Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Toukokuussa 2010******

Mausteista: oon kanssa käyttänyt valkosipulia, ripausta pippuria sekä yrttiseoksia, joissa ei ole suolaa. Varmaan noita suolattomia maisteita voi hieman ripauttaa vai onko jollain tietoa, miksi joku tietty ei sopisi? Kokeilin yhteen soseeseen suolatonta curryä mutta se ei maistunut tytölle koko sose laisinkaan, tiedä sitten oliko vika mausteissa vai muissa aineissa.
 
Päiviä!

En kovin ehdi nyt kirjoittaa muuta kuin hauskaakin hauskemman tapahtuman aamulta :)

Eli Leo ja Iina olivat leikkimässä Leon huoneessa.
Iina sitten löysi nukkevauvalle tarkoitetun vastasyntyneiden tutin ja nakerteli sitä ja kohta Leo tuli nappaamaan sen ja kipitti vauhdilla sängylleen sen kanssa istumaan.

Tästähän Iina ei tykännyt, vaan SUUTTUI...puuskuttaen vihoissaan konttasi kamalalla vauhdilla veikan sängylle, nousi ylös ja suorastaan repi tutin takaisin ja saatuaan sen lähti tyytyväisenä taas toiselle puolelle huonetta :LOL:

HYVÄ IINA, hän osaa pitää puoliaan jo :D

Mutta nyt on lähdettävä pihalle, kun on niin kaunis ilma eilisen jälkeen :)

paapeo+poju+Iina 7kk 1vk :heart:
 
Huoh...en kauheasti nyt pysty kirjoittamaan, kun on aika vitt**ntunut fiilis ja surkeakin olen.

Siskolla ei takuulla ole kaikki hyvin. Ihan pelottavia oireita, mutta kunnallinen terveydenhuolto ei tunnu ottavan tosissaan siskoa.
Voin selventää asiaa jonkin verran myöhemmin.
Nyt ovat olleet Peijaksessa 5h kohta ja odottaneet yhtä perhanan ultrausta yli 4h :headwall:

Huoh, ajatukset on nyt ihan kateissa...pitää tulla takaisin kunhan saa päätä kasaan, olen niin huolissani ja pelkään, että kunnallisessa vaan pyrkivät säästämään rahojaan ja sivuuttavat siskon täysin ja sitten tapahtuu jotain kamalaa :'(
 
Iloittaudunpa minäkin. Päivittäin käyn kyllä lukemassa, mutta kirjoittaminen ain ajää.

7 kk kasvukontrollissa käytiin. Pituutta oli 65 cm ja painoa komeat 8600g. :D Eli käyrille palasi tuo pituuskasvukin. Alakäyrillähän se mnee, mutta samlla, kun on mennyt alusta asti. Tuskin tuosta mitään koripalloilijaa tulee, kun me vanhemmatkin ollaan tällasia lyhyenpuoleisia.

Sisulle saattaisi olla tulossa eka hammas. Alaikenessä on sellainen valkea piste. Ja välillä tulee itkasut ihan yht äkkiä ilman kummempaa syytä. Jospa se siis olisi tulossa olevan hampaan syy.

Meillä liikutaan paikasta toiseen kierimällä. :D Sisu on todennut sen toimivaksi ratkaisuksi, kun ei vielä ihan osaa ryömiä. Yritys on kyllä kova ja hieman pääsee eteenpäin. Tänään kokeiltiin eka kerran tuota karkeampaa kaupan sosetta, mutta se aiheutti vielä yökkimisreaktion.

Muuttopuuhat alkaa täällä piakkoin, joten kiirettä pitää. Nyt jo tehty hankintoja uuteen kotiin ja suunniteltu maalauksia sun muita. Ihanaa kun pääsee kesäksi pois kerrostalosta ja vähän väljemmille vesille. Tila on tällä hetkellä tyystin lopussa.

Mukavaa toukokuuta kaikille mahapyöriäisille ja mammoille!

Barbapörrö ja Sisu :heart: 7 kk ja 4 päivää =)
 
Paapelo: hyvä että tyttö tosiaan pitää puoliaan :D Mä kerran kokeilin Saanalta ottaa maissinaksun kädestä niin tuli sellanen kirkuminen että!! Ja kun annoin sen takas niin kovin tyytyväisenä sitten alkoi sitä mutustamaan :D Alkaa siis omaa tahtoa löytymään!

Saanalla on nuha. Kaikilta taudeilta ollaan tähän asti säästytty, mutta nyt sitten iski. on koko ajan nenä täynnä räkää, aivastelee ja yskii välillä. Muuten kyllä on pirteä ja touhuaa ja syö entiseen malliin. Saa nyt nähdä miten ens yö menee jos on kovin räkäinen :/

ihana ilma ollut tänään, aurinko paistaa ja +10 astetta näytti mittari!

Ihanaa, ukko tulee huomenna kotiin <3 Pääsen minäki sit iltasella käymään vielä hölkkäilemässä :) Pitäs saada tuo maharöllykkä pois :kieh: 2 viikon ajan oon tehny treeniä keskivartalolle ja lenkkeilly aika ahkeraan..saas nähdä näkyykö ikinä tuloksia...painoa en niinkään seuraile vaan katson peiliin! =)
 
Paapelo: toivottavasti selviää mikä siskollasi on. :hug:

Barbapörrö: tsemppiä muuttoon!

Täällä on ollu tosi ihana ilma, pääsin jo vähän pihaa haravoimaan, ei kyllä vielä ole joka paikasta kuiva mutta kyllä se siitä. Yksi kukkapenkki pitäisi tänä vuonna saada vielä laitettua, siihen oon jo kasvit valittu joten kunhan kelit lämpenee pääsee istuttamaan. samoin 2 omenapuuta olis tarkotus istuttaa.

Toivottavasti Itun emo ei ole joutunut Ranskan lumimyrskyyn. Näytti kuvat uutisissa aika hurjilta.

 
Juh...huomenna taas lisätutkimuksia :/
Toivotaan todella, että huomenna saisivat selville mikä vaivaa. Pelottaa tosiaan, jos onkin jotain vakavaa, kun oireisto on siskolla sellaista, mitä ei kyllä kuuluisi normaalisti olla läheskään 18v naisen alulla.
Mutta huomenna toivottavasti viisastutaan.

SEn verran oli pakko tulla tänne sanomaan, että

Kuunnelkaa ihmeessä Johanna Kurkelan Ainutlaatuinen...ihan mielettömän kaunis kappale ja sanoisinko, että kaikille lapsien äideille varmasti jokseenkin sopiva ja liikuttava kappale =) :heart:
 
paapelo: toivottavasti kaikki on siskollasi kunnossa ja asiat selviintyvät.

Meillä oli tänään kylässä kaksi 8viikkoista poikaa, oli kyllä niin söpösiä :D Jerekin näytti oikeen isolta pojalta niiden vieressä...

Meille tulee kolmas hammas, mutta ei ylähammas vaan etualahampaiden viereen tulee :eek: Ikenessä on pieni aukkokin jo toisella puolella ja kun sormella koittaa niin terävää sieltä tuntuu :D
 
pikaisesti piipahtamassa (kaikki luettu, muttei aikaa kommentoida -jatkossa taas!):

ihan omaa tai tytyn napaa: kolmas hammas tuli läpi, ja veikkaan että viikon sisällä tyty on kuusihampainen! Pari päivää sitten katsoin että yläikenessä on neljän herneenpuolikkaan rivistö, ja tänään yläetunen puhkoi tiensä läpi. Ientä kokeillessa koko rivistön reuna on aivan karhea ja hampaat hohtavat vitivalkoisena enää ohuen kerroksen alla. Hurjaa!

ja toinen asia: tissillenukahtamisesta irtautumisen kokeilu on käynnissä. Toivottakaa tsemppiä, haluaisin niiiiin kovin tytyn oppivan nukahtamaan omatoimisesti yhtä hienosti kuin esikoinenkin aikanaan teki!

Mukavaa iltaa kaikille,
huomenna palaan paremmalla aikaa :wave:

~Tiila ja tyty 6kk+viikko
 
Meidän Sampo tänään 6kk! :flower: :heart:

Sen kunniaksi nousi eilen konttausasentoon, hetkeksi vain, mutta oli niin hämmästyneen näköinen poika että miten mä nyt tällee?? :D Ihana toinen :heart:

Hampaita ei ole vieläkään, poju on ollut vähän kärttyinen pari päivää, josko hampaat olisivat syynä?

Tsemppiä paapelolle, toivottavasti siskosi asiat selviävät. Itse tiedän miltä tuntuu kun ei oteta tosissaan ja ei hoideta kunnolla, jouduin sitten käymään rankat hoidot läpi mikä kesti 5 vuotta, kun ei kerralla otettu tosissaan... mrrrrr...

Mukavaa päivää kaikille!!

Ruusu + poju 6kk
 
Morjens!
Kiitoksia Talvicille taas uudesta pinosta.
En oo vielä ehtinyt lukea mitä ootte kirjoitelleet viimeaikoina...
Mut kysyttävää olisi.

Hilmalle on nyt annettu kiinteitä nelisen viikkoa ja maha on kipristellyt siitä n. 2 viikkoa. On hankalaa nukkumaan käyminen, kun toinen heräilee ja alkaa itkeä ja kun siitä rauhoittuu, onkin vähän aikaa ihan pirteä. Ja huomaa että sattuu ihan tosissaan. Veikkaan kuitenkin mahakipua enkä niinkään hampaita (arvailua vain) kun mahasta kuuluu pulinaa yleensä just ennen pahinta parkaisua! Eilen oli pahin itku. Sitä ennen on vaikuttanut ihan normaaleilta mahakipristelyiltä. Eilen aloitin Hilmalle liharuuan, joka oli piltin Kasviksia ja porsaanlihaa (maittoi muuten tosi hyvin, olisi syönyt enemmänkin kuin uskalsin antaa... ) ja luulen että siitä se mahakipu tuli. Mutta kun sitä on ollut ennen eilistäkin, että olisiko se kuitenkaan se liha siinä... Onko muille tullut mahavaivoja lihasta? Ja mistä kaikesta muusta on tullut mahavaivoja? Mietityttää että oonko mä liian aikasin nyt lihaa alottamassa. En uskalla tänään sitä koittaa. Vai pitäisikö? Jos maha siihen sitten tottuu?
Hilmalla on mennyt maha kovaksi kiinteitten aloittamisen jälkeen (tai oikeestaan jo ihan pikkusen ennen sitä !?! ) ja kakkaa nykyään n. 1-2 krt viikossa kamalalla ähinällä ja irvistyksillä :/ Perunaa epäilen myös mahavaivojen aiheuttajaksi. Mut mitä ruokia yleensä on missä ei ole perunaa!? Tuntuu että oon ihan lahopää näitten ruokajuttujen kanssa. Luulin tätä vähän helpommaksi.

Kirjottelen lisää kuulumisia tässä joku kerta kun saan kaikki teidän jutut luettua...
Ihanaa aurinkoista kevätpäivää kaikille! :flower:

Hanikka
 
Hanikka: Meillä tuli perunasta tytölle ilmavaivoja ja lopetin sen sillon ennen kuin mei masu kipeämmäksi. Otettiin n. kuukauden päästä uudelleen ohjelmaan ja ei oo tullu mitään. Kannattaa varmaan tehdä ite soseita niin voi päättää mitä sinne laittaa. Bataatti, kesäkurpitsa, maissi on ainakin sellasia masulle hyvin sopivia. Lihoista kannattaa ottaa broileri ja kalkkuna. Meillä tuli naudanlihasta ihottumaa vaippa-alueelle ja se oli eka mistä tytön iho reagoi, muuten on aina ollut tosi hyvä iho.

Mä ehkä tekisin niin että aloitan noilla masuystävällisillä kasviksilla ja sitten kun saa määrät sopivan suuriksi niin ottaa broiskun ja kalkkunan siihen ja sen jälkeen noita muita kasviksia ja lihoja ihan pikkuhiljaa. Peruna myös voi kovettaa mahaa... kokeile antaa luumua. Ja kova mahakin voi tehdä kipeää.
 
Hanikka: meidän typyllä aikoinaan tuli ainakin massu kipeeksi sekä kukkakaalista ja parsakaalista. Niitä en oo sit uskaltanut vielä pojalle antaa vaan jätän suosiolla myöhemmäksi. Kokeile perunan tilalla bataattia. Meidän poitsulla myös maha menny kovalle kiinteiden aloituksen jälkeen ja saattaa mennä melkein viikkokin ettei kakkaa ja sittenkin saa vain kovia kikkareita punnattua ulos :( Oon antanut välillä mallasuutetta. Pitäisi vain ilmeisesti antaa esim.joka toinen päivä niin jos se sit pysyisi pehmoisena.

Onnea Sampolle :flower:

Monen vauvelit tuntuvat innostuneen hampaiden puskemiseen. Vappuna tuli pojalle eka hammas ja nyt näyttäsi et olisi tulossa alas viereen toinen. Mut saapi nähdä kestääkö sen tulo yhtä kauan kuin tuon ensimmäisen.. Onko teidän piiperot olleet räkäisiä samaan aikaan kun hampaita tekevät?

Kuinka teillä vietetään äitienpäivää? Muutamilla on nyt ensimmäinen äitienpäivä tulossa :heart: Mitä aiotte laittaa mummuille lahjaksi? Mä oon yleensä tytön kans jotain tehnyt(t-paita kuvalla, t-paita jossa jalanjälkiä selässä, neidin piirtämä kangaskassi..) mut nyt ei oo yhtään ideaa. Tai olis pari mut aikaa niiden toteutukseen liian vähän. Miksi pitää aina jättää niin viime tippaan näiden lahjojen suunnittelu ja teko :ashamed:

Mut nyt aamutouhuille lasten kanssa.

Aurinkoista päivää mammat ja piiperot =)

Nipsulainen ja poitsu
 
Bataattisosetta ei taida saada kaupasta valmiina? Taidan mennä ostamaan bataattia, kun sitä ei olla vielä kokeiltu, ja sitä kuuluvat kaikki kehuvan. Ja jos siihen kesäkurpitsaa laittaisi sitten seuraavaksi sekaan. Luumua syötiin joku aika sitten, mutta siitä ei Hilma tykännyt. Aamupuuro aloitettiin joku aika sitten, tattaripuuroa. Vatsavaivoja oli jo ennen sitä, niin tuskin se siitä johtuu...? Ja vaikutti viime kakkauksen perusteella siltä että oli jonkun verran pehmentänyt sitä kakkaa, niin taidetaan jatkaa sillä tattaripuurolla vielä.

Itun emo Nokkamukista vielä, että mä kans ostin sellasen Nubyn nokkamukin, eikä Hilma tiennyt mitä sillä pitäis tehdä. Ostin sitten sellasen ilman venttiiliä olevan "vanhanaikaisen" ja se olikin hyvä. Vettä Hilma siis siitä pelkästään juo. Tykkäsi siitä tosi paljon, ja alkoi heti itse kallistelemaan siitä vettä suuhunsa. Varmaan nyt kun tietää mikä sellainen muki on, niin kohta voisi se venttiilimukikin kelvata.

Hilma liikkuu kierimällä kovasti. Jotenkin näyttää välillä että osaisi ryömiäkin, mutta pyörimällä pääsee nopeemmin, niin käyttää sitten sitä :D Laitoin pistorasioihin tulpat, kun rapistelee siellä suunnalla kovasti :LOL:

Hoitovapaalle jään äitiysloman jälkeen, vuoden loppuun asti oon töihin ilmoittanut olevani pois. Todennäköisesti jatkan sitä vielä sen jälkeenkin. Mutta varmaksi ei osaa sanoa. Mies on sen isäkuukauden kotona kesällä, en oikein ymmärrä miten se nyt sitten menee, en jaksa syventyä yhtään mihinkään kelan juttuihin :ashamed:

Hilman 6kk neuvolamittoja (taas näin myöhässä, kun tulee sunnuntaina jo 7kk)
9720g, 67,1cm ja päänymp. 45,4cm
Noihin mittoihin oli vasta muutamana päivänä soseita maisteltu.

Me aloitettiin kestovaippailu uudestaan! Oon aika tyytyväinen itseeni, kun sain ommeltua muutaman taskuvaippakuoren. Ei oo mitenkään päätoimista, mutta ollaan paljon useempi vaippa nyt käytetty kun sillon alkuaikoina, nyt sopivat vähän paremmin. Innostuin uudestaan kun ostin kirpparilta yhden AIO-vaipan ja kokeilin sitä. Huomasin että vaipan ympäri ei kannatakaan tehdä tikkausta, sillälailla vaippa on pehmeämpi ja istuu paremmin. Ja nyt kun Hilma kakkaakin harvemmin, niin on ihan erilaista kuin silloin kun maitokakkoja tuli monta kertaa päivässä. Ja siitäkin oon tykännyt, kun mielestäni kestovaipan kanssa pissa ei haise pahalta. Toisaalta kertakäyttövaipan kanssa on vähän varmempaa ja voi haistamalla housujen päältä todeta onko pissaa tullut vai ei.

Hilma vierastaa nyt kaikkia muita paitsi mua ja isäänsä. Tuntuu että se on muille ihmisille kauhee ongelma, isovanhemmille ja toiselle tädille perheineen ainakin! Että olis jotenkin epänormaalia semmonen vierastaminen.

Siisteydestä keskustelitte joku aika sitten. aika monilla imuroidaan useesti. Meillä kun se on mun miehen kotityö, ainut sellainen, niin sitä tapahtuu tosi harvoin. Ehkä kerran kuussa. Mua ärsyttää se kun pölyä leijailee kauheina tuppoina kun jotain tavaraa siirtää. Mutta odotan edelleen sinnikkäästi että mieskin huomais tämän saman asian! Se rupee aina monta päivää ennen imurointia puhumaan siitä imuroinnista, niinkun se auttais jotain... Mä en senkään takia tykkää imuroida, kun yleensä rikon aina jotain jos imuroin! Mulla palaa pinna sitä imuria kiskoessa tosi herkästi. Tavaraakin meillä on nykyään ihan tajuttomasti pitkin poikin. En vaan kertakaikkiaan ehdi siivota missään välissä. Silti oon ihan fanaattinen siitä asiasta, en haluu kutsua ketään käymään ennenkuin kaikki on ihan tip top. Usein jos joku tulee meille, lappaan kaiken tavaran tänne tietokonehuoneeseen ja laitan oven kiinni. Mua alkaa kamalasti ahdistaa kun joku kattelee tarkkaan mun kotia. Tiedän, ihan turhaan! Moni varmasti ei kiinnitä kyläillessään huomiota mihinkään sotkuihin, ja vaikka silmät pysähtyy johonkin kirjahyllyn pölyiselle tasolle, niin voi olla ettei se niitä pölyjä siinä edes katso. Mulla on yks kaveri jota en mielellään kutsu kylään, sen jälkeen kun kertoi jostain kaveristaan kuinka sillä oli lattialistojen päällä pölyä! Kenellä ei olis lattialistojen päällä pölyä joskus (no sillä kaverillani itsellään ehkä ei ollut)

Anoppini on myös yksi tällainen tapaus, ainakin nykyään. Oli auttamassa mieheni siskon muutossa, ja sen jälkeen kertoi meille kuinka paljon pölyä siellä oli. Kuulemma jonkun kaapinkin päällä oli pölyä! Hyvänen aika, tavatonta!! :kieh: Tuli tosi ikävä fiilis siitä. Näkispä meidän pölyt! Eikä kai kukaan joka tietää kohta muuttavansa, siivoo jotain kaapinpäällisiä kerran viikossa, kun ite en ainakaan siivoo niitä juuri muutenkaan!

Aurinkoisen päivän jatkoja!
 
Onnea kaikille jotka on hampaita saanut!

Sampolle onnea 6 kk:n täyttymisestä.

Hanikka: bataattia ei tosiaan saa valmiina vauvansoseena, Pirkalla on joku bataattisose mutta en tiiä onko siinä mausteita. Tattari voi muuten aiheuttaa masuvaivoja, on sen verran tuhtia tavaraa. Ja perunakin voi hyvin aiheuttaa masunväänteitä.
Meillä aikoinaan poika sai masuvaivoja mm. perunasta ( sopi sitten 2 kk:n kuluttua), tattarista alkuun, porkkanasta,maissista, lisäksi sai ihottumaa sitten monista muista ruuista. Typylle oon nyt alottanut ruuat aika varovasti. Nyt on saanut 4 päivää kaupan peruna-kukkakaalisosetta, siitä tuntuu tykkäävän tosi paljon. Saapi sitten syödä sitä sitten ensi viikon reissulla. Parina päivänä oon nyt antanu päivälliseksi päärynäsosetta ja sekin tuntuu maistuvan. Kaikki ruuat mitä on tähän mennessä kokeiltu on sopinu, tosin ovat kyllä olleet niitä ruokia mitkä sopi veljelleenkin. Lihojen aloittamista mietin vielä, joko alotan nyt lauantaina tai sitten suosiolla vasta kun tullaan reissusta takasin.

Typy on kontannu nyt muutaman "askeleen" useamman kerran. Ei taida vaan malttaa liikkua kontaten, kun ryömien pääsee paljon nopeammin.

 
peppimamma Kiitos tosta tattari-tiedosta, kun jostain olin saanut sellasen käsityksen että se olis mietoa, mutta otankin sen tilalle jotain muuta.

Perunastakin lukee monessa paikkaa että on mietoa ja aiheuttaa harvoin mahavaivoja. Mitä oon juttuja kuunnellu niin on enemmänkin päinvastoin. :(
 
Hanikka: Jostain syystä suositellaan vieläkin aloittamaan perunalla, vaikka toisille se aiheuttaa masuvaivoja. Varmaan johtuu suuresta tärkkelyspitoisuudesta.
Kaurapuurohan on lempeä mahalle ja siinä on kuituja ni se vois olla hyvä puuro teille.

Me muutettiin hiukan ruokarytmiä ja nyt Niia on syöny tosi reippaasti puurot. En tiedä oliko joku tottumisjuttu vai mikä sille tuli kun yht äkkiä alkoi puuro maistumaan. Aikasemmin meillä meni melkein ain päivällinen sinne kuuden pintaan ja nyt oon pyrkinyt että Niia syö viiden maissa päivällisen. Seitsemän kahdeksan välissä sitten on puuro aika ja 80ml maitoon tehty satsi on menny kaikki. Myös aamusin puuro maistuu paremmin.

Eilen Niialta tuli ensimmäiset tavun alkeet. Alkoi touhutessa toistamaan äb bäb bäb bää, aika suloisen kuulosta kun sieltä tulee jotain selkeästi tunnistettavaa eikä enää pelkkää vauvakieltä :) Melkein joka päivä tulee jotain uutta tytön kanssa. Pari päivää sitten hoksasi kiskomisleikin ja se on ihan ykkönen nyt. Yöpukua vaihdettaessa isi antaa tytölle jonkun vaatteen ja kevyesti kiskoo toisesta päästä ja Niia nauraa hekottaa kun on niin kivaa :)
 
Hui hai, onpas ollut päivä!

Neiti heräsi 6.30 ja nukkunut sen jälkeen kahdet päikkärit yhteispituudeltaan 1 h 20 min :eek: Hillui tuossa äsken vielä hereillä ilman merkkiäkään väsymyksestä, kunnes päätin "pakottaa" neidin vielä yksille pienille päikkäreille ennen iltaa, ettei mene ihan hulinaks ilta. Tyttö suuttui kovasti tästä, mutta muutaman minuutin heijauksella sitten sammahti. (en siis yleensä heijaa, mutta nyt oli pakko) Mistä ihmeestä tällainen energiaboosti on neidille tullut!

Käytiin ostamassa tänään mun äidille äitienpäivälahja. Itse toivon lahjaksi vain omaa aikaa :D Mulla on synttäritkin ensi viikolla, joten en odota mieheltä kahta eri lahjaa.

Sampolle synttärionnittelut :flower:

Toivon kovasti, että paapelon siskolla ei ole mitään vakavaa :hug:

Hanikka tuntuu, että jotkut ihmiset tosiaan pitää vierastamista jotenkin ei-toivottavana/epänormaalina asiana. Itseasiassa olisi epänormaalia, jos vauva ei jossain vaiheessa vierastaisi. Meidän neidillä on nyt "epäsuosiossa" isovanhemmat ja väsyneenä kaikki muut ihmiset paitsi me. Hyvällä tuulella ollessaan jostain syystä nuoremmat ihmiset kelpaa, mutta vanhemmat ei. Voiko niissä rypyissä olla jotain pelottavaa? :LOL:

 
Päivää!

Pika kuulumisia vaan, sori ettei jouda.

Eli sisko on muka terve...paino sanalla muka.
Eivät löytäneet vikaa ja ne oireet, joita siskolla on, niin eivät ota kantaa :attn:
Siis TÄH, miten niin eivät ota kantaa..olen ihan äimänä.
Käskivät seurailla ja jos jatkuu vielä, niin taas lääkäriin :headwall:
Toivon siis todella, ettei siskolla ole jotain tosi kieroa, siis loistavasti piiloutuvaa sairautta, joka voisi saada noita kaikkia oireita, joita siskolla on, aikaan.
Kunnallisen kiireiset lääkärit kun tuppaa unohtamaan sen kokonaiskuvan aika helposti.

Noh, sisko siis seurailee.

Iina on kuumeessa :/
Huomenna tilaan lääkärille ajan, jotta katsoo korvat.
Räkänenähän tuo on ollut tuon toisen hampaan puhkeamista edeltävästä ajasta saakka, mutta alkoi olla jo paljon parempi. Noh, jos on tulehdus korvassa, niin se hoidetaan nopeasti pois onneksi.
Kuume nousi ihan yhtäkkiä. Päivällä oli ihan virkeä ja iloinen, toisilta uniltaan kun heräsi tuossa 17 oli ihan lämmin ja silmät sirritti ja kuumetta olikin sitten 38.3, joka laski reilusti panadolilla.
Eli mahdollisesti valvomisen täyteinen yö tiedossa. Pitää turvautua kahvipannuun, jos menee mahdottomaksi.

Eipä kummempaa, tilannekatsausta huomenna, tyttö huutelee tuolla :wave:
 
Hanikka: kokeile tosiaan kaurapuuroa tai sitten riisiä. Riisi on ainakin sellainen että sopii tosi usein vaikka olisikin jotain allergioita.

Vierastamisesta: typy vierastaa joitain ihmisiä ja selvästi tunnistaa tutut. Ja kuten Ulpu sanoi vierastaminen on aivan normaalia ja kuuluu lapsen kehitykseen. Toiset vierastaa enempi ja pidemmän aikaa mutta ohi se menee ajan kanssa. Enempi pitäisi olla huolissaan jos lapsi ei ollenkaan vierasta.

Paapelo: toivottavasti siskosi tilanne selviää.

Meillä typy konttaa koko ajan enempi. Meno on kyllä aika hurjan näköistä kun huojuu mennessään puolelta toiselle. Jos tulee kiire niin vaihtaa ryömimiseen. Taas on yksi taito opittu, ja meni se pari päivää siitä kun kävi mammakaverit kyläilemässä. Ensi kerralla en uskalla pyytää ennen kuin typy on vuoden, lähtee kuitenkin sitten kävelemään :)

 
Heips,paljon tekstiä tänne taas tullut =)

paapelolle :hug: Toivottavasti siskosi tilanne on ok..
solmulle vielä isot onnittelut masupienokaisesta! :flower:

Meillä nukutaan vuorokaudessa äkkiseltään laskettuna n. 11-13h. Kahdet päikkärit nykyään päivässä, aamupäivällä pisimmät ja sitten iltapäivällä toiset, joskus kolmannet lyhyet alkuillasta.
Kotiäitinä haluan olla mahdollisimman pitkään :D Töihin ilmoitin että ainakin nyt alkuun vuoden loppuun, mutta tiedän että vielä pidempään reilustikin jos vain taloudellinen tilanne sen sallii.Mieshän meillä on työtön nimittäin.. :| Kesällä menen muutamaksi viikoksi töihin tuurailemaan kesälomia, aika jänskää! :) Teen tosin vain puolta päivää, hyvä niin.
Äitienpäivälahjoista Nipsulainen ainakin kyseli.. Minä annan äidilleni lahjaksi lahjakortin kosmetiikkaliikkeeseen ja sitten annamme mummuille pojulta runot. =) Eli keksein itse runon, mikä ikäänkuin kirjoitettu pojan osalta, siinä kiitetään mummua kaikista asioista. Sitten koristelin sen ja laitoin nättejä nauhoja.Melkein tuli itku kun luin sitten sen valmiina, jotenkin aika liikuttava siitä tuli.. =)

Meillä muuten poitsu tänään käännähti eka kertaa selältä masulle kaksi kertaa :D Sitten alkoi itkeä eka kääntymisen jälkeen,taisi vähän säikähtää että mites tässä näin kävi :heart:

nöpötin ja poju :heart: :heart:
 
Paapelo toivottavasti siskosi pääsisin kunnon lääkärille joka todella tutkisi ja ottaisi kantaa oireisiin :hug: onko mitään mahdollista hänen mennä vaikka yksityiselle lääkärille ??

sitten kyselen paapelo sinulta että haitko sinä jokin aika sitten niitä hoitotuen lisäosaa takautuvasti poikasi hoitovapaan ajalta ?? vai muistanko nyt ihan väärin ? kun aattelin laittaa kohta poitsulta hoitovapaa hakemuksen kelaan jo menemään ja meinasin kokeilla myös saataisko sitä lisäosaa joka on tuloista riippuvainen ja sitten välähti että oisinkohan voinut saada sitä jo tuon neidin hoitovapaalta , mikä tosin ei kestänyt kuin muutaman kuukauden ennen kuin jäin äitiyslomalle taas mutta jos yrittäisin takautuvasti hakea niin mitä liitteitä sinne tarvittiin ja pystyykö sen tekemään netissä ??

sori nyt tämmönen pikanen visiitti palaan paremmalla ajalla lukemaan ja kommentoimaan teiän juttuja :D

kaurisäiti ja pikku-isäntä
 
Huomenta!

lämmin kiitos kaikille siskon voinnin paranemis toivotuksista =)
Siskolla ei ole mahdollisuutta mennä yksityiselle, vaikka saisikin kelalta takaisin, olisi se niin suuri lovi menona hänen tosi pienille tuloilleen, että se on pois pelistä. :/

kaurisäiti:
Minulle tuli paperit kotiin jo silloin viime kesänä, mutta kun miehen tulot ym. vaihtui vielä niin paljon, niin päätettiin hakea takautuvasti tammikuussa. Eli sain sitten syyskuun lopulta saakka takautuvia lisiä.
Käsittääkseni sen voi kyllä tehdä netissä ja siihen pitää liittää miehen osalta tulotiedot.
Minä sain sitten täytenä tuon hoitolisän.
Ja kyllä sitä kannattaa aina hakea, jos edes jotain saisi =)

Iina on edelleen kuumeessa, jotenka suuntaamme ennen kahta lääkäriin tarkistamaan korvat.
Iina kalvaa ikeniäänkin kaikenlisäksi ihan hulluna, mutta en kyllä usko, että tuo pelkästään siitä johtuu.

Tulenpa sitten ilmoittelemaan mikä on :wave:
 
ääähhh,miks toi kelan tukiviidakko pitää olla niin sekava , vai oonks mä vaan niin yksinkertanen etten tajuu :kieh:

siis miten teillä kenellä on kotona nyt alle 3 vuotias sisar vauvalla niin saatte noita hoitotukia,kun en nyt ymmärrä että voinko saada myös kotihoidontukea samanaikasesti kun oon vanhempainvapaalla ? vai saanko sitten kun jään hoitovapaalle poitsusta niin myös jotain hoitorahaa tosta 1v8kk neidistäkin kun sekin on kotihoidossa ? ei vaan nyt tajuu...kuntalisiä ei meidän kunnassa makseta.

helppiä ystävät hyvät :D saa vääntää rautalangasta :LOL:

kaurisäiti
 
Vanhempainvapaan ajalta ei mun mielestä saa kotihoidontukea, tai jos saa, se vähennetään vanhempainrahasta. Hoitovapaalla saa kotihoidontukea kaikista alle 3-v lapsista (jos lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa). Etsin kohta sen esimerkin..


*muoks:
Ääh ei löytynyt, ja nyt tuli lapsille akuutti hätä. Sen verran ehdin Kelan sivuilta nähdä, että myös yli 3v sisaruksista voi saada hoitorahaa kun kotihoidontuki on myönnetty alle 3v lapsen perusteella!
 

Yhteistyössä