***Lokakuun 2009 Mahapyöriäisistä Vauvautuneet Lokakuussa 2010***

Nipsulainen Toi sun kertomus nukuttamisesta oli ihan kun meillä! Tosi kiva kuulla, kun olin yks päivä jo ihan varma että teen ihan väärin ja lapsi saa kauheita traumoja, ja olin valmis imettämään vaikka niin kauan kun lapsi muuttaa pois kotoo :LOL: No ei ny ihan... :p Ja noi yöimetyksetkin kuulostaa ihan omilta, välillä pari krt, välillä tuntuu että kertoja on ihan älyttömästi, mut varmaan jotain tota 5 krt luokkaa.

Tavallinen maito ei uppoa meilläkään. Olisko se niin että lapsi alkaa sitä juoda sitten enemmän kun imetys vähenee? Olis kiva tietää tuo varmaksi, kun en oo uskaltanut sen takiakaan kovasti vähentää imetystä, kun maito ei muuten tee kauppaansa. Mut on ilmeisesti ihan normaalia ja tavallista että jos on täysimetetty lapsi, eikä oo juonu pullomaitoa paljoakaan, niin tavallinen maito ei sitten oikein tahdo mennä alas. Mut mitä sitten pitäis tehdä, niin en sitä tiedä. Tutuissa ei oo juurikaan täysimettäneitä, niin ei yhtään voi vertailla. Kaikki vaan kauhistelee että kun Hilma ei juo tavallista maitoa, eikä ymmärrä että tämänkin ikäistä voi vielä imettää : /

Eilen alotettiin jonkunlainen unikoulu. "jonkunlainen" siks, että ei kai me nyt ihan taiteen sääntöjen mukaan ehkä tehdä sitä, vaan enemmänkin vähän tilanteen mukaan... Tarkotus oli että nukahtaa ilman tissiä (mikä on 2 iltana jo onnistunut täysin ilman huutoja! Tosi nopeesti siis toimi kuitenkin toi systeemi, vaikka olin ihan älyttömän epävarma siitä ) ja sen jälkeen kun herää, niin nukutetaan uudestaan ilman tissiä. Sekin onnistui. Sit kun mentiin ite nukkumaan (perhepedissä nukumme siis) niin kohta heräs uudestaan. Tarkotus oli että edelleen nukahtaa ilman tissiä, ja kolmelta vasta saa tissiä (myöhennetään tätä sitten pikkuhiljaa) . Hilma itkeskeli joskus 12 aikaan sitten, olisko siinä tuntikin menny, mutta oli sellasta väsynyttä itkua, välillä loppui, kitisi, välillä ihan täysiä, ja sit taas vaimeni. Mun kainaloon änki sitten lopulta nukkumaan (yritti syödä mun naamaakin maidon toivossa). Ja heräsi kolmelta vasta seuraavan kerran! Maitoo sitten ja nukahti ihan heti uudestaan, otin irti tissistä ja tyttö käänsi kylkeä! Pyöri vähäsen ja jouduin siirteleen ettei osu pää seinään, mutta nukkui silti makeesti. Seuraavan kerran halus maitoo vähän ennen kaheksaa! Nukuttiin kyllä koko sakki lopulta melkein kymmeneen, kun väsytti niin. Tää onnistu tosi hyvin! Ja aamulla Hilma oli herätessään tosi aurinkoinen ja iloinen. Toivottavasti tämä hyvä tuuri jatkuu!
 
Hei vaan taas pitkästä aikaa!

Me ollaan muutettu ja nyt on remontoitu uutta taloa viikon verran. Viikonloppu meni maalatessa :D

Niia on uudessa hoitopaikassa, ihanalla perhepäivähoitajalla jolla on itellä 5 ja 3 vuotiaat lapset. Niian lisäksi siinä on 2 vuotias poika vielä. Hyvin heillä menee muuten mutta kovasti Niia itkee aina kun jätetään hoitoon. Saa nähdä kuinka kauan menee ennen kuin tottuu. Päiväkodissa meni ensin pari kolme viikkoa ja sitten oli hetki ettei itkenyt ja sitten itki kuukauden ainakin ennen kuin viimeinen viikko ilman itkuja. Yötkin on alkanut sujumaan muuton jälkeen ihan hyvin, yksi hankalampi yö oli tuossa viikko sitten ja sitten tietty ne ekat nukkumaan menemiset.

Meillä taisi tulla vauvarokko viikonloppuna. Perjantaina kun haettiin hoidosta oli 39,9 kuumetta käytiin lääkärissä kun on ollut nuhainen/kröhäinen ja saatiin kuumelääkettä. Kovaa kuumetta kesti sunnuntai iltapäivään asti jollon laitettiin viimeinen suppo ja illalla oli ekan kerran alle 38 lämpöä ja eilen ei sen yli noussut ollenkaan vaikkei enää lääkitty ollenkaan. Tänään jo alle 37. Aamulla vaatteita vaihtaessa huomasin vaippaalueella ja masussa pieniä punaisia näppylöitä/pisteitä ja mietin että taisi olla sitten sitä vauvarokkoa.

Alley ja Niia 1v 1kk
 
Hei pitkästä aikaa!

Työkuukausi on nyt takana, töissä meni ihan mukavasti ja isi pärjäsi lasten kanssa hienosti kotona. Imetyksen lopetin kuukausi sitten, pikkuhiljaa jätin imetyksiä päivällä pois ja kun työt alkoi sopivasti 3 iltavuorolla niin jäi iltaimetys siinä vaiheessa. Ekana aamuvuoroaamuna jäi sitten se viimeinenkin imetys. Yöt on edelleen hyvin vaihtelevia, joskus typy heräilee monta kertaa yössä, joskus eka kerran vasta viiden jälkeen. Siirrettiin typy nukkumaan veljensä kanssa ja se auttoi vähän. Päikkäreitä on nyt alettu rajottaa, saa nukkua 2 tuntia, muuten menee yöunet tosi lyhyiksi, näin menetellen nukkuu n. 9,5 tuntia yössä.

Ruokailusta: typy syö pääsääntöisesti itse, viilin syötän mutta muuten ruuista menee 80% itse. Viikonloppuna jätettiin nokkamukikin pois, oppi juomaan itse tavallisesta lasista. Ihana juttu, mä niin inhoan niitten mukien pesemistä.

Puhetta ei kovin paljoa vielä tule, äiti, anna, ato ( =kato) ja muu (=lehmä). Paljon kuitenkin ymmärtää ja jos kysyy otatko jotain niin vastaa joko nyökkäämällä tai pudistamalla päätä.

Kovasti jaksamista kaikille unikoululaisille!
Solmulle onnea vauvasta!

Peppi ja typy 1v 1kk
 
Moi!
Oottehan te viel täällä. Siitä on varmaan ihan toosi pitkä aika kun viimeks oon käyny kirjottamassa tai lukemassa yhtään mitää. Töitä on riittäny ja lapset on syksyllä menny päivähoitoon, niin ei aika vaan oo millään enää riittäny nettihommiin. Täytyykin ottaa asiaks lukee nää ketjut jokupäivä ja kommentoida sitten paremmin ja kattoo ketä vanhoja tuttuja on vielä linjolla! :)
Meillä pikkusella on 7 hammasta ja sanoja puhellaan ja ympäri kämppää juostaan vallattomana.

Tässä vaan pikainen käväsy, ollaan vielä olemassa:ashamed:

Pitkästä aikaa, empsu ja tytöt.
 
Onko muilla kiukkuongelmia? Meillä asuu tällähetkellä pieni tyttö mille ei mikään kelpaa, paitsi äiti. Niia huutaa ihan kaikesta, jos isä sen tekee ja kaikesta mistä joutuu vähänkään kieltämään. Ja oikein dramaattiset raivarit vetääkin... Heittää pään taakse jolloin tasapaino horjahtaa ja kun korjaa sitä siinä silmät kiinni huutaessaan eteen päin niin kaatuu yleensä selälleen ja itkee entistä kovemmin. Onko normaalia vai onko tyttö vain normaalia voimakastahtoisempi? Eilen itkettiin koko ilta, ja tuon kuumeen jälkeen on etsimällä etsinyt asioita mitä ei saa tehdä ja kiellettäessä huutaa taas...
 
Alley Meillä on kiukkuongelma ollut nyt tässä pari vkoa. Äiti vaan käy ja jos äiti lähtee niin tulee itku. Isi ei saa vaihtaa vaippa, viedä suihkuun ym. vaan neiti itkee ja yrittää mennä kaarelle sen matkan kun näkee mut. Sitten kun oon pois näkyvistä kaikki on ok. Toivon että tämä on nyt vaan kuumeen aikainen juttu ja sitten kun ollaan taas terveenä loppuu!

Kipeänä olemisesta muuten. Meillä ollaan oltu koko syksy enemmän tai vähemmän kipeinä. Vajaa viikko menee kuumeessa ja milloin missäkin (flunssassa, oksennustaudissa, ripulissa) ja sitten on taas viikko pari ei mitään ja sitten taas kipeänä. Näin ollaan menty syyskuusta ja taas neiti ollut tämän vkon kipeä. 10 päivää oli väliä edellisestä kuume vkosta. Miten muilla?

Pikkis ja F 1v 1kk
 
Meillä on myös sairasteltu koko syksy. Jopa mies oli kuumeessa joka on viimeksi ollu kuumeessa melkein 10v. sitten. Alko jo välillä usko loppuun et oltais joskus koko porukka terveenä. Mut nyt on pari viikkoa oltu terveinä ja toivottavasti tää jatkuu. Tänään vien pikkumiehen korvakontrolliin.

Hanikka kuinka teidän unikoulu? Meillä on menny yöt ihan hulabalooksi, kun poika syö 2-4krt. Ens yönä siihen tulee muutos, kun alotetaan unikoulu. Saas nähdä kuinka meillä huudetaan ja nukkuuko kukaan. Itse menen typyn huoneeseen nukkuun ja olen siellä kaverina, jos sisko herää pikkuveljen huutoon. Yleensä kyl nukkuu tosi sikeästi. Mies saa hoidella pojan heräämiset ja uudelleen nukuttamiset.

Viikonloppuna pitää tehdä joulusiivous ja ens viikolla sit laitellaan joulukoristeet, kuusi ym. Isompi odottaa kovasti joulua ja laskee öitä aattoon :) Oletteko ostelleet paljon lahjoja lapsille? Meillä saavat muutaman lahjan.

Nyt järkkäileen paikkoja. Illalla saamme serkkuni perheen vihdoin kyläileen ja pääsen sylitteleen heidän kahden kuukauden ikäistä vauvaansa.

Mukavaa joulunodotusta ja rauhallista joulua kaikille!!
 
moi!

täällä vietetään vauvan tuoksuista joulun odotusta vaikka kotona sisällä aikaa kulutetaankin kun on niin kylmä ettei pikkusella ole ulos menemistä. eilen päästiin ekan kerran vaunuilemaan ilman vähän lauhtuessa.

niin pikku prinsessa syntyi siis maanantaina 29.11. vähän yllättäen kaikki. käynnistykseen olisi ollut aika tiistaina 30.11. maanantai yönä kolmelta supistukset alkoi ja kaheksan aikaan lähdettiin sairaalaan päin puoli yksitoista perillä ja seitsemän senttiä auki. sydänkäyriä pikkuselle laittaessa ei kätilö löytännyt paikkaa mistä äänet olisi näkynnyt monitorissa (kuulu kyllä koko ajan). kolmen lääkärin pähkäillessä ultra kuvaa meinasivat napanuoran olevan pään päällä,ehdoteltiin jo leikkauksella mut päättivät odottaa ja seurata asiaa kun pikkunen oli vielä vinossa liikkumis kielto pamahti heti kun ei saanut kalvot puhjeta. neljään saakka odottettiin seuraavan kerran tuttkittiin niin pää tuntui eikä mitään ollut välissä niin lääkäri tökkäs kalvon puhki ja kuusi minuuttia myöhemmin tyttö syntyi! tässä lyhkäsesti jos kiinnostaa.

enemmän myöhemmin pitää mennä solmu,nika ja niia 19pv
 
Heips taas pitkästä aikaa!

En ole kerinnyt käydä täällä edes lukemassa pitkään aikaan kun meillä on tapahtunut täällä kaikennäköistä.

Ensin poitsu sairasti vauvarokon (kolmen päivän kuume) ja siinä vilahti viikko poikaa hoidellessa, oli toinen kyllä ihan ventti koko ajan, olisin ollut itsekkin tuollaisessa kuumeessa. Ja sitten pari päivää vielä kuumeen jälkeen kun oli niitä pilkkuja ei viitsitty lähteä ihmisten ilmoille (kerhoon tms) vaan ihan tuossa pihalla vähän aikaa hengailtiin. Kyllä tuntui välillä että seinät kaatuu niskaan kun ei oltu oikein missään viikkoon!!! No onneksi se on nyt ohi.

Tähän samaan syssyyn poitsulle tuli kaksi hammasta ylös :D Ei ihme että kaveri oli välillä niin kiukkuinen, ei auttanut muuta kuin itse purra hammasta ettei leviä pää... No nyt poju on taas ihana aurinkoinen itsensä!!! Ja melkoinen veijari onkin, meillä on nykyisin tosi hauskaa kun seurailee tuon pikkukaverin touhuamista...

Sukulainen sai juuri pienen vauvan ja meidän poju "pelkää" sitä ihan älyttömästi. Joka kerta kun katsookin sinnepäin alkaa itku (todennäköisesti mustasukkaisuutta) ja varsinkin jos mä otan vauvan syliin alkaa ihan hurja itku ja poitsu repii mua lahkeesta et "laske se vauva pois"... :) No kait poitsu tottuu tähän vauvan ja ettei se enää lähde pois.

Mutta mikä parasta! meillä nukutaan koko yö heräämättä kertaakaan!!!! Päätin yksi ilta että nyt loppu yösyömiset ja en sitten antanut maitoa enää, ekana yönä kitisi alle 10 min, annoin vaan vettä tuttipullosta - joi sitä vähän ja nukahti. Teki tämän kaksi kertaa yön aikana. Toisena yönä kitisi kerran sitä maitoa - sama homma, pikkasen vettä ja uni jatkui. Kolmantena yönä EI HERÄNNYT KERTAAKAAN... olin ihan että häh? Oli pakko käydä pari kertaa katsomassa että hengittääkö poitsu vielä. Mutta siis ei ole sen jälkeen herännyt kertaakaan, ei edes vaikka tutti tippuu suusta. Poitsu nukkuu siis 20-06.... Loistavaa kehitystä!!! :D Itse olin kuvitellut että yösyötöistä vieroittaminen olisi vaikeampaa ja olin varautunut vaikka mihin, mutta tämä menikin sitten näin. No en valita!

Onnea Solmu pienestä ihmeestä!

Miehellä alkoi tänään kolmen viikon joululoma ja pitäisi joulusiivouksia ruveta tekemään. Meillä on koko suku tulossa meille niin varmasti tulee mukava joulu. Onneksi jouluruokia mun ei tartte tehdä, vaan mun äiti tekee ne ja tuo tullessaan, sisko hoitaa kalat. Mulle jäi siis salaatit ja leivät tms. Lupasin jälkkärit hoitaa. Ei tartte siis niistäkään stressata. Lahjatkin on jo ostettu, pitää vaan paketoida vielä. Tai me sovittiin aikuisten kesken ettei kukaan osta mitään toisilleen niin ostin vaan poitsulle ja kummipenskoille lahjat.

Noita kiukkuongelmia on meilläkin. Jos ollaan siis molemmat kotona, vaan äiti kelpaa ja hirveän huudon kanssa suostuu tekemään isänsä kanssa mitään. Aika ärsyttävää mutta kaipa se menee ajan kanssa ohi (toivon näin)... Mutta siis jos en ole paikalla niin kaikki on hyvin ja kuka tahansa kelpaa hoitajaksi.. :) Meillähän mies siis nykyisin nukuttaa poitsun, joten iltakylpy - iltapala - nukutus - ovat ainoita asioita mihin mies kelpaa jos olen himassa.

Mitäs muuta, varmaan aikalailla samanlaista perusarkea kuin teillä muillakin, mä oon siis vielä kotona lapsen kanssa ja meen vasta ensi syksynä duuniin et ei tartte sitäkään vielä huolehtia.

Mukavaa joulunodotusta kaikille!

Ruusu ja poitsu
 
Solmu: Onnittelut pienestä prinsessasta! <3 Taitaa meidän Niia saada kaiman teidän pikkuisesta ilmeisesti :)

Meillä raivokohtaukset jatkuu vaan... Neiti on ilmeisesti oikein kova tahtoinen. Kun kieltää tai ottaa pois kielletyn asian niin neiti heittäytyy veltoksi lattialle itkemään. Aina ei edes tule kyyneliä, joten selvästä kiukku itkusta on kyse. Tuon itku illan jälkeen mistä kirjoitin otettiin tutit pois niin että ne saa vain sängyssä. Ei enää edes suutu kun pyytää päppy=tutti ja sanoo ettei nyt saa tuttia. Yllättävän helposti meni tuo tuttien vähentäminen ja tilalle tuli pääasiassa iloinen ja pirteä pikku neiti.

On ihanaa kuinka paljon Niia ymmärtää jo asioita. Syömään on sana mitä ei saa sanoa ellei tarkoita sitä, silloin Niia juoksee keittiöön ja pyytää syöttötuoliin istumaan. Suuttuu jos on nälkä ja esim puuro vielä kuumaa. Toinen on hammaspesu, ilta touhujen jälkeen kun lopettaa maidon juonnin ja sanoo että meetkö nyt hammaspesulle niin Niian kävelee vessaan ja odottaa kärsimätömästi että saa oman harjan ja samalla pestään toisella se mikä pystytään. Ulos meno viikonloppuisin on sellainen mitä ei saa tehdä ilman Niiaa edes isi. Niia menee mukaan ulko-ovelle ja hinkuu mukaan. On oppinut pulkkailun salat ja tykkää tosi paljon vain istua pulkassa esim kun mennään koiran kanssa lenkille.

Mukavaa joulun aikaa kaikille!

Alley ja Niia
 
hei alley! täältähän teiltä minä sen niia nimen bongasin jo viime syksynä. oli niin ihanan suloinen että jäi mieleen,kun kuulin että toinen tyttö on tulosssa niin oli heti nimi siinä. on niin harvinainenkin ettei kukaan mun tutuista tai sukulaisista ole kuullu sitä nimeä! tai ainakaan huomioinu sitä.

nika on oppinnut kävelemään kunnollla tällä viikolla ainoastaan kun tulee oikeen kiiire niin kontaten menee toistaiseksi lujempaa. tuntuu "pikkanen" niin isolta kun liikkuu kahdella jalalla!

täällä odotellaan huomista joulua vaikka mun lapset ei vielä tajuakkaan koko asiaa, muttta siskon neljä lasta 7-14v kyllä tietää ja jännitys alkaa olla ylimmillään. no huomenna se on taas vuodeksi ohi!

olisi ilmat vaan semmoiset että voisi olla ulkona! meillä kun on taas 10astetta pakkas rajana taas pikkusen takia. tämä vuosi on kyllä mennyt sisällä ollessa kun alku vuonna oli kovat pakkaset kesällä niin kuuma ja taas on niin kylmä. mutta kohti kesää ollaan taas menossa!

ei tässä sitten muuta kun HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE

SOLMU,NIKA JA NIIA
 
Onnea Solmulle!

Alley Meilläkin on välillä kiukkuongelmia, mutta niitä onkin ollut aina! Pikkuvauvasta lähtien on Hilma kiukutellut esim. jos ei saa maitoa, tai jos saa maitoa, tai jos ei maitoa tuu tarpeeksi nopeasti... Kesästä asti on ollut sellaista että jos pikkuisen kieltää tekemästä jotain, niin kohta harmittaa. Ja sitten nykyään se että jos sanon että "äitiin sattuu" jos esim. repii hiuksista, niin sehän kiukuttaa sitten ihan älyttömästi. Aina en kyllä syitä edes ymmärrä että mikä kiukuttaa. Nukkumaan meno on yleensä kiukuttelua. Muuten kyllä kelpaa sekä isin että äitin hoito, mutta nukuttamassa pitäis olla aina just se toinen kun mitä on :) Eilen illalla isä nukutti, niin itki mun perääni kauheesti. Nyt kun päikkäreille nukutin, niin kyseli "ishiä".

Nipsulainen kyseli miten meidän unikoulu on mennyt. Todella hyvin! Tai siis ainakin ylitti odotukset (joita ei niin kauheesti ehkä ollut). Se oli mahtavaa, kuinka nopeesti siinä loppujen lopuksi tuli tuloksia, vaikka alku tuntui tosi hankalalta ja olin ihan valmis luovuttamaan. Vieläkin se unen saaminen on välillä itkun takana, siihen olis kiva löytää kanssa jotain ratkaisua. Mutta ei tarvi imettää uneen, ja Hilma ei sitä oikeestaan enää edes vaadikaan. Jossain vaiheessa lakkasi repimästä mun paitaa :D Nyt oon tehnyt niin että aamu viiden jälkeen saa tissiä, sitä ennen ei. Ja usein on niin, että Hilma ei sitä edes kysele ennen viittä. Jos herää aiemmin, niin sitten laulan tuu tuu tupakkarullaa niin kauan että nukahtaa uudelleen. Joskus tosin on parempi että en laula. Viime yönä oli puolen tunnin pätkä minkä itki joskus neljältä. Ei mun mielestä ollenkaan paha. Ennen ne heräilyt oli siinä heti kohta nukahtamisen jälkeen, ja ne on jääneet kokonaan pois. Kuulen kun Hilma välillä herää hieromaan naamaansa, ja nukahtaa kohta uudestaan. Jonkun ajan päästä kokeillaan siirtää sitä aamuimetystä vielä myöhemmäksi, ja katotaan sitten sen jälkeen mitä sitten tehdään. Illalla kun imetän tuolissa ennen nukkumaan menoa, niin yleensä Hilma ihan suosiolla päästää itse irti kun sanon että mennäänkö jo nukkumaan, tai että meetkö isin kanssa nukkumaan.

Mutta vaikka ollaan miehen kanssa sovittu että sitä maitoo ei anneta ennen aamuviittä, ja oon sanonut että siitä ei saa tehdä poikkeuksia vaikka mikä olis, koska hetihän lapsi alkaa tehdä just sillä lailla sitten aina miten on sitä poikkeusmaitoa sitten kerran saanut. Niin monta kertaa on ollut niin että mies on yöllä sanonut että "Voisitko sä jo antaa sitä maitoa sille" tai "Imetätkö jo, kun kello on jo noin paljon" vaikka kello siis ei olis vielä viittä!!!! Viime yönä just viimeksi, vaikka itku kesti sit lopulta vain max puoli tuntia. Todella ärsyttävää, kun itse oon yöllä vielä niin mielettömän tokkurainen, että en aina tajuu kaikkea, mut onneks en oo vielä antanu periksi! Mulla on onneksi yks kaveri, jolla on puolisen vuotta Hilmaa nuorempi tyttö, joka myös teki unikoulua vähän aikaa sitten, ja oon saanut hyvää tukea siltä. Ja hän sanoi että periksi ei saa antaa kertaakaan, muuten siitä ei tuu mitään. Ilman hänen sanojaan olisin varmaan antanut periksi.

Hilmalle on nyt tulossa toinenkin poskihammas, ja on alkanut purra imetettäessä! Aikaisemmin ei ole montaa kertaa purrut, mutta nyt on kahtena päivänä ottanut ihan tavaksi. Voi olla että jos ei nyt lopeta sitä kohta, niin loppuu imetys. En ihan haluisi vielä lopettaa, kun tuntuu että siitä on vasta vähän aikaa sitten tullut ihan siedettävää ;)
 
Heippa piitkästä aikaa!

Solmun perheelle oikein paljon Onnea tyttärestä! :heart:

Täällä meni joulu sairastellessa. Tytölle tuli elämänsä ensimmäinen korvatulehdus ja siihen nyt kuuri menossa. Minä olin myös kuumeessa ja siihen päälle vielä sairastuttiin miehen kanssa oksennustautiin. Nyt pikkuhiljaa aletaan kaikki olla elävien kirjoissa!

Neiti on jo niin iso ja reipas tyttö että! Hoidossakin kovasti kehuvat kun ei vierasta ja on niin reipas ja kiltti. Mukava kuulla tuollaista omasta lapsesta.
Pakkaset on kyllä nyt vähän haitannu ulkoilua :( sais kyllä vähän lauhtua niin pääsis kunnolla ulkoilemaan!

Meillä on talonrakennus meneillään ja pikkuhiljaa se oma koti valmistuu. Ei malta odottaa, että pääsee ostelee kaikkee kodintarvikkeita ja valitsemaan keittiön kaappeja ym!!

Parin viikon päästä alkais 2 viikon talviloma, ihanaa! LÄhdetään Rukalle 3 yöksi koko perhe :) Sitä odotellessa..
Minä alan tekemään tammikuusta alkaena 3 kuukauden ajan lyhyempää työviikkoa (30h/vk) Saan olla sitten tytön kanssa enempi. Muutenkin on alkanu tuo nykyinen työ ahdistamaan..työpaikan muutos olisi edessä kun vaan keksisi mitä sitä haluaisi tehdä. Ja että löytyisi uusi työpaikka! Mulla on tällähetkellä vakipaikka ja kun iso asuntolaina on niin ei ihan yks kaks vaan uskalla irtisanoo itseensä!No katsellaan tässä mitä sitä keksis..Ja sorry, meni jo ihan off topic!

Meillä on nytten 8 hammasta! Pitkään oli vaan alhaalla kaksi niin rytinällä sitten tuli 4 ylös eteen ja nyt äsken puhkes vielä kaksi alas :) Hmapaiden harjausta siis harjotellaan joka ilta :) Millonhan sitä tahnaa pitää alkaa käyttää??

No ei nyt tule muuta mieleen tällä kertaa!
Hyvää Uutta Vuotta 2011 kaikille!! :)

Biba ja typy 1v 2,5kk
 
Viimeksi muokattu:
hyvää uutta vuotta!

tämä palsta on näköjään hiljentynnyt täysin!! käykö muut kurkkimassa vielä täällä????????

oletko Missah saanut pikkasen jo vai vieläkö odottelet syntymistä?
paapelo mitä teille kuuluu? ja kaikilta muiltakin olisi kiva "kuulla" teistä!?!?

täällä nika on löytännyt tytön itsestään pukee tai oikeesti kasaa vaatteita päälle ja käy peilistä kattomassa miltä näyttää.korut on kanssa pop kaikki kelpaa kaulan ympärille kaikki langan pätkistä alkaen muutamat helmetkin on jatkuvasti saatava kaulaan! pikkusiskon hoitaminenkin on alkannut kiinnostaa,vaipat on saatava aukaista ja vaatteiden vaihdossa oltava mukana.nukkejen kanssa harjottelee kanssa mutta vahän rajummin, niin että nuket lentää olan yli kun ei huvita leikit enään.

ulkoilu on aivan mahtava homma kun pääsee itse liikkumaan ja vaunu lenkeillä on päästävä kanssa kävelemään. ja siihen loppuu äidin lenkkeily! odotan innnolla kevättä kun ei tarvi enään talvi vaatteita laittaa päälle.

ollaan lähdössä kesäkuussa turkkiin kahdeksi viikoksi siskon perheen kanssa että kesäksikin on jotain odotettavaa. mielenkiintoista kun nuorempi on vasta 6kk silloin ja nika 1v ja 7kk

nyt kutsutaan äitiä! solmu & pikku neidit
 

Yhteistyössä