~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

Sähikäinen minä olisin kait jo älähtänyt tuollaisesta :$ :|

Mulla on lääkärineuvola torstaina (28+4), saako sieltä painoarviota? Viimeks on painoarvio annettu rakenneultrassa, olisi kiva tietää missä mennään. Omasta painosta ei tarttis saada tietoo, se on varmaan noussu rytinällä :kieh: :/

Onkos muut tehny miehelleen isyyspakkausta? Mä tein ja annoin maanantaina synttärilahjaksi, tykkäsi kovasti =)

MinkuK ja Möttönen 28+3

PS. Joko sinne FB ryhmään pääsis kun alussa ei huolittu?
 
moni onkin käynyt neuvolassa nyt, mut minä myös...

rv 31+5
turvotus -
paino +400g/vko (yhteensä jo n.15kg)
rr 108/66
hb 126
pissa puhdas
sf 34
rt
syke 135
liikkeet ++

neuvolan tätsykkä suositteli rautaa syömään, sanoi että kaikkien kannattaisi ruveta syömään rautaa oliko se nyt vko 20 jälkeen vaikka hb olisikin hyvä. hb ei kuulemma ole täysin sama kuin rauta ja koska vauva käyttää äitien rautaa koko ajan kannattaa sitä ruveta jo syömään synnytystä varten että sitten hb ei pääse laskemaan todella alas. Ja näin tämän kaiken ymmärsin hänen puheestaan, oli niin suomenruotsalainen että suomi oli välillä vähän hakusessa välillä.

Perjantaina pääsekin sitten kättärille mittailemaan pojua ja seuraava neuvola on 17.8.

uni+poju 31+6
 
Uni-hki, kaikkien ei pidä syödä rautakuuria viikon 20 jälkeen. Minulla on koko ajan hemoglobiini lähempänä 140. Viimeksi heti synnytyksen jälkeen oli 134. Eli joillakin ihmisillä vain on korkeat arvot, eivätkä ne välttämättä mihinkään laske synnytyksessäkään.

Minullekin neuvolassa väitettiin ensimmäisen lapsen kohdalla, että kohta joudut sitten rautaa syömään. Sanoin siihen, että elimistöni on sellainen, etten koskaan tarvitse lisärautaa. Enkä ole tarvinnutkaan. Tämä kulkee äitini puolelta perinnöllisenä.
 
Minä myös kävin juuri nauvolassa..

rv 31+1
tutvotus -
pissat-
paino +360g
sf 29,5
rt
syke n.140
liikkeet++
hb 124

Ensimmäistä kertaa oli mukana tässä odotuksessa mies ja esikko neuvolassa. Ajattelin ottaa nyt loppu ajasta esikkoa silloin tällöin mukaan. Jos vaikka hahmoittuisi vielä paremmin tämä odotus myös hänelle. Mies tuli mukaan kun keskusteltiin poliklinisesta synnytyksestä meidän kohdalla. Ollaan tosiaan sitä ajateltu jos kaikki menee hyvin. Siinäpä ne..

Nyt lähden ompelemaan vaaville pussilakanoita ja syys kuosia olkkariin. Tää on niin tätä pesänrakennusta taas ;)

Taikamyrsky
 
Neuvolalääkärillä käynnista on todella hassua jos ei ole yhtään käyntiä mulla tässä kolmannessa raskaudessa on 3 käyntiä vaikkakin mulla on naikkarilla käynti loppu raskaudessa ei kyllä huvittaisi olla suurinpiirten perä viikoilla ronkittavana
2 viimisintä raskautta samassa neuvolassa eri terkka edellisessä raskaudessa olin vain 2 lekurikäyntiä synnytystapa-arvio oli 3 lääkäri käynti


kunnat ja kaupungit haluaa näimmä säästää vääristä kohista
 
Meijän kunnassa on tietääkseni myös kolme lääkärikäyntiä myös uudelleen synnyttäjillä.

Kävin eilen lääkärissä ja ensi viikolla sitten uudelleen. Luulin, että tämä viikon välein ramppaaminen alkaa vasta 35 viikon jälkeen, mutta alkoikin jo nyt. Noh, toivottavasti saan pienen paussin ensi viikon jälkeen!

Kuinka monelle oli tehty lapsivesipunktio? Mulla on se luultavasti edessä rv 34-36 tienoilla ja hieman jo jännittää..

Bubbeli 28+6
 
Hyvää elokuuta kaikille! Siis jo elokuuta :eek: Aika menee aivan älytöntä vauhtia ja kun tätä vauhtia mennään niin H-hetki on lähempänä kuin arvataankaan :D

Kestoilusta oli kyselyä. Epäilen, että meillä ei aiota kestoilla. Kolmas lapsi on siis tämä kyytiläinen ja kahdelta edelliseltäkään en ole kestoillut. En viitsi alkaa hankkimaan kovin paljon enää uusia vauvajuttuja, kun tämä luultavasti on meidän perheen viimeinen vauveli muutenkin. Ja osittain taitaa olla kyllä omaa laiskuuttanikin... Hommaa kun perheen pyörittämisessä on muutenkin jo aikalailla :)

Mulla on lääkärineuvola 12.8. Toivoisin ainakin jonkinlaista painoarviota silloin tehtävän. Kuopus kun oli yli nelikiloinen syntyessään. Mulla on onneksi tulossa se 3D-ultrakin 16.8., jossa varmaan osataan myös arviota tehdä :) Aion myös jutella tuolla lääkärikäynnillä synnytyksestä ja kivunlievityksestä. Edellinen synnytys meni lääkityksen suhteen täysin päin seiniä. Kätilö kun päätti itse miten edetään enkä saanut mitään toivomiani kipulääkityksiä. Vauva oli iso ja kipu sekä repeämät sen mukaisia ja samanlaista kokemusta en halua enää koskaan kokea! :/ En tiedä käytäntöä laitetaanko tässä tapauksessa suoraan lähetettä pelkopkl:lle. Itse synnytystä en sinänsä pelkää vaan sitä etten saa mitään lievityksiä ja joutuisin kokemaan kaiken tuskan uudestaan...

Joko teitä muita puuskututtaa kovasti? Joku täällä jo aiemmin kirjoittelikin, että tahtia on pitänyt hidastaa ja pitää aina välillä huilaustaukoja ja jatkaa sitten taas hommia. Mun pitää kanssa välillä istua ja hengähtää tai ainakin vetää henkeä pari kertaa oikein kunnolla :) Viime päivinä on myös väsyttänyt taas enemmän. Oon ollut pitkään virtaa täynnä eikä oo ollut tarvetta päiväunille tmv. Nyt taas mielelläni töiden jälkeen laitan hetkeksi makuulle ja yleensä kyllä unikin tulee samantien :D Silti nukun aivan ongelmitta vielä hyvät yöunet päälle!

Joko kaikilla alkaa olla vauvalle tarvittavat tavarat hankittuna? Meillä edelleen pinnasänky ja sitteri hakusessa samoin kuin turvakaukalo autoon. Onhan tässä vielä toki hyvästi aikaa ja tuntuu, että tämän kolmannen kanssa ottaa kaiken jo nyt rauhallisemmin. Luottaa, että kaiken ehtii tehdä ja kaikki sujuu hyvin.

Paljon on varmasti taas unohtunut juttua mihin piti vastata, mutta kirjotellaan sitte toisella kertaa ne.

syksyinen ja kyytiläinen 27+4
 
Bubbeli: minulle tehtiin lapsivesipunktio rakenneultran jälkeen, viikot taisi olla jotain 21.
Jännitin myös etukäteen tosi paljon ja teki mieli lähteä karkuun siitä lekurin pöydältä. Toimenpide kuitenkin oli sinällään tosi nopea. Vatsa läträttiin desinfiointiaineella, lääkäri katsoi ultralla sopivan pistoskohdan, pisti neulalla, neulaan imaistiin lapsivettä ja neula pois. Laastari pistoskohdan päälle ja kotiin. Etukäteen mulle sanottiin, että toimenpide ei ole kivuliaisuudeltaan verikokeen ottamista ihmeellisempää ja olen samaa mieltä. Neuvottiin vaan pari vuorokautta välttämään ammekylpyjä, nostelemista ja muutenkin ottamaan rauhallisemmin. Kuulemma pieni verinen tihkuvuoto alakerrastakin on normaalia (mulla ei sitäkään ollut). Hieman vatsaa nipisteli/jomotteli loppupäivän. Kaikkea mahdollista kipua, ym. enemmän pelotti keskenmenon riski, mutta onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin. Oma kokemukseni oli onneksi noinkin myönteinen, tietenkin ihmiset kokee asioita erilailla.
 
Heips!!

Kestoilusta on ollut puhetta: Ensimmäisellä käytin kertakäyttövaippoja ja niin aion tehdä tämänkin vauvan kanssa. Oon vähän sellainen että " se missä pääsee helpoimmalla, teen niin" :ashamed:

Täälläkin puuskututtaa!!!
Ei tartte kummonen matka olla kävellen, kun tuntuu että hengästyn aivan hirveästi!

Meillä miehellä alkoi maanantaina 6vkon loma!! :heart: Saa pitää pitämättömän talviloman-,kesäloman ja henkilökohtaisen viikonpituisen loman putkeen. Saa nähdä monta viikkoa ehtii sitten syyskuun puolessa välissä olla töissä ennen isyyslomaa :D

Neuvolaa ootan kuin kuuta nousevaa!! Ensi maanantaina on seuraava neuvola, edellinen oli tosiaan sillon toukokuussa :eek: Hieman jännittää mitä on viikkojen varrella tapahtunut :|
sf-mitat, hb:t ja kaikki! Onneksi vihdoin maanantaina alkaa rullaamaan mullakin neuvolat taas kesätauon jälkeen!

(.) Meillä alkuviikosta ollut leipomustohinat B)
Poika täyttää lauantaina 2-vuotta ja sunnuntaina juhlitaan pientä herraa :heart:
Niin se aika menee :'(

Nyt pienille päiväunille ennenkuin tuleva juhlakalu herää :D

Voikaa kaikki hyvin ja koitetaan kestää nämä helteet!! :hug:

Hoikkis ja rusina 31+4
 
Mä oon nauttinu sairaslomasta, niin tyhmälle ja väärälle kuin se kuulostaakin :ashamed: :whistle:
Mutta tuntuu, että koko kesäloma meni stressatessa sitä, että JOUTUU vielä menemään takaisin siihen pahanolon-paikkaan. Ja nyt kun tietää ettei tarvitse mennä niin olo on ihan erilainen...
Ja nää ilmatkin tekee. Voi kun olis vielä vähän viilempää...


Zeena 31+3
 
Zeena: Parhaimmillaan sairaslomastaan voi ja pitääkin nauttia. Hyvä niin. Pystyy paremmin keskittymään itseen, tulevaan synnytykseen ja vauvaan. Mulla taas menee niin päin, etten osaa nauttia. En kehtaa liikkua missään, ettei työkavereita tule vastaan ja sitten pitää vaihtaa kuulumiset ja voinnit.. Huono omatunto tästäkin saikusta. Ja jotenkin se stressaa että joutuu menemään töihin vielä, että miten jaksan, missä vaiheessa saikkua jne.

Tiedän etten loppuaikaa ole koko aikaa töissä, mutta menen "lopettamaan työni" ja perehdyttäämään uutta työntekijää. Luultavasti olen siis vain viikon, jonka keskityn pelkästään perehdyttämiseen. Mun mielestä ei ole reilua työkavereitakaan kohtaan että roikkuisin siellä pystymättä tekemään kuitenkaan työtäni (hoitoalalla). Mihinkä tuo supisteluherkkä kohtu muuttuisi, ei ainakaan parempaan suuntaan. Kaikin puolin parempi että töissä on töihin kykenevä ihminen. Hommat pitää jonkun kuitenkin hoitaa. Mutta hyvä siis että sait loppuajaksi saikkua! Nautiskele.

Joku kysyi jossain vaiheessa vakuutuksista, vakuutuksen voi ottaa vielä tässäkin vaiheessa, mutta vakuutuksen voimassaoloaika alkaa vasta 3 pv. synnytyksestä. Ei siis kata synnytyksessä tapahtuneita mahdollisia komplikaatioita vauvalle.

Ja tilannetta täällä. Nyt olen oleskellut vain kotona, eikä huvita lähteä mihinkään. Tänään heräsi seiskan maissa, söin aamupalan ja menin takaisin nukkumaan, nukuin kahteen asti päivällä... Edelleen väsyttää. Huomaa että mielialassakin on paljon samaa apeutta kuin alkuraskaudessa. Näköjään nuo hormoonit vaikuttaa tosi paljon ja loppuaika meneekin lepäillessä. Kai tämä on sitä normaalia loppuraskauteen kuuluvaa bluessia, eikä mitään raskausmasennuksen alkua. Toivottavasti.

Pirkko 30 + 2
 
Bubbeli: Mulle tehtiin lvpunktio rv16 sikiöseulan riskiluvun perusteella. Minua toimenpide sattui, mutta ei mitenkään hurjasti. Neulan pistos tuntui aika samalta kuin viiltely virtsaputkessa pissatulehduksen aikaan. Lapsiveden imemisestä mulle tuli kova paine kohtuun, eikä meinattu kovin helpolla saada tarvittavaa määrää. Siitä ilmeisesti johtui kipu mun kohdalla. Mutta omasta mielestäni ei voi verrata verikokeeseen missään kohtaa. Selkeästi enemmän oli kipua, mutta ei siis mitenkään hurjan paljoa. Jälkivuotoa ei tullut, maha oli kipeä pari päivää. Ehdottomasti kannattaa olla täysin levossa ainakin kokeen otto päivä!!
Miksi sinulta otetaan punktio näin myöhäisessä vaiheessa? Oliko rakenneultrassa jotain erityistä? Me saatiin tulokset vajaassa viikossa ja kaikki oli hyvin. Onnea siis sinullekin matkaan!! :flower: =)

Tänään oli lääkärineuvola ja kaikki ok.
Hb:139
Verenp. 130/84 (on ollut korkeahko koko odotuksen ajan ja ennen sitäkin)
Paino: Kokonaislisäys n. 5,5kg
Kohdunkaula: 3cm ja kiinni
Tarjonta: RT
Sykkeet ja liikkeet hyvät.
Sf: 28cm

Seuraavaksi vasta 23.8. neuvolaan. Kuulemma seuraava lääkäri, eli kolmas lääkärikerta rv 36.

Ensi viikolla loman jälkeen töihin, lääkäri käski arvioimaan omaa jaksamista ja hakemaan sairaslomaa, jos tuntuu ettei töissä olo ole hyväksi. Itselläni on siis kolme viikkoa töitä nyt loman jälkeen ja sitten jään kahdeksi viikoksi vuosilomalle ja siitä äippälomalle.

Viileämpiä ilmoja odotellaan täälläkin, edelleen!! Kohta jo kaksi kuukautta on tätä hurjaa kuumutta riittänyt. huhhei... :p

Nappula-10 29+4
 
Tuosta raudasta. Tämä on ensimmäinen raskaus, jossa olen rautaa edes jollain lailla syönyt eli nyt Multi-tabs Raskaus ja Ironvital-litku. Yhteensä tulee 40 mg Fe+. Kaksosraskaudessakin pysyi hemppa hyvin ilman lisärautaa. Lopussa huonoin mittaus 118, mutta kommentti oli, ettei enää kannata ruveta syömään. Tuo vain sivuvaikutukset eikä välttämätöntä.

Epikriisi tuli Taysista. Pitkä oli. Kohtu kookkaahko (hyvää suomea), kaikki mitat kookkaat ja sikiö makrosominen. Tympäsee...

Discovery 30+3
 
Heipähei!

Uskomattoman hiostava ilma tuolla ulkona! Täällä naikkarilla kun ei ole ilmastointia tai tuulettimia,niin tuo ikkunan auki pitäminen on ainua lohtu,eikä se lohduta :D Jospa sitä ensyönä taas satais ja salamois, vettä tuo maa kaipaa!

Tuntuu hassulta,että vaikka aikaa on vielä kuinka niin me ei saada pinnasänkyä sun muita koottua ennenkuin Irmeli on pihalla. Koska haluan ehdottomasti tehdä sen miehen kanssa yhdessä,se on jotenkin symbolinen asia. Onneksi sitä aikaa löytyy toivottavasti sitten,kun itse kotiudun ja Irmeli jää vielä vähän kasvamaan osastolle.

Eli täällä siis vielä yhtenä kappaleena. Toisspäivänä puhuivat kotilomista, kun valkuaisarvo oli 1,9g ja sanoivat,että jos pysyy alle 2 muutaman päivän,niin pääsee kotona käymään. No, eilen se arvo oli 2,5 ja tänään sitten jo 3,5. Eli se siitä. Eilen suuresta verenpainelääkityksestäni huolimatta arvot kohos illalla 193/130, ja silloin säikähdin oikeasti. Onneks ne laski lisälääkkeillä. Eli tällästä hetkihetkeltä elämistä tämä on. Eilen kävi myös lastenlääkäri puhumassa, ja hänen sanojensa mukaan "viikolla 30 ollaan jo varsin hyvillä viikoilla". Eli vähän lohdutti :)

Mutta,päänsärky puskee takaisin (sen siitä saa,kun kaverit tulee käymään),joten nappia naamaan ja sänkyyn.

Voikaahan te kaikki hyvin ja hyvin paksusti!

-pokermama ja Irmeli 29+4-
 
Kopioitu melkeimpä suoraan Facebookista!

Alko sunnuntaina kova painontunne ja mekkakivut, joten lähdettiin sairaalaan taksilla... Supistukset piirty heti käyrälle ja sain estopiikin... Kohdunsuu oli lähtenyt aukeamaan! Jouduin heti osastolle ja vain vessa/ suihku lupa. Söinkin sängyssä :D

Välillä tilanne rauhottu ja sanottiin, että seuraavana pvnä kotiin. Kuitenkin aina supistukset lähti tulemaan uudestaan, pahimmillaan 3 minuutin välein. ;( Sain supistuksen estoon piikkejä, tabletteja ja kipulääkkeitä ja silti niitä vaan tuli....

Lääkärit sitten antoivat eri päivinä niin ristiriitasia kommentteja, että meinas hermot mennä.... Toiset oli sitä mieltä, että kotiin lepoon ja toiset sitä mieltä, että sais jo syntyä!! ;O Päättivät sitten antaa kortisonin kypsyttämään keuhkoja...

Kuitenkin tänään sitten päättivät, että vauva saa syntyä 34+0 jälkeen, kun on niin kovallla hingulla ollut tulossa jo viikkoja... Sain siis luvan lähteä kotiin ja sain estolääkityksen kotiin näiksi päiviksi... Sitten jos lähtee tulemaan, ei enää estellä... Tähän rv34+0 minulla siis 8 PÄIVÄÄ!!! Toki kukaan ei voi ennustaa, vaikka menisikin yliajalle silti, kohdunsuu on arvaamaton.....

Tänään pääsin lopuksi ultraan katsomaan pikkusen painoa, ja siellä odotti yllätys... Toinen on jo niin alhaalla lantiossa, että päästä ei saatu minkäänlaista mittaa!!! Painoarvioksi sain siis hyvin ympäripyöreän n.2kg, koska se jouduttiin arvioimaan vain mahan ympäryksestä ja reisiluusta.

Nyt täytyy ottaa siis aika hissukseen ja aina levätä jos supistaa... Kotona kuitenkaan ei tarvitse olla pelkästään vuoteessa, ettei tule siitä oireita, kuten sairaalassa jo tuli neljän päivän makaamisesta... Mm sain laskimotukoksia estävän ...piikin ja kipulääkkeitä, kun selkä jumahti melkein neljän päivän pakko makaamisesta.

Että itse en usko pojan pysyvän tuolla enää kauaa.... Lääkityksestä huolimatta saattaa lähteä syntymään ihan koska vaan. 8 päivän päästä ei edes estellä enää... Aika jännäksi pisti loppuajan!!!! ;D

Olo on aika outo, en voi kuvitella vauvaa vielä elämääni, vaikka sain nyt pari päivää aikaa käsitellä tätä... Toki on edelleen mahdollista, että menee vaikka lasketulle ajalle! Kukaan ei voi ennustaa!

Viimeiseksi valitan epäolennaista! ;) Mullapa nousi maito sairaalassa, arvatkaas kuinka kipeet ja kovat on tissit, kun täynnä tavaraa ja tyhjentää ei supistuksien pelossa saa! Että silleen, musta taitaa tulla aikamonen syöttökone! :)

Tosiaankin pää aika sekasin kaikesta ja väsyttää, luen siis teidän kirjotukset paremmalla ajalla... Mies sai ylimäärästä lomaa su asti ja nää mahtaa olla meidän viimiset kahdenkeskeset hetket! (aika jännää :O )

Lara rv32+6
 
no jo on Laraa koeteltu!! Tsemppiä kovasti täältä!!

Nyt tuntuu aika pieneltä valittaa omasta olosta...
Tänään neuvola ja kaikki suht ok...Mutta...Mainitsin jo parin viikkoa kestäneistä suppareista.Niitä tulee n.10 päivässä ja ne ei liity mihinkään rasitukseen.Tulee kun on tullakseen.Kohdunsuu oli pehmennyt ja sain lähetteen äpolille.Nyt alkoi oikeesti jännittää tilanne.TOivottavasti sais ajan heti alkuviikkolle niin saisi jotain lisäselvyyttä.

"kauko" oli kääntynyt raivotarjontaan!!VOi olla et perätila on aiheuttanut supistelut.Ihan kun oisin perjantaina tuntenut kaukon kääntyvän...

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti täältä trombien keskeltä!!

h + k 28+3
 
Huh huh Lara, paljon voimia jännäilyyn :hug: Onneks on tosiaan jo noinki isot viikot!

Ja kiitos lääkärineuvola vastauksista, oon sitten vissiin ainut joka ei pääse kertaakaan nevolalääkärille :whistle: Huoh, no jännempää näin.. :D

Menhit ja Mr. Hyde 30+5 :heart:
 
bubbeli,mulle tehtiin lapsivesipunktio kromosomitutkimusta varten siellä rv 15 muistaakseni ja yhdyn Minkulin kertomaan, että mulla ei ainakaan tuntunu missään. Jälkeen tuntu mahassa "raskaalta", mutta se meni ohi seuraavaan päivään mennessä. Pahinta mulla taisi olla oma adrenaliini mikä sai pulssin vähän pumppailemaan kun jännitin niin vietävästi etukäteen :LOL:

Lara, tsemppiä!

Mulla takana taas äippäpoli ja siellä se kaveri vaan polskuttelee poikkitilassa... no siltä se on tuntunutki, nimittäin aika kipiää tekee välillä kyljistä. Mutta onhan tässä nyt viikkoja... Ensimmäisen insuliiiniannoksen otin tänä iltana, joten nyt jäädään katsomaan tuottaako se tulosta. Muuten kaikki oli tosi hyvin ultrassa ja muutenkin.

Nyt nukkumaan, jos vaikka sais nukuttua ihan koko yön :whistle:

Keukeu ja Tirppi 30+0
 
Kyllä nyt Pokermamaa ja Laraa koetellaan. Toivotaan, että kaikki menee kuitenkin loppujen lopuksi hienosti.

Itse en nukkunut juuri mitään. Käsi on ihan p.....stä. Eilen nostin insuliini 10 yksikköön, kun aamuarvot ylittivät sallitun. Minäkin mittaan neljä kertaa arvot: aamulla paasto ja 1 tunti. Lounaalla ja päivällisellä 1 tunti jälkeen ruokailun.

Minulle on punktio tehty kaksi kertaa. Ensimmäinen kokemus yli 20 vuotta sitten oli kamala, Pisteltiin useaan kohtaan vähäisen lapsiveden takia. Nyt tässä raskaudessa taas ihan positiivinen. Ei ihan verikokeenottoa vastaa, muttei mikään kivulias. Vatsa oli arka reilun vuorokauden.

Neiti melskaa kovasti. Häiritsee jo hänkin yöunta, mutta ihanasti kuitenkin.
 
Mulla oli toukokuun lopussa supistuksia jonka takia jouduin jäämään saikulle juhannukseen asti ja sopparikin oli siihen asti. Lääkäri sanoi ettei suosittele töihin palaamaan ennen äippälomaa joten ei uusittu sopimusta mut onneks pääsen äippäloman jälkeen takas töihin. Kohdun kaula on lyhentyny 1.5Cm ja saa nähä ens kuussa onko muutoksia tapahtunu kun supistuksia tulee aina jos jotain rehkii esim. vaan siivoo tai nostelee neitokaista. Paino arviokin on ens kuun alussa ja sit viellä synnytystapa arvio rv36-37.

Tiukuliina ja tinttaralla 28+6
 
Bubbeli En tiedä onko minulla kyse samasta tuntemuksesta, mutta välillä vauva pyörittää päätään sillä tavalla että jos esim. istun nin se tuntuu penkissä saakka :eek: Lääkärin mukaan vauva on jo tosi matalalla / pää syvällä. Kohdunsuu kuitenkin on ihan OK. Tunne on aika hmm.. erikoinen.

Itkuhälittimistä
Meillä on ollut käytössä cobra radiopuhelimet. Olen ollut muuten tyytyväinen, mutta kun asumme täällä pk seudulla niin joka kanavalla tahtoo olla kakroitta lällättelemässä. Sitä on ärsyttävä kuunnella.

Kävin eilen katsomassa äipän kanssa Avatar 3D leffan ja se oli ihana! Rakastan tuollaisia mielikuvituksen ilotulituksia!

Terkuin P123 31+2
 
Lara:

Huh, huh mitä joudutkaan kestämään. Onneksi olet jo noinkin pitkällä, joten vauvelikaan ei ole hirveän pieni jos lähtee kohta syntymään! Tuntuu ihan uskomattomalta että nyt parin viikon päästä näitä vauvoja rupeaa jo tulemaan pikkuhiljaa. Juurihan me plussattiin! Sanoit että et voi vielä kuvitella vauvaa elämääsi. Samoin täällä! Kyllä sitä on ajatellut että vielä 10 viikkoa ennen kuin vauva tulee. Hieman pelottavaa jos vauva tulisikin esim. huomenna! HUH HUH. Kaikki ostoksetkin tekemättä. Mutta joskus se huominen koittaa ja varsinkin meillä ensiodottajilla varmaan monella tulee pelkoja kuinka pärjää vauvan kanssa. No, mulla ainakin on tullut. Toivon kuitenkin että pysyisi tuo vauvasi vielä hetken aikaa masussa, jotta kokoa tulisi mahdollisimman paljon lisää. Pääsisit sitten vauvelin kanssa yhdessä kotiin, eikä tarvitsisi pienen jäädä laitokselle hetkeksi kasvamaan. Ei muuta kuin onnea ja jaksamista loppuodotukseen, kohta ollaan kaikki äitejä :)

Ilolintu ja Ilona 29+6 (huomenna paukkuu viikot)
 
Moikka!

Täällä ei ole lonkkakivut hellittäneet - jumppaa, venyttelyä, hierontaa, liikuntaa, lepoa ja panacodia on yritetty, mutta ei vaan tunnu auttavan. Kamala ajatus jos tässä vielä pari kuukautta joutuu linkuttamaan...varsinkin kun tuo kävelytyyli tämän mahan kanssa on muutenkin varsin keinuva :) Jos vaan jollain on jotain neuvoa tähän vaivaan, niin kiitollisena otan vastaan!

Ensiodottajan peloista: itse olen alkanut myös toisinaan jännittämään ja stressaamaan kaikenlaista, kuten osaanko pitää vauvaa oikein? Mitä vauvalle puetaan päälle/mistä tiedän että vaatetta on tarpeeksi? Mitä kaikkea oikeastaan pitäisi hankkia? Mitä jos en osaa imettää? jne. jne. Tiedän, että luonto tekee varmasti tehtävänsä ja neuvoja saan neuvolasta, sukulaisilta ja ystäviltä, mutta silti joskus hieman "ahdistaa" - Onneksi tuo panikointi ei kestä kauaa kerrallaan :)

Muutoin kaikki mukavasti täällä. Jännityksellä luen tätä palstaa aina muutaman päivän välein - näyttää siltä, että vauvauutisia voi olla piakkoinkin odotettavissa meidänkin joukossa.

Laura ja potkuttelija 30 + 3
 
Neuvokuulumiset

RV: 28+4
Painonmuutos: +600g/vk :ashamed:
RR: 104/62
Pissa: puhdas
Hb: 105 :eek: Obsidania syön jo 2 kert/vk, nyt useammin sitten
Sf-mitta: 25
Syke: +
Liikkeet: ++
Kohdunsuu kiinni

Ei sanonut mitään kohdunkaulasta tai antanut mitään painoarviota. Noh kontrolliultrassa ne varmaan sen painon katsoo. Rh- vasta-aineet oli negatiiviset.

Laralle tsemppiä, onneks oot tosiaan oikeasti syyskuinen niin ei ole niin paniikkiajat. Voisi se olla aika outoa saada vauva liian etuajassa, kun on valmistunut vielä odottamaan monta viikkoa... Tsempit myös Pokermamalle.

MinkuK ja Möttönen 28+4
 

Yhteistyössä