LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 32

Rimppuli; tervetuloa vaan minunkin puolestani :wave:

Päivän olen kierrellyt kaupungilla ja etsinyt itselle juhlamekkoa työkaverin syntymäpäiville. Vanhat menisi muuten, mutta tällä hetkellä imetyksestä johtuen tuo rintavarustus ei ole normaali kokoinen ja toinen puoli pullottaa tavallista isompana. Löysin lopulta fuksian punaisen, mutta siinä ei ole hihoja :eek: ja minä olen ihan varma että palellun illalla kun juhlat on vasta kahden viikon kuluttua. Jonkun mustan boleron olisin halunnut yläosaan, mutta en enää jaksanut etsiä kun kiersin kolme tuntia.

Pitää lähteä tästä jumpalle =) heipparallaa :wave:
 
Hitsi, meillä nukuttiin viime yönä klo 21.3-9.10 :D ensimmäinen kerta ilman yhtään herätystä :D :D Nea on oppinut uuden jutun elikkäs nousee istumaan =) :heart: oli aikamoinen yllätys kun yks aamu menin hakemaan hänet sängystä ja siellähän se muru istui ja jutteli omia =) Näköjään tytsyllä on kova halu päästä eteenpäin kuin alkoi harjoittelemeen konttamista ,ei pääse viel eteenpäin mut varmaan kohta.Nyt meillä kans mennään eteenpäin istualten ja käsien avulla :D paikalla ei tämä tyttö pysy :LOL:
 
Taustalla ollaan, en vaan hirveesti ole jaksanut kirjoitella nyt... pariin yöhön taas en nukkunut :headwall: kiitos närästyksen, mikä menee ihan oksentamiseksi saakka |O Eemiliä kun odotin, niin sama homma lopussa :headwall: mutta loppui sitten kuin seinään, kun poika syntyi.. mutta ärsyttää kun ei saa nukkua :kieh: ei yöllä ei päivällä, sama homma... pitänee huomenna puhua neuvolassa siitä.

Huomenna näkee onko asukki kääntynyt takas raivotarjontaa, toivottavasti olis! Mulla muutes viikkoja 35+2 jo :D laskin tuossa että noin 5 viikkoa enää laskettuun aikaan :eek: kauheeta, kun aika menny nopeaa ja nyt meinaa alkaa ihan jännittämäänkin jo. Pitäis tässä alkaa laittamaan vauvan kampeet valmiiksikin jo! Vaatteet on onneks valmiiksi pesty ja silitetty, että ei tarvi kuin laitella paikalleen vaan. Nyt lähden tästä siskolta hakeen sieltä säilytyksestä meidän suvun rottinkisen vauvan kopan tänne ja huomenna saan sen sitten laittaa paikalleen ja laittaa petivaatteet valmiiksi ja helmaverhoilut :heart:

Eemil hyvin viihtyi leikkikehässä tänään =) olin yksin kotona pojan kanssa ja sain siten käytyä suihkussa ja poika oli turvassa siellä, kun repii kaikki alas joka paikasta ja tunkee suuhunsa pienimmänkin roskapalan!
 
Heippatirallaa :wave:

Siinäpä se päivä taas hujahti, mansikoita pakkaseen laitellessa ja kynnet kävin myöskin huollattamassa ja siistimässä lyhyeksi, kun huomenna ne alkaa, työt nimittäin... Ei siis vois vähempää kiinnostaa ja motivaatio on tasan nolla. Kaks viikkoa käyn nyt alkuun sairaalan vuodeosastolla tekemässä ja töitä riittäis senkin jälkeen mutta en raski viedä poikaa vielä hoitoon, joten en varmaan jatka kokoaikasena, silloin tällöin hoidon järjestyessä voin käydä.
Ja voi hitsi mitä show se oon taas kelan kanssa, tänään tuli päätökset kotihoidontuesta ja hoitolisästä, jota siis saisin, mutta nyt kun käyn töissä niin en saakkaan ja sitä pitäs olla vähän väliä tarkastamassa. Ja minä kun kysyin että eikö ne voi olla maksamatta kun tiedän että tässä kuussa se raja ylittyy, niin ei, vaan ensin maksetaan ja sitten tarkistetaan ja sitten maksatetaan takasin. Voi perskules niijen kanssa. Kerran oon joutunu niitten virheiden takia maksamaan monta sataa takasin, sillonkin maksoivat, mutta ilmoituksesta huolimatta eivät lopettaneet maksamista, eivätkä ottaneet rahoja takasin kun sillon pyysin, vaan parin vuoden päästä maksatetaan, huhhuh :headwall:

Elis joo, meillä on poitsu aina nukkunu kyllä yöt hyvästi, syöny ei ole yöllä enää muutamaan kuukauteen, mutta nyt niinku monella muullakin menny yöt ihan hulinaksi, varmaan viis yötä putkeen jo nukuttu parin tunnin pätkissä. Tämmöselle himonukkujalle joka on vihainen kun ampiainen jos ei saa tiettyä unimäärää yössä,niin on tekemistä hillitä kiukkuärsytysväsymys! Ja huomenaamunahan ei varmaan väsytä kans töihin mennä, eipä..tai ehkä huomenna ei, mutta perjantaiaamuna saattaa tehä tiukkaa nousta ennen kuutta. Tavallaan kun noustaan siinä ysin paikkeilla.

Teretuloa uutet :wave:

Pitää alkaa evästä vääntämään huomiseksi ja suihkuun mennä. Poikakin oli niin väsy, että nukahti jo äsken...

Mukavat illanjatkot kaikille :wave:
 
Meitin poika on keksinyt uuden leikin :heart: Konttailee ensin tavallista vauhtia, ottaa sitten kunnon spurtin ja heittäytyy sitten lattialle mahalleen. Siihen kuuluu miun sitten hämmästellä ja ihmetellä, miten liukas lattia oikein on. Poika vielä vilkaisee, että näkihän äiti kun hän 'kaatui'. Ja samaan leikkiin kuuluu vielä, että kun poika nousee takas konttausasentoon, niin aluksi jalat 'sutii' paikoillaan. Ja tähänkin pitää kommentoida ja hämmästellä :D Muuten selvästi närkästyy, istuu lattialle ja nyrpistää nenäänsä :LOL: On muuten syötävän suloinen nyrpistellessään :heart:
Ihania nuo pienet, kun kasvaessaan selvästi alkavat vuorovaikutteisiksi.

Tutista vieroittamista olen täällä mietiskellyt. Oon nyt monesta paikasta lukenut, että tutista olisi hyvä luopua ennen yhden vuoden ikää (kaikenlaisia hienoja perustelujakin niissä esitetään). Puolen vuoden iän jälkeen lapsi ei lukemani mukaan tarvitse enää tuttia imemistarpeensa tyydyttämiseksi ja tutista alkaa olemaan enemminkin haittaa. Mutta missään ei lue miten tuo vieroitus kannattaa tehdä :/ Siis kun en haluaisi mitään huudatus-operaatiotakaan siitä.
Meillä poika on syönyt tuttia päivän ikäisestä asti. Laitoksella antoivat tutin, koska pojalla oli niin suuri tarve imeä. Nykyään tuttia ei syö päivisin (en anna, eikä tunnu kaipaavan) paitsi kylä- ja kauppareissuilla on mukana varmuuden vuoksi 'tulpaksi'. Autoon ja vaunuihin nukahtaa ilman tuttia. Mutta sängyssä vaatii rauhoittuakseen tutin. Jos hukkaa unissaan tutin alkaa imeä unileluaan ja kitistä tutin perään.
Miten ja milloin te useamman lapsen äidit olette tutista edellisten lasten kohdalla luopuneet?
Olis ihan houkuttelevaa antaa tuon pitää unituttinsa vielä siihen asti kunnes ymmärtää enempi. Ja sitten voitas yhdessä postittaa tutti Korvatunturille poro-vauvoille tai viedä metsään orava-vauvoille.
 
äitivaan mulla on sama tilanne hoitolisän kanssa kuin sulla, joten ilmoitin jättäväni sen nostamatta. Meillä kelassa täti sanoi, että kannattaa aina 3-5 kk välein lähettää sinne kaikki palkkakuitit yms ja tarkistuttaa se tuolta ajalta. Jos on joinakin kuukausina oikeutettukin sitä saamaan, niin he maksavat sen takautuvasti. Näin saa hyvällä tuurilla vähän enemmän kerralla. Ja kun sen tekee joka kerta takautuvasti, niin ei tarvitse miettiä sitä takaisinmaksua :D

Meillä on poika onnellisisesti taas unten mailla. Johan tuo oli aikakin... on ollut hieman kärttyistä, kun isi lähti aamulla töihin ja töiden jälkeen oli pari asiakaskäyntiä päälle. Mutta onneksi ei sen pahempi.
 
Tytteli: Mua otti ihan vatsanpohjasta kun luin sun kirjoitusta :ashamed: :D Enää 5 viikkoa ja mua alkoi jännittää sun puolesta :ashamed: Tosi nopeasti sun odotusaika on tässä tosiaan hurahtanut! Toi närästys on kyllä kamalaa, itsekin kärsin siitä joka raskaudessa :/

Meillä on vieroitettu tutista kaksi vanhinta joskus 2-2,5 vuotiaina. Poika antoi tutit oravavauvoille muistaakseni :D ja vanhin tyttö suutuspäissään heitti roskikseen ja minä vein pussin äkkiä eteenpäin :D Pojan kanssa muistelen vieroituksen menneen ihan hyvin, mutta tytön kanssa itkettiin jonkin verran niitä roskistutteja. keskimmäinen tyttö ei koskaan oppinut tutille, joten ei tarvinnut mitään vieroituksiakaan. Luin kans että 10kk:n iässä olisi hyvä vieroittaa tutista, mutta luulenpa että joskus parin vuoden ikään mennessä meillä luovutaan siitä? Sara syö vaan oikeestaan nukkumaan mennessä ja itkun tullessa tuttia, ei siis sellaista hupilutkuttamista ole ainakaan vielä.
 
äitivaan: eikö oo kumma kun kelan täytyy vääntää hankalimman kautta ne asiat |O
minäki oon joutunu makseleen takas opintotukia...ja seki tuntu hullulta kun eka lasketaa että saat sen ja sen verran...no sit ootkin saanu hitosti liikaa :headwall:
en ymmärä aina näitä...
ittehän laskivat sillonkin kuinka paljon pitäs saada :/
nooh,ne on mennyttä ja maksettu takas...
tää nyt ei liityny tuohon hoitolisään...sori:/
piti purkaa vanhoja kiukunaiheita kelaa kohtaan...
tsemppiä sulle ekaan työpäivään!!

lilla-stinan
neuvolantäti kuulostaa kyllä tympeeltä,en ihmettele jos ei nappaa sinne mennä!!
vai että onko koti lapsiturvallinen..voi jessus


rimppulille
tervetuloo!!

tuutilulla : voi että teet varmasti ystäväs onnelliseksi,saa levähtää päivän!:)
ne masuvaivat on kyllä inhottavia!!meilläkin murulla niitä oli,ja rela-tipat vielä pahensi...

mites siellä yksäitin pojilla päivä meni?

meillä herättiin tänään vasta 9.25 :eek:
pitkät unet veteli,ku nukkumaan meni siinä 22.00.
mutta olihan toi ihana itekki nukkuu noin myöhään.
no sitä edelliset yöt oli sitä kitinää,jos otti vähän takas??!

tytteli mua alkaa jo sun puolesta jännittämään,apuva!!
aika on menny nopeeta,ainakin näin sivusta seuraten!!
musta tuntui että oma raskaus eteni aika hitaasti(no nyt jälkikäteen nopeeta)
ja siinäkai sekin,kun vaan oottelin lisää viikkoja...peloissani.
niin ja piän peukut pystyssä että vauva ois kääntyny nyt oikein päin!!

tuuthan ilmotteleen:)
onko muuten toisessa raskaudessa enää synnytystapa-arviota?

kun mullahan ei ihan nappiin mennyt ponnistus...mietin että kai ne sit uudestaa arvioi!!?
no mitä minäki näitä jo nyt vatvon:LOL:
kerkeehän tuota...no,se taas pukkaa tuota vauvakuumetta.
se on jännä ku lukee tyttelin lähestyvästä synnytyksestä,nii alkaa tekee mieli mennä itsekkin synnärille!! :eek: :whistle:
vaikka se sattuu,mutta se kun saa vauvan syliin,mahtava tunne :heart: :heart:

tulihan taas juttuu...
me painutaan saunomaan koko porukka :wave:
 
no tutista pakko vielä tulla kommentoimaan..
meillä menee enimmäkseen enää unituttina.
ei oo tarvinu enää vaunureissuilla,eikä kaupassa,kylässä jne.
oon alkanut jättää kotiin tutin ku lähtään,eikä oo kaipaillut.
hyvä niin!
en tiä millon tuosta unitutista vierotan..katellaan =)

missäs muuten susa luuraa?? :wave:
 
tytteli mulla oli kans sitä närästystä ja niin pahaa etten yöllä nukkunut,vesikin närästi :kieh: toivotaan että vaavi kääntyy,tai olisi kääntynyt..ihanaa kun kohta saadaan jännätä :heart:
LS tosi ihana neukku täti :headwall:
rimppulille tervetuloa :flower:
hipkukka :LOL: :heart: ihana poika..
tutti hommista meilläkin pääasiassa nukkuessa tuttia käytetään,joskus jos itkee..autossa on aina varalta mukana..ja mun siskon tutin lähettivät pikku kakkoseen ja se sit innoissaan aina katto et millon sen tutti laitetaan sinne ämpäriin..tais olla jotain 2,5vuotias sillon..

mulla koskee päähän ihan hirveesti :'(
huomenna teen makaronilaatikkoa sellasena versiona että poju voi kans syödä..paistoin jo jauhelihan ja sipulin valmiiks..laitoin suolatonta grillimaustetta ja oreganoa..
perjantaina tulee vissiin kummi likka ja sen sisko yöks,lauantai iltana lähtevät..ovat ekaa kertaa meillä yötä..sunnuntaina sit siskon rippijuhlat..
 
:attn: Rimppuli ja Johanna, jos haluatte titonne tuonne 1. sivun listaan, niin laittakaa mulle tietoja tulemaan, lisäilen niitä sitten :wave:

Mikäs Dirlittania jurppii? Ei kait vaan kakslahkeisten touhut...

Ja miten meni Yksäidin ja poikien päivä :whistle:

Hui, kun alko ihan mahanpohjasta ottamaan, kun tuon Tyttelin jutun luin. Vastahan sinä sanoit, että ootat toista :eek: Sun on ehkä pakko tehä palstasynnytys, ainakin palstasupparit ennen lähtöä niin me kaikki tiedetään jännätä täällä :D Kuka sulla lähtee doulaksi, oma ukko vai joku muu läheinen? Näin yksin synnyttäneellä on heti tuo mielessä...

Hei, te jotka ootte opettaneet vauvan nukahtamaan itsekseen omaan sänkyyn, miten h****tissä te ootte sen tehneet |O :/ Neuvoja kaipaa hän...

-nimim. 3 viikkoa naapureiden kidutusta takana...

ja muoks. tutti on elämää suurempi asia tällä hetkellä, joten ennen ku sieltä mato kurkkii, sitä ei pois nakata :ashamed:
 
Iltoja :D

Meillä tuo pieni mies nukahtaa yleensä itsekseen. Iltatoimien jälkeen laitetaan sänkyyn, tutti suuhun, peitellään, soittorasia soimaan ja silitys samaan aikaan kun hyvät yöt toivotan --- Sitten vaan valot pois, ovi kiinni, siellä yksinään höpöttelee hetken ja sitten kääntää kylkeä ja sammuu. Näin yleensä menee. Jos itkeskelemään alkaa, sitten on mentävä nukuttamaan. Päivisin ei laiteta soittorasiaa soimaan, eikä silitellä, hyvät päiväunet toivotan ja sammutan valot, laitan oven kiinni ja sinne nukahtaa hetken päästä. Tämä on toiminut meillä aina, jos on makkarissa pimeää. Meillä on siis pimennys verho, jo senkin takia että aurinkoisella ilmalla on pakko saada pidetyksi auringonvalo pois, muuten makkarissa on tosi lämmin.
Mutta ihan pimeää on oltava, joskus kokeilin yövalolla, mutta poju vielä tunninkin päästä oli hereillä, vaikka uniaika oli mennyt hyvästi jo ohi. :/

Tutista vierotus, hui, en uskalla ajatellakkaan :eek: tai siis, Juho imee tuttia ainoastaan nukkumaan käydessä ja joskus autossa, jos kukaan ei viihdytä. Myöskin vaunulenkillä se on oltava, koska pelkää kovia ääniä ja tuossa menee autoja ohi vähän väliä, tien reunassa joudutaan kävelemään kun ei oo pyörätietä. Turvana siis siinä hommassa. Mutta ilman tuttia nukutusta en uskalla edes ajatella :eek: ehkä sitten joskus päälle vuotiaana voidaan ruveta hiljalleen kokeilemaan.
Jostakin luin, että olisi keksittävä joku muu turva sinne sänkyyn kun alkaa vierottamaan unitutista. Unilelu tai unirätti. Meillä ei ole käytössä kumpaakaan. Jossain vaiheessa vois alkaa koittamaan sitä unikaveria, jos se hieman korvaisi sitä tutin tarvetta sitten.

Ai vitsit, ihanaa kun ajattelenkin, että kohta täällä on jo tyttelillä Eemilin lisäksi toinen pikkunen :heart:
Mun siskolla on LA lokakuun 21 päivä, ja ihan jo jännittää, heillekkin esikoinen tulossa. Tulevat torstaina meille yökylään, ihan innolla odotan, että pääsen näkemään onko vatta kasvanu kuin paljon muutamassa viikossa :D Tulipa siitä mieleeni jo hänen tuleva synnytyksensä... (lyhennettiinkö se noin? :ashamed: ) Mimmoset vierailu ajat siellä on?? Ajattelin vaan, että jos tästä sitten päivävisiitillä lähtee siellä käymään, meiltä kun ajelee ainakin sen rapeen kolme tuntia sinne.. :/ vai pitääköhän sitä sitten jäädä jonnekkin yöks jos vierailuaika on myöhään.

Uusille tervetuloo :D

Tänne ei muuten juur mitään uutta, vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää. Kissat on kova juttu, on toki ollu aina, mutta nyt hokee vaan kissaa kun näkeekin jompaa kumpaa kateista. Yhtenä päivänä oli hyvä, kun oltiin keittiössä syömässä, toinen kissa saapu paikalle, niin Juho sano isi.. Hetken nauratti :D Korjasin, että ei kun kissa, sitten ei syömisestä tullutkaan mitään kun piti vaan hokee kissa, kissa, kissa.
Tänään oli aamulla hyvä kun maattiin vielä kaikki sängyssä, oltiin hereillä kyllä, yhtäkkiä Juhon sängystä kuuluu muun pölpötyksen välissä äitti isi.. nauratti ihan kamalasti. Oli jotenkin huvittava tilanne.
Taapero kärrykin ostettiin, ei sen kanssa osannut mennä, vaikka muuten menee tuen kanssa sujuvasti, mutta tuo kärry ei jotenkin vielä ollu siihen hommaan hyvä. No, vähän myöhemmin sitten.

huomenna jos on hyvä ilma, meinattiin mennä käymään eläinpuistossa. Jotain muutakin välillä.

Kipeille paranemisia :hug:

taidan surffata viellä hetken.
 
Rimppuli ja Johanna tervetuloa vaan minunkin puolesta! =)

Tytteli huh, raskaalta kuulostaa nuo närästykset ja valvomiset! :eek: Mikähän ihmeen luonnonoikku se oikeen on että viimosillaan olevan äitin ei anneta nukkua? Sillonhan sitä unta just eniten tarttis kun eessä siintää synnytys ja ajat vastasyntyneen kanssa... Toivottavasti sulla tulis väliin ees muutamia parempia öitä että saisit sillon vähän nukuttua univelkaa kiinni ja ladattua akkuja! :hug: Mutta kyllä ihanalta kuulostaa nuo valmistelut vauvaa varten! Mulla hyvä ystävä alkaa kans olemaan viimesillään ja on ihana seurata vierestä heidän odotustaan :heart:
 
Täällä kolmas keturalleen mennyt yö. Sara ihan tosi räkäinen ja yskiikin paljon. Taitaapi korvatulehdus tehdä tuloaan? Mies vie tänään lääkäriin.
Huomenna olis se kauan odotettu allergialääkärikin, saas nähdä kannattaako tuota lähteä sinne raahaamaan?! Että ottaa päähän..

Sai taas toissapäivänäkin jonkun allergisen reaktion, posket oli ihan täynnä näppylää ja kiukkus oikeen olan takaa. En vaan enää tiedä mistä sekin tuli?? Sai kukkakaali perunaa, eikä siitä ole ikinä tullut mitään. Alkaa mennä hermot noihin ihottumakohtauksiin.. :eek:

Ahaa...pitää taas mennä, raivoaa taas ihan hulluna..
 
Tervehdys kaikille!
Pojat tosiaan alotti eilen päiväkodissa.Peetu ei meinannu suostua jäämään ollenkaan :/ mietiskeli että kun ei ole kavereita sielä ei halua mennä jne. Tunnin oli itkeskelly ja sitten muuttunu kun toiseks lapseks,alkanu pälättään oikein kunnolla ja mennä viipottanu. Pessin jäin ite syöttämään aamupalalle,hauskan näköstä kun tuollanen pikku tirriäinen istuu oikeessa tuolissa pöydän ääressä ja lusikka kädessä hutkii puuroa naamaan =) söi muuten paremmin kun vanhemmat lapset :D no Pessihän oli siis ihan innoissaan koko paikasta.Nauraa räkätti menemään,uusia leluja ja paljon lapsia :) Hain sitten ruoan jälkeen molemmat kotiin nukkumaan.Hienosti meni siis Pessillä,Peetulla aamu hankalaa..
Tänään aamulla Peetu sitten alotti et ei halua mennä,ei halua mennä itkut. Pessi oikein innostu tarhan ovella ja oli selvästi innoissaan menossa,hänet vietiin Peetun kanssa ensin.
Peetun osastolle kun päästiin niin poika veti taas totaalisen stopin ja alko itkemään. Sielä oli nyt aamulla eskareita lisäks niin eihän tuo pikkunen sinne halunnut ollenkaan. On ne niin hurjan isoja Peetuun verrattuna kyllä. Sinne jäi Peetu siis itkemään taas äitin perään :'(
No,ei auta..pakko sinne on mennä.Ens viikolla alkaa koulu mulla ja on heti klo.16 asti päivät.
Tänään haen välipalan jälkeen pojat.

Tuutis teki ihanan tarjouksen ystävälleen,voi kun joku mullekkin joskus. Peetun mummi kuulema valittaa että kun ei nää poikaa..ja vain sen takia kun mä en ole pyytämässä Peetua hoitoon!!! Ei käyny mielessä että vois itekkin kysyä Peetua kylään joskus.Mä kun päätin että en kysy koska oon aina sen tehny kun Peetu on sielä ollu..Edelleen viimeks siis helmikuussa ollut mummilla yötä. :eek:
Tutti Peetulta annettiin orava vauvoille muistaakseni sillon joskus 2v hujakoilla ja hienosti jäi ilman itkuja. Tuttipullo jäi pois 1v ja niin jää kyllä Pessilläkin..nyt oon antanu pullosta aamulla ja illalla maidon. Tuttia syödään melkein vaan nukkuessa...

Rimppulille tervetuloa.

Tulihan taas tekstiä... nyt äkkiä ripustaan pyykit että kerkee äitin heittämään kaupunkiin ennen 10.30 pumppi tuntia :wave:
 
rimppulille tervetuloa :wave:

Yksäidin Peetulle :hug: Jospa se siitä lähtis menemään :) Meillä esikoinen huusi aikoinaan puoli vuotta joka aamu ku hoitoon jäi. Kummasti se itku oli jäänyt aina kun äithävisi näköpiiristä. Ja tuo satiainen keksi alkaa huutamaan myös kotia lähdettäessä :D Mikään ei ollut hyvä :whistle:

Tutista esikoinen vippasi omansa vessan pönttöön parivuotiaana ja nuo toiset sitä ei ole syöneetkään. Kiia syö jos syö, vain unille mentäessä. Ja jos sen nyt pois ottais niin tokkopa osais kaivata. Elikäs ehkä kannattais ottaa jos fiksu ois mut miähän en ole :ashamed: :D

Meillä oli sitten pikku neiti eilen nukkumassa :eek: Heräs heti kun äiti lähti, hetken märis (tosi pienen). Meijen äiti kääräs tytön peittoon tiukasti, tehtiin "pesä" matkiksiin ja heijattiin hetken. Pimatsu nukahti ja nukkui ja nukkui... Ainut mikä havaittiin niin ääntä piti olla ympärillä paljon tai uni katkes. Tytöllä ois ollut ruoka-aika klo 12 mutta heräs syömään vasta klo 13.10! Äiti välillä soitteli ja oli epäuskoisen kuuloinen :) Syönnin päälle tuota masua selvästi kipristeli ja ihmekös tuo oli kun mieletöntä vauhtia imi maitoa. Nykäsin jo välillä pullon pois ja sanoin että hengitä välillä :eek: Kipristelyt loppui pulautukseen ja pimatsu nukahti uudelleen. :D Äiti tuli tyttöä noutamaan kolmen jälkeen ja näki miten toinen nukkui. Keskellä olkkaria jumalattomassa metelissä! Pyysi meitä sinnekin elämöimään :LOL: Ja totes ettei myö varmaan uskota että pieni huutaa ja huutaa... Jos en ois sitä huutoa kuullut niin eilisen perusteella en uskoisi. No niin hyvin meni että uskallan pyytää tyttöä toistekin tänne =) Kiiukka vaan oli mummista pikkusen mustis. Ei mitään että miä pidin vauvaa mutta kun mummi piti niin neiti vitis mummin koivissa :LOL:

Kuulemma kotonakin oli nukkunut hyvin illalla peittoon tiukasti käärittynä. Pitääkin kohta soitella ja kysellä menikö yö sitten päälaelleen kun päivällä niin hyvin nukkui :ashamed:

tiipii on sen ystävän vauvasta kyse jolle boxin tein ja ei ole esikoinen vaan kolmas lapsi. Pojat vaan on olleet ns. "helppoja" vauvoja.

Oi tyttelillä alkaa olee jännät ajat! :) Palstasynnytys ois mainio juttu niin kuin mammoliino ehdottikin :D Muista pitää meijet ajan tasalla :attn:

Pitäisköhän meijen luopua koirasta :whistle: Kiia tuntuu hoitavan sen hommat rikkaimurina tuolla pöydän alla. Kuuluu vaan nam nam :LOL: Mitähän sattumia löysi?

Saralle paranemisia :hug: Ja uusien taitojen saavuttajille onnea! :flower:

mammoliino meillä on Kiia nukahtanut aika pienestä itsekseen (onneksi... muistaa Jepen nukuttelut aikanaan :kieh: ) Tosin tyttö nukahtaa tutin tai maitopullon kanssa :ashamed: Pitäis opettaa pois pullosta tai vaihtaa se vesipulloon mut miä oon laiska ja mukavuudenhaluinen enkä jaksa nyt alkaa tappelemaan :ashamed:
 
Jaahas tuntuu täälä olevan muillakin sellaset tenavat jotka pistää suuhunsa kaiken mitä löytyy |O Silja kävelee melko hyvin jo tukea vasten, kaikki tavarat saa kyytiä- cd:t, dvd:t, vinyylit, kaukosäätimet, lehet, kirjat..... ja jos vaan jotain suuhun sopivaa löytyy niin sinnehän se pitää työntää :headwall: kuminauhoja ja muovinpalasia on menny alas ja yks päivä kolus mun kouluvehkeitä ja söi pyhekumista palasia. Ja jos jotain lehtiä tai muita papereita tulee vastaan niin niistä kans heti revitään hampailla syömistä.
Ja sitten mikään rakeinen ruoka ei taho kelvata mutta roskat sitäkin paremmin :LOL:

Millon tää vaihe oikeen loppuu? :whistle:
 
Kiitoksia kaikille tervetulotoivotuksista :flower:

Vihdoin pääsin kahvikupin kanssa koneen äärelle ;). Poika nukahti parvekkeelle vaunuihin ja mä sain joka-aamuisen imurointiurakan hoidettua... Älkää vain luulko, että olen joku himosiivooja, EN! Meidän tuolta koiranretaleelta tuppaa taas lähtemään karvaa ja hiekkamäärä eteisessä on melkoinen... Mua ahistaa kun poika ryömii tuolla lattialla ja keräilee itselleen mustan rintakarvoituksen joka kerta. No nyt karvat ovat taas hetken imurissa (illalla lattia on taas saman näköinen kuin äsken) ;).

Tuutilulla ja PuPu 10-07, voikun meilläkin nukahdettais itsekseen... Valtteri on tainnut opettaa vanhempansa siihen, että vieressä pitää olla, jotta uni tulis. Nyt ollaan viikon verran yritetty saada poikaa itsekseen jäämään tekemään unta sänkyyn, kerta kerralta menee ehkä paremmin, mutta melkoista mekastusta se vielä on. Pojalla on melkoinen meno täällä päivän aikana ja vaikka kuinka iltaa rauhoitettaisiin, touhu ja liikkuminen jää päälle kun viedään nukkumaan omaan sänkyyn. Nyt kun nousee pinnoja pitkin seisomaan, sain eilenkin käydä laittamassa pojan 5 kertaa takaisin pitkälleen. Pienistä ininöistä en sinne kipitä, mutta kun huuto menee "hervottomaksi" ei se unikaan sitten tule, jos ei rauhoita... Eikä tuossa taida olla muuta kikkaa kuin vaan malttaa itse, eikä jäädä siihen sängyn viereen istuskelemaan?! Kun käydään poika keikauttamassa pitkälleen, rauhoitellaan hänet ja taas sanotaan hyvää yötä. Jää sinne ihan rauhassa, mutta hetken perästä keikkuu taas seisaallaan. Onko muita vastaavia herhiläisiä? Poika kyllä sitten nukkuu ihan hyvin, kun saa ensin unen päästä kiinni.

Mitenkäs teidän ipanoiden sapuskoinnit menee päivän aikana. Antaako teistä moni jo 2 x liha/kana/kalasapuskan päivässä?

Nyt täytyy ryhtyä makselemaan muutamia laskuja...

 
Mammoliino eipä se teiän tytön kaimakaan täälä itekseen nukahtele... joskus tosin jos on kovin väsyny niin saattaa nukahtaa samantien kun sänkyyn laskee, mutta yleensä kyllä joudun nukuttamaan tuolla makkarissa ja monesti siihen se tunti hurahtaa :headwall:
 
Ihanaa kuulle että yksäidin Pessillä hoito alkoi noin hyvin! Kyllä se Peetukin sopeutuu, ihan varmasti.

Täällä se ketutus jatkuu, Mammoliino oikeilla jäljillä, mies on suurin ärsytyksen aiheuttaja tällä hetkellä..
En edes jaksa alkaa täällä purkaa mikä kaikki risoo, tekstiä voisi tulla sivukaupalla, ja ei niin painokelpoista :kieh: :kieh:

Saralle paranemista!

Mites Melina jakselee?

Meilläkin Eemi nukahtaa itsekseen pullon kanssa sänkyyn, en ole vielä ajatellut pullosta vierottaa, en jaksa :ashamed: Tässä tulee näitä muutoksia yllin kyllin kun se hoito alkaa, en tohdi "järkyttää" tätä hyvin toimivaa systeemiä.
Yösyötöt menneet niin ja näin, toissayönä söi klo 05, viime yönä klo 02 ja 05. En edes jaksanut kauaa pistää hanttiin, olin niin poikki.
Ensi yönä taas kokeillaan..
 

Yhteistyössä