Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Huhtikuussa 2010******

Missah: Lastentarvikeliikkeestä ostettiin molemmat oisko maksanu yhteensä jonku 40-50e. Noi babybanzit on kai edullisimmasta päästä, jos haluaa sen 100% uv suojan silmille. Niitten hinta oli vähän vajaa 24e.
 
Terveiset neuvolasta! Olipa ihana kävellä sinne, kun noin täydellinen ilma!

6kk mitat ( Talvicci )

pituus: 66,9cm
paino: 6810g
pipo: 42,5cm


Olin vähän yllättynyt että noin vähän oli kasvanu. pituutta oli tullu vaan 6mm ja painoakin alle 400g... Normaalisti on tullu kuukaudessa 2cm lisää ja painoa ainakin puoli kiloa. No, ei terkkari siihen mitään sanonu. Noin voi kuulemma jossain välissä käydä. Ja varmaan se sairastelukin verotti vähän. Ja tietty toi ryömiminen kuluttaa aika paljon. Seuraavaksi sitten 8kk lääkäri jos niillä on kesällä aikoja. Kuulemma ottaa ensisijaisesti 6 viikkoset ja sit jos jää aikaa niin 8kk.

Heh, nyt kun tyttö liikkuu, niin saa kyllä olla koko ajan vahtimassa. Tänäänkin huomasin yhtäkkiä että tytsy oli menny tutkimaan mun ompelukonetta ja oli just sen neulan kimpussa :) En ole oikein vielä tajunnut että tyttö tosiaan liikkuu ihan itse.

Nöpötin ja Tiila: Kurjia tommoiset kaverit :| Minäkin kyllä tunnen sellaisia. Yksi kaveri on sellainen, jonka kanssa oltiin tosi hyvät kaverit, mutta kun muutin Helsinkiin kesällä, niin yhtäkkiä hänellä ei ole yhtään aikaa enää tavata. Oon monta kertaa soittanu et hei, olisin tulossa turkuun, nähdäänkö, mut ei kuulemma ole aikaa. Ja hän on luvannut tulla helsinkiin tapaamaan, mutta eipä ainakaan vielä ole näkynyt. Nyt ei olla sitten oltu oikeastaan missään tekemisissä. Kurjaa. Eipä kavereita kai koskaan ole liikaa.

Paapelon ja Talvicin vauvat jo istuu! Vau! Silja kerran istui tosi pitkään sängyllä, mutta se jäi ainoaksi kerrasi :) Ihan kivasti istuu syöttötuolissa, vääntelehtii siinä vaan niin että heiluu.



Tämä oli siis ainoa kerta kun noin hyvin istui :)

Tohon meidän viereen on alettu rakentaa taloa ja kamala meteli kuuluu koko ajan niin että Silja ei oikein pysty nukkumaan tossa ulkona. Hän pelkää moottorisahan ääntä ja kun noi nyt katkoo tossa puita ihan muutaman kymmenen metrin päässä niin... Voi ressua. Ja kun ei oikein sisälläkään nuku.

Siljalla taisi mennä tuosta perunasta maha vähän kovaksi...Hän on jo pitkään kakannut n.5 kertaa päivässä, mut peruna kun alotettiin niin jäi yksi päivä kokonaan välistä. Eilen hän sitten sai väännettyä ja oli jo ihan erilaista kun mitä aikasemmin. Eilen ja tänään ei ole suostunut ollenkaan syömään perunaa. Haluaa vaan koko ajan maitoa. Siis ihan koko ajan. Vielä paljon enemmän kuin ennen ku alotettiin toi perunan syönti. Ihan kuin hän pelkäisi että jos hän syö perunaa niin ei enää saa maitoa :) Hassu tyttö. Koitan nyt vielä tänään antaa, mutta tosi nihkeetä toi on. Kamala valitus vaan.

Tiskivuori odottaa!

hemari ja Silja 6kk 4pv
 
Ai niin ja mekin ostettiin babybanzit. Valkoiset sellaiset. Joku 20e maksoi. Ehkä vähän päälle. On ihan kivat, eikä tyttökään niitä inhoa. Niistä kyllä jäi tänään painauma tohon nenään... Vähän pitää löysätä.
 
Heipä hei!

Ihan super hauskoja ja iloisia kuvia :D :heart:

Huh, olen ihan naatti. Oltiin koko päivä pojan kanssa kahden liikkeellä.
Ensin me mentiin tutkimusmatkalle, elikkä tutkimaan, mitä ötököitä löydetään ja mitä uutta putkahtelee maasta esiin, sekä tutkimaan meidän vieressä oleva Pirunpelto (eli jääkauden jälkeen syntynyt merenranta kivikko, joka siis jo kuivunut tottakai ) :D Sieltäkin löytyi vaikka ja mitä kivaa, kun tongittiin.
Sitten mentiin katsomaan joka keväistä vesiputousta, joka syntyy meidän korkealle kalliolle sulavesien ansioista ja kaatosateella myös..se oli TODELLA jännä pojasta ja äitikin tottakai oli yhtä haltioitunut, kuin 4v pikkutyttönäkin :D :D

Sitten mentiin äidilleni ja syötiin soppaa siellä, jonka jälkeen kaapattiin siskonpoika harjoittelemaan kengillä kävelyä ulos ja paahdettiin leikkipuistoon toviksi.

Sitten siskonpoika kotiin ja me alettiin tallustaa kotiin kera suunnattoman uhma ja väsyitkun. Mutta lopulta kaikki olikin taas ihan hyvin, kun poika näki isin ja siskon ja pääsi päikkäreille =)

Kohta jatketaan miehen kanssa multien vaihtoa, kun on näitä jätti rehuja, joita en saa itse enään siirrettyä yksinäni :whistle:

Eli toiminnan täyteinen päivä ja että onkin ollut ihana päivä. Meidän mittari näytteli +15C asteen lämpötiloja, mieletöntä B)

Ja pikaseen sormiruoasta vielä:

Eli itse olen ajatellut niin, että kun lapsi on tottunut vaikkapa nielemään karheaa puuroa tai vaikkapa niitä valmissoseissa olevia isompia paloja (alk.8kk ) voi jo hyvin antaa esim. tuoreraastetta syödä itse, tai jotain muuta pieneksi leikattua pupellettavaa. Maissinaksuja voi antaa hyvin jo aiemminkin, kun se sulaa suuhun.

Pojan kanssa hitti oli kierrepastat. Keitin ne vähän ylikypsäksi, jotta oli pehmoista kunnolla ja niitä herra sitten jyysti...tosin oli hänellä jo 4 hampua, mutta eihän ikää ollut edes 8kk vielä läheskään silloin, eikä kaueasti niitä hampaita käyttänyt puremiseen, enemminkin otti paloja puristamalla huulet yhteen :D Oliskohan ollut sen 7kk kun alkoi oikeasti purra paloja ruoasta, sitten tarjosinkin tuon kunniaksi keitettyjä porkkanoita sormiruoaksi :p

No mutta, nyt pitää taas mennä, ei sovi nyt lorvia, kun energiaa on ;)
 
Istumisesta...
Siis pitää varmaan korjata tähän väliin että meijän poitsu siis istuu toisella kädellä tukien...
Ei suinkaan vielä ilman mitään tukkee :D

hemari
Meilläki kävi noin. 4kk neuvolasta 5kk neuvolaan pituutta oli tullu vain 1½cm ja painoa n.100g. Siis tosi minimaalisesti! Me alotettiin soseita maistelemaan 4kk ikäsenä.
Ryömimään oppiminenki varmasti vaikutti tuohon painon ja pituuden kehitykseen ja saatiin ohjeeks alkaa antamaan puuroa ja lihaa. Ja soseita isompia annoksia.
Meillä on maanantaina 6kk neuvola, saas nähä miten poitsu on kasvanu :)

Onko noissa babybanzeissa kuminauha sankojen tilalla?[/b]

 
Nyt vihdoin ehdin toivottavasti muutaman sanan tänne kirjoittaan. Kovin on vauhdikasta ollu meidän meno viime aikoina ja poika alkanut niin aikaisin heräileen et on ollu pakko itekki mennä ajoissa nukkuun.

Raskauskiloista olitte puhuneet. Mä oon painon puolesta normilukemissa mut toi maha on löysä :/ Sille pitäs tehdä jotain mut itsekuri on niin onneton ja herkut maistuu liian hyvin..

Meillä ruoka-ajat on noin suunnilleen aikoja, kun soseita mennyt vasta niin vähän aikaa. Ekojen päikkäreiden jälkeen(n.12-13) annan kasvissoseen ja illalla(n.17-18) annan hedelmä/marjasoseen. Puuron haluaisin illalle vielä ja sen maistelu aloitetaan lähipäivinä. Oletteko antanut niitä kaupan jauheista tehtäviä vai "oikeita" puuroja? Neuvolasta suositeltiin aloittamaan kaurapuurolla.

Olin tänään asioilla ja lapsukaiset iskän hoivissa kotona. Poitsulle ei ollu sit kelvannut minun lypsämä pakastettu maito :( Sitä on tuolla pakkasessa monta monta annosta ja harmittaa kyllä suuresti, jos joudun nyt ne roskiin heittämään.

Meilläkin on arskat hankinnassa vaikkakin pikkumies viel matkustaa vielä vaununkopassa ja eihän sinne juuri aurinko pääse paistamaan.

Voi, kun teillä on niin liikkuvaisia ja varhain kehittyneitä vauveleita. Meidän poju on vasta vähän aikaa kääntynyt mahalleen ja ei siis vielä liiku mitenkään. Hyvin rauhallinen kaveri. Ja mammallehan se sopii hyvin :) Ehtiihän tuota vielä.
 
Huomenta! Poika nukkumassa ekoja päikkäreitään tälle päivälle miehen kanssa, joten tässä koneen ääressä on kivaa syödä rauhassa aamupalaa =) TÄnään myöhemmin muskariin.
Tämä mamma lähtee ylihuomenna eka kertaa raskauden ja pojan syntymän jälkeen vähän viihteelle :D Menen siskoni kanssa.Saapa nähdä kauanko sitä viitsii/malttaa olla pois kotoa. Mies jää pojun kanssa ja yöheräämisiin on tarkoitus tarjota tuttipullosta maitoa, mitä lypsän etukäteen.Koska en uskalla imettää heti yöllä, jos otan pari lasia viiniä.Miten te jotka olette käyneet ulkona ja imetätte, niin milloin uskaltaa imettää parin lasillisen jälkeen?
Juu-u, terveydenhoitaja olen ammatiltani, mutta ei siitä ole kuitenkaan hyötyä juurikaan näin oman lapsen kanssa :ashamed:

Nipsulainen Ei meidänkään poju vielä pahemmin liikuskele, on kerran pari pyörähtänyt vatsalta selälleen eikä ryömi vaikka kovasti jalat ja kädet viuhtoo siihen malliin että tahtoa olis liikkeelle lähtemiseen.Mutta fysioterapiassa me käydään,edistystä on tullut. En kyllä yhtään ole huolissani liikkeelle lähtemisestä, omaan tahtiin mennään rauhassa :)

nöpötin ja poju 8kk tasan! :heart: :heart:
 
Nipsulainen
Mä alotin ihan tavallisella kaurapuurolla...
Täytyy tosin myöntää että kuukauden päivät on puuroa saanu ja eilen vasta hoksin et hemmetti voishan sitä jotain muutaki puuroo kokeilla ku kaurapuuroo :LOL:

Noista pakastimessa olevista maidoista...
Nehän voi käyttää soseisiin, ite ku tekee niin niistähän tulee vähän tönkömpiä ku kaupan soseet. Niin laittaa sitä tissimaitoo sinne sekaan niin on notkeempaa :)
Eipähän mene hukkaan :)
Tai sitten jos tekee puuron siihen maitoon, tosin en tiiä miten sille maidon kaikenmaailman ravintoarvoille käy mut vettä siihen muuten tulis niin sama kai se olis vaikka sen tilalla oliski vähän köyhempää tissimaitoo :D :D

Mulla kans tuo maha on vähän löysä vielä, mäkään en oo vaan jaksanu sille oikein mitään tehä... Ku se on sopivasti tuolla vaatteitten alla piilossa :whistle:
Ou mai...Heinäkuussa olis häät minne pitäs mennä, pakko se on kyllä nyt alkaa jotain tekemään...

Onkohan nyt liian myöhästä saaha tuolle mahalle enää tehtyä mitään?


Täällä on huonosti nukuttu yö takana |O
Poika heräs huutamaan aina kahen tunnin välein... :/
Pitää kattoo johtuko se siitä ku annoin sille mannapuuroa... Kai sitä saa muuten antaa? :eek:

Talvicci ja "Unski" :heart:
 
Huomenta päivää!

Ekana, ei kannata heittää pakastettua maitoa pois, sitähän voi käyttää vauvan ruokiin, jos ei muuten maistu. =)

Tyttö on nyt sitten oppinut istumaan ilman tukea, näyttää niin isolta tytöltä :D
Lisäksi tytön piirit on laajentuneet. Ei enään konttaile pelkästään olkkarissa, vaan konttaa ihan kaikkialle kodissamme, joten nyt se sitten onkin niin, että tämän mamman pitää olla korvat tarkkana, perässä en nimittäin aio paahtaa kyttäämässä mitä tekee, mutta tietenkin kaikki tytölle vaarallinen poistettava lattioilta ja matalilta tasoilta.
Niin, kun tuo siis myös nousee ylös tukea vasten, ei uskalla seisomaan vielä kauheasti nousta, onneksi, mutta polviseisontaan kylläkin ja kaikki tavarat houkuttaa kovasti, jolloin jo roikkuu ties missä :D

Eli tiivistettynä, hyvästi leppoisat vauva ajat :wave: :LOL:

Nyt on jo viikon ollut onni ja autuus, kun on illalla päässyt nukkumaan, mutta nyt kun viikon aikana tullut kaikki nämä uudet jutut, niin uskallan väittää, että viikon parin päästä jo rukoilen päivästä väsyneenä, että ilta jo tulisi :LOL:

Mutta nyt pitää mennä pukemaan lapsia pikkuhiljaa, että päästään kauppaan :wave:

paapelo+poju+Iina 6,5kk
 
Aku
Nöpöttimelle pikainen vastaus.Esikoisen aikana muistan jutelleeni tuosta neuvolassa.Meillä oli yhdet (kaverin) levyjulkkarit mihin halusin mennä ja siellä tuli otettua muutama.Emmi oli vanhemmillani hoidossa ja mentiin miehen kanssa sitten sinne yöllä.Mä imetin joskus 03 aikaan ja olin ottanut ehkä 3 siideriä.Laskin että viimeisestä olis ainakin se 2-3h.Joku kaveri joskus selitti että 1-2 mietoa alkoholijuomaa voi ottaa ja silti imettää.Että rintamaidossa pitoisuus pysyy niin pienenä että ei vaikuta vauvaan.Voi olla,mutta itse halusin kuitenkin ottaa varman päälle =)
 
Nöpötin, äidinmaidossa on ihan yhtä paljon alkoholia kuin veressä. Eli jos veren promillemäärä on esim. 0,5 promillea, niin äidinmaidon alkoholipitoisuus on se sama. Eli lähes olematon. Promillehan on yhden prosentin kymmenesosa. Eli ihan hyvin voi imettää vaikka heti parin siiderin jälkeen. Vauvalle on paljon vaarallisempaa humalainen äiti kuin maidon pieni alkoholipitoisuus! Esim. tupakoivan äidin maito on paljon haitallisempaa vauvalle kuin minimaalinen tippa alkoholia.

Meidän pojalle on tullut eka hammas! Ja toistakin jo pukkaa. Yöt meneekin sitten aika plörinäksi.

Meillä ei vieläkään liikuta, eikä kovin usein käännytäkään. Joten onpas meidän vauvat erilaisia. En ole kuitenkaan huolissani ja pääsenpähän ainakin helpolla, kun ei tarvi olla koko aikaa vahtimassa mihin kaveri on mönkimässä. :p

Maha roikkuu meikäläiselläkin, vaikka paino on jo alle sen mitä oli ennen raskautta. Pitäis tosiaankin tehdä vatsalihasliikkeitä, että saa sen tiukemmaksi. Muutenkin tuntuu, että ruumiinrakenne muuttui jonkin verran raskauden myötä. Takamuskin on ihan erilainen, vai muistanko vaan väärin. :p

heketsi + poika melkein 6kk
 
Oi voi, ompas täällä liikkuvaisia vauvoja :D Meillä ei liikuta mihinkään vielä, käännytään silloin tällöin mutta ei mitenkään jatkuvasti.

Jerellä on muutaman päivän ajan ollut nyt jotain ihmeen punaisia läiskiä massussa ja käsissä. Alaselkä on melkein kokonaan ihan punainen ja täynnä pientä näppyä. Mennään tänään lääkäriin näyttämään sitä. Ihmetyttää vaan että mikäs pikkuisella on kun mitään uutta ruoka-ainettakaan ei ole saanut hetkeen... Muuta vaivaa hänellä ei kyllä ole. Noh, onneksi päästään lääkäriin tänään :)

Isompi poitsu on kamalassa yskässä niin ollaan nytten sitten kotona sisällä vain. Tekemistä pitäisi kovasti keksiä tuolle, tylsistyy muuten.

Yöt meillä nukutaan ilman syöttöjä, noin 20-7.30

Parin lasillisen jälkeen voi hyvin vielä imettää, niin kuin täällä on toisetkin jo sanoneet :)

himpsuli ja pojat 4v ja 5,5kk
 
Kiitos vastauksistanne tuohon alkoholi+imetyskysymykseen. :flower: Sen verran vainoharhainen tai jotain olen kuitenkin , että voi olla että uskallan imettää vasta aamulla, en heti yöllä.

Tänään poju saa maissinaksuja eka kertaa 8kk-päivän kunniaksi :heart:

nöpötin ja poju
 
Sanokaas nyt joku tuolle meidän neitokaiselle, että puolivuotiaskin tarvitsee vielä päiväunet :headwall: . Ei vaan suostu simahtamaan, ei sitten millään.

Ostin tänään tutin, aloitetaan harjoittelu josko saataisiin osa yötissittelyistä korvattua tutilla. Ja jos se sitten alkaisi tuo tuttipullokin kelpaamaan.. tai nokkamuki, aivan sama kunhan joku muu ravinnonlähde kuin minä. Pakastettua maitoa olen siis jo joutunut heittämään pois, kun en yli 3kk vanhaa aio tarjota ruokiin sekoitettunakaan.

Meilläkin esikoinen on kipeä, viikonloppuna oli kuume ja nyt hirmuinen köhä. Jospa menisi pian ohi :/ . Neitonenkin vähän nuhailee.

Babybanzit on meillä aurinkolaseina, niissä on nimenomaan kumilenkku eikä sankoja.

Jahas, mitäs sitten keksittäisiin (kun ei nukuta niin ei nukuta! )

~Tiila ja tyty 5,5kk.
 
Minun pikkuneitonen nukahti ust paikkareille meidan sankyyn :heart:

Erikoista, koska yleensa nukkuu vain vaunuihin, siis paikkareille. Onneksi toppasin sangynlaidat niin ei paase putoamaan jos alkaa kierityttamaan.

Meilla on muuten vielakin "ongelmana" se, etta tytto nukahtaa iltaisin ja yleensakin vain tissille. Iltasyotoissa on just ja just tolkuissaan niin etta kun lasken omaan sankyyn, nukahtaa sinne muutaman paankaantelyn jalkeen ihan hyvin. Mutta jos yolla heraa, ei nukahda muuten kuin tissille.

Onneks noita yoherailyja on aika vahan jo, ja tytto kun nukkuu viela samassa huoneessa, ei toisen tissille nukahtaminen tuota hirveesti ongelmia...Mutta kun kaikkialta kuule, etta pitais pystya nukahtamaan muutenkin kuin tissille..



 
Pitkästä aikaa minäkin aktivoidun =)

Ihania kuvia paljon ja uusia taitoja lokavauvat on oppineet hanakasti :heart:

Meillä nukutaan edelleen erittäin hyvin sekä yöllä että päivällä. Toki poika syö jonkun kerran yön aikana kun edelleen pelkällä maidolla mennään mutta siis muuten tämä meidän pikkuheppu on niin helppo vauveli noiden nukkumisjuttujen kans. Ei nukahda tissille kuin harvoin ja toki yöllä mutta silti nukkuu mukavasti myös omassa sängyssä =) Eli kovasti voimia kaikille väsyneille äideille toivotan, on niin tuoreessa muistissa toiseksi nuorimmaisen huonot yöt :hug:

Meilläkin on babybanzit jo kakkosen ajoilta, ne on kyllä tosi kätevät käytössä.

Talvicci, hyvin ehdit vielä jumppailla itseäsi kuntoon heinäkuuksi, mä yritän kans saada tuota masulöllykkää pienemmäksi ja uskon että kyllä se siitä muutamassa kuukaudessa normalisoituu ainakin jonkun verran =) Tsemppiä vaan sullekkin!

Meillä ei vielä osata kunnolla ryömiä eikä istuakkaan. Ostin viime viikolla bumbon ja siinä kovasti tykkää poju istuskella ja pari päivää sitten selkeästi tuli ryhtiä siihen touhuun :D Kaikki kuitenkin aikanaan ja toisaalta nautin täysin siemauksin tästä vauva-ajasta ja haluaisn sen kestävän pitkään :heart: :D

Mukavaa kevään jatkoa kaikille toivottelee äitsy ja lauri :wave:
 
Heipä hei!

Talvicci, hyvin ehdit saada mahan kuriin, tsempitykset siis sinulle =)

Kyllä minäkin olin tuossa kun ekaa kertaa silloin ulos menin ja join enemmän kuin pari, en silti missään kännissä ollut, mutta hiukan hilpeä, niin pidin jopa 12h taukoa imetyksestä ja pumppasin pois kertymät. Silloin tyty oli vielä sen verta pieni, että suostui hörppimään pakastetun maidon, sen jälkeen sitten mieltyikin kovin tissiin ja mikään muu ei kelvannutkaan.
Mutta siis jos on kyse ihan parista, niin kyllä voi imetellä ilman tunnon tuskia =)

Taidanpa laittaa kanssa pari kuvaa tytöstä ja yhden pojastakin :D
Tosin vasta hiukan myöhemmin, kun nyt olin kuulevinani inahduksen, tyttö herää siis vihdoin 3h päikkäreiltä, ihan outoa että noin pitkään nukkui, mitähän tyttö oikein varastoi, uutta hammasta tietty alkaa tekemään huomenna :LOL:
 
heippa taas pitkästä aikaa!!

Talvicille 5kk päivityksiä:
pituus 64,5 cm
paino 7115 g
pipo 45 cm

hienosti siis kasvaa edelleen! Ollaan nyt ruvettu soseita syömään eli aamupäivällä olen antanut kasvissosetta ja iltapäivällä hedelmäsosetta. Lisäksi aloitettiin puurot, aloitin riisipuurolla (tai sillä kaupasta saatavalla jauheella), sitä olen antanut aamulla, meinasin jossain vaiheessa laittaa vielä illaksi puuron. Ja puuron kanssa vähän sosetta niin meidän poju tykkää :D Poitsu syö muutenkin tosi hyvin ja mielellään ihan kaikkea!

Päikkäreistä täällä on ollut puhetta ja meidän poju on myös sitä mieltä että päivällä ei tartte nukkua... ajattelin suosiolla nyt luopua yksistä päikkäreistä ja siirrytään kaksiin päiväuniin, ei tuo näköjään enempää unta tarvitse :D

Liikkuminen on edelleen sitä "kovaa yritystä" - on kyllä mukava seurata pojua kun toinen touhuaa ihan tosissaan ja yrittää liikkua joka suuntaan!

Olen ollut tämän viikon yh-äitinä kun mies on reissuhommissa, vaikkei noita lapsia ole kuin yksi niin nostan hattua kaikille yh-äideille, on tämä sen verran rankkaa ollut! meillä on vielä koira, jonka lenkitykset on ollut hieman haastavia, mutta hyvin olen pärjännyt. Rankkaa on tietysti sillä lailla että ei jää ns. lepotaukoja päivälle ollenkaan kun ei ole sitä toista aikuista tässä arjessa mukana. No huomenna saan mieheni kotiin taas pariksi viikoksi!

Saatiin neuvolasta lupa istua tuettuna (vaikka ollaan sitä jo vähän harjoiteltukin) ja suosittelivat myös syöttötuolin ostoa. Varmaan mennään sitten viikonloppuna syöttötuoliostoksille! Ihan hyvä homma, ei meidän poitsu enää suostu vaunukopassa makaamaankaan vaan ollaan siirrytty rattaisiin, jossa olen säätänyt sen selkäosan puoli-istuvaan asentoon. Rattaista kuuluu hurja murina ja kiljunta koko ajan kun mennään tuolla ulkona :D

Mukavaa kevättä kaikille!!! Koitan taas kirjoitella kun on aikaa

Ruusu ja poju 5,5 kk
 
Aivan ihania kuvia taas! :)
Merkkailen vaan, että mukana hengessä. Tytöt nukkunu vähän huonosti ja mä niin tööt ettei oikein oo tullu palstailtua. Ehkä viikonloppuna saan sitten nukkua!

Ihania kevät päiviä! :)

Empsu
 
Heipä hei!

Olipa hyvä yö. Ei tarvinnut kuin kerran viedä pullo ja sekin kerta oli ennen kuin itse nukahdin, eli joskus ennen 00.00. Sen jälkeen kyllä kuului jossain välissä jotain pientä uni öninää, mutta loppui nopeasti, eikä tarvinnut mennä lähellekkään sänkyä :D
Toivotaan, että kehitys on pysyvä, vaikka tulee noita huonoja öitä varmasti tässä taas jonkun ajan päästä, kun tekee sitten lisää hampaita tai oppii jonkin päätä huimaavan uuden jutun =)
Eli nautitaan nyt =)

Aloin tuossa eilen harmittelemaan, että voi surku, jos tuo Islannin tulivuorenpurkaus nyt saa aikaan kylmän kesän. Olisi kyllä tosi kurja juttu, jos on koleaa kun tuo tyttökin osaisi temmeltää kesällä niin hyvin ja jos vain sataa niin pöh.
Mutta saa nähdä, eihän näille luonnon ilmiöille pieni ihminen mitään voi, ehkä onneksi, minun mielestäni =)

Tuolla nuo lapset leikkii palloilla pojan huoneessa.
Jotenkin sitä odotti koko raskauden ja tytön pikkuvauva ajan tätä hetkeä, että pystyvät puuhaamaan yhdessä, mutta jotenkin tämä päivä koittikin tosi nopeasti.
Ihanaa, että viihtyvät keskenään ja poika esittelee leluja tytölle, joskin jos tyttö yrittää jotain pojan lempilelua ottaa, niin poika kyllä heti komentaa, että "IINA EI SAA" ja ottaa lelun nopeasti pois :D
Mutta poika on kyllä kiltti siskoaan kohtaan, eikä kiusaa tai töni tms. ikävää tapahdu oikeastaan koskaan, vahingot erikseen. =)

Mutta juu, pitää mennä katsomaan mitä puuhaavat :wave:
 
Voi tuota meidän pikkumiestä, kun sille ei kelpaa mamman lypsämät maidot :( Onko muilla vauvelit vähentäny maidon juontia kiinteiden aloituksen jälkeen? Poitsulla alkanu lakkoilu tissinki sunteen ja kokeilin pullosta antaa lypsettyä maitoa niin hänhän ei kyllä tykänny siitä hommasta ollenkaan. Kaippa ne kiinteät täyttää mahaa ihan eri tavalla vaikka ei paljoa vielä niitä syökkään.

On kyllä ihana seurata kuinka isosisko on niin ihana tapaus poitsun mielestä. Aina saa parhaimmat naurut vaikka tekisi kuinka hölmöjä juttuja (ainakin meidän vanhempien mielestä)..

Paapelon neito on kyl niin varhain kehittynyt et aivan ihmeissäni katon noita kuvia ja luen kirjoituksia mitä kaikkea neiti jo osaa :) Wau!!

Mut nyt hetkeksi kotitöiden pariin, kun on rauhallinen hetki.
 
Reviirin laajennusta on alkanu harrastamaan myös tämä meijän poitsu :D
Aikasemmin ryömi vaan olkkarissa mut kerran houkuttelin sen tulemaan eteiseen...
Sen jälkeen haluais aina mennä eteiseen räpeltämään vaunujen vanteita ja ku on märät kelit ulkona niin on sanomalehtiä vaunujen alla niin niitä lehtiä olis kans kiva rapistella :D

Tänä aamuna ekaa kertaa uskaltautu keittiöön...
Piti nostaa koiran kupit turvaan...Sinne olis mieliny mennä :D

ruusu
Mä oon kans täällä kohta kuukauden päivät ollu yksin koiran ja pojan kanssa kotona...
Oltiin välissä mun vanhempien luona niitten koiria ja kissoja hoitamassa ku ne ite oli reissussa, meinas olla vähän värkkäämistä koko homma yksistään :headwall:
Mut tosiaan alussa meinas olla aikamoista värkkäystä että saa tuon koiran käytettyä ulkona :whistle:

Pitää kyllä nostaa hattua niille jotka päivästä toiseen on lapsen/lasten kanssa yksin...
On se nimittäin oikeesti aika rankkaa vaikka onki vain yks lapsi...
Tuo koiraki tuo tuohon omat hommansa :D


Millasilla liikkeillä te ootte saanu vatsalihaksia kuntoon?
Tietty pitää selkääki vahvistaa...
 
Yökyöpeli taas täällä roikkuu.. :ashamed:

Vatsalihaksia on mielestäni tosi hyvä ja tehokas treenata jumppapallon päällä. Sen pitää olla silleen riittävän iso ja tukeva, ettei keiku liikaa alla. Ei tarvi tehdä kuin muutama liike, niin johan vatsassa tuntuu.Itse tein ennen muinoin tosi ahkerasti pallon päällä vatsalihasliikkeitä, mutta nyt on jäänyt lähes tykkänään koko touhu.En tiedä, ei vain huvita :D

Meidän poju söi eilen eka kertaa maissinaksuja.Kovin oli ihmeissään alkuun ja sitten innoissaan :heart: Mutta onpa ne aika sotkuisia, oli aivan pojun vaatteet täynnä pieniä maissinpaloja sen jälkeen, kun heilutteli käsiään naksu kädessä :D

Värjäsin tukkani nyt illalla, oon hyvin pettynyt lopputulokseen :| Tuli tummempi kuin odotin.LÄhes musta. Noh, kaippa tähän tottuu.En heti viitsisi värjätä taas uudelleen.

Mutta nyt öitä! :wave:

nöpötin ja poju
 
Huomenta!

Tyttö ei herännyt viimeyönä kertaakaan :D HEräsi 7 tähän päivään huhuilemalla ja kun menin niin istui siellä sängyssä ja riepotteli peittoaan =)

Sitten heräsi poika ja heti ensimmäisenä huusi MISSÄ IINA ja tyttö piti viedä pojan huoneeseen leikkimään :)

Minä kylvetin tytön eilen pojan pienessä muovisessa lelulaatikossa :D
Mallailin sitä silläsilmällä pitkin alkuiltaa, että tyttöhän mahtuisi sinne loistavasti istumaan, ilman että pääsee kaatumaan mihinkään suuntaan.
JA niin laitoin tytölle kylvyn siihen ja hauskaa oli tytöllä :D



Mies lähtee tuossa tunnin päästä pojan kanssa tuonne Vantaan Porttipihan tapahtumaan. On tässä ihan lähellä meitä, niin on kivempi mennäkkin. Itse ajattelin vähän siivoilla sillä aikaa, riippuen nukkuuko tyttö vai ei =)
 

Yhteistyössä