Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Kesäkuussa 2010****** (Listan päivitykset yv:nä! Nimenhuuto!)

Voikun teiän joidenkin opiskelu suunnitelmia lukee niin tekis mieli ittekkin lukee vielä ainakin sairaanhoitajaks, vaikka käi tässä vois viel hetken lähihoitajanakin työskennellä.

Meillä toi cosmic turvaistuin mahtuu hyvin autoon, varmaan kun on sellanen levee vanha kosla alla :D

Mukavaa juhannusta mammat! Mä vietän sen töissä, toivottavasti muilla lokosammin! :D

Empsu
 
Heips!
Pikaseen tulin toivottamaan kaikille mukavaa juhannusta!
Me suunnataan huomenna pohjanmaalle sukulaisten luokse, ja ollaankin siellä hieman yli kaksi viikkoa.
Joten kauheasti en ehdi täällä käymään, mutta yritän välillä ehtiä :D

Atte ryömii, pyörii ja istuu jo hienosti.
Kontalleen nousee, muttei vielä konttaa.
Hampaita on edelleen neljä.
Kovasti tulee juttua, pappaa, vauvaa jne.. sekä apua :D

Nyt on riennettävä vielä pakkaileen..
 
Hyvää juhannuspäivää :flower:

meiän juhannus meni ihan kotinurkissa remppahommissa , tai käytiin me jätskillä illalla :D
kokkoa ei nähty kun satoi niin ei viittitty lasten kanssa jäädä odottelemaan perhekokon sytytystä vaan tultiin kotio saunomaan.

jaahas,mistäs täällä on höpisty kun en ole taas vähään aikaan ehtinyt käydä...

meillä poitsu kylvetetään tai suihkutetaan pari kertaa viikossa,ei tykkää siitä hommasta yhtään niin aina tarpeen mukaan pestään,ihan pelkällä vedellä ja hiukset joskus vauvashampoolla jos kauheesti haisevat likaselle.joka aamu kuiteskin tehään pikkupesut lavuaarin päällä.

hapanmaitotuotteisiin rupeen totuttamaan siinä noin 10kk iässä sekä samaan ruokaan meiän kanssa,soseutan niitä vaan jos tarve vaatii.

itun emo kerhonpuoli löytyy kaksplussan etusivulta kun selaat sivua alaspäin niin siellä on kohta "kerhot" , klikkaat siitä ja pistät siihin hakukohtaan Lokamassut.kerhoon sisälle ei tosin pääse kuin salasanalla ja sen saa talviccilta.lisää ohjeita saat varmaan myös talviccilta kuinka pääset kerholaiseksi :D
tuo kerho on semmonen että sinne ei pääse kukaan ulkopuolinen lukemaan meiän juttuja ja siellä kirjoitetaankin paljon henk.kohtasemmin.

turvaistuimena meillä on neidillä myös graco cosmic comfort ja ollaan oltu siihin tosi tyytyväisiä ja samanlainen tulee myös pojalle.vielä mahtuu hyvin gracon kaukaloon mutta aika painava kannettava siinä jo on.

onnea paapelon vautimimmille ensiaskelista ja onnea opintosuunnitelmista,hattua nostan sinulle :flower:

meillä ei poitsu vieläkään istu edes ilman tukea kuin ihan pienen hetken ja sitten kaatuu suoriltaan selälleen tai kyljelleen.kierimällä edelleen menee eteenpäin enkä usko että lähtee edes ryömimään kun pääsee kierimälläkin kovaa :D 8kk lääkärineuvolassakin käytiin männä viikolla ja lääkäri oli taas ihan turhake niinkuin tähänkin asti.onneksi se on jo tiedossa senne mennessä niin osaa päästää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos sen jutut :D
sen mielestä kun pojan tarttisi nyt ehdottomasti oppia pian ryömimään ja meiän tarttis nyt houkutella poikaa ryömimään sähköjohtojen,kaukosäätimien ja kännyköiden avulla :headwall: noi on siis niin turhia käyntejä mutta tulipahan taas käytyä kun ei viitti niistä kieltäytyäkään :D
uudet mitat on 9940g ja 70,5 cm :heart: tommonen pieni ja pyöreä isännän alku :heart: :heart:

talviccille yv:tä laitettu uusista mitoista !

kaurisäiti ja pikku-isäntä :heart:
 
Mukavaa Juhannusta kaikki!

Me ollaan oltu juhannus ihan kotosalla. Saunottu, syöty ja muuten vaan oltu. Ei mitään tavallisesta poikkeavaa siis :)

Hmm, minä en ole edes kuullu mistään kerhosta :D Mutta on täälläkin kirjoteltu ihan ahkeraan niin passaa mulle :) Mukava kuulla muiden vauvaojen kehityksestä ym :) Ja hyviä vinkkejäkin olen saanut!

Meillä tyttö teki puurolakon! Siis aamulla ja illalla on saanut puuroa ja ennen söi niin hyvällä ruokahalulla, mutta nyt...Alkaa itkemään melkein hysteerisesti kun puurolautasen kanssa tulen pöytään ja alan syöttämään. Aamuisin saatta pari lusikkaa mennä mutta illalla ei! Ei sitten millään! ONKO MUILLA OLLUT TÄLLÄISTA?? tavallinen lihasose ym menee hyvin päivisin. Hedelmäsoseet siinä ja siinä.. Ja maito kyllä maistuu! Ajattelin nyt pitää muutaman päivän tauon jos taas maistuisi. Olen vaihdellut puuroja ja jopa lusikkaa mutta itku alkaa jo ennen kuin kerkiän antamaan sitä suuhun asti! Mistä lie johtuu..? :eek: tätä kestänyt muutaman päivän..

tyttö on harjoitellut uusia taitojaan ja osaa jo laskeutua seisomasta takaisin istumaan aika hienosti :) sivuttain kävelee mm sohvanreunaa pitkin.

Meillä kylvetään 2-3krt/vk. tytöllä on hieman kuiva iho niin en kehtaa turhaan pestä kun ei vielä hikoakkaan. Käsi ja alapesuja tehdään kuitenkin päivittäin.

Meillä ois 1.7 lääkärineuvola, sitten saa taas uusia mittoja eli 9kk mitat! Viime neuvola oli 6,5kk iässä!Pitkä aika kun jouduttiin siirtämään 8kk neuvolaa..

 
Meillä oli myöskin reilu viikko sit ongelma toi puurojen syönti. Ei kelvannu millään. Ei alkanu huutamaan mut ei vain aukassu suuntansa. Muut ruuat meni nekin heikosti mut yleensä jotain kuitenkin. Mä jo valmiiksi "pelkäsin" noita puurohetkiä ja odotin et taas se kieltäytyy vaikka kuinka koitti laittaa erilaisia puuroja ja temppuja tehdä samalla et sais edes muutaman lusikallisen menemään.
Meillä sit varmaan autto se et siirsin siinä samalla sen sit vihdoin syöttötuoliin ja siinä alko muutkin ruuat paremmin maistuun. Sekä myöskin annan nyt ruokia vain niillä onkohan ne Ainun sellasia pehmeitä lusikoita (edessä ikenet pullottaa niin et varmaan on ikenet kipeät niin eipähän ainakaan käy sellanen rautainen lusikka kipeetä niihin) ja jotain touhuamista/näperreltävää täytyy pojalla olla käsissään niin huomaamatta aika usein suutansa aukoo. Loppu viimein kelpaa vain kaurapuuro johon sekoitan mukaan luumusosetta. Pikku hiljaa alan opettaan muutkin puurot.
Kyl se varmasti teilläkin alkaa taas puurot maistumaan ja uskoisin et on ohimenevä vaihe vaikka ainakin minun mielestä kovin turhauttavaa ku laitat valmiiksi kaiken ja ei sit kelpaa ollenkaan.
Mä kuitenkin joka kerta tarjosin vaikka melkeinpä arvasin ettei sinne uppoa kuin pari lusikallista korkeintaan.
Tsemppiä! :hug:

Me oltiin aatto minun vanhempien luona mut tultiin yöksi kotiin. Siel syötiin ja saunottiin. Neiti teki papan kanssa hänen omien sanojensa mukaan viuhkat saunaan ja niillä ropsuteltiin =)
Tämän päivän on ollu aika väsynyttä porukkaa. Huomenna ajattelin suunnata katseleen josko alennusmyynneistä löytyisi jotain vaatetta syksyksi lapsille.

Nipsulainen ja palleroinen
 
Hauskaa juhannusta vaan kaikille, vaikkakin näin jälkikäteen. Oltiin porukoiden mökillä Anttolassa ja oli tosi mukavaa. Syötiin hyvin ja touhuttiin kaikkea normaali arjesta erilaista koko viikonloppu. Eilen oltiin veneellä reilu tunti ja Niia nautti ja nukkui melkein koko matkan. Oli sellainen pieni michelin-ukko liiveineen :heart:

Viikonloppu oli oppimista täynnä Niialla. Perjantai iltana tuli vahingossa tai tahalteen äi-i, tosin ilman merkitystä vielä. Eilenkin tuli muutaman kerran aina jossain välissä ätti tms. Eilen oppi kävelemään taaperokärryn kanssa. Kiukuteltiin myös hampaita "pitkästä aikaa" ja automatkalla tuli sitten iti-sana :) Tosiaan ei vielä yhdistä kumpaakaan sanaa meihin tai sano niitä tarkoituksella, mutta kun harjoittelee kovasti eri tavuja ja äänteitä niin nuokin on olleet nyt esillä, mutta ihan itsenäisinä sanoina eikä tavuhokemana niin kuin muut.

Alley ja Niia 8kk
 
Hei! Juhannus vietetty,tänään tultiin mökiltä kotiin.Syöty hyvin ja runsaasti :D

Meilläkin tuota "äitiä" ja "isää" kuuluu =) Esim tänään poika sanoi aika selvästikin "äittä". :heart: "Isi" on sellaista suhinaa ja sihinää =) :heart:
Hienosti poju osaa jo istua,pitkiä aikoja aivan ilman tukea.Tyynyjä toki laitetaan ympärille,sillä muksahduksia silti silloin tällöin vielä sattuu.Mutta usein ottaa itse kädellä vastaan jos meinaa kellahtaa :)
Vielä ei ryömitä, mutta konttausasentoon nousee tiuhaan.

nöpötin ja poju :heart: :heart:
 
Mulle tuli yllattava kaanne toihin palaamiseen - pomo soitti perjantaina ja sanoi, etta olen irtisanottu!!
Piti siis palata aippalomalta nyt ja menna ekaa paivaan tiistaina toihin.
Hulluinta tassa on se, etta ma joudun kuulemma kaymaan 3 kk siella tekemassa jotain pskahommia, jotta saan irtisanomisajalta palkat..Joo, taa on niin tyypillista talle maalle!

Huomenna soitan liittoon ja kyselen vahan josko taa nyt meni ihan laillisesti..

T. puulla paahan lyoty Itun emo ja pimu huomenna 8kk!!

 
No voihan mahoton Iitun emo!! Ei tuo kuullosta kyllä kovin lailliselta hommalta, että vielä 3kk tekemään hommia??? Eijei..soittelehan ihmeessä liittoon!

Täällä meni jussi ihan mukavasti kotosalla. Mulla leikattiin viisuri torstaina eikä se sitten ihan pikku juttu ollukkaan. Ajattelin että perjantaina voi jo syödä ym niin hitot! Poski turpos TOSI paljon ja meni mustaksi ja älyttömän kipee!! Söin siis juhannusruokien sijaan särkylääkkeitä ja penisiliiniä! Mutta nyt ollaan jo voitonpuolella ja kehtaa jo ihmisten ilmoillekkin lähteä.

Tyttö on oppinut nyt ihan nätisti laskeutumaan takas istuilleen seisomasta. Ei siis ihan koko ajan tarvi olla kyttäämässä millon lennellään selälleen. itkuja on siis paljon vähemmän. Ja kauheeta vauhtia tuo konttaa, on hetkessä toisella puolella huonetta!!

hoksasin tuossa, että mulla loppuu 9.7 äitiysloma! Sitten alkais kesäloma ja vielä 2kk hoitovapaalla ja sitten työmaa kutsuu!!! hirvittää mutta toisaalta tuntuu helpottavalta päästä töihin. Ei musta ois kotiäidiksi moneksi vuodeksi. Pakko päästä välillä töihin. Ehkä sitten muutaman vuoden päästä taas vois jäädä kotiin ;)

Mutta juu mukavaa maanantaita

 
Tosiaan, nyt on 9kk tullut täyteen ja aika tuntuu menevän koko ajan vain nopeammin, eihän tässä ole enään kuin 3kk ja tyttö on 1v :eek: =)

Ihana keli ulkona, sinne on pian riennettävä B)

Iitun emo:

Ei tuo voi mitenkään olla laillista. Siis ainakaan Suomenmaaperällä, en tiedä miten teillä homma menee, mutta täällä pitää olla työnantajalla ERITTÄIN PÄTEVÄ peruste, miksi irtisanoo työntekijän, joka on äitiyslomalla tai ilmoittaa raskaudesta tms. perheen perustamiseen liittyvää.
Jos mitään perustetta irtisanomiselle ei löydy, voi työntekijä saada irtisanomisajan palkan ilman velvoitetta käydä töissä.
Näin minulle kerrottiin kun olin vielä töissä ja silloisen alan liitossa.
Todella käsittämätöntä. Tulethan kertomaan mitä sanottiin.
Ja niin minulle tehtiin, kun tuli epäselvyyttä irtisanomisen syystä. Sain irtisanomisajan palkan täytenä sen mukaan mitkä vuorot menetin lisineen päivineen ja lisäksi lomarahat tietenkin ja en ollut velvoitettu käymään töissä tuona aikana.
Minuahan yritettiin viilata linssiin, että en saisi kuin 2vk peruspalkan enkä mitään muuta, liitto sitten uhkasi kanteella, jos minulle kuuluvia rahoja ei makseta...olin ihan noviisi näissä asioissa silloin, mutta opettavainen kokemus sinällään, vaikka ikävä juttu olikin, että enään kukaan työnantaja ei voi minua höynäyttää ;)
Toivotaan parasta.

paapelo+poju 2v4kk+ Iina 9kk :heart:
 
Itun emo: no huh huh, ilman muuta otat yhteyttä liittoon, ei tuo oikein lailliselta kuulosta, ei ainakaan Suomessa menisi läpi tuollainen.

Eipä tänne mitään ihmeitä. Juhannus meni tässä kotosalla. Perjantaina sää suosi ja grillatiin. Typykin sai sitten grillattua maissia, tykkäsi kovasti, ihan sellasenaan otti niitä " paloja" lautaselta, eikä kakonut ollenkaan.

Poika oppi ajamaan tänään ilman apupöyriä pyörällään. Kiva juttu, oon jo vähän aikaa ollu sitä mieltä että osaisi mutta kun toinen on arka eikä uskalla kokeilla.

Peppi ja typy
 
Heips!

Paapelo Ennen tätä äitiyslomaa mulla oli peruspalkka 2220?, joiden päälle vuorolisistä tulee keskimäärin 700? kuussa. Eli lähemmäs kolme tonnia on bruttopalkka kolmevuorotyötä tekevällä sairaanhoitajalla. Hus:lla noi hoitajien palkat on jaettu kolmeen ns. hintakoriin eli työn vaativuuden mukaan saa enemmän tai vähemmän palkkaa. Muistaakseni lastentaudeilla palkat on siinä keskimmäisessä korissa ja esim. teho-osaston hoitajat saa sitä ylintä palkkaa. Ennen esikoisen syntymää mun peruspalkka oli 1980?, jonka jälkeen oli tehyn lakko ja palkat nousi. Noi korotukset on tulleet vaiheittain, ja muistaakseni lopullinen perusliksa olisi n. 2300-2400?. Luulisin että kätilöt on siinä ylimmässä palkkaryhmässä koska toimivat niin itsenäisesti ja työhön kuuluu sellaisia juttuja, joita muuten tekee lääkärit (esim epparihaavan ompelu).

Inhottavan tempun oli Itun emon työnantaja tehnyt! :( Ihan käsittämätöntä... Toivottavasti asiat järjestyy! :hug:

Täälläkin juhlitaan tänään 9kk-syntymäpäivää, miten on voinutkin aika mennä näin nopeasti?! Juhannuksen tienoilla meilläkin oli ruokalakkoilua, erityisesti aamupuuro oli sellainen ettei millään uponnut. Eilen kotiin tullessa huomasin sitten todella turvonneet yläikenet, ehkäpä johtui niistä.. Saa nähdä kuinka imetyksen käy kun alahampaat saa vastakappaleet. Poika on nimittäin välillä harrastanut puremista eikä se kivalle tunnu vaikka on vaan ne kaksi alahammasta. On sen verran terävät naskalit. :D

Pikki ja pojat 9kk ja 2v9kk
 
Pikki:

Voi kiitos kun valaisit systeemiä noissa palkkaus hässäköissä =)
Meillä kun olisi alustavana suunitelmana EHKÄ ostaa oma talo tai sitten ensin hyvä kesämökki, kun olen valmistunut sekä työllistynyt ja varmastikkin mies jo silloin töissä tai hänkin uudessa ammatissa, niin pitäähän sitä hiukan pyöritellä summia, että mihin on rahkeita (minäkö ajoissa liikeellä ) :D :D

Ja onnea pojalle myös 9kk iästä. JA toivotaan pojalta hellävaraisuutta imetyshetkiin =)

Nyt taidan itsekin ottaa tunnin ihan rennosti, kun molemmat pallerot on päikkäreillään. Oletettu herätys tavan mukaan klo. 17.30 :D :wave:
 
Sori tosi vähän oon täällä kirjotellu viime aikoina :whistle:
Lukenu oon mutten kirjottamaan oikein ole joutanu...

Ollaan oltu reissussa ja nyt sitten päästään vihdoinki miltei vuoden odotuksen jälkeen muuttamaan isompaan asuntoon :)
Saatiin paritalo kolmio ja viimestään torstaina pitäs päästä muuttamaan!!!
Kiirettä on siis pitäny... :D Oon niin innoissani etten millään malttais oottaa... |O

Meille ei muuten kuulu sen kummempia...
Poitsu kiipes tänään syöttötuolista keittiönpöyälle :eek:
On se jo jonkun aikaa pyöriny siinä niin et välissä istuu hajareisin tai pylly on tulossa "jalanteistä" ulos... :LOL:

Melko vilkas kaveri meillä siis :D
Syödessä pitää olla oma kapustaki jota paukuttaa ja huitoo... Ja jos lattialle tippuu niin tuijottaa vaan sitä kapustaa eikä malta syyä... :D

Nyt nukkumaan... Huomenna jatkuu tavaroitten pakkaaminen...

Talvicci ja "Unski" torstaina 8½kk :heart:
 
Onnea Paapelo sulle opiskeluihin, kätilön tutkinnolla voi tehdä vaikka minkälaisia hoitoalan töitä. Ajattelitko hakea Metropoliaan? Itse opiskelin (silloinen stadia) siellä ja meillä oli äitiyshuollon opintoja kättärillä, hyvä kokemus jäi noista kätilöpuolen opettajista.

Onnittelut myös Talvicille uudesta kodista! :flower:

Ihanaa tämä helle! Poika tykkää rantahiekassa konttaamisesta ihan hirveästi ja äidillä on kiire kun pitää yrittää hillitä hiekansyöntiä.:D Yöt on taas aika rikkonaisia kun on hampaita tulossa ja viime yönäkin poika huusi yli tunnin Panadolista huolimatta. Itsellä kuitenkin väsymys ei tunnu niin pahalta kun on noin hieno sää ulkona. :) Niin ja tuota ulkona olemista helpottaa myös se, että poika on ihan viimeisen kuukauden aikana alkanut viihtyä rattaissa, aikaisemmin halusi heti rattaista syliin kun heräsi päikkäreiltä. Nykyään tykkää ihan vaan katsella leikkiviä lapsia puistossa ja vauvakeinussa keinuminen kirvoittaa valtaisia riemunkiljahduksia. :heart:
 
Talvicille onnea uudesta kodista! :)

Me käytiin eilen rannalla Niian kanssa. Oltiin kavereita katsomassa Karjaalla ja käytiin sellaisessa pienessä rauhallisessa rannassa. Kävin itsekin kastautumassa ja leikitin kaverin 2,5vee tyttöä sillä aikaa kun Niia nukkui päikkyjä. Oli kyllä ihan mahtava päivä. Matkatkin meni hienosti ees taas vaikka matka oli pidempi ja olin yksin Niian kanssa. Takasin tullessa pysähdyin kerran tuttia antamaan ja sen jälkeen tyttö nukkui melkein kotiin asti.

Ilta meni ihan hyvin vielä, mutta nukkumaan ryhtyminen oli yhtä itkua. Yleensä Niia ei ala itkemään samantien kun käy kääntämään nukkumisasentoon, mutta nyt sai ravata siellä koko ajan. Nukahti sitten tuttipullon kanssa onneksi. Heräsi sitten ehkä 2h päästä itkemään eikä rauhoittunut ollenkaan. Laitoin 2 suppoa, avasin ikkunaa kun oli ihan kuuma tyttö ja sen jälkeen nukahti. Aamulla oli 38,1 kuumetta...

Nyt on alkanut likan nenä vuotamaan ja yskii sillon tällöin. Eli meille tuli kesäflunssa sitten. Suunnitelmia oli joka päivälle kun on auto taas käytössä, mutta vaihtuukin kotioleiluksi :)
 
Pikki ja alley
Kiitos :)

Mitenkäs NaNa?
Mikä oli testin tulos? :D


Mulla tulee muuton vuoksi nettipimento joksikin aikaa niin laitoin jo uuden pinon heinäkuulle...Joten siirrytäänpäs sinne kirjottelemaan... :wave:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1772337#m21100977


Talvicci ja "Unski" :heart:
 

Yhteistyössä