Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Toukokuussa 2010******

Nopsaan käväseen vaan...
Ei ole ehtinyt juurikaan koneelle..

Atella on toinen korvatulehdus (edellisestä 3viikkoa)
Hampaita pukkaa nopsaan tahtiin, 3 hammasta on jo puhjennut ja neljäs melkein läpi.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Onnea Paapelon Iinalle :heart:

Ja kiitos paljon onnitteluista :heart: Kyllähän se plussa sit vahvistui ja niin vahvistuu nää olotkin.

Voi haukotus... Taas viime yönä neiti heräsi yhden maissa. En ymmärrä mikä on, kun nyt näin aktiivisesti alkunut heräilemään. Mä kun näistä ruoka jutuista niin tiedä, niin pitäiskö noita lihasoseita antaa jo kaksi kertaa päivässä?

Mä en kestä tätä väsymystä... En oo koko viikkona tehnyt kuin pakolliset hommat. Nyt Sara unille ja sit suihkuun.
 
Pikaiseen ilmottautumassa täällä.
On korvatulehdusta ja pahapaha allergia, ilmeisesti siitepöly, 2 allergialääkettä menee päälekkäin ja pojan olo vaikuttaisi siedettävältä välillä.

TODELLA pettynyt olen alle 1v mahdollisuuksiin saada helpotusta oloon, vaikka olemme hyvinvointi valtio ja lääketiede on todella pitkälle kehittynyt, niin pienimmät lapset kärsivät.
 
Aku
Ikävää marsupilami että teillä on tuollainen tilanne :( Oon ite ollu pienenä aika allerginen just siitepölylle ja joillekin eläimille eikä se todellakaan oo mukavaa.
Miten teillä oireilee allergiat?

Mä oon tässä pähkäilly tätä meidän korvatulehdushärdelliä ja tullut siihen tulokseen että kun se korvalääkärin tarkastun reilun viikon päästä onniin tarvii keskustella allergian mahdollisuudesta.
Meillähän maidonjuonti on takunnu melkeinpä (ehkä 2vkoasen jälkeen)siitä asti kun imetyksen lopetin ja siirryttiin korvikkeelle.Vähän tuon jälkeen alkoi nää korvatulehdukset ja ripuli.Oon yhdistäny ripulin antibiootti kuureihin mutta totta puhuakseni en enää muista alkoiko tuo ennen vai jälkeen ekan kuurin :| tytölle siis toi maidonjuonti tässä kevään aikana on kun myrkkyä juottas,välillä sujuu hiukan paremmin ja sit taas kauheeta tappelua.Ainoastaan yöllä söi rauhassa.Iho-oireita tytöllä ei oo,ainoastaan muutama pieni kuiva kohta jaloissa.
Voi tietysti olla ettei niillä oo mitään yhteyttä mutta täytyypi kysellä kuitenkin.

Monella pyörii mielessä nyt noi päivähoitojutut.Me saatiin ykköstoiveeseemme tytöt.Seon iso päiväkoti mutta pääsevät sisarusryhmään =)

Pitääkin lähteä ruoan laittoon.Mukavaa vkloppua lokakuiset ja mammat!

-Aku ja tytöt
 
Ihania kuvia tänne on taas ilmestynyt. Näytin miehelleni Paapelon laittamat kävelykuvat ja hän ei kyllä millään meinannut uskoa, että kyseessä lokamasu :)

Onnittelut myös mieluisen tarhapaikan saaneille. Tekee työhönpaluusta varmasti helpomman, kun tarha hyvällä sijainnilla ja muutenkin mieluinen. Itse ilmoitin juuri työnantajalle, että palaan toimistolle 2011 alussa.

Meillä Markus liikkuu kierimällä. Yllättävän pitkälle tuolla metodilla pääsee. On ihana seurata pojan reissuja ja hassua, kun joka päivä keksii jotain uutaa. Esim. eilen huomasin syöttötuolinsa ja kuinka mukava pieni Marcuksen mentävä siipale sen pohja on. Marcus ei tosin tuolissa ole vielä istunut, kun istuma-asennossa nojaa eteenpäin eli ei ilmeisesti vielä valmis, vaan tarvitsee tukea.

Meillä tuli juuri 7kk täyteen. Ensi viikolla on ylimääräinen neuvola kasvun seuraamiseksi, kun Marcus syö edelleen vain äidinmaitoa. Syöntiä ollaan pian pari kuukautta opeteltu. Ruoka kyllä menee suuhun, mutta sieltä ei etene mahaan, vaan tulee purskutuksena ulos. Aamuisin tarjoan pilttiä ja illalla puuroa. Onko muilla ollut vaikeuksia oppimisen suhteen ja jos kyllä, niin miten ja millä ruualla vauva syömisen oppi?


 
Aku
Meillä on oireet nenässä. Siis jätkä on todella tukossa, ei nenän kautta henki kulje yhtään. Silmät vuotaa, välillä rähmii, tulehdusta ootellaan. Ja sit noi korvat tulehtuu kun se räkä ei vaan lopu ei millään :(
Yöt nukutaan minä istualleen poika sylissä, että jonkin verran onnistuisi hengittely, ja ettei herää säikähtäen kun ei happi kulje.
Nukahtamaan saan sillai että pidän tuttia väärinpäin suussa, joten poika hengittää suun kautta lähes huomaamattaan.

Lääkkeitä on käytössä nyt Aerius ja Atarax plus nenätipat ja päivällä sitten vastapainoksi keittosuolaliuos, että ei kuivu nenu.

Samaan syssyyn kun tekee hampaita, niin onpas pikkusen kiukkunen mies
 
Aku
Voi pientä :( Toi on ihan kauheeta.
Muistan kyllä monet aamut kun on sokkona törmäilly vessaan silmiä huuhtelemaan kun olivat rähmineet umpeen.
Toivottavasti teilläkin helpottaa iän myötä ettei ois joka keväinen vaiva.Tosta ataraxista mullakin on kokemusta kun taas toi Aerius on tuntematon.
Tsemppiä ja jaksamista sinne :hug:
 
alisa77: Toivottavasti teillä alkais syöminen sujua, oletko saanut neuvolasta mitään ohjeita sen suhteen? Entä oletko antanut pojan itse tutustua ruokaan esim maissinaksujen avulla tai antaa itse syödä sormin kurkkuraastetta tms? Meillä tyttö ei suostunut syömään karkeampaa ruokaa niin annoin kurkkuraastetta syödä itse ja pikkuhiljaa annoin karkeampaa ruokaa niin nyt jo todella hyvin syö esim 8kk soseita. Tsemppiä teille!! :)

Saana neiti sai ensimmäisen hampaan! Ei se vielä hirveästi näy, mutta lusikkaan kilahtaa :D Ihanaa! Ja masulleen olo on nyt out, pitää vaan istua, istua! :LOL: Ja tänään sitten yritti nousta seisomaan tueka vasten ja kerran pääsikin..siitä se lähtee!

 
Kuten oon kertonutkin, myös meillä on ollut huomattavan nihkeää syömisen opettelu. Nykyään sujuu sinänsä ihan hyvin mutta mikään karkeampi ei edelleenkään kelpaa. Olemme yrittäneet hiljalleen opettaa niihin ja tänään esim oli varsin epäonninen kokemus: syötimme tytölle pari lusikallista 8kk hedelmäsosetta, jossa on pieni palasia ja hän oksensi vatsan tyhjäksi asti, edellisetkin soseet:( Ihan vaan kun kokkareet saavat aikaan oksennusrefleksin. Vähän alkaa jännittää että miten kolmen kuukauden kuluttua päiväkodissa. Ei siellä mitään pilttiä kyllä tarjota....
 
Voi ei, Marsupilamin tilanne kuulostaa tosi ikävältä. Toivon kovasti, että pienokaisen oireet helpottaisivat pian :hug:

Paulahin tytöllä hurja reaktio karkeampiin soseisiin. Mitenkähän tuota voisi sitten opettaa.. jos teet itse soseita, jätä niistä vesi vähemmälle mutta aja edelleen sileäksi? Tarkoitan niin, että koostumus on tukevampaa, vaikkei paloja olekaan. Äh, hankala kyllä sanoa. Oletkos Alisa kokeillut niin, että jätätkin yhden imetyksen välistä, venytät ruokaväliä siis vähän pidemmäksi ja sitten tarjoat sosetta? Tai että jatkat sosetta omalla maidollasi, jotta maistuisi tutulta?

Liikkuminen on meilläkin edelleen pyörimistä-kierimistä. Taas on aloittanut sen nyrkit suuhun - naama maahan - takapuoli ilmaan -vängerryksen, jonka luulin enteilevän konttausasentoa.. ja sieltä tulikin hampaita :D Eli ehkä meille tuleekin taas hampaita ja ryöminen on sitten taas tulevaisuuden asioita! Esikoinen kuolasi hampaita tehdessään aivan valtavasti, paitoja piti vaihtaa monasti päivään ja kuolalappujakin oli käytössä (ja niitäkin piti vaihtaa myötäänsä ), mutta tyty ei kuolaa lainkaan. Ainakaan vielä, näille hampaille.

Mitenkähän tekisi tuon yösyönnin kanssa, onko mielipiteitä? Tytyn syö iltapuuron klo 19:30, oikein tukevan annoksen. Sitten iltapesut jne, ja tissin kautta nukkumaan, nukahtaa esim. klo 20:30. Yöllä yleensä kerran pitää kääntää takaisin selälleen/kyljelleen, ja sitten kuin nakutettu joka yö klo 4-5 alkaa itkemään niin, että otan tissille. Kevyesti syö, enintään 10 minuuttia on tissillä (ellen ehdi nukahtaa :whistle: ) ja sitten jatkaa unia. Yleensä herää sitten esikoisen ääniin, tyypillisesti klo 7:30. Aamupuurolle ei ole minkäänlaista kiirettä, monesti tyty syö vasta tunnin päästä heräämisestään. Onkohan tuo "kello viiden maito" nyt sitten vain tapa, vai onko oikeasti nälkä - onhan iltapalasta jo yhdeksisen tuntia?

Pähkäilee
~Tiila ja tyty 7kk +rapiat.
 
Alisa. toivottavasti teillä alkaa syömiset sujua. Kokeile tosiaan jos menis niin että saa "itse syödä" just esim.maissinaksua tai kurkkua.

Marsupilami: toivottavasti pojan olo alkaa helpottaa. Niin se vaan on että harvoja lääkkeitä voi alle vuosikkaille antaa, valitettavasti. Ja aina ei edes lääkkeet helpota sitä oloa kunnolla.

Paulah: toivotaan että teilläkin alkaa karkeammat soseet sopia, toisaalta tässä on vielä 3 kk aikaa sen aikana kerkiää tapahtua pienen kehityksessä vaikka mitä.

Meillä on typyn ruokamäärät alkanu vähän kasvaa, nyt menee ehkä 2/3 purkillista kerralla. Rinnalla viihtyy kuitenkin vielä useasti, 4-5 kertaa päivän aikana ja yölläkin pari kertaa. Yöimetyksistä olis varmaan pikku hiljaa syytä päästä eroon mutta typyllä on selvästi nälkä niin en vielä lopeta. Iltapuuroa kun menee yleensä vain 0,5 dl niin herään kyllä yöllä selvästi nälkään, syö sen verran innolla. Siitä oon kyllä onnellinen että kaikki tähän mennessä kokeillut ruuat ovat sopineet. Maitoa / korviketta ei olla vielä kokeiltu, toivottavasti päästään lähelle vuoden ikää ennen kuin sille on tarvetta.

Olin eilen työkavereiden kanssa syömässä, oli kyllä ihana nähdä porukoita. Lähteminen oli taas hieman vaikeaa vaikka hyvin tiedän että mies lasten kanssa pärjää. Ja kotiin tullessa oli ikävä jo melkoinen vaikka vaan nelisen tuntia olin poissa.
 
Paulah, meillä kävi ihan samat... Samaa sosetta annoin ja kaaressa tyhjeni koko mahan sisältö :LOL: Oon miettinyt noita ruoka juttui tuolla päiväkodissa, et miten ne menee, kun eihän noin pieni saa vielä sitä normi ruokaa syödä. Ja sama maidon kanssa. Mä meen siis töihin takas 31.8 ja Sara menee syyskuun toinen viikko sit hoitoon. Mun mies on lomalla, niin pystyy muutaman päivän venyttää hoitoon viemistä. Voi jestas kuinka mä hekumoin sitä, et menen takas töihin ja pääsis ilmoittaa samantien, et uus äippäloma alkaa joulukuussa :D Niin toivon, että tää pikkuinen pysyy kyydissä mukana :heart:

Käytin Saran lääkärissä tänään. Luulin, et on korvatulehdus, kun repii korviaan ja ei maito maistu. Ja sit vielä sellain, että neiti on ihme näppyjä täynnä. Noh, korvissa ei mitään ja näpyistä lääkäri ei osannut sanoa mitään muuta, ku et pitää seurata. Mua ottaa päähän niin paljon se, et normaalisti saa suomessa omalla kielellään palvelua mutta meneppä terveyskeskukseen lääkäriin, niin siellä on vastassa lääkäri joka ei ymmärrä mitä sanot sille ja ei myöskään osaa puhua edes tyydyttävästi suomea. Ottaa päähän, aargh. Ja paras oli se, et pumpulipuikolla kehotti sieltä syvältä korvasta kaivamaan vaikut pois :eek: En edes omaan korvaan sitä uskalla työntää, niin saati sitten vauvan.

Tämmöstä meille....

Missah, Sara ja :heart: 4+
 
Ei meilläkään kyllä mene yhtään mikään vähänkään karkeampi ruoka. Kokeilin sellaista 8kk marjajuttua antaa, kun tiedän että Silja tykkää marjoista. Kakoi joka lusikallisen jälkeen niin että ajattelin et kohta oksentaa. Kaiken pitää olla tosi sileetä. Ei onneks tarvii olla enää mitään litkua.
Koitin antaa yks päivä raastettua kurkkua ja omenaa, mut ei tytsy tajunnu ollenkaan laittaa suuhun sitä :) Kovin kyllä leikki ruualla, mutta puristeli vaan käsessään ja käänteli ja väänteli. Pitäis ehkä kokeilla noita naksuja.

Missah: Mitä ihmettä teille on sanottu et kaivaa vaikkua pois pumpulipuikolla :eek: Ne korvathan puhdistuu itsestään ja vaikka vaan suojaa kovilta ääniltä. On siinäkin oikeen lääkäri ollu...

Tästä vauvanhoidosta onkin tullut yhtäkkiä aika stressaavaa, kun pitää koko ajan vahtia toista nyt kun hän nousee seisomaan. Kun pitää nousta koko ajan ja joka paikassa. Viime torstaina Silja jopa onnistui kiipeämään penkille :eek: Hän oli noussut sitä vasten seisomaan ja otti kiinni toisesta laidasta ja punnersi itsensä penkille mahalleen! Toivon että Silja oppis konttaamaan niin ehkä innostuisi siitä hetkeksi enemmän... Kun nyt välillä vaan kuuluu kops kun tyttö kaatuu ja kauhea itku perään. Tasapaino ei aivan riitä pitämään tyttöä edes istualtaan. Polvillaan pysyy kyllä hienosti jo pitkiä aikoja ilman tukea :)

Marsupilamille tsempit :hug: Kuulostaa teidän tilanne tosi rankalta tällä hetkellä. Toivotaan että helpottais pian.

Tiila: Meillä ilta menee samoin kuin teillä: n.19.30 ISO määrä iltapuuroa, iltapesut ja n.20.30 tissin kautta nukkumaan. Meillä kylläkin eka herätys on n. klo 12, eikä mitenkään muuten rauhoitu kuin rinnalle. Oon koiuttanu tuttia, silittelyä, sylissä pitämistä, mutta ei, tissiä pitää saada. En vaan millään usko että olis nälkä jä tuolloin, kun tosiaan illalla vetää puuroa niin älyttömän satsin. Sillon klo 12 nostan siten tytön mun viereen ja siihen hän sitten jääkin. Ja on rinnalla tosi useasti yön aikana, kun olen niin väsy etten jaksa edes yrittää mitään muuta rauhoittelua. Ja kun hän on mun vieressä, niin havahtuu aina kun käännyn. Silja on todella herkkäuninen... Sitten hän haluaisi herätä jo klo 5! Saan hänet usein nukahtamaan uudestaa hetkeksi, mutta viimeistään puoli seiska on jo täysi tohina päällä. Ja aamupuurolle ei meilläkään ole mikään kiire. Vähän ennen ysiä vasta syö aamulla ekan kerran. Jotain on kyllä meidän pakko tehdä, vaikka yllättävän hyvin sitä jaksaa minimaalisilla yöunilla.

Meillä on alettu nyt ihan todella paljon "juttelemaan" :D Joka päivä tulee uusia tavuja. Hassun kuulosta kun toinen ihan innoissaan selittää yksinään esim samalla kun tyhjentää lelukoriaan.
Tavaroiden tiputtelu on myös tullut kuvaan. Hauskinta on tiputtaa nokkamuki uudestaan ja uudestaan ja minä aina nostan. Ensin tyttö ottaa mukin, siirtää käden pois pöydän päältä, katsoo kättä ja hitaasti avaa sormet. Sitten katsoo mukin perään, että minne meni. Ja kun nostan sen niin alkaa kikatus :) Ja sama toistuu ( loputtomiin).

Jaahas, sänky kutsuu.

hemari ja Silja n.7,5kk
 
Akulle ja Marsupilamille jaksamisia ja pikkusille paranemisia :hug:
Täytyy kyllä olla ite onnellinen siitä ettei meillä olla sairasteltu juuri ollenkaan. Kerran tais olla vähän lämpöö ku itekki sairastin... *koputtaa puuta*

alisa77
Auttasko se jos tarjoaisit tuota ruokaa silleen että olis pitempää syöntiväliä ennen ruokaa?
Meillä ku poika alkaa purskuttelemaan ja pärisyttelemään ruokia ulos sillon ku maha on täynnä...

Missah
Olipa teillä lääkäri :whistle:
Mä oon vaan siinä ulkopuolella näkyvää vaikkua ottanu vanupuikolla pois ku silmään sattuu mut en kyllä mäkään menis vanupuikkoja korviin vauvalle tunkemaan...

Onnittelut vielä pikkumatkustajasta :flower:
Sulla sattuu laskettuaika jonnekki tammi-helmikuun vaihteille, ilmottele tarkemmin jos haluat että merkkaan etusivun listaan :)

Kuinka paljon teillä nukutaan päivän mittaan päikkäreitä?
Mietin vaan että voiko tän ikäset nukkua näin vähän? Ku siis eilen nukku n.2½tuntia ja tänään n.2tuntia...
Niin ja kahet päikkärit nukutaan vain... En muista missä vaiheessa ne kolmannet jäi pois kuvioista...

Mistä ootte muuten netissä tilannu lastenvaatteita?

Niin ja hampaita ei ole vielä yhtään...

Talvicci ja "Unski" huomenna 7½kk :heart:
 
Marsupilami parempia vointeja teille :hug:

Meilläkin on noiden soseiden kanssa samantapaista, eli meinaa vain nuo 4-5kk:n soseet kelvata :) Kerran tarjottiin 8kk:n sosetta,niin poju alkoi yökkimään eikä enää halunnut avata suutansa ollenkaan.Sama juttu itse tehtyjen soseiden kanssa, niihin kun usein jää palasia vaikka kuinka yrittää soseuttaa tasaiseksi.
Nyt on muutaman kerran annettu 6kk:n sosetta, se ei ole ihan niin "kokkareista" kuin 8kk tarkoitettu.Se kyllä maistuikin sitten paremmin jo :)

Täälläkään ei hampaita.
Lastenvaatteita netistä tilailen mm. linuslotasta ja H&M:ltä. Vaikka meillä täällä kotikulmilla on kyllä h&m, mutta joskus netistä löytyy sellaista mitä ei kaupassa näy.

nöpötin ja pojanpallero :heart:
 
Hemari :flower: aika hauskaa miten samanlaisia lapset ovatkaan tässä vaiheessa, ja toiset vielä keskenään enemmän kuin lapset noin yleensä! Tänä aamuna en ottanutkaan tyttöä tissille, yritin vaan kääntää kyljelleen nukkumaan ja kun siitä hermostui, sylittelin pari minuuttia ja jätin rauhoittuneena sänkynsä. Murnotti siellä vähäsen, sitten jutteli unipupulle ja pian nukahti. Ihan sama oli tuo tehdä, kun mies jo heräsi aamuvuoroonsa ja itsekin nousin siitä ylös. Esikoista ei vauvan itkut haittaa, ainakaan noin "yö"aikaan. Eli siis ilmeisesti tytyllä ei olekaan nälkä tuohon aikaan, vaan herääminen on vain tapa. Tai no, ei yksi yö voi sitä taata että näin aina on.. Mut olisi jo ihana siirtää lapset samaan huoneeseen, aamuyöheräilyjen aikaan en sitä vielä viitsi tehdä.

Soseista tytylle menee melkein mikä vaan, ja maissinaksut on nyt in (kun älysin ostaa). Niitä kuivattuja ruisnappeja annan myös, on vähän työläämpiä natusteltavia. Muuta sormiruokaa on kokeiltu raasteita, jatkossa voisi antaa vaikkapa keitettyä porkkanaa. Soselinjalla vielä pitkälti mennään, koko ajan karkeammaksi muuttaen. Kohta siis tyty syö vain haarukkasoseutettua ruokaa muun perheen antimista, esim. perunat, pastat, kasvikset joita valmistan ilman suolaa jokatapauksessa sopivat myös tytölle.

Päiväunia tyty nukkuu tyypillisesti alle 2 tuntia, siis esim. 35 minuuttia ja 50 minuuttia. Joskus ekat unet hurahtavat tunnin+vartin mittaisiksi, ja silloin toiset unet jäävät yleensä puolituntisiksi. Aikaisin herättyjen aamujen jälkeen nukkuu kolmet puolituntiset päiväunet.

Lastenvaatteita en vielä ole tilannut netistä , niin paljon on esikoiselta jääneitä ja lahjaksi saatuja nyt sopivia vaatteita. *muokslis: meillä nyt käytössä jo 74 ihan pääasiassa, muutama 80 ja jokunen 68 löytyy myös käytöstä! *
Muutaman mekon innostuin Me&I:n jälleenmyyjältä ostamaan. Sielläkinhän on nyt nettikauppa, poistotuotteita (ja tosi surkea valikoima, mielestäni.).
 
Päiväunista: meillä nukutaan 2 päikkärit. aamupäivällä n 1,5-2h ja iltapäivällä n.30min-1h. Ei kai tämän ikäiset enää nukukkaan kun 2 unet? Meillä on mennyt näin jo 6kk asti.

Meillä ei ole lastenvaatteille vielä tarvista ku kerkiäis noita entisiä käyttää pois..sitten isompi 74,80 pitää ostella kun on niiden aika eli syksymmällä varmaan. Tyttö käyttää vielä 62-74 koon vaatteita. riippuu niin paljon valmistajasta :)

Hemari : Mun mielestä kans nyt on paljon kiireisempi, kun pitää koko ajan olla seuraamassa mitä tyttö tekee! Ei pysy paikoillaan hetkeäkään eikä sitterissäkään enää viihdy, joutais senkin viedä pois tilaa viemästä! Äskenhän tuo yritti nousta tv tasoa vasten seisomaan mut pääsi vaan polvilleen, sit just kerkesin ottaa kiinni kun oli horjahtamassa sitä päin ja ois sattunu naamaan jos en ois saanu kiinni! :eek: tapaturma-alttiita siis!
 
Huomenta!

Marsupilamin pojalla todella ikävän kuuloinen allergia. Toivottavasti oireet helpottavat pian!

Vaatteita olen tilaillut tytölle Espritin nettikaupasta, lisäksi huuto.netistä on tullut huudeltua neitoselle vaatteita. Nyt on kesäksi isot kasat vaatteita, toivottavasti syksyksi vasta tarvitaan uusia :)

Päiväunista: meillä tyttö nukkuu kolmet unet päivässä, pituudeltaan 40 min - max 1,5 h. Eilen esimerkiksi nukkui 3 x 40 min, eli 2 h yhteensä. Aika vähän päiväuniksi, kun yöunilla oli viime yönäkin pituutta vain 10 h. Tänäänkin on jo ehtinyt nukkua yhdet päikkärit, kun meni taas heräämään puoli kuudelta... |O Edellisyönä tyttö nukkui vaihteeksi sen 12 h ja kyllä sen huomasi tytöstä, että oli selkeästi pirteämpi ja iloinen kuin pieni päivänsäde :)

Annoin viikonloppuna ekan kerran noita 8 kk soseita tytölle. Pastaa annoin ja se meni alas joten kuten, vaikka jonkin verran syljeskeli pastan paloja suustaan. Ehkä kuitenkin odottelen vielä vähän aikaa ennen kuin annan toiste. Olishan se varmaan helpompi, jos ylhäälläkin olisi hampaita, kun nyt on vaan kaksi alahammasta. Muuten kyllä yllättävän hyvin osaa syödä karkeempaa: on syönyt tähän mennessä kurkkua, tomaattia ja mansikkaa viipaleina, viinirypäleitä (kuorittuna) sekä nakerrellut vähän ruisleipää :D

Jeps, nyt täytyy mennä irroittamaan tuo neiti maton kimpusta. Miksi sitä maton kulmaa pitää syödä?! :LOL:

Mukavaa maanantaita kaikille!
 
Päikkäreistä...
Ei meijän poika sitten olekkaan ihan outo :LOL:
Mä jotenki oon kumminki kuvitellu että tän ikäset vielä nukkus pitemmät päikkärit :whistle:

Vaatteista
Kotona puntari näyttää jotain noin 10kg ja pituutta oli omien mittausten mukaan 74,5cm.
Käytössä on 74cm ja 80cm vaatteita.
Pakko hommata vaatteita, varsinki kesävaatteita. Tulihan sitä raskausaikana hommattua niitä lyhyt hihasia bodeja esimerkiks mut ei niistä sovi ku pari päälle... Mä ku ajattelin että tän ikäset olis pienempiä mukamas :LOL:

Huutonettiä mullaki haluttas kokeilla mut oon vähän epäileväinen sen suhteen...
Siis lähinnä että ku kuulee näitä juttuja että saaki tyyliin pleikkarin sijasta laatikollisen romua postissa ja rahojaan ei saa ikinä takasin :kieh:


Poika heräs jo puol7 (ei oo pitkään aikaan herätty näin aikasin), siinä tepisi sängyssään ku en jaksanu vielä nousta ylös...Tunti hereillä ja sitten aamupuurot nassuun... Nyt nukkuuki jo ekoja päikkäreitä...

Täällä on aivan ihana auringonpaiste B) ja lämmintäki jo 16astetta
 
Päikkäreistä: meillä typy nukkuu kahdet unet, ekat n 2,5 tuntia ja toiset 1,5 tuntia. On kyllä tosi hyvä nukkumaan päivällä, poika nukkui saman ikäsenä 2 x 45 min. Meillä on sitten noi yöunet lyhyet, n 9 tuntia. Varmaan pärjäis typy yksillä päikkäreillä jos nukkuis pitempään yöllä, mutta kun toinen haluaa herätä joka ainoa aamu klo 6.

Missahille ja Saralle on kyllä sattunu tosi kumma lääkäri.

Tänne ei sen kummosempaa. Typy touhuaa kovasti ja seisoksiin lähes jatkuvasti jossain, kovasti kävelee pöydän reunasta kiinni pitäen. Tänään olis tarkotus mennä ostamaan taaperokärry, saa oman kun pojan kärry on ulkokäytössä.
 
Aku Meillä epäiltiin maitoallergiaa pojalla osittain juuri korvatulehdusten takia. Terkka sanoi, että joillain on pelkästään hengitystieoireita. No, meillä nyt oli muutakin, ekat neljä kuukautta huudettiin kaikki illat ja lisäksi atooppiset ihottumat. Testeistä ei mitään paljastunut ja nykyään ei ihan jokainen flunssa mene heti korviin ja ihokin rauhoittui kun pakkaset loppui.

Marsupilamille jaksamista pikkuisen nuhanenän hoidossa. :hug: Toivottavasti allergian aiheuttaja ja sopiva lääkitys löytyis!

Meillä myös nukutaan kahdet päikkärit, yhteensä n. kaksi tuntia.

Missah Minua myös harmittaa kielimuuri omalääkärin kanssa. Tosi mukavan oloinen mies, ottaa lapset kivasti huomioon, mutta on kyllä merkittävä haittapuoli kun ei ymmärrä kunnolla suomea ja puhuu niin vahvalla aksentilla etten saa puoliakaan selvää. :/ Tosi usein ollaan varsinkin lasten asioita hoidettu yksityisellä puolella tuon takia.

Meillä kahdeksan kuukauden täyttymisen kunniaksi poika lähti konttaamaan (paria päivää ennen synttäripäivää ) ja eilen bongasin ekan hampaan! Ja kaiken kukkuraksi poika nousi tänään ekan kerran seisomaan tukea vasten ja kaatui saman tien suoraan takaraivolleen. :( Saa nähdä, millaista juoksemista tästä vielä äidille tulee jos alkaa enemmän tuota seisomista harjoittelemaan... Onko kellään muuten käytössä konttauskypärää? Sen verran on meillä noita muksahduksia tullut, että olen jopa sellaisen hankkimista harkinnut...
 
Ai niin, Talvicille piti vielä kommentoida tuosta huutonetistä. Olen ostanut paljon varsinkin kestovaippoja sieltä, ja olen ollut tähän mennessä tosi tyytyväinen. Kannattaa aina käydä katsomassa myyjän saama palaute, sen perusteella voi hyvin kartoittaa kuinka luotettava myyjä on kyseessä. :) Itsekin olen myynyt paljon tavaraa siellä, enimmäkseen juuri lastentarvikkeita. En kyllä ihan kaikkea uskaltaisi siellä lähteä myymään/ostamaan, täytyy aina miettiä että mikä kestää postin "hienovaraisen" käsittelyn. :)
 

Yhteistyössä