Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 43

tytteli tuo on porsasmaista ettette voi edes kahdestaan kiistellä ilman niitä lapsen korvia :/ Varsikin jos paljon johtuu kyseisen "lapsukaisen" edesottamuksista tms.

Palaa niin muistiin ne ongelmat mitä täällä oli ukon tyttären kanssa ja miten miä olin aina se paha äitipuoli :kieh:

Yritä tytteli jaksaa :hug: Voimia kun tarvit ihan jo pelkästään pienokaisten hoitoonkin saatika sitten vielä muita tuollaisia murheita :(
 
Pikaiseen täältä taas omaa napa..

Eemi siis kipeä, viime yö oli ihan kauhea, pisin unijakso oli 40 min, muuten itki ja tirisi ja kuume oli liki 40C.
Aamulla huomasin että vaippa ihan kuiva, ja en saanut poikaa juomaan en syömään en mitään. Kun itki niin katsoin suuhunsa, ja huomasin että suu ja nielu ihan haavoilla ja punainen. Iholla ollut ihottuma levisi ja paheni ihan silmissä, oli tosi karun näköinen.
Lähdin siltä istumalta lastenklinikalle, isommat lapset vein anoppilaan. (ukko oli reissussa).
Siellä ottivat verikokeita tms..ja eivät meinanneen keksiä että mikä on. Selvää kuitenkin että ei tämä sitä parvorokkoa ollutkaan.
Eemille laitettiin tiputus koska oli jo alkanut niin kuivua, ei saatu tippaa ei käsiin ei jalkoihin, ainoastaan päähän..Arvaatte kai miten raasun näköinen oli tippaletkut päässään.
Sitten sai kipulääkettä ja nesteystystä ja nukkui monta tuntia. Nukkui niin sikeään, että ei edes herännyt kun labran täti otti verta sormenpäästä lisää.
Pikkuhiljaa alkoi olo kohentua, ja diagnoosiksi varmentui harvinaisen raju enterorokko.
Kuume saatiin siellä lääkkeillä alas, ja Eemi pystyi juomaan maitoa pullosta.
Nyt ollaan kotona, äsken tultiin, ja seuraillaan vointia, tiistaina on jälkitarkastus siellä polilla jos ei ennen sitä tule mitään erityistä.
Olen ihan loppu ja poikki, on kauheaa olla niin huolissaan omasta rakkaastaan. Ja se kun ne sitä tiputusta koitti eikä suonia löytynyt..itku siinä tuli äidillekin..

Että näin meillä taas tänään..

Tyttelille :hug:
 
Hyvä tuuti - sait siis pyyhkeitä - eikus siis joku muu sais sulta - ja vielä hinnalla !!! :LOL:

Katjannalle Oulusta seisomalautaa ...
http://www.mikko.fi/announcements/details.action?itemIndex=4&announcementId=710280&itemsCount=19&isHighlightList=false
.. ja mulle kahvit , jos tulee kaupat ! :)

 
Tytteli aivan ihana tuo teidän pieni prinsessa. Sinulla on varmasti kädet täynnä näiden kahden pienen kanssa ja kaikki ylimääräinen on todellakin ylimääräistä. Asioilla on kuitenkin aina tapana järjestyä. Olen varma että päädytte yhdessä molempien kannalta parhaaseen mahdolliseen ratkaisuun :hug:

Onnittelut kaikille syntymäpäiväsankareille :flower:

Meillä tyttö sairasti vauvarokon. Pari kolme päivää oli kohtalaisen korkeaa kuumetta ja eilen sitten kuume laski ja nousi näppylät. Tänään sitten näppylät hävisi ja tyttö on taas oma itsensä :D Pitääpä alkaa seuraamaan pääseekö oma ehdokas kunnanvaltuustoon..
 
hui kauhee Eemi parkaa :/ varmaan hurja tilanne kyllä... :(

Pessi on tänään tuonu kielellistä itseään esille lisää :D sitä se kellojen siirtäminen teettää :whistle: joskus 17.30-18 aikaan alotti,meni sänkynsä viereen nyyhkyttään "änkyy" ja sitten kun otti syliin tuli ihan selvästi "ukkuu"... pieni oli hiukan väsynyt ja oikein surkeana nyyhkyytti ja hiero silmiään. Sitten kun klo19 aikaan sanoin että nyt mennään nukkumaan niin Pessi ihan innoissaan "ukkuu" :LOL:
Ja kummitätinsä perään itki niiiiiin hirveesti kun kummitäti lähti ovesta. Kaks kertaa juoksi itkien kummitädin syliin ja ei meinannu suostua äitin syliin tulla ollenkaan kun kummi oli lähdössä ja kauuuhea poru kun joutu äiti syliin ja ovi meni kiinni :) iiihana :heart:

 
Keiju07
Jaksamista Dirlittanille ja Eemille! Toivottavasti pahin on jo ohi, ja ihanaa, että toinen sai jo kipulääkettä ja unta. Mua niin säälittää nuo pienet ressukat, kun eivät osaa muuten kuin itkemällä kertoa, että sattuu... siinä sitten pitää arvuutella, että mistä johtuu...
 
tuutis: Mä olen luurannut rapulan syövereissä.... :ashamed: :x :x :x :x :x

Tyttelille suuren suuri :hug: ja paljon voimia jatkoon, mihin nyt ikinä päädytte! :hug:
Uusioperheen kanssa ei ole todellakaan aina helppoa ja voin vaan kuvitella sun tunteet :hug:

Dirlittanille ja eemille myös :hug: täältäkin. Enterorokko on kuulemma nyt ihan epidemiana levinnyt Espoon päiväkodeissa. Mä toivon sydämeni pohjasta ettei se tauti tule meille. Pelkään etenkin Mean kohdalla tuollaisia tauteja jotka tulee suuhun ja juominen vaikeutuu ym syöminen. :|
 
:hug:

Kiitos kaikille!
Joo, ihan kauheaa kun ei tuo saanut mitään nieltyä, kuolatkin valui rinnuksille kun ei niitäkään voinut normisti niellä:(
Onneksi on nyt jo miljoonakertaa parempivointinen ja ihanuus nukkuu tuolla omassa pedissään!

 
Kiitos kaikille haleista, ihme että olen päässyt näin monta kertaa tänään koneen ääreen :eek: isommat lapset nyt äitinsä luona, tulevat huomenna, ollaan vähän saatu juteltua... mies jo melkein myöntyi siihen perheneuvolaan :eek: saas nähdä sitte. Sanoi ettei lähde sinne kun syytän poikaa, en halua syyttää yhtään ketään, meidän vaan pitäisi löytää tähän kriisiimme se ratkaisu, jo ihan lastenkin tähden...

Jotenkin kummasti tuntuu, että tuo poika mielestäni "pyörittää" miestäni sormensa ympärillä ja en tiedä eikö halua nähdä vaan onko sokeutunut siihen :/ tuossa mietin, onko se jotain mustasukkaisuutta minua kohtaan tms. isästään minuun kohdistuva käytös? Ihan senkin vuoksi haluaisin siellä ulkopuolisen luona käydä juttelemassa. Joteskin tämä kuvio meni pahemmaksi kun poika meni seiskalle, eli samaan aikaan kun Eemil syntyi! Vaan eihän nyt isä eikä poika sellaista myönnä..

Tosiaankin eilen illalla kun kylveteltiin minun siskon ja äidin kanssa noita vauvoja, siskokin sanoi, että kädet täynnä oli ja oli jo homma meille kolmelle laittaa vauvat yöpuulle. Ja toinen lähti useaksi tunniksi mököttämään jonnekkin!

En tiedä, jokin selvyys tähän on pakko tulla ja joku ratkaisu. Kukaan ei jaksa pidemmän päälle tällaista! Todella kuluttavaa! Oli se ratkaisu mikä tahanasa, onneksi mulla on tuota tukiverkostoa..
 
tytteli isä ei varmaan halua nähdä (jos todella huomaakaan) tai myöntää asiaa. Tai ainakin niin meillä oli. Isä ei läheskään kaikkia asioita pitänyt niin isona kuin miä pidin ja pidän edelleen. Ja helpommalla pääsee kun ei kiellä lastaan :headwall: Ja niin kauan kun ongelmaa ei nosteta pöydälle, ollaan kuin ei mitään olisi.

Toisaalta miä ehkä jotenkin ymmärrän ja toisaalta en. Kyllä miä tunnistan itessänikin sitä että jos ukko sanoo mun esikoisesta jotain negatiivista (vaikkakin asiasta) niin mun tekis miel älähtää takaisin jotain jne. Oon saanut oltua hiljaa vaikkakin välillä oon tokassut että pitäisi huolen siitä että omat mukulasakin tottelee samaten. Mutta joo, se on vähän tätä minun ja sinun. Helposti omalleen antaa anteeksi sitä mitä toiselle ei. Ja onhan se väärin :ashamed: Mutta se leijonaemo nostaa päätään heti mulla niin miksei sitten isälläkin joka on lähihuoltaja

Tuli vaan semmonenkin mieleen että ajatteleeko (vaistomaisesti toimii niin) että menee oman pojan puolelle koska ei halua välejä huonontaa mikäli siä päättäisitkin lähteä niin poika silti jää... Mutta onko silti valmis riskeeraamaan kaiken ja hajoittamaan perheen myös näiltä pieniltä? :/

Nää on vaikeita asioita jotka monta kertaa väsymys tekee vielä vaikeammaksi :/ Mutta minusta on kohtuutonta syyttää ettet tee muka mitään. Siähän hoidat teidän YHTEISIÄ toivottuja lapsia! Ja siivellä eläminen, se sana pistää vihaksi :kieh:

Saikohan tuosta taas tolkkua mitä tarkoitin :ashamed:
 
Siis oikeesti..
Sisko on ollu laitoksella kohta 46tuntia ja synnytyssalissa 12tuntia :eek: eikä mitään.. tossa vähän aijemmin illalla oli auki vasta 3cm :eek: mutta ens yönä kuulemma syntyy tavalla tai toisella.. Viimeyönäkin oli tullu supistuksia 5minutin välein, eikä sitten mitään vaikutusta :eek:
Tuntuu varsinaiselta maraton synnytykseltä, mä kun synnytin Juhoa 6,5 tuntia (josta sairaalassa 3,5h), niin ero on huima.. :eek:

Palaan kommenteeraamaan myöhemmin, oli pakko ihmetellä välillä.
Juho tahtoo jo uuden serkun :D

muoks, enkä siis vertaa meitä mitenkään keskenään, vaan meinasin että jos mä olisin joutunu oleen synnytyssalissa 12 tuntia (ja sillonkin vasta 3cm auki) niin hoh hoh
 
pupun sisko vetää pitemmän kaavan mukaan :whistle: Ei ihan oikeesti tuohan on äidille ja vauvalle hurjan rankkaa (tai ainakin äidille) :hug: Toivottavasti synnytys edistyisi nyt nopeasti tai päätyisivät sitten sektioon. Eikös YO:kin tehnyt piiiiitkän urakan Viuta synnyttäessä?
 
Pupun systerille - tsemiä - jaaaa kylläpä joo, meikän puserrus kesti 36 t - ja päättyi siihen hätäsektioon. (lähtösupparit oli 4 min välein siis tuolle ajalle)

Se suolen tyhjennys !!!!!! Se suolen tyhjennys !!!!!! Se suolen tyhjennys !!!!!!
Että muistutapas tästä, jos ei ala aukeemaan !!! :headwall:

Synnytyssalissa taisin viettää rapiat 30 tuntia tuosta joten ... jos vasta 12 tuntia on salissa ollut niin ehtiipi vielä tutustua eri kivunlievityksiin KATTAVASTI , kuten meikäkin. Tai jollei - niin on sissien sissi !


Ei vainen - kyllähän kai pitäisi leikata sitten jo aiemmin, jollei ala tapahtumaan.


 
näinhän se on, rankkaa molemmille :( mutta toivottavasti se on kohta ohi. Jännä vaan sitten etteivät oo tehneet mitään kummempaa sen eteen (vähän on vissiin tippaa annettu, muttei paljoa) kun vedet on menny jo kaks vuorokautta sitten...
Mutta se siitä.

Tytteli :hug: mitään en osaa sanoa ja parempi lienee ollakkin hiljaa kun mitään järkevää en kuitenkaan osaisi sanoa. Mutta voimia haluan toivottaa, joten, VOIMIA!! :hug:

Lempilelu, jaa-a, taitaa noi autot olla vaan niitä ykkösiä, ja kirjat ja legot, Juhon puolesta en osaa vastata, mutta vaikuttaa että nuo on kolmen kärki.

Sairastelijoille kovasti paranemisia!!

Tuutis, paljollakos sait pyyhkeitä myydyksi? mä luulen, että noista vois olla kans sellanen 10-15e hyvä hinta, riippuu ihan tietty mitä materiaalit on maksanu.

Äänestämässä kävin, mentiin naapurin rouvan kans kahestaan ja miehet meni sitten meijän jälkeen. Ehdokas sai ääniä riittävästi ja valittiin. Myöskin isäpuoleni toisella paikkakunnalla on tullu jälleen valituksi (kuten jo todella todella monena muunakin kertana).

Joulusta, tykkään, mutta en oo sellanen hösääjä, joulua pitää olla, mutta mulle ei oo niin väliks, onko kaapit puunattu ja maton hapsut suorassa. Tärkeintä on läheisyys,lämpö, sauna ja hyvä ruoka. Lahjoja tykkään antaa ja väliksi ei oo vaikka en ite saisi yhtään.
Kuusi ja vähän koristeita, mies vihaa koristeita, mutta hillitysti joka vuosi aina vähän enemmän, silleen vaivihkaa :D :saint:

enempää en nyt muistakkaan mitä piti...
lähen nyt pesulle.
 

Yhteistyössä