~LOKAKUUN lapset **2010** heinäkuussa <3~ 1 vauva syntynyt !

Huh hellettä! B) Jalat on kuin paksut tukit kun turvottaa niin pirusti! :kieh:

Emmaria ja Heilo, jos innostutte järkkäämään tapaamisen, niin täällä olisi yksi Koksissa synnyttävä joka tulisi paikalle myös mielelllään. :wave:

Tuosta sairaaloiden vierailukäytännöstä... Mua ainakin häiritsisi ihan pirusti jos koko ajan olisi huonekaverin frendi- ja sukulaislauma siellä notkumassa. Viimeksikin oli ilkeetä siinä tissit paljaana opetella imettämistä, kun naapuripunkan vieraat pällisteli vähän väliä minuun päin. Jep jep, vieraita voi ottaa vastaan sitten kotona.

Helteistä päivänjatkoa leidit ja muistakaa tankkailla nesteitä!

T: Leli & Sylvi 26+5
 
:wave:

Mä olen selvästi ihan eri kastia tässä vierailuasiassa kuin muut :LOL:
Johtunee tuosta aiemmasta kokemuksesta, kun en tosiaan saanut edes lähteä kotiin. Enkä kyllä olisi voinutkaan, kun ei jalat kantaneet enkä pystynyt syömään, nukkumaan, käymään vessassa etc. Minulla oli siis aika "hyvin" pieleen mennyt sectio.
JOS tämä synnytys menee hyvin, niin en minäkään niitä kavereita yms sinne sitten kaipaa. Ja todellakin lähden kotiin nopeasti :)
Valitettavasti se ei aina ole niiiiin yksinkertaista, kuin toiset luulevat.


Bubbeli 25+0
 
Minä en kommentillani, että poistun sairaalasta halunnut vähätellä joidenkin ei niin toivotulla tavalla menneitä-synnytyksiä, vaan todeta, että henkilökohtaisesti poistun sairaalasta mahdollisimman nopeasti Näin olen aina tehnyt. Lähtenyt useamman kerran jopa ns. omalla vastuulla kirjoittamalla lapun alle.

Toivon Bubbeli sinulle nyt tällä kertaa helppoa synnytystä. Olen synnyttänyt kolme lasta 80-luvulla ja silloinhan oltiin rutiinisti sektion jälkeen sairaalassa 10 vrk. Onneksi omat synnytykseni olivat helppoja alatiesynnytyksiä. Itse pelkäsin sektioita hullun lailla. Nyt minua tietenkin tässä viidennessä ja viimeisessä synnytyksessä "rangaistaan" kaikilla mahdollisilla komplikaatioilla :).

Katsoin uutta Aamulehden liitettä Moroa. Eräs äiti oli saanut kaksoset: A-poika 4250 g 55 cm ja B-tyttö 3850 g ja 53 cm. Huh ! On siinä ollut tekemistä ja odottamistakin. Yli kahdeksan kiloa jo vauvojen paino.
 
helteiset terveiset! ei se mun kauan kaivattu rankkasade vieläkään oo tullut tänne meillepäin,höh. ihan hirveetä nukkua tässä helteessä tai yrittää tehdä yhtään mitään.sormea kun liikauttaa niin hiki valuu jo. toisaalta tykkään kesästä ja helteestäkin mutta vähän vaihtelua sitä jo kaipais,alkaa iho kärsimään hikoilemisesta kun herkkäihoinen oon

tänään käytiin lauttasaaressa vaunuaitassa, testailtiin sitä britaxin uutta sisarusratasta ja phil&tedsin sportteja ja kallistuttiin kyllä ihan selkeesti noihin p&t-rattaisiin!
tuntuu että ne peittoaa mennen tullen meidän nää gessleinin visionitkin. istuimet oli pojalle paljon paremman malliset, rattaat liikkui ja kääntyi kuin unelma ja muutenkin tuntuis nyt ihan meidän rattailta :)
oli tosi mukava myyjä meillä ja samalla sit hommattiin (tai tilattiin) noihin nykyisiin rattaisiin uusi turvakaarikin kun vanhan kiinnikkeet on jossain vaiheessa vähän hajonneet.

se mistä ne P&T:t sit ostetaan onkin toinen kysymys. tuolta vaunuaitasta pelkkä yhdenistuttava oli jotain yli 500e ja sit siihen sisarusistuin ja kantokoppa yms..tulis varmaankin yli 700e satsi. ehkä pitää uskaltautua nettikaupoille, josko sieltä edullisemman paketin löytäis... :whistle:

samalla sit pitäis saada tän kesän aikana myytyä nuo gessleinit pois, keksis vaan että millasta summaa noista kehtaa pyytää (on siis gesslein vision-fi ja vm.2008 mustat 3-pyöräiset puolipehmeällä kantokopalla).

eilen kasailtiin uus lipasto olkkariin, nyt on ihan jotenkin uuden ja kivan tuntuinen olkkari sen takia. mun porukoilta saadaan vielä niiden vanha sohva meidän ikikammottavan vuodesohvan tilalle jossa ei järkevä ihminen viitsi varttia kauempaa istua, alkaa sit olla olkkari uudessa kuosissa :)

mukavan aamupäivän kunniaks käytiin vielä espalla ben&jerrysin jäätelöbaarissa matkalla kotiin, oli tosi kivaa siis :p

noonie+plikka 27+5
 
Aurinkoiset tervehdykset :)
Kerranki on lämmintä joten ei sovi valittaa, ainakaan kovin paljoa :D

Neuvolas tuli eileen käytyä ja kaikki oli ok. sf-mitta vain oli 20,5 ja alakäyrillä kun viimeksi oli 19 ja yläkäyrillä, eri mittaajat joten ihan erimooset tulokset...Liikkeet tuntuu vielä vähän milloin missäkin, suurimmaksi osaksi kumminki ylämahas/vasemmalla puolella. Mutta onhan vauvelilla vielä tilaa pyöriä ympyrää ja vaihdella asentoja.

Synnärinä seks ja sielä nykyään saa vierailla vain isä+sisarrukset. vaikea sanoa täs vaihees että onko se hyvä vai huono, kahden edellisen aikana kun on saanu melkein koko suku käydä kattomas, eikä siitäkää pahaa sanottavaa. Ainut vain ku vierustoverilla oli 10 ihmistä vierailemas jäivät huoneeseen eivätkä menneet päiväsaliin, se ärsytti :kieh:

Tuumasin tuos yks päivä että pitäis varmaan jo ruveta ettimään vauvalle tavaroita. Onneksi meidän ei tarvi ostaa kuin vaunut ja kaukalo, muut saadaan. Täytyy lähteä kiertelemään kauppoja kun isännällä alkaa kesäloma.

teijuli 24+5
 
Noonie käyppäs kurkkaamassa http://www.mypram.de/lshop,showdetail,11007,e,1278603671-11099,philteds.philtedskinderwagen,sport_angebot_summerdeal_2010,5,Tshowrub--philteds.philtedskinderwagen,.htm ....sportit, sisaristuin, tuplasadesuoja, aurinkosuoja, kantopussi---> 558e.

mua niin himottais ostaa nuo :saint: ja alan saamaan miehenkin mun puolelle tässä asiassa, kun se aluksi vastusti niin kovasti tämän mallisia.

sokerirasitus meni läpi!ihanaa! ja lääkärineuvolassakin oli kaikki hyvin. painoa on tullut ihan järkyttävästi...15kg aboutiarallaa :ashamed:

Oonko ihan väärässä, mutta saako koksissa isäkään enää vierailla muuta kuin vierailuaikana!? jotenkin on sellanen mielikuva, että joku olis näin kertonu ja syy olis ollu että vierailuja rajoitettiin sikainfluenssan pelossa, ja järjestelyt oli saanu paljon kiitosta ja sitä oli sit jatkettu..en tiiä. Mulla vieraili ainakin mun siskot ja äiti ja isä ja miehen äiti ja täti. ei niitä paljoo estelty, eikä varmaan olis voitukaan estää..oon kyl sitä mieltä ettei ihan kaikkien tarviis tulla tällä kertaa!

ääk, mun aivot ei toimi yhtää tässä kuumuudessa! mies lähti vielä pelaamaan jalkapalloa, hullu, sanon minä :D

Emmabella ja tytsy 27+6
 
Neuvolakuulumiset tältä päivältä, rv 27 + 4:

Painoa lähtöpainoon verrattuna + 2 kg (viimeksi oli + 0,1 kg)
Painoa edelliseen neuvolapunnitukseen verrattuna +1,9 kg (= 725 g / vko) (viimeksi paino oli laskenut edellisen käynnin painosta)
Pissa: kaikki ok
HB 119 (ed. kerralla 117)
Verenpaine --- en muista ---
Sf-mitta: 25,5 cm (ed. kerralla 21), keskikäyrän yläpuolella himpusti mennään
Pienen syke: 140 (viimeksi ka. 150)
Pieni on raivotarjonnassa (edelleen, kuten 22. viikolta alkaen aina tsekatessa on ollut)

Neuvolan terkkarin mielestä mun pitää ehdottomasti mennä huomenna työterveyteen eikä töihin. Minulla kun tuo asentohuimaus vaivaa edelleen.. Taisi hieman hätkäyttää terkkariakin, kun maailmani pyöriskeli, kun piti asettua vauvan sydänääniä kuuntelemaan ja nousta sieltä ylös + tuolista ylösnoustessa. En sitten tänään viitsinyt mennä neuvolalääkärin ajalle, koska ei tälle huimaukselle ole oikeastaan mitään tehtävissä ja työantajani hyväksyy vain työterveyden antamat lääkärintodistukset saikusta (ellei toisin sovita). Eli huomenna taidan soitella aamusta aikaa työterveyteen töihin menon sijaan. Harmittaa, kun siellä töissä ois monta hommaa, jotka pitäisi hoitaa..

Kysyin neuvolassa Pienen liikkeistä, että onko normaalia, kun niitä tuntuu olevan nyt helteillä vähemmän ja terkkari sanoi, etten ole ainoa, jolla noin on eli on ihan normaalia. Pienen sydän kuitenkin löi vinhasti ja tasaisesti. Syke oli n. 140. Lisäksi sydänääniä kuunnellessa Pieni muksi ja liikuskeli, vaikka liikkeet ei mulle tuntuneetkaan (kuuluivat vaan sydänäänilaitteesta) eli vielä on Pienen mahdollista liikuskella niinkin, etten mie sitä huomaa.

Ketkäs kaikki olisi kiinnostuneita tapaamisesta Kouvolassa?
 
Huh hellettä!!

Ekaks neuvolakuulumiset:
*painoa tullut 100g/viikko, yhteensä 3kg
*kohdunpohjan korkeus 28 (noussu 2 viikos 3cm)
*turvotus +/-, valkuaiset ja ketoaineet +
*verenpaine 108/82 mikä erinomainen näin valmiiks verenpainetaudin omaavalle...
*liikkkeet ++

Muutamat ovat täällä todenneet pikkuisen liikkuvan vähemmän näin kuuman aikaan, itselläni myös näin ja otin asian puheeksi neuvolassa. Täti totesi ainakinmun kohdalla sen johtuvan nestevajeesta, se että mulla oli ketoaineet plussalla, merkkaa sitä. Sano et mun pitäis juoda ehdottomasti enemmän ja jos tuntuu et liikkeitä ei kuulu, niin tulis sydä vaik leipäpala ja juoda lasillinen mehua, tällöin myös pikkuisen verensokeri nousee ja saattaa hyvinkin potkia enempi.

Hyvinkään sairaalassa on vierailuajat muistaakseni niin, että 8.30-20.30 saa isät ja sisarukset tulla ja 18-19 muut vieraat. Edellisellä kerralla ainakin mulle kävi niin että mun vierustoverin jotkut prätkäjengiläiset eivät noudattaneet noita aikoja vaan olivat vielä puol 8 huoneessa.. Yritä siinä nyt sitten levätä ja imettää rauhassa kun niitä tyyppejä pörräs siin ympärillä kymmenkunta!!

Ensi viikko olisikin sitten huoltovapaa kaikista raskauteen liiittyvistä asioista. Miehelläni alkoi kans loma ja päästään vähän vaihtamaan maisemaa. Ja huomenna me vietämme 5-vuotis hääpäivää!=) Sitä seuraavalla viikolla alkaakin taas tapahtumaan, maanantaina sokrurasitus, torstaina äitipoli ja perjantaina neuvolalääkäri... Si tuun kertoo taas lisää kuulumisia!

Voikaahan paksusti!!

Stemia ja töppiäinen 24+3
 
Vierailuajoista Naistenklinikalla vierailuajat on silleen että isät ja sisarukset saa vierailla klo.10.00-21.00. Muut saavat vierailla klo 18-19.

Mä kuulun niihin jota ei haluta pätkääkään nähdä ketään siellä sairaalassa ollessani, mulle se on jotenkin niin intiimi tilanne, haluan vaan olla vauvan kanssa ja tutustua siihen ja jotenkin "alkukantasesti" suhtaudun niin että vauvan ensimmäisiin hetkiin ja päiviin ei saa kukaan muu tulla sösertämään kun minä ja isukki ja tietysti vauvan sisar. Näin oli esikonkin kohdalla ja onneksi kasikki kunnioitti mun toivetta.

Eipä meilläpäin ihmeempiä kuuma on ja tuuletin on puhaltanut tossa naaman eessä koko päivän. Mitenköhän monta euroa lisää muuten sähkölaskua |O

Heidi ja Mörkky 28+1.
 
emmabella, joo tuolta ja pingpongista yms. katsastelin äsken, mut sit löysin tämmösen myyjän: http://www.prams-pushchairs.co.uk/phil-teds-sport-buggy-cocoon-double-kit-double-storm-black-p-1578.html toi hinta on ihan mieletön! ja postikulut ois 40 puntaa. (ja voi vaihtaa hinnat euroiks siitä oikeesta sivupalkista) jotain sit tosta googletin niin muutama ainakin suomeen on jotain kärryjä tilailleet ja mennyt hyvin ostokset. jos en jotain muuta paikkaa vielä löydä niin ehkä voisin harkita tota englantilaista...

täällä oli äsken aivan ihana kaatosade! vähän tuntui hyvältä tän tappavan helteen välissä ja oli hauska katsella ikkunasta kun kadut lainehtii ja porukka kahlaa polvia myöten vedessä =)

huomenna harkittiin menevämme ehkä hietsuun tai sit lankakaupoille, vähän riippuu ilmasta tietty

mä en nyt ihan muista miten vierailusäännöt kätilöopistolla oli. 2008 oltiin siellä perhehuoneessa 3 päivää ja muistaakseni oli jotain semmosta että lähiomaiset vaan sai vierailla ja vaan jonain tiettynä aikana. sit jos ei ollut perhehuonetta niin isä tai kumppani sai olla koko päivän mut olikohan se nyt niin että ysiltä illalla piti lähteä.
voin muistaa kyllä vähän hutiinkin...

äh, hiki alkaa pukkaan taas päälle |O
 
Neuvola kuulumisia täältäkin...vaikka sormet onkin kun nakit ja jalkoja särkee niin töissä oon vielä pinnistelly ja tarkoitus olisi vielä se 2 viikkoa pinnistellä mikä kesäloman alkuun on aikaa...neuvolassa tänää käyty ja painon nousu oli HUIMAT 950g/viikko :snotty: ja pissa puhdas, verenpaineet näyttivät lukemia 102/68 ja p 75 joten hieman varotteli että jos paineet vielä laskevat on sitten sairaslomaa vaan haettava...silmissä nopeiden nousujen yhteydessä näyttää tähtiä vaikka toki siis noita koetankin parhaani mukaan välttää :D hemoglobiinia ei vieläkään otettu, otetaan sokerirasituksen yhteydessä elikkäs rv 27 ja siis minulla se on vielä edessäpäin. Mielenkiinnolla olen lukenut muiden kokemuksia ko. reissusta labraan....no lukemista mukaan ja eikähön se siitä. Syke oli 140 ja sf mitta huimat 27cm joka siis yläkäyrien ylle..jos kasvu tuolla jatkuu, on edessä kontrolli ultra kysille vielä tässä lähiaikoina..,

Helle meinaa viedä mehut ihan kokonaan....töissäkin näytti sisälämpötilaksi mittari VAIN +31,2 astetta että kiva...

omanapaisuutta pahoitellen , helteen uuvuttama Neila rv 25+3
 
Iltaa neitoset!

Ihan ensin täytyy kirjoittaa, että vau.fi sivuilla oleviin "Lokapoikaset2010"-ketjuun,elikkäs vastaavaan ketjuun kuin meillä oli 7.7.2010 SYNTYNYT ensimmäinen POIKA. Äkäsesti vilasin, että pituutta oli ollut 38cm ja painoa 1300kg,elikkäs jo ihan hyvänkokoinen poikanen. Kuvakin oli pikkuisesta laitettu. Uskomatonta ajatella, että vauvat kykenevät jo selvitä näillä viikoilla! :)

ON: tänään oli sokerirasitus, luulin sen nesteen olevan pahempaa,mitä se oli! :eek: Huomenna saan tulokset neuvolasta, peukut ja varpaat on pystyssä, että ei olisi rd:tä, vaikka kaikki neuvolassa ja ultrassa ovatkin sitä jo etukäteen povanneet!

Jaksamisia helteille!

-pokermama ja Irmeli 25+5-
 
sokerirasitus onnellisesti ohi! Arvot oli terkan mukaan todella hyvät. 4.5, 5.5 ja 5.9. Samalla otettiin rh vasta-aineet. Toivottavasti sillä puolella kaikki ok. Niitä tuloksia saa vielä odotella.

Neila ja muut jotka kauhulla vielä odotatte kokemusta, musta se ei ollut niin paha reissu kun ajattelin. Ei se litku hyvääkään ollut mutta kyllä siitä selvitään. Olo mikä siitä tulee, on tietysti jokaisella varmaan erilainen mutta siinä torkkuessa se pari tuntia meni ihan mukavasti. Löysin vielä NKLn päivystyksen puolelta sen erillisen odotustilan sohvineen niin ei ollut mitään hätää.

Käytiin eilen ostamassa vaunut ja kaukalo. City Cross ja Logico S. Nyt sekin on tehty. Voi lähteä elokuussa loman viettoon hyvillä mielin. Vähän harmittaa kun se Quadrolift tuli siitä myymälän puolelta eikä siis paketissa ja kotona huomasin että yksi sauma oli jo alkanut purkaantumaan. Täytyy varmaan viedä takasin se. Kun vaan kehtais yhden sauman takia :eek:

Meillä ei ultrata neuvolassa. Siellä ei ole kyseistä laitetta edes lääkärillä käytössä.

Tänään saareen. Siellä ainakin tulee aina sen verran että vähän helpottaa tää kuumuus. Eilen illalla vähän viileni sateen jälkeen mutta tuntuu siltä että taas tulee lämmin päivä.

Sofiia 24+3
 
Tulin huilaamaan koneelle siivouksen välissä :) Siivous on muutoinkin rankkaa tuon selän kanssa, imurointi varsinkin, ja nyt tällä helteellä... puuh!

Kyselin hierojasukulaiselta neuvoja selän suhteen, hän kertoi, että raskauteen tyypillisesti liittyy SI-nivelen kipeytyminen. Hän antoi ohjeeksi pyytää fysioterapiasta jumppaohjeita, käyttää tukivyötä (ja hankkia kovempi sänky). Lisäksi kipeää kohta voi varovasti hieroa rangan molemmin puolin, niin että makaan kyljelläni jalat koukussa.

Sofiia, vie vaan takaisin se, oot siitä kuitenkin maksanut, ja jos se alkaakin käytössä purkaantua lisää, niin sitten harmittaa.

Meilläkään ei neuvolassa ole ultraa. Itse olen menossa rd:n takia tiistaina kontrolliin Koksiin, siellä siis ultra. Jännittää, sokerit on olleet pääasiassa hyvät, mutta minähän mittaan vaan parina päivänä viikossa, välipäivinä olen kyllä herkutellut... :ashamed: Paino minulla ei ole kuitenkaan noussut, olisikohan puolisen kiloa, ja sf-mittakin oli himpun verran yläkäyrän alle.

Minä en ole huomannut muutoksia pikkuisen liikehdinnässä, ihan yhtä reippaasti potkii kuin aiemminkin.

Ja Kouvolan tapaamiseen olen ainakin minä tulossa, laitoinkin Emmarialle yv:tä.

Heilo 27+5
 
pidän kyllä lämpimästä mutta nyt alkais jo vähän riittämään.olis edes 5 astetta viileämpää kun ei meinaa nukkumisesta tulla mitään ja koko ajan on ihan limainen olo!

Pokermama voi hellanduudelis sentään!! aika hurjaa!!! kuvasta päätellen ihan ihmisen näköinen otus siellä meiänkin mahoissa köllii, ihan uskomatonta ... ja ainakin tää äiti kirjoitti että vauvalla on kaikki hyvin, vähän lisähappea saa vain enää :whistle:
tuli kyllä taas vähän sellainen jaiks-olo..miten miä en vieläkään pysty kuvittelemaan että meille tulee se ihan oikea vauva syksyllä!?

EN USKO ENNENKUIN NÄEN :LOL:

tänään taas yksi etappi saavutettu :heart: rv 28+0 :heart:
9 viikon päästä vauva on jo täysikasvuinen ja valmis syntymään :heart:
 
Emmabella mäkin yllätyin miten ihmiseltä se näytti :D Minimies :heart: Täytyy sanoa, et sen kuvan katsomisen jälkeen mun odotus konkretisoitui hieman enemmän, kun tietää että tuollainen siellä jo köllii,vaikka mun mielestä toi oli kyl hirmu iso muksu :eek: Mut kyl se lokakuisten pinossa oli!

Joo, ja helteelle HUS POIS! Ei pysty tehä mitään, olo on kamala!

ON: Niin ja sokerirasituksesta, juuri soitin tuloksia, ja ne oli erittäin hyvät, että siitä ei tarttee stressata, ei rantautunu tuo sairaus meille :) Tosin, eipä se nyt olis elämää kaatanu suuntaan eikä toiseen, vaikka se oliskin ollu.

-pokermama ja irmeli 25+6-
 
Hei!

Ihan tuolta helmikuun alusta olen lukenut ja seurannut tätä ketjua, on vain oma rekisteröityminen/kirjautuminen jäänyt. Nyt sitten ainakin omaksi iloksi ajattelin tänne kirjoitella :)

Olen 27-vuotias ja esikoista odotellaan. LA on 11.10 ja KOKS on sitten päätapahtumapaikka - joskin vielä asutaan ihan eri seudulla, Kotkaan muutto on edessä syyskuun alussa...

Meillä ei ole tietoa kumpi mahassa asustaa. Oltaisiin kyllä haluttu tietää, mutta sen verran halusi pikkuinen pitää meitä jännityksessä, että piti jalat visusti ristissä koko rakenneultran ajan. Ehkä enemmän on tyttöolo, mutta nähtäväksi jää.

Muutoin odotus on sujunut mukavasti, eilen tosin sitten oli sokerirasituksessa paastoarvo 5.4. (muut arvot oli hyvät) - eli juuri rajan yli, ja nyt sitten joudun sokereita seuraamaan loppuajan. Argh.

Sitten asiasta viidenteen: muistelen, että joku olisi omistanut/hankkimassa Hartan Topline X vaunuja?? Me ollaan luultavasti sellaiset hankkimassa ja jos on kommentteja, niin mielelläni kuulisin niitä :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille :wave:
 
tervetuloa uusille!

pokermama, mun piti kans heti mennä katsomaan sitä syntynyttä lokakuista, senhän laskettu aika tais olla päivää myöhemmin kuin mulla. kyllä konkretisoitui taas oikeen reippaasti että tommonen siellä mahassa sit asustaa, ja ehkä samalla tuli lievä paniikki koska näin jotai hämäriä vauva- ja synnytysunia... ;)
vaikka tässä jo toista odotetaan niin silti on samanlainen tunne usein kuin emmabellalla, en usko ennen kuin näen että tuolta joku pikkuihminen syksyksi tulee :LOL:

vaikka eilen oli ihana rankkasade niin illalla sit olikin jo taas tuskaisen kuuma ja jatkunut tän päivän. nyt kyllä katselin kun kaupassa käytiin että alkais tuleen mustia pilviä taivaanrannasta, mutta vielä silti helottaa tuo pallo taivaalla... |O
lähdetään luultavasti karkuun mummolaan helteitä, tosin onhan sielläkin luvattu ens viikosta kuumaa mut talo on semmonen jääkaappi että siellä viihtyy paljon paremmin kuin meidän kaksiosaunassa

tänään käytiin oulukylässä hakemassa lankoja,aattelin tehdä semmosen sini-puna-valkoraitaisen pienen neuletakin tytölle ja mies päätti virkata jonkun pikkumekon :)
Vilho oli ihan innoissaan kun mentiin lähijunalla, hoki melki koko menomatkan "juna, juna" ja innoissaan katseli ulos ikkunoista :heart:

menisköhän sitä hetkeks lepäilemään. illalla yritän keksiä jotain reseptejä sunnuntaita varten, mun porukat tulee mun nimipäiväkaffelle ja lupasin väsätä jotain pientä syötävää

noonie 27+6
 
I'm back! Kesälomareissulla oltiin viikon verran... Ihanaa olla kotona. :)

Nyt en kerkee päivittää noita muutamia tietoja listaan, mut teen sen myöhemmin illalla! Tervetuloa kaikille uusille munkin puolesta!

mama-L :heart: Pikku-ukko 27+4
 
Huh hellettä...
Saikulla oltu viime viikosta ja nyt alotan loman maanantaina, vaikka alkuun piti olla elokuu. Haen sitten lisää saikkua loman jälkeen jos/kun on tarpeen.
vaunut tuli nyt hankittua, avasin tilin Lastentarvikkeeseen, muuten ei olis ollu toivoakaan uusia ostaa. Ja oltiin miehen kanssa aika yksimielisiä merkistä, Emmaljungan vempeleillä täällä maalla pärjäilee parhaiten. Sellaset sitten, Smartit jäi mukaan, mustat sellaset. Edgejä mietin ensin, mutta nää riisutut mallit sopii meille ihan hyvin.
kaukalo ja pinnasänky saadaan kummipojan perheeltä kiertoon ja jotain hienosäätöä pitää vielä hankinnoissa harrastaa mutta alkaa olla perussetti kasassa.

tämmöstä tänne, ei pysty nyt keskittyyn kun tuo ukko höpöttää jotain vieressä :)

Höplömmöö 24+5
 
Pärnun reissu takana,hyvin jaksoin kierrellä kaupppoja monta tuntia,kun tankkasi aina välillä. Rantsulla meinas eka päivänä pukata lämpöhalvaus,kun oli niiiiiiin kuuma.

Maanantaina pitäis sitten mennä äippäpolille synnytyslääkärin tutkimukseen,ultraan ja diabeteshoitajlle,voin kertoa et ei nappais yhtään! Toki hyvähän se on paikat tarkistuttaa ja ultrahan on aina mukava. Eniten ootan diabeteshoitajan tapaamista et saan oikeet ruokailuohjeet. Nyt olen jättänyt makean syömisen ja sokrulimsan juomisen pois. Liikkua pitäs enemmän :ashamed:

t 77 ja pikku-ukko 26+3 tai 4
 
heikku Pikkuvikoja! :D Olin niin täpinöissäni kirjoittaessani sitä,että eihän tuollaisia tullu huomattua. Toivottavasti kaikki siis ymmärsi painon olleen 1300g,tai toisinsanoen 1,3kg ;)

-huolimaton pokermama ja Irmeli 26+0-
 
Helou pitkästä aikaa!

On nämä helteet ja "lomakiireet" vähentäneet kirjoittelua.

Uusiakin näyttää palstalle ilmaantuneen, tervetuloa!:flower:

Itsellä on ollut tapahtumarikas viikko.
Alkuviikosta oli kontrolliultra ja 4D-ultra. Siellä vauvalla kaikki hyvin, painoarvio tällä hetkellä 820g. Istukka ja napanuora toimivat hyvin ja pikkuisella kaikki muutenkin hyvin. Päästä löytynyt kysta oli lähestulkoon jo kadonnut! =) seuraava kontrolliultra on viikoilla 30.
4D:ssä vähän jäi harmittamaan, kun ei saatu juurikaan kasvokuvaa vauvasta, kun kaveri oli sellaisessa asennossa ja aina käsi tai napanuora kasvojen päällä. Huonoa tuuria!

Sokerirasituksessakin kävin alkuviikosta ja tulokset oli hyvät. Muistaakseni arvot oli 4,5, 7,5 ja 5,0. Hyvä niin! :)

Eilen palattiin reissusta Vantaalta ja menin suoraan paikalliseen terveyskeskukseen ja sieltä lähetteellä synnytysvastaanotolle vatsakipujen ja oksentelun vuoksi. Syynä vaivoihin oli onneksi loppujen lopuksi "vain" närästys. Sain vahvemmat närästyslääkkeet ja rautakuurikin alkoi, kun hb oli tippunut 110:n. Lääkäri tarkisti kohdunsuun ja yllätyksekseni se oli kuulemma pehmentynyt. Mittaa kumminkin 4 cm. Onneksi! Viimeksi pari viikkoa sitten oli vielä ihan kiinteä, eikä supisteluja ole nyt ollut nimeksikään.

Täälläkin helteet vie todella voimat, eikä oikein mitään jaksa tehdä. Kämpässä sisällä lämpöä palttiarallaa +30.. :eek:

Pahoittelut omanapaisesta tilityksestä. Palailen uudemman kerran!

Jaksuja kaikille, varsinkin vaivoista ja suppareista kärsiville!! :hug:

Minkuli ja pikkuheppu 25+6
 

Yhteistyössä