~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

Hei voi ei miten paljon surullisia uutisia! En ole pariin päivään taas lukenut ja palstalle paluu oli aika ikävä :( Olen todella pahoillani kaikkien puolesta!
:hug:

Nyt alkoi vaan itseä jännittämään. Keskiviikkona ultra ja sisätutkimus ja sikiöseulonta. Mitä jos sieltä ei mitään kuulukaan? Olen niin varautunut vauvan tuloon ja alkanut jo iloitakin asian puolesta niin nyt olisi kamala kuulla hirveitä uutisia. Voiko mitään ennakkomerkkejä huomata että kaikki ei olisikaan hyvin?

Täällä oireillaan edelleen pahoinvoinnin kanssa joka on onneksi aika lievää. Nyt on tullut ihan uusi oire, herkistely :D Ihan typeristä asioista meinaa itku tulla silmään. Väsymys on sen sijaan mennyt aika hyvin ohi mutta nälkä on koko ajan.

Laralle onnea hyvistä uutisista, kiva kuulla että kaikki on hyvin :) Täällä kans jännitetään eikä osata oikeen olla normaalisti kun pelottaa.
 
Eilen illalla eka oksennus ei käy kateeksi niitä jolla jokapäivästä pytyn halaamista
Täytys varmaan nytkin mennä syömään paino on tainut koti vaakan mukaan laskea vaikka
syönyt koko ajan
Tänään olisi eka neuvola iltapäivällä Pitäs varata naistenklinikallekin ultra aika

ja syömään ....
 
(.) lähden kohta risteilylle pariksi päiväksi :) Muuten ei juurikaan kuulu mitään ihmeellistä. Hiukan pelottaa mikä on vauvan vointi kun mulla juilii alaselkää ja alavatsaa jonkun verran. Huomaan et se on pahimmillaan kun menee kyljelleen makaamaan ja sillon kun iskee vessahätä, etenkin kakkahädän kanssa. Vuotoa ei ole mutta silti hiukan huolestuttaa ja syö reissufiilistä pois. Ja se alaselkäkipu on sellasta toisinaan et ihan kun joku vesirakkula puhkeis ihon alla, en osaa selittää kunnolla. Yiritn googlettaakin jotain ja onneksi aika monilla muillakin oli tässä vaiheessa tämän tyyppisiä kipuja joten yritän olla rauhallinen. Rinnat on edelleen kipeät mut huono olo on hävinnyt.. :| Jos nää kivut ei ala helpottaa niin meen lääkäriin varmaan reissun jälkeen selvittään et mikä on..

Champion ja Tirpunen 7+6 (tai 7+3)
 
Huomenta!

Olipas täällä paljon ikäviä uutisisa, :hug: kaikille suru-uutisen saaneille!

Minä ainakin mainitsin täällä aikoinaan suuren himon suolakurkkuihin ja teitä muitakin löytyi tosi paljon :) Edelleen suolakurkut ja jääkaappikylmät greipit maistuvat tosi hyvin. Edelleen tarvii syödä parin tunnin välein tai heikko olo tekee tuloaan. Muutamat oksennuksetkin on yökitty aamulla tyhjästä mahasta.

Joku kyseli onko muita joilla ei ole varmaa tietoa masuasukista. Minulla ei ainakaan ole,ultrassa en ole käynyt,se on vasta 7.4. :heart: ääniä ei neuvolassa ekalla kerralla kuunneltu. Maha on kyllä kasvanut mut usein mieleen hiipii onko kaikki hyvin.

On jännä et ekaa odottaessa nautin täysin siemauksin raskaudesta,enkä osannut pelätä mitään. Nyt toista odottaessa on koko ajan varppeillaan ja kuulostelee itteensä et onko kaikki ok. Kunhan ultra on takana ja saan varmuuden asukista,otan aivan uuden asenteen tähän hommaan.

Mukavaa alkanutta viikkoa ja toivottavasti tähän pinoon ei tule enää yhtään surullista uutista vaan kaikki saavat pitää pikkuisensa.

t 77 ja asukki 10+0 (poks!)

 
Heippa kaikille!

Täällä on ollut aivan liikaa suru-uutisia :'( tippa linssissä lukenut täällä.. Jaksamisia siis menetyksen kokeneille :hug:

Täälläkin on yksi joka ei tiedä, onko masussa oikeasti elämää ja kaikki ok. Varhaisultrassa ei olla käyty ja oireettomuus sen kun jatkuu.. Toisaalta esikoisen odotuksen aikaankin olin kyllä elämäni kunnossa, ilman mitään pahoinvointeja ym.

Lara- hui mitä olette viikonlopun aikana joutuneet kokemaan! Onneksi pikkunen voi hyvin ja selvisitte säikähdyksellä! :heart:

Täällä jännitän, kun kohta olisi esimmäinen neuvola :heart: Jutut ovat kuulemma muuttuneet sitten viime kerran, joten vähän mietityttää mitä siellä nyt tehdään vai onko taas vaan lippujen ja lappujen täyttelyä :D toisaalta toivon, että neukkutäti katsoisi pikaisesti ultralla onko siellä masussa elämää! Koska esikoisen aikana vilaistiin, kun minulla oli hieman epävarmuutta niin kuin nytkin :)

Mutta nyt valmistautumaan, jotta pääsee sinne kylille asti! B)

minilokari rv8+2
 
Vielä pahoitteluni ikäviä uutisia saaneille :hug:

Lara-: Huh, onneksi teillä oli kaikki hyvin.

Pirkkis: Kyllä nämä tämmöiset tapahtumat aina pysäyttää miettimään. Saapa nähdä miten meidän isännälle käy. Toivottavasti ei pysyviä vammoja jäisi. Niidenkin kanssa oppii elämään, pääasia että on vielä isäntä jota passata.

mude79: Ompas mukava kun täällä on joku samaan sairaalaan tuleva ja ehkäpä vielä samoihin aikoihinkin?!

Tänään sain vihdoin varattua ekan neuvolan, joka on jo torstaina. Oireita ei juurikaan ole, iho kukkii vaan kiitettävästi. Tuntuu kuin ei raskaana olisikaan.

Peppioliina 8+3 (tai pari päivää vähemmän)
 
Täälläkään en tiedä onko mahassa oikeasti ketään, kyllä siltä tuntuu mutta keskiviikkona vasta ultrataan. Eka neuvola oli jo 3 viikkoa sitten mutta ei se siellä mitään varmistellut.
Raskausoireet kyllä jatkuvat joten toiveikkaita ollaan.

Onko hei ketään opiskelijoita täällä jotka odottavat? Miten sujuu? Itse mietin jos hakisin johonkin syksyllä alkavaan kouluun mutta lokakuussa tosiaan se laskettu aika että mitenköhän sen kanssa sitten onnistuisi.
 
Voi kun oli paljo surullisia uutisia luettavana. Pahoittelut kaikille teille surun kanssa taisteleville ja voimia kovasti et jaksatte taas jatkaa etiäpäin. :hug:

Tervetuloa myös muutamille uusille porukkaan liittyneille! :)

Täällä hiihtoloma nyt takana ja paluu arkeen taas edessä. Oli onneksi ihanan rentouttava loma, niin jospa sitä nyt jaksais taas vähän paremmin. Nyt on ollu taas muutama hyväolo päivä, ettei oo tehny pahaa ja on voinu enempi nauttia olostaan ja touhuilla kaikkea. Sais kyllä jo nuo huonot olot alkaakki jäädä vähä taka-alalle, kyllä ne nii paljo voimia verottaa aina. Mulla ois nyt viikko vielä ekaan lääkärikäyntiin ja vähä reilu viikko siihen ekaan ultraan. Meijän neuvolassa ku ei tuolla lääkärikäynnillä ilmeisesti sitte ultrailla, kun on sitte ihan eri neuvolaan laitettu erikseen ultrausaika kuitenki. Vähä aikaa joutuu vielä jännäilemään, et onko siellä masussa elämää, mut luottavaisin mielin yritän rauhassa sinne asti ootella. :)

Eipäs tänne sen ihmeempiä nyt tällä kertaa... Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

HayLina ja Hippu 10+5 :heart:
 
limeee Mää opiskelen ja odotan. =) Välissä on joutunu nyt olemaan pois koulusta tuon kamalan pahoinvoinnin kanssa, mut hyvin on kuitenki opinnot edenneet ja yritän nyt saada mahdollisimman paljo kursseja suoritettua et voin sitte jäädä hyvillä mielin äitiyslomalle opinnoista. Itse aattelin pitää välivuoden opinnoista tai ainakin syksyn osalta ja kattelen sitten keväällä tilannetta uudestaan, et olisiko mahdollista vaikka muutamaa kurssia suorittaa, jos vaan energiaa riittää. :) Ja voithan sää ilman muuta opiskelemaan hakea. Eiköhän sitä aloitusta monesti pysty sitten lykkäämään, jos pääset opiskelemaan tai muuten sumplittua niitä opintoja, et voi osa-aikasesti suorittaa. Kyllä varmaan monet koulut joustaa tai riippuu varmaan vähän mihin hakee opiskeleen. Itse oon yliopistossa.
 
Heippa pitkästä aikaa! :)

Poissaollessani tosi monelle tullut ikäviä uutisia ja joutunut poistumaan joukostamme :'( Voima :hug: teille

Väsymys on ollut ihan älytöntä viime aikoina! Viime viikolla olin yhden päivän töistä pois ku tuntu, ettei vaan jaksa enää. Pahoinvointi onneksi muuten on helpottanut, mutta aamuvuorojen yhteydessä on tullu yökittyä. Ruokahaluttomuutta on edelleen ja se onki johtanut siihen, että olen tainnut laihtua kilon :/ Muutenkin alipainoa, niin saisi paremminkin tulla kiloja. No, jospa se ruokahalu kasvaisi viikkojen edetess :)

Neuvolaan on enää reilu viikko aikaa, jee! Voi ku kuuluos sydänäänet niin sais vähän huokasta helpotuksesta. Taas oon viime pivin miettiny, että onkohan se pikkunen elossakaan enää. Mieheltä kyselen melkeen hysteerisenä päivittäin, että onko tissit edelleen yhtä turvoksissa :D
Mulla on tullu suuhun afta! Ja voi piru, että on kipeä!! :kieh: mitään hyviä lääkkeitä ei tietenkään saa käyttää vaan täytyy turvautua johonkin sekundaan, joka ei kyllä auta yhtään. No, jospa se lähtis viimestään viikon päästä, kun ei vaan uusia tulis.

Ai niin! mama-L:ää oon ihan unohtanu kiittää "uudesta" pinosta :D Ihanaa ku joku jaksaa päivittä ja värkätä tän kans, vaikka sullaki varmasti riittää kotona hommia esikoisen kanssa :)

Tällasta tällä kertaa!

Duffy ja Oula 9+3
 
Oi kamala kun on tullut surullisia uutisia niin monelta! :( Voimia teille toivon oikein kovasti :hug:

Täällä viikonloppu vietetty sydänääniä kuunnellen :heart: Sain tosiaan jo perjantaina sen Angel Soundsin laitteen ja miehen kanssa oltiin aluksi paniikissa kun siitä laitteesta ei kuulunut niin mitään! Sitten katottiin päiväystä siitä patterista minkä ne lähetti mukana ja kappas,mennyt viime vuoden lokakuussa vanhaksi! :eek: Siitä vähän noottia Suomen Nettitilaukselle mutta plussaa annan todella nopeasta toiminnasta.Kesti vain 24 tuntia tulla Rovaniemeltä tänne Etelä-Suomeen paketti! :) Ja hyvin kuuluu äänet,siis todella erinomaisesti! Kyllä helpotti ja sydämeltä ikäänkuin tipahti painava kivi!! Eli minäkin suosittelen todella tuota laitetta,ehdottomasti,vaikka aluksi olin minäkin niinkuin Championkin aika epäilevä ja ehkä ajattelin hiukan turhikseksikin tuota,mutta nyt en kadu yhtään :)

Mitäs muuta..vähän huolissaan olen nyt tuon tytön syömisistä kun eilenkin söi puol kasilta aamulla aamupalan mutta siitä 10 tuntia niin ei suostunut syömään niin mitään :( Pullollisen maitoa joi ja senkin kovan taistelun jälkeen.Vois ehkä olla noi kulmahampaat nyt tulossa kun olin tuntevinani sellasen pienen piikin tuolla ikenessä,joten ilmeisesti kaikki ruoka nyt vain ärsyttää sitä ientä tai jotain.Noh,tulis sitte kerralla niin olis sekin ohi,kun ne kulmahampaat on ne pahimmat,tai näin olen ainakin kuullut. :)

Aurinkoista päivää kaikille toivottaa Heidi ja Muxu-kax 11+2.
 
Terveisiä aamulenkiltä, 2 tuntia aurinkoisessa pakkassäässä lumisella suolla <3 Voin sanoa että oli ihanaa, koiratkin käyttäytyi kuin enkelit! Tuntuu hyvin alkanene tämä päivä!

HayLina: Tuota ajattelinkin että aloitusta voi sitten vaikka lykätä tai lomaa hakea :) Ajattelin hakea johonkin max. 2v kestävään kouluun ravintola-alalle. Eli ei mitään yliopistoa tai amk:ta mutta katsotaan nyt mitä keksin. Jos yhteishakuja on vielä 16.4 asti niin ehdin hyvin miettiä asiaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja limeee:
Täälläkään en tiedä onko mahassa oikeasti ketään, kyllä siltä tuntuu mutta keskiviikkona vasta ultrataan. Eka neuvola oli jo 3 viikkoa sitten mutta ei se siellä mitään varmistellut.
Raskausoireet kyllä jatkuvat joten toiveikkaita ollaan.
Mulla on huomenna ultra, jännittää kamalasti. On juuri epäusko, että onkohan siellä ketään, vaikka pahoinvointi jatkuu ym.

Kuinka paljon muilla "juilii" vatsassa? Mulla ei kovinkaan paljon, välillä ihan hetkittäin. Se juuri lisää sitä epävarmuttaa, että jos mä vaan kuvittelen :| .
 
Mulla on niin vaihtelevaa tää olo että aivan ihmetyttää! Saattaa olla pari pv oireeton,sit pari pv taas aivan kauheaa pahoinvointia. Väsymystä mulla ei oo kummemmin näkynyt.
Myös turvotus on jonku verran laskenu siit mitä se oli alussa. mut kaikinpuolin jos olo ois tätä luokkaa kuin tällähetkellä (pieni kuvotus)niin ois siedettävä ja jaksais töissäkin käydä kohtuudella.
=)
 
voimia kaikille suru uutisia saaneille :hug:
tänne ei vieläkään kummempaa,päivien huonot olot vaihtelee laidasta laitaan :x ummetusta on taas....niin ihanaa tämä odotus.... :D loppuviikolla lähdemme viemään pojat laskettelemaan ja pääsee itsekkin vähän maisemien vaihtoon :D
keskiviikkona neuvola....sitä siis odotellessa :D
sutulii 8+0 poks...
 
Kuulumisia ultrasta: yksi elävä sikiö oikeassa paikassa, joka vastaa viikkoja 6+4, ovistestin mukaan 6+6 ja menkoista 7+3. Gyne laskisi ovistestin mukaan ja ilmeisesti mulla näytti plussaa 2 vrk ennen ovista. Itse olin laskenut olevani 7+0 tänään jos ovis ois ollut seuraavana päivänä plussasta. Marraskuulle laskettu aika tulee menemään. Oisko se nyt sitten 2.11.
Siirryn tästä pinosta pois tonne marraskuisten puolelle.
 
Voimia kaikille ikäviä uutisia saaneille :'( :hug: !!
Hirmuisesti tullut huonoja uutisia sillä aikaa kun viimeksi olen täällä käynyt :'(

Heikku: Sulla on ollut kyllä super-nopea toimitus dopplerissa :D Mä kärvistelin melkein viikon.. Hienoo, että äänet on kuultu sielläkin!!

Laralla ollut kaamea viikonloppu!! :hug: Hienoa että kaikki kuitenkin hyvin ja sait nopeasti hoitoa ja pääsit näkemään että kaikki mahassa hyvin :heart:

Mä luulin jo pahoinvoinnin hellittäneen.. ja katinkontit!!!! Eilen illalla taas oksensin työpäivän päätteeksi, samoin tämä aamu starttasi ns."kaaressa" :x
Käytiin pojan kanssa korvakontrollissa, neljä kuuri hän syönyt alkuvuoden aikana ja nyt korvat onneksi terveet!!!! seuraavasta laitetaan sitten jo lähetettä korvapolille jos vielä tulehduksia tulee! Kaikki nyt kuitenkin hyvin onneksi!!!

Uusia on myös tullut mukaan:
Tervetuloa kaikille plussanneille ja onnea!!!!!

Nyt päikkäreille kun poikakin nukkuu..

Hoikkalori ja rusina 11+0 poks
 
Hoikkalori Joo,sitä mäkin ihmettelin.Ja sähköpostiin oli tullu ilmo että voit noutaa sen 24 tunnin kuluessa tilauksestasi.En tiiä vaikuttiko se,että mä rekkasin itteni vai mikä..
Äskön taas kuuntelin ja vitsit et se on aina niin ihana kun se rupee löytymään sieltä :heart: Kova on kyllä täälläkin liikkumaan kun ei kauaa samasta kohtaa pysty kuuntelee :) Siellä se äidin pieni nyttynen vetelee tuhatta ja sataa :heart:

Nyt kahvia..
 
Päiviä!

Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille :hug: .

Uusille tervetuloa ja hyviä uutisia saaneille onnittelut :flower: :heart: !

Opiskelusta: korjatkaa jos olen väärässä (systeemi on voinut muuttua sitten mun edellisen äitiysloman), mutta kaikki tutkintoon tähtäävä opiskelu oli silloin ainakin kielletty äitiys- ja vanhempainvapaan aikana, mikäli mieli säilyttää äitiyspäivärahansa ennallaan. Jo valmiiksi minimirahaa saavalle se olisi tietysti se ja sama. Samoin hoitovapaa on sitten ihan toinen juttu, silloin ei kai mitään estettä ole. Itse opiskelen oppisopimuksella, eli jään töistä ja koulusta äitiyslomalle sitten yhtäaikaa. Toivon kovasti, että ehtisin valmistua hiukan etuajassa, eli ennen pois jääntiä, mutta katsotaan nyt, en ole kyllä kovinkaan tehokas tässä nyt ollut :ashamed: ...

Oma napa: olen jotenkin tänään tosi alakuloinen :/ . Olen nyt nähnyt monena yönä todentuntuista unta, että saan taas keskenmenon. Herään itku silmässä ja rinta puristaen, enkä meinaa uskaltaa lähteä vessaan, ettei se vaan ole totta... Oireiden vaihtelevuus ja jatkuva menkkakipuilu eivät auta asiaa yhtään. Tänään on sitten kyllä tositosi huono olo, samoin perjantaina oli, mutta la-su oli "liiankin" siedettävää ja heti huoli heräsi.

Kuluisi nyt viikot, niin alkaisi kuulua sydänäänet dopplerilla ja liikkeitäkään en malta odottaa! Mulla kanssa kaapissa odottamassa tuo Angelsounds-kotidoppler, ehdin sen viime raskaudessa tilata ennen km:a ja yritin kuunnellakin, mutta ei sieltä muuta kuulunut kuin oma syke (tietenkään, meidän pienihän oli jo menehtynyt tuolloin).

Keskiviikkona on esikoisen 6v-neuvola ja ajattelin silloin varailla itselleni oman ajan, sikäli mikäli pikkuinen on vielä kyydissä tuolloin. Ei kyllä innosta yhtään, ihan turha koko eka käynti kun liian varhaista kuunnella vielä elonmerkkejä ja kaikki muu on ihan tuttua samaa vanhaa kauraa. No, saanpahan lähtemään Kättärille paperit eteenpäin, se on ainoa syy miksi neuvolaan kiirehdin, muuten voisin alkaa käymään vasta 12+.

Olenpas mä ankea tänään, sorry about that :saint: ! Mukavaa viikkoa kuitenkin kaikille ja voimia niitä tarvitseville!

Terkuin,
Jaja 7+2
 
Hei,kysymys ennenkun meen :attn: Onks kukaan teistä laittanu paprikan siemeniä kasvamaan? Jos,niin mitä tapahtu vaiko ei mitään? Mulla olis tossa siemeniä ja aattelin kokeilla mutta onko turhaa..? :attn:
 
Kelan sivuilta:

"Opiskelu ja työskentely äitiysvapaan aikana

Voit työskennellä äitiysvapaasi aikana ja saada Kelasta äitiysrahaa. Tällöin saat normaalin päivärahan sijaan 22,04 euroa työssäolopäiviltäsi. Työskentely sunnuntaisin ei vaikuta äitiysrahaasi, sillä sitä maksetaan vain arkipäiviltä.

Jos lapsen saatuasi opiskelet päätoimisesti ja saat Kelasta opintorahaa, sinulle maksetaan opintorahan lisäksi äitiysrahaa 22,04 euroa arkipäivältä. Jos et nosta opintorahaa ja saat ajalta muita työtuloja, voidaan vanhempainraha maksaa sinulle työtulojen mukaisena. Jos saat äitiysrahaa ja menet töihin tai aloitat opiskelun, ilmoita siitä viipymättä Kelaan. Näin sinulle osataan maksaa oikein äitiysrahaa ja vältyt turhalta takaisinperinnältä.

Varhennetun äitiysvapaan (31-50 arkipäivältä ennen laskettua aikaa) aikana et voi työskennellä tai opiskella päätoimisesti ja saada samaan aikaan äitiysrahaa."

Oonkohan mä vaan tyhmä, vai jäikö tässä vieläkin vähän epäselväksi mitä saat, jos opiskelet ja ET nosta opintorahaa ETKÄ tee mitään töitä äitiysrahakauden aikana? Vaikuttaisi siltä, että systeemiä on vähän paranneltu sitten mun aikojeni, mutta kannattaa ottaa tarkasti (ja pyytää siitä myös mustaa valkoisella!) miten oma tilanne tulee menemään... Ettei tule ikäviä yllätyksiä.

Mullehan kävi esikoisen aikana niin, että tyhmänä lopetin työt, kun sain tietää olevani raskaana, halusin opiskella mahdollisimman tiiviisti loppuajan ennen vauvan tuloa. Tein jonkun verran keikkatöitä sitten siinä opiskelun ohessa. No kuinkas ollakaan, mulla alkoi kovasti supistelemaan jo rv 22+ ja muutamassa viikossa sain ehdottoman keikkatyöntekokiellon ja myöskin matkustuskiellon (kävin opiskelemassa toisessa kaupungissa junalla)ennenaikaisen synnytyksen uhan takia. Siinä sitä sitten oltiin, ei edistyneet opinnot, ei tullut palkkaa ja lopulta karenssiajatkaan eivät olisi ehtineet täyttyä ei Kelaan eikä työkkäriin, eli en saanut mistään mitään rahaa ennen kuin äitiysrahakauteni alkoi. Samalla tietysti äitiysrahani oli koko ajan laskenut kuin lehmän häntä, sillä olin opiskellut edellisen vuoden ja nyt luotin niihin viimeisen 6kk tuloihin, joita en sitten pystynytkään tienaamaan. JOS olisin vaan pysynyt työpaikassani niin olisin jäänyt sieltä sairasloman kautta äitiyslomalle ja liksa olisi juossut koko ajan ja huomattavasti parempana. Eli kannattaa miettiä tarkkaan työelämästä opiskelijaksi ryhtymistä raskauden aikana, mun kohdalla se oli ainakin melko tyhjä arpa. Mutta olinkin silloin nuori ja sinisilmäinen :) nyt olen jo onneksi kova ja kyyninen akka ;) :D !
 
paljon on ehtinyt täällä tapahtumaan....itselläni oireet ovat melkein poissa....asia mietitytti sen verran et neuvolassa muilla asioilla tänään käydessäni pyysin kuuntelemaan sydänääniä....ja eihän niitä tietysti kuulunut....no ei kuulemma kuulukkaan todennäköisestio vielä kun tiedän kohtuni olevan taaksepäin.....mutta mietityttämään jäis kovasti......pakko vaan luottaa siihen että kerran löydetty syke siellä pysyy ja kaikki olisi kunnossa......mut eihän ajatus pahimmasta päästä minnekkään lähde....
vauvakuumeilija rv 10+5
 
Opiskelusta Esikoista kun odotin niin kävin kakspäivää lasketun ajan jälkeen täällä Joensuussa tekemässä pääsykokeen. Pääsin sisään ja lykkäsin opintoja vuodella, siinä ei ollut yhtään mitään ongelmaa. Nyt sitten meinasin ihan normaalisti käyä koulua, kesänkin, mutta ilmeisesti jään nyt saikulle mm. tän kamalan pahoinvoinnin takia. Syksyllä maksan lukukausimaksun, mutten nosta opintotukea. Eli voin käydä tekemässä tenttejä yms. millon lystään. Minimi äippärahalla täällä kuitenkin mennään, niin ei tarvitse sitä miettiä. Tän opiskelu suunnitelman takiahan esikoinen myöskin jatkaa päiväkodissa normaalisti, tosin alussa on kotona, niin että elämä vähän tasoittuu.

Lara ihanaa että kaikki oli kuitenkin hyvin :heart:

Menhit ja Lörttis 9+3
 

Yhteistyössä