Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Elokuussa 2010******

moikkelis vaan pitkästä aikaa :wave:
en ole ehtinyt tänne kirjotella piiiitkään aikaan,ja nyt tää uus kaksplussa tökkii mulla ja pahasti , kun esim.yritän mennä edelliselle sivulle lukemaan niin heittää mut kokonaan pois , joten sori nyt vaan kun en kommentoi vaan tulee pelkkää omanapaista tekstiä :ashamed:

meillä pikku-isäntä oppi jokin aika sitten konttaamaan ja nyt etenee joko konttimalla tai jos kiire on johonkin niin sitten ryömii :)nyt oppi nousemaan tukea vasten polviseisontaan ja muutaman kerran on myös varpailleen noussut mutta kun ei mitään tolkkua touhuissa ole niin kaatuu heti.varvistaa edelleen tosi paljon ja sentakia tuo seisominen on kauheen huteraa kun varpaillaan vaan on , ens kerralla neuvolassa sitä taas katotaan ja onko tarvetta fysioterapialle.
hampaita on nyt suussa 6 :)
maitotuotteita on kokeiltu pari kertaa mutta aina meni heti ripulille ja huusi yön joten kokeilu lopetettiin ja kokeillaan taas kohta uudelleen , kai se maha siihin aikanaan tottuu , allergiaan en kuiteskaan usko vaan ihan herkkämahaisuuteen.: / hurjaa aatella että kohta sitä juhlitaan jo 1-v synttäreitä, meillä juhlitaan samalla kertaa tytön 2-v ja poitsun 1-v synttärit ja tarttiskin ruveta jo miettimään kohta tarjoiluita ym.
voi vitsi miten pieniä ja siroja vauvoja teillä on , meillä menee varmaan jo 11kg rikki kun ens viikolla neuvolaan mennään , kuukaúsi sitten oli jo poitsulla painoa komeat 10,2 kg :D

yritän nyt kunnostautua ja tulla useemmin tännekin lukemaan ja kirjottelemaan.

kannatan Talviccin ehdottamaa että ollaan tässä ketjussa siihin asti kunnes siirrytän taaperoihin :wave:

Kaurisäiti ja pikku-isäntä :heart:
 
Wow, hienoa Talvicci!! Tai siis Talvicin poika :D :D :D Onnea kovasti, samoin muille liikkumisissaan edistyneille! Meidän tyty vähän vaatimattomammassa mittakaavassa otti tänään kahteen eri otteeseen ekan ituettoman (siis yhden per kerta) askelen. Hienolta se tuntui sekin :cool: ja hurjan aikaiselta esikoiseen verrattuna, joka juuri ja juuri ryömiskeli kymmenkuisena.

Tämän pinon jatkaminen vauvakauden loppuun sopii myös minulle.

~Tiila ja tyty 10kk+1vk
 
Käytiin typyn kanssa eilen lastenlääkärillä tuon kasvuasian vuoksi. Terve tyttö lääkärin mielestä. Kasvu hakee vieläkin omaa käyräänsä ja syntymämitat olivat sen verran suuret että se vissiin sekottaa näitä mittauksia. Oli sitä mieltä että kun toinen on noin liikkuvainen niin kuluttaa vaan kaiken minkä syö. Ei meinannut lääkäri uskoa että typy kävelee. Kysyi että miten liikkuu ja kun vastasin että kävelee oli ihan että oho. Oli sitten laitettava typy lattialle käveleen ja pakkohan se oli uskoa.

Typy hoksasi eilen että laittamalla lelulaatikon sohvan eteen voi siitä kiivetä sohvalle, muuten kun ei vielä pääse. Miten ihmeessä se tollasen asian keksi.

Talvicci: upeeta! Kohta teilläkin vaan kävellään.
Tiila: hieno juttu! Yhdestä askeleesta se kävely alkaa.

Peppi ja typy

muoks: jatketaan vaan tässä pinossa syyskuu
 
Onnittelut pikkukävelijöille! Haparoivin askelin kävelevä 1-vuotias on kyllä maailman suloisin näky. :)

Hei millaisella kenkävarustuksella syksyyn/talveen?

Meillä on tällä hetkellä vain nahkaiset ensiaskelkengät ja kumpparit, kannattaisiko hankkia syksyksi goretex-lenkkarit? Ne menisi sitten rymykenkinäkin hiekkiksellä. Entä millaiset talvikengät on tämän ikäiselle parhaimmat? Kovasti olen kuullut kehuttavan Tepsuja, niissä pysyisi kuulemma jalat lämpiminä. Onko goretex-talvikengistä mihinkään, paleltuuko niissä jalat jo pikkupakkasilla?
 
Heips!
Mekin ostettiin nyt ihan oikeat ensiaskelkengät. Pienimmät mitä kaupasta löytyi :) koko 18 siis. Ja hyvin menee monta sukkaa vielä kengän sisään :) Silti kyllä varpaat on aikas kylmät kun kengät ottaa pois, eli jotain lämpimämpää pitäisi hankkia.

Meillä on menossa nyt viides päivä ilman tuttia! Jee! Ei Silja muutenkaan ole koskaan syöny paljon tuttia, mut nyt ajattelin vierottaa siitä kokonaan ja hyvin on menny. Vähän kauemmin kestää nukahtaa illalla, muuta ongelmaa ei ole. Päikkäreille nukahtaa tosi hyvin jo ilman tuttia. Jes. Taisi tyttö nyt jättää sen tutin :)

hemari ja Silja pian 11kk
 
Hei pitkästä aikaa!

Kovasti lokakuiset jo askelia ottaa! Meillä mennään ainoastaan tuen kanssa. Ilman tukea ei myöskään vielä seistä, mutta kiirehän siihen ei ollenkaan ole! Onnea myös kaikille plussanneille, mahtavaa!

Meidän arki on täällä melko leppoista! Kesä oli ihana ja syksykin tuntuu mukavalta. Aloitettiin myös muskari ja me molemmat ollaan oltu aivan mielissään siitä. Tällä hetkellä eletään myös kaikkein voimakkainta äiti on pop-aikaa. Välillä tuntuu, ettei näköpiiristä voi ollenkaan poistua ja varsinkin illalla lähempänä uniaikaa isikään ei meinaa enää kelvata iltapesujen tekijäksi. Se on vähän tylsää, kun meillä se on ollut aina sellainen poikien juttu! No, varmasti se on ohimenevää ja kuuluu tähän ikään.

Kenkävarustusta Peppi30 pohti. Meilläkin on ollut kovasti mietinnässä, mitä kenkiä tässä tarvitaan. Vinkkejä ja hyviä kokemuksia otetaan täälläkin vastaan! Mää löysin huutonetistä käyttämättömät superfixin ensikengät ja niillä on nyt menty. Niissä ei ole goretex-pintaa, mutta meillä on sitten kumpparit, jos keli oikein loskaiseksi menee. Uskoisin, että näillä pärjäillään syksy. Talveksi meillä on toivottavasti sopivat jotkut waterproof-toppakengät ja seuraksi mummi aikoi ostaa 1-vuotislahjaksi juuri Pepinkin mainitsemat tepsut. Aikamoinen viidakko tuo lastenkenkien maailmakin on kyllä!

Kovasti täällä on myös töihinpaluuta mietitty... nyt olen hakenut virkavapaata vuodenvaihteeseen, mutta varsinkin nyt tämän äitivaiheen myötä olen kallistumassa sille kannalle, etten minä raaski vielä töihin lähteä! :) Saa nyt sitten nähdä!

Sellaisia ajatuksia täällä. Yritänpäs vielä muistaa laittaa Talvicille listaan meidän päivitettyjä mittoja. Ne on tainnut unohtua :ashamed:

Mukavaa syksyä kaikille lokakuisille ja mammoille!

- Nyyti ja pieni mies 10kk-
 
Kengistä: nyt on typyllä käytössä ensiaskelkengät ja lisäksi kumpparit sadepäiville. Vähän viileämmille keleille on nahkaiset kengät joissa on ohut karvavuori. Talveksi ostin kirpparilta vain muutaman kerran pidetyt Eccon gote-tex kengät, saa nyt nähdä tarkeneeko niillä. Epäilen ettei, joten sitten mietitään kenkäasiaa uudelleen. Lisäksi löytyy pojan vanhat nahkakengät joissa on paksu vuori.
Meillä pojalla on ollut parit gore-tex kengät eikä ole niillä tarjennut, on tosin aina olltu kylmävarpainen ja - sorminen, kuten äitinsäkin. Talvet on pojan kanssa menty putkivarsi Kuomilla, niissä on tarjennut. Itekin pidän sellasia ulkoillessa kun muuten on varpaat ihan jäässä. Tiedä sitten josko nyt isompana jo tarkenis muillakin kengillä.

Siljalle onnea tutittomuudesta! Vau! Meillä typy syö tuttia vaan unilla, muuten ei sitä kaipaakaan. Pari viikkoa sitten pisti usein peukun suuhun ja silloin sitten annettiin tutti tilalle. Eipä sitä sitten kun hetken pitäny suussa, mutta peukun syönti onneksi loppui, ainakin vähäksi aikaa.

Meillä on pottailu menny hirmuisesti eteenpäin. Lähes joka kerta kun käy potalla ( aamulla herättyää ja ruokailujen jälkeen) tekee pisut sinne. Lähes kaikki kakatkin tulee pottaan. Parina päivänä olen katsonut että nyt taitaa alkaa tekemään kakkaa ja kun olen kysynyt että tuleeko kakka on typy mennyt itse vessan ovelle, ja kakka on tullut sitten pottaan. Oon kyllä aika ihmeissäni että näin hyvinkö se alkaa sujua.

Peppi ja typy
 
Onnea Siljan tutittomuudesta!! :flower: Meillä vielä tutti on tarpeen kun nukkumaan mennään. Meillä on nyt muutenkin joku tuttu on pop vaihe. Ihan ykskaks aloitti itse hakemaan tutin pöydältä tai sängystään ja syömään tuttia kesken kaiken. Ei koskaan ole tuttia muuten kun nukkumaan mennessä syönyt mutta nyt joku ihme vaihe.

Peppi teillä pottaillaan kyllä hienosti!!! wau.

Meillä eilen 10 kk synttäreiden kunniaksi otettiin kolme askelta putkeen :heart: Hauskan näköstä huojumista =) Toinen oli ihana kun taputettiin aina kun otti useempia askelia niin toinenkin taputti hullunlailla ja kikatti niin ylpeänä.

Eilen oli salamatkustajan kanssa enimmäinen ultra. Siellä yksi pieni köllötteli sydän sykkien :heart:

Tänään olisi ensimmäinen kerho syksylle, mutta katsotaan mennäänkö. Neiti on nimittäin hengittänyt aikas raskaan oloisesti, josko siis flussa tekee tuloaan. Pitää katsoa miltä näyttää kun F heräilee.

Mutta nyt itselle lämmin kuppi ja hetki sohvailua.

Pikkis, Fria 10kk ja salamatkustaja 9+6
 
Vau peppimamma kylläpä teillä hienosti pottaillaan =) Meillä ei ole vielä hankittunakaan pottaa,mummu ja pappa meinasivat sen pojulle ostaa.Sitten aletaan harjoittelemaan jo pikkuhiljaa.

Tänään oltiin syksyn ensimmäisessä kerhossa.Mukavaa oli,hirmusti porukkaa!

Kunnon kenkiä me ei olla vielä hankittu,eli siis ensiaskelkenkiä,kun tuo poitsu ei vielä lähimainkaan kävele.Olen kyllä katsellut kenkiä ja pitäähän talveksi hyvät kengät hankkia tietenkin.Ties vaikka talven aikana meilläkin jo lähdetään kävelemään :)

nöpötin ja pojanpalleroinen pian 1v1kk:heart::heart:
 
Ääh, tää palsta taas temppuilee ja mun kirjotukset hävis taas kerran :(

Niin tyttö täytti tänään 11k! Kuukauden päästä olisi sitten 1v. syndet :)
Viime viikolla otettiin ensimmäiset askeleet ja nyt seisoo ilman tukea jo pitkiä aikoja. välillä uskaltaa kävellä muutamia askelia esim syliin <3 Mun vauvva ei oo kohta vauva enää :O

Yläikenet on tytöllä tosi turvoksissa ja luultavasti sen takia on ollu kauheen itkuherkkä. Housun puntissa roikkuu vähän väliä ja syliin haluaa. Hellyttävää mutta ei kyllä kauheasti jää omaa aikaa kun mieskään ei oo paljoa kotona. Nyt meillä alkoi vielä talonrakennus ni mies on kaiken vapaa ajan siellä! Mulla meinaa pinna kiristyä ku ei kauheesti ole lastenhoitoapua. tavallaan olen yh-äiti ainakin viikot..rankkaa mut jospa se menis ohi. Ja kuukauden päästähän mulla alkaa jo työt niin sekin tuo vaihtelua elämään..

Tämmöstä tänne :)
 
Moi,

täällä ollaan, pääasiassa lukulinjalla niinkuin nyt juuri ilmeisesti pinosta useampikin. Neuvolassa käytiin tsekkaamassa kasvuasiat, pituutta on onneksi tullut vaikkei painoa juurikaan (eikä päänympärystä). Hb mitattiin samalla, ihan ok. Ei ihmeitä meille, kävelyharkkoja eli taaperokärryä ja tuetta seisomista treenataan niin paljon kuin vain jaksaa. Ja yksiin uniin siirryttiin tässä myös, sujuvasti. Yöt ovat vähän levottomia, aamuyöt etenkin, mutta kyllä se siitä ajan kanssa.. uskon.

Aurinkoisia syyspäiviä,
~Tiila ja tyty 10,5kk
 
Moi!
Pikaisesti ilmoittaudun taas.
Miten tämä aika menee niin nopeasti, ettei ehdi tänne kommentoimaan..

Meillä jyllää flunssa, nyt myös Atte räkäinen ja kiukkuinen, hieman oli eilen lämpöäkin.
Yö oli todella huono ja tämä äiti on nyt väsy..

Taitoja tulee koko ajan lisää, Atte nousee tukea vasten seisomaan ja hieman tukea vasten jo kävellään, kiipeää rappuja ylöspäin jos portin unohtaa auki. Kaikki kaapit, laatikot ja ovet kiinnostaa!
Pottailu meillä sujuu hienosti, monta kertaa päivässä tulee pissa pottaan ja muutaman kerran on itse mennyt vessan oven taakse kopsutteleen ja kun potalle on laittanut niin vaippa ollu kuiva ja iso pissa tullut pottaan. Kakkaa ei vielä ole pottaan tullut..
Syksyn ja talven vaatetusta on yritetty hommata, välikausihaalareita ei oikein mistään saa näin syksyisin, keväällä olisi tieten pitänyt ostaa, mutta mistä tuon koon olisi osannut oikein tietää..

No, nyt on taas mentävä, toisella kertaa lisää..

T:Rouva ja Atte 11kk 1pv
 
Rouva-77: toi on niin totta ettei syksyllä meinaa välikausihaalaria saada mistään. Tulevat myyntiin helmi-maaliskuussa ja on tosi hankala arvioida minkä kokonen tarttis olla että menis vielä syksyllä. Jesper Juniorilla oli joku syksymallisto niistäkin, en kyllä muista oliko näin pieniä.

Mä en muutenkaan tykkää kun vaatteet on nykysin myynnissä niin hirveen aikasin, toppavaatteet nyt ja kesä vaatteet huhtikuussa. Tuntuu että aina vaan aikasemmin tulevat kauppoihin.

Eipä tänne muuten sen kummosempaa. Pari yötä on ollu taas kovin levotonta ja eilen huomasin että yläikenessä on "aukko" eli taitaa olla hampaita tulossa. Hapanmaitotuotteita ollaan typylle annettu ja viilistä tykkää kovasti. Maustamaton jugurtti ei ole niin hyvää mutta siitäkin tykkää jos laittaa jotain hedelmäsosetta sekaan. Kovasti typy haluaisi syödä samaa ruokaa kuin me muut, se tuntuisi maistuvan paremmin. Eilen annoin jopa maistaa hernekeittoa ja siitäkin tykkäsi. Joitain ruokia olen antanutkin, ottanut typyn annoksen ennen suolan lisäämistä.

Peppi ja typy 10,5 kk
 
Hei taas pitkästä aikaa. Töissä aika menee ihan siivillä ja iltaisin pitää ehtiä tehdä kotihommia niin ei ehdi kuin lukemaan.

Me tehtiin tänään kaupat meidän uudesta kodista. Nyt pitää vaan saada tää vanha myytyä niin voi maksaa loputkin tulevasta kodista. Muutto olisi joskus marraskuun aikana... Ihana päästä yksitasoiseen asuntoon missä on tarpeeksi tilaa näille kaikille tavaroille :D

Niia on alkanut ottaa askelia ilman tukea. Eilen keksi leikin, että oikaisee sohvankulman eli kipittää sohva osalta divaanille ilman tukea. Tämän teki tänään kaksi kertaa ja eilen sen kerran... Hassu tyttö.

Meillä on myös flunssaa liikkeellä, Niia sai silmätulehduksen Päiväkodista ja eilinen oltiin kotona. Nyt olen itse kipeänä. Kurkkuun sattuu ja päivällä huimasi monta tuntia niin ettei voinut silmiä pitää auki tai olla pystyssä. Vieläkään ei pää tunnu normaalilta. Niialla on myös maha löysällä, en tiedä johtuuko maitotuotteista vai jostain muusta, seuraillaan...

Nyt mittaamaan kuume ja lepoon...

Alley ja Niia 10,5kk
 
Kylläpä nämä pikkuset oppii äkkiä uusia juttuja! :heart: Eihän tästä ole kauaa ku poika otti vain muutaman askeleen ja nyt oikeestaan suurimmaks osaks kävelee! :D Pitäs varmaan sisällä piettää kanssa kenkiä niin oppis niillä kävelemään ku ulkona menee ihan konttaushommiks vain ellei ole taaperokärryä tai muuta tukena...

Onnittelut muillekki pienokaisille uusista tempuista ja taidoista :) :flower:

Kengistä...
Meillä on nahkaset lenkkarit syksyksi. Kumppareita tässä mietitty...
Talveks olis 22 kokoset kuomat, en tiiä onko kuitenki liian isot... Miettiä vielä...

P-i-k-k-i-s
Kiva että ultrassa kaikki oli hyvin! On se varmasti niin ihanaa ja hurjan jännittävää ootella toista pienokaista :)


Eipä meille kummempia... Siivouspäivä ollu... Huomenna kävis kaapeista kirpparille vietävää tavaraa läpi... Nyt syömään uuniomenoita :p ja töllöttämään hetkeks telkkaria


Talvicci
 
Hiljaista lokakuisissa..kaikki varmaan puuhastelee synttäreitä :D ja työtkin on varmasti monella alkanut. Niin alkaa täälläkin kuukauden päästä eikä oo tytön hoitopaikasta kuulunu mitään! :eek:

Tällä jätettiin tuttipullo pois. Eikä tyttö oo älynny mitään :D ihan normaalisti rupee yöunille ja päikkäreille ilman maitoa. vähempihän tuota maitoa menee nyt mutta uskon että sekin tasaantuu. Ja saahan sitä nestettä ruoistakin ja kalsiumia.
Aloiteltiin myös maidon kokeilu ja olen korvikkeen sekaan lurauttanut rasvatonta maitoa. riisipuurin keitin maitoon yks päivä eikä siitäkään ole tullut oireita :) Hyvä niin! mites muilla?

3viikon päästä ois sit tytön synttärikemut!! Niin se vuosi vierähti...Ehkäpä ensi syksynä voisi alkaa toiveilemaan kakkosta ;)
 
moi kaikki,
ihan nopsasti ilmottaudun etta olen edelleen remmissa. oltiin 3 vkon lomalla ja sitte meilla alkoi se au pair jonka kanssa on mennyt totutellessa - oli muuten ihana paatos! tytto on loistava ja meidan pikkutypy tykkaa hanesta myos kovasti.
pikkutypy siis on nyt vajaan viikon noussut seisomaan ilman tukea itsekseen. viela ei askelia ota ilman tukea mutta pian sekin on edessa.

hankinnoista: nyt pitaisi seuraavasta tilista hakea se autoistuin kun alkaa tuo maxicosy kayda pieneksi. mutta esim. pyorailykyparaa en viela ostanut kun typyn paa on siihen 1 cm liian pieni :)

onneks sain kummityton vanhat kuravaatteet typylle lainaan koska taalta ei saa ostaa mitaan jarkevaa ulkoiluvaatetta. toppatakkia jne kylla on mutta farkuilla ne kai kuvittelee nain pienten parjaavan kun ei mistaan loydy kunnon ulkoiluhousuja.

palaan pian takaisin kommentoimaan, nyt nukkumaan kun kerrankin paasis ajoissa.
 
huomenet kaikille! (vaikkei ihan aamu enään olekkaan)

synttäreistä ollut puhetta! pitäisi varmaan alkaa suunittelemaan jotain vaikka ei ole mitään inspiraatioita suunitteluun. kyllä kai vaan kahvitellaan sukulaisten kesken!

täälläkin seistään ilman tukea monta minuuttia putkeen mutta askeleita ei viälä ota! eikä oikeestaan tarviskaan ottaa kontaten menee jo tarpeeksi lujaa!

ostin sadetakin ja housut että voitais liikkua ulkona sateellakin eilen tuli sitten kokeiltua ihan kaatosateessa mitä tyttö pitää siitä ja oli kyllä hauskaa luuli varmaan että pääsi suihkuun! kumisaappaita ei ollu mutta lahkeet on onneksi pitkät että kemgä meni niitten sisään. rattaisiin kotimatkaksi kun laitoin niin huuto alko ei saanu olla rattaitten kuomukaan ylhäällä kun vettä ei tullutkaan enään.

pikkusiskon syntymä alkaa pikkuhiljaa lähestymään mutta ei neiti siitä mitään ymmärrä.ainoa huomio on kun ei pysty istumaan äidin sylissä enään kunnolla. luultavasti vauvan kotiintulo ei paljon hetkauta kun on ittekkin vielä niin "pieni" vaikka iso tyttö onkin.

nyt pitää lopettaa!

solmu nika ja pikkunen 28+4vkoa
 
Viimeksi muokattu:
Moikka pitkästä aikaa.

Mä olen kanssa ollut vaan lukulinjalla pitkän aikaa. Välillä tuntuu, että ketjussa on niin kovasti juttua, ettei pysy perässä, kun ei joka päivä kerkeä lukemaan. Mutta välillä on tosi kiva käydä lukemassa kuulumisia.

Hurjan nopeasti aika kulunut. Itse olen kotona vielä vuoden, joten ei tarvitse hoitopaikka-asioita miettiä.

Kuukauden päästä on 1-vuotissynttärit tulossa. Täällä ajateltiin niitä viettää vähän Vaahteranmäen Eemeli teeman mukaisesti (lähinnä koristuksen ja kattauksen osalta). Kun kutsun useasti tuota meidän Eemiä Eemeliksi ja se niin hyvin poikaa kuvastaakin.
Isoveljellä oli aikoinaan Nooan arkki-teemaiset synttärit, hän kun on Nooa nimeltään.

Kaikenkaikkiaan täällä menee ihan kivasti. Vähän meinaa syysflunssa iskeä.
Eemi ottaa askeleita tukien, mutta ei vielä kävele edes taaperokärryn kanssa. Vilkas ja iloinen poika ja nukkuu hyvin. Välillä meinaa äidin korvat särkyä, kun herra tykkää kirkua ja huutaa ja ihastella omaa ääntänsä. Ei siinä mitään, mutta kun tuo isoveli 2-vuotias on kovin innokas matkimaan pikkuveljeään, vaikka toisinpäinhän sen pitäisi olla.

Kun Eemi ryhtyi kiipeilemään ja nousemaan pystyyn, alkoi täällä isoveli näyttämään mustasukkaisuutta. Useasti on pienempää tönimässä ja vie lelut kädestä. Toisaalta ymmärrettävää, kun toinen menee kaikki leikit sotkemaan, eikä enää ole missään rauhassa. Jotenkin olisi vaan saatava hänet ymmärtämään, ettei töniä ja potkia saa missään tilanteessa.

Me ostettiin jo kaukalosta seuraava istuin, viihtyy poika nyt paremmin. Eemi istuu selkämenosuuntaan isoveljen vuoden vanhassa Britaxin Multitechissä ja isoveli pääsi uuteen tuoliin, joka on naamamenosuuntaan oleva isofix-kiinnitteinen Britaxin Duo Plus. Nyt jo huomaan, kun kuopus joutuu aina perimään kaikki veljen vanhat. Mutta eikähän nuo kohta ole senverran samankokoisia, että pitää molemmille olla samankokoista vaatetta, polkupyörää yms.

Pyykit odottavat pesukoneessa!

Terkuin,

Mirmi
 
solmullakin jo noin paljon viikkoja! Kyllä tämä aika menee äkkiä! =)

Nyt vihdoin saatu tämä palsta toimimaan näköjään ku sain etusivun listan päivitettyä! Jee!
Pistäkääs viestiä jos sieltä jotain puuttuu tai jos jotain lisättävää on...
:wave:


Eipä tänne kummempia. Aika hurjapää tuo meijän poika! Sohvalle kiipee ja pää edellä tulee käsinojan kautta alas säkkituoliin joka on sohvan vieressä... Muutenki kiipeilee ihan jokapaikkaan :whistle:
1v synttärit täälläki jo mielessä...
Mitä ootte ajatellu ostaa 1v lahjaksi? Entä aiotteko viiä kuvattavaksi?

Äkkiä tämä aika kyllä on menny. Eilen kävin läpi pojan pieneks jääneitä vaatteita. On se vaan ollu pikkunen! Ne vaatteethan on ihan minejä!

Talvicci
 
Meiltä vanhemmiltaan tyty saanee lahjaksi jonkun kirjan (ja lupauksen lukuajasta..). On jäänyt esikoisen varjoon lukutouhut tytyllä. Mummoilta ja kummeilta on ajateltu tilata pitkävartista lapasta ja pulkkaa ja sen sellaisia pieniä juttuja, kun kuitenkin kysyvät että mitä tuoda. Ei mitään stressiä juhlista, teenpä jonkunlaisen kakun ja vieraaksi nimenomaan mummi-kummi -osastoa. Siinä se hoituu, omalla painollaan. No aattoiltana saattaa paukkua urakaksi, mutta ehkä sen kestää ;)

Erilliseen yksivuotiskuvaan ei tytyä viedä. Perhevalokuva meistä vasta otettiin minun merkkipäivänäni, ja perhekahvilassa sattuu kuvaus juuri muutaman päivän synttäreiden jälkeen. Sinne siis!

Istuimen vaihto on ihan kohta tehtävä, toppavaatteissa tytyä ei tuohon kaukaloon saa. Pitkään mahtuikin, esikoinen piti vaihtaa jo seitsenkuisena isompaan. Oli tosin eri kaukalokin kyseessä.

Sadevaatteita en ole onnistunut löytämään sopivia. Toivon nyt siis kuivahkoa syksyä (tai sataisi yöllä :D ) ja sitten pikaisia pakkasia.. Toppakausi on paljon helpompi toteuttaa.

Tytyn kengänkoko olisi nyt 18, eikä pikakatselmuksella noin pieniä löytynyt muita kuin ensiaskelkenkiä. Pitänee mennä ihan kenkä- tai lastenvaatekauppaan (marketeissa kävin), josko kohta talvikenkiä olisi. Sisäkävelyharkat ovat jo tosi sujuvia, ulkona on toistaiseksi ollut vain ne toppatossut jalassa - sellaiset mitä äitiyspakkauksessakin puvun mukana tulee.

Hapanmaitoja on menty nyt 4 viikkoa (kiitos kaikille oirekysymykseeni vastanneille!!) ja alkaa tytyn elimistö pikkuhiljaa tottua. Kohtapuoliin aletaa aamupuuro keittää maitoon, ja sen jälkeen sitten ihan hörppylinjalle. Jospa se tästä. Ruokia väännän vielä hiki hatussa erikseen tytylle - minä olisin jo valmis yhteisiin sapuskoihin, mutta tuo isimies vähän jarruttelee. No, ei tätä enää kauaa kestä.

Aamu(yö)imetys on edelleen kuvioissa, eli nakutettuna joka yö alkaa viimeistään viiden jälkeen se kähinä että jokos sitä tissiä sitten.. Pahimpina öinä olen imettänyt jopa kolmesti, esim. puoli kuudelta, puoli seiska ja vartin yli seiskan - ja sen viimeisen imetyksen jälkeen tyty päättääkin herätä. Tavallisesti kuitenkin siis vain yksi imetys. No, kohta (ehkä) tuokin on historiaa. Päivisin tissillä kyllä vierailee usein ja hartaasti, ei anna ympäristön häiritä. Paitsi jos jostain kuuluu Posti-Paten tunnusmusiikki..

Onnea kovasti etappeja saavuttaneille, konttaamaan oli joku alkanut ja toiset jo ihan ilman tukea kävelemään ja aika moni siitä välistä nousemaan ylös ja seisomaan. Hienoa! Synttäreitäkin alkaa paukkua kohta ja kovasti, ihan uskomatonta - nytkö se on jo vuosi mennyt??? Ja reilusti yli puolitoista vuotta odotuspinon alkutaipaleesta, huh huijaa. Vilaus vain!

Ihanaa syssyä, syntsiä ootellen..
~Tiila ja tyty n. 10,5kk
 
Heippa kaikille!!
Olevinaan ollut niin kiire ettei ole kerennyt täällä käymään :(
Koitan ryhdistäytyä taas :D

Pikaisesti kuulumisia, flunssan sekaista juoksua.
Eli pikku mies oppi kävelemään ja nyt sitten juoksu askeleita alkaa näkymään. Tästä se sitten alkaa, oikea tohina <3
1v synttärit kolkuttelee ovella, sitä ennen pitää vielä tuo vanhin poika juhlia 14 vuotiaaksi. Aika rientää...
Isoja päätöksiä edessä oman tulevaisuuden suhteen, vaaka kallistuu kovin täyden lapsiluvun kannalle.

Koitan lueskella jossain vaiheessa teidän kuulumisia, osaisin sitten jotain järkevääkin kirjoitella tänne :)
 
Mä voisin pitkästä aikaa kirjoitella meidän kuulumisia.. Synttärit tosiaan lähestyy kovaa vauhtia! Me juhlitaan niitä ihan lähipiirissä, mutta silti vieraslistasta taitaa löytyä n.40 nimeä :O Ostettiin Oskarille lahjaksi polkuauto.. muoks.. siis ei polkuauto, vaan "potkuauto" ( http://www.1jeudenfant.com/voitures/Vilac-Voiture-Porteur-Jaune-1051-Dia.jpg ) ja valokuvaus pitäis varata pian! Meillä on yhdellä tuttavalla kotistudio, jossa käytiin jo joulun alla otattamassa yhdet kuvat..

O on ottanut parin viikon ajan muutamia askelia, mutta eilen ja tänään on sitten tepastellut jo lähemmäs 20 askelta moneen kertaan!!! On kyllä maailman suloisin näky :heart: Me tehtiin toissapäivänä sellainen ratkaisu, että siirrettiin O:n sänky omaan huoneeseen ja kappas: on nyt nukkunut molemmat yöt 20-7 heräämättä!!! Aikasemmin siis rupesi aamuyöstä käkättämään ja huutelemaan sängyssään --> otettiin meidän viereen ja loppuyö oli tosi levotonta ja pahimassa tapauksessa imetin vielä pari-kolme kertaa ennen heräämistä! Toivottavast omassa huoneessa nukutut yöt sitten jatkuvat yhtä hyvinä :)

Mulla on jotenkin kauheen ristiriitaiset tunnelmat tällä hetkellä.. Toisaalta on ihanaa seurata kasvavaa lasta, mutta samalla niiiiiiiiiin haikeeta ajatella, että vauvavuosi on ihan just loppumassa :( Jotenkin tää vuodenaika vielä saa tunteet pintaan ja oon mietiskelly tosi paljon vuoden takaista aikaa ja sitä ihanaa odottelua!! Muistelen jopa synnytystä pelkästään ihanana kokemuksena!!!

Vauvakuumetta löytyy, mutta ne fiilikset menee vähän vuoristorataa!! Ehkä jos ensi vuoden aikana ruvettais toista yrittämään... Ehkä!!! :D

Hyvää syksyn jatkoa kaikille! Toivottavasti kirjoittelut jatkuvat tuolla taaperopuolella!!

Silona ja Oskari 11,5 kk
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä