Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 36

Heipsan! :wave:

ONNITTELUT TYTTELILLE :flower: :flower: :hug:

Minä täällä päivittelen uusia sivuja... Nyt on tilattu jo nallet Bukowskilta ja unihiekka-tuotteita myyntiin. Joskin kaikkihan ei tule tuonne nettiin myyntiin vaan osa jää ihan suoraan noille kotikutsuille :p Sivujen loppupääte tulee muuttumaan, joten ilmoittelen kohta puoliin tuosta uudesta osoitteesta. Tarkoitus olisi saada sivut auki asiakkaille maanantaina tai tiistaina. Ja muistakaa! Tarjoukset on voimassa teille lokakuun loppuun asti! Siellä on kaksi kisaa, joten kannattaa käydä osallistumassa, vaikkei tilaisikaan mitään. Lahjakortit on voimassa myös minun pitämillä kotikutsuilla, joten siihen kannattaa ainakin osallistua. Tuotepalkinto on tosi hyvä, mikä arvotaan tilanneiden kesken. Sen sisällön selvitän ensi viikolla, kun saan kaikki nallet yms.

Muuten ei tänne mitään erikoista. Täällä mennä porskutetaan niinkuin ennenkin. Kohta pitäisi taas mennä hammaslääkäriin.... Eemelille on puhkeamassa hammas alas. Lisäksi tuo jätkä on alkanut heräileen jo 6.30-7.00 joka halavatun aamu (ennen ainakin kasiin asti nukkus). Eli pitäis vissiin opetella itsekin mennä nukkumaan vähän aikaisemmin.

Mutta nyt hampaiden pesulle ja lääkäriin....
 
Tarttiskos joku puolipotkareita?

Meillä ei käytetä ja kaapin täytteenä olis kahdet 74 senttiset (käytetyt) ja yhdet 80 senttiset (uudet) tutan puolipotkarit! Kahdet valkoiset ja yhdet tummansiniset.


Mukava kuulla tyttelin kuulumisia, kyllähän se vaan vetää mielen herkäksi, kun sitä aikaa muistelee. Toisaalta ois valmis siihen heti uudestaan, mutta toisaalta ei enää ikinä vaimitensenytoli, kun sanoin sairaalasta lähtiessä :eek:
 
dogtor, joo onhan ne kiharat lapsella ihanat, mutta ei ne enää tässä iässä saatika murrosiässä ole ;) Essi on siis periny multa tuon hiuspuolen...

Ai niin, mehän käytiin viime viikolla neuvolassa, mitat 76,7cm ja paino 12 920g. Siiten tiistaina käytiin lääkärillä ja saatiin lähete lastenpolille, kun Essillä on selässä ilmeisesti hyvälaatuinen rasvapatti. Seuraavat vaan vähän tarkemmin pienten lasten lipoomat, joten se katsotaan vielä ultralla ja jos näyttää huonolta, niin sitten otetaan koepala.
 
Onpas Essin touhut tutun näköistä :D

Rontti; lappapuuro on vispipuuroo vissiin oikealta nimeltä. ;) Minä en edes tajunnut että sillä on joku oikea nimikin, aina tulee sanottua lappapuuroksi. :whistle: Meidän Anni sanoi siitä että; yäk ja nyt sitten saan pistellä tuon pojan kans sen kahdestaan poskeen. Mies meni onneton maistamaan ja passitin sylkemään ulos sen kun on tehty manna ryyneihin ( gluteeniton ruokavalio miehellä). Etkä tunne siellä yhtään huonoa omaatuntoa vaikka lapset meneekin hoitoon. Kyllä sulla on ihan tarpeeksi touhun tynkää vaikka lapset ei aina kotona olekaan. Tai nautit ja levähdät vaan kun on kerran mahdollista ja ihan hyvällä omalla tunnolla. =)

Meillä tuo poika liikkuu ja syö siihen malliin ettei paljon ole kyllä lihaa tullut luitten ympärille. On tuo hoikka poika kun vertaa muihin lapsiin. Oltiin just perhekahvilassa ja ei kenenkään muitten lapset ole noin kovia menemään kuin tuo meidän Apinanpoikanen, eikä kyllä noin rimpuloitakaan. Saishan tuo olla vähän pullukampi, mutta minkäs teet kun ei kerry, niin ei kerry. Toisaalta hyvä ettei ole tälläinen läskin kerääjä mitä minä olen ja aina saa olla miettimässä mitä voi syödä. Mun mies taas vois syödä vaikka mitä eikä liho ollenkaan. Epistä!!

Pupu
; en minä mitään ole käynyt valitsemassa. Pitäääpä rientää Liberon sivuille jos muistan tunnukset :ashamed:

Pitänee lähteä laittamaan itselle ja Annille lihakeitto pöytään.
 
Nyt tajusin tuon Liberon systeemin, mutta ei nuo lahjat oikein miellyttänyt meikäläistä. Marimekon housut olisin voinut ottaa, mutta mulla ei ollut pisteitä kuin 810 ja siihen tarvittiin 1000. Libero vaippoja en käytä nykyään joten täytyy yrittää vastailla kyselyihin ni jos sitä saisi silleen kerättyä nuo housut. Paljon saan kyllä vastailla että saan kasaan 200 pistettä :LOL: ja sit kun pisteet pitää käyttää vielä 1.5 vuoteen mennessä.
 
Eikö kukaan osaa vastata tuohon Tiipiin kysymykseen? En minäkään, mutta kannanpa oman korteni kekoon miten ajattelen. Meillähän Aatu hylkäsi itse puolivuotta sitten toisen rinnan eikä sille maidolle tapahtunut vissiin yhtään mitään. Se heruminen vaan tyrehtyi itsestään eikä se sitten enää edes täyttynyt kun ei ollut kysyntää. Jos tuntuu että rinnat kipeytyy täyttyessään, niin kantsii sitten antaa imutella tai pumpata ettei tosiaan jää paakkuuntumaan ja tulehdu. Jos se lopettaminen on tapahtunut vauvan omasta tahdosta pikku hiljaa vähentämällä niin luulen ettei tarvitse tehdä yhtään mitään, vaan luonto hoitelee homman itsestään. Tuohan on teillä aivan ihanteellinen tilanne siinä mielessä että vauva on itse halunnut lopettaa sen ja kuitenkin ikää on jo lähemmäs vuoden verran. Luulen että meillä ei mene itsestään ohi. Pitäisi varmaan tarjoilla useammin nokkamukista maitoa, mutta olen yli laiska enkä jaksa kun imettämällä se on vaivattomampaa. :D

Onko Silja muuten nyt nukkunut yöt hyvin kun imetys on loppunut kokonaan?
 
Tänne kuuluu sitä tuiki tavallista. LApset riitelee keskenään ja Juho on kotona kun on ollu parina päivänä kuumetta.

Siivotakkin pitäisi, matot on jo kyllä ulkona ja imuroitu, mutta tuo lattioiden pesu on sitten inhottavaa puuhaa varsinkin 4 lapsen kanssa. |O

No joskos sitä vaikka iltasella kun isäntä kotiutuu pesaisisi nuo laattiat.....ehkä. :whistle:

Niin ja talvikengistä on ollut puhetta niin en minäkään ole ostanut minkäänlaisia talvipopoja neideille, enkä taida ostaa vähään aikaan kun eivät vielä edes kävele. Ja pakkauksen toppapuvuilla ajattelin yrittää selvitä.

Minulla olisi tuolla kaapissa muutama toppapuku joita en varmaankaan tytöillä käytä, jos jotakuta kiinnostaa niin voisin ottaa kuvia ja laittaa vaikkapa tänne.

 
Terve taas! Nyt täytyy sanoa, että olen ihan tipahtanut kelkasta, joko tytteli on saanut uuden vauvan? Olen nyt sivulla kolme lukemassa enkä kolmeen viikkoon ole lukenut tekstejä lainkaan, maanantaina on vapaapäivä ja sitten täytyy ainakin tän viikon tekstit lukasta.

Mulla on nyt sitten kolme viikkoa perhapäivähoitajana oloa takana ja täytyy sanoa, että loistava ratkaisu meille! Lapset on tosi kivoja (1, 2,5 ja 4-vuotiaat hoitolapset) ja samoin vanhemmat, hyvä tuurikin siis käynyt. Päivät vaan on pitkiä ja iltasin olen itekin ihan väsy, joten en kertakaikkiaan ole jaksanut nettiä enää aukaista. Siljakin on sopeutunut ihan kivast, iltaisin toki syliä kaipaa ja toisinaan äitille enemmänkin kiukuttelee, mutta se on ihan ymmärrettävääkin kun joutuu päivän ajan huomion jakamaan.

Nyt palaan taustalle lukemaan, harvinainen hetki kun kaikki lapset nukkuu...
 
Huh, huh, täälä sitten sairastetaan korvatulehusta ekaa kertaa... |O

Viimeyö on sitten valvottu kokonaan enkä oo vieläkään ehtiny nukkumaan. Kamalaa itkua eikä millään rauhottunu, arvelinkin että täytyy olla korvissa jotain ja aamulla käytiin sitten lääkärissä ja tulehushan sielä oli. Hitto että tympii, meille määrättiin nyt sitä Amorionia ja vasta autossa tulomatkalla tuon huomasin :headwall: Pitää nyt toivoa ettei siitä tulis mitään allergioita, onneks on tuo OYS tuossa lähellä :ashamed:
Koulusta just tulin ja sain tytön parvekkeelle unille (saako korvatulehuksen aikaan muuten nukuttaa ulkona?) lasitettuhan tuo on ja kypärälakki ja pipo on tytöllä päässä. Ajattelin että tekis ulkoilma hyvää tuolle räälle ja unetkin olis paremmat. Mies meni nyt nukkumaan ja meen ite sitte myöhemmin. Toivottavasti ens yö olis rauhallisempi, mutta pakko nukkua varuulta vähän varastoon...
 
Hellou =)

Eilen sain siivottua ihan perusteellisesti koko huushollin. Kaikki väliovet on pyyhitty ja kaappien ovet jne ja ikkunan pesukin aloiteltu. Etupihan ikkunat pesty :)
Tänään on ollut sitten vähän lunkimpi päivä, oon koettanut pyhittää lapsille tän päivän =) Ollaan pelejä pelailtu, ulkoiltu jne. Tietty pakolliset kotikuviot on sivussa hoidettu, pesty pyykkiä, laitettu ruokaa ja niin poies päin. omenapiirakkaa ajateltiin viel paistaa.
Lisäksi selvittelin tuossa tota kauheeta vaatekasaa jonka se ystäväni noille meidän pojille toi, ihanaa vaatetta ja ennenkaikkea siistejä, roppakaupalla =)

Huomenna on tulossa sitten vieraita vähän kauempaa ja he yllyttelivät meitä illalla sit juhlimaan :whistle: Hmmh, kiva ois sanoa kyllä kun harvoin heitä näkee, mutta miten mua ei huvita |O siis lähtee mihkään hillumaan. Kivempi ois illalla vaan saunan jälkeen köllähtää telkun ääreen sohvalle ja mässäilemään vaik herkkuja :D :ashamed:
Oon jonkinsortin ilonpilaaja :whistle:

Tylsä, siis ootko yksityisenä hoitajana? Kiva että hieno järjestely teidän perheelle on löytynyt =)
Juu ja siis tytteli sai nyt toisen vaavin, tytön =)
:heart: ymmärsit aivan oikein =)

Katjanna, mulla on siellä liberon sivuilla kerättynä pisteitä aikas paljon, et useemman lahjan peräti saisin, mutta eipä mua oikein mikään miellyttänyt :/ Aika vauvamaisia... En tiedä olisiko niille marimekonkaan vaatteille meillä käyttöä??

Nyt kahveelle :wave:
 
Katjanna näin minäkin ajattelin että kai se luonto jotenkin hoitaa tuon rintojen "jämämaitojen" tyhjentämisen. Mun oli kuitenkin viimeyönä pakko imettää kun tyttö itki ja rinnalle sain sitten vähäksi aikaa rauhottumaan, mitoakin alko mulla valumaan pitkin puseroa kun itkevää lasta sylissä kannoin... Mutta lopetan kyllä tässä ja varsinkin sitten kun nuo korvat on parantuneet.
Siljahan nukku tosi hyvin sillon kun herättelin sitä noilta pitkiltä päikkäreiltä :ashamed: Iltasin nukahti tosi helposti ja heräs vaan kerran syömään vellin. Nukku yön aikana n.11h. No minä sitten lopetin sen herättelyn kun siitä sillon puhuttiin ja samalla sitten muuttu unet taas huonoiks, päivällä ukona nukkus vaikka kuinka mutta öisin sitten kiukkuaa ja heräilee vähän väliä... Pitää kattoa mitä tehään kunhan tuo tauti hellittää, ajattelin soitella neuvolaan jos sais sieltä jotain ohjeistusta.
 
Mamma; luin tuossa äsken kaksplussaa ja siellä oli liberon mainos että kerää vauvalle sadeasu. Se oli minusta kivan näköinen siinä kuvassa mutta ei siellä pistekaupassa kyllä sellaista ollut. Oiskohan loppuneet?

Tiipii; voi nukuttaa ulkona vaikka on korvatulehdus.
 
Nyt kun toi talvi taas tulee niin kysynkin teiltä immeisiltä ensin...Ootte etusijalla! :D
Eli tarjolla poikien luistimia! Ensimmäiset meillä nro 27 hokkarit (vai oliko 28...tarvii tarkastaa myöhemmin). Mega hienot! Lähinnä aattelin heitä joilla näitä isoja veljiä on mutta toki saa varastoonkin itelleen jo ostaa. :D
 
Tiipii; minä olen jostain kuullut/lukenut että imetys ehkäisisi korvatulehdusta. En sitten tiedä onko oikeaa tietoa vai jotain puheita vaan. Meillä Anni on ollut korvakierre lapsi ja imetin sitä vajaa 5kk, pojalla ei ole ollut vielä koskaan tulehduksia. Oiskohan vaan sattumaa vai onkohan tuossa sittenkin jotain perää?
 
Katjanna no ihan sitä samaa mietin itekkin. Ensimmäinen sairastelu osu just tähän imetyksen lopettamiseen, en tiedä sitten onko sattumaa vai ei. Muutama kuukausi sitten käytin lääkärillä korvia tutkituttamassa ja sillon vielä imetin paljon, lääkäri sano jo sillon ennen tutkimista että tuskin on tulehus koska imetän, se ehkäsee niin tehokkaasti.Mutta mistäpä tuota tietää..
Ja nyt heiluu vaunut parvekkeella :headwall:
 
tin
voi että :heart: tyttelille ja perheelle tosi paljo onnea! :heart: tulihan sieltä rinsessa niinku veikattiinki ;)

eka kouluviikko takana ja huhhuh mikä syksy tulos. oikeen ahdistaa! mutta eiköhän siitä selvitä:)

en nyt muista/jaksa/ehdi kommentoida mitää erikoista. noita synttärikutsuja pitäs kai kans alkaa väsäämään...
niin juu ja tiipiille; multa ainaki loppu maito ihan itekseen. siis se vähä mitä siä enää oli...;)
 
Kiitos Piituli selvennyksestä. :) Meille ei siis tule tuota sadeasua :(

Kävin äsken hakemassa Oulusta kiinalaista. :p Nyt pitäisi vielä ehtiä käydä saunassa ennen salattuja, sit tulee se sairaalan syke ja bb :D Paljon katsottavia ohjelmia tälle iltaa. =) Toivottavasti Apina pistää hyvissä ajoin yöunille. Ei kyllä nukkunut tuossa iltapäivällä kuin puolen tunnin tirsat joten luulisi sammuvan ajoissa. Anninkin saa nykyään onneksi ysin jälkeen unille. Meinasi tuossa yhdessä välissä olla vähän myöhempi rytmi, mutta on aikaistunut ja hyvä niin.

Täällä on taas hirmu hiljaista vaikka meillä ainakin on tosi kurja sadeilma eikä ole tehnyt mieli paljon ulkoilla. Missä kaikki oikein luuraa???
 
Tappelee muksujen kanssa :kieh: Perjantai-illan huumaa |O

Essistä kiva kuva :heart: Tuonne se veri meilläkin vetää :whistle:

Siljalle paranemisia :hug: Meillä oli ja nyt viime viikolla eka korvatulehdus :/ Mutta ainakaan imetys ei täällä sitä pois ole pitänyt kun Kiian imetys loppui sektionhaavan tulehdukseen saatuun antibioottikuuriin elikäs pariin kolmeen viikkoon
 
Eemillä oli eka korvatulehdus silloin kesällä sen kurkunpääntulehduksen jälkeen, ja silloin kyllä imettelin.
Tyttöä aikanaan imettelin 7kk, ja korvatulehduksia oli ennen ja jälkeen imetyksen lopettamista.
Esikoista imetin 6kk ja elämänsä ainoa korvatulehdus hällä oli 3vuotiaana. (siis tähän mennessä ainoa, toivotaan että ei tulekaan..)

Eka työviikko takana, on aika rätti olo!
Eemillä mennyt tosi upeasti päiväkodissa, aamulla itkeä tirauttaa kun jätän, mutta ei juuri muuta.
Syö suurella ruokahalulla, ja nukkuu ok, ekat torkut kuulemma yleensä ottaa 9.30-10 ja sitten ulkoilevat ja toiset päikkärit nukkuu muiden kanssa yhdessä, tänään oli nukkunut 11.45-14.00.

Tänään kun hain, niin siellä hän istui eteisessä rivissä muiden kanssa valmiina vaatteet päällä ulkoilemaan..oli niin hellyyttävä näky:)
Äkisti konttasi syliin ja rutisteltiin ihan urakalla ja sain suukkoja naaman märäksi - ihana poika :heart:

Taudit on täällä taas tällä erää selätetty, onneksi ei kestänyt kuin sen pari päivää.

Toisaalta on ihanaa olla taas työelämässä, toisaalta päivisin on ihan kauhea ikävä Eemiä. Onneksi Eemi on sopeutunut näin äkkiä ja hyvin, muuten varmaan mulla pää hajoaisi.

Nyt namipussin kanssa sohvalle pötkölleen :)
 
HEIPPA!!! :wave:
En oo ehtiny lukemaan kun on ollu tooosi kiirettä.Tulin vaan toivottaa hyvää viikonloppua ja alkavaa viikkoa.Lähetään huomenna köllöttää Kreikkaan viikoksi.
ADIOS :wave: B) :D
 

Yhteistyössä