Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Huhtikuussa 2010******

Hips! :) Silja oppi ryömimään :) Ihan yhtäkkiä vaan :D Vähän pitää vielä houkutella tulemaan eteenpäin, mutta hienosti tulee. Molemmilla käsillä vetää ja samalla jaloilla työntää. Aika loikkimista on :) Ja huomattavasti paremmin viihtyy nyt lattialla.
 
hemari:

ONNEA ONNEA SILJAN UUDESTA TAIDOSTA!!! :flower: :flower:
Siitä se lähtee, saat pian liimata toisen silmäparin selkään :D
Niin ne kaikki lähtee liikkeelle, ennen kuin huomataankaan, niin kaikilla onkin taaperot vauvojen sijaan, niin menee aika nopsaan kuulkaa =)
 
Täällä yksi myöhäisherännyt tämän ryhmän suhteen. Vieläkö huolitte joukkoonne? Lukenut olen teidän juttujanne loppuraskaudesta asti, mutta en vain ole saanut itseäni niskasta kiinni et rekisteröityisin. Täältä olen saanut monet kerrat vastaukset mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Meidän pikkumies syntyi 25.10.
 
Onnea Siljan liikkeelle lähdöstä :)

Painosta sen verran että ennen tätä raskautta painoin 50kg ja tällä hetkellä painoa on vielä 60kg. Eli 10 kiloo pitäisi vielä saada pois... Ei auta muuta kun mennä salille kuntoilemaan kun kotikonstein tämä paino ei liiku alaspäin. :(

En sitten tiedä että mikäs tolla meijän vauvelilla tänään oikeen oli kun nukkumaan ei mennyt sitten millään ja ennen on mennyt tosi kauniisti... Varmaan sitä 5kk kiukkuvaihetta :D
 
Onnea Siljalle hienosta taidosta :heart:

Meillä ei ryomitä, mutta mennään mahallaa ympäri koko ajan :)
Ja peruuttamalla pieniä matkoja.

Mulla on lähtöpainoon -9kg, mutta pudotettavaa vielä n. 10kg, sitten olen tyytyväinen.
Ja tämä maha, ei kiva :( Nytkin istun tärinävyömahalla :LOL:
Jos saisi edes vähän pienemmäksi!
Mä oon kanssa ihan hulluna Zumbaan, oon käynyt tunneilla nyt koko kevään, aluksi 1krt/vko, nyt on ollut pakko päästä useammin.
Ja muutenkin on tullut ulkoiltua nyt paljon, kyllä se kevät sieltä tulee :)

Huomenna olis Ellen 6kk neuvola, palaan kertomaan kuulumiset :)

Inka ja Elle 6kk
:heart:
 
Heipsis! Piitkästä aikaa eksyin tänne kurkkaamaan ja huomasin, etten ole tammikuun jälkeen mitään itsestäni ja tyttärestäni kirjoitellut, enkä ole kyllä jaksanut lueskellakaan juttuja. Tietenkin tuo mein vaativa neiti pitää kovin aktiivisena meikäläisen, kuten myös laihduttaminen siinä ohessa ( pääsin jo tavoite painooni eli samoihin vaakalukemiin kuin ennen raskautta ja alikin :D ), mutta suurin syy siihen miksi en täällä enää ravaa on se, et vertailen kuiden vauvojen oppimia taitoja tohon neitiin ja sitten alkaa pian harmittaan kun oma lapsi ei osaakaan vielä sitä mitä valtaosa. Hyvä esimerkki tästä on veljenpoikani, joka siis on Minttua reilun kk vanhempi ja osaa jo kääntyä mahalta selälleen ja toisinkin päin, ja hänelle on puhjennut alle 5kk ikäisenä 2 hammasta. Mintulla ei ole hampaan hammasta vielä ja kääntyminen ei kiinnosta pätkääkään ja tämäkös minua harmittaa /huolettaa. "Onko lapsessani jotain vikaa kun ei tee niin ja näin", saan neuvolassa aina kysyä ja aina on vastaus "lapset ovat yksilöitä". Siis siksi en enää lueskele muiden juttuja täällä, koska olen ylihuolehtiva kanaemo :LOL:

Ekalta sivulta huomasin, et joku olikin jo palannut odotuspuolelle =) ONNEA!!

Tässäpä olisi päivitettäväksi neuvola kuulumisia tuonne listaan nyt siis useammalta kuukaudelta:
1,5kk: 5940g 57cm 39py
2kk: 6380g 59cm 39py
3kk: 7195g 63,5cm 41py
4kk: 7690g 67,5cm 41,5py
5kk: 8305g 68,3cm 42,5py

näillä siis mennään nyt kohti puolivuotisneuvolaa joka onkin vasta vapun jälkeen.

pinkkimieli ja minttu
 
Kiva kuulla pinkkiksen kuulumisia:)

Mä muuten tunnistan tuon, että helposti tulee verrattua oman lapsen taitoja muiden taitoihin vaikka täällä ei olekaan sellaista ärsyttävää kehuskelu/kisailumeininkiä. Ihan turhahan näitä on miettiä, joku oppii jotain aikaisin, joku jotain muuta. Meidän Nella on suht nopea ollut oppimaan kaikkea mutta ihan ekana ei ole ollut missään ja täällä kärsimätön äiti kovasti odottaa esim ryömimistä :D Onnea muuten Siljalle siitä taidosta!

Mä oon raskauden jälkeen laihduttanut noin 6kg ja oon siis n.4kg alle lähtöpainon. Nyt on vielä viimeinen tsemppi päällä, reilut pari kiloa ennen kesää. Sitten painan 65kg, mikä on tällä pituudella (175) ja iällä (30) oikein hyvä:) Vatsa ei ole pahan näköinen. Se on pikkuisen muuttanut muotoaan, ylempänä vatsassa on hieman pullottava kohta ja sektioarpi mulla on mutta raskausarpia ja makkaroita ei, kehtaan kyllä vetää bikinit päälle. Tää oli mulle vähän yllätys, odotin pahempaa jälkeä.

 
Pinkkimieli, kiva kuulla teistäkin =)

Nipsulainen, tervetuloa mukaan :flower:

hemari, onnea Siljan uudesta taidosta =)

Paapelo, mulla on kans vaikka mitä kukkia ja hyötykasveja.. Mä tuun olemaan niin pulassa tän taimi määrän kanssa.... :whistle: Mut nyt on aikaa ja intoa niin paljon, että pakko kokeilla kaikkea. Ja täytyy sanoa, että mieli lepää kummasti, kun pääsee sormet multaan laittamaan. Kivaa on, ja toivottavasti kesällä olisi kukkaloistoa nähtävissä ja syksyllä vihannessatoa. Tää on kumminkin sellainen harrastus, mitä pystyy toteuttaa Saran kanssa.

Voihan haukotus... Koira herätti mut jo puol seiska :/ Haukkuu jokaista ääntä mikä pihalta kuuluu. Sara kyllä nukkuu vielä tyytyväisenä. Kohta onkin taas 12 tuntia vetänyt sikeitä heräämättä :D Nyt vähän kahvia lisää ja sit siivomaan. Tänään olisikin tiedossa kyläilyä, täytyy käydä moikkaamassa kummipoikaa pitkästä aikaa.
 
mukavaa huhtikuuta kaikille! ja kiitos uudesta pinosta Talvicille. Tarkistin että meidän tiedot ovat oikein.

Ollaan oltu pitkään reissun päällä kotimaassa eikä vieläkään olla kotona, joten en ehtinyt/jaksanut ihan kaikkea lueskella.

Meidän poju on myöskin lähtenyt liikenteeseen!!! mittarimato-tyylillä mennään ja hirmuisen huudon kanssa :D Ei jaksa vielä montaa "työntöä" tehdä ennen kuin väsähtää, mutta eteenpäin mennään ja vauhdilla. Laitettiin myös pääsiäisenä ekaa kertaa syöttötuoliin hetkeksi ja kyllä oli pollea poika! Katseli meitä innoissaan kun hän pääsi samaan pöytään muiden kanssa :heart:

Muutenkin huomasin juuri että eihän poju enää ole mikään vauva vaan aktiivinen pikkumies, ihana toinen! Ja omaa tahtoa alkaa löytyä täällä, alkaa kiljumaan jos ei saa jotain tavaraa pöydältä minkä on huomannut siellä. Saan vielä kyllä huijattua toista kun ruvetaan tekemään jotain muuta...

Mutta mukavaa viikkoa kaikille ja kommentoin sitten enemmän kun päästään taas kotiin!

ruusu ja poju 5kk 1pv
 
Oikein ihanaa kuulla pinkkiksestäkin =) Varmasti meissä kaikissa asuu ainakin pieni kanaemo :D
Ja ihan niin, että kyllä sitä vertaa omaa vauvaa muihin. Minä tein sitä paljon esikoisen aikaan, mutta nyt Iinan kanssa vähemmän, enemmän vertaan pojan ns. päiväkirjasta, milloin hän teki sitä ja tätä ja olen ollut kovin ihmeissäni, että Iina on myös noin kiireinen tapaus, kun olen aina jotenkin mieltänyt, että tytöt ymmärtäisi ottaa ihan lunkisti :D

ruusun poitsulle onnittelut myös mittarimatoilusta :D

Missah:
Joo, minä olen jo nyt pulassa taimineni. Koko tiskipöytä on täpösen täynnä purkkeja, hellan vierusta ja leipälaatikon päälys on täytetty, patterin päälinen sekä miehen tietokoneiden rungot on pääseet kukkapöydiksi ja toki sitten keittiönpöydällekkin on muutama isompi ruukku eksynyt :ashamed:
Ja varmaan kohta tulee postista minun hyötysiemenet.
Tilasin kuukausimansikkaa, salaattia, silpoydinhernettä (makein kaikista ), sekä pyöreiksi ja pieniksi kasvavia porkkanoita :p
Nuo on semmoisia, joita poika voi "kasvattaa". Saa auttaa siis minua ja keräillä satoa pitkin kesää :D
Ensivuonna sitten poika osaakin jo varmaan tehdä enemmän, nyt vain täyttää purkkeja mullalla ja tekee siemenille reikiä :D
Voisin tässä ikuistaa tuon sekamelskan ja laittaa kuvan. :saint:
 
PIKKU-ISÄNTÄ 6KK :heart: :heart: :heart:

ja huomenna olis neuvola , tietääkö kukaan jaetaanko näille pikkusille sikarokotuksia enään ?? tarkoitus olis pojallekin se ottaa kun kaikki muutkin on perheestä rokotettu ja nythän sen sais kun 6kk tuli täyteen.

tervetuloa nipsulainen joukkoon mukaan :flower:

kiva kuulla pinkkimielestäkin =) niinhän se kyllä on että helposti sitä vertaa omaa muksua muihin , vaikka tietää että jokainen on yksilö ja kehittyy omaan tahtiinsa,jotkut vauvat on vaan paljon vauhdikkaampia ja aikavampia kehityksessä ja liikkeelle lähössä ym. itse oon ainakin vielä ihan tyytyväinen ettei poitsu liiku mihinkään,pääseepähän vielä helpommalla kun ei tarvi perässä mennä :LOL:

jaahas,taas käy kutsuhuuto... :wave:

kaurisäiti ja pikku-isäntä 6kk :heart: :heart:
 
Tässä on tiskipöydän vasen puoli, siinä on kaikki pienet itäneet taimet.


Tässä oikea puoli, jossa idätän siemeniä, mutta muutama koulittavakin löytyy


hellan vieruksilla yrttejä ja levyn päällä tuoksuherne taimisto


Ja sitten patterin edustan muutama purnukka, loput on siroteltuna pitkin keittiötä


Ja pakko laittaa vielä mustasilmäsusannasta yksi kuva, tässä on 2/19:ta sussun taimestani :whistle:


Noin, kotipuutarhuri kuittaa :LOL:
 
Onnittelut kaikille liikkumaan lähteneille!

Me mennään edelleen täysimetyksellä, tarkotus olis vielä muutama viikko mennä näin ja sitten alotella soseita kun 6 kk tulee täyteen. Huomenna on 5 kk neuvola, pari viikkoa myöhässä mutta aiemmin ei ollut aikaa, saa nähdä miten on neiti kasvanut. Omalla käyrälleen varmaan jatkaa eli jossain -1 tuntumassa, mutta siellä on koko ajan kasvanut.

Maha: täytyy sanoa että nyt on jäänyt sellainen makkara että huh. Tosiaan 4 edellisestä ei ole jäänyt juuri mitään mutta tais taas viides olla liikaa. Kovin aktiivisesti en sitä ole yrittänyt pienentää, tavoite on että kun tyttö täyttää 1 v ollaan entisissä mitoissa, vielä olis 3 -4 kiloo jäljellä.

Uusille tervetuloa joukkoon!

Niihän se tuppaa olemaan että kuitenkin vähän vertaa vauvaansa muihin vaikka jokainen ihan omaan tahtiinsa näitä taitoja oppii. Itse olisin ollut ihan tyytyväinen jos tuo tyttö olisi ollut vähän hitaampi tuon liikkumisen suhteen mutta äidin toiveita ei aina kuunnella. Itse tulee helposti verrattua tuo tytön kokoa muihin, on selvästi pienikokoinen ja välillä sitten mietityttää miksi kasvaa niin huonosti.

Paapelolla on kyllä taimi poikineen. Mä en jaksa kasvatella kukkia, kasvimaan laitan taas pihalle. Nyt aattelin että kokeilen papujen kasvattamista ja ne aattelin esikasvattaa että varmasti saataisiin satoa kesän aikana. Muuten laitan vaan salaatteja, herneitä, retiisejä ja tilliä, sellaista kesällä syötävää.

Peppi ja tyttö 5kk 2 vkoa
 
Tänään oli Ellellä 6kk neuvola ja tässä olisi kuulumisia:

Paino 8280g
Pituus 65cm
Pipo 42,5cm

Painon nousu tasaista ja hyvää mutta pituutta oli tullut taas liian vähän. Ens kuussa on ns. ylimääräinen neuvolakäynti (täällä ei muuten ole 7kk neuvolaa) jossa pituutta taas tarkkaillaan.
Muuten keikki hyvin, touhukas tyttö :heart:
Niin ja mahallaan tosiaan pyörii hurjasti ja häntä oikein harmittaa että ei pääse eteenpäin.
Noh toiv. pian oppii :)

Inka ja Elle 6kk :heart:

Ps. Talvicci mulle vois päivittää iäksi 24v, tullut täyteen itseasiassa jo viime syyskuussa :D
 
inka ihana kuva :heart:

KRHM, juu nuo purkit valtaa alaa joka kevät ja onneksi miestä ei haittaa. Tuo tuoksuhernekkin, joka ihan takuulla kirkui minulle tahtovansa liesituulettimen valon alle, kyllä siirtyy ruoan laiton aikana pois, mutta paikan jäädyttyä se taas iloisesti siihen palaa nököttämään :D
Ja on kyllä ihanan rentouttavaa puuhaa, vaikka viekin paljon aikaa ja vaivaa ja vähän sitä rahaakin.
Haaveilen saavani sen oman pihan, mutta jos ei kerta vielä saa, niin toivoisin saavani jostain haalittua kaupungin myytävänä olevia pikkumaa plänttejä, joita tässä ihan vieressä on muutama eri alue. Voi mitä kaikkea siellä kasvaisikaan :D
 
Voi hauskuutta, meidän Iina on oppinut tanssimaan. Tässä naksuttelin kieltäni tylsyyksissäni ja huomasin tytön kiikkaavan kontillaan tuossa vieressä. Lopetin ja kiikkaus loppui, aloitin uudestaan ja tämä tanssi alkoi ja mukaan tuli tytön pääkin, ihanaa :D

Ja tänään tyttö on 3 kertaa istunut ilman tukea...neiti luki lehteä ja unohti pitää toisella kädellä kiinni mistään, hienosti istui, mutta kun huomasi istuvansa ihan omin neuvoin pehvallaan, muksahti heti käsi tueksi :D
Harmittaa, etten saanut kuvaa otettua kummastakaan tapahtumasta, kun miehellä oli kamera mukana :/
Noh, ainakaan tuo tanssiminen ei jää tähän kertaan :D
 
hemari onnea Siljalle ryömimään oppimisesta :)
Kohta siellä viipotetaan eteenpäin minkä keretään...

Taidoista
Meillä poitsu oppi yhtäkkiä ryömimään, sitten tuliki jo konttausasentoki ja sitten varpaillaan keikkuminen käsien varassa ollessaan :D
Ja sitten nyt ihan parin viime päivän aikana on mallaillu vähän konttausta muttei eteenpäin kauheesti pääse...Yksittäisiä askelia lähinnä ja sitten tömähtää mahalleen.
Jollaki ihmeellisellä konttauksen ja ryömimisen sekotuksella mennään :D
Niin ja toiselle puolelle pyllynposkee istahtaa välissä käsien varassa ja jää siihen joksikin aikaa :eek:

Kuten pinkkimielikin niin ite kans alussa vertailin kauheesti muihin...
Onneks pääsin siitä eroon, kaikki lapset ku kehittyy ja oppii uusia asioita omalla tahillaan... :)

Kiva muuten kuulla pinkkimielenki kuulumisia :wave:

Mun pikkusisko (sylikummi) oli meillä yötä.
Kävin tänään korjauttamassa mun hiusväriä ku ei tarttunu ollenkaan juureen väri viimeks ku kävin :kieh:
Mikä lie siihen syynä, itekki sitä ihmetteli kovasti...
Pikkusisko hoiti poitsua sen aikaa...

Markkinoillaki kans kävästiin :)

Talvicci ja "Unski" 5kk3vko :heart:
 
Niin ja vielä tuosta possupiikistä
Vielä kerkeisin tän kuun ajan hakee ittelle piikin, sais vaan aikaseks...

Neuvolassa sanottiin ettei tiietä vielä onko rokotetta vielä saatavilla ku meijän poika on 6kk...
En siis tiiä saako sen jos haluaa sen ottaa...
 
Kiitos talvicci päivityksestä :)

Hiusten värjäämisestä: Mulla ei myökään taru väri kunnolla, kun värjään niin pysyy ehä pari päivää ja taas näyttää siltä kuin ei ois värjännyt pitkään aikaan.
Talvicci: Imetätkö?
Mä olen meinaan sen huomannut mulla olevan se miksi hiusväri ei tartu, näin oli myös esikoisen aikana. Hormonit tekee sen että myös hiusten laatu voi muuttua. Sen johdosta mä niin toivoinkin että olisin päässyt mun kiharasta tukasta :LOL:
Mutta tuntuu kihartuvan vaan :D

Onnea uusista taidoista kaikille :)

Kaurisäidin pikku-isännälle puolivuotis onnittelut :)

Inka ja Elle 6kk :heart:
 
Oih, sain ikkunat pestyä tänään :) Sitten olisi huomenna tai ylihuomenna siivous urakka...

Käytiin miehen kanssa etsimässä mulle käytettyä pyörää, ei sitten mistään sellaista minkä kelpuuttaisin. Ku sen pitää olla hyvä, halpa ja kaunis. Eli mahdoton yhtälö :D Noh, kai sellaisen jostain löytää. Isommalle pojalle pitäisi kanssa mennä ostaa 16" pyörä, niin päästään sitten yhdessä ajelemaan tuonne kylille :)

Tuosta lapsien vertailusta ja taidoista sen verran että ei meilläkään vielä käännytä. Kyljelleen Jerkku on mennyt kk verran mutta häntä ei vain kiinnosta kääntyminen :D Peppua yrittää kovasti nostaa ylös... Mä en jaksa ottaa paineita siitä että ei käänny, kyllä ne kaikki siitä kääntyy kun ovat valmiita siihen :) Ja siitä olen tyytyväinen ettei meillä liikuta. Pääsee vielä helpommalla...
 

Yhteistyössä