Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Toukokuussa 2010******

Aku
Joo...täytyykin ottaa puheeks toi allergian mahdollisuus siellä korvalääkärissä.

Tiila tosta lasten samaan huoneeseen laittamisesta.Mäkin oon miettiny mutta noi korvatulehdukset sotki sit suunnitelmat.Luin jostain vauva/perhelehdestä tossa muutama kk sitten että lapset ois hyvä laittaa samaan huoneeseen pienemmän ollessa n. puoli vuotias.Kuulemma vahvistaa sisarussuhteita kun lapset muodostavat yhden "yksikön" ja vanhemmat toisen.Ja tuolloinhan lapsi on muutenkin iässä jolloin oppii helposti uusille tavoille.

Huuto.netistä myöskin ihan positiivisia kokemuksia.Vähän oon myynyt ja aika paljon ostellut vaatteita ja muuta vauvatavaraa.Pääasiassa oon saanu ihan hyvää tavaraa ja sopuhintaan.
 
Heipä hei!

En ihan kaikkea ehtinyt lukea ja nimetkin vähän unohtui :ashamed:
Mutta jotain kommentoin.

Meillä on ajateltu, tai siin minä olen ajatellut, että siirrän kohtapuoliin Iinan veikan kanssa samaan huoneeseen.
Kummallakin, vaikka ovatkin eri huoneissa vielä, on sama systeemi nukahtamiseen, mikä on aika jännä, kun eivät toisiaan nukkumassa näe =)
Kummatkin älisee ja ölisee tovin tai sitten känkkää ja nukkumaan meno aika on sama, joten sama kai se suorittaa rauhoittelut samassa huoneessa, kun joutuu nyt ravaamaan tovin kahdessa eri huoneessa.
Nopeasti ne toisiinsa tottuvat samassa huoneessa.

Minä ostan vaatteet lähinnä kirpparilta, mutta jos netistä tilaan, niin H&M ja Ellos on sellaiset mistä tilaan, mutta harvemmin kyllä.

Aika outo käsky lääkäriltä kaivaa vaikut pois.
Siis ainakin meidän lasten lääkäri nimenomaan painottaa, että vanupuikolla on tarkoitus puhdistaa ulkokorva ja korkeintaan korvakäytän "suu" eli ei sinne sisään tungeta.
Vaikku poistuu itsestään ja suojaa herkkiä korvia monelta asialta.
Jos vaikkua silti on paljon, niin toki se kannattaa poistaa, mutta apteekissa myydään siihen sellaista suihketta, joka poistaa lempeästi liiat vaikut.

Mitähän vielä...

Niin, tosiaan täällä on monta jotka pitää mammat varpaillaan seisomisillaan :D
Tervetuloa klaaniin :wave:

Meillä Iina on niin vietävissä että oksat pois.
Seuraa veljeään kaikkialle ja tekee kaiken mitä veikkakin tekee, siis niitä pikku tuhmuuksia ja tyhmyyksiä ;)
Ja sen seurauksena minä saan toistaa seuraavia fraaseja aika paljon:

"Leo ja Iina, pois tietokonepöydän alta", "Iina ja Leo, nyt pois sieltä laatikolta", "Leo ja Iina, älkää edes ajatelko tekevänne" ja jatkuu :LOL:

Iinassta on tullut ihan mieletön persoona.
Sellaisia pieniä hassutuksia ja höpsötyksiä ja mieletöntä katsoa näitä kahta touhuissaan, kun kumpikin naurattaa kumpaakin oikeastaan vain olemalla :D

Mitähän vielä...ei nyt tule mitään mieleen.
taidan mennä keittämään kahvit ja lötköttämään toviksi, ennen kuin muksut herää...

Ai juu, siitä nukkumisesta..
Meillä Iina nukkuu siis 2 päikkärit, yhdet n.1h ja toiset n.2h ja yöunet on klo 21.00-07.30 suunilleen, riippuen päivästä. :D

paapelo+poju+Iina 8kk3pv :heart:
 
Pikaisesti kommentoimaan.. =)

huutonetistä olen tosiaan myöskin aika paljon ostellut ja myynytkin, ja ainakin tähän asti on ollut positiivista kokemusta vain. Kannattaa tosiaan katsoa myyjän saama palaute, jos on paljon negatiivista, ei kannata ryhtyä kaupankäyntiin!

Meidän poitsun kanssa käytiin tänään mummulassa kyläilemässä , ja sinne on matkaa aika pitkästi,mentiin vaunuilla ja saatiin samalla hyvä kävelylenkki.Koko ajan meni mopoja ohi kauheella metelillä, ja poika sitten niitä säikähti :( Otin sitten hänet syliin rauhoittumaan, eikä mennyt kauan kun poju alkoi naureskella ja huutaa kovaan ääneen :D Ei siis itkemään, vaan huomasi varmaan että kylläpäs saa kovan äänen aikaan, ja oikein karjui, oli miehen kanssa naureskelemista :LOL: Mentiin alikulun kautta ja siellä kaikui niin poika innostui vielä enemmän huutelemaan, suloinen tapaus :heart:

Mutta nyt öitä!
 
Heippa pitkästä aikaa... Ollut aika hulinaa viime viikko ja viikonloppu.

Potattamisesta oli juttua joskus, meillä ei vielä potateta mutta varmasti aika pian kun tyttö on täyttänyt sen 8 kk niin voisi aloittaa.

Karkeampia soseita meillä ei vielä syödä. Tosin oikeista hiutaleista tehtyä puuroa kyllä silloin tällöin ja tavoitteena ois siirtyä siihen pikku hiljaa. Tosin Niialla ei oo hampaitakaan vielä ni ei osaa pureskella. uo karkeempi puuro ainakin maistuu ihan hyvin, ja se on meillä aika paksuakin eikä tyttö yhtään kummeksu sitä.

Päikkäreistä: Meillä on kahdet päikärit ja molempien pituus on keskimäärin 1,5h. Yö unet 10-11h.

Huuto.netistä oon tilannut paljon kestoja ja jotain vaatteita, itse en oo myyny, mutta pitäis kyllä laittaa myyntiin...
 
Missah: paljon onnea plussasta! Ihanaa!!

Ma jatkan viela tosta syomis/nukkuaikataulusta:
meilla herataan siina 6.30-8 jollon imastaan tissimaidot.
Noin tunti heraamisesta syodaan aamupuuro - tosi vahan, ehka puol desia plus vahan hedelmasosetta.
N. 9.30-10.30 mennaan paikkareille (n.1h)
n. 12-13.00 syodaan lounasta - vihannes sose tai jopa vain hedelmasose..ei viela maita.
n. 14-17.00 tokat paikkarit (maks 2h)
n. 15-16.00 syodaan paivallinen: lihasose plus vahan hedelmasosetta (jopa yks kokonainen iso purkki)
n. 18.00-18.30 iltapuuro (2dl)
n.19.-19.30 nukkumaan

Ihan selkeesti meidan tytto ei ole aamusyoja. Syomiset painottuvat tonne iltapuolelle.
Paikkareita menee nyt kahdet paivassa vaikka kolmet oikeestaan sopis paremmin: jos heraa jo 16.00, on iha pakko pistaa nukkumaan jo 19.00 vaikka mielellaan venyttaisin vaikka tonne kasiin asti etta aamut ois vahan pidempia. Mutta toisaalta, ei kannata enaa ruveta ruukkaamaan, iha hyva etta heraa tolloin niin sopii paremmin sitten hoitopaikan aikoihinkin.

Ma ostin kans niita maissnaksuja tai siis mummi osti, ja niista kovasti tykataan. Harmi vaan ku tuli vaan pieni pussillinen niita tanne mukaan, kun ne taitavat olla ihan suomalainen keksinto. Noita tuoreraasteita ajattelin kans alkaa antamaan, mutta nyt ollaan jo maisteltu ompunviipaleita (huono idea - siita lahtee paloja irti), mansikkaa ja tietysti leipaa. Saas nahda meneeko raasteet suuhun vai vain poydalle.

Sitten tallasta: mulle iski imusuonentulehdus jalkaan. Sain siihen antibiootit jotka kuulemma eivat vaikuta vauvaan imetyksen kautta. Merkki on Floxapen joka ei liene suomessa silla nimella myynnissa (kertoo Mr. Google). Onko teilla kokemuksia anibiooteista ja imetyksesta? Eilen illalla tytolla oli nukahtamisvaikeuksia ja vahan tuntui etta mahaan koski. Kakankin punnasi viela younillaan, joka on meille ennenkuulumatonta.
Mutta viela olis 3 paivaa tata kuuria jaljella joten kestettava on..
 
Aku
Iitun emolle noista antibiooteista kommentoin pikaisesti.
Kaverille määrättiiin rintatulehdukseen antibiootit ja sanottiin että rintamaidolla olevalla vauvalla toden näköisesti ärsyttää masua eli maitohappobakteerit käyttöön.Monestihan niitä suositellaan käytettäväksi jos lapsellekin määrätään oma antibioottikuuri.Meillä noista ei ollut mainittavaa apua ja vatsa ollut siis kuralla jo pitkään noiden jatkuvien kuurien takia :/
Mutta kannattaa kokeilla tosiaan niitä,tuossa imetyksen kautta saatava antibiootin määrä mikä imeytyy vauvan elimistöön on kuitenkin paljon pienempi kuin lapsen omassa kuurissa.
 

Yhteistyössä