Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Huhtikuussa 2010******

Aku
Aurinkoista huomenta B)

Pakko tulla tuulettamaan kun meidän neitokainen on nyt nukkunu 3 yötä ilman yösyömisiä :D Parilla tutin nostolla ollaan selvitty yöt.Kaikki alkoi kun muksut oli lauantaina mummolla yökylässä,oltiin miehen kans juhlistamassa mun synttäreitä.Mummo oli sit päättäny olla antamatta maitoa Iinalle jos ei vaikuta nälkäseltä (kysyi luvan aiemmin,ei siis omin nokkineen vaan päättänyt olla antamatta).Ja neiti oli kyllä heräilly tiuhaan mutta ei sen suuremmin itkeskellyt,tutti oli kelvannu kitinöihin.Sit sunnuntai yönä kotona heräs enää 3 kertaa eikä tosiaan vaatinu maitoa.Nyt viime yönä enää 2 krt.Yöunet on edelleen aika lyhyet (20.30-06) mutta ihanaa kun nukkuu nyt paljon paremmin =)

Onnea kaikille puolivuotiaille :flower: ja lisäsilmiä vikkelien lapsosten äipille :heart:

Meillä harjotellaan kovasti konttausasentoa edelleen.Useinmiten siitä vaan kellahdetaan kyljelleen tai turvalleen.

Mutta nyt kerhon kautta mummolaan ja sieltä tää mamma lähtee keväthuoltoon.Eli kasvo-ja jalkahoitoon :D

-Aku ja tytöt
 
Huomenta!

Akulle onnea paremmista öistä, ihan huippua =)

alleyn pienelle onnea 6kk iästä :flower: :flower:

himpsulille voimia :hug:

Aamu sitten alkoi varhain, mutta yö meni pikku räkänokan kanssa tosi hyvin.
Mies haki lasten nasolinia ja suppoja vielä lisää.
Nenä pysyi auki ja varmastikkaan ei kolotellutkaan ja tyttö nukkui kuin prinsessa. Kerran taisi yöllä herätä, huteran muistikuvan mukaan ainakin ;)

Ja nyt kun heräsi, niin heti pitää nousta kaikkea vasten seisomaan.
Tällähetkellä seisoo imuria vasten ja komentaa mokomaa vekotinta :D
Sitä ennen kiipesi sohvaa vasten ja pojan penkkiä vasten ja eteisessä löysi kenkätelineen.
HUHHHUIJAA :whistle:
Hyvä kun on itse silmät auki saanut kunnolla, niin pitää paahtaa seuraamassa, ettei pyri liian mahtaviin suorituksiin, kun välistä yrittää kiivetä noiden tukenaan pitämiensä vekottimien päällekkin :kieh:

No juu, lähden pojan kanssa siskon ja poikansa kera ulkoilemaan tuossa kymmeneltä. Tyttö jää tänne isän kanssa, kun ei viihdy niin pitkään rattaissaan.
Tulisi jo ne kunnon lämpöiset ilmat niin tuon tytön voisi pistää örmyämään pitkin leikkipuistoa, siellä kun on isot nurmikkoalueet =)

paapelo+poju+Iina (huomenna 7kk ) =)
 
Himpsuli: jaksamista :hug: Täytyy kyllä sanoa että mä ottaisin paljon mielummin vähän hitaammin liikkuvan lapsosen mutta sitä ei äidiltä ole kysytty.

Aku: hienoa että teillä on yöt rauhottunu.

Alley: jaksuja aikasten aamujen kanssa! Ja toivottavasti kaikki on kunnossa kontrolleissa.

Meillä on yöt niin mahottoman levottomia, en edes jaksa laseka montako kertaa herätään. Illalla annoin vielä imetyksen päälle nokkiksesta maitoa n 60 ml, sillä ajatuksella että nukkuis vähän pitemmän pätkän. Ja höh, nukahti 20.30 ja eka herätys jo 22.30, ei kyllä nälkäänsä heränny, huusi vaan ku syötävä. Tarvii nyt seurailla tätä touhua, on pulautellukin enempi ku ennen soseiden aloitusta, ihottumaa ei onneksi ole tullut.

Peppi
 
himpsuli täällä on toinen pikku-laiskiainen jota ei liikkuminen kiinnosta pätkän vertaa,äiteen hyppyyttäminen kääntämään kylläkin tuntuu olevan suurta huvia :LOL:
nautitaan myö tästä vielä kun ei tarvi pikkusten perässä juosta :D

hitsi mikä yö meillä oli,poitsulle annoin tuttia varmaan 500 kertaa yön aikana,tai siltä ainakin tuntui :headwall: käänteli väänteli,kitisi,änisi,höpötteli,hihkui jne jne.....
taidan kohta pitää jonninmoisen unikoulun ton tutin osalta.mä yleensä vielä meen antamaan tutin jo pienimmästäkin änisemisestä,jos oottais et rupee kunnolla itkemää,saattais ehkä nukahtaa tohon pikku-ähinäänsä ilman tuttiakin ? onkos kukaan täällä kokeillut " tuttikoulua" yöllä ?? millasin tuloksin ? jotenkin ite meinaa että pääsee nopeemin takasin nukkumaan kun heti hyökkää tuttia tunkemaan pojulle , ja sitten näitä tutin nosto kertoja on pahimmassa tapauksessa tosi paljon :whistle:

onnea kaikille puolivuosikkaille :flower: :heart: ja uusille opituille taidoille =)

kaurisäiti ja pikku-isäntä :heart:
 
Käytiin neuvolassa hakemassa uudet mitat. On kasvanu ihan tasaisesti. Tässä ensin 6,5kk mitat, suluissa 5,5kk: paino: 9930g (9150g), pituus: 72,2cm (70,3cm), pää: 44,3cm (43,6cm). Torstaina haetaan sikainfl.piikki.
 
No niin, nyt ollaan taas kotona. Tai ollaan oltu kyllä jonkun aikaa, oli unohtunut katsoa jorvin kirjeestä kuukausi ja se onkin vasta ensi kuussa. Me käytiin kyllä siellä ilmottautumassa ja siinä sanoivat ettei täällä mitään näy, ja että näyttää olevan vasta kuukauden päästä :ashamed: pikkasen siinä sitten nolotti, kun oli valmistautunut niin siihen odotteluun ym... :)

No neuvolassa meni hyvin. Sai tyttö taas kehuja. 6kk mitat 8270g, 68,7cm py 43,9cm.
Sanoi että hyväntuulinen tyttö, kasvaa hienosti. Syö hyvin kiinteitä, reilun kokoisia annoksia. Liikkuu vähän eteen päin "mittarimatona". Nousee kontalleen. Silmät ok, vie kaiken suuhunsa.

Niia esitteli kaikki taitonsa siellä, heilutti helistintä tarmokkaasti lattiaa vasten ja meni maton keskeltä toiseen päähän. Tarttui kiinni kaikkeen mihin pystyi ja oli muutenkin tosi reipas :) Terkka istutti Niiaa ja kokeili hakeeko tukea ja selvästi vasemmalla puolella hakee kädellä tukea, mutta oikealle ei vielä. Oli sitä mieltä että viikon päästä meillä mennään jo aika kovaa vauhtia :D
 
Onnea kaikille puolivuotisille! :flower: Meillä se on edessä viikon päästä. Poju yrittää vissiin jättää ryömimisvaiheen ohi ja siirtyä konttaileen, mutta tekniikka on hakusessa edelleen. Yritystä riittää :D

Mä olen myös miettinyt tota "tutinvieroitusta"... meillä herätään myös useamman kerran yössä kun tutti putoaa. Tosin ei koko yötä tuttia syö mutta siis nukahtamiseen tarvitsee sen ja sitten aamuyöstä tutti on taas tärkeä. Milloin on odotettavaa, että lapsi ei enää syö yöllä??

Olen lukenut jostain että periaatteessa puolivuotias ei enää tarvitse ravintoa yöllä, mutta näin ei ainankaan meillä ole, päinvastoin nyt kiinteiden alotuksen myötä ollaan siirrytty taas kolmeen syöntikertaan yössä... Alkaa olla jo hieman rankkaa kun unet ovat todella katkonaiset. Milloin sitä uskaltaa yrittää vieroittaa vauva yömaidosta?? Ajattelin, että ehkä max 8kk ikään poju söisi yöllä, mites teidän kokemukset? Minkä ikäisenä teidän vauvat lopetti yösyönnit ja pitikö teidän vieroittaa vai tapahtuiko tämä itsekseen? Annan puuroa illalla, mutta ei se meillä ainankaan vaikuta millään lailla unen pituuteen. Tosin puuroa menee noin 1dl (soseen kanssa) joten varmaan tuota määrää pitäisi yrittää kasvattaa..

Hauska lukea kuinka moni lokakuinen jo liikkuu!! uskomattoman energisiä lapsia meillä :D :heart:
 
Yösyöminen: Meidän Nella taisi olla täällä ensimmäinen yösyöntien lopettaja. Eli hän lopetti ne ihan itsekseen 8 viikon iässä, musta siitä tuntuu olevan jo ihan ikuisuus. Oon merkinnyt vauvakirjaan että 9.12. nukuttiin ensimmäinen kokonainen yö ja sittemmin tuosta on ollut ihan jokunen poikkeus vain. Ja nukkui siis pitkään kuin tukki öisin 10 tunnin unia. Nyttemmin on hieman levottomampaa uusien taitojen myötä, hieman pyörii sängyssään ja täytyy 2-3 kertaa yössä käydä nostamassa tuttia suuhun. Hyvin silti musta nukkuu, ei valittamista.
 
Meillä esikoinen lopetti yösyönnit 2kk ikäisenä, mutta tämä tyty tuntuu edelleen ainakin yhdellä syönnillä oikein syövän, siis nälkäänsä. Muut viereennostot ovat sitten enempi tai vähempi huvikseen lutkutusta.. Kovasti kyllä haluaisin päästä yhtenäisiin yöuniin jo, saisi esikoinenkin nauttia hieman enemmän äidistä. Väsyneenä ei ihan parastaan anna kyllä. No, ehkäpä sitten kun iltapuuro on kehissä.. Nyt ajattelin kohta aloitella kahta ateriaa päivässä, kun maitolinjalta ollaan nyt reilu 2 viikkoa sitten siirrytty soseisiinkin. Sitten hetimiten puuron testaus ja iltapainotteiseksi siirto heti kun sopii. Jospa se siitä. Kun tutti ja pullo eivät kelpaa, toivon puuron auttavan unohtamaan yötissin.

Höh, huominen 6kk neuvola peruuntui. Uusi aika ilmoitettaneen..
~Tiila ja tyty, 6kk ja päivä :heart:
 
Yösyömisistä: Meilläkin syödään edelleen 2-3 tunnin välein yöllä. Ensimmäinen unipätkä saattaa olla nelisen tuntia, mutta aamuyöllä tissillä roikutaan LIIAN USEIN. Tosin heräilyihin voi vaikuttaa se, että poika usein nukkuu ensimmäisen syötön jälkeen mun kainalossa ja varmaan haistaa maidon tuoksun. En vaan pysy hereillä syöttämisen ajan, joten siksi jää viereen nukkumaan. Aina kokeilen ensin tuttia, mutta yleensä se ei riitä. Haaveilen niin 8 tunnin yöunista! Iltapuurollakaan ei ole ollut vaikutusta yöuniin. Luulen, että liikkumisen oppiminen on osaltaan tehnyt öistä levottomia.

Myös täällä hyperventiloitiin tänään uusien taitojen vuoksi; poika nousi pinnasängyssä seisomaan laitaa vasten! Olin ihan järkyttynyt, että mitä ihmettä tuo poika tekee! Siinä se seisoi laidasta kiinni pitäen ja kikatti ihan hurmoksessa. :D

Onnittelut puolivuotiaille ja uusia taitoja oppineille! :flower: Aika kuluu ihan liian nopeasti näiden pikkuisten kanssa...
 
Heippa hei! Mun ajan on vienyt pihatyöt, ei oo paljon kerennyt käydä lueskelee teidän juttuja. Ihanaa kun on kevät ja kaikki alkaa pikku hiljaa kasvamaan ja vihertämään.

Ihon rasvailusta olitte jutelleet, Saralla ollut aina tosi hyvä iho. Välillä pyllyä oon rasvaillu jos on punottanut, muuten ei oo tarvinnut ollenkaan.

Sara oli muutaman päivän yli 2kk, kun lopetti yö syönnit kokonaan. Toki on muutamia poikkeus öitä ollut, kun on heräillyt.

Meillä melkein ryömitään.. Kyllähän tuo eteenpäin jotenkin näkyy pääsevän, mut ei taidä Sara eikä äiti tietää miten :LOL:

Sarahan ei tuttia oo ikinä syönyt kunnolla, peukkua imi vielä kuukausi sitten, mut nyt tajusin vasta muutama päivä sitten, ettei tee sitäkään enää, tai ei siis oo pitkään aikaa tehnyt.

Nyt lisää kahvia, sitten vähän siivoilua ja sen jälkeen pääseekin pihalle nauttimaan hienosta ilmasta =)
 
Tyttö sen kunniaksi kiipeää KAIKKEA vasten seisomaan ja iha KOKO AJAN :whistle:
Sykkeet saa koholle siis ilman treeniäkin :D

Yösyöminen:
Meillä poika joi 1v asti 1 kerran yössä pullollisen maitoa. Vaikka yritettiin siitä vieroittaa, niin tuloksena oli se, että pojalla oikeasti oli öisin kamala jano, kun aamun pikkutunteina huulet oli ihan kuivat, joten jätettiin vieroittamatta enempää ja tarjottiin maito myös yöllä ja pari kertaa kun seurasin juomista niin poika suorastaan imurina imi maidon.
Lopetti sitten tuon yöllä heräämisen 1v synttäreiden jälkeen suunilleen.

Tytön kanssa varmaan katselen sinne 10kk ikään ekana, että miten kovaa tahtia se maito menee. Tyttöhän syö hurjan määrän puuroa iltapalaksi, joten en usko että nälkä on, mutta janottaa voi hyvinkin. Itsekkin olen yöllä heräillessäni todella janoinen ja sitten rinnastan oman janoni tyttöön ja ajattelen sitten heti että kamala jos nyt ei sitä vettä saisi vaikka jano on älytön :D
Eri asia tietty sitten se, että jos jostain syystä heräilyjä alkaa tulla enemmän ja enemmän, niin sitten laitetaan stoppia päälle.

Eipä tässä aamuseen kummempaa, pakko mennä kärpäseksi kattoon seuraamaan, että tuo tyttö ei pyri nousemaan mitään epävakaata pojan lelua vasten seisomaan, kuten nyt vaikka pojan iso pallo :wave:

paapelo+poju 2v2kk+Iina 7kk :heart:
 
Kannatti manata täällä meiän huonoja öitä , se auttoi ja poitsulle tarvi antaa viime yönä tutti vain 2 kertaa , luksusta :D näitä öitä lisää,kiitos !! :LOL:

meillä ei poitsu syö öisin enää,pitkään on syönyt aamulla maidon siinä 6 aikaan enkä tota syöntiä pidä enää yösyömisenä,varsinkin kun tänään ei jatkanut unia sen jälkeen,välillä taas nukkuu ton pullollisen jälkeen vielä 1-1½ tuntia,onkohan se silloin sitten yösyömistä ?

nyt ulkoilemaan.... :wave:

kaurisäiti ja pikku-isäntä :heart:
 
himpsuli ja kaurisäiti, meidänkään poika ei liiku vielä mihinkään. Välillä pyörii ympyrää ja kääntyy, mutta muusta ei vielä tietoakaan. Mutta eipä haittaa, on ainakin helpompi vahtia! =)

Meillä syödään öisin vähintäänkin kaksi kertaa tissiä, joskus jopa viisi kertaa... :| Vaihtelee tosi paljon nuo meidän yöt. Välillä poju nukkuu kuuden tunnin pätkiä, valillä parin tunnin. Parin viikon päästä aloitetaan unikoulu, jotta saataisiin yösyönnit vähennettyä ja jotta myös isä kelpaisi nukuttajaksi, eikä aina nukahdettaisi vaan tissille. Jännittää jo etukäteen, miten kestän kuunnella huutoa... :(

Pikkumies täytti puolivuotta! :heart: Ja tässä uudet megamitat (Talvicci, jos huomaat tän): 6kk 73 cm ja 9020g. Eli nyt oli kasvanut vaan sentin kuussa. Onneksi ei kasva enää samaan malliin kuin aluksi, muuten meillä olis ollut ainakin 150 cm yksivuotias! :LOL:

Sikapiikistä kyselin taas neuvolassa, ja täti sanoi ettei se rokote ole sen pidempisuojainen kuin kausiflunssankaan. Eli jos sen nyt ottaa, se ei enää vaikuta syksyllä, jos ja kun uusi aalto iskee. Joten jätän sen nyt pojulle ottamatta.

Onnea kaikille uusista taidoista ja onnea myös kuukausisynttäreitään viettäville! Ajatella, että osa vauvoista on jo 7kk!

heketsi + poika 6kk 4pv
 
Yösyötöistä: Meillä jäi yösyömiset pois kun aloitettiin iltapuurot. Tän jälkeen on ehkä ollu kerran niin että oon yöllä antanu maitoa. Tosin välillä illat menee niin että tyttö väsyy ns yht äkkiä normaalia aikaisemmin jolloin annetaan velliä puuron sijaan, koska puuron syönnistä ei huudon keskellä tulisi yhtään mitään. Tällöin yöllä pitää antaa maitoa, koska velli ei pidä nälkää niin pitkään, mutta yksi kerta riittää silloinkin.
 
Heipprallaa pitkästä aikaa :wave:

Meillä on ollu niin paljon tohinaa etei ole kerennyt tänne paljoa edes kurkkimaan..

Ensi viikolla edessä reissu tampereelle ja uutta tulokasta katsomaan, eli musta tuli pienen prinsessan täti lauantai iltana :heart: :heart: johan noita tädin mussukoita on 7 siunaantunut, tosin meijän sakki ei taida osata tehdä kun tyttöjä :D

Neuvolassa eilen käytiin, Talvicille uusia mittoja eli paino 8145g ja pituus 66cm pituuskäyrä lahti alaspäin ja painokäyrä lähti ylös :D.

Meille ilmestyi kahden viikon sisällä alaleukaan kaksi hampaannökköstä ja nyt on jo ylöskin tulossa :D

Yöt menee meillä tosi vaihtelevasti, välill nukutaan koko yö ja välillä herätän sen 5-6 kertaa :/

Nyt en sitten muistakaan että mitä muuta piti kommentoida..

NaNa ja Hilma (ylihuomenna 6kk) :heart: :heart:
 
Meilläkin syödään, eiku siis nukutaan koko yö syömättä :D Sanat sekaisin... En muista koska yösyötöt loppuivat kun Jere on aina nukkunut yöt tosi hyvin. Alkuun mentiin kahdella syötöllä ja aika pian siirryttiin yhteen ja nyt nukutaan ihan reippaasti jo koko yö. :)

Missah: Ihana pullaposki :heart:

Meillä on huomenna 6kk neuvola ja perjantaina se 6kk tuleekin täyteen :)
Ajateltiin mennä perhekuvaukseen Joonan ja Jeren kanssa. Täytyy vaan mennä varailemaan aikaa kuvaajalta.

Onnea paapelo Iinalle 7kk iästä. Hän on jo iso tyttö :D Teillä kävellään ihan kohta jo...
 
Pakko tulla tänne purkaantumaan äidistäni ja siivoamisesta.

Eilen kävivät isäni kanssa meillä Niian 6kk kahveilla ja olin aikaisemmin päivällä siivonnut keittiötä ja mielestäni saanut sen siistiksi ja kauniiksi. Kukaan ei sanonut kyllä mitään, mutta tänään äitini soitti iltapäivällä ja ihmetteli kun en ollut soittanut hänelle. Soittelen yleensä joka päivä Niian ekojen päikkyjen aikaan aamupäivällä. Sitten juteltiin ja kerroin että olen siivonnut niin hän kysyy että otko pessyt myös pyykkiä sanoin että olen sitten kysyy laitoinko ne myös kuivumaan sanoin että tottakai, miten niin. Niin hän sanoi, että hän huomasi eilen että oli pyykkejä laittamatta. No sitten sanion, että eilen sain siivottua keittiön niin kysyi että ai heidän lähdettyä sanoin että ei kun ennen kun tulivat. No siihen sitten totesi, että tasoilla oli niin paljon tavaraa ettei näytä että ois siivottu.

Tuli tosi paha mieli, kun on yrittänyt parhaansa ja toinen vahtaa ja lyttää. Joka ikinen kerta kun vanhempani tulee käymään joudumme tekemään tosi perusteellisen siivouksen jos ei halua mitään kommentteja. Ja siltikin niitä jostain tulee. Juttelin tämän jälkeen isäni kanssa, joka yleensä ymmärtää nämä niin hän olikin samaa mieltä, mutta kertoi sitten että äitini n todella huolissaan siitä, että Niia satuttaa itsensä, kun pidämme asuntoa näin sekaisena/likaisena. Ja siis me ei kuitenkaan eletä missään läävässä...

Tavaraa meillä on vähän liikaa ja liian vähän säilytys mahdollisuuksia, mutta ei täällä mielestäni ole mitään mihin tyttö itsensä satuttaisi. En ihan ymmärrä tuon vouhottamisen syytä. Äitini n kyllä tosiaan ollut aina samanlainen, mutta kuitenkaan heillä ei ole sen siistimpää kuin meilläkään. Samanlaisessa tavarapaljoudessa elettiin kyllä silloin kun olin kotona ja siivottiin ihan yhtä usein (imurointi kerran viikkoon ja tasojen ym pyyhkiminen). Mutta aina kun olivat isän kanssa matkoilla ja siivosin taas niin hyvin kuin osasin niin ikinä en saanut siitä kiitosta vaan aina oli jokin tehty huonosti/väärin.

Tuosta tämän päiväisestä tuli sellainen olo, että emme välittäisi tytöstä yhtään vaan tahallamme jätämme asiat niin että voi itsensä satuttaa. Tyttö on kuitenkin meidän kaikkemme, enempää ei voisi rakastaa ja välittää kenestäkään kuin me Niiasta ja varjelemme tyttöä vahingoilta niin hyvin kuin vain osaamme...
 
Heippa vaan!

Älkääs huoliko laiskiaisten mammat! Täällä myös yks pikkutyttö joka vaan huutelee äitiä apuun, ei puhettakaan että edes yrittäis. Peruuttaa vaan :D Ja ei niitä hampaitakaan näy ja yöllä syödään edelleen :)

Meillä on nyt perjantaina muutto uuteen kotiin, joten nyt ei ehdi enempää koneella istua :D

alley: Tosi tylsä juttu! Sellasia tahdittomia ne äidit välillä kai on. Meillä mun äiti sai melkein slaagin kun annan 1v 11kk syödä oikeella haarukalla, sehän voi vahingossa kuulemma lipsahtaa kurkusta läpi :D Ja mies sai halvauksen kun tuli meidän kanssa pitkästä aikaa leikkipuistoon ja annoin ton kaksvuotiaan ihan itse kivuta liukumäkeen ja laskee rauhassa alas, kuulemma olis pitäny pitää kiinni ja taluttaa ettei satu mitään. Tietysti kaikki myrkyt ja oikeesti vaaralliset jutut on poissa ja parkkipaikoilla ym vahditaan tarkasti, mutta ei niitä pikkusia voi ihan kaikelta suojella :) Tervesin äiti jonka taapero on syöttänyt vauvalle mm. sanomalehteä, karkkia, omaa ruokaansa yms.

Mukavaa vapun odotusta mammat!

Empsu
 
alley:

Voi surku :hug:
Minulla on itsellä sellainen periaate, että meidän kodissa on juuri niin siistiä, kuin ME tahdomme olevan milloinkin.
Lattiat on monesti tahraiset, enkä pese niitä kuin korkeintaan 2 kertaa kuussa. Imuroidaan kyllä 3 kertaa viikossa ja lakaisua sellaisella karvaliinalla tehdään samaan syssyyn.
Pinnat pyyhin keittiössä aina päivänpäätteeksi, mutta kyllä tuolla olohuoneen hyllyillä elää takuulla villakoirien klaani :LOL:
Pikkutavaroita meillä ei lattioilla pyöri ja kaikki mihin lapset saattaisivat itsensä PAHASTI satuttaa on poistettu käytöstä odottamaan paluuta.

Minun äitini on saman tyyppinen kuin minäkin, ainoa että on astmaatikko, joten pölyä ei näy, mutta muuten ottaa rennosti siivoilun suhteen.
Tätini taasen...raivostuttava, mutten jaksa piitata ;)

Olen itse aika suorapuheinen kaikille suvussamme, joten varmaan sanoisin äidilleni, jos samanmoista sanoisi, että ole hyvä tule hoitamaan kotimme siivouspolitiikkaa sitten jos tunnet saavasi parempaa jälkeä aikaan, jos et tule, älä puutu.

Mutta siis pointtina, että ymmärrän kyllä siltikin, että tuollainen loukkaa, kun rinnastetaan kodin siivous ja lapsen turvallisuus samaan syssyyn, vaikka mitään vaaraa ei olisikaan. JA plus, lapset saavat ulkoleikeissä enemmän basilleja ja suuremmalla todennäköisyydellä satuttavat tai syövät jotain vatsaan kuulumatonta, kuin kotona ikinä. Ei lasta silti pidetä sisätiloissa tämän takia, vaan jopa naureskellaan mitä tuli syötyä ja missä kiipeiltyä. =)
 
alley Onpas kurjaa palautetta tullut :hug: Ymmärrän täysin, että varmasti tuntuu kurjalta, kun vielä omat vanhemmat tulee tuollaista selittämään. Meillä on yleensä tavarat hujan hajan... :D Esim nytkin olkkarin pöytä täpö täynnä ja silleen... Mut vielä saakin olla, kun ei Sara sinne ylety. Ja toisekseen sitten kun lähtee kunnolla liikkumaan, niin mä en voi estää mitenkään sitä, et eikö hiekkaa ym.. menis suuhun, koska täällä eläinlauma ravaa kymmenet kerrat päivässä edes takaisin ulos-sisään-ulos... Kerran päivässä imuroin nyt, ja se saa riittää tulevaisuudessakin.

Paapelo Onnea Iinalle! Miten mustakin jotenkin tuntuu, että ei ihan hirveen kauan mene, kun neitisesi kävelee tukia pitkin =) Mun taimet muuten voi oikein hyvin, kiitos sun vinkkien. En meinaa olis oikeesti älynnyt muuten, et ei niitä saa uittaa vedessä :whistle: Mut mä oonkin aloittelija.... :D Yleensä mä oon tappanut kukat ja muut kuivuuteen, mut nyt ajattelin, et en anna janoon kuolla.... :D

Kai sitä täytyy kohta suunnistaa unten maille... Kummasti muuttunut oma nukkumaan meno aika, kun ei enää mahiksia nukkua päikkäreitä.... :whistle: Ennen nukuin melkein joka päivä.
 
Mulla mennyt aika kipeitä lapsia hoidellessa eli niin se vain pojallekkin räkätauti tuli :( nenä alkoi vuotamaan kuvauksen loppuvaiheessa. Muuten kuvaus meni tosi hyvin ja setä kehui kuvattavaa :) Huomenna saadaan koevedokset ja niitä odotan kovasti.

Poika on ollut kärttyinen, itkuinen ja sylikissa. Kahtena päivänä ollut kuumetta mut nyt ei tänään illalla enää ollut ja jaksoi jopa leikkiä ja viihtyi lattialla ittekseen. Toivottavasti alkais helpottaan ettei meidän tarvis vappua sairastaa.

Täällä myöskin vauveli joka ei liiku viel mitenkään. Selältä massulleen kääntyy mut siihenpä se jääkin ja onkin niin outoa katsoa noita kuvia missä seistään ym. ja lukea kirjoituksia hurjan ripeästi kehittyneistä vauveleista :)

Varsinainen sihtikurkkukin tuo poitsu vaikuttaa olevan. Ja nyt kipeänä ollessa on vielä helpommin yökkiny, jos vähänkin kökköjä ruuassa. Vielä hienonnin kaurahiutaleet ihan hienoksi, mut kuhan parantuu niin pitää pikku hiljaa alkaa opettaan karkeammalle ruualle.

Onnittelut kaikille uusia taitoja oppineille ja kuukausisynttäreitä viettäneille :flower:

Nipsulainen ja pieni räkänokka :)
 
Nipsulaisen pienille paranemisia. Pian olisi se kesä, loppuu toivottavasti muutamaksi kuukaudeksi nuo sairastelut :hug:

Ja hirviää, elkää manatko kävelyllä, tahtoisin pitää edes sen heiveröisen harhakuvitelmani siitä että Iina on vauva :D :D
Tosin odotan tuon varmaan tapahtuvan nopeasti, jos siis ottaa vielä lisää mallia veljestään.
Poijan tahti kun oli, että 7kk seisomaan ja 2vk päästä käveli tukea pitkin, eli kaikkea pitkin.

Ja ilo kuulla Missah, että vinkeistä oli apua. =)
Minä olen saanut kylvöt päätökseen tänään. Nyt vain katsotaan kasvua :D
Yhteensä on 28 eri lajiketta, seassa siis kukkien lisäksi hyötykasveja. Kuukausimansikkaa odottelen erityisen paljon, josko tekisi jo tänävuonna satoa :p
 

Yhteistyössä