~LOKAKUUN lapset **2010** huhtikuussa <3~

multatassu90 :hug: tsemppiä ikävään tilanteeseen. Pärjäät varmasti upeasti itseksesi, vaikka se välillä vaikeaa olisikin :hug:

Mama-L Vaihtaisitko LAksi minulle sen 5.10.10. Helsingin neuvola näköjään säännön mukaisesti näyttää päivää pidemmälle kun sairaaloitten järjestelmät.

(.) Minulla tuli jälleen yöllä rusehtavaa vuotoa :( Raivostuttavaa ja pelottavaa. Vauva tuntuu voivan hyvin; :heart: sykkii kauniisti ja liikkeetkin tuntuvat jo varmasti :heart: Ihanan tuntuista :heart:

nappula-10 tsemppiä myös sinulle odotteluun ja jännäilyyn. Varmasti pelottava tilanne :hug: .

tataraMyös minäolen todella itkuherkkä! Se vielä menisi, mutta olen myös edelleen kuin perssiiseen ammuttu karhu. Pimahdan mitä omituisimmista asioista. Se harmittaa ihan hirveästi ja vaikka kuinka yritän tsempata niin..HUOH. Lapset, mies ja koira parat..

Terkuin P123 14+2
 
Voi multatassu90, ikävää että sun poikaystävä ja sen vanhemmat on nyt niin tulevaa vauvaa vastaan! Voimia sinulle! Sinä oot jo hyvinkin täysi-ikäinen ja teet itse loppupelissä päätökset vauvan suhteen. Miten sinun oma perhe ja tuttavapiiri on reagoinut vauvan tuloon? Olis hyvä, että sinulla olisi kuitenkin joku, jolta saisit nyt ja sit myöhemminkin tukea ja apua...

P123, on meillä kestämistä itsemme kanssa :LOL: Pitäs vaan yrittää ottaa huumorilla nämä raskauden lieveilmiöt. Toivottavasti muutkin ymmärtäis, et ei me normaalisti ja tahallaan tällasia olla... :)

Tatara 14+5
 
Nappula -10, tosi monethan noista "seulahälytyksistä" osoittautuvat turhiksi. Ikävää, että usein seuraa vain turhaa stressiä. Itsekin jännitin noita tuloksia, iän (34 v.) puolesta riskiluku 1:450, mutta sitten oma riskilukuni oli 1:36000. Niskaturvotus 1,4.

Mittasin sitten verenpaineeni kotona ja lukemat olivat 122/70. Neuvolassa alapaine 89. Eli taidan tosiaan hieman jännittää neuvolassa.
 
multatassu90 olen pahoillani puolestasi. täällä hieman hormonit hyrrää kun hermot ei taida kestää oikeen. itse olen nyt vähän aikaa todennäköisesti vähemmällä kirjoittamisella kun tuntuu opintokiireet ja työt ottamaan aikaa oikein olan takaa. ajattelin pääsisäisenä että kiva kun voi vain olla mutt tisstaina totuus tuli julki...mitää ei ehdi tehdä.....tänään tuli kutsu rakenneultraan. se on rv 20. et nyt vain sitä odotellaan. ollaan miehen kanssa mietitty italiaan lähtöä rv 21. onko muilla kokemuksia italian reissusta raskausaikana. Miten on mennyt? Onko löytynyt ruokia hyvin? mitä vältitte ja oliko ongelmia???

nyt töihin takaisin
 
Tulin vaan käväseen ja POKSUMAAN :heart:

Päänsärky ja iltapahoinvointi ennallaan. Eilen palattiin kotiin ja olihan se mies vkossa taas aikamoisen sotkun saanut aikaan joten tää päivä on siivottu!

Championille suruvalittelut, niin ikävä juttu ! ;(

Minä ja pikkuvoike 11+0
 
Hei vaan kaikille!
Olen useamman viikon ajan seurannut näitä vistejä ja nyt ajattelin hypätä itse mukaan.
Olen 25-vuotias ja itä-suomesta. Odotellaan 3 lasta, kotona jo poju 5v ja tyttö 9v.
La mulla on 28.10. Ekassa ultrassa muutama viikko sitten oli kaikki ok, mutta viikkoja liian vähän jotta ois voinut nt:n katsoa. Nyt uusi aika ensi viikolla ja mullehan se sopii mitä useammin saa tulokasta katsella B)
Painoa on alusta lähtenyt 5kg mutta on varaa mistä lähteäkkin....pahoinvointi on jo hiukan helpottanut, nyt riesana vaan jatkuvat vatsakivut! Sellasta menkkamaista jomotusta päivittäin, liittynee kohdun kasvuun mutta tuntuu todella ikävältä :whistle:

Toivottavasti mukaan vielä mahtuu :wave:
 
uni-hki, voimia tulevaan viikkoon. Toivottavasti saatte lopulta hyviä uutisia!

Multatassulle jaksamisia kurjan tilanteen keskelle. Hyvä että tukiverkosto takana ja vauvalla asiat kunnossa.

Tänään on ollut ensimmäistä kertaa sellainen olo, että elämä voittaa sittenkin. Olen ollut melkein koko päivän pystyssä :) Ja sain tehtyä itse pizzaa ja syötyäkin aimo annoksen! Nyt tekisi mieli ottaa heti pikkutytöt pois väliaikaishoidosta. Ensi viikko on heille sitä vielä varattu. Hertta parka ei millään haluaisi mennä ja ei meinaa raaskia enää tuupata häntä hoitoon. Ehkä annan olla siihen tiistaihin asti, että pääsen käymään ultrassa ja keskiviikosta saavat jäädä mamman kanssa kotiin köllöttelemään :)

En käynyt niissä riskiverikokeissa. Ajateltiin miehen kanssa, että mittautetaan se niskapoimu kuten ennenkin, mutta siihen se saa jäädä. Meillä ei ole ollut sitä turvotusta kellään joten en tiedä miten sitten tehdään jos on kovasti paisuksissa. Siihen lapsivesipunktioon ei uskalleta lähteä. Miehen mielestä sitä np:akaan ei kannattaisi antaa mitata, mutta minusta olisi hyvä tietää jos lapsella on jokin erityisominaisuus. Voisi varautua etukäteen ja esimerkiksi sydänlapselle voitaisiin suunnitella aikaisia hoitoja. Ans kattoo, tärkeintähän olisi että tiistaina masusta löytyisi asukki :)

Olipas hassua nähdä teidän kuvia fb-porukassa. Kyllä se on niin että kuvat elävöittävät kummasti. Äkkiä tulee "tutummaksi".

Kaikkea Hyvää,

Noora ja Sulo Suloinen 10+6
 
Multatassulle tsempit, varmasti pärjäät ilman poikaystävääsi ja ihanaa kun sulla on paljon läheisiä joiden kanssa jakaa odotuksen onnea =)

No omaa napaa, eli Taysin reissu tehty ( muistutus kun meitä täällä niin monta: mulla siis heterotooppinen raskaus: kohdunsisäinen ja ulkoinen molemmat) tänään. Eipä ollut asiat sinänsä muuttuneet mihinkään. Hematoomaa vatsaontelossa samanverran kun ennenkin ja masuasukki voi hyvin. Tosin nyt oli raskaushormooni eli hcg laskenut ja lääkäri arveli sen johtuvan siitä että kohdunulkonen olis sieltä hiipumassa pois. Toivottavasti asia on näin!
Ens viikolla taas katotaan hcg ja sit taas seuraavalla viikolla + polikäynti.
Alan vaan jotenkin oleen ite niin kypsä tähän ihmettelyyn...Ei vieläkään saa ruveta nauttiin tästä odotuksesta vaan saa olla peloissaan et jos taas tuleekin kipuja ja joutuu hakeutuun sairaalaan. Mutta tärkeintä että asukki on kunnossa :heart:

On meitä jänskääjiäkin sitten täällä porukassa vielä jonkunverran, kun taas toiset on niin ihanan "isoilla" viikoilla. Mutta toivotaan että me kaikki ollaan siinä tilanteessa vuorollamme eikä kenenkään tarvis enää huolehtia masuasukkien voinnista!!

Pitää vielä hehkuttaa että meidän esikko 4,5v. oppi tänään pyöräileen ilman apupyöriä! Voi kyllä oli äippä ylpee :heart:

Nyt vielä telkun ääreen ja sit kipeitten rintojen kans nukkuun :)
hömpiäinen 12+2
 
Morjes kaikille!!

Ei ole saanu aikaseks kirjotella mitään, mutta lukemassa olen kuitenkin käynyt :D

Toi FB.. MInäkin mielelläni sitten myöhemmin liittyisin tohon ryhmään kun suurinosa mun kavereista ei edes tiedä raskaudesta.. Jotenkin musta tuntuu että se ryhmä näkyy väkisilläkin jos siihen liittyy, niin muiden uutisvirrassa.. Onko näin ollut??

Ja kylläpä pitsi vihaks toi kun Multatassun mies jättänyt oman onnensa nojaan.. Todella epäkypsää käytöstä niin poikaystävältä kuin hänen perheeltäänkin!! Pyytää nyt tekemään abortti, huhhuh!! Hienoa että uskalsit tehdä päätöksen, vaikkei se sitten heitä miellyttänytkään. Paljon jaksamista sinne!! Hattua nostan!

En ole koskaan kuullutkaan että on sekä kohdun ulkoinen ja sisäinen raskaus yhtäaikaa!! Hömpiäiselle :hug: Onneks masukki siellä jakselee hyvin!! Onnittelut esikolle uudesta hienosta taidosta!

Mekään ei muuten haluttu sitä down riskiä selvittää.. Mennään nyt näin.. En ole aiemmissakaan raskauksissa sitä selvittänyt, joten ei nytkään. Ei tässä muuta voi kun toivoa että pieni olisi terve!! :heart:
Täälläkin oireet ovat kadonneet ja välillä tulee tosiaankin mieleen että onkohan siellä mitään.. Tai kaikki kunnossa.. Tosin maha kyllä kasvaa kovaa vauhtia ja liikkeitäkin tuntuu yhä selvemmin, tosin harvakseltaan.. Jotenkin se epäluulo iskee vaikkei olis syytäkään.. Tän kuun lopussa olis neuvola ja sitten vaan odotellaan sitä rakenneultraa.. Se jännittää kyllä =)

Mä haluisin kauheesti alkaa taas lenkkeillä.. Mä kun laihduttelin tässä parisen vuotta sitten 15 kiloo ja nyt tuntuu että alkaa taas läskit kertyä takamukseen ja jalkoihin.. Inhottaa. Tää raskauden alku on ollut vaan niin voimatonta aikaa ettei ole jaksanukkaan ajatella mitään muuta kun sitä että pääsee töiden jälkeen sohvalle köllöttelemään. Nyt sais köllöttelyt jäädä ja liikuntaa tilalle! Jospa tässä innostus.. Ja sais lenkkeillä ilman kovempia supisteluja!

Ruokakin maistunut kiitettävästi.. Ja sellastakin tullut syötyä mitä nyt ei suositella..
:ashamed:

Mut nyt aamupalaa pojille nassuun ja sillee.. Mukavaa perjantaita ja viikonloppua teille.. Itse olen tänään taas iltavuorossa ja huomennakin töissä..
Eiku hei :wave:
 
HUomenta!

Tuosta fb-jutusta, että mulla näkyy omassa uutisvirrassa, mutta kellekään muulle ei näy mitään. Olen kirjautunut meidän muksujen kautta ja tarkistellut :)

Jätin nuo pikkutytöt sitten kotiin. Ihanaa, jos tämä arki alkaisi palautumaan tavallisiin uomiin. Ja sitten kun oireet vähenee niin heti alkaa pohtiminen josko kaikki ei olekaan kunnossa. Ei ole kohen koskaan :) Masu oli kyllä aamulla semmoinen mötikkä, että eiköhän siellä kaikki ole kunnossa.

Voimia Mammat Kalliit!

Noora ja Sulo 11+0 poksista heijaa :) Se olis sitten 12. viikko!
 
Tervetuloa hyrskylän muorille :flower: Kiva saada uusia turisijoita mukaan, kun on niin harmillisen moni joukosta tippunut... :|
Multatassulle voimahalit. Teit ihan oikein, kun et taipunut toisten vaatimuksiin. Pärjäät ihan varmasti =)
Nappula ja uni-hki Toi seulassa kiinnijääminen pelästyttää varmasti, mutta aika usein on kuitenkin vääriä hälyytyksiä. En tiiä miten ootte lukenu noita seulontakertomuksia, mutta useimmin lapsi onkin osoittautunut terveeksi. Ja teillä on punktion, mikäli sellasen haluaa, jälkeen 100% varmuus lapsen terveydestä, siis kromosomihäiriöstä johtuvasta. Voimahalit teillekin!!!
Nyt sitten jos joku ei halua pahoittaa mieltään seulonta-asioilla, niin kannattaa jättää seuraava lukematta...

Meillä muilla, jotka ei jääneet seulasta kiinni, on edelleen mahdollisuus vammaiseen lapseen. Tosin pieni. Kun on lukenut noista että riski oli 1:10 000 ja syntyi kuitenkin down-lapsi tai riskillä 1:5 lapsi oli terve, niin pitää muistaa, että sieltä voi tulla kumpi vaan.
Se, ettei jää seulassa kiinni, ei ole tae terveestä lapsesta! :eek: Periaatteessa kärjistettynä tilannehan on 50-50. Terve tai vammainen. Ja se selviää vasta vaavin syntymän jälkeen..
Mutta kyllähän se huojentaa, että saa sen kirjeen, missä ei kutsuta jatkotutkimuksiin.

No niin, se siitä. Tulihan taas kevennettyä mieltä. Sit ilosempia asioita..=)

Vauvakuumeilija En oo Italiassa käyny raskaana, mutta Englannissa ja Bulgariassa oon. Esikoista oottaessa Lontoossa söin kaikkee huoletta. Ainoo, mitä vältin oli alkoholi. Aika huoletonta.. Eipä sillon ees aatellu, et voisi tulla jotain.
Nuorimmaisen kanssa oltiin rantalomalla Varnassa ja sielläkin taisin syödä melkeen mitä vaan. Aamiaispöydässä varoin lämpimässä seisoneita juustoja ja makkaroita. Tosin sairastuin parin lomapäivän jälkeen ihan flunssaan ja se lääkkeiden hommaaminen siellä oli helvetillistä. Apteekkihenkilökunta ei puhunut englantia ja lääkepakettien teksti oli kyrilisillä aakkosilla.
Onneksi mukana oli ystävä, joka on kotoisin venäjältä ja sai jotain selkoa tekstistä. Lopulta mukaan napattiin strepsils-paketti ja särkylääkettä, missä oli ainakin osittain parasetamolia. Tiedä sitten mitä muuta lisäkkeitä... HUH!
Italiassa oon kyllä muuten käyny ja uskosin, että sielläkin on ihan ookoo sapuskat.
Voi kun ihanaa, että meette lomille sinne!! Meettekö kaupunkiin vai jonnekin rantakohteeseen..?
Ihan matkakuume iskee.. B)

No minä lähen nyt kampaajalle näin vapaapäivän kunniaksi :D

Voikaa paksusti, leidit!

:wave: Puskajussi ja Onni 14+3 :heart:
 
Huomenia! Täällä mulla oli eilen alkuillasta supistuksia :eek: Ja heti sen jälkeen vetäsi mahan kuralle.! Onko muita joilla supistellut viikolla 15,Useamman lapsen saaneet,hoi
Kovin kivuliaiksi en voi sanoa,enemmänkin polttelua se oli joka siis säteili vatsan sivuille asti ja erittäin epämiellyttävää! Miten olette käyneet lääkärissä vai oletteko? Pitääkö tässä nyt jäädä sängynpohjalle vai mitä pitäs tehdä? Musta ei oo siihen.. :/ :ashamed:
Kertokaa miten teitä neuvottu toimimaan,please?
 
Heikku!

Mulla on alkanut tosi aikaisilla viikoilla supistelemaan, mutta ilman kipua. Ajattelin tuota, että voi myös olla kyse siitä, että suoliston toiminta muuttuu ja voi olla kivuliasta. Usein mulla ollut niinkin päin. Sanoisin kuitenkin että kannattaa heti soittaa neuvolaan ja käydä tarkistuttamassa tilanne. Joskus tulehdukset lisää ennenaikaisia supistuksia eli ne pitää poissulkea. Toivottavasti kyse on tavallisista harjoittelusupistuksista. JOka tapauksessa asia pitää selvittää piakkoin.

Sänkyyn ei tarvitse jäädä ennenkuin niin määrätään. Vaikka kyllähän sitä tulee väkisin köllittyä jos tuollainen tilanne.

Tsemppiä matkaan,

N
 
Sehän tässä onkin täällä korvessa kun asutaan niin en ole päässyt viemään pissanäytteitä kun täällä ei kulje bussit ja jos kulkee niin kolmen-neljän tunnin välein ja mitä ihmettä mä tekisin ton tytön kanssa pienessä kylässä monen tunnin ajan kun siellä ei oo edes kirpparia eikä mitään.
Mutta ei mulla kyllä ole tunne että mitään pissatulehdusta olisikaan esimerkiks kun siinähän pissaaminen sattuu.Mutta jos on jotain muuta,mutta mitä..Klamydiat sun muut mulla testattiin viime vuonna,ja mitään ei oo koskaan kyllä ollutkaan muutoinkaan.

Kun nyt sais jotenkin noi pissanäytteet sinne terkkariin..
 
Hei!

Juu, en tarkoittanut pissatulehdusta. Tuo testi otetaan emättimestä semmoisella pumpulipuikon tapaisella. Joka kerta on mulla otettu aikaisten suppareiden takia. Olisi hyvä käydä. Nuo tulehdukset voi olla oireettomia.

Noora
 

Yhteistyössä