~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

Pikkasen mulla palaa käämit tän uudenuutukaisen hienon sivun kanssa... Tosi kiva päivittää tota etusivua kun tää vinkuu että liikaa merkkejä ja kuvia?!??!?! Tai jotain :mad: Loistavaa uudistumista!! Kertakaikkiaan... Nanakin on siirtynyt näköjään ton listan mukaan takaisin mystisesti odottajiin...

:kieh: :kieh:

Koitetaas vielä...

Äkänen mama-L 34+2
 
Hellou, täälä ei mitään uutta joten en ole kirjoitellut, juttuja käynyt vilkuilemassa kyllä:)

Mutta nyt kun näin uudet sivut niin kyllä ovat visuaalisesti rumat!:O Ihan keskiaikaiset, kömpelön näköiset ihan kun joku proto! Tarkkuja vaan tekijöille että kyllä te parempaakin jälkeä nykyään saatte aikaan ;)

Taikamyrsky 34+1

Pitäis vissiin lähteä ostamaan puuttuvat vaavin kamat, huomasin kun kirjoitin nuo viikot että aikahan hupenee...sitten taas voi keskittyä johonkin muuhun tekemiseen tulkoon sitten ajoissa tai myöhssä.
 
äh mä en tykkää näistä sivuista nyt ollenkaan... no kai näihin tottuu

meillä vähän nyt huonoja päiviä, mun isä on sairaalassa, ainakin nyt vielä tän päivän ja sit saa tietää taas vähän lisää sen tilasta, ja poika on vetänyt yöunet taas pirstaleiseks kitinäks.
viime yönä puol 4 aikaan vihdoin rauhottui kun otettiin viereen nukkumaan ja nukkui sit p uol 8 asti.mies onneks antoi mun loikoilla ysiin :heart:

nyt poika tuo tyynyjä tähän ruokailuhuoneen/keittiön lattialle,eli taitaa olla sintillä vähän väsy : /
 
Moikkelis

Ulkona ihanan syksyinen ilma, alkaa tää flunssa itellä helpottaa niin suunnittelin pientä kävelyreissua raikkaassa ulkoilmassa =) Lämpimästi vaan päälle kun tuulee.

Kyllä huomaa että tuo vauva tuolla kovasti kasvaa ja tila käy sillä ahtaammaks, eilen illalla tuli semmosia potkuja että välillä ei tuntunu enää kovin miellyttävältä :D Kiva kuitenkin että liikkuu. Saa aina naureskella kun maha heiluu ja tuntuu että vaavi koittaa työntää jotakin osaa itestänsä mahanahkan läpi =D

Kirpparillekkin ois kiva mennä taas kierteleen ja kattoo jos tarttuis vauvalle mukaan jotakin. Ja ehkä itellekin :)

ainiin,tänään on poksumispäivä taas

miraaz ja vaavi 32+0 pokkkksss :heart:
 
Näiden uusien sivujen ulkoasussa on varmaan pyritty hienompaan ilmeeseen kun ennen, mut minusta nää on sekavammat kuin ennen. Sit noi sivustolle kirjautumispäivämäärät tulee ärsyttävästi häiritsemään tekstin päälle, joten toivottavasti ne vielä viimestelis näitä sivuja. Mut totta, et varmaan näihin tottuu ajan kanssa. :)

Mä olin eilen äiskän kaa pienessä naapurikaupungissa ostoksilla, mut en saanut mukaani, kun yhden pikkubodyn, puuvillamyssyn ja kumiankan kylpykaveriks. :) Eipä ollu kummonen valikoima tuolla kaupungissa. Olisin tarvinnut äitiyslegginssit ja neulepaitaa, mut eipä löytyny. Kaikki mammahousutkin alkaa painamaan mahasta tai sit ne ei mee enää päälle, kun takapuoli ja reidet on levinny. Pitäs jotenkin kitkutella nää puoli toista kuukautta syyskeleissä. Mitähän sitä päälle laittais? Toiseen naaprikaupunkiin en oo ihan heti lähdössä ostoksille, vaikka sieltä vois kyllä jotain löytyä. Tosin kovin isoja äitiysvaateostoksia ei enää näin loppuvaiheessa kehtais ees ostella...

Tänään olis eka kerta perhevalmennusta. Katotaan tuleeko mies ajoissa kotiin töistä, niin päästään lähtemään - se kun ei oo ollu kovin innostunut näiden ekakertojen aiheista. :D


Tatara ja tirriäinen 34+4
 
Hmm... mitähän näistä uusista sivuista nyt sanois. Tottumista ainakin vaativat :/

Eilen poksahtivat taas viikot, mutta kun tänne ei päivällä päässyt niin jäi sitten poksumatta. Otan sitten vahingon takaisin nyt, eli POKS 31+0 :)

Tänään oli vuorossa neuvola ja meidän "oma" kätilö oli edelleen lomalla. Mut se ei haitannut kun sijaisena oli meidän tuleva neuvolantäti. Todella mukavalta tuntui, joten eipä sitäkään tarvitse enää "murehtia" :) Sit vähän kuulumisia:
rv 31+1
paino +414g/viikko (ensimmäinen virallinen lisäkilo)
turvotus -
RR 118/70
prot -
gluk -
SF 29 (mentiin keskikäyrän yli ja siltä alkaa kyllä tuntuakin, vatsa on kasvanut ihan silmissä)
syke 150+
liikkeet ++

Kaikki siis jälleen ihan hyvin, parin viikon päästä seuraava käynti. Osui samalle päivälle synnärikäynnin kanssa, joten toiseksi viimeinen työpäivä lyhenee mukavasti :D Vielä tosiaan on sellainen fiilis, että loppuun saakka jaksan töissä. Ainoastaan tuo alaselkä huolettaa, se kun vihoittelee välillä ja tuntuu että yhä kiihtyvällä tahdilla.

Hyviä päivänjatkoja kaikille mammoille :wave: palailen paremmalla ajalla.

Sähikäinen ja Nöttis 31+1 :heart:
 
Onkos nää sivut siis joku beta-versio, niinku tuolla yläreunassa lukee tuossa kaksplus-systeemin kohdalla. Vai onko se aina lukenu siinä, että en oo vaan huomannu aiemmin? :D no mut anyway, jos nyt beta-versio, niin sithän todennäköisesti vielä muuttuu nämäkin..

Mutta laitetaanpa eiliset neuvolakuulumiset..

Viikko: 33
Paino: +479 gr/vko (ei oo vielä tullut lähellekään kymmentä kiloa, josta oon kyllä iloinen..)
Turvotus: -
RR: 123/86 (alapaine jatkaa nousuaan, vaikka yläpaine laskee..)
Pissa: puhdas
Hb: 128
Sf: 29
Tarjonta: RT (vihdoinkin..)
Syke: +
Liikkeet: ++

Jeps, pitää jatkaa kirjoittelua paremmalla ajalla ja parempana päivänä. Nyt jostain syystä kädet, tai siis sormien nivelet niin himputin kipeenä, että ei oikeen pysty kirjoittelemaan..

Syksyiset viikon jatkot!

Miukatti 33+1 (33+3)
 
Onnea Nana09! =)

Tänään on taas itsellä sellaanenki päivä jotta.. Aamulla soitettiin neuvolasta ja peruttiin aika, ku neuvolatäti on pois tänään ja huomisen vapaalla.. ehkä menee ens viikolle ku saan uuden ajan, lupas soitella vielä myöhemmin sen takia:kieh: Onneksi vauveli liikkuu, mutta muuten olisin halunnut saada tietää onko kaikki hyvin, verenpaineet, hb, sf... Niin ja kun tuo sf on täs ollut melkein koko ajan sielä yläkäyrien yläpuolella.

Täälä oli jollakin muullakin toinen rinta ihan älyttömän kipeä. Itselläki oli pari päivää, melkein jo soitin lääkäri aikaa ym. mutta sitte kokeilin vaihtaa imetysliivit päälle, on siis väljemmät ja kaarituettomat. Niin kipu helpotti. Luultavasti maitotiehyet vain oli "tukos" tai siis sen verran ahtaalla normaaleissa liiveissä..

Nyt tämä mamma menee touhaamaan jos sillä tuo suuttumuskin laantuisi :D

teijuli 31+5
 
Just joo..yritin nostaa pinnasängyn makuuosaa ylimmälle tasolle ja kaikki meni siihen asti hyvin kunnes tuo neiti tuli ja työnsi sitä makuuosaa vastakkaiseen suuntaan ja se oli vielä toisesta päästä kiinni ruuveilla kun en ollut ehtinyt kun toisen puolen ruuvaa irti ja niinhän siinä kävi että se levy rupesi kaatumaan ja tietty repesi sieltä kiinniolevista ruuveista ja repi koko lastulevyn paskaks.. Meil ei sit oo pinnasänkyy..
Itte et voi tehä näköjään yhtään mitään, pitää varmaan odottaa miestä joka kerta kotiin sillonkin kun kynsi katkee ettei itte tartte tehä mitään saamari sentään!!!!. Ja sitä saa odotella tuomiopäivään asti kun se siellä tontilla on viikonloputkin kiinni.
Nyt kasvo k***ä otsaan ja v***ttaa suunnattomasti. Meillä mitään rahaa nyt mihkään pinnikseen ole laittaa enään!!!:mad: Nyt meni hermo ja into loppu kokonaan tähän vauvahössötykseen niin kertakaikkiaan, prkl!!:headwall:
 
Mitenhän lie tää toimii??? Ei niinku hajuakaan tuleeko tää perille, mut kokeillaan..

Eilen alkoi siis BB 24/7 :D Ja heti 20-01 töllötettiin miehen kanssa. Sitten oli pakko luovuttaa vaikka justiin pääsivät sinne paljuun ja muualle :D Kyllä joo, se koukuttaa jokakerta. Viimekin vuonna otin sen 24/7, mut vasta joskus puolenvälin paikkeilla. Nyt ihan alusta lähtien. Mä vaan tykkään tollasista ja kaikista muistakin reality jutuista! Paha vaan kun tota töllöö tulee töllötettyä nyt liikaa, mutta ompahan tekemistä kun/jos vauva valvottelee myöhäänkin.. Seliseli :saint:

Käväsin tossa pankin sivuilla ni katoppas kun oli kelalaittanu mulle airaspäivärahat tilille, enkä moisesta edes tiennyt.. luulin että työnanaja makoi ne jo, ja siis maksoikin, mutta normitilistä -300€. Aattelin että no kai noilla pärjää kun kesälomarahojakin oli vielä jäljellä, mutta tämähän oli postiivinen ylläri että vielä lisääkin sain :) Nyt vaan shoppailee jtn kivaa itelleni sitten talveks/syksyks. Nimittäin kävin vaatekaapit alkukesästä läpitte ja heitin kaikki kulahtaneet vaatteet roskiin ja kuisollakkaan mulla ei ole pitkähihasia että pakko ostaa!! Joo ja vauvalle pitää ostella vaippoja ja muuta sellasta varastoon.. Ja pienimmäiselle alkaa kaikki housut olla lyhyitä kun kesän aikana näkyny venähtävän..

Masussa ahdasta, hyvin liikkuu. Nahka venyy ja paukkuu.. Ensviikolla neuvolalääkäri. Se on sitten viimenen ennen synnytystä. Saapa nähdä onko mitään alakerrassa tapahtunu. Tuskin kun ei ole muidenkaan aikaan..

Syksyistä viikon jatkoa!!! :wave:

Hanttaliini ja neitinen 34+4 :heart:
 
Joo näyttää siltä että beta on kysymyksessä:
http://kaksplus.fi/sisalto/kaksplussan-testisivusto-avattu-1607

heikku. Onko teillä Ikeaan pitkä matka? Siellä on alle 50 e se perus pinnis.

24/7 on myös meilä tilattu ja 1 aikaan eilen mekin luovutettiin. Viime vuonna usein nauhotettiin yöllä jos näytti siltä että jotain saattais tapahtua :whistle: Töissä oltiin vakuuttuneita että tämä äitiysloma ja raskaus oli laskettu juttu BBn alkuun :LOL:

Perjantaina neuvola ja hammaslääkäri peräkkäin. Tällä kertaa odotan kyllä enemmän hammaslääkäriä kun nää hampaat liikkuu suussa vieläkin :O

Sofiia 31+0
 
Neuvola kuulumisia

Aterian jälkeinen sokeriarvo 6,9
Paino 509g/vko (eli näillä näkymin näyttäs siltä ettei menis se 90kg rikki! )
Turvotus +
RR 134/81 ja 136/75 (todennäkösesti noin huimat lukemat miulle johtuu tästä järkyttävästä tenttistressistä -_- )
Pissa puhdas
Hb 119 (tippunu taas päivittäisestä rautatableteista huolimatta -_- )
SF 30 ( tosin oli muutaman sentin isompi ensin, muta mokoma vaihtoi asentoaa ja uppos lonkkien väliin piiloon)
Liikkeet ++
Syke 140 +
Tarjonta RT
Vähän oli huolissaan noinki kovasta liikehdinnästä, lähinnä siitä ettei sitten jossain vaiheessa jämähdä perätilaan. Ei myöskään ollu täysin varma sen hetkisestä tarjonnasta/ tarjonnoista, joten ottaa miut ylimääräselle käynnille ens kuun alussa, jolloin kiertävä ultra on taas paikalla.

Menhit ja Mr. Hyde 33+4
 
Joku kysy isosta sf-mitasta, mulla on ollu ihan kiitettävät, menee yläkäyrien yläpuolella. Rv 27+? oli 29cm, rv 30+1 33cm (lääkärin mittaama) ja nyt rv 33+0 harjottelija sai 34cm ja terkka ku oikee mittaa kiristeli 33cm :D joka kerta on ollu kyllä eri mittaaja, mut tollasii ne on saanu. Ja joka kerta ollu raivotarjonnassa. Sanoks joku täälä muutes et jos on perätilassa ni ois pienempi sf?? Ku mun terkka sano just et sillo on isompi! Eikä oo muute kukaa oikee siitä mitää sanonu , mut ku mää oon siitä itkeny et pelkään et tää on iso ni sano terkka sit että niin meneehä tuo sf:kin yli käyrien. Eli jos mä en ois mitää sanonu ni ei kait sir terkkakaa? En tiiä..

Mäki tykkään kyllä jostai reality-ohjelmista, mut bb on kyllä mun mielestä niin sairasta ja alasvajonnutta että mä en todellakaa kato sitä sekuntiakaa :D

Jotai muutaki mun taas piti kommentoida mutten muista mitä, joten olkoon tässä sit.

MissHappy rv 33+2
 
Vauva oli asettunut painon suhteen jo keskikäyrälle eli arvio oli nyt 2300 g. No ehtiihän tuo kasvaa vatsan ulkopuolellakin. Kohdunkaula kasvaa täälläkin. Oli muuttunut 3,5 cm:stä 5 cm:iin...Lääkäri totesi, että näillä viikoilla riittäisi puoletkin. Tarjonta oli rt. Tästä todettiin, että näillä viikoilla vielä ihan sama missä on ? Istukkaa epäiltiin osittain kohdunsuulla olevaksi. Sisäultrauksella selvisi kuitenkin onneksi, ettei ole. Verenpaineet jotain 147/85. Seurataan todettiin. Ateriainsuliinien pistäminen oman harkinnan mukaan. Jos syö vähän, ei kannata pistää, koska laskee liian alas. Aamuaterialla taas annoksen nosto. No kontrolli kahden viikon päästä. Sitten viikon välein. Käynnistys aikaisintaan rv. 37.

Juupa juu... Katsellaan. Huomenna kaksipäiväiseen kokoukseen rapuja syömään.

Discovery 33+3
 
Piti vain tulla hihkumaan tännekkin kun nyt tuo äippäloma viimein alkoi ja huomenna saa nukkua... JEEE=)

BB on kyllä sellainen ohjelma että sitä ei täällä katsota, jo mainokset on ihan tarpeeksi.

SF mitta on täälläkin ollut korkea, oliko se nyt sit 31+6 34cm, mutta minä onneksi olen päässyt kättärille pojua mitatuttamaan ja perjantaina oli taas uusi kontrolli.

uni ja poju 34+6
 
Helou!

Apua kun tää on muuttunut...en meinaa ees osata käyttää ja tuntuu todella oudolle...ja jos tää siis vielä muuttuu niin kääk...:)

Lara:
Tein kuten sanoit ja oikeesti se rintakipu helpotti, kiitos vain!!! Eli lämpöstä pidin koko eilisen päivän ja tänään tuntuu jo tosi paljon paremmalta. Supistuksetkin helpotti, johtui varmaan siitä rinnan kivusta kun mulla kipu yleensä jostain syystä lisää suppareita...

Kävin tänään neuvolassa ja olen jotenkin nyt "järkyttynyt" siitä että mun sf-mitta oli laskenut...2 vkoa sit se oli 29cm ja nyt 28.5cm (sama mittaaja) eli voimakkaasti laskee, lähes hipoo alinta käyrästöä... Onko kellään muulla käynyt näin nyt tai aikaisemmissa raskauksissa?!
Terkkari sanoi että johtuis siitä että vauva ois kääntynyt raivotarjontaan mut mä en ole varma onko se oikeesti kääntynyt kun potkut tuntuu kuitenkin navan tasolla tai nivusissa ja sitä on jo aikaisemmin veikattu olevan pääalaspäin mut aina se on ollut sit perätilassa kun tarkemmin katottu esim. ultralla. Ja tunnen kuinka se vauva pyörii ja välillä on aika poikittainkin...

Seuraava neuvola reilun parin viikon päästä ja sit katottais ultralla tota asentoo... Mietityttää vain toi sf-mitta, et jos vauva ei kasvakkaan normaalisti...

Muuten kaikki arvot ihan ookoo. RR 127/65, pissa ok, hB nousee edelleen, nyt 129, Vauvan sykkeet 154...alkuun oli 170-180 mut kuulema liikkui kovasti ja hetken päästä tasaantui...

Mut tämmöistä...

Hyviä vointeja kaikille!!!

-Kultasiipi & Pikku-neiti Ilmari 33+5

p.s Ostin tossa jokin aika sitten vauvakirjan pikkuiselle...sellaisen Koiramäen version (oon koiramäki -fani=) , oli aika ihana vaikka aika perueepos mut silti:)
 
Vieä kysymys...

Mitenkä te "tulette" tänne palstalle nyt kun tää "uudistunut"... Kun aikaisemmin kun kirjauduin sisään ja klikkasin omaa nimimerkkiä pääsin sellaiselle sivulle jossa oli oli pötkössä mun kirjoitukset ja kun klikkas viimeistä niin pääsi keskustelussa sille kohtaa mihin viimeksi kirjoittanut ja sit oli siitä kätevä lukee eteenpäin... Nyt musta tuntuu ettei sellaista mahdollisuutta ole, vai onko? Mun piti nytkin keskusteluista hakea tää lokakuun pino ja sit selata läpi viimeisimpään omaan kirjoitukseen... on vaan hankalampaa... Kertokaa mulle mitä en ole hoksannut!!!:LOL:

Kiitoksia jo edeltäkäsin =)
 
Huomenta!

Meillä oli eilen eka kerta perhevalmennusta ja oli vähällä ettei menty, kun mies tuli 5-10min ennen sen alkua vasta kotiin. Sano, et oli muistellu sen alkavan puoli tuntia myöhemmin. :kieh: Mut hypättiin suoraan autoon ja onneks terveyskeskus on tossa puolen kilsan päässä, niin ehdittiin just ajoissa paikalle. Mua olis niin ärsyttäny mennä sinne myöhässä! Itse valmennus nyt ei kovin erikoinen näin ekalla kerralla ollu, mut oli hauska nähdä muita odottavia pareja - viidestä muusta parista kun kolme oli tavallaan tutttuja. Siis silleen, et tiedetään nimeltä ja naamalta, mut ei oikein muuten. Aika hiljasta ja vaivaantuneen olostahan se oli, kun ringissä vuorotellen omista jutuista kerrottiin, mut ehkä se siitä seuraavilla kerroilla rentoutus (?). Me muuten miehen kaa luultiin, et tuo valmennus ois ollu ihan vapaaehtoista ja et sinne voi mennä jos huvittaa. Ne oli kuitenkin järjestelly just meille kaikille tulijoille oikeen määrän penkkejä ja vielä meidän tulon jälkeenkin odoteltiin yhtä paria, jonka olis pitäny tulla, mut ei sit lopulta ilmaantunutkaan paikalle. Tuli sellanen olo, et siellä oletetaan kaikkien automaattisesti käyvän.

Eipä tässä sen kummempia tällä erää... Jatkan sateista päivää gradun parissa.
Hyvää päivää teille!


Tatara ja tirriäinen 34+5
 
Viimeksi muokattu:
Heissan:flower: Ompas täällä ihanan freesi ilme...
Jippiaiei, kahden päivän nettipimento on ohi! Vuorokausi ihmeteltiin ja ooteltiin josko ois ihan väliaikanen katkos ja sit lopulta tein vikailmotuksen. Siittä meni vielä vuorokausi, kun viat saatiin korjattua. Ite vielä pärjäs, mutta tolla teiniraasulla oli kauhee ahistus, kun ei päässy chattaa jonkun ihastuksensa kanssa;) Jotenkin liikkistä, et nyt se sit alkoi oikeesti. Mä jo valmiiks mietin ekoja sydänsuruja, jotka ennemmin tai myöhemmin tulee myös kuvioihin.. Mut ihana kattoo toista tollasessa "tilassa":whistle:
Kultasiipi Eihän sulla vaan vaavi olut laskeutunut lähtöasemiin. Esikoista odottavilla saattaa vauva kiinnittyä jo aika ajoissakin ja sillon yleensä toi sf- mittakin nytkähtää paikoilleen hetkeksi.
Meillä "vanhoilla" tekijöillä vauva laskeutuu vasta synnytyksessä, että kärsitään loppuun asti ahtaudesta.
tuun palstalle ihan suoraan lokakuisten sivulle (jää koneen muistiin) ja oon vaan aina lähtiissä kattonu millä sivulla oon. Mä kun käyn lukemassa näitä aamuin illoin, niin ei aina tuu kirjotettua..

Toi on muuten aika yleistä, että (pakko)levon jälkeen kohdunkaulan pituus voi olla pidempi. Ainaskin mitä näiltä palstoilta lukee. Samoin jos ipana on ollut alhaalla ja painanut kovasti, niin ainakin ihan maalaisjärjellä ja fysiikan lakien mukaan se voi sieltä lantiokuopasta "nousta".
Ystäväni kolmosia odottaessaan joutui aikasessa vaiheessa vuodelepoon ja aluksi ihan jalat korkeemmalla kuin muu kroppa, ettei pirpanat oisi painaneet ja näin ärsyttäneet kohdunkaulaa. Kyllä sillä tilanne parani niin, että pystyi jo vähän liikkumaankin ja istuskelemaan sängyssä enemmänkin.

Täällä on hyvin :snotty: olo.. Sarvikouono ahkerassa käytössä, kun ei oikein muuta troppia pysty käyttämään. Pikkasen meinaa toista puolta kolottamaan, mutta yritän sinnitellä. Mulla on jo valmiiks ahdas toi toinen rööri, että melkeen aina se sen tulehduksen sinne tekee

Pikkumies napsuttelee kylkiluita jaloillaan, tuntuu aika imakasti kun saa jalan irti etupuolelle.
Liikkeet on vähentyneet, mutta en oo vielä huolestunut (ehkä). Nää mitä tuntuu, niin ovat aikas mojovia kuitenkin, harvemmin niitä kuiteskin tulee. Aattelin et jonkinlaista rytmiä on alkanut elämään=)

Tänään kävin ostamassa kaikkea pikkuvarustusta; septidiniä, vanupuikkoja, pari tuttia, vaippoja, kertisliivinsuojia sairaalaa varten (en aio pyykätä siellä kestoja), kaksi tuttipulloa..
Ihanaa kun on nyt noitakin jo varastossa.

Tässä oon kovasti kutonut pikkusukkia ja lapasia ja nyt ois tarkotus alottaa nuttu ja pöksyt. Sitten vielä pikkunen pipo/hattu. Ihana tehä noita kun tulevat niin äkkii valmiiksi

Mukavaa odotusta, loppukiri päälle!!!

:wave:puskajussi ja Onni 34+2:heart:
 
Kuinkahan tämä oikein toimii...menee tekstit jonnekkin bittiavaruuteen ja sitten menee hermot =(
Neuvola olis ensi maanantaina ja vaakalle nousua jo valmiiksi jännitän, vaikka herkkuja olenkin koettanu nyt vähentää ..huom, koettanu. Muuten ruokahalu ajottain suuren suuri ja ajottain hukassa kokonaan....pitäs jaksaa siivota ja uloskin olis mentävä, täällä +4 astetta ja nuo uunit ois kiva saada lämpiämään. Tänään ilmeisesti saadaan vielä hoitopöytä ja pinniksen peitot yms on pesty ja kuivaneet, pääsee laittamaan tavaroita paikalleen...sitten ois vielä hankittava jotain pientä...nan:ia varalle, liivinsuojyksia, devitolia ja cuplatonia varalle ja jotain rasvaa nänninpäihin jos kipeytyvät..meiltä kun apteekkiinkiin on melkein 20km suunta niin mielummin ostaa varalle kun sitten varta vasten miettii kuinka sais haettua 4 lapsosen kanssa ..*nauraa* mitäs vielä ois tekemättä, noh, sairaalakassiin en ole vielä ajatustakaan uhrannu, kai sitäkin pikkuhiljaa vois alkaa ainakin ajattelemaan...Lara:lla ainakin jo niin mukavasti viikkoja ja perästä me kaikki tullaan viikko viikolta ...kohta alkaa jo jännittämään =) ja pelottamaan =)

Neila rv 32 + 3
 
Pikaseen vaan kirjoitan vähä tännekkin.

Mua on supistellut paljon viime aikoina. Eilen illalla tuli oikeen kunnollisia poltto supistuksia ja jouduin meneen sairaalaan kun kotona ei pystynyt enää olla. Käyrille niitä supistuksi piirtyi muutama (3 20min aikana) No tilanne onneks rauhoittui vielä. Kohdunkaula oli toki enää 2cm ja auki paikat 2-3cm. Nyt odotellaan kotona mihin tilanne tästä kehittyy. olo ei ole todellakaan mikään hyvä. väsyttää, mahaa supistaa, olo on jokseenkin huonon oloinen.


auroora "viivinen" 35+0
 
Täällä on iskeny joku kumma väsymys...ei oikein meinaa käynnistyä kuinkaan uuteen päivään ja mahakin meinaa temputa minkä ehtii...noin tunnin siivoilin autotallia ja sitten iski taas väsy ja pakko vaan kammeta lepäämään....ei auta ei...
 

Yhteistyössä