

Ja sitten mulle tuli sellainen yhtäkkinen idea viime viikolla että haempas hotelli-ja ravintola alan kouluun kun tuossa läheisessä aikuiskoulutuskeskuksessa olisi haku vielä 16.8 asti, noh mäpäs pääsin sinne :D Elikkä mulla alkaa koulu 13.9 ja musta tulee tarjoilija. Ei mikään mun unelma-ammatti mutta kivaa kuitenkin. Nyt on vaan ongelma kun en osaa päättää että irtisanonko töistä itseni vai jäänkö tekemään ilta-ja viikonloppuvuoroja...
Onnea opiskelupaikasta :)

Ja tuohon kissa-asiaan.
Mitenkäs, onko pullolle sellainen korkki osa?
Muistelen, että aikanaan kun olin pieni ja yksi siskoistani oli vauva, meidän kissa teki samaa.
Sitten äiti alkoi laittaa pulloon aina korkin päälle ja lopulta kissa kyllästyi ja unohti koko jutun, kun ei enään saanut tuttia nakerreltua.
Toinen kikka on tietysti säilyttää nuo ihan vaikka laatikossa, jossain pakasterasiassa kansi kiinni tms. ikäänkuin poissa silmistä periaatteella. :)

Toivottavasti joku niksi tehoaa, kurjaa turhaa rahanmenoa.

 
Hei pitkästä aikaa! :wave:

Olen kesän aikana silloin tällöin käynyt lukaisemassa juttuja, mutta kirjoittaminen on jäänyt. :ashamed:

Ensimmäinen työviikko on takana. Isi on pärjännyt tyttöjen kanssa vallan mainiosti. Kotihommat ovat sujuneet hyvin, joten ei ole minun tarvinnut stressata niiden takia. :D Mies pitää loppuvuoden hoitovapaata, ja palaa töihin vasta tammikuussa 2011. Silloin Milja aloittaa sitten päiväkodin, josta ei kyllä ole vielä kuulunut mitään. Pitää varmaan kohta alkaa kyselemään, että pääseekö Milja isosiskonsa kanssa samaan pk:hon, kuten on toivomus.

Mitat: 10 kk 9355g, 78,8cm; 8kk 9070g, 76,4cm. Tosiaan painoa on tullut heikonlaisesti, muttei neuvolantäti mitään siitä kuulemma sanonut. Isi kävi siis Miljan kanssa tuolla 10 kk neuvolassa. :heart: Laitan Talvicille tiedot vielä yv:nä.

Muuta: Milja istuu, konttaa, seisoo tukea vasten ja ottaa muutamia askelia tukea vasten. Puhetta tulee sitä omaa höpötystä. "ei" ja "täiti" ovat selkeimmät ymmärrettävät sanat. Ruokahalu ollut välillä heikkoa, etenkin kovilla helteillä. Siksi tuo paino ei ole lisääntynyt kamalasti. Siskonsa oli samanikäisenä vähän pidempi ja yli kilon painavampi. :eek:

Vaatteista: Isosiskon vanhoja talvivaatteita otin esiin, Toppahaalari olis kokoa 86, mutta se ei oikein ole mieluisan värinen. Pitänee kuitenkin "tyytyä" siihen, vaikka mieli tekiskin ostaa uusi ja vähän "paremman" värinen. Reiman ulkovaatteita olen ostanut, ja olen ollut laatuun tyytyväinen. Hinta on kieltämättä suolanen, mutta on ne hyvin kestänytkin. Tosin isompi tyttö on aika rauhallinen tapaus, eikä rönyä maassa tms.

Kengistä: Siskon vanhoja pidetään, jos menevät jalkaan. Miljan jalka on aika iso, jotain 21-22 tällä hetkellä. Kuomat sitten talveksi, ja jos syksyllä jo kävelee (*sormet ristissä) :D niin tukevat nauhalliset nahkakengät (yleensä meillä on ollut Eccon kengät) ja kumisaappaat. Saa nyt nähdä. Kyllähän rattaillessa alkaa pian kenkiä jo tarvita varpaiden lämmikkeenä, vaikkei kävelystä vielä hajua olekaan...

Jaahas, Tasmanian tuholainen "lukee" taas lehtikorista päivän ja viikon uutisia. On siis mentävä. :wave:

Kisu ja tytöt
 
Heh, pakko oli tulla kertomaan uusin oppi.

Eli Iina ymmärtää sanat OTA ja ANNA. Kokeilin huvikseni tuossa äsken ja teki juuri niinkuin pitääkin, voi miten metka leikki siitä sitten tulikin =)
Ja tämähän tietää sitten, että tiputtelu leikki on varmaan jo nurkan takana, hetken hauskaa, pidemmän päälle aika puuduttavaa, varsinkin kun keksii sen ruokapöydässä :whistle: :D
 
Hei! :wave:

Onnea Paapelon Iinalle sanoista! :) Ja muillekin "pikku juttelijoille"!
Meilläkin tulee sanoja,tavuja, mm. "mämmä","äittä":kin on kuultu :heart: Ja jos kysytään, "miten kissa sanoo", vastaus tulee kuin apteekin hyllyltä "miiiii" kimeästi :D Suloinen pieni :heart:

Synttärijuhliin tein kahta täytekakkua,suklaapohjaisen ja tavallisen sokeripohjaisen.Toisen päällystin marsipaanilla,toisen kermavaahdolla ja vohvelikuvalla.Suklaisen kakun väliin tuli mintunmakuinen täyte,sokerikakun täytteeksi mansikkarahka-täyte.Hyviä oli!!

nöpötin ja pojanpallero :heart:
 

Yhteistyössä