~LOKAKUUN lapset **2010** lokakuussa, MEIDÄN KUU! <3~ 9 vauvaa syntynyt !

Täällä vielä yhdessä koossa. Supisteluista huolimatta :kieh:

Huomenna aamusta yliakaiskontrolli ja kassin kanssa menen sinne ja valitan niin että ne alkaa käynnistellä!!!! Silti pieni, tai oikeestaan aika isokin epäilys että psitäävät vielä viikonlopuks kottiin ja maanantaina sitten sinne käynnistykseen.. Jotenkin vaan on sellanen tunne. Mä tuun sitten huomenna pettymyksestä ilmottamaan jos tositoimet ei alakkaan!! Viimeks mut käynnistettiin kun tota keskimmäistä odotin ja viikot oli sillon 42 tasan ja poika syntyi sit 42+1. Jospa olis vähän synnyttäjiä niin pääsis sisälle tällä kertaa :saint:

Vauvoja taas lisää tullut!! ONNEA KAIKILLE PERHEENLISÄYKSISTÄ! :heart:

Hanttaliini ja neitinen 41+4
 
Onnittelut taas kaikille vauvansa saaneille!! :)
Perästä tullaan..ehkä joskus marraskuussa mun tuurilla..

Tsemppiä myös kaikille käynnistykseen ja sektioon meneville! Kyllä näitä lokapoikasia nyt alkaa putkahdella maailmaan :)

Tänne ei mitään uutta tai ihmeellistä. Yritän pitää itteni kiireisenä, etten miettis koko ajan, että millonkohan lähtö tulee..huonosti oon tosin onnistunut. Maha alkaa tuntua jo aika isolta ja iltaisin varsinkin tuntuu siltä, että maha ns. repeää. Varsinkin tossa navan ympärillä ja vatsalihasten saumakohdassa tuntuu semmosta repivää, venyttävää tunnetta. Nukkumaan mennessä alkaa kutittaa aina ihan mielettömästi sitä puolta mahasta, mikä on lakanaa vasten. Kaipa tätä jaksaa vielä sen parisen viikkoa, mutta alan pikku hiljaa ymmärtää yliajan kanssa kärvisteleviä.

Tämän päivän suunnitelma on viedä talvisaappaat suutarille korjattavaksi, kun tuo talvikin näköjään kolkuttelee jo ovella..tai sitten ei..saattaa mennä tunnestusti tovi ennen kuin se tänne Turkuun ehtii :D Mut sittenpähän mulla on ainakin saappaat valmiina :)

Hauskaa päivää kaikille ja kovasti kaikille suppareita!!!!!!

Lavelyn 38+2
 
Hanttaliina
Sun pitää mielessä miettiä ja päättää kaikkea mitä valitat siellä huomenna. Oikein kiukun kanssa menet sinne ja päätät, että prkl, nyt en lähde en sitten mihinkään!


Lavelyn
Mulla on samanlaista kipua ja mullahan epäillään, että vatsalihakset olisi oikealta puolelta revenneet :/
Kyykistyminen on ihan tuskaa, kun tuntuu että vatsa kirjaimellisesti repeää. Argh!

Bubbelska 38+6 (La 21.10.)
 
Huomenta kaikille!

Ja hirmuiset onnittelut kaikille pikkuisen saaneille:heart: Ja suuria supistuksia kaikille niitä tarvitseville!!

Meille syntyi ihanainen poika lauantaina 9.10 klo 06.15:heart:



Silloin kun viimeksi viime viikon tiistaiyöllä tällä palstalla haahuilin, niin luulin jo ihan oikeasti, että nyt tapahtuu jotain - ja kun ei tapahtunutkaan, niin turhauduin niin paljon, etten jaksanut edes tulla tänne valittamaan! Tuntui siltä, ettei osaa ollenkaan tulkita oman kroppansa viestejä oikein. Aiemmissa raskauksissa en ole supistellut kuin vasta synnyttämään mennessä ja nyt supisteli tiheään ja kipeästi monta päivää... Ja koko ajan sai toiveita synnyttämään pääsemisestä, mutta aina lopulta kaikki hiipui pois.

No mutta, tulihan se yö lopulta kun sai oikeasti lähteä:)

Eli perjantain puolella illasta supisti taas tasaiseen tahtiin. Päivällä kävimme siskon kanssa pitkällä lenkillä vauhdittamassa TAAS oireita, ja niitä tuli taas viiden minuutin välein, ihan samoin kuin neljänä edellisenäkin päivänä. Kivut ei taaskaan tosin olleet mitään hirmuisia. Päättele siinä sitten tapahtuuko mitään! Keskiviikkona kun kävimme ä.polilla supistuksien takia olin vain sormelle auki- ja supistukset tulivat kuitenkin jo 2-3 minuutin välein...

Kaiken uhalla passitin sitten mieheni vielä perjantai iltana lentopallon peluuseen ja laittelin pojat normi tapaa nukkumaan. Ajatteli, että jos laitan kaiken valmiiksi ja odotetaan suppareita kello kädessä, mittään ei varmasti tapahdu. Mies tuli pelaamasta puoli yhdentoista pintaan, kävi suihkussa ja söi - sillä välin kipu supistuksien aikaan alkoi olemaan jo ihan kohtalainen.

Vähän aikaa mietitään vielä mitä tehdään: kutsutaanko porukat 15km päästä poikia katsomaan vai heitetäänkö poitsut matkan varrella sijaitsevan siskon luo. Päädyttiin kuitenkin, että parempi viedä siskolle, sillä jos supistukset olisivat taasen laantuneet, niin minulta olisi mennyt hermot äitin hössötyksen kanssa kotona:p Matkalla sairaalaan supistukset kovenivatkin hurjaa vauhtia ja tulivat perille päästyä kolmen minuutin välein ja kestoa oli reilu minuutti.

Saliin päästiin suorilla puoli yhden aikaan - pelkäsin sisätutkimusta tehdessä, että vieläkö ne passittaa kotiin, mutta ONNEKSI olin jo 4cm auki!!Käyrillä istuskelin puolisen tuntia ja sitten pääsinkin yllätyksekseni ammeeseen. Mahtava juttu - suosittelen sitä kaikille. Lämmin ja turvallinen fiilis, siellä kynttilän valossa, musiikin hiljaisessa äänessä pääsi rentoutumaan hyvin. Mies nukkui kiikkutuolissa (annettakoon se hänelle anteeksi:D) ja minä olin ihan omissa maailmoissani puolitoista tuntia. Altaassa huomasin, että jos rentoutan koko kropan, niin supistukset eivät koske juuri ollenkaan! Oltuani tunnin altaassa, istuin taas hetken kiikkutuolissa ja pystyin siinäkin heittytymään niin rennoksi, ettei supistukset sattuneet ollenkaan. Kun sai ensin hartiat ja pään alueen rennoksi sai myös alakropan mukaan. Supistuksen tullessa työnsin vielä kevyesti alapäätä kiikkua kohti- se tuntui auttavan myös. Olin sen jälkeen vielä puolisen tuntia altaassa, mutta koin, etten saa yhtä rentoa asentoa siellä kuin kiikussa, joten palasin synnytyssaliin istumaan.

Altaan jälkeen olin avautunut 6cm. Kiikustuolissa sitten istuskelin jonnekin viiteen asti, rentouduin, söin välipalaa, lueskelin - tosi hassua - koska aiemmin avautumisvaihe on ollut aika kivulias. Koettakaa rentoutua! Tehosi mulle niin hyvin, että meni ihan luomuna koko synnytys!!!

No mutta viiden jälkeen main olin sitten auennut 8cm ja kätilö ehdotti kalvojen puhkaisua. Minä olin ihan innoissani, pääsisin kohta tositoimiin! Aiemmin kalvojen puhkaisu on aukaissut loppusentit tosi nopeasti ja ponnistuksen tunne tullut heti kuvioihin. Nyt minulla supistukset laantuivat minimiin:confused:

Siinä niitä odoteltiin tovi, sain luvan alkaa ponnistella heti kun vaan tuntuu siltä, mutta kun ei kropassa tapahtunut mitään! Kätilö lähti käymään hetkeksi muualla ja sillä välin tuli yksi kunnon supistus ja piti jo ihan ponnistaa, mutta heti kun kätilö tuli takaisin niin nothing. Kätilö sanoi, ettei vielä olisi valmis antamaan oksitosiinitippaa vauhdittamaan supistuksia, vaan odoteltaisiin rauhassa. Tosi mukava odotella siinä pöydällä jalat levällään rauhassa suppareita! Lievempien suppareiden tullessa yritin sitten ponnistaa vähän kovemmin ja lapsi alkoikin tulla ihan hyvin siihen hollille, mutta jämähti sitten tyystin. Tuntui siltä, että se on kyllä tuossa ihan huulilla pää kanavassa ja perse ihan oikeasti repeää. Ei yhtään supistusta! Tässä vaiheessa kätilö sitten avittaa koko ajan käsillä huulia siirtymään siitä pään ympäriltä ja tämä koskee ja kovasti - vauva on päättänyt tulla maailmaan hieman nenä edellä, joten senkin takia töitä joutuu tekemään enempi. Tuntuu siltä kuin tämä vaihe kestää ikuisuuden! Milli kerrallaan kätilö käskee välillä työntämään ja taas hengähtämään ja sama uudestaan. Tämä sen takia, etten repeäisi pahasti. 25 minuutin ponnistamisen jälkeen poika on vihdoin ja viimein maailmassa - ja kuinka ollakkaan kivut ovat historiaa! Ihmeellinen tuo äidin rakkaus, mitä se saakaan aikaan:heart: Ihana poika, 4030g, 53cm pipo 36. Isoin lapsistani ja sitten vielä se väärä tarjonta - töitä sai tehdä tällä kertaa tosissaan, mutta kaikki sen arvoista!

Nyt ollaan oltu kotona maanantaista ja päivät menee ihan vaan ihastellessa... Sairaalassa minulla oli maailman mukavin huonekaveri, joten sekin aika meni rattoisasti! Isoveljet ovat ihan haltioissaan pikkuveljestä - voi että, voiko ihminen olla enää onnellisempi.

Kaikkea hyvää teille, toivon pikaista pääsyä vauvantuoksuiseen arkeen kaikille:heart:
Toivottasti juttu jatkuu syntyneiden pinossa, mukava saada vertaisseuraa kanssa siskoilta!


sannri ja poitsu 4vrk
 
Onnea Sannri, ihanan seesteinen synnytys sulla. Tuli ihan kyyneleet silmiin lukiessa...

Noista sydänäänistä, kyllä mulla on ainakin neuvolassa herätelty pikkuista jos sydänäänet ovat olleet kuunneltaessa liian tasaiset. Samoin tuolla synnärillä maanantaiaamuna otettiin toinen puolituntinen käyrää ja toisella kyljellä juuri ton tasaisuuden takia. Sitten olikin kivasti vaihtelevaisuutta. 120-145 välillä pomppaili riippuen miten kova jytä oli menossa.
En tiiä mikä on sen idea loppupeleissä, mutta ainakin vauvan liikkuessa sydänäänten pitää nousta. tasainen syke liian kauan on kai merkki, ettei vauva liiku tarpeeksi... Ken tietää...
Mutta varmasti epätasainen syke muuten on huolestuttavaa, ylimääräiset lyönnit tms.

Neuvolassa käyty, kuulemma ei ole enää asiaa sinne:) tai toki saa käydä jos on pakottava tarve, mutta nyt olen sitten äpolin asiakas, kunnes vauva syntyy.
Nlatäti oli ihmeissään tuosta mun käynnistä. Tuijotti sitä nlakorttiin merkattua neljää senttiä päätään pyöritellen ja ihmetteli miksi kalvoja ei puhkaistu... No se siittä.
Jos laittas tähän viimoset neuvolaterkut;
41+1
paino 70,6 (-1167 g/vko)
RR 124/72
pisut ok
sf 36
rt ja kaikki loputkin hyvin

Taputteli taas masua ja antoi vinkin pienokaiselle tulla jo pois..:)

Oli oikeen mukava matka, yrjösin aamupalat ensin kotona ja sitten söin uudestaan ja jouduin pysähtymään matkalla pientareelle toisen kerran ykäileen. Meiän taksvärkkiläinen istui autossa nolona ja huuteli ikkunasta, et eikö jo ala loppumaan...
Täs raskaudessa kaikki muuten ok ja ollu ihanan energinen olo, mutta tää koko ajan paheneva pahoinvointi alkaa tympiä....

Mut tää lähtee nyt ihanalle lenkille raikkaaseen syyssäähän, huomenna saa sit kuulema soittaa yliaikaiskäynnille aikaa (vai soittasko jo tänään)

:wave: Puskajussi ja Onni 41+1 :heart: ( :x:x:x:x )
 
Tylsyyksissäni keräilin meijän lokakuisten syntyneitä kasaan. Anteeksipyyntö Mama-L varpaillesi astumisesta!


23.7.
Pirkkis - LA 13.10. - 31v - toinen - poika 940g / 34,5cm - rv 28+2


8.8.
pokermama - esikoinen - tyttö 1430g


16.8.
Nana09 - 20v - esikoinen - tyttö 1070g / 37cm

1.9.
heikku - LA 29.9. - 25v - toinen - tyttö 2260g / 47,5cm - rv 36+0


9.9.
Auroora - LA 30.9. - 24v - toinen - poika 3165g / 48cm - rv 37+0


16.9.
Lara- - LA 23.9. - 22v - esikoinen - poika 3385g / 49cm - rv 39+0


19.9.
Tatara - LA 2.10. - 27v - esikoinen - poika 3230g - rv 38+1


22.9.
idamaria123 - LA 1.10. - 19v - esikoinen - poika 3630g / 52,5cm -rv 38+5


25.9.
Minkuli - LA 17.10. - 26v - esikoinen - poika 2690g / 47cm - rv 36+6


27.9.
nipsuliina83 - LA 4.10. - 27v - toinen - tyttö 4250g / 52cm - rv 39+0


28.9.
Unna68 - LA 22.10. - 41v - kolmas - poika 3610g / 50cm - rv 36+4


28.9.
Tiukuliina89 - poika - 2980g/48cm/34cm - rv 36+4


29.9.
uni-hki - LA 30.9. - 28v - toinen - poika 3930g / 52cm - rv 39+6


29.9.
P123 - poika - 3525g/48cm - rv 39+1


30.9.
limeee - poika - 4020g/53,5 cm - rv 39+4


1.10.
HayLina - tyttö - 3610g/51.5cm


1.10.
Hoikkalori - poika - 3560g/51cm - rv 39+6


2.10.
Kultasiipi - tyttö - 3330g/50cm/34.5cm - rv 39+1


3.10.
Discovery - tyttö- 3100g/49cm/35cm


3.10.
Duffy - poika - 2760g/46cm - rv 38+2


4.10.
PieniRunotyttö - poika - 3665g/52cm - rv 39+3


6.10.
miraaz - tyttö - 2740g/46cm - rv 38+0

6.10.
Virtanen - poika - 3450g


6.10.
perlage77 - poika - 4300g/55cm/39cm - rv 40+1


7.10.
lemission - poika - 3335g/49,5cm - rv 39+6


7.10.
Zeena - poika - 3860g/52cm


7.10.
MUKSU1 - tyttö - 3570g/50cm - rv 40+4


7.10.
äiti03 - tyttö - 3400g/50cm - rv 38+6


7.10.
Hituli - tyttö - 3430g/50.5cm/36cm - rv 38+3


8.10.
Taikamyrsky - poika - 3580g/52cm


8.10.
BridgetJones - tyttö - 3464g/51cm - rv 40+1


9.10.
sannri - poika - 4030g/53cm/36cm
 
Neila Meillä kans hevosia neljä,omia niistä pari,uusioperhe täälläkin molemmilla entisistä suhteista yksi ja toista yhteistä nyt odotellaan :). Että vakituisesti 5henkinen talous tuloillaan ja joka toinen vkloppu on sitte lapsia kotosalla neljä. Löytyy myös koiruus. Samoja tunnustuksia täälläkin, pihahommat jää ja on jääny,mutta jonkun verran säilötty meilläkin. Klapien tekoon en enää päässy osallistumaan mut josko hieman vois sitte synnytyksen jälkeen tääs tehdä. Minulla toinen hevosista ratsuna sekä tiineenä niin että huhtikun alkuun pitäis poikia ja toinen 3v ravurin alku.. Ajellu olen vielä viime viikkoon, kerran pari viikosta, mut nyt suppareiden takia pakko ollu jättää.. Ratsuttajia ei TÄÄLTÄKÄÄN pikkukylästä tunnu löytyvän,ainakaan luotettavia..saati sitte ajoa osaavaa :(. Meillä kans toisen hoitoheposen omistajalle luovutettiin puolet tallihommista ja mies yrittää autella sillon tällön lopuissa hommissa. Iso kiitos siitä!
Ompa kiva kuulla että löytyy näinkin saman moisia tuttavuuksia :). Olisi kiva kuulla sujumisianne täst edeskin..

Nyt mentävä laittamaan keskimmäistä päiväunille ja ottamaan laatikot pois uunista.

Onnitteluja vielä vauvan saaneille :). Ja voimia kaikkien loppumetreille...niitä tarvitaan :hug:
 
Yliaikaiskontrollissa käyty!
Kättärillä lääkäri ja harjoittelija tekivät aika pikaisen sisätutkimuksen jossa totesivat että kahdelle sormelle auki paikat ja parisen senttiä vielä kaulaa jäljellä. Enää vähän lapsivettä jäljellä (mutta kuulemma normaalia vielä), pää niin alhaalla ettei saanut kunnon mittoja, silti antoi epävarmaksi painoarvioksi nyt n. 3700g.
pissat ja verenpaineet oli ok (118/79) ja käyrillä ollessa piirtyi pari supistusta ja vauvan sydänäänet oli hyvät ja tarpeeksi vaihtelevat.

Lauantaina pitää heti aamusta seiskalta sit soittaa synnytyssaliin ja sieltä sit kerrotaan monelta tullaan paikan päälle. Synnytys aloitetaan kalvojen puhkaisulla ja siitä sit katellaan eteenpäin tarvitaanko oksitosiinitippaa jne.
Näistä päivistä tulee PIIIIIIIIIIIIIIITKIÄ... :whistle:

vielä tietty pieni toivonkipinä siitä että jotain alkais itekseen tapahtumaan mutta aika hiljaista sillä rintamalla... : /

onnittelut sannrille! kuulosti jotenkin tosi ihanalta tuo sun synnytys!:flower:

noonie+itsepäinen plikka 41+4
 
Ehti sitten synttärit tulla ennen vauvaa, joten mulle vois etusivulle päivittää iäksi 25v. :D

En ole jaksanut käydä kauheasti lueskelemassa viime aikoina, mutta kaikille vauvaantuneille oikein paljon onnea :heart::heart:

Täällä ei ole mitään oireita vielä, turhauttaa kun haluaisin jo synnyttämään. Maha kasvaa yläkäyrän yläpuolella, ja vauva kuulemma täyttää koko mahan (ettei edes ole paljoa lapsivettä tms) ja neukkutäti ei silti laita painoarvioon :kieh: Lääkäri oli lääkärineuvolassa kirjoittanut tietoihin että "tarvittaessa painoarvioon" ja terkan mukaan tarvetta ei ole. Mitä se siltä on pois jos se laittaa mulle sinne lähetteen?? :kieh:|O

Nyt imuroimaan, tulen toiste lueskelemaan paremmin.

MinkuK ja Möttönen 38+3
 
bubbeli Kuulostaa ikävältä toi sun kipu! :( Ite en oo huomannu kyykistellessä mitään kipua, mutta jos suoria vatsalihaksia yrittää käyttää esim. noustessa ylös vaikka sohvalta niin tuntuu ikävältä tossa keskellä navan seudulla. Iltaisin sattuu yleensä enemmän, mutta veikkaan sen johtuvan siitä, että oon vaan muuten turvonnut :D Masuvyö kyllä aika hyvin auttaa tohon, mut (tyhmänä) en käytä sitä vyötä koko ajan, vaan ainoastaan sillon kun pitää lähteä jonnekin tai teen jotain fyysisempää. Varmaan pitäis pitää sitä koko ajan, että toi "kohta" masussa sais lepoa, mut koen sen vyön vähän ahdistavana ja puristavana..
Jotenkin vähän pelottaa, että viimestään sitten synnyttäessä repäsen sieltä jotain:|
 
Pirkkis, siis sanoiksä Lactolus? Kun mä löysin vaan netistä tolla nimellä niin vasikan juottoon tarkotettua korviketta !:LOL:
Mitä se mainitsemasi Lactolus síis on? Maitohappobakteeria vai mitä? Netistä en löytäny yhtään mittään..
 
Heippa mammat!

Täällä ollaan osastolla ja odotellaan, että alkais tapahtua :)
Tänään aamulla oli siis ya-kontrolli ja lääkäri päätti, että käynnistetään cytotecilla. Syynä käynnistykseen oli vauvan koko, joka arvion mukaan jo n.4300g, tarkkaan en muista, kun vähän tuosta lukemasta hätäännyin... Itku tuli ja ulkomaalainen lääkäri yritti rauhoitella, että ei hätää, hyvä vauva, normaalikokoinen. Joo, viimeksi kuukausi sitten povattiin syntyväksi n.3800g painoisena, silloin rv36+2 painoa oli 3045g.
Kohdunkaulaa oli aamulla jäljellä vielä 1cm ja kohdun suu kiinteä ja kiinni. Näin vähän arvelinkin, kun mulla ei ole ollut supistuksia eikä muitakaan "tuntemuksia".
Klo 9.50 sain ekan 1/4 tbl cytotecia suun kautta, siitä ei tapahtunut vielä mitään, toisen klo 13.50 ja nyt odottelen kolmatta, jonka saan 17.50. Nyt tässä istuessa taitaa jo vähän supistaa, kivuttomasti tosin. Muutamaan otteeseen olen käynyt kävelemässä rappuja alas ja takaisin tänne 8.kerrokseen, pitää varmaan kohta taas käydä kierros...
Olo on siis hyvä ja odottavalla mielellä ollaan. En edes kovin paljon osaa jännittää, kun en tiedä mitä tuleman pitää...

Tällaista tänne siis! Toivottavasti lääkkeet alkais pian tehota ja päästäis tositoimiin. Nyt kulutan aikaa ja toivon homman edistyvän.

Omanapaisesti Heilo 41+3
 
Heilo: jokohan sait nyytin syliin? tsemppiä käynnistykseen!

Eilen neuvolassa käyty ja paino noussut taas huomastia, samoin sf-mitta edelleen, edellinen matalampi sf-mitta johtui siis vain mittaajan vaihtumisesta (sijainen) terkka sanoi myös että vauva ei olekkaan kiinnittynyt vaikka matalalla onkin, vaikka aijemmin oli sitä mieltä että kiinnittynyt on (rv 36 alkaen) mutta kai se sitten näinkin voi mennä??

viikkoja 39+3 ja kuulema yliaikaiskontrolliakaan ei aleta katseleen ajallisesti kun 41+ ja käynnistystä aikasintaan 41+5 että silleen....mitään merkkejä alkavasta synnytyksestä siis ei ole, ja ne vähätkin supistelut jne. on kadonneet kun tuhka tuuleen....

että ei taida vielä pe-ti syntyä kun muut lapset on isovanhemmilla lomalla...ja kun se ois NIIN hyvä aika..ei tartteis miettiä lastenhoitoa kun vois vaan lähteä jos lähtö tulisi....*huokaa* nää vaan on niitä asioita joille ei taida mahtaa mitään...

odottaminen väsyttää ja huomaa että pinnakin on tavallista kireämmällä....mites muilla?
kellään tuntemuksia tulevasta koitoksesta? suppareita?

synnytyskertomuksesta ja suloisesta kuvasta KIITOS niitä on aina mukava lukea omaa lähtöä odotellessa...

Neila rv 39+3 (la 18.10.2010)
 
sannri Paljon onnea vauvelin johdosta! :flower:

Heilo Täällä seurataa ja jännätään sun tilannetta! :D Etköhän tänään pääse jo ns.tositoimiin eli tule kertomaan miten asiat etenee ja milloin pääset saliin ;)

Eilen neuvolakäynti:
paino:+400
RR: 121/ 84 p.62 , nousussa siis. Jospa enteilis jotain tulevaa ;)
pissa puhdas
Hb: 110 eli sama kuin viikko sitten, Obsidan käytössä.
Sf: 34, laskenut hieman ja vauva onkin nyt selkeästi laskeutunut alaspäin.
RT
Sykkeet: 125-142
Liikkeet:++

Otettiin myös vielä verivasta-ainekoe uudelleen, koska kahdella aiemmalla lapsella keltaisuutta ja esikoinen oli sinivalohoidossakin. Muuten kaikki oli ok. Tuntemukset oli olleet ihan oikeita eli vauva oli nyt selkeästi laskeutunut ja on nyt viimein päättänyt asettua vasemmalle kyljelleen. Viime viikonhan hän muisti ahkerasti vaihtaa kylkeä puolelta toiselle... Ensi maanantaina kontrolli äitipkl:lle, jolloinka tehdään vielä kokoarviota vauvalle. Sen mukaan suunnitellaan jatkot eli tarviiko käynnistellä vai saako lähteä syntymään itsekseen, kun aika on. Th varasi vielä käyntiajan neuvolaan 25.10., mutta epäili mahdanko enää sinne tulla :) Silloin olisi mulla rv 39+2 eli se "maaginen" viikkomäärä, jolloinka molemmat poikamme ovat syntyneet ;)

syksyinen ja kyytiläinen 37+5
 
syksyinen: voi kun miekin saisin kokoarvion ..semmosen kunnollisen eikä vaan kahteen mittaan perustetun...=( eka siis jäi kiinni kun lantio oli ahdas ja lapsi oli kuitenkin "vaan" 3150gr ja syntyi siis viikoilla 39+5 ja seuraava oli 3259gr ja syntyi viikolla 37+2 ja nyt siis mennään viikoilla 39+3 ja viime viikolla KYS:n lääkäri otti 2 mittaa johon perusti kokoarvionsa...reisiluumitta oli pitkä ja kysyikin säikähtäneenä ollaanko saatu kokoarvio?? sitten otti toisen mitan ja sanoi että on hänen mielestään pitkä ja hoikka vauva..jotenkin jäi semmonen olo ettei ollut oikein varma omasta arviostaan itsekkään, ja sanoikin et tää nyt perustuu VAIN kahteen mittaan...huokaus...
no aika näyttää mitä tuleman pitää, tuo arvio siis oli 2,8-3 kiloa ja jos siitä mentäs sinne 41+ viikoille niin oishan se jo ainakin sen 3500gr jos ei enempikin...

Neila ja salaiset pelot edelleen rv 39+3
 
Huomenta!
Vielä odotellaan, että alkais kunnolla tapahtua. Yöllä supistuksia tuli säännöllisesti, mutta liian vaimeina, nyt aamulla taas epäsäännöllisesti. Välillä pitää jo irvistää :) Lääkäri kävi äsken ja tutki kohdunsuun. kaula on kadonnut, mutta ei oo auki. Jatketaan siis cytotecillä, neljän tunnin välein. Tästä tuli kyllä pitkä rupeama...

Onnea sannrille! ja muille, joita en ole muistanut onnitella! :)

Heilo ja viivyttelevä Vaavi
 
Onnittelut Sannrille suloisesta pojasta!:flower::heart: ja Kiitos synnytyskertomuksesta! Niitä on aina kiva lukea!

Heilo sulla on ainakin jännät paikat! Toivotaan että oot jo päässyt tositoimiin!

Thyme verenpaineesta, ei mul ollu sillai kauheen korkeet, et ois mitään hälyttävää ollu. Mut aattelin vaan itse et kun noi paineet ovat hiukan nousussa, niin voiskohan enteillä lähestyvästä synnytyksestä, toivoisin niin ainakin :whistle: Ja sano ne siis neuvolassakin ettei oo mitenkään hälyttävät paineet, etten niistä sillai oo huolissani.

Noonie säin pääset kohta tositoimiin! Toivotaan että pikkunen älyis lähtee itsekseen tulemaan, mut eipä onneks lauantaihinkaan ole enää kauheen pitkä aika, vaikka odottavan aika on aina pitkä;)

Tänne ei mitään ihmeempään, samaa rataa mennään kun ennenkin, ei tietoakaan mistään synnytyksestä :headwall:

Nyt reippaalle lenkille jälleen!

danuli + toppis 39+6
 
Kiva bubbeli kun teit listaa syntyneistä! En laskenut, mutta näyttäiskö sinivoittoiselta... ukkovaltaa siis tässä pinossa, jospa ne tytöt syntyis loppukuusta;)

Soitin yliaikaiskontrolliin aikaa ja sain samalla jutskata kätilön kanssa. Maanantaina on sit meiän kundin eräpäivä, ellei sitten nää hommat ala vauhdittuu sitä ennen.
Tirautin pienet itkut pelkojeni takia ja hän kyllä valoi uskoa ja luottoa, et kaikki menee kyllä hyvin.
Kannusti, et miten upeasti luonto on hoitanut tän mun tilanteen jo niin pitkälle. Juu onhan se tietty totta, harvemmin kukaan on tässä pisteessä ilman kipuja ja tuskia.
Toki saan mennä käymään siellä ihan millon vaan, vaikka ihan vaan tarkistuttaa kohdunsuun tilannetta ja tietty kuulema heti kun ne kipeät supparit alkaa, ei tarvi kuulema tuntia laskeskella kotona...
Nyt alan kerätä voimia maanantaihin ja lopetan murehtimisen=)
Tosin vessareissut on tosi ikäviä, ihan pissallakäyntikin. Painaa takapuoleen tosi paljon, eikä oikeen uskalla edes pisuja pinnistää. Onneksi vatsan toiminnan suhteen ei oo ollu mtn onkelmia, et se vielä puuttuis jos joutuis p***aa pakertaa

Verenpaineista Mulla on nyt kolmannen kerran koholla paineet vkon 36 jälkeen ja aina on suppaillut enempi sillon, eli mä kyl uskon myös tohon, et niistä näkee et synnytys lähenee

heilolla on tiukassa käynnistyminen.. Mut eiköhän se pian lähde.. vai ottaako ne pian järeämpiä "aseita" käyttöön

Veljen vaimolla jäi kummipoika jumiin synnytyksessä, poika oli vain nippanappa kolmikiloinen. Kelläkään ei tullut mieleenkään että niin pieni ei mahtuis syntymään, kokoarvio oli tehty, mutta eipä sitten mitattu lantiota. Äiti 152 cm pitkä ja tosi hentorakenteinen
Solisluu murrettiin, että saatiin pieni nopeasti pois ahdingosta. On käynyt pari leikkausta läpi, kun hermoradat rikkoutu niin pahasti. Jäi jonkinlainen invaliditeetti, en muista minkä asteinen, mutta kuiteskin opiskelee erikoisammattikoulussa nyt ekan vuoden, et kattovat mille alalle käsi toimisi tarpeeksi hyvin.

Mut eipä pidempi synnyttäjäkään automaattisesti takaa tilavaa lantiota. Oon kuullu et useammin pienet ihmiset omaa suhteessa isomman lantion

Jaksamisia kaikille!

:wave: puskajussi ja Onni 41+2 :heart:
 
Heipsan. Tänne kuuluu hyvää ja poikaa ihastellessa. On se vaan niin herttanen tapaus ja pientä kiukkuiluu pitää silloin kun on nälkä ja muuten on todella tyytyväinen. Ihmeen pirtee tapaus kun päivällä pitää yhen 3h ja kaks ½h pätkää jolloin on hereillä ja yöllä herää noin 4h välein syömään. Päivällä hereillä ollessa tankaa useimmin eli noin 1h välein ja maitoo tuntuu riittävän eikä tartte lisää pullosta antaa. Ristiäiset on nytten sitten virallisesti 23 päivä ja niitä tässä suunniteltu ja kaikki alkaa olemaan jo hyvin suunniteltu ja tarjottavat päätetty. Ihan hyvä pitää ristiäiset nopeesti kun ei meillä mitään ongelmiakaan ole ollut ja muutenkin voidaan kaikki hyvin ja esikollakin oli ikää 2½vk kun ristiäiset oli ja pojalla tulee nyt elomaan kyllä viikko enemmän ikää. Onnea myös kaikille vauvan saanneille ja mukavaa vauvan tuoksuista arkea kaikille.

Tiukuliina ja tinttaralla 16vrk (38+6)
 

Yhteistyössä