~LOKAKUUN lapset **2010** huhtikuussa <3~

Huomenta.

Yritän selvitä anopin aamuisesta visiitistä. Mikä siinä on, että alkaa aina väkisin nousta savu päästä... Nykyään menee jo paremmin, enkä viittisi etes aloittaa tästä aiheesta, mutta... On mm. leikannut mun lempipöytäliinan kahtia kun hänen mielestään se oli parempi kahtena pienenä liinana :eek: Onneks muutettiin eri kaupunkiin ettei ihan päivittäin nähdä :) On kyllä auttanut meiltä aivan tosi paljon, mistä olen kiitollinen. Tuo hösötys on vain aivan omaa luokkaansa!

Juu, tuosta loppuvaiheen turhautumisesta. Mulla alkaa tosi aikaisin semmoinen tunne, että vauvan olisi parempi vatsan tällä puolella. Sen istukan irtoamisen jälkeen tunne vaan paheni. Asialla ei ole mitään tekemistä järjen kanssa, että vaikka kuinka miettii, että vauvan on hyvä vielä kasvaa masussa, niin pelko tahtoo tukkia aina edelle. Loppuraskaudessa tulen varmasti olemaan täälläkin aika rasittava kaveri. Pelkään vauvan menetystä tosi paljon. Ja kaksoset kun syntyivät 37+2 aivan "valmiina" niin silloin saisi jo tulla. Onneksi pitävät pintansa äitipolilla, eivätkä lähde panikoivien äitien hapatuksiin mukaan. En tiedä sitten pitäisikö hakeutua munkin sinne pelkopolille.

Kaikkea hyvää viikonloppuunne,

Noora ja Sulo 12+4

 
Moikkelis taasen!

Mä kans avaan uuden välilehden, niin on helpompi kommentoida.. Joskus on neljäkin sivua luettavana, niin ei voi mitenkään muistaa..

Noora mulla oli kanssa tämän nuorimmaisen kanssa sektio. Käynnistys kaks viikkoo yliaikaisena, ei laskeutunut missään vaiheessa synnytystä vaikka kalvotkin puhkaistiin (ja sekin oli oma projektinsa, kun oli napanuoran esiinluiskahduksen vaara) ja lopulta kiidettiin kovaa vauhtia leikkuriin. En onneksi ehtinyt kuutta tuntia pitempään kärvistellä.
Poju oli tulossa korva edellä ja siksi ei oikeen mahtunut laskeutumaan.... :x
Eli synnytystapa-arvio edessä sitten joskus

Nimistä Mielessä on kyllä pari vaihtoehtoa, mut pitää sitten katsoa, onko tulokas ollenkaan nimensä näköinen..

Merette Se mun vuoto kesti viikon verran. Aluksi ihan kirkkaana vuorokauden verran ja sitten väheni pikkuhiljaa. Loppu sitten kuin seinään. Eikä oo tuhrutellu sen jälkeen. Älä huoli.. Pikkuses sinnittelee siellä mukana! Mulla np-ultrassa kätilö tarkasti vuotokohdan. Hekin osaavat kyllä nää hommat, ei siihen lekuria aina tarvi.
Sen vuodon kävin tarkistuttaa gynepolilla, eivät ees ottaneet äitipolille siinä vaiheessa.

Kyllä tämäkin kattelee kaihosasti noita isompimahasia.. Ois ihanaa olla jo "kunnolla" raskaana. Tosin aika mieletöntä, että saadaan syysvauva. Viime syksynä ruskan aikaan tuolla metsissä samoillessa, tuli niin voimakas tunne syksystä ja vauvahaaveesta. Ehkä se enteili tätä..! =)

Mitäs muuta, pääsin ekaa kertaa tälle keväälle mettälenkille koirien kanssa aikaseen aamulla. Pikkasen kyllä lumi haittas paikotellen.. ja kireet toppahousut :LOL:

Voikaahan paksusti, oottavaiset naiset B)

:wave: Puskajussi ja Onni 15+4 :heart:
 
Huomenia!

BridgetJones, ajatus tosta sun seksiunesta seitsemän pienen kääpiön kanssa oli hulvaton!:LOL: Huh huh! Mäkin oon nähnyt nyt joitakin seksiunia, mut ei ne oo ollu lähellekään noin mielikuvituksellisia, muuten mukavia kylläkin. :)

Tare kyselit opiskeluista ja töistä. Mä opiskelen opettajaksi, mut vuoden päivät on tullu tehtyä enemänkin opettajan sijaisuuksia kuin opiskeltua. Multa ei puuttuis paljoo valmistumisesta, joten opiskelut olis kyllä kiva saada tehtyä loppuun ennen lokakuuta.

Me ollaan mietitty miehen kaa vauvan nimiä kovastikin ja ollaan löydetty hyvät vaihtoehdot valmiiksi tytölle ja pojalle. Tosin onhan tässä vielä puoli vuotta aikaa vaihtaa mielipidettä. :)

Signature83, mä kirjottelen välillä perinteisesti paperille muistiinpanoja, kun luen muiden juttuja. Toisinaan yritän muistaa, mitä kommentoida ilman apuvälineitä.

Me käytiin eilen illalla pitkästä aikaa uimassa. Aluks mietin, et voinkohan mä lähteekään, kun ei sopivaa uikkaria enää löydy. Maha ja tissit on kuitenkin sen verran jo kasvaneet. Lopulta mä päätin laittaa mun bikinit. Olinhan mä vähän povipomminnäköinen pieneksi käyneissä kolmiobikinin yläosissa, mut onneksi sitä ei huomannu veden alta. :D Uiminen itsessään tuntui hassulle, kun maha ei painunutkaan alaspäin, vaan lölly kevyemmin vedessä ylempänä.

Uintireissun jälkeen tultiin kotiin ja laitettiin pitsat uuniin ja tehtiin salaattia. Ilta vietettiin sohvalla Supernaturalia katsellen ja pitsaa syöden. Oli mukavan rentouttavaa ja pikkunenkin innostu liikkumaan kovasti, kun asetuttiin rauhassa sohvalle. :)

Miehen sisko laitto aamulla viestin, et oli nähnyt yöllä unta, et me saadaan tyttö. Ja meillä kun on kokoajan ollut poikaolo. Kumpikohan lienee tulossa? :D


Tatara, rv 16 *POKS POKS*
 
...Niin, moni teistä on menossa pelkopolille. Mulla se ei oo ajakohtasta, mut mietin, et pitäisköhän mun kysästä kuitenkin synnytystapa-arviota. Mun äiti synnytti sekä minut että siskoni keisarinleikkauksella. Mä olin esikoinen ja pitkällisten synnytysyritysten ja pihtien jälkeen lääkärit teki hätäsektion. Siskon synnytyksen taisivat tehdä suorilta leikkauksena.

Lisäksi mun sisko sai vuosi sitten vauvan. Synnytys oli ollut kuulema ihan samanlainen, kun se, jollon äiti synnytti minut. Eli pitkällisten ponnistusyritysten jälkeen vauva ei vaan tullut ulos ja joutuivat tekemään hätäsektion.

Me kaikki ollaan alle 160 cm pitkiä ja pienikokoisia. Mietin vaan, et odottaakohan mua sama kohtalo synnytyksen osalta. Pitäis kysellä synnytysten kulusta tarkemmin äitiltä ja siskolta, niin osaisin kertoa neuvolassa tarkemmin asiasta. En oo puhunut asiasta vielä neuvolassa, mut mietin et varmaan pitäis ottaa asia esille ens kerralla.

Tatara
 
Mama-L! Viitsitkö mulle vaihtaa la:ksi 29. (nyt on 30.) kun ehdit? Kiitos!

Hassua, se np-ultran tehnyt kätilö puhui mulle koko ajan 28. päivästä ja että silloin to viikot 12+0, mutta nyt kun katsoin korttia, niin siihen on kuitenkin laitettu nyt sitten la:ksi 29.10 ja 11+6... No, yksi lysti kumpi se on, kunhan olen itse kartalla mitä päivää kerron eteenpäin ja minkä mukaan lasken ne arvokkaat poksumiset :D !

Ja arvatkaapas, just kun eilen pyysin kirjaamaan mulle tyttöolon, niin tänään oon sit ihan varma, että tulokas on poika ja keksin aivan täydellisen poikanimenkin jo valmiiksi :heart: ! Oikeastaan nimi on pyörinyt listoilla jo molempien poikien kohdalla, mut nyt kuopus sanoi sen ihan tyhjästä, heti kun kuuli vauvan tulosta ja miehelle kun kerroin, niin hänkin tykkäsi. Se on sitten siinä! Pieni poika vaan enää puuttuu :LOL: ! Nyt kun tää kävi näin helposti ja hauskasti, niin aivan varman tulee tyttö :p ... No ei se mittän, tytöllekin on ollut nimi valmiina jo esikoisen odotuksesta asti, eikäpä se siitä ole mihinkään muuttunut. Olen vain kaikki nämä vuodet pelännyt, että joku "vie" sen nenän edestä. Me kuulemma vietiin ystäväpariskunnan poikanimi kuopukselle, mutta onneksi heille sitten syntyikin tyttö =) , eli ei haitannut. On nää tämmöisiä!

Noora, mullakin on ihana ja auttavainen anoppi, jonka kanssa tullaan hyvin toimeen, mutta kyllä niillä aina on ne omat hössötyksensä ja kotkotuksensa, huokaus... :saint:

Virtsaummesta piti vielä kommentoida: tosi ikävä kuulla jonkun kärsineen siitä jo raskausaikana :( . Mulla on tullut kyseinen vaiva molempien synnytysten jälkeen vaikka toinen on ollut kiireellinen sektio ja toinen alatie, eli synnytystapa ei ole tehnyt eroa. Mut on molemmilla kerroilla pitänyt katetroida kerran tai kaksi ennen kuin tilanne on lauennut, mitkään sairaalaan lääkkeet tai konjakit ei ole auttaneet. Se oli muuten jotenkin hupaisaa, kun ne tarjoilivat mulle salaperäisinä sitä lääkekonjakkia sieltä jemmastaan, se oli siellä vähintään yhtä hyvässä tallessa kuin vahvimmat särkylääkkeet :D !

Näihin kuviin ja tunnelmiin, mukavaa ja aurinkoista lauantaita kaikille!

Jaja ja pieni pyöriäinen 12+1

 
Heippa! Tulin vain nopeasti lukemaan juttujanne ja ilmoittamaan tyttö-olosta. Mulla oli esikoisesta tosi vahva poika-olo ja ajattelin kokoajan, että poika meille tulee (en mitenkään erityisesti toivonut edes poikaa..) Olin synnärillä ihan puulla päähän lyöty, kun tulikin tyttö :LOL: Nyt ehkä toivon vähän tyttöä. Olis noita vaatteita kaapit väärällään...

Hituli ja minttu 13+5 (täytyypä kokeilla tota uuden välilehden avaamista...)
 
Moikka =)

Mama-L mulle voit laittaa poikaolon. Me välillä sanotaankin pikkuista Pojaksi, muuta tekonimeä ei ole vielä edes kehittynyt. Kaverin kaveri oli joskus nähnyt unen, jossa minä olin työnnellyt vaunuissa kaljua poikalasta. Hän oli sitten kysynyt kaveriltani, että onkos Heilolla lapsia? Kaveri oli hieman hämmentynyt, kun olin silloin vasta hänelle raskaudesta kertonut. Kaveri kun kertoi tämän minulle, niin mainitsin, että mulla onkin ihan poikaolo. Eli oliskohan tuo joku enne. :)

Nimistä on meillä keskusteltu jo pitkään, tytölle on pari nimivaihtoehtoa ollut mielessä jo ennen raskautta. Mun mielestä tytölle on paljon helpompi keksiä nimiä, kun pojalle. Jotenkin poikien nimet ei sytytä. Ja kaikki parhaat nimet on jo varattu. Me halutaan perinteinen nimi, kumpikaan ei tykkää mistää erikoisista nimihirvityksistä. Eilen illalla keksin sitten yhden vaihtoehdon, joka oli meidän molempien mielestä sopiva. Paljon on vaihtoehtoja, joista toinen tykkää, mut toinen ei. Ja minulle olisi tärkeää, että edes joku nimistä tulisi suvusta.

Raskaudesta ollaan kerrottu (tai minä olen) jo aika monelle. Töissä olen nyt alkanut puhumaan aika avoimesti, kun pitää noita sokereita seurailla ruokailujen jälkeen, niin siitä on helppo sitten aloittaa keskustelu. Luokkakoukouksessa kerroin kaikille, kun käytiin kuulumisia läpi. Olin ajatellut pitää asian vielä salassa, mutta en malttanut :D Viime neuvolan jälkeen, kun kuulin sydänäänet, olen vasta alkanut nauttimaan raskaudesta ja luottamaan, että kaikki on hyvin. Nyt uskallan siis jo asiasta kertoa.

Joku kirjoitti päänsärystä, mulla on ollut nyt kolmena peräkkäisenä päivänä päänsärkyä. Yleensä mun päänsäryt johtuvat niskakivuista, mutta nyt kipu on ollut erilaista ja kohdistunut pään etuosaan. Taitaa tämä vaiva johtua raskaudesta, näin olen jostain lukenut. Paracetamolia olen kipuun ottanut, jos tulee sietämätön olo. Yleensäkin käytän hyvin vähän lääkkeitä.

Nyt alkaa jo minullakin vaatteet kiristämään ja vatsa erottua. IHANAA :) Paino on kuitenkin pysynyt todella hienosti kurissa, tänään taas vaaka näytti aiempaa vähemmän. Joku hyöty taitaa olla tuosta raskausdiabeteksestä, kun ei tule herkuteltua :)

Oikein aurinkoista lauantaina jatkoa! Minä taidan tarttua harvaan. Olis täällä sisälläkin tekemistä vaikka kuinka, mutta ei malta, ulos on päästävä :)

Heilo ja "Poika" 15+6
 
Tatara, mä vaatisin ainakin sitä ultrausta synnytystapa-arvion yhteydessä sinuna... Ja kantsii kertoo noista kaikista sukujutuista myös. Itse en tajunnut vaatia esikoisesta, terkka sano nyt että mulle kuuluis ehdottomasti se suoraan kun oon näin pienikokoinen. Papereissa luki kyllä et "pienikokoinen ensisynnyttäjä" mut mitäs se nyt mua hetkauttaa.

Jaja, vaihetaanko poikaolo? :D

Anopit, omani on kyllä ihana... Melkeen kun äiti mulle. Oma äiti asuu kaukana ja on sellanen uratykki tyypiltään. Sitä ei oikein nää lapsenlapsi-hommat jaksa vielä kiinnostaa valitettavasti.

 
Helou pitkästä aikaa!!

Lukemassa olen käynyt mutta kommentointi jäänyt kyllä ihan kokonaan..

Uusille tervetuloa!!!! :wave:

Täällä ollu aika päänsärkyä nyt kans kolmatta pvää.. En tiiä johtuuko niskoista vai mistä mutta kauhee olo ollut.. Eikä panadolikaan oikeen meinaa auttaa! Mikähän lie.. Maanantaina menen kyllä lekuriin jos siihen mennessä ei helpota..

Mulla on ollut vähän ehkä enemmän tyttöolo.. Uniakin olen nähnyt tyttövauvasta ja sisko oli nähny vaaleanpunaisista vauvanvaunuista unta vähän ennenkun kerroin olevani raskaana. Se vaan tokas että ilmankos sellasia unia näyttää että taitaa tyttö olla tulossa meijän sukuun :D Olishan se toisaalta ihana kun on jo ennestään 2 poikaa ja muutenkin meillä siskoksilla poikia.. Et kyllä tyttöjä sopis joukkoon. Mut poika yhtälailla on tervetullut, kuhan on terve lapsi!!

Täällä alkaa olla jo sellanen olo että tuntee olevansa raskaana ja mahakii pullottaa aikalailla.. Liikkeitäkin tuntuu sillontällön.. Joskus useempia peräkkäin ja joskus taas saapi mahaa heilutella että jtn tuntuis.. Välillä miettii että onkohan siellä ketään vaikka maha kasvaakin.. No kk päästä on rakenneultra niin näkee sitten taas pienen ja kuinka siellä voipi :heart: Ja kumpiko siellä on.. Molemmat halutaan ottaa selvää kumpiko tulee koska kaikki vauvan tarvikkeet täytyy hankkia ja poikien vanhat vauvanvaatteetkin on annettu pois.. Eli paljon on hommattavaa ja parempi alottaa ajoissa :)

Mut nyt lepäilemään jos toi päänsärky vaikka loppus kokonaan!! Rankka työpäivä takana..

Hanttaliini81 & Mötkis 16+0 poksis :heart:
 
:wave:

Päänsärky vaivaa täälläkin! Mistäköhän tuokin johtuu, kun niin monella meistä sitä on?

Puskajussi Minä ainakin uskon näihin "etiäisiin" :)
Meidän pikkuinen on saanut alkunsa lapsettomuushoidoilla. Viime syksynä kävimme inseminaatiossa, joka ei onnistunut. Sanoin jo silloin miehelleni, että en "näe" millään, että meille tulisi kesävauva (siitä kierrosta la olisi ollut heinäkuussa). Sanoin "näkeväni", että syysvauva olisi todennäköisempi :)

Nyt katselemaan taloja, jotta saataisiin oman talon väri päätettyä. Talo lähtee ensi viikolla tehtaalle valmistukseen :)

bubbeli 13+2
 
Päänsärystä:
Mulla oli sitä joku viikko takaperin. On aika normaalia raskausaikana, joku hormonien kanssa tekemisissä oleva juttu. Lisäksi juominen saattaa helpottaa. Mulla ainakin auttoi kun muisti juoda enemmän.


Zeena 15+6
 
Tatara minä olen myös pienikokoinen,152cm ja painoin ennen esikoista 42kg. Painoa tuli raskauden aikana 10kg. Minulle tehtiin neuvolassa käsikopelolla synnytystapa-arvio. En edes älynnyt kysellä mitään kuvauksia.
Synnytin tytön ihan normisti alakautta,ponnistusvaihe kesti 20min. Synnytys ainakin minun kohdalla jäi mukavaksi muistoksi,eikä ole pelkoa seuraavasta. Tietty lapsen koko ratkasee aika paljon,meidän neiti oli 2800g.

Mut kysele sinä kunnon arviot ja kuvat lantiosta et mahtuuko tulemaan!

T. t 77 ja asukki 14+5
 
sutuii mä laskeskelinkin tuossa, että meitä olisi tällä hetkellä neljä, joilla olis sama suunta kun aika tulee :) Itse panttasin tietoa tähän saakka, halusin varmistua ensin, että kaikki on kunnossa :heart:

Paljon onnea uni-hiki hyvistä tuloksista. Ihanaa, että kaikki oli hyvin ja vielä sait tietää sukupuolenkin :) Myös Ilolintu oli saanut tuloksia, ihanaa että tulos oli negatiivinen :)

Jaja78:lle ja mude79:lle onnea ihanista ultrakuulumisista.

Mahtavaa heikku ja samalla täytyy myöntää, että hieman olen kade. Me asutaan tällä hetkellä kaksiossa eikä tuollaiset uutiset oli mahdollisia vielä pitkään aikaan kun ei tälle paikkakunnalle olla jäämässä.

Lara-lle stemppiä muuttoon ja laatikoiden purkamiseen!

sofiia kyseli sukulaisille kertomisesta. Me ollaan pidetty tämä ihan tietoisesti salassa sukulaisilta ja kavereilta tähän saakka (paitsi yhdelle kaverille kerroin, kun jonkun kanssa piti saada hehkuttaa :) ). Nyt kun ultrassa näkyi kovasti remuava pikkuinen niin varmaan pikkuhiljaa aletaan kertoa ja ensiksi tottakai tuleville isovanhemmille sekä tädille ja sedille. Ensimmäisessä raskaudessa tieto levisi ääntä nopeammin koko lähipiiriin ( ja muutamalle muullekin, kiitoksia kummankin vanhemmille :kieh: ). Sitten kun tuli km niin se ei ollut mitenkään kivaa soitella kaikkia läpi.

Mulla ei ainakaan vielä ole raskauskateellisuus nostanut päätään. Varmaankin sen takia, että olen niin tyytyväinen että tänne saakka on päästy. Saa nähdä sitten kun laskettu aika lähenee, miten vihreä olen silloin :LOL:

Nimiasiaa: meillä on jo alustavasti mietittynä nimet sekä tytölle että pojalle. Mitenkään kiveen hakattuja ne ei kuitenkaan ole, että voivat kyllä vielä muuttua. Meillä olis tytön etunimi-vaihtoehtona sellainen, joka jo on kummitytöllä toisena nimenä. Oltiin toki päätetty se jo ennen kuin kummityttö ristittiin, mutta en sitten tiedä miten hänen vanhempansa suhtautuvat.

Mä olen tällä hetkellä valtiolla toimistotöissä, joten en usko että raskaus tulee mitenkään sitä haittaamaan. Hoitamani virka on määräaikainen, joten se olis sitten uuden työn etsiminen kun äitiysloma loppuu, mikä ei oikeastaan haittaa.

ryöminkäiselle myös onnittelut hyvistä tuloksista!

Kävin tänään kävellen kaupungilla, joka osoittautui sitten virhearvioksi. Siis kävely ei kaupunki :) Puolessa välissä alkoi satamaan räntää ja sitä tuli sitten ihan kunnolla. Onneksi olin tajunnut ottaa sateenvarjon mukaan, muuten olisinkin ollut melkoinen näky kun perille olisin päässyt :LOL: Kävin Pentikillä käyttämässä hyväksi alekupongin ja sitten tarttui Lindexiltä mukaan jotain pientä :D Ostin 50-koon bodyn ja housut ja sitten pikkuiset sukat. Kyllä voikin olla pikkuiset ja hellut! Reissun jälkeen olo olikin se verran raihnainen että pakko oli ottaa päikkärit sohvalla.

t. Sähikäinen ja Nöttis 12+2
 
Heippa taas pitkästä aikaa!

Lukemassa olen käynyt lähes joka päivä mutta kommentointi on jäänyt, kun en jaksa kotona enää tietokoneella istuskella. Vaihdoin uudelle työmaalle ja sen verran kiirettä, että kotona haluaa vaan levätä ja tehdä pakolliset rutiinit ennen nukkumaan menoa :)

Uni-hki: ONNEA pojasta ja hyvistä tuloksista! Ihanaa, kun joku jo tietää sukupuolen. Itse odotteln kovasti rakenneultraa, joka on vasta 20.5. Taidan mennä yksityiselle jo ennen :whistle:

Ilolintu: Mullakin on päällimmäisenä olona onnellisuus. Elämä vaan nyt maistuu. Ihana kuullostella omaa ensimmäistä raskauttaan, oireet vähentynyt, turvotus lähti. Elämässä vihdoin TAPAHTUU jotain ja jos kaikki hyvin menee, ei tuu enää samanlaista päivää. Saan pian (?) seurata oman lapsen kehitystä ja oppimista :heart:

Oon niin ylpeä pienestä kummustani, pitelen sitä jatkuvasti ja melkein kuljen vatsa ojossa jo :D Ihanaa kun ei ole enää vaan turvotusta, vaan vyötärö tuli takaisin, joskin ylemmäs ja kumpu on selvä vauvamaha! On sitä odotettu!!

Joudutteko muut käymään vessassa monta krt yöllä?? Aamulla tajusin,että oli ensimmäinen krt, kun sain nukuttua puoli 7 ilman heräilyä vessaan :eek: Heti pelästyin, että on mennyt kesken, hölmö minä!

MamaL: Ensin oli poikaolo, senkin takia että ovulaatio oli totaalisen päällä kun hommailtiin tämä ihanuus alkuun ja olen lukenut että poikasiittiöt ovat nopeampia. Tavallan ehkä toivonkin esikoisestanipoikaa mutta viime viikkoina olen haaveillut tytöstä :) Aivan on sama, kumpi tulee mutta minulle voisi laittaa poikaolon...

Sitten tarvisi ruveta tutustumaan vaunuasiaan. Olen siitä ihan ullalla! Anoppi lupasi ostaa vaunut ja saan kuulemma vaikka emaljungat (miten se kirjoitettiinkaan).. Ihanaa!

Niin ja meidän seulontatulokset ei tulleet kotiin, sain kuulla ne neuvolassa. Riski oli 1:15000.


Hyviä vointeja naiset!

Tuike81 + "Paavo" 16+2
 
Joku kyseli pahasta olosta...
mulla tulee edelleen melkein joka aamu sappinesteet pihalle,heti kun nousen sängystä. Tänään kyllä oksensin aamupalankin. Kuvottavaa oloa on taas ollut enempi viikon verran. Luulin tämän jo jääneen taakse mut ei näköjään. Olisin kyllä jo ihan valmis nauttimaan täysin siemauksin raskaudesta!

Mama-L listaan voi laitaa poikaolon vaikka vain tyttöjen nimet pyörii päässä. Kyllähän se ultraaja meinasi et oisko asukki poika :)

t 77 ja asukki 14+5
 
Mama- L , mulle voi laittaa poikaolon. Oon itseasiassa aika pelottavanki varma et meille tulee kolmas poika. On niin samat olot jne. kun aikasemmissaki raskauksissa et epäilen et tästä voi muuta tulla ku pikkuveikka isommille pojille. Ultrassa sanottiin vaan et kyllähän täällä jalkovälissä jotain on mut et onko se pippeli vai klitoris niin ei uskalla sanoo kun on niin turvoksissa. Ite uskon kuitenkin ettei siellä mitään näkyis jos tulokas olisi tyttö.

Tänään oltiin poikien kans viettämässä päivää ideaparkissa. Mies kun on laivalla humputtelemassa niin piti sit poikienki kans keksiä jotain kivaa! Nyt on tuhlattu kaikki rahat ja ostettu taas pojille vaatetta. Itelle ei yhtään mitään, taaskaan. Lapsille kun on vaan niin helppoo valita vaatteita eikä tarvii ees sovittaa.

Nyt ei kyllä ajatus enää kulje, oon niin poikki. Pitää siis siirtyä sohvalle lojuun :)

Kivaa viikonloppua kaikille!! Huomiselle kiitos jotain muuta säätä ku räntäsadetta, yök!

hömpiäinen 13+4
 
mama-L ja t 77, kiitti kommenteista tuohon mua mietityttävään tarkempaan synnytystapa-arvioon. Niin se taitaa olla, kuten mama-L viittasi, et ite pitäs älytä tarkempia toimenpiteitä vaatia ja kaikista asioista hyvissä ajoin neuvolassa kertoa. Vaikka ovat sinunkin kohdalla mama-L huomanneet, että olet pienikokoinen, silti eivät ole sen tarkempia tutkimuksia tehneet, vaikka olis ehdottomasti automaattisesti pitänyt.

t 77, toisaalta sinun kertomus tuo lisäluottamusta siihen, että kyllä pienikokoisetkin voi hyvin synnyttää normisti ilman suurempia ongelmia. Pitää minunkin itseäni muistuttaa, et vaikka äiskällä ja siskolla synnytykset on hätäsektioiksi mennytkin, se ei tarkota, et mulla synnytys etenis saman kaavan mukaan. Vaikka kaikki melko pieniä ollaankin, ollaanhan me silti kaikki vähän eri mallisia ja jokainen synnytys on tavallaan erilainen.

Vaikka mulla itselläni oletuksena ja toiveena onkin alatiesynnytys, haluun mä silti tarkemman varmistuksen siihen, et se onnistuu mun paikkojen koon puolesta. Kyl mä ensi kerralla neuvolassa ja synnytyssairaalassa ultrassa käydessä taidan tän asian ottaa puheeksi ja tarkempia tutkimuksia vaatia. On siinä synnytyksessä niin paljon muutakin jännitettävää ja asioita, jotka voi mennä pieleen, et vois nyt edes tuon pois mielestä sulkea.

Tatara, 16+0
 
Pakko tulla hehkuttaan...meitsi sai hommattua sen dopplerin tänään ja vaavin sykkeenkin löysin :) Tosin niin kauaa ei pysyny kaveri paikallaan, että olis näyttöön kerenny laite laskemaan sykkeen...mut varmasti oli syke vauvan, niin nopsaa kyllä jumpsutti =)
Kyl nyt on mieli hyvä. Ja vuotokin tosiaan on nyt ollu poissa.
 
Onnea kaikille jotka on saaneet seulonnoista "puhtaat paperit" :flower:

Tyttö/poika oloista: Kun tein ekan testin tuli heti ajatus että ihanaa toinen tyttö tulee. No sitten oli pahaa oloa ja muuta mitä ei ollut kun esikoista odottelin, joten tuli mieleen että jospa onkin poika kun olot on niin erilaiset. Ja mies sano np-ultran jälkeen jo sairaalassa että näytti ihan pojalta. Paha sanoa mutta terve kiitos tietenkin ja sitten se tyttö, siskolle pikku sisko. Mutta sitten kun mennään näihin x ja y siittiöihin niin, musta ovis oli juuri tai pari päivää sen jälkeen. Joten tilanne on 50%-50% :LOL: Ultrassa ajattelin kyllä tiirata tällä kertaa.

Nimistä: Toissa yönnä käytiin listoja läpi että mitä tähän mennessä on saatu ehdolle. Työlle olisi ihana nimi nyt valmiina, luultavasti. Mutta se pojan nimi onkin vaikeempi juttu. Kun on niin tiukat kriteerit; ei kellään jonka tuntee/tietää, ei kauhean yleinen, ei konsonantti nimi esin k:lla alkava tai jossa on kaksoiskonsonantti esim. kalle. Eikö meekkin vaikeeksi ;) Mutta rakastan tätä aihetta, esikoisen aikaan luin nimikirjoista varmaan kaikki ja netistä. Ja sitten sen pitäis olla saman tyylinen kun siskolla mutta ei saman lainenen, esim. jenna ja jonna. Joten kohta hyökkään taas nimi sivuille pojan nimeä etsimään. :snotty:

Likkeistä: Nimen mittiessä mies sai ensimmäisen "potkun" päähänsä :) Vai mikä osanen se sitten olikin. Mutta eipä nuo mitenkään säännöllisesti tunnu.

Olen sitten merkannut noita masukin viikkoja miten sattuu, ja huomasin että täälähän mennään melkein kalenteri viikkojen mukaan eli nyt olis se vko 16+. Kun luin tuota neuvolasta saatua kirjaa niin siihähän on merkattu ylös "16+0-16+6" raskaus viikko 17. Niin siihen 17toista vaan lisäämään sitten niitä päiviä. Sekoilua.

Taikamyrsky ja aarresammakko nyt se 16+2
 
osaisiko joku neuvoa? että missä vaiheessa ei ole enää normaalia että äidin paino laskee? Täällä kun tuo paino tuppaa vain alaspäin menemään :/
Viikkoja täällä ei tosin ole kun sen 11+5

ja paha olo jatkuu...

Anopeista kun on ollut puhetta niin täällä tulee tänään anoppi vierailulle, ihan mukava ihminen, vähän vain häiritsee kun ovat kertoneet appiukon kanssa jo kaikille tutuilleen ja sukulaisilleen meidän vauvasta, ja yllätyinkin aika paljon kun minulle varsin vieras ihminen kyseli raskaudestani.. (kertoi samalla että oli anoppiin kaupassa törmännyt ja tämä oli kertonut)

Pää on kyllä nyt niin pumpulissa ja vatsa vääntää että menempäs takaisin sohvalle makaamaan. TOivottavasti muilla on paremmat olot tänään! :)

R ja öttiäinen 11+5
 
Aikoihin en ole kirjoitellut, mutta ehkä nyt voisi aktivoitua ku on np-ultra takana ja kaikki ok. :) Laskettuaika pysyi samana eli 28.10. Rakenneultra on vasta 14.06. Olen aktiivisesti lukenut teidän juttuja ja lukuisat huonot uutiset sai oman olonkin epävarmaksi, vaikka pahoinvointi vaivasi ja kolme viikkoa olin saikullakin. Nyt on onneksi olo helpottanut ja töissäkin jo pari viikkoa ollut. Väsymystä on edelleen. Tästä eteenpäin aion nauttia täysillä raskausajasta, joka näillä näkymin on viimeinen. :heart: Hentoa liikehdintää ja "sisäistä kuplintaa" olen viime päivinä tuntenut. Kysyin asiaa vielä ultraavalta kätilöltä ja sanoi, että on uudelleensynnyttäjälle ihan mahdollista näin vähäisilläkin viikoilla. :)

Mulla on itsellä TYTTÖ-olo vaikka pari kertaa oon nähnyt unta saaneeni poikavauvan. ;) Alkuraskauden on ollut paljon huonompi olo mitä kahdessa aiemmassa raskaudessa. (tyttöjä molemmat) kahvijuonti on ollut kaikissa raskaudessa hetken aikaa tauolla ja todella vähäisenä

NIMISTÄ on ollut puhetta, sekä tytölle että pojalle, mutta varmaan aika vaikeaksi menee.. Tytölle kauniita vaihtoehtoja on paljon, pojalle vähän vaikeampaa keksiä.. Täytyy sopia isosiskojen nimiin ja jos tämä on viimeinen vauva, jolle nimeä valitsen täytyy se tarkkaan miettiä.

Tytöt (5v ja 3v) eivät vielä tiedä vauvasta, lähisukulaiset ja työkaverit tietävät. :)

Kohta olisi aika alkaa mammavaatteita etsimään, ku housut ei tahdo mahtua enää jalkaan.. Töissä joudun käyttämään samoja farkkuja ennenku jotkut mammafarkut saan hankittua.

FACEBOOK- ryhmään liityn, tästä laitankin yksityisviestiä... en nyt muista kenelle, mutta täytyy tarkistaa

Tervetuloa mukaan kaikille uusille :heart: ja :hug: teille, jotka ovat joutuneet lokakuisista poistumaan.

Mä kuulun häntäpään valvojiin lokakuisissa, osalla teistä viikkoja on jo hirveän paljon enemmän.. Ja jos vauva syntyy niinkuin edelliset niin yli mennään, niin että paukkuu.. ehkäpä tuonne marraskuun 10. päivän tienoille :p

-Jadelia :heart: rv 12+3 :heart:
 
Tulin vaan nostelemaan... :) ja päivitin pinoa.

Täällä mennään ihanassa kevätflunssassa edelleen. Viime yö meni kuumeessa pyöriessä mut tänään alkaa jo vähän elämä voittaa. Nyt ku malttais vaan lepäillä.

:heart: : mama-L & Bebe 15+6
 
painon laskusta Oli pakko tarkistaa neuvolakortista että pitikö paikkansa ja siis piti eli mulla laski paino viikolle 30+2 asti ja sit nousi mut ei missään vaiheessa lähtöpainoon asti ja sit synnytyksen jälkeen olin 8,4kg laihtunu alkupainosta. Vointi oli koko raskauden hyvä ja tota ylipainoa oli ennestää joten hoikistuminen ei haitannu!
 
kumpa munkin paino laskis eikä nousis..kumminkin vaaka näyttää et jo ois plus 3 kiloa tullut.. :( mullakin tosiaan on tätä lähtöpainoa sen verran että sais pysyä maltillisena tuo nousu...
täällä sataa vettä ja ollaankin leivottu lasten kanssa ja nyt ois riisipuuron teko ja sen jälkeen alkaakin olla jo iltahommien aika.

Neila ja ei enää niin salaisuus rv 13+6
 

Yhteistyössä