~LOKAKUUN lapset **2010** heinäkuussa <3~ 1 vauva syntynyt !

Moikkis!

Tervetulotoivotukset uusille!!!

heikku, murkut ja kosteusongelmat on kyllä NIIN tympeitä ja mieltä kalvavia juttuja! Meilläkin on keväisin murkkuongelmaa - niitä pieniä mustia "sokerimuurahaisia". Saatiin ne poistumaan sisätiloista ja meidän silmistä (talon alla maassa niitä on takuulla vieläkin) syöttirakeilla, joiden pitäis tuhota koko pesän, kun murkut kantaa niitä herkkuinaan pesäänsä. Ripoteltiin myrkkyä sinne, mistä ne tuntuivat sisään vaeltavan ja annettiin olla viikon päivät. Sit imuroitiin myrkky pois, eikä murkkuja oo enää näkynyt.
Kosteusongelmaa meillä ei oo havaittu (ainakaan vielä ) mut meidän taloyhtiössä ihan naapuriasunnoissa oli paha maaperästä johtuva kosteusongelma, jonka korjauksen vuoksi meidän pihat on nyt revitty ihan auki. Ne purki sisältäkin perustusbetonit ja vaihtoivat alusmaankin kuivaan sepeliin. Siis meillä ei vielä ongelmaa oo havaittu, mut silti koko ajan mietityttää, kun tuo ongelma on meidän ihan viereisessä asunnossa, et millon meillä ongelmat pasahtaa pintaan. Onneksi meidän taloyhtiössä ei kukaan oo yrittäny piilotella tai peitellä mitään, vaan päin vastoin, heti alkaa remonttiin ja toimiin asuntojen kunnostamiseksi! Eli myötätuntoa löytyy teille täältäkin päin!!!

Mä olin viikonloppua Mikkelissä siskon luona ja ostin ekat vaatteet pikkuiselle: 2 bodya ja housut. Jee! :D Nyt sit vaan lisää hankintoja tekemään...

Mies hoksas eilen, kun tulin kotiin ja lököteltiin sohvalla, et "voi ei, meidän pitäis sit osata ruokkia sitä vauvaa oikeisiin aikoihin ja vaihtaa vaippaa ja muutenkin hoitaa sitä - mitenkä me osataan?" :LOL: Hauska kun noin havahtui todellisuuteen. En tosin takuulla itsekään tajua vielä, mitä kaikkea pienen kaa saa opetella tekemään ja miten sen kaa eletään. Onhan se varmasti sit jännä, kun vauva syntyy, kun on niin pieni ja avuton huollettava, josta on täysin vastuussa. Mut ei mua pelota, etteikö selvittäis tai osattais. Oon aika luottavaisin mielin. :)

Kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli ok.
- mun paino +332g/viikko (Yhteensä +8,3kg raskausaikana. Onneks painon nousu oli hidastunut edelliskerrasta!)
- turvotus -
- paineet 135/72
- pissa puhdas
- Hb 126
- kohdunpohja 26cm
- syke +
- liikkeet ++

Meilläkään vauvan sykettä ei merkitä neuvolakorttiin, mut neuvolan täti sanoo sen kyllä joka kerta. Tänään syke oli aiempaa nopeempi, päälle 150, kun ennen se on ollu 140-150. Tosin ennen pikkunen ei oo liikuskellutkaan neuvolan aikaan, niin kuin tänään.

Mäkin kävin muuten katsomassa sitä ekaa pikkuista lokapoikasta - pitääpä käydä vilasemassa tämä toinenkin. Toivottavasti meidän pikkuset pysys masussa vielä jonkun kuukauden!


Helteisiä päivien jatkoja toivotellen

Tatara ja tirriäinen 28+2
 
Äippäpolin terveiset,istukka edelleen matalalla mut ei enää kohdunsuun päällä. Uusi ultraus velä 15.8 asian tiimoilta. Pikku-ukko oli 890g eli ihan normi kokoinen. Rd-ruokavaliosta sain paljon tietoa ja opeteltiin verensokerin mittaus. Nyt sit 2 päivänä viikossa pitää mitata verensokerit 4 kertaa. 2 viikon perästä ilmoittelen tulokset äippäpolille,jos lukemat pysyvät normirajoissa. Toivottavasti pysyvät niin sit ei tarvis rampata siellä kovin usein. Rv:lla 36-38 on vielä yksi ultra ja synnytystapa-arvio.

Onneksi pelko paikkojen kypsymisestä ei pitänyt paikkaansa :) Kohdun kanavaa oli vielä hyvin jäljellä. Teki tutkimuksen ultralla,eikä käsikopelolla ettei vain ala vuotamaan,kun istukka on niin alhaalla.

t 77 ja pikku-ukko 27+1
 
:wave:

Synnytystapa-arvio tehdään yleensä n.35 viikolla. Onko sinulla miukatti tehty lantion kuvaus? Sillä saanee parhaan tuloksen mahtuuko vauva ulos vai ei - yleensä muu pienuus ei kerro asiasta, koska lantio voikin olla sopiva.

Muurahaismyrkkyjä ei muuten yleisesti suositella imuroitavaksi!
En tunne tataran ehdottamaa myrkkyä, mutta sirotteita ei ainakaan saa imuroida. Ne kulkeutuvat herkästi hengitysilmaan imurista.

bubbeli 25+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja pokermama:
No voi apua, vau.fi keskusteluihin oli syntynyt jo TOINEN lokakuinen :eek: rv 26+2 ja painoa 920g. Käväsin vaan katsomassa sen ensimmäisen kuulumisia, kun tuon toisenkin huomasin. Onneks molemmat pienokaiset voivat olosuhteisiin nähden hyvin, mutta kyllä se vaan enempi ja enempi pistää miettimään omaa odotusta. Yritetään me pitää masussa vielä hetken nuo meidän ipanat kuitenkin :)

ON: kuolen kuumuuteen ja tylsyyteen. Ei yksinkertaisesti mitään tekemistä. Huspois helle jo nyt!

-pokermama ja Irmeli 26+2-
Voi hemmetti, että pisti hiljaseks... Mulla ei ole supistukset missään vaiheessa kypsyttäny paikkoja, onneksi... Mutta tuli pelko persuksiin, nyt taidan ottaa oikein super iisisti... Huomenna on kontrolliaika äitiyspolilla...

Saan K-HKS:n ohjeistuksella jo olla pystyssä oman voinnin mukaan, ei siis pakko ole kokoajan olla vaakatasossa... Tänään siivoilin hiukan ja alko taas supistukset, ne meni kyllä ohi kun otin päikkärit... Mutta nyt kun katto tuolta sitä kuvaa pikkuruisesta pojasta niin tuli kyllä tippa linssiin ja kylmät väreet!
Meidän pikkusella painoa oli jo arviolta 1350g onneksi :) En silti halua kyllä joutua keskosen äidiksi...

Nyt kylmän suihkun kautta lepäämään!

Lara 29+4
 
päivitystä pitkästä aikaa =)

eli neuvola kuulumiset:
-turvotus -
-paineet 100/70
-paino 510g/viikko :ashamed:
-hb 115 rautaa pitääs alkaa syödä
-liikkeet ++

huh hellettä vois sanoo! vaikka en ole ihminen jota kuumuus haittais mut nyt kyl vähä ahistaa...
oltiin koko perheen voimin reissussa viikonloppuna ja oli kyl ihanaa! =)

a jolla ei mitään "oikeaa asiaa" 24+4
 
Täältä pikanen viesti vaan, tietokone temppuilee...

Lääkärineuvolassa kaikki ok vaikka pelkäsin vähän jo muuta. Kohdunkaulaa 3cm ja paikat kiinni.Kaikki ok, painoa tullut reilussa kolmessa viikossa 1kg. Mutta asia mikä jäi huolestuttaan oli sf- mitta. Oli kasvanut vaan 1cm tän reilun kolmen viikon aikana ja on nyt alakatkoviivan alapuolella. Edellisen poitsun aikaan mitta meni yläkatkoviivan yläpuolella ja herra olikin iso syntyessään. Nyt vaan mietityttää onko vauvalla kaikki hyvin! Mittaa katsastetaan taas kuukauden päästä ja jos ei oo tarpeeks kasvua tullut niin sit kuulemma äippäpolille lisätutkimuksiin, hui.

hömpiäinen öö...oisko jotain päälle 25+ ei voi muistaa :)
 
Voipi hyvin olla, ettei imurointi ollu paras ratkaisu murkkurakeiden hävittämiseksi. Mitenkäs ne kannattais jatkossa poistaa? Lakaista ja laittaa roskikseen? Kosteella rätilläkään ei kai kannata pyyhkiä ainakaan niin, et huuhtoo sen veteen niin, et se päätyis jatkossa vesistöön. Ainakin noissa purkeissa kielletään myrkyn vesistöön joutuminen...
 
Heippa!

Kiitti Mama-L taasen kerran uudesta pinosta!!!

Lara: Sulla on ollut rankkaa!!! :hug: Koeta nyt levätä ja levätä ja levätä, toivottavasti olo helpottaa!!! :heart:

Tervetuloa uusille!!!

Vakuutuksista...Mekin otettiin se Ifin vakuutus mutta päätöstä siitä ei ole vielä tullut kun mul on ollu noita sairaslomia niin joutuvat vähän tarkemmin syynäämään saanko ees vakuutusta mutta paperit on laitettu eteenpäin!

Mulla oli viime viikolla sokerirasitus... oli ällöö tehdä se kuumalla...yöks! Keskiviikkona mulla neuvolalääkäri niin saan tietää tulokset...

En muista olenko kertonut täällä että hankittiin vaunut...Emmaljungan Duo Edget ja Gracon kaupunkirattaat + koppa... Asutaan täällä maalla niin kahdet vaunut tulee tarpeeseen ku hiekkateille tarttee sen verran jämerän menopelin =)

Sain eilen äidiltä kolme säkillistä vauvan vaatteita!!! Äiti oli säästänyt mun ja sisarusteni "parhaita" vauvan vaatteita 20 vuotta!!!! Ja oli tosi hyväkuntoisia!!! Pitäs vaan pestä ja viikata talteen =) Tänään kävin kirpparilla ja mukaan lähti imetystyyny... =)

Oletteko ajatelleet hankkia kantoliinaa tai minkälaisia kokemuksia teillä niistä on? Olen ajatellut kantoliinaa tai kantoreppua... kumpi on parempi/järkevämpi? Mitä nyt netissä olen asiaan "perehtynyt" niin toi Manduca (vai mikä lie) niin olisi sellainen turvallinen kantoreppu... Olisi ihana kantaa vaavia mukana... =)

Vitsi minkälaiset helteet olleet...ja huomenna vain voimistuu!!! Onneksi mulla alko just kahden viikon kesäloma...en ois kyllä töissä jaksanut hikoilla...

Mukavaa viikkoa Mammat!!!

-Kultasiipi + Pikku neiti Ilmari 27+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja bubbeli:
:wave:

Synnytystapa-arvio tehdään yleensä n.35 viikolla. Onko sinulla miukatti tehty lantion kuvaus? Sillä saanee parhaan tuloksen mahtuuko vauva ulos vai ei - yleensä muu pienuus ei kerro asiasta, koska lantio voikin olla sopiva.

bubbeli 25+4
Ei ole tehty lantion kuvausta, eikä muutakaan. Eka neuvolakäynnillä oli vain puhetta, että todennäköisesti sektiolla mennään.. Mut neuvolassa aiottiin ottaa selvää asiasta. Tämän jälkeen ei kuitenkaan ole ollut mitään puhetta siellä asiasta. Omaa tyhmyyttäni, ku oon unohtanut kysyä asiasta, mut nyt rupes mietityttämään asia, kun viikot alkaa lisääntymään. Niin, olen siis todella lyhyt, noin 130 cm pitkä ja pituuteeni nähden sopusuhtainen kuitenkin. Eli lantio on todennäköisesti kapeampi, mitä valtaosalla synnyttävistä äideistä. Tai en tiiä, mut luulisin näin.. Pitää yrittää seuraavalla neuvolakäynnillä kysellä enemmän kaiketi..

Miukatti ja mömmö 27+2
 
Sutinaa, mä ainakin jostain muistan lukeneeni, että äidin ottama rokote antaisi jonkunnäköistä suojaa myös vauvalle. Rauhoittava ajatus, kun nämä meidän naperot syntyy juuri siihen pahimpaan flunssasesonkiin.

Kantorepuista suosittelisin manducaa. Meillä ainakin toiminut hyvin ja on tosiaan ergonominen sekä vaaville, että kantajalle. trikooliinatkin on hyviä, mutta ei niin nopeita ja kätsyjä kun reppu... Ja meillä ei mies ikinä vääntäisi kantoliinaa päälleen, on kuulemma jotenkin "homomaista". :D Reppua suostuu pitämään.

Huomenna neukkulääkäri ja ylihuomenna sokerirasituskoe. Voi hitto että on varmaan tosi ihanaa olla juomatta se 12 tuntia näillä helteillä! Eikö saa edes vettä juoda ennen sitä testiä? :attn:
 
bubbeli Joo, tämä on omistusasunto..valitettavasti. Toisinsanoen rahat meni kankkulan kaivoon.

Tatara Ja täältä lähtee sympatiat myös sinnepäin.Ihan todella!

Nyt en pysty enempää kirjottaa, pakko mennä viilentämään itteensä suihkun puolelle, eikä kello oo vasta kun puol kymmenen. :headwall:

Heidi ja Mörkky 28+6. Ajatella että huomenna pärähtää jo 30 viikko käyntiin, siis ei juma :eek:
 
Huh Huh Huomenta.. B)
Määkin oisin vähän kiinnostunut liinailusta, mutta miten ihmeessä sitä oppii sitomaan, tuleeko niissä ohjeet mukaan.. Oon aiemmin käyttänyt BB:n reppua ja se on ollut kyllä tosi kätevä.
Oliko tossa Manducassa, että vauvaa ei voi laittaa kasvot menosuuntaan?
BB:stä jotkut sanoo, et se ei olisi kauheen ergonominen vauvalle, mutta mulla ei ole koskaan ollu tarkoituksenakaan ollu pitää pitkiä aikoja, alkuaikojen kitinöissä/vatsanpuruissa on kätevä, lenkille mennään sitten vaunuilla, paitsi jos uskaltais jossain vaiheessa metsään lähtee vauvan kanssa.
Liinailu kiinnostais, koska siinä on variaatioita eteen ja taakse ja sivulle ja vaikka mitä...

Mulla tuli if:ltä lisäselvityspyyntö vakuutusta koskien. Odottelinkin sitä, kun oon niin "tautinen". Kopio äitiyskortista ja kaikista raskauteen liittyvistä tutkimuksista. Mä ihmettelinkin, miksei jo hakuvaiheessa otettu tota kortin kopioo, se on otettu aikasempienkin vakuutusten yhteydessä..?!
Soitin sit äpolille ja pyysin mustaa valkosella ultrista ja seulontatuloksista.

Miukatti Mulle varattiin jo rakenneultran yhteydessä aika synnytystapa-arvioon, joka on sit syyskuun alussa. Muistelen, että esikon kanssa taisi tulla kutsu. Se tehtiin automaattisesti kaikille ensisynnyttäjille, ainakin täällä Porvoossa. Mua ei kylläkään kuvattu, vaavin koko arvioitiin ja oisko ultran kaa mittaillu tota lantiotakin.
Sä oot aika lyhyt, mutta eihän lyhyys oo aina merkki kapeasta lantiosta. Muistelen, että joku lekuri on sanonut et usein lyhyemmillä naisilla on hyvä lantio synnyttämiseen.. Ja kun synnyttäjä on pieni, niin lapsikin on usein pienempi. Huom! Ei aina :)

Tää siis saikulla, kävin viime perjantai neuvolalääkärillä ja siinä samalla tehtiin normitarkastukset, täs tuloksia:
rv 27+3
paino 69,5 +622/vko
RR 118/70
Pissa Prot. +- gl -
Sf 25 cm
Tarjonta Pt
Syke +145
Liikkeet ++

Valitin tuota painontunnetta jalkovälissä ja ajoittain häiritseviä suppareita, mitkä joskus tuntuu ihan paineena peffas asti. Lisäks päänsäryt väriaineista ja helteen aiheuttama yleinen huonovointisuus ahdistaa/ahdisti. No hän sitten kirjoitti saikkutodistukseen diagnoosiksi "raskaudenaikainen oksentelu".. ja katsotaan sitten viikko kerrallaan jatkoa.
Ihan sama muuten, mutta kun en saa saikkuajalta palkkaa, niin tympii tollaset ihme diagnoosit. Nyt siis on uusi karenssiaika, kun oonkin nyt muka oksentelun takia pois (enkä ees oksentele, oon vaan huonos hapessa muuten), kun todellisuudessa tuo painontunne tekee työnteosta tosi tukalaa, on hirveen tuskaista seisoa tuntitolkulla ja sitten kun tulee sielä napakoita suppareita päälle :headwall:

Paikat oli kuitenkin kiinni ja kanavaakin jäljellä 3 cm, tosin pehmennyt jonkin verran, muttei hälyyttävästi :)

Kovasti :hug: teille joilla supparit tekee tuhojaan, kovasti vauvaliimaa, ettei ihan vielä lähtis syntymään!! Vaikka ollaankin jo "hyvillä" viikoilla ja keskoshoito on suomessa loistavaa, niin pienen terveyttä jatkossa ei kuitenkaan voi taata :attn:

Toivottavasti Heikku teillä alkais pikkuhiljaa selviimään tuo tilanne. Kosteusongelmien keskellä eläminen ei oo aikuisellekaan järkevää, saati sitten pienelle vauvalle :kieh:
Raivostuttavaa tuo "omatoiminen tuulettelu/kuivailu"

Mä lähin karkuun kotoa kaivausten keskeltä ja tulin lasten luo. Ipanat yllättyivät tosi iloisesti, kun pamahdin lauantaiaamuna pailkalle. Nyt on sit tehty kaikkea kivaa yhdessä, ongittu ja vetouisteltu yömyöhään ja räpiköity järvessä ja mitä kaikkea kivaa..
Mut mä lähen nyt aamu-uinnille, tosin vesikin alkaa olla jo niin lämmintä, ettei se kauheen paljoo virkistä.

:wave: Puskajussi ja Onni 28 tasan :heart:
 
heikku voimia taisteluun muurahaisia vastaan ja Laralle myös jaksamista! :flower:

Leli82 mulla oli viime viikolla sokerirasitus ja päätin että juon koko päivän oikein kunnolla ja sitte tarpeen mukaan yöllä. Sanoin labrassa että oli pakko vähän vettä juoda niin ei ne siihen mitään kommentoineet. Pakkohan se on näillä helteillä nestettä saada.

Hyvä että tuli puheeksi toi kantoreppu/-liina -asia. Miten niitä voi talvipakkasilla käyttää? Ei varmaan mitenkään? Eli kannattaako hankinta jättää keväälle?

Sutinaa täällä on lisää "oikeaa" tietoa rokotteesta: http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/sikainfluenssa/rokotteetjalaakkeet/sikainfluenssarokote :

"Äidin ottama rokote suojaa vastasyntynyttä ensimmäisten elinkuukausien ajan. Lapsi voi myös saada suojaa äidinmaidon kautta, mikäli äiti on rokotettu."

Tästä tulee muuten niiiin kuuma päivä.. Ainoa hyvä asia töissä olemisessa on nyt se että täällä on ILMASTOINTI!! :LOL:

Sofiia 25+0
 
Mä sain siskolta lainaan kans Tricotslen-merkkisen kantoliinan. Siinä oli tosiaan monia eri sitomisohjeita mukana. Sisko valitteli, et liina on niin pitkä, että sen kanssa on vaikee temppuilla, mut mun mielestä se ainakin sito ihan ketterästi mulle malliks yhden sidonnan. Vaikka onkin talvi tulossa, mä ajattelin et sitä vois ihan hyvin kokeilla kotona sisällä vauvan kaa. Kotihommia tehdessäkin vauva kulkis hyvin mukana. Sitäpaitsi kun ilmat viilenee, vauvaa kantaessa ei tule liian kuumakaan.
 
Hikistä tiistaita :D

Makuuhuonegalluppiin vastaan heti, että plussauksesta asti on ollut kovin hiljaista ja kuivaa. Mulla ei ole minkäänlaisia haluja :| Onneksi mies on ollut ymmärtäväinen eikä painosta tai kiukuttele aiheesta. Itseäni kyllä kovin harmittaa! Muutenkin tuntuu, että läheisyys on vähentynyt, ehkäpä pelkään, että mies luulee heti liikoja ja en halua hänen pettyvän. Ja sitä paitsi, nyt kun on näin kuuma, niin ei huvita edes halailla, kun iho on niin nihkee :D Jospa tää tästä vielä, elättelen toivoa...

Heikku :hug: uskomattomia vastoinkäymisiä teillä sen kämpän kanssa!

Hoikkalori kiitos tsempeistä! Onneksi meitä kaasoja on kaksi + bestman, joten voidaan jakaa tehtäviä, niin että saan ehkä vähän huilatakin. Olen kyllä tosi innoissani näistä häistä ja tehtävästäni, mutta tuo kuumuus ja oma jaksaminen vähän pelottaa. Ajattelin ottaa illaksi vaihtovaatteet, jos alkaa liikaa taftipuku ahdistamaan.
Emmarialle lupaan raportoida viikonlopun jälkeen miten päivä meni :) Voin kuvitella, että sulla elokuun lopulla alkaa olemaan jo melkoisen rankkaa ison mahan kanssa, mutta etköhän sinä selviydy tehtävästä :) Jospa silloin ei sit oo näin kuuma!

Syke on joka kerta kirjoitettu neuvolakorttiin. Näköjään tavat vaihtelevat tämänkin suhteen...

Lokapoikaset ovat ihmetyksen aiheena täälläkin. Ja se, että omassa masussa siis todella on noin valmiinnäköinen pieni ihminen. Uskomatonta :heart: Toivotaan nyt kuitenkin, että meillä vielä vauvat malttais kasvaa masuissa, eivätkä kiirehdi maailmaan.

Tatara me ollaan miehen kanssa välillä mietitty samaa, mites me sit osataan ja pärjätään sen pienen kanssa ;) Mutta eiköhän se lopulta suju aika luonnostaan.

Kävin aamulla rd:n takia kontrolliultrassa Koksissa, masussa on kaikki hyvin. Siellä se pikkuinen mupelsi suullaan ja teki hengitysharjoituksia :heart: Rd ei ole vaikuttanut pikkuisen kasvuun, painoa tällä hetkellä 1150g, eli sopivasti. Raivotarjossa hän siellä jo on. Kohdusuu on 3cm, kiinteä ja kiinni (aivan kuten rv 15+2 oli myös). Tällä kertaa en saanut kuvia mukaan. Sukupuolikaan ei ollut matkalla muuttunut, mutta pidetään se edelleen salassa :) Olen niin rakastunut! :heart:

Heilo 28+2 :wave:
 
Neuvola lääkäri tänään terkka ja lääkäri vieraat vakkarit lomalla
kohdunsuu pituus 2.5 cm kiinteä kiinni
RR 133/78
kohdunpohjan korkeus 26 (24.6 23) toki mittaaja eri
syke 145 oli liikkuvaista sorttia eikä olisi halunut olla tarkkailun alaisena
ja viimeinen järkytys PAINO 1142 G PER VIIKKO APUA sitä se loma sit teettää lapissa oli itikoita niin paljon että möllötti aika paljon sisällä eikä nyt jostain kumman syystä tule mieleen käydä juoksumatolla tai pyöräilemässä eilen kävimmä lasten kans vähän kattelemassa mustikoita kuolema meinas tuollakin reissulla korjata

 
Jospa sitä hieman aktivoituisi, kun ei se nuha kovin pahana uusiutunutkaan. Elämä alkaa siis voittaa, vielä kun nämä kovimmat helteet hellittäisi. Tänäänkin kävin aamulla kaksi kertaa suihkussa kun ensimmäisen jälkeen edehdyin kuivaamaan hiukset sen jälkeen hiki valui ihan noroina kaikkialla :)

Neuvolassa tuli käytyä puolitoista viikkoa sitten ja sieltä kuului tälläistä
rv 23+3
paino +284g /viikko (loman aikana hieman noussut :ashamed: )
rr 126/69
prot/gluk -
sf 19 cm (yhtään ei vielä tunnu, että olis vatta kasvanut)
liikkeet ++

Vaavin sykkeitä ei korttiin merkitty, mutta nt sanoi dopplerilla kuunnellessaan et +140 oli sykkeet koko ajan. Mä vain keskityin kuuntelemaan :D Kyl ne niin ihanalta kuulostaa edelleen :heart: Seuraavaksi olis sitten vuorossa sokerirasitus, mutta se menee elokuun puolelle reippaasti kun täällä ei tahdo löytyä tekijöitä/aikoja. Ottaako ne keskussairaalassa kaksi päivässä ja kun tarvitsijoita on koko kaupungin alueelta niin ei ihme että venyy.

Hyvä kun täällä tuli puhetta tuosta kantoliinasta. Sain joskus Vauva-lehden tilaajalahjaksi sellaisen, mutta tällä hetkellä se taitaa olla jonkun kaapin perällä. Täytyykin kaivaa se sieltä ja katsoa onko siitä mihinkään. Kantoreppua ollaan miehen kanssa mietitty, mutta katonpas ensiksi miten selvitään tuon liinan kanssa.

Kuinkas monella alkaa olla kaikki hankinnat tehtynä? Me tosiaan ostettiin matkan aikana sitteri ja sitten pino vaatteita. Hoitoalustan olen myös ostanut ja eilen tilasin turvakaukalon. Britaxin BabySafe Plussaan päädyttiin lopulta, siitä kun oli kaveripiiristä hyviä kokemuksia ja mielytti loppupeleissä eniten silmää. Ostetaan siihen myös se vöillä kiinnitettävä jalusta, meillä kun ei ole autossa niitä isofixeja. Tulevana viikonloppuna tehdään taas visiitti Tampereen Ikeaan, josta lähtee mukaan sitten pinnasänky ja patja (sekä tietenkin kaikkea muuta pientä ja kivaa B) ). Sit puuttuis enää vaunut, joiden hankinta saa kyllä sitten odottaa syyskuulle. Meidän tilaihmeeseen (asuntoon) kun ei kaikkea viittis ahtaa vielä :)
Vauvavakuutuksesta saatiin Pohjolasta myönteinen päätös pari viikkoa sitten, joten sekin olisi sitten hoidettu (tosin maksamista vailla, varausmaksu kun on 270?). Rahanmenoa ei siis voi estää :p

Vielä jaksamis :hug: kaikille sitä tarvitseville ja tervetuloa myös niille uusille, jotka ovat mukaan liittyneet. Tää poistuu nyt takavasemmalle yrittään tekeen töitä :wave:

Sähikäinen ja Nöttis 25+0
 
Apua ku te kirjotatte niin nopeeta ettei pysy perässä :D

Lääkäristä sain kivat uutiset :) Saan voinnin mukaan olla edelleen pystyssä... Ja kotona! :) Kohdunsuu edelleen muuttumaton, ihanaa. Vauva oli yöllä kääntyny takasin rt:hen, tämäkin oli ihana yllätys! En saa siis vieläkään hirveemmin siivota, harrastaa liikuntaa tai kantaa mitään... Mutta en edes jaksais näillä ilmoilla :D Edelleen sanottiin, että täytyy maata ja ihan ottaa parit päikkärit pvssä, eli valtaosa vuorokaudesta maaten...

Tää on nyt siis vähänku ektra varovaisuutta, ettei mitään pääsis tapahtuu... Mielummin niinpäi, muutokset kohdunsuulla on kuitenki sitte peruuttamattomia!

Vauva oli kasvanu :)

Kaikki siis tilanteen huomioon ottaen niin hyvin kun voi olla :) Vielä kontrolli ens viikon lopulla ja sitten luultavammin saan alkaa liikkuakki! Painoa tullu nyt itelle 10,5kg, ei ole siis vuodelepo vaikuttanu siihen kauheemmin ;D

Huh tätä kuumuutta, pakko tulla kommentoimaan illemmalla teijänki juttuja! Kiitos kaikille tsempeistä taas! :heart:

Lara 29+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja sofiia:
Hei apua, Larallahan tulee täyteen 30 viikkoa :eek: Onneks oot muuten justiinsa Lara sinä jo noin pitkällä.

Sutinaa kiitos tosta suoja-vinkistä! Toi vaikuttaa näppärältä.

Ei muuta :D

Sofiia yhä 25+0
Kiitos huomautuksesta :D
Huomattavasti on turvallisempi mieli, kun viikkoja niin paljon, että selviytymis prosentti keskosellakin jo todella suuri :)

Älkää nyt kukaan "masentuko" mun isoista viikoista, olen edelleen oikeesti syyskuinen! ;)
Kiitos kun saan kirjotella teijän kanssa myös!! :heart: :hug: :)
 
Tänään tuli äitiyspakkaus! :) Kaikki piti tietysti heti tutkia tarkkaan, kai sitä pitää kohta alkaa peseen ja uhrautua silittään kaikki vaatteet ainakin yhden kerran :D

Vakuutuksen otin Pohjolasta, kun siellä on kaikki muutkin, mutta päätöstä ei kyllä vielä ole tullut niin saa nähdä onnistuuko.

Maistuukos teille ruoka näin kuumalla? Mä ainakin mielummin vaan juon vettä ja mehua, jotain jugurtteja, hedelmiä voi syödä ja pelkkiä jääpaloja menee paljon, mut kunnon ruoka ei maistu sitten millään. Kauheesti tekisi mieli sipsejä, muttei taas viitsisi noiden kilojen takia..

Tuo kissa on kyllä hyvä, kun se saa välillä kauheita juoksu hepuleita ja samantien lösähtää keskelle lattiaa kuumuuden takia, maukuu kauheesti ja hetken päästä jatkaa matkaansa :D
Eipä ollut mitään ihmeellistä asiaa, pakko vaan oli ilmottaa pakkauksen saapumisesta :D

Multatassu 28+1
 
Niin joo mun äiti oli ostanut BB:n rintarepun, mutta mites ihan pikkusen kanssa, kannattako odottaa pari kuukautta vauvan kasvamista vai miten? Onko siinä sitten jalat huonossa asennossa ja onko se semmonen ettei pidempiä aikoja uskalla käyttää esim. reilun tunnin lenkillä? Voi kyllä olla että se jää suoraan melkein käyttämättä jos nuo vaunut vaan ajaa hyvin asiansa. :) Liinaa oon harkinnut, mutta se vaan vaikuttaa aikas lämpöseltä?
 
Täällä ei tosiaan pysy kärryillä kun tekstiä tulee paljon =)

Helle painaa päälle ja ei oikeen mikään huvita, ei edes nukkuminen. Onneks toi esikko pitää huolen päivien menosta. Lomahan mulla alkoi pe ja enää ei tarvii mennä töihin takasin. Hyvä näin :heart: . Sokereiden kanssa elellään mutta kaikki menee ihan hyvin.

Joku täällä makuuhuoneasioita kyseli: alussa oli haluja, mutta tuntu että miehellä ei. Nyt ei oo enää itellä kun ei jaksa mankua... nyt kylläkin ehkä vähän havaittavissa miehessäkin vipinää, lieneekö kesäfiilikset? :whistle:

Mitähän muuta mun piti sanomani... niin, esikoisesta kävin tuolla synnytystapa-arviossa ja se tehtiin ihan käsikopelolla. Oli aika vinhan tuntusta kun ne kokeili läpi nuo alapään luut. Oli muuten semmonen hitlerin näkönen opiskelija toisena tekemässä sitä ja se varmaan teki ekan kerran alatutkimusta. YÖK :eek:

Ai niin, siitä piti vielä sanomani että alapään häpyluut on aika kipeet nykysin ihan istumisesta. Auts. Näin oli viimekskin mutta en mä muistanu että se alko jo nyt.... :headwall:

Keukeu ja Tirppi 27+0
 

Yhteistyössä