Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Kesäkuussa 2010****** (Listan päivitykset yv:nä! Nimenhuuto!)

Itun emo imetän vielä n. 5-7krt/vrk ja menkat on alkaneet,kerran ovat tulleet pari viikkoa sitten! Aivan selkeästi tunsin ovulaation ja arvelin että josko nyt alkaisivat ja niinhän ne tekivät.
Joillakinhan alkaa menkat vasta kun on lopettanut imetyksen, se vaihtelee kyllä aivan henkilöstä riippuen.
 
Menkat ja imetys
Imetän kans edelleen. Yöllä syö kerran tai kahesti. Päivällä imetyskertoja tulee varmaan jotain samoja määriä mitä nöpöttimellä... Tarkkaan en osaa kyllä sanoa ku en ole lukua pitäny.
Niin ja menkkoja ei näy...Välissä on ollu olo että jokohan ne alkaa mut eipä ole sitten näkynykkään... Ei kyllä ikävä ole ei sen puoleen :D
 
Huomenta!

Rankka yö takana - tuttikoulu sitten kääntyikin myös yösyöttöjen lopetuskouluksi. Alkuyö meni toooosi hyvin, mutta kolmen maissa tytteli alkoi huutaa tuttinsa ja ilmeisesti myös siksi, kun on yleensä saanut tissiä siinä kolmen-neljän maissa. Rauhoittelu kesti sitten 1,5 h. Välillä oli jo nukahtamassa, mutta sitten aina alkoi uudestaan huutaa. Tätä toistui kolme-neljä kertaa, kunnes simahti ja nukkui nätisti 6.30 saakka, jolloin heräsi ihan iloisena, vaikka maito maistuikin paremmin kuin normi-aamuina. Loppuhyvin kaikki hyvin siis kuitenkin :)

Neiti meni jo aamu-unille ja itsenikin tekisi mieli mennä, mutta pitäisi väkertää yksi työhakemus :D Joo, päätin siis alkaa katsella uusia töitä. Olenhan jo asiaa haudutellut pikkuhiljaa, josko jostain löytyisi duuni, jota voisi tehdä normaalien työaikojen puitteissa. Nykyinen työni on nimittäin periaatteessa 8-16, mutta käytännössä työpäivät on vähintään 10 h ja joskus enemmänkin. Vain perjantaisin yleensä olen lähtenyt klo 16. Tämä duuni + pieni lapsi on siis aika huono yhdistelmä :/ Lisäksi kävin tapaamassa pomoani, joka on vaihtunut talvella, ja keskustelu työn ja perhe-elämän yhdistämisestä sai varsin "mielenkiintoisia" piirteitä... Lopputulema siis on, että alan tehdä kohta työhakemusta.

Menkkoja ei ole näkynyt eikä kuulunut, vaikka imetykset vähenivät toukokuussa tuohon 4-5 kertaan ja nyt enää 2-3 kertaan päivässä. Luulin jo, että ne alkaisivat, olin ihan varma, että oli ovulaatio, mutta eipä sitten kai ollutkaan. Ei sillä, että niitä kaipaisinkaan. Mun tuurilla ne alkaa kuitenkin meidän Kreikan-matkan aikana sitten heinäkuussa ;)

No niin, nyt työhakemuksen kimppuun :wave:
 
Heips!

Sormiruoasta:

No minusta hyviä sormiruokia olisi vaikkapa omenaraaste ja alkuun vaikka ylikypsäksi keitettyjä porkkana palasia.
Olisihan noita muitakin toki, mutta nuo on sellaisia suht nopeita.

eli omppua raasteeksi sillä raastimen hienoimmalla päällä, jolloin raaste on enemmänkin sellaista sössöä ja porkkanat paloittelee viipaleiksi ja keittää tosi pehmeäksi ja tarjoaa sitten.

Tyttöhän oli kanssa tosi järkyttynyt, kun ekan kerran tarjosin kurkkuraastetta...ei todellakaan tahtonut moiseen koskea :D
Sitten pari kertaa annoin omilla sormilla suuhun ja sitten rohkeni koettamaan itsekkin.
Alkuunhan se sormiruokailu on enemmän sotkemista, varmasti kaikilla, mutta omasta mielestä se on pelin henki.
Lapsi siis tutustuu ruokaansa ja sehän tarkoittaa, että se pitää tutkia kaikilla mahdollisilla tavoilla ja sitten pohditaan sitä suuhun laittamista :D

Iina syö sormiruokana tällähetkellä seuraavia:

-leipä ja näkkileipä
-herne-maissi-paprikaa
-kurkkua
-omenaa
-päärynää
-muista kasviksia
-marjoja silloin tällöin
-sillointällöin pastaa sellaisenaan

Naksuja en ole sen kerran jälkeen ostanut, kun tuo meidän pikkujätkä söi yksinään kaikki :kieh:

Kaipa sitä pitää kammeta suihkun puolelle, että saa pikkuhiljaa aloitettua itsensä laittamasinen juhlakuntoon :D
 
Me kokeiltiin lounaalla ekan kerran kurkkuraastetta. Tyttö tykkäs yllättävän paljon ja osaa siis laittaa jo suuhun ihan hyvin. Raastoin sellaisen 2-3cm palan ja siiä ehkä puolet syötiin. Yhden isommankin satsin laittoi suuhun ja meni hyvin alas, ilman kakomisia ja yskimisiä. Nyt otetaan joka lounaalle raasteet ohjelmaan.

Huomasimpa tuossa etä nyt on Niialla ensimmäinen hammas! =) Suuhun ei oo saanu koskea pariin päivään, hetki sitten vei itse mun sormen suuhunsa ja siellä tuntui rosoinen hampaan pinta. Tuntuis myös että kohta tulee viereen toinen. Eilen tyttö nukahti vasta särkylääkkeen jälkeen ja tänään ollut ilmassa pientä itkuisuutta. Ei ollut eilenkään kiukuinen, mutta hiukan levoon eikä syönyt kuin aamupuuron lounaan ja iltapuuron. Syöttötuolissa ei meinannut mennä mikään alas ja lounaskin vasta toisella yritämällä kun oltiin lenkillä vaunujen kanssa.

Nyt meni toisille unille niin pääsen pakkaamaan Niian kamoja, tyttö menee yökylään mummolaan harjoittelemaan muualla nukkumista jos menisi sitten mökille heidän kanssaan pariksi päiväksi ennen juhannusta ja me sitten miehen kanssa perässä.
 
Sormiruoat: Sama juttu, mäkin pelkään tukehtumista. Oon kyllä antanut leivän palasia ja kurkkuraastetta, mutta vahtaan vieressä silmä kovana ja sydän pamppaillen...

Imetys: Me oltiin viikko Välimerellä ja siellä sitten tuli imetettyä milloin missäkin. Meilläkin poika on venkoillut n. 4kk lähtien rinnalla, kun ei malta keskittyä syömiseen. Mutta reissun jälkeen olen voinut imettää sujuvasti ihan missä vain, ilmeisesti poika tottui siihen, että sai maitoa milloin junassa, lentokoneessa tai vaatekaupassa. Meillä syödään yleensä ainakin kahdesti yöllä. Olen miettinyt unikoulua ja yösyötöistä vieroittamista, mutta sit taas toisaalta mietin, että poika on vielä niin pieni. Ehkä me mennään näin ja katsotaan päivä kerrallaan. Tällä hetkellä imetys on niin vaivatonta ja helppoa kaikkien alun ongelmien jälkeen, että haluan nauttia pienistä ja ihanista imetyshetkistä pojan kanssa. :heart:

Vauvakuume: Kyllä meilläkin nyt ensin nautitaan tästä esikoisesta kaikessa rauhassa, vaikka vauvakuumetta ilmassa onkin. Mun vauvakuume taitaa tällä hetkellä johtua biologisen kellon tikittämisestä. Pelkään, että aika loppuu ja sitten myöhemmin sitä harmittelen. Aion nyt olla hoitovapaalla ainakin vuodenvaihteeseen, mahdollisesti vielä pidempäänkin. Jos muutaman kuukauden tekisi töitä ja sitten toivottaisi pikkukakkosen tervetulleeksi. :D
 
Oih, kun kamala ilma täällä. Vettä tullut koko päivän :( Ja lisää tulee koko viikonlopun...

Mulla on kauheat lukemiset menossa kun maanantaina menen anniskelupassitestiin ja en ole ikinä ollut tekemissä alkoholin kanssa (siis myynnin kannalta :D ), siinä lainsäädännössä on niin paljon kaikkea tietoa että toivon todella että pääsen läpi. Ja ilmeisesti kompakysymyksiä melkein kaikki. Noh hyvin pänttäämällä varmasti menee hyvin :)

Meillä on Jere syönyt 6kk iästä asti 8kk ikäisille tarkoitettuja ruokia, eli nyt jo ne menee tosi hyvin. Sileitä ei oikeen enää tykkää syödäkään ja purkkiruokaa meillä pääsääntöisesti hänelle annetaan. Meillä on ollut ihan samaa että kurkkuun ei oikeen mielellään tykkää koskea, mutta kun vähän avittaa ja laittaa suuhun niin kyllä siihen pikkuisenkin sormet menee lopulta :)

Tänään sain tiedon että Jere pääsee sille perhepäivähoitajalle mille halusinkin. Jee! Eli hän menee nyt sitten hoitoon 31.8. Syyskuussa hoitoa vasta tarvitaan mutta kun aloittaa elokuussa niin saa sitten ensi vuonna hänellekin ilmaisen heinäkuun kun isoveikallakin on.

Täällä ryömitään pieniä matkoja jo ja konttausasentoon nousee hienosti, mutta niin ei vielä osaa liikkua. Mulla ei ole mitään kiirettä sillä asialla että hän alkaisi liikkua vielä enempää, kaikki aikanaan :)
 
Aku
Tsemppiä Himpsuli testiin :) Kyllä sä läpi pääset ku mäki pääsi ja luin aineiston tasan kerran läpi.Luet vaan kysymykset ajatuksella pari kertaa.

Pikainen tilannepäiviyts täältä.Neidillä näyttäs nyt korvatulehdukset helpottaneen toistaseksi,JEEEEEE!!!!
Meillä kontataan ja mennään itse istumaan.Kaikenlaisia ääniä treenataan mennessään kovasti.Kuulee missä neiti viipottaa :LOL: :LOL: pikkuhiljaa ollaan otettu karkeempia soseita ruokalistalle mut vielä muussaan ihan pieneksi että tottuu eka makuihin.Sormiruokana menee leipää ja omppua.On tuo maistellut esim. pannariakin pienen palan.Tän tokan kanssa on tullut oltua paljon lepsumpi ruoan suhteen kun ekan ja ehkä siksi myös neidille tuntuu maistuvan paremmin kaikenlainen =)

nyt aamupalalle,palailen paremmalla ajalla :wave:
 
Aku: hienoa, että teillä on korvatulehdukset helpottaneet! :)

Ja Himpsulille tsempit testiin myös täältä!

Meillä unikoulu etenee ihan hyvin: viime yönä neiti heräsi klo 3.30 ja sain tytön rauhoitettua puolessa tunnissa, kun edellisyönä meni puoltoista :) Heräsi kuitenkin sitten 5.30, jolloin olin itse niin unenpöpperössä, että annoin tissiä, jotta sain jatkaa unia :ashamed: No, 5.30 on kuitenkin melkein aamu, ja onhan ihan mahtava suoritus näin pieneltä, että nukkuu inahtamatta klo 19-3.30, eli yli 8 h! :) Aamusyötöllä varmistin sen, että sain nukkua vielä seiskaan.

Tuota miestä on nimittäin ihan turha pyytää heräämään, kun on aamuisin niin avuton, että ei varmasti muistaisi edes toiselle vaippaa vaihtaa... Saa kyllä parantaa tapansa, kunhan jää vanhempainvapaalle :kieh: Ja tämähän tapahtuu siis kahden viikon päästä.

Sormiruokailusta pakko sen verran vielä kommentoida, että annoin eilen neidille palan ruisleipää nakerrettavaksi. Annoin sitten ihan reilun palasen, kun ajattelin, että nakertelee sitä sitten nätisti kahdella pikku hampaallaan :whistle: MUTTA tämäpä sitten maistiaiset otettuaan, tunkee koko 3x5 cm palan kaksin käsin suuhunsa :attn: Katsoin ihan kauhuissani, että miten siitä suoriutuu, ja olin jo valmis kaivamaan leivän suusta ulos, mutta ihme kyllä pienellä kakomisella sai muussattua leivän suussaan ja nieltyä sen. On tuo oikea pieni ahmatti :heart: Mutta ehkä kuitenkin seuraavalla kerralla annan pienempiä paloja, kun ei oma järki vielä sano, ettei kannata tunkea koko leipää suuhun kerralla...

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Ulpu79: Teillähän menee hienosti unikoulun kanssa! Meillä yritetään vähän samaa, ennen syötiin ekan kerran klo 24, mutta nyt ensimmäinen unipätkä on klo 20-02/03. Olen tosi tyytyväinen. Varmaan tuon klo 02/03 heräämisen voisi saada hoidettua tutilla/sylillä, mutta olen itse yleensä niin tokkurassa, että otan viereen tissille. Eikä ole täälläkään miehestä juuri apua öisin, nukkuu kuin tukki ja herättelyyn menisi enemmän energiaa kuin pikkumiehen nukuttamiseen/imettämiseen. Meilläkin yleensä herätään uudestaan klo 05/06, jolloin annan tissiä, jotta saisin vielä nukkua tunnin.

Onpas tylsä päivä, ulkona kauhea myrsky ja mies lähti omiin menoihinsa auton kanssa. Ei tee mieli edes bussilla lähteä mihinkään tuossa säässä...
 
Ulpu: hienosti menee teidän unikoulu.
Peppi: hyvä pätkähän teilläkin tuo ensimmäinen on.

Meillä oli viime yö pitkästä aikaa parempi, typy nukkui rauhallisesti ja heräsi vain kerran jolloin imetin. Aamut alkaa aika tarkasti klo 6-6.10, valitettavasti vaikka äiti mielellään nukkuisi pidempään. Meillä on myös nää päiväimetykset aika hankalia kun toinen ei millään malta syödä vaan vahtii mitä muualla tapahtuu.

Täällä on aivan ihana auringonpaiste. Kävin jo aamulla hakeamassa peräkärryllisen multaa ja joitain perennoja. Etupihan kukkapenkkiin pitää laittaa uusia kun eivät selvinneet talvesta ja takapihalle on koko penkki tekemättä. Mansikkamaa on myös työnalla. Yritin mennä sitä kaivamaan mutta eihän mun hommasta tule mitään kun typy oli hereillä pihalla. Toinen kerkisi jo maistaa kiviä, multaa ja kukkia, konttaili vauhdilla paikasta toiseen joten meen hommiin vasta kun typy nukkuu.

 
Täällä hieman väsynyt äiti |O
En tiedä mikä Aten unia on pari yötä häirinnyt.
Heräilee ihan koko ajan ja ei meinaa rauhoittua muuten kuin tissillä.
Eikö tässä vaiheessa pitäis alkaa lopettelemaan yösyöttöjä, niin meidän poitsu lisää niitä reilusti..

Torstaina oli neuvola, painoa oli 9720g ja pituus 69.5cm.
Hyvin kasvaa ja kehittyy :)
Neuvolalääkäri vilkaisi samalla korvat ja ne oli nyt kunnossa, joten katkonaiset yöt ei niistä johdu..

syömisestä Atte syö hyvin 8kk ruokapurkkeja, tosin on vasta hedelmää niistä saanut, itse kun nuo kasvis-, pasta-,liha-, jne soseet kun teen.
Puuron syö ihan tavallisista hiutaleista tehtynä, vähän jotain marja/hedelmäsosetta sekaan vaan laitan. On se hyvä kun normipuuro uppoaa, niin voi samalla keittää puuron isoveljillekin.
Nyt oon yrittänyt välillä antaa myös kaupan kasvis ja lihasoseita, kesälomaa ajatellen, kun ei reissuun noita itse tehtyjä viitsi kuskata. Hyvin on nekin maistuneet, seuraavaksi sitten noita 8kk ruokapurkkeja pitäisi kokeilla, kahden viikon päästä lähdetään nimittäin reissun päälle.

imetys ja menkat mulla on nyt kahdet menkat olleet ja kolmansien pitäisi alkaa ihan lähipäivinä. Imetän vielä usein päivällä ja yöllä yleensä kerran (paitsi pari edellistä yötä, kun oltiin jatkuvasti tissillä)

Mitäköhän vielä, ei oikein ajatus väsyneenä luista..
No myöhemmin lisää..
T:Rouva ja Atte 8kk ja 3päivää
 
Heissan! eilen kotiuduttiin tytön kanssa reissusta. Oltiin mun entisellä kotipaikkakunnalla evakossa kun kotona on kylppäriremontti. Ehkä ens vklp:na saa pyykkikoneen paikoilleen ja lämmintä vettä..huh..

Paljon on tullut tekstiä, ei millään nyt jaksa/kerkiä lukea kaikkea.. :ashamed:

Tyttö oppi konttaamaan pari päivää sitten, istuu itse ja nousee tukea vasten seisomaan. Kauhea tarve on seistä koko ajan!! alkaa kitisemään jos ei joku seisota!Vielä ei kyllä ton taaperokärryn kanssa osaa seistä tai liikkua. Ei kyllä 8kk ikäisen vielä tarviskaan kävellä! Kauhee ku ei oo yhtään itsesuojeluvaistoa niin koko ajan on sit vaaratilanteita! Nyt saa silmät olla selässäkin! :headwall:

Joku kysy menkoista ja imetyksestä? Minä imetin 6kk asti ja kun imetys loppui niin melkein heti alkoi menkat, siihen asti pysyi kokonaan poissa..vaikka 4kk ikäisestä imetin osittain.

Vauvakuumeesta: ei oo vauvakuumetta vielä. Ehkä parin vuoden päästä voisi ajatella pikkusisarusta tytölle..
Vaikka tyttö on ollut ns.helppo tapaus niin silti tää arki tuntuu välillä tosi raskaalta. Ei ole yhtään omaa aikaa ja kun mieskin on reissuhommissa. Ja jos päästään taloakin rakentamaan ja itse lähden töihin syksyllä niin ei jaksa vielä ajatella lisää vauvoja :D

Mulla taas tulehtui viisaudenhammas, pitää huomenna soittaa aamusta h.päivystykseen aikaa. Oli taas ongelmia saada tytölle siksi aikaa hoitajaa mut mies päätti mennä töihin vasta sitten kun oon tullu lääkäristä..

tyttö nukkuu ulkona vaunuissa ja ukkokulta laittelee autoa pihalla (vaikka sataa vettä!:) ) ite jos tekis vatsajumpan (ei jaksa!) ja sit pistäs sohvalle maaten :D

Mukavaa sunnuntaita kaikille! :wave:
 
Hei :wave:
Me ollaan oltu eilen reissussa,käytiin sukulaisten häissä jyväskylässä,hyvin meni ja poika oli oikein reipas ja tyytyväinen, kirkossakin nukahti syliin melkeen heti kun häämarssi alkoi soida :)
Eipä meille muuten ihmeempiä, poika kovasti pyörii napansa ympäri, muttei vielä ryömi.Heijailee massullaan ollessa polvet koukussa, että varmaan kohtapuoliin voisi ajatella liikkeelle lähtöä =)

biba saisitko ketään sukulaista tai ystävää avuksi arkeen, niin saisit omaa aikaa? Tuo oma aika on kyllä tärkeää, on hyvä että edes pieni hetki päivässä olisi oma rauha tehdä mitä haluaa. Esimerkiksi yksinään kaupassa käynti on aikamoinen rentoutus nykyään :LOL: Tai pitkä suihku. Mun lemppari on tehdä iso aamupala ja tulla koneen äärelle se syömään ja samalla surffailla. :D Tämä onnistuu kun mies on pojan kanssa tai poika nukkuu.

Rentoa sunnuntaita minunkin puolesta :wave:

nöpötin ja poika 2pvän kuluttua 10kk :heart: :heart:
 
Hei!

Olen käynyt välillä kurkkaamassa palstalla, mutta en ole ehtinyt kirjoitella. Mies on ollut jo viikon työmatkalla ja tulee ensi torstaina takaisin. Varsin työntäyteisiä ovat siis viime päivät olleet! :)

Ruuasta: Milja on syönyt jotain kuukauden verran 8kk soseita. Meillä syödään vain kaupan soseita. Perunaa sisältävät soseet pyörivät suussa alussa, mutta nykyään nekin uppoaa sen verran kuin puurokin. Ruokahalu on ollut välillä kadoksissa 4 uuden hampaan myötä, mutta nyt alkaa taas maistua. Rypsiöljyä olen soseisiin ja puuroihin lisännyt, jotta se mikä menee olisi riittävän energiapitoista. Hoikka tyttö kun on, niin ruokahaluttomuus näkyy heti laihtumisena. Sormiruokana on syöty maissinaksuja, omenaa, banaania, leipää, vähäsen mansikkaa, hitusen pullaa. Kuten joku tosiaan mainitsi, niin minäkin olen tämän toisen kanssa paljon hövelimpi ja annan maistella kaikkea ilman neuvolan lupaa. Esikon kanssa menin niin oppikirjan mukaisesti ja neuvolan lupaa kysyen, että oksat pois! Milja on kyllä selvästi parempi syömään karkeita ja sormiruokaa, kun esikko taas oli sihtikurkku. Yökki ihan tolkuttomasti niitä 8kk-soseita ja meinasi silloin itku tulla, että eikö tämä koskaan opi syömään karkeampaa... :D Ehkäpä äidin rennompi asenne heijastuu näinkin pieneen lapseen... :/

Rytmistä:
klo7.30/8 herätys -> potalle ja päivävaatteet päälle
klo 8.30 aamupuuro ja maito nokkapullosta (ihan tavallista puuroa, riisiä tai 4 viljaa)
klo 11 unimaito ja päiväunille
klo 12.30/13 herätys-> potalle ja hetkeksi leikkimään
klo 13/13.30 lounas ( puoli purkkia 8kk sosetta ja maitoa)
klo 16 unimaito ja päiväunille
klo17.30/18 herätys-> potalle
klo 18/18.15 päivällinen (puoli purkkiä sosetta ja maitoa)
klo 20 iltapuuro (tav. kaurapuuroa ja maitoa)
klo20.30 iltasadun päälle potalle ja yöpuku päälle, hammaspesu ja sänkyyn

Meillä siis pottaillaan heräämisten jälkeen ja myös sosesyömisten jälkeen. Silloin tällöin tulee "sattumia". Illalla ei enää juoteta unimaitoa huoneessa, vaan se juodaan iltapalalla. Noista lopuista unimaidoista luovutaan varmaan sitten, kun lisätään välipaloja päivään ja saadaan maidonjuonti sit liittymään muuhun ruokailuun. Eli 4krt ruokaa ja lisäksi 2 krt unimaitoa eli yht. 6 ruokailukertaa päivässä. Yöllä herätään 0-2krt, paitsi hampaita tehdessä 2-4krt.

Vauvakuumesta: Välillä iskee, varsinkin jos näkee ihan pienen. Silloin kouraisee ihan sisuskaluja myöten. :heart: Mutta hyvin suurella todennäköisyydellä nämä on nyt tässä, mutta vannomatta paras... ;)

Hyvää kesäkuun jatkoa ja koitan merkkailla kuulumisia aina silloin tällöin, mutta siis hengessä ollaan mukana! :wave:

Kisu ja plikat
 
Ja heti tuli uutta kerrottavaa...ei vaineskaan. :LOL:

Liikkumisesta: Milja ryömii. Hakeutuu konttausasentoon ja osaa nyt jopa irrottaa toisen käden siinä asennossa. Mutta ei yritystäkään kontata nyt, kun kädetkin jo osaisi irrottaa vuorotellen. :kieh: Aikaisemmin teki konttausasennossa vuorotahtia jaloilla käsien pysyessä tiukasti maassa. Mutta ryömien pääsee yllättävän nopeaa...niin halutessaan. Istuu toisella kankulla. Muutaman kerran istunut koko pehvalla, mutta pelästyy sitä asentoa ja hakeutuu nopeasti siitä pois.

Kisu ja plikat edelleen :D
 
nöpötin: No ei meillä oikein ole ketään sellasta jolle vois tytön viedä siksi aikaa ku käyn esim lääkärissä. Arkena kaikki on usein töissä tai sit niin kaukana. Mun sukulaiset ja äiti asuu 150km päässä..kaverit on töissä tai millon missäkin. Miehen äiti on oikeestaan se kuka hoitaa tyttöö tarvittaessa ja pari kertaa on ollu yötki hoidossa. Mut sekin päivätyössä ma-pe ja asuu kuitenkin 50km päässä ettei ihan heti sinnekkään viedä..Mut onpahan pärjätty näinkin. Onneksi noita pakollisia menoja on aika harvoin. Viikonloppuna saan omaa aikaa kun jätän tytön isin hoitoon ja lähen jonnekki esim kaupungille..:)

 
Pitää tännekki hehkuttaa että liki vuoden odottaminen kannatti!!! :D
Me saatiin ku saatiin vihdoin isompi asunto meille! 3h+k+s, paritalon puolikas :)
Pikkunen kodinhoitohuonekki löytyy...
Käytiin tänään kattoo sitä ja ei kyllä nyt millään malttas oottaa että pääsis jo muuttamaan :kieh:

Poika saa sitten oman huoneen :D Saa sisustaa lastenhuonetta :D
Mitenkäs teillä joilla on useampi makkari niin nukkuuko teillä vauvat vielä vanhempien makkarissa? Miten siirtyminen omaan huoneeseen on sujunu?

Taijetaan kyllä siirtää poika nukkumaan nyt sitten omaan huoneeseensa.
Meijän makkari ei niin iso ole että sinne mukavasti pinnasänky ja pojan lipasto sopis...
Ei kai tän ikäsillä luulis kauheita ongelmia olevan sopeutumisessa ku ovat vielä sen verran pikkusia tai silleen... Eiköhän se hyvin mene :)

Talvicci ja "Unski" 7kk3vko3pvä :heart:
 
Saatiin mun veljeltä sellain kävelytuoli, ja Sara menee nyt ihan tohkeissaan sen kanssa ympäriinsä... :LOL: En nyt mitenkään pitkiä aikoja siinä kerrallaan ole pitänyt, mut on oikeesti aika kätevä, jos ruokaa tekee tai muuta. Kun ei tuo mussukka enää paikallaan pysy lattialla yhtään. Pitäis olla silmät selässäkin, että pysyy perässä :heart: :heart: Tänään olis ohjelmassa kotieläinpihalla vierailu... Pääsee Sara ihmettelee kaikenlaisia otuksia.
Niin, ja nyt on meillä se vaihe, et kukaan muu ei kelpaa kuin äiti :( Iskän sylissä huutaa vaan, jos mä häviän maisemasta. Mä en oikeesti tiedä mitä teen, kun oli tarkoitus, et Sara menis lauantain mun kaverille hoitoon, mut mua itkettää jo pelkästään se ajatus, et se siel huutaa monta tuntia äitin perään :'( :'( Mitä mä teen???????
 
heips!

MISSAH: meillä kanssa menossa sellainen vaihe että äiti on paras, edes isi ei kelpaa jos minä olen paikalla (paitsi kylpyhetket on isän ja pojan juttu). .. mutta hoidossa menee hyvin, riittää kun en ole näköpiirisissä niin poitsu on ihan oma itsensä. Eli voit mielestäni viedä huoletta hoitoon :D (näin siis meillä ainaski..)

talvicci: 7kk mittoja (en ole koskaan lähettänyt täällä viestiä, en oikein tiedä miten se tapahtuu)

pituus 67,5cm
paino 7860g
pää 45,5cm

kasvu on tasaista ja ihokin on nyt suht hyvä taas. Tosin rasvataan joka päivä ja aina silloin tällöin kortisonia kun varsinkin nuo posket menevät huonompaan kuntoon.

makuuhuoneista: meillä on pojalla oma huone, mutta ei vielä nuku siellä. Ajateltiin että vieroitetaan tuosta yösyömisestä ensin (ajateltiin jotain 8-9kk ikää) ja sitten vasta siirretään omaan huoneeseen nukkumaan. Nyt ollaan sisustettu huone valmiiksi ja siellä leikitään päiväsaikaan mutta tulee meidän huoneeseen nukkumaan. voipi olla että unet pikkaisen parantuisivatkin jos siirrettäisiin poitsu meidän huoneesta pois, kun itse herään joka inahdukseen... saas ny nähdä sitten!

Liikkumisesta: meillä "ryömitään" taaksepäin ja hiukan eteenpäin mutta ei varsinaisesti ryömi eikä varsinkaan konttaa. Näyttää siltä ettei edes huvita opetella. Mutta istumaan pitää päästä (ja onkin muutaman kerran päässyt mahaltaan istuma-asentoon :D ) ja siitä sitten pöytää/sohvaa/hyllyä vasten ylös. Seisominen on ihan parasta!! Ja poitsu ottaa muutamia sivuaskeleita tuettuna, sekä hiukan kävelee kärryn kanssa, mutta pitää olla itse vieressä kun poitsu aina huolettomana heittäytyy suoraan selälleen, hurjan näköistä menoa siis... sivusuuntaan osaa jo laittaa kädet eteen mutta taaksepäin mennään vielä ihan tikkuna. Välillä poitsu muistaa miten laskeudutaan siitä seisoma-asennosta, mutta usein pyllähtää vauhdilla lattiaan.

Me saatiin myös tuollainen kävelytuoli ja on se ainankin meillä ihan hyvä, kun muuten pitäisi "kävelyttää" poitsua koko ajan ja varsinkin kun olen välillä viikot yksin, saan tehtyä ruokaa yms kun poitsu viuhtoo menemään tuon tuolin kanssa, aika hurjan kovaa hän sillä meneekin :D

Mukavaa viikonalkua taas kaikille!!

ruusu ja poitsu 7kk 1vko
 
Missah ja Ruusu Meidän pojalla on myös tuollainen takertumisvaihe meneillään, äidin pitää olla koko ajan näköpiirissä. Viime lauantaina olin leffassa ja pojat iskän hoidossa ja pelkäsin koko viikon, että miten mahtaa mennä! No, kotona oli kaikki mennyt hyvin, pienempi oli pari etsintäkierrosta tehnyt mutta ei ollut itkeskellyt ylimääräisiä. Ja sainkin kyllä isot märät pusut kun kotiin tulin. :heart: Nyt viikonlopun jälkeen poika sitten on konttaillut kotona ympäriinsä ihan huoletta, ei ole enää niin housunpuntissa kiinni. Välillä käy vaan sylissä pienillä turvallisuustankkauksilla. :) Olisiko sitten huomannut, ettei mitään kamalaa tapahdu vaikka äiti ei olekaan ihan koko ajan käden ulottuvilla...
 
Missah
Me kans ostettiin kirpparilta tommonen kävelytuoli mut tää meijän nykynen kämppä on niin pieni ettei poitsu sillä oikeen sovi täällä liikkumaan mut uudessa kämpässä on onneks tilaa :)
Meillä kans poika tykkää siitä... :)

ruusu
Yv:tä saat lähetettyä kun painat tuossa nimimerkin alla olevaa oranssia kirjekuorta :wave:

Meillä poika syö kerran tai kahesti yöllä...Joskus selviäis varmasti yhellä syötöllä mut sitä ite jotenki tosiaan kans herää turhan herkkään ja tulee varmaan turhaan nostettua poika tissille... Pitää varmaan hommata joku nojatuoli pojan makkariin niin saa siinä syöttää...
Yösyömisien pois jättämistä en oo kerenny ees vielä ajatella... :whistle:
 
hei vaan!

Oltiin viikonloppu Siljan isoisovanhemmilla Turussa. Siellä tytsy kekkas portaat ja lähtikin niitä sitten kapuamaan ylös! Puoleen väliin pitkiä portaita pääsi, sitten koitti alas mutta se ei oikein luonnistunu :) Kyllä vähän pelästyin kun yhtäkkiä tyttö oli portaissa. Huomasin onneksi jo tokalla askelmalla. Huh.

Mä täysimetin 6kk mutta ekat menkat tuli jo alle 2kk synnytyksestä. sit oli kyllä taukoa ja nyt on tosi epäsäännöllisesti tullu neljät. Mut ei siis mitään säännöllisyyttä.

Ulpu: Aika hyvin teillä selvittiin isosta leivänpalasta :) Olisin itse varmaan äkkiä vaan tyhjentäny suun, mut eipä näköjään tarvitse panikoda. Meilläkin tyttö syö välillä ruosleipää, mutta ei onneksi ole vielä keksinyt pistää koko palaa suuhun.

Silja on alkanut vilkuttaa :D Vilkuttaa koko kädellä, tai sitten välillä niin että kääntelee rannetta, sillä tavalla "kuninkaallisesti" :) Ja sanoo samalla hee hee =) Tiedä sitten tajuaako hän sitä hee heetä, mut sanoopa nyt kuitenkin :) söpöä. Vilkuttelee aina kun joku lähtee tai jos joku sanoo hei hei tai sitten esim. ikkunasta ulos.

Meillä yövierotus on sujunut aikas hyvin. Viikko on takana, ja tyttö rauhottuu tutilla tosi hyvin. Ainoa ongelma on, että jos hän nukkuu pinnasängyssä niin saan koko ajan laskea häntä alas kun unissaan nousee seisomaan. Siis aivan koko ajan. Eli hän nukkuu nyt taas mun vieressä. Ja kierii ja möyrii. Kauhean levoton nukkuja. Mutta syö vaan kerran yössä enää. Jes. Ja oikeastaan luulen että pärjäisi ilman sitä kertaakin. Varmaan kokeilen ensi yönä. Nukkuuko jonkun vauva vielä kapalossa? Mietin, että rauhottaisikohan se nyt kun tuo seisominen tulee uniin...

Vauvakuumetta ei varsinaisesti ole, paitsi silloin tulee kun katson Siljan kuvia vastasyntyneenä tai jos näkee jossain jonkun oikein pienen vauvan. Tai sitten kun mulla nyt kaksi läheistä tuttua odottaa lokakuulle vauvaa, niin kun heitä näen (siis heidän mahojaan :) ) niin sillon vähän tulee. Mies haluaisi mahdollisimman pian toisen lapsen, jotenka pian varmaan aletaan yrittää toista. Nyt jos tulisi raskaaksi niin tulisi n.1,5v ikäero. Olis kai ihan jees.

hemari ja Silja 8kk +

 

Yhteistyössä