~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

tuttipulloista: mä aattelin keittää ne vasta sit kun kotiin pääsen, vaikka kyllähän ne puhtaana pysyy kun korkit on kiinni jne.
esikoisen tuttipullot oon jo heittänyt mäkeen, mutta jos niitä olis tallella niin hankkisin uudet tuttiosat kun nehän muutenkin pitäis suositusten mukaan aika usein vaihtaa, samoin kuin tutit (en muista mikä aikaväli se oli mut aika lyhyt, oisko muutama kk jos sitäkään)

oon ihan poikki,kävin esikoisen kaa puistossa ulkoilemassa ja sen jälkeen kaupoille ja sit rokotetutkimuskäynnille ja sit vielä ruokakauppaan.poika sammui pitkästä aikaa just muutamaa metriä ennen kotiovea rattaisiinsa, ja niin meinaan sammua minäkin joten|O ja :wave:

noonie 35+2
 
Arrrghhhh edelleenkään ei listapäivitykset onnistu. :headwall: :headwall:

Valittaa että liikaa merkkejä, liikaa kuvia, liikaa hymiöitä... Oon koittanu lukea muita pinoja et olisko joku ratkaissut tämän ongelman mut näköjään ei vielä...? Hjälp! Kysyn mun it-nerolta tänään illalla ratkaisua. Tai sit lähetän hyvin tunnelmaltaan tummasävyisen palautekirjeen forumin ylläpitäjille.

Tällä tyypillä alkoi äitiysloma tänään. Ja poksuu siis myös 35+0! :heart:

Hih vai alatte jo pulloja steriloida... Huomaa todella et mulla juoksee toi 2½v-esikoinen kokoajan tossa, hyvä kun kerkeen vauvanvaatteet ja kaukalonpäälliset pestä ja tuoda vaunut mummolan säilöstä ennen LAta. :D Sairaalakassiakin pitäis jo alkaa miettiä... Ja siitä isyyspakkauksesta edelleen haaveilen et vielä kokoaisin (aloitin esikonkin kohdalla vasta kun äippyloma alkoi). Juuri oltiin mun mummolassa viikonloppu ja mummo lupasi ommella äp-laatikkoon jotkut kauniit pehmusteet. Ite oon niin KÄSI käsitöissä että eih... Ei taivu. Onneks on tollasia taitavia mummoja! Kysyi vaan että "saiskos laittaa ihan vähän pitsiä"... Noo ehkä pikku poikavauvallekin voi, hih.

Täällä kans syksyflunssa rantautui eilen mulle ja neidille... Kurkussa kaktus ja jäseniä särkee. Pienikin osoittaa suuhun ja hokee "pipi". :snotty: Yö meni pipariksi, mies nousi ainakin 12 kertaa rauhoittelemaan tota tyttöä. Se on kipeänä niin reppana eikä unta meinaa riittää... Ilman kuumetta kun sairastetaan molemmat useimmiten niin ei sitä Panadoliakaan viiti täyteen ittiään tuupata. Tyttöä odottaessa sairastin ensin rv 34 vatsataudin, laihduin 3 kiloa 3 päivässä... Sitten megaflunssan juuri ennen synnytystä, ääni oli vielä silloinkin pois kun synnärille lähdin. Parempi onni tällä kertaa, ehkä...

Jännittää kun mies lähtee sinne Lontooseen 14.9... Mulla on silloin rv 37+1. Onneksi vaan pari päivää. En haluais päästää mutta täytyy. Märrrmär.

mama-L keittelee kohta teetä kipeälle kurkulle ja poksuu siis 35+0
 
Neuvolassa käyty :wave:

Rv 35+1
Paino 75kg ( 10-11kg tullut kaikenkaikkiaan )
Turvotus -
Verenpaine 100/60
SF 31
Tarjonta rt? Oli ehkä viistosti poikittain mut pää luultavasti alaspäin..
Syke + 145
Liikkeet ++

Viikon päästä taas neuvola ja reilun 2viikon päästä neuvolalääkäri.Luulin että lääkäriä ei enää ole. Närästys on tullut kuvioihin,tai luulen ainakin..Pistää melkein mitä vaan suuhun niin närästää sen jälkeen.: /

Mä löysin kans esikon vanhat tuttipullot . En vielä niitä oo keitellyt.Liivinsuojia ostin kaupasta ja tuttipulloon tutteja.Vaippoja äskön hiplasin kaupassa mut en sit vielä ostanut.Hoitoalusta vielä uupuu..Oon kattellut kirppikseltä mut ei oo löytynyt.

Tänään tosiaan eka äippäloma päivä.Tein pari omenapiirakkaa ja pesin ikkunoita.Nyt tarvis keksiä jotakin ruokaa mulle ja typylle kun ukko on taas myöhään töissä..

Nimiasia me saatiin luultavasti päätettyä miehen kanssa..Heräsin la aamuna nokka ihan tukossa ja ekana mielessä pyöri nimiehdotukset vauvalle..Aamupalalla ehdotin sitten miehelle ja se sano heti et joo,on hyvä!! Katotaan sitten ehtiikö vielä monesti muuttua :rolleyes:
Typyn toinen nimi vaihtui vielä ristiäisaamuna kun päätin että EI,toinen nimi TÄYTYY vaihtaa :D

Nyt loihtimaan jotain gourme ateriaa :popcorn:

Voikaahan hyvin ja kohta on meidänkin vuoro jakautua! :eek:

MUKSU 35+1
 
Mä ainaki ostin esikon tuttipulloon vaan uuet tuttiosat, ja piti viel ostaa söpö nalle puh-tuttipullo, vaikka toivon, ettei niille ois käyttöö kovin. Esikkoki ekan kerran sai tuttipulloo joskus 5kk iässä ku mä olin poissa sen aikaa et piti pari kertaa syyä :) Että en kyllä rupee niitä keittelemään ennen ku sit tietää et ois käyttöö. Kaks tuttii ostin myös, ne taian kyllä keittää etukäteen, mut lähempänä laskettuu. Meillä siis ois aikalailla valmiina kaikki, vauva vaan puuttuu :D

MissHappy rv 34+0 <3
 
Minä en ole koskaan keittänyt tuttipulloja ihan pienelle vauvalle kuin vuorokauden tarpeen eli päivää ennen. Eihän tuo keittäminen vie kuin hetken aikaa ja minulla mieskin selviytyy siitä mainiosti :). Toisaalta toivottavasti ei tarvitsisi tuttipulloja ollenkaan. Imetin tyttöä 1 v 3 kk ja ei koko aikana oppinut/suostunut syömään mitään pullosta. Hänen oma vauvansa, nyt 1 v, ihan samanlainen. Tutiosat uusin kaikki.

Vietiin uusi automme laitettavaksi sisustuksen suhteen Tervajoelle. Kyllä vähän rasittaa tuo ajomatka. Ei meinaa kunnolla aina yltää polkimille ja vauvaa potkii hurjasti sekä supistelee. En ole ihan varma, vaikka olis tänään kääntynyt. Sellainen myllerrys siellä kävi tänään. Toivottavasti ei, kun on ollut jo vähän aikaa rt. Verensekaista vuotoa ei ole onneksi enää tullut. Alapäätä juilii välillä aikalailla. Selässä on menkkamaista jomotusta. Minulla on aina synnytyksissä ollut ns. selkäpoltot.

Discovery 34+1
 
Viimeksi muokattu:
partyliteista: en oo kutsuilla ollut, semmosta kataloogia joskus oon selaillut ja äitini on niillä kutsuilla pyörinyt ja osteskellut. aika hienoja kynttilöitä siellä kai on, tosin kovin hintavia,ainakin mun kukkarolle. viime jouluna haaveilin jostain kynttiläsetistä mut en sit raaskinut ostaa sitä...

sen verran menee hermot tuon esikoisen kanssa (tapellaan syömisisistä, se on aina ollut tässä huushollissa hankala asia tuolle) että ei nyt tän enempää
 
Niin ajattelin itekin, että tuttiosat ostan uutena. Ja keittelen ne kanssa varmaan vasta sitten kun näkee tuleeko käyttöä. Meillä esikoinen otti noin kuukauden ikäisestä aina välillä pullosta. Imetin siis ihan täysin n.7kk, mutta välillä mies antoi pullosta niin että sain nukkkua muutaman tunnin. Poika kun imi melko pitkään tunnin välein 24/7 ;) 7kk:n iässä hän päätti itse jättää tissin pois. Saa nähdä kuinka tän pirpanan kanssa käy:)

Ja meillä ei tosiaan oo ole oikeestaan mikään vielä valmiina vauvaa varten, siis vaatteet ja tavarat on kyllä, mutta ei pestyinä ja valmiina..

Flunssa on nyt iskenyt meillekin. Mulla ja miehellä kurkut kipeenä ja poikakin kiukkuaa siihen malliin ettei taida ihan kunnossa olla. Toivottavasti ei vaan mikään hirmusen sitkeä tauti olis tulossa:snotty:

Mutta nyt imasen kuuman mustaherukkamehun flunssan torjumiseksi ja koitan painua pehkuihin. Öitä!

Nipsuliina ja Sindi (edelleen 35+0):)
 
Partylite kutsut on periaatteeltaan hyvin samanlaiset kuin esim. Tupperwaren kutsut. Itse tykkään niiden tuoksukynttilöistä. Niitä on hyvin mietoja ja sitten voimakkaitakin. Partyliten ne "lämpökynttilät" on ihan mahtavia! Ne on läpinäkyvässä muovissa ja Iittalan Kivi-tuikkujen kanssa niistä tulee ihanasti se väri!

Huh, joo täälläkään ei kauheasti olla ehditty miettimään tarvikeasioita. Mies saa varmaan mun ja vauvan ollessa laitoksella koota pinnasängyn ja tutustua turvakaukalon käyttöön ja asennukseen. En edes muuten viitsi pestä noita tuttipulloja, jottei niitä tulisi heti käytettyä "turhaan".

Bubbeli 32+4 (miten toi tuntuu niin pieneltä teihin 35+ laisiin ??) Vai oonko mä ees oikeissa viikoissa, olen kai kun ens viikolla 34rv:n ultra..
 
Tuli tuossa mieleen, että mitä kaikkea pikkutavaraa vauva tarvii? Siis jotain rasvoja, pumpulipuikkoja ym...? Mites se joku nenän tyhjennin juttu, mistä semmosen saa ja mikä sen oikee nimi edes on?:D

Taitaa olla muillakin sama ongelma tuon sivun päivitysjutun kanssa, kun esim. elokuisilla on että 38 syntynyt ja jos oikein muistan niin ennen oli paljon enemmän. Eikö marraskuisillakin ollut jo 1 syntynyt ja nyt ei ole sitäkään. Jos se menis vaan sitten kun tekee uuden pinon, mutta tyhmää jos ei pysty päivittelemään sitä ja kun vauvoja kohta puoliin alkaa tulemaan..

Täälläkin äitiysloma alkoi, mutta onhan tässä jo tullut lomailtua jo aika paljonkin ettei tuo arki mitenkään muutu:)
Kauhea väsymys vaan ollut tai siis sellanen, ettei sais mitään aikaseks mitä pitäis tehdä ja aikaa olis kuitenkin vaikka kuinka paljon.
Sentään oon nyt saanut pinnasängyn valmiiksi ja vielä olisi vähän kesken kissasuojus sängyn päälle.

Multatassu 25+0 Poks!
 
Iltaa...tai yötä oikeastaan (mua ei nukuta!) :D

Kiitos noista tuttipullojen sterilointi vastauksista... Nyt kun teidän juttuja luin niin mä luulen et mäkin jätän sen siihen kun lapsi jo syntynyt... eipä siinä tosiaan kauan pitäisi mennä (siinä pullojen keitossa!)

mama-L: Paranemisia!!! Kurjia noi syysflunssat!

Neila: Mä olen kerran ollut Party Lite-kutsuilla ja ihan kuten bubbelikin sanoi, eli vähän niin kuin Tupperware-kutsut. Esittelijä esittelee tuotteet ja sit voi tilata ja lopuksi (tai aluksi) kahvitellaan. Mä taisin ostaa silloin sellaisia tuikkuja joissa oli läpinäkyvä se purkkiosa... muistelen että ne oli tosi kalliita ne kaikki tuotteet mutta moni kehuu hyviksi...mut tosiaan mä en ole kuin yhdillä kutsuilla 6-vuotta sitten käynyt eli kokemusta aika vähän =)

Vauvan pikkutavaroista puheen ollen tajusin just että mulla ei ole kuumemittaria vauvalle... se ois kyllä hyvä olla! Meillä on vaan sellainen elohopea (tai mitä se neste nykyään onkaan) mittari, jota pitää se 10min pitää ennenkuin voi tuloksen lukea...joten pitäs varmaan digimittari hommata...

Mut nyt voisin mennä yrittää saamaan unen päästä kiinni... mä inhoon nykyään öitä kun en saa unta ja joka paikkaan sattuu ja kääntyminen vaikeaa, pissattaa ja närästää yms. yms... tänäkin aamuna heräsin jo kuudelta vaikka mammalomalla pitäsi nukkua ja yrittää kertätä voimia...PAH, yliarvostettua :D No mut huomenna on ultra jossa katotaan miten päin vauva on ja toi vauvan kasvu kun se sf-mitta on ollut vähän laskusuuntainen...jänskättää huominen...!

Hyvää yötä mammat!!! Toivottavsti yö menee hyvin kaikilla!!!!=) ZZZZZzzzzZZZZZZZZZ

-Kultasiipi & Pikku-neiti Ilmari 34+3
 
Huomenia!

Pikaisesti kysyn että onko kukaan alkanut epäillä omaa laskettua aikaa?!

Kävin eilen mielenkiinnosta kokeilemassa noita raskaus laskureita. Ja niiden mukaan laskettu oliskin jo viikkoa puoltatoista aijemmin!. Tämä siis perustuu hedelmöittymis ajankohtaan, joka nyt on aika "fakta homma" ;) Kun nimittäin huomasin että ultrissakin la aika on näyttänyt 1.10 eikä 5.10. Mistähän hatusta mulle on otettu tuo aika oikien:whistle:

No jokatapauksessa poks poks 35rv lähtee tänään neuvola kortin mukaan:p Ise kyllä taidan alkaa vailmistautua omaan la aikaani eli siinä kuun vaihteessa;) Niin ja ensimmäinen äippäloma paivä, tosi lomaa, kotihoidon tuki vaihtuu äippärahoiksi, tääläpäin ei siis mihinkään kun minimillä mennään..

Juoksu jalkaa muskariin!

Taikamyrsky
 
heippa rallaa naiset!
Eilen oli ensimmäinen työpäivä loman jälkeen, huh huh että väsytti kun pääsi kotiin! Nyt on onneksi enää 7 päivää jäljellä, sen pidempään ei kyllä jaksaisi. Päivä meni kyllä tosi nopeasti kun hommia oli ihan hirveästi ja ensimmäistä kertaa pitkään aikaan nukuin koko yön oikein kunnolla kun oli niin väsynyt.

Täytyy varmaan sitten kun loma taas jatkuu niin yrittää kivuista huolimatta lenkkeillä vähän enemmän niin tulisi uni paremmin.

Meiltä puuttuu edelleen pinnasänky ja vanna. Niitä käydään katsomassa sitten kun lomani jatkuu. Pikkutavarat alkaa olemaan kai kasassa, se nenän tyhjennin puuttuu, mutta eiköhän tuon saa jos tarvetta tulee :) Ja kertakäyttö vaippoja tarvitsee varmaan joku paketti hakea, vaikka kestoilla aionkin. Mutta jos jostain syytä mies joutuisi hommaa alussa hoitamaan ja yöksi niin kertsejä varalle :)

Tuleva mummo haluaa tulla hypistelemään vauvan vaatteita tuossa joku päivä niin täytyypi piilottaa nuo sukupuolen paljastavat vaatteet jonnekin perälle siksi aikaa :D

Eipä täällä muuta kuin POKS 31+0 ja töihin pitäisi alkaa lähtemään.

Hauskaa viikkoa kaikille!
Ter: R ja pyöriäinen
 
huomenta,

lääkärineuvolassa käyty ja kuten arvata saattaa, pikku pyöriäinen oli taasen kääntynyt välistä oikein päin : ) Jospa se NYT pysyisi pää alaspäin loppuun saakka. Vaikka kivahan tuo olisi ollut päästä vilkaisemaan ultralla ,mitä sinne mahaan kuuluu...Mut en valita, sen verran helpompi on olla kun mahassa on taas tilaa enempi!

Hemppa pysyy vaan siinä 110 tietämissä, vaikka kuinka vetää obsidania naamaan, joten nyt kokeilen sitä mehumallista Floradixia. Josko imeytyisi paremmin? Verenpaine ok 115/75, pissa puhdas, sf-mitta 31, paino tippunut viikkoon 700g - enempi on tullut tehtyä hommia ja herkutkaan ei enää niin kovasti huutele kaupan hyllyltä (onneksi):D Kohdunkaulan tilanne pysynyt samana, joten ei merkkejä mistään lähiaikoina tapahtuvasta lähdöstä, vaikka kivuttomia suppareita tulee aikasta paljon. Sydänäänet 130-140. Laitan tänä aamuna otetun massukuvan profiiliin tehtyyn albumiin - tosi söpö pallukka:heart:

Poitsulle alkaa olla lähes kaikki valmiina - vaatteet pesty, sänky laitettu, sitterin ja turvakaukalon päälyset pesty. Rattaat vielä naapurissa käytössä, mutta ne saa sieltä sitten kun tarvii. Kaikki pikkusälä etsimättä ja hankkimatta, mutta eikös tuota kerkiä. Pulloista ollut puhetta, niin ajattelin kokeilla pullopusseja ja kehikkoa, mikäli pitää taas aloittaa pulloruokinta. Siinä kun pääsee paljon vähemmällä steriloinnilla - ei tartte kuin tuttiosat keitellä! Maitoa mulla on aiemmin tullut tosi niukalti, mutta en ota stressiä siitä, terveitä muksuja on tullut korvikkeillakin.

Itse raskaus sujuu tosi hyvin, mutta harmaita hiuksia aiheuttaa tällä hetkellä uhmaikäinen ekaluokkalainen... Kotona vielä saan pidettyä herran suht ruodussa, mutta koulusta tulee harva se päivä viestiä. Kiusaa ja käyttäytyy häiritsevästi tunnilla. Aina ollut omapäinen ja luonteikas lapsi, muttei koskaan mitään tälläistä selkeästi ihan ilkeää toimintaa ole ollut. Neuvot alkaa olla jo vähissä:confused: Onko tämä nyt reaktio tulevaan vauvaan, koulunkäynnin tiivistymiseen vai nauttiiko hän vaan ylimääräisestä huomiosta mitä tempauksillaan saa aikaan???

Niin omaa napaa oli taas purkaus...

sannri ja mukelo 34+6
 
Viimeksi muokattu:
Huih miten on vähentynyt täällä foorumissa käynti näiden uusien sivujen myötä. En pääse näiden kanssa sinuiksi kyllä oikein millään... :mad:

Mutta launataina olisi jo pitänyt poksauttaa, eli nyt jo mennään vauhdilla viikkoa 34 eteenpäin. Eilen olin jälleen neuvolassa ja verenpaineet edelleen sinnikkäästi liiankorkealla. Alapaine sadan paikkeilla (97-99) ja yläpaine 140-170 haarukassa. Ja vaavikin edelleen täysin perätilassa. Nyt siis odotellaan sekä vauvan pyörähtämistä, että verenpaineiden laskua. Ensi ma seuraavaksi neuvolaan ja sitten harkitaan meno taysiin kääntöyritykseen.

Kovin toivoisin jo saavani pojun maailman vaikka 3 viikon kuluttua, ei tulisi sitten niin kovin iso. Täällä kun toi yläkäyrä on ollut rikki jo muutaman viikon. Ja yli 4kg vauvaa veikkaavat. Minulle riittäisi pienempikin. : /

Mutta eipä tässä kummempia, loma alkoi eilen ja ensi vuoden elokuussa sitten seuraavaksi töihin. IHANAA!!
En ole muuten vieläkään saanut äitiyspakkausta enkä avustuspäätöstä?!?!? Onkos tämä ihan normaalia, kuitenkin rv 35 on jo kohta alussa????? Kelan infopuhelimeen ei pääse soittamalla läpi, olen jonottanut varmaan tunteja yhteensä ja Kelan sivuilla ei näy mitään muuta tietoa, kuin että yli kuukausi sitten on hakemukset menneet perille. Perhana että se laitos on MÄTÄ!! Ja en kyllä perhana mene istumaan sinne taas kolmeksi tunniksi jonottamaan yhden kysymyksen kanssa. Kolmeen kertaan olen jo jonottanut ja siltikin tuli aina vaan lisäselvityspyyntöjä, vaikka joka kerta kysyin että onkos NYT kaikki tarvittava toimitettu ja rastit oikeissa ruuduissa... Ammattitaito hohoiiiii... Juma, että mun sappi kiehuu tuosta firmasta heti ja kovasti. :kieh:

Nappula-10 33+3
 
Moikka!

Tulipa viimeyö tuli nukuttua tosi hyvin! Menin nukkumaan vähän ennen puolta yötä. Heräsin vaan kaks kertaa vessaan ja nukahdin molempien kertojen jälkeen heti takasin uneen. Ylös nousin vasta vähän ysin jälkeen. :) Tosin aamu-unta meinas pitkästä aikaa häiritä lonkkien kipuilu, kun en ollu pitänyt tarpeeksi vällyjä jalkojen välissä.

Mäkin oon ollu pari kertaa anopin partylite-kutsuilla ja yhdyn täysin muiden mielipiteisiin. Ihan kivoja tuotteita, mut tosiaan kalliinpuoleisia. Ollaan miehen kanssa naureskeltu, et ne kutsujen aikana palamaan laitetut tuoksukynttilät on varmaan suunniteltu huumaamaan ihmiset ostamaan tuotteita. En tosin oo noilta kutsuilta mitään koskaan raaskinut ostaa. :ashamed:

Mulla on kans menossa äitiysloma, jonka alotin itseasiassa varhennettuna jo 5.8. Ei tää kyllä kovin äitiyslomalle, vauvan tuloon valmistavalle tai erityiselle tunnu, kun koko kevään ja kesän oon kotona ollut. Sitä paitsi lopputyön teko painaa koko ajan mieltä, vaikka liian vähän sitä tulee oikeesti tehtyä. Varmaan vielä vauvan syntymänkään jälkeen en osaa rentoutua vaan viettämään aikaa vauvan kaa, vaan stressaan mielessäni tekemättömiä opiskeluja. ...Mut ihan oma mokahan tämä on, kun en oo tarpeeks napakasti ottanut itseäni niskasta kiinni. :ashamed: Joo, ihan ärsyttääkin puhua tästä, kun tosiaan oma vika...

Mut taidan nyt kattoo vähän aikaa sitä gradua. Kahden aikaan oon menossa kaverin luo käymään, vertailemaan masuja ja vaihtamaan kuulumisia. Sillä kun on laskettu aika ihan syyskuun lopussa. :)


Tatara ja tirriäinen 35+3
 
Taikamyrsky, mä koitan luottaa tohon ultran laskettuun, nimittäin mun mielestäni hedelmöitys tapahtu muutaman päivän myöhemmin mutta sitten taas toisaalta sellanen kun kohdun napsuminen on alkanu mun mielestäni aikasemmin kun esikoisesta. Onko muilla jo tuota kohdun "napsumista"?

Keukeu ja Tirppi 34+0
 
heipsan

neuvolassa tuli käytyä tänään. tässä vähän tietoja

rv 32+6
painonmuutos/vko +541g
RR 120/82, alapaine mulle vähän korkea, mutta epäili terkka sen johtuvan siitä kun just olin kahvia juonu
pissa puhdas
Hb 128
sf 29cm
tarjonta RT
syke+138
liikkeet yhellä plussalla, oli vauva vissiin nukkumassa :)

kaikki kuitenkin siis normaalisti, vointi pysyny hyvänä. kahen viikon päästä uus aika, nyt alkoi useammin käynnit :)

Huuui, se ois huomenna syyskuu, ja sitten onkin jo lokakuu! Jaaiks :D

miraaz ja vaavi 32+6
 
KeuKeu Täällä on napsumista ollut joo. Esikoisesta olin ihan paniikissa että nytkö ne lapsivedet naksahti sitten tuolta tulemaan kun tietty ekakertalaisena nettiä tuli luettua ihan liikaakin että mitä raskaudessa tapahtuu ja miten on lapsivedet menny yms :LOL: Eipä ne vaan koskaan menny vaikka joskus oli ihan äly kovia naksumisiakin. Montaa eri versioo olen kuullut et mistä tuo johtuu ja oon tullu tulokseen et senkus naksuu vaan.
Ai että nyt tuli muistoja mieleen kun rupesin ajattelee tota miten hääräsin kaikkien oireiden perusteella..siis kun joku silloin kysyi kaksplussalla sitäkin että mitäs jos lapsivedet menee suihkussa ja sitä ei huomaakaan ym. Heh heh.. en mä ollut suihkussa sen jälkeen sit aina kyttäämässä lattialle ja kaikkee, voi vitsit :LOL:

Fb:n puolella kirjottelinkin jo kun mulla alkoi viime synnytys niin että tuli kaamee flunssa, sitten mulla alkoi toi bartholin rauhanen alakerrassa ilmottelee ittestään, paisui noin kananmunan kokoiseksi paiseeksi ja siitä lähdettiin autuaan tietämättömänä et jäisin sille tielle synnärille ja kuin meijän piti mennä vaan tyhjentämään sitä paisetta mutta sit yksi lääkäri keksi että ultrataas samalla vauvaa ja niin mulla olikin sit tulehdusarvot koholla,vauvan virtaukset päin peetä, sitten lapsivesi oli vihreetä, mulla antibiootti meni suoneen samoin kuin sit esikoiselle antib.kun syntyi ja vastasyntyneiden tarkkailuosastolle siittä.
Noh, mulla on taas karsee flunssa päällä ja tällä kertaa märkii toi leikkauskohta mistä otettiin siis koepala sitä raskausihottumaa varten. Samat merkit ilmassa siis. Soittelin sitte naikkarille ja sanoivat että otattaa täällä multa noi tulehdusarvot, siis oma neuvola. Ja onnekseni mä sain huomiselle neuvolalääkärin, huh. Oli niin kiltti että tunki mut siihen johkin väliin vaan ja sano et suuttukoon lekuri hänelle, ei se sulle ainenkaan suutu:heart: Ihana täti oli puhelimessa siis.

Joo, huomenna se olis poks-päivä taas sekä 28 päivää laskettuun aikahan :)

Heidi ja Mörkky 35+6
 
Mun oli nyt pakko kirjautua ja kysyä teiltä että mikä näissä sivuissa nyt kaikkia oikein häiritsee???:xmas: emmiä tajuu, musta nää on ihan hyvät, eikä mitenkän "ihmeelliset"..onko multa menny jotain ihan ohi!?:rolleyes:

tääl ollaan oltu vähän kipeinä ja veto ihan pois, mutta sitähän onkin paljon liikkeellä..

yöllä oli tullu rusehtavaa vuotoa :eek: sen jälkeen ei mitään...aamulla jomotteli alapäätä ja alaselkää kovasti, ja ulkoillessa tuntui painetta kävellessä..mitähän tämäkin on ja tarkoittaa?
toivottavast enteilisi synnytystä.vaikka tuohon 3 viikon päähän kiitos?:saint:

mites muuten, onkos muualla ilmassa tätä "koskas syntyy-kumpa-tulee-jännittääkö-jo"-kyselyitä? mua jotenkin ärsyttää, että miks mun pitäis kertoa tuntemattomille koska mulla on la??? oon sit aina vaan sanonu että jouluun mennessä :LOL:

emmabella ja beebis 35+4
 
ihana asenne heikku sun tädillä:)
toivotaan että kyseessä on "vain" flunssa!!!

tosta lapsvesien menosta niin miä olen miettiny, että kuinkas yleistä se on että ne meniskin yhtäkiä jossain kaupassa tms julkisella paikalla??? kun kuulee vaan näistä että sänkyyn menee lapsvedet, onkos kukaan kokenut/kuullut muista??
 
Emmabella mun anopilla aikanaan meni ainakin tosta rakkaasta miehestäni eli hänen esikoispojastaan lapsivedet kaupan lattialle jotain rv 38. :D Se onkin sit ainoo oikeastaan kenet tiedän jolla on menny vedet noinniinku Hollywood-tyyliin...

heikku, hyvä kun pääsit otattaa niitä tulehdusarvoja! Niiden kans ei oo leikkimistä.

Yritin juu eilen tehdä uutta pinoakin mut samaa jaskaa se jauhaa sielläkin. Poistelin noita kuviakin mut edelleen vaan oli liikaa merkkejä. Ei olis mahtunut edes kaikki käyttäjät sinne listaan. :kieh: Että on ärsyttävää!!! Odotellaan nyt viel tovi jos tää huippu beta-versio tästä vaikka kehkeytyisi parempaan suuntaan... Mur!

En oo ollu Partylite-kutsuilla mut anoppi niistä aina selittää et oikeastaan kaikki on vaan törkeän kallista. Se sai ite synttärilahjaksi joltain sellasen tuikkusysteemin joka oli maksanu kepeät 50 euroa. Halpaa ko hunaja...

Mulla olis eilisen Emmerdalet boksilla, taidan mennä kaivamaan kaapista jotain herkkua seuralaiseksi. Mummon marjamehua onneksi reilusti varastossa, kun kurkkukipu ei meinaa hellittää...

mama-L :heart: Poikanen 35+1
 
Hello..

POKS ja 35 viikkoa täynnä sekä äitiysloman ensimmäinen päivä, noin virallisesti =) Tosin yritän vielä käydä tässä koulua jonkun aikaa, pari tenttiä olis joten ihan " lomailuksi" tämä ei vielä mene.. Ja tietty esikko pitää huolen siitä ettei aika käy pitkäksi.

Lääkärinvla on torstaina ja synnäriarvio parin viikon kuluttua. Luultavasti saan sektio-ajan synnäriarviossa, joten yhä vielä saa jänskätä että koska sitten on se ns syntymäpäivä :heart:
Mutta eihän se normaalisti ole tiedossakaan joten..

Perlage77 35+0
 
Mun äidillä meni pikkusiskosta just sänkyy lapsivedet ku oli nukkumaan käymässä. Ja muuten tutuilla on kans iha vaa sohvalla makaillessa tai muuten kotona menny. Vähä mulla oli viime raskaudessa draamanhalua, ku vauva kölötteli nii ylhäällä loppuu asti et ois pitäny sit makuukyydillä, eli ambulanssilla, mennä sairaalaa jos ois veet menny, ni mä sormet ristissä toivon et menis vedet, menis vedet, että pääsis kutsumaa ampparin :D Ei menny ei..

Mä en ees aio ostaa sitä räänimijää, ai mikä sen nimi nyt on :D Siis esikolle ostettii ja kerran kokeiltii ja juma et se huus aivan hulluna puol tuntii, ja räkää tiesti tuli entistä enemmän. Se vehje meni siis roskiin turhana.

MissHappy rv 34+1
 

Yhteistyössä