~LOKAKUUN lapset **2010** kesäkuussa <3~

Heipä hei!

En ole kirjoitellut tänne vähään aikaan... paljon on tekstiä tullut ja kaikilla viikot vaan etenee... onhan se ihanaa!!! =)

Sutinaa:
Mulla kanssa ongelmia bikinirajan ajelussa... ja nyt huomasin että olipas vaikea leikata varpaan kynnet :LOL:

Cleopatra: Toivotaan että ei ole sokerivauva ja kaikki kunnossa!!!

Täällä puhuttiin seksin jälkeisestä selkäkivusta... Mä en oo enää kyennyt itse "yhdyntään" kun sattuu niin pirusti, lähinnä tonne alapäähän, jonnekkin syvälle... en tiedä miksi.. mutta ei ole kivaa...

Liitoskivuista, miltä ne tuntuu? Mä olen nyt miettinyt et olisko mulla alkamassa liitoskivut kun välillä niinkuin tuikkasee/polttaa siis ihan hetken johonkin tohon häpykummun/alavatsan alueelle. Yks päivä kävin kävelyllä ja tuntu et koko ajan poltteli... se sit loppu kun pysähty ja ootteli hetken... voiko se olla tollasta???

Soittelin eilen neuvolaan kun mulla on toisesta rinnasta tullut veristä esimaitoa... nyt se on kylläkin loppunut se verisyys mut kysyin onko syytä huoleen. Sanottiin et jos jatkuu ja rinta kovin kipeäksi käy voi olla tulehdus mut mulla on parin viikon päästä neuvolalääkäri niin voin asiasta mainita siellä... Kyselin myös noista mun kivuttomista supistuksista kun niitä tulee siis aivan mahdottoman paljon, siis yöllä ja päivällä, levossa tai liikkeessä, ei mitään väliä... niitä tulee helposti yli 20 päivässä ei enää ees jaksa laskea... sanottiin et normia niin kauan jos ei kipuja.. mulla ollut noita jo viikolta 17 ja kohdunsuu pariin oteeseen tarkistettu ja kunnossa...

Ai niin, me käytiin pari viikkoo sitten siellä 4D ultrassa!!! Silloin mulla oli viikkoja 23+6 mut ultran mukaan 4 päivää enemmän! Kaikki oli kunnossa ja vauveli oli ihana nähdä!!!! Kasvoja aluksi peitteli mut sit lopuksi nähtiin kasvotkin ihan hyvin :heart: Oli ihan mun miehen näköinen, yhtä iso nenä kuin sillä :LOL: Ja kaippa siellä tyttö edelleen on... ainakin niin se lääkäri epäili. ei kyllä kauheen selkeesti näyttänyt haaraväliä... Painoa oli tuolloin 682g ja oli ihan käyrillä vaikka mulla paino ei ollut noussut. Lääkäri sanoi et voi olla et mulla ei enää kauheesti edes paino nouse jos ei tähän mennessä ole noussut mut tärkeintä että vauvalla kaikki hyvin! :heart: =)

Mutta sellaista... toivottavasti Juhannus meni kaikilla hyvin, kohta ollaan heinäkuussa =)

-Kultasiipi + Pikku neiti Ilmari 25+4
 
Heipäti heippa ja Poks*




Välähti tossa muutama päivä sitten päähän yksi kiva nimi tulokkaalle ja nyt se olisi niinkun päätetty, niin paitsi toinen nimi puuttuu. Sen annoin miehen päätettäväks yksinään , saas nähä millon se sieltä tulee vai käykö niinkun viime kerralla että vasta kolme viikkoo syntymästä keksii nimen :LOL: Vaan mitäpä silläkään on väliä :)

Jes, enään viisi päivää ultraan :heart: Ja viisi päivää miehen kesälomaan :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja bubbeli:
:wave:

Pokermama
Ihan mielenkiinnosta, että epäilevät sokerivauvaa mahan koon vuoksi ja ovat tehneet painoarvion? Eivätkö ne tuosta painoarviosta jo osaa sanoa kasvaako käyrillä vai jo yli?
Mahahan voi olla hyvinkin yksilöllinen..

Minulla on yksi sokerivauva ja noilla viikoilla mentiin vielä ihan keskikäyrillä. Syntymäpaino olikin sitten jo yli 5kg.
Pahimmat kasvupyrähdykset ovatkin vauvoilla vasta edessä, sitten kun energia käytetään pääasiassa enää massan kasvattamiseen.

Minä alotan äippäloman varhennettuna, koska näin saan lomaltapaluurahan. Näin jotenkin selittivät tuolta palkanlaskennasta.

(.)
Keskiviikkona jälleen ultra edessä ja katsellaan vauvan kasvua.
Mulla seurataan noita kasvuja tiheästi, kun on insuliinihoitoinen raskausdiabetes. Monen monta ultraa ja arvailua vielä edessä ennen laskettua..

Bubbeli 23+4
Käsittäsin, et pokermama tarkottaa vauvan mahan ympäryksen kokoa. Ainakin mulla lääkäri epäili samaa ultrauksen yhteydessä, kun vauvan vatsan ympärys oli iso suhteessa pienokaisen muuhun kokoon.
Mulla ei onneksi ainakaan sokerit ole syynä pikkuseen "möhömahaan" :)

Täällä ei silitetä vaatteita kuin pakon edessä, eli juhlavaatteet. Musta hauska, kun lapset puhuu vaatteiden lämmittämisestä :LOL: Piti talvella yksi aamu, kun pyysivät että lämmittäisin heidän vaatteita, selventää, mikä on silittämisen perimmäinen syy ;)
Kun pesee koneellisen pyykkiä per päivä, niin ei mitenkään voi löytää aikaa vielä silitykselle... Mutta nostan hattua niille jotka viittii..

50 cm vaatteita on vain parit vaatekerrat, kotiintuloa varten lähinnä. 56 cm on jo enempi. Vaikka vauva olisikin isompikokoinen, niin, hän on kuitenkin alkuun niin kippurassa, että 60 cm on kauhean isoja. Ja mä tykkään pukea pienen sopivan kokoisiin vaatteisiin. Mulla on myös 56 senttinen ohut toppahaalari, että jos kelit sallii tai vaatii, niin ehtii sitäkin käyttää..

Huh, nyt tuli ihan perhoset hetkeksi mahaan, kun aattelin tulevaa. Synnytys tosiaankin lähenee ja sitten ehkä jo pikkupakkasaamulla lähetään synnäriltä kotiin päin pikkusen nyytin kanssa.
Noista peloista.. välillä tulee mieleen, että minkälainen lääkäri sattuu sinne synnytystapa-arvioon ja mahdollisiin yliaikaiskäynteihin.. Viimeksi oli ääliötapaus, joka uskoi vain luonnolliseen synnytyksen käynnistymiseen ja hymähteli mun pahalle ololle. Lisäksi arvioi vauvan koon huomattavasti pienemmäksi.. Mutta loppupeleissä olen luottavainen tällä kertaa =)
Muuten synnytys ei pelota, eikä vauva-arki. Kaikki menee varmasti luonnostaan, kun ei hytkyile ja pitää sen kuuluisan maalaisjärjen mukana.

Synnytyksen suhteen ei ole mitään suunnitelmia, eikä toiveita. Kattoo sitten mitä eteen tulee. Oon aika satavarma että olen kuitenkin taas tipassa koko stynnytyksen ajan, että esim. ammetta tai mitään veteen liittyvää en viiti ees aatella enää..

Musta oli hauska lukea jostain, että jotakuta pelotti että tulee pieru synnytyksen aikana... nojaa, kaikella kunnioituksella, voi tulla ihan mitä tavaraa vaan, et pieru on varmasti hyvin vähän..

Oliko se Heilo, joka oli kanssa kiinnittänyt huomiota noihin tahraisiin vaatteisiin kirppareilla.. Mua ärsyttää, kun jengi yrittää myydä jotain kylläkin tosi kivoja bodeja vanhalla puklutahralla a 2 e.. Voihan sitä yrittää
Uusia saa alesta melkeen samaan hintaan.
Samaa oon kattonu tuolla huutonetissä vaunujen suhteen. Jotain 4-6 vuotta vanhoja vaunuja myydään 350 e "osta heti"-hintaan tahra- ja naarmulistoineen ja esim. city crosseja voi ostaa uutena 390 tarjoushintaan+ sitten tietty koppa päälle, mut on kuitenkin uusi ja hinta vaan pikkasen yli satku päälle koko paketille. Ei ihan löydy suhteellisuudentajua, mutta eihän se hölmö ole joka pyytää vaan se joka maksaa..

Kyllä mä kokisin, että liitoskivut on enempi sellasta jatkuvaa jomotusta, esim häpyluulla ja lantion alueella. Mutta sehän on niin yksilöllistä, miten ne tuntee

Täytynee tästä lähtee päänselvityslenkille, taas on noi höyryt töissä käyneet sietämättömiksi jo toinen yö meni valvoessa migreenin kanssa :( Onneksi tosin viimeyö lievemmissä merkeissä....

Aurinkoista kesäpäivää kaikille :flower:

:wave: Puskajussi ja Onni 26+1 :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa!
Mä oon ollut nyt töissä ja enää 2 päivää jäljellä.Nopeasti mennyt aika täällä,mutta voin sanoo että on kiva jäädä takaisin kotiin ja pysyä siellä seuraavat 3 vuotta..ei oo meno täällä muuttunut sitten yhtään..

Oon joutunut viikonloppuna ottaa yhteyttä mun ystävään Rennieen...eli nyt se vaiva sit alkoi.Ei onneksi niin pahana kuin esikoista oottaessa.Silloin nukuin renniet poskessa ja kylkeä ei uskaltanut kääntää kun sama vaiva alkoi uudelleen.

Mä en tajuu tätä mun mieltä..Mä oon ihan älyttömän itkuherkkä ja vedeän herneen nenään ihan älyttömän pienistä asioista.La yönä sain jonkun ihme hysteria itkukohtauksen, ei oo mun tyylistä.Ei oo itellä helppo olla,eikä kyllä voi sanoo et helppoa ois miehelläkään!!

Tuplarattaista on ollu puhetta.Mä kävin kävin kattoo z-linen tuplia ja ne vaikutti todella hyviltä! Isot renkaat ja sisarus ituimen saa kätevästi pois kun sitä ei enää tarvitse.
P&T käynyt myös mielessä,mut hinta on niin suolanen etten raaski niitä ostaa.
Vaunuina meillä on Oran saaga,ja oon ollut tosi tyytyväinen ja niin vissin meidän 1v3kk tyttökin,koska nukkuu pihalla vieläkin niissä!!!

Jos sitä tänään lähtis Reimalle ale myynteihin ostelemaan tulokkaalle pienen pieniä vaatteita...Mä oon kyl ihan varma et tää keikka tulee kalliiksi..

Mutta hauskaa päivää kaikille raihnaisille ja vähemmän raihnaisille!!

H+ pikkunen 23+3
 
sokerirasitus takana! onneks otin kirjan mukaan, ois hieman käynyt aika pitkäksi muuten. litku maistui aikaslailla yhtä kamalalle kuin muistin mutta se olo sen jälkeen oli ihan hirveä! sain kaikkeni tehdä etten oksenna ja pyörry venaillessa...mut ohi on, jee..nyt sit vaan tuloksia oottelemaan

viime yö meni mun osalta ihan pipariks kun heräsin neljän aikaan lonkan takia ja en sit saanu unta kun särki niin pahasti. hetken torkahdin sit vielä ennen kuin piti herätä labraan
nyt hieman väsyttää, sammuin äsken vajaaks tunniks pojan kanssa ja kunhan mies tulee töistä niin meen kyllä uusiks nukkumaan

eilen alkoi sit kivut kävellessä,eli ne semmoset kun mahaa alkaa "pistämään"/sattumaan sivusta ja on pakko himmata tai jopa pysähtyä hetkeks. ihmiset taas tapansa mukaan tuijotti suu auki kun pysähtelin kesken ostosmatkan...onneks nuo kivut menee ohi heti kun hiljentää tahtia, mut eihän se kiva oo kun tavallinen reipas kävelyvauhti rattaiden kanssa jo tämmöstä aiheuttaa

seuraava etappi onkin varmaan sit neuvolalääkäri viikon päästä!

ainiin happy79 missäpäin reimalla on jo ale, niissä tehtaanmyymälöissäkö? (jos, niin lähetän mummot ostoksille suitsait ;) )

noonie+plikka 26+4
 
Sain sokerirasitustestin tulokset ja niin vain kävi et minusta leivottiin rd-odottaja,perkele!!!

Eka paastoarvo sormesta otettuna oli 4.8,sit eka suoniverinäyte oli 11 ja jotain,toinen oli sit just rajalla. Äippäpolille aikaa odotellessa :/
 
hellou mammat!

käytiin toissapäivänä muutamalla kirppiksellä kun oltiin toisessa kaupungissa reissussa, löytyi pikkuiselle jonkin verran ihania vaatteita <3 en ollut aikasemmin ostanu kun muutaman kappaleen joten nyt on vähän enemmän valmiina. en kovin paljon edes viittinyt ostaa, täti lupasi antaa omiaan meille, hän on kaikilta kolmelta lapseltaan säästänyt kaikki vaatteet. toki uusia ostan jonkun verran sitten.

me ostettiin uus auto, jippii! tai siis meille uus, käytetty kuitenkin. nyt mahtuu tulokaskin hyvin kyytiin, ennen ajeltiin pikkuruisella kaksovisella autolla jossa ois kyllä ollu aivan liian vähän tilaa!

vointi on ollu hyvä niinkuin oikeestaan koko raskausajan, toivotaan että ei tuukkaan suurempia muutoksia :) tässä viime neuvolan 22+6 kuulumisia

rv22+6
paino +300g/vko, alusta tullut 3.6 kg.
RR 119/76
pissa OK
Hb 110--> rautakuurille
SF 19cm
sydämensyke +149
liikkeet ++

äitiysavustuksen myöntämispäätöskin tuli, nyt ootellaan pakettia saapuvaksi, ihana päästä hypistelemään niitä pieniä vaatteita ja tavaroita <3

kyllä tää lomailu on mukavaa, ei tarvi ressata mistään ja saa vaan olla. ens viikolla lähetäänkin reissuun etelä-suomeen ja muutamaks päiväks latviaan riikaan.

hyviä vointeja kaikille : )

miraaz ja vaavi 24+0 POKS :heart:
 
Vieläkö mahtuu menoon mukaan..? Odottelen esikoista ja LA olisi 3.10. Synnärinä KOKS. Olen 27 v. (pian 28 v.) ja mies on 31 v. Asustelemme omakotitalossa kahden koiran kanssa ja meillä on takana pitkä lapsettomuus, joten tämä odottamamme Pieni on suuri ihme meille <3
 
Tervetuloa mukaan Emmaria ja onnittelut pienestä suuresta ihmeestä!

Kiitos Kultasiipi rohkaisusta! Pelkään kyllä, että rd:sta on kyse, koska painoa on tosiaan nyt kesäkuussa tullut paljon ja koko ajan naposteluttaa. Sokerirasitus kyllä meni kohdallani aika kivuttomasti, ei pyörryttänyt tms. T77 soitettiinko sulle neuvolasta noista tuloksista vai kerrottiinko ne normaalikäynnillä? Onko sulla suvussa diabetesta?

Cleopatra 25+1
 
Huomenna on sitten minun vuoro juoda litku ja kytätä labran käytävällä kaksi tuntia. Tulokset saa meillä jo samana päivänä. Ainakin ensimmäisestä sain. Oli kyllä neuvola iltapäivällä.

Minulla oli todella ällö olo viimeksi sokerirasituksen jälkeen. Piti lähteä vielä ajelemaan töihin. Sama on edessä huomennakin. Pari tuntia labrassa, tunti ajamista, 8 tuntia töitä ja tunti ajamista. Huh !

Kävin tänään kynnet laittamassa. Olen jäänyt koukkuun noihin rakennekynsiin. Ollut jo 6 vuotta.

Minulla on kylkikaaret todella kipeänä. Etenkin oikealta. Vielä kolme kuukautta. Miten tämän kestää. En ollut näin "täynnä" pojiltakaan. Onneksi lääkäri maanantaina. Jos sais vähän selkoa vaivaan tai edes lyhyen huililoman maksullisena saikkuna.

Tervetuloa Emmariia ! Minulla syy lapsettomuushoitoihin lähinnä sterilisaatio. Siis harkitkaa, ettette tee liian aikaisin. Tilanteet muuttuvat.

Discovery 25 +3

 
Cleopatra Neuvolasta soitti tuloksen aamulla ja vanhemmillani ei ole diabetestä.

Kyllä tässä vähän on ollut puulla päähän lyöty olo mut kaikki selviinnee kunhan saan ajan äippäpolille.

t 77 ja pikku-ukko 25+2
 
:wave:

Sokerirasituksesta
Tuo tulosten kertominen riippuu hoitavasta tahosta. Olen itse ollut rasituksessa neljä kertaa ja erilailla on nuista aina ilmoitettu. Raskauksien aikanakin kahdella tavalla. Ensimmäisessä ilmoitettiin pari viikkoa sen jälkeen, kun olin ollut tavallisen neuvolakäynnin yhteydessä.
Nyt olisi soitettu kotiin, jos en olisi ollut menossa polikäynnille kaksi päivää myöhemmin.

Kaikki rd-odottajat
tuolla on oma ryhmä, jossa on paljon aktiivista kirjoittelua rd:stä, siihen liittyvistä tunteista ja sieltä saa varmasti paljon vertaistukea!
Siellä on meitä ns. moneen junaan, ruokavaliolla olevia, insuliinihoitoisia ja löytyypä sieltä tablettien kanssa eläviäkin :) Laidasta laitaan siis!
Tervetuloa myös sinne!

Bubbeli 23+6
ja niin ärsyttävä raskausdiabetes jo toisessa raskaudessa ja molemmissa piikittävä insuliinihoito
 
Moikka!

Minäkin tulin urkkimaan, onko mama-L ehtinyt tekemään vielä heinäkuun pinoa :D

Huomenna tuttavapariskunnan kanssa mökkeilemään 300km päähän koko viikonlopuksi!!
Mulla olis ollu viikonloppuna iltavuorot, mut yksi viimeinen "oljenkorsi" vaihtoi mun kans vuoroja ja sain vapaaksi!! =)
Ihanaa!!

Maha senkun kasvaa ja liikkeet tuntuu voimakkaina! Ajatelkaas: Kohta on meidän vuoro :heart:

Hoikkalori ja rusina 26+5
 

Yhteistyössä