~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

Heips!

Hienoja ultrakuulumisia täältä! Vauva oli masussa ihan elossa ja voi hyvin. :) Löytyikin ihan heti. Aluksi se taisi olla unilla, kun pysyi niin nätisti paikoillaan, mutta kyllähän se sitten rupesi verryttelemäänkin. Pituutta oli 6,1cm. Vastasi viikkoja 12+4 eli päivää vanhempaa, mutta laskettua aikaa ei muutettu - eihän se heitä kun päivällä. En aijo muuttaa päivien laskutapaa täälläkään. Näytti kuulema just sellaselta, kun näillä viikoilla kuuluukin.

Kateltiin miehen kanssa ultrakuvaa tarkemmin kotosalla. Vauvilla näytti olevan aika iso nenä ja melko olematon leuka. :) Tosi nätti! :LOL: Tultiin siihen tulokseen, että ihan mun miehen näkönen se on... ainakin enemmän siinä on pojan näköä, kun tytön näköä... tai sitten ei oo mikään kaunokainen tulossa.... No joo, leikki leikkinä. Rakas pikkunen siellä masussa joka tapauksessa on! :)

Auroora, ootko muuten varma, että teidän kaveri on viikolla 12+5 jo 11,7cm pitkä, kun meillä oli 6,1cm pitkä ja se vastasi viikkoja 12+4... Meillä lukee 11,7cm siellä ultrakuvan yläpuolella, mutta en tiedä mitä se tarkottaa, ehkäpä ultraäänen aallon pituutta tai jotain.


Hyvillä mielin tulevaa odotellen

Tatara, rv 12+3
 
Miedän aarteemme lensi taivaalle muiden enkeleiden joukkoon.
Suru on valtava mutta ehkä jonain päivänä paistaa aurinko tännekkin.

Huomenna kättärille tyhjennykseen.

Onnea kaikille muille ja hyviä jatkoja

Shenda ja aarre-enkeli :'( :'(
 
Syvimmät pahoitteluni shenda81 :'( Nämä surulliset uutiset riipaisevat joka kerta syvempää ja syvempää.

).( Tänään hain postitsta tilaamani Angelsoundin, enkä saanut kuuluviin kuin omat sydänäänet tuosta nivusten lähettyviltä :( Nyt kyllä jännittää todella paljon, löytääkö terkkari sydänääniä neuvolassakaan ylihuomenna.

snowangel 10+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja snowangel:
Syvimmät pahoitteluni shenda81 :'( Nämä surulliset uutiset riipaisevat joka kerta syvempää ja syvempää.

).( Tänään hain postitsta tilaamani Angelsoundin, enkä saanut kuuluviin kuin omat sydänäänet tuosta nivusten lähettyviltä :( Nyt kyllä jännittää todella paljon, löytääkö terkkari sydänääniä neuvolassakaan ylihuomenna.

snowangel 10+0
Minä löysin heikot äänet viikolla 12 tolla dopplerilla ja yritin oikeesti varmaan tunnin! Ei siis ole mitenkään outoa, että et sinäkään löytänyt. 10+ yritettiin neuvolassa ei onnistunut, 12+ ei taaskaan löytynyt, kun vasta kohtua nostettaessa alakautta. Älä siis ressaa :) :hug:

Tervetuloa Nana09 :flower: :)
 
hei! en ole pitkään aikaan saanut kirjoitettua,tietokone tilttas kun nuorimmainen kävi vähän näperteleen :kieh:
surullisia uutisia monelle sattunut :hug:
en varmaan jaksa kaikkia alkaa lukeen taaksepäin mutta luen mitä kerkeän/jaksan:)
väsymys alkaa pikku hiljaa helpottaa. ensimmäinen neuvola oli viikko sitten torstaina,10+1 oli viikot silloin ja sydänäänet kuuluivat :heart:
np-ultra ajan sain vasta ens kuun puoleen väliin. lääkärineuvolakin kerkee olla ennen sitä:)
mieliala kyllä vaihtelee niin paljon ettei itsekkään pysy mukana,mies raukka
:whistle:
olipas omaa napaa mutta en ole vielä kerennyt lukea mitä olette jutelleet.niin jospa ens kerralla:)

bakukaa 10+6
 
Heips Kukkuu!

Voi Shenda, sinäkin vielä =( Suuren suuri osanotto !!!

Auroora, sun pikkuises 11.7cm mitta tais ultrassa olla pää-jalkaterä mitta?
Minäkin kiinnitin huomion Tataran 6.1cm mittaan ku muistelin esikoisesta samanmoista lukemaa ja oli oikein pakko tarkistaa et hänen pää-perämitta oli 12+3 tasan 6cm =)
Äkkii ne kasvaa, ku meillä eilen 8+4 oli mitta huikeat 2cm ;)

Ei omia kuulumisia tällä erää.. nuo keskenmenot vaan vetää niin haikeaksi :'(

minä ja pikku voice 8+5
 
shenda-81, Olen pahoillani ja jaksuja suruunne! :(

Moni on saanut iloisiakin ultrauutisia. Onnea kaikille! :)

Mulla ultra tasan tunnin päästä. Totuuden hetki koittaa ja nähdään, että ollakko vai eikö olla. JÄnNiTtÄä! :$ Viime yö meni ihan harakoille, näin kauheita painajaisia koko yön ja esikoinenkin meuhkas jotain omiaan.

Palailen kertomaan sitten ultrakuulumiset. :wave:
 
Shenda.. voimia ja jaksausta surun keskelle!
Voi kun nämä ikävät uutiset loppuisivat jo. Tuntuu, että erityisen paljon tähän pinoon näitä tullu. :(

Onneksi kuitenkin iloisiakin kuulumisia on, pidetään kuitenkin päät ( ja mahat) onnellisena pystyssä!!

Nanalle paljon tervetuloa! :flower: Vielä ehtii mukaan =)

Kävin eilen neuvolassa ja lääkärillä. Kaikki oli hyvin paikat kiinni ja kuunteli sydänäänetkin. Sai kuulumaan heti ja tosi selkeästi. Ihmetteli, että onko viikkoja todellakin vasta 12. Syke tasainen 150 =)
Itse jäin vain ihmettelemään mun verenpainetta. Oli 128/80. Kuulemaa hyvä ja normaali, mutta mulla on aiemmin ollu aina luokkaa 100/50, niin kauheesti ihmettelen, kuin se on noin korkeelle noussu. Iällä voi tietty olla merkitystä, mutta liikun, en polta, en oo juonu, ei oo ylipainoa, eikä pahemmin stressiäkään. Tosin nyt on tehny suolasia ruokia mieli, mut pitää taas kattoo, mitä syö... Teen yleensä aika vähäsuolaista ruokaa, on jääny päälle lasten kanssa. Nyt oon kyllä lipsunu aika lailla.. Hyi minä!

Tällänen nopee tänään. Voikaa paksusti!


:wave: Puskajussi ja Onni 12+1 :heart:
 
Paljon on huonoja uutisia saaneita. Voimia heille!

Muutama päivä sitten oli puhetta siitä onko tähän odotukseen pystynyt heittäytymään luottavaisin mielin. Minä kuulun siihen porukkaan, joka ei pysty. Missähän vaiheessa sitä oikeasti uskaltaa alkaa luottamaan tähän hommaan? Meillä siis yksi keskenmeno ja yli vuosi yritystä takana.

Viime viikon ultra rauhoitti mieltä muutamaksi päiväksi mutta nyt ollaan taas samassa tilanteessa. :headwall: Ja kunnalliseen ultraan ei ole vielä edes kutsua tullut. Tuliskohan liian kalliiksi käydä joka viikko omalla kustannuksella kyselemässä että missä mennään :D

Joku kirjoitteli lääkärineuvolasta. Koska se on? Ja miten sinne tulee kutsu? Vai tuleeko? Voi hämmennys! Sain ensimmäisellä neuvolakäynnillä seuraavan ajan kesäkuun loppuun!

Meillä oli laboratorio suljettu terveyskeskuksesta lopullisesti. Nyt saa käydä neuvolassa omassa terveyskeskuksessa ja labrassa muualla. Ja yrittää luonnollisesti salata nämä reissut töissä :headwall: Esimiehenä minulla on tällä hetkellä kaakkois-aasialainen työnarkomaani, jolle on todella syytä kertoa asiasta vasta kun on pakko.

Kateellisena katselen teidän viikkoja ja ultrakuulumisia! Onnittelut niille jotka ovat hyviä uutisia saaneet :heart:

sofiia 8+4?
 
Voimia Shendalle menetyksen keskellä! En voi kun ihmetellä miten on näin paljon keskenmenoja sattunut tähän porukkaan..surullinen juttu :/
Luottoa odotukseen ja iloa silti jokaiselle kellä pieni elämä sykkii sisällä,ja niillekin jotka ovat menetyksen kokeneet,ehkä hyvinkin pian on uusi iloinen perhejuhlan hetki! =)
 
Voih lisää :'( uutisia! :hug: Jaksamista surun keskellä. itsellä meni oma aika päästä km yli, vaikka melko pian uudelleen raskauduin. Ei sitä silti unohda koskaan.

Onnea hyviä ultra kuulumisia saaneille!

omasta ultrasta joo toi koko olikin joku juttu siel ylhäällä. Ei se tainnut sanoo vauvan kokoa sitten ollenkaa. ANTEEKSI! Mies sanoi että eilen oli parempi ultra kuva kun silloin esikoisen aikana. tosi selkeää ja kuva oli mahtava minkä kotiin saimme! näkee selvästi että on vauva siellä. Kissanpentu kuten esikko sanoi!

Tämä on niin outoa käydä kaikissa ultrissa ja neuvoloissa. Esikoisesta kun ekassa neuvolassa vasta viikolla 21+3. Yhdessä ultrassa kerkesin käymää enne kuin synty. Synnärillä toisen kerran kun kätilö epäili että olis kääntynyt väärinpäin. Viikolla 37+3 syntyi pieni terve poika! :heart: Synnytys oli pitkä ja rankka, mutta toisaalta lopulta helppo. Itse kävelin salista ulos osastolle ja aamulla olo oli jo suhteellisen normaali. Vain se maha oli kadonnut.

Tämä viikko on meillä sairastettu sitten flunssaa, pikku mies on ihan tukossa. Viime yönä meinasin lähteä sairaalaan kun henki kulki jo niin huonosti, mut kotilääkkeillä viel selvittii. Itsellä ääni pois ja kurkku kipeä.

Seuraava neuvola on jo 13.4 ja ultra 14.5.

Ihanaa kun aurinko paistaa! Se on kevättä ilmassa. Pitäis mennä ostaa siemeniä että voi laittaa kevät puutarhan taas kasvamaan. Kukat pitäis laittaa uusiin multiin. Kauhea siivous into on päällä ja romuista olis kiva päästä eroon. Vauvan huonetta pitäis alkaa tapetoida ja uusia vähän muutenkin kesän aikana taloa. Kylppäri remontti alkaa het kun vaan lumet sulaa ja saa mennä pihasaunaan sitten pesuille.

Mutta nyt siivomaan taas. Pidetään yhtä vaikka menetyksiä sattuisi! Onnellista odotusta kaikille! Tämä on niin ihana tiimi että kiitos kaikille mukana oleville!

auroora pikku viipeltäjä 12+6
 
Pahoitteluni suru-uutisia saaneille näin alkuun :hug:

Tulin vaan pikasesti poksumaan kun ei oikeen jaksa mitään,meille kun rantautui toi noro-virus,tai siis mulle.Kävin sillon perjantaina ultran jälkeen vähän kaupoissa ym anopin kanssa niin eikös se muhun tarttunu sitten jostain.Kiva ravata vessassa ja arpoa että kummastas päästä sitä tällä kertaa ...no joo,jätän sanomatta :D

Heidi ja Muxu-kax 13+0. :heart:
 
Sofiia No aika harvakseltaan tuntuu teillä neuvolat olevan ?! Toisaalta jossain päin saatetaan ultra laskea käynniksi, mutta silloin kai tutkimuksen tekee lääkäri.
Mä oon joka raskaudessa käyny kolmesti lääkärillä, mikä on ihan normaalikäytäntö yleisestikin. Ja ne on varattu ihan neuvolakäynnin yhteydessä. Käynnillä lekuri tutkii kohdunsuun tilanteen, lapsen asentoa ja jos on vaivoja niin niitä käydään läpi.

Onko tän päivän säästöt sitten syöneet neuvolapalveluita...?
Ihan älytöntä!! :eek:

Varsinkin ensikertalaisella kaikki on uutta ja outoa ja kysymyksiä pyörii mielessä miljoonia ja siksihän neuvola on, että sieltä saa tietoa ja seurataan raskauden kulkua. Että kaikki menee niinkuin pitää, kuitenkin ongelmiakin voi tulla, onneksi harvoin, mutta silti.

Nyt kyllä ottaa pattiin!

Voithan sä soittaa neuvolaan ja kysyä tästä. Ehkä se lääkäri ei ole ihan ehdoton tässä vaiheessa, kun on tuo ultrakin

Oih, nyt tulee kiire. Suihkukin venähti, kun innostuin jynssäämään kaakeleita ja saumoja puhtaaksi.. Kevät :LOL: ;)

Puskis :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja angel08:
Auroora, sun pikkuises 11.7cm mitta tais ultrassa olla pää-jalkaterä mitta?
Minäkin kiinnitin huomion Tataran 6.1cm mittaan ku muistelin esikoisesta samanmoista lukemaa ja oli oikein pakko tarkistaa et hänen pää-perämitta oli 12+3 tasan 6cm =)
Äkkii ne kasvaa, ku meillä eilen 8+4 oli mitta huikeat 2cm ;)

Meijän pää-perä mitta oli jotakuinkin 7cm ja lääkäri sanoi, että jalat suorina olisi noin 10cm! :) Meillä oli viikot sillon 13+4.

Mut muistakaa, että ne kaikki kasvaa omaa tahtia... :)

puskajussi: Sun verenpaine on aikasemmin ollu tosi alhanen! 128/80 kin on vielä hyvä, ei "liian" korkea.

"Verenpaineen katsotaan olevan normaali, kun se on alle 130/85 mmHg, tyydyttävä välillä 130-139/85-89 mmHg ja koholla, kun paine on 140/90 mmHg tai enemmän."

Täällä ei mitään uutta :)

AURINKOISTA PÄIVÄÄ KAIKILLE!

Lara- ja Nuna rv13+6
 
Tosta verenpaineesta vielä, että raskausaikana sitä veerataan aina siihen ekaan tulokseen ja verenpaineen nousu arvioidaan siihen. Ja ne rajat voi tarkistaa neuvolasta, jotain muistikuvia mulla on, muttei varmoja. Eli vaikka olisikin normaalin rajoissa mut alussa ollu tosi matala niin siltikin sitä voidaan seurata.

Mä lähden kans neuvolaan ja lääkärille, tarkastetaan tilanne kun on ollu niitä supisteluja. Jospa samalla ultrataan B)
Varsinainen nt-ultra on ens ma ja se tehdään muualla kun neuvolassa, vaikka sielläkin ultra on.

Zeena 11+5

 
Voi surku!! Lisää tullut huonoja uutisia tänne :'(
:hug: kaikille, jotka ovat kokeneet menetyksen :'(

Joku kyseli neuvolalääkärin varaamisesta. Mulla on ensi viikolla ensimmäinen neuvolalääkäri, terkkari varasi ajan ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Miedän alueella tehdään lääkärin tarkistus alussa ja loppuraskaudessa. Keskiraskauden lääkärintarkaustus on karsittu kustannus-syistä, mutta jos tarvetta on päästä, aika lääkärille järjestetään.

Eilen töissä eräs vanhus jota hoidan, taputti mua vatsasta ja kysyi että onkos täällä jotain? :D :D :D Maha on jo niin iso, ettei sitä pysty enää piilottelemaan edes takin alla :eek: Vähän jopa ärsyttää koska viikkoja vasta vähän ja moni vois jo luulla että puolessa välissä mennään :LOL: Mutta ylpeänä kannan turvonneen mahani suu messingillä :D

Onko moni joutunut jo vaihtamaan mamma-vaatteisiin??
Täällä jo käytössä mamma-housut, niiden kanssa pidän pitempiä tavallisia paitoja. Tällaisella yhdistelmällä kuljin esikoisen odotusaikana melkein loppuun asti. Enää ei omat tavalliset housut mene jalkaan, tai jos menee niin puristaa vaikka napit olis auki.

Tuntuuko muilla vieläkin alamahan nipistelyjä?? Mulla tuntuu edelleen päivittäin "menkka-nippasuja" mahassa :eek: Muistelen että esikoisesta ne loppu melko aikaisin, mutta nyt tuntuu edelleen??!! Pikkuhousujen tarkistelua teen siis edelleen vessa-reissun yhteydessä.... :ashamed:

Minä kuulun siihen ryhmään joka nauttii raskaudesta jo taysin siemauksin, ja työnnän pelottavat ajatukset pois mielestä jos ne saa ylivallan. Tosin välillä kyllä mieleen hiipii pelkoja, varsinkin jos jossain tuntuu kipua, mutta koitan ajatella että nipistykset/kivut/jomotukset kuuluu raskauteen ja kaikki on normaalisti. Tosin mun mielenrauhaan auttaa myös se doppler!! Eilen viimeksi kuuntelin sydänäänet ja kävin levollisin mielin nukkumaan :heart:

Nyt hoikkalori painelee töihin ja toivottaa kaikille ihanaa ja auringonpaisteista keskiviikkoa!!

Hoikkalori ja rusina 12+4
 
Hoikkalori täällä samaa vikaa.Eilen kun mulla oli niiiiin paska olla etten pystyny ton viruksen takia nousee sängystä ja anoppi tuli hoitaa tyttöä niin kysyi multa tossa sängyllä maatessani,että ai sä vielä pystyt nukkumaan mahallasi.Olin että juu....maha on siis kasvanu ihan kivasti muidenkin kun mun silmissä :D
 
Mua väsyttäääää!!! Zzzzz. Tää hormoniväsymys on niin kertakaikkiaan sellasta et kun pamahtaa päälle niin ei auta mikään. rrgh. Hemoglobiinikin oli pudonnut siitä 124->111 joten ehkä tarttis sitä lisärautaa sit taas alotella...

Meillä oli pää-perämitta 5,2 senttiä ja vastasi viikkoja 12+0 ultrassa.

Täällä Jkylässäkin oli jonkun aikaa karsittuna paaaaljon neuvolakäyntejä niiltä joilla ei ollut ensimmäinen odotus. Ja nyt tosiaan on sit edelleen niin että jää se keskiraskauden lääkäri pois (mikä ei hirveästi itseäni harmita kun se ronkkiminen ei oo mikään favourite part :D ). Mut siis esim. yhdellä kaverillani jolla on LA kesäkuussa oli eka neuvola joskus rv 8-10 ja sit seuraava rakenneultran jälkeen n. rv 21?!??!!?! Onneksi nyt ei enää ole noin vaan mulla esim. seuraava neuvola sitten 17.4 jollon on viikkoja 16 ja jotain.

Mulla on ollut paljon pelkoja tässä raskaudessa... Ekassani en pelännyt mitään vaan luotin nuoreen ikääni että kaikki menee hyvin. Nyt haluttiin seulat ja niskaturvotus oli 0,9mm ja riskit jotain 1:100 000 luokkaa esim. downin syndroomaan. Eli kaikki riskit matalat. Ja kaikki muukin tarpeellinen oli näkyvissä mitä pitääkin tässä vaiheessa olla elimiä ja luustoa koskien. Peukkua imeskeltiin siellä sun muuta jo :) Istukkakin oli silleen hyvin että ei liian lähellä kohdunsuuta. Ja nämä ultrakuulumiset kyllä konkretisoi odotuksen ja nyt oon osannut olla onnellisen odottavainen. :heart:

Päivitän listan vielä ja käyn kerhossa >>

 
Moi! Kirjoittelen pitkästä aikaa.

Suru-uutisia kuulleille paaaljon halauksia ja voimia!! :hug: Mustakin tuntuu, että todella paljon on tässä pinossa näitä huonoja uutisia :'( Tosin en ole muita pinoja lueskellut, mutta aiemmissa raskauksissa kun olen kirjoitellut myös, niin en muista, että näin olisi surua. Pelottaa hirvittävästi oman masuasukin vointi. Ultraan vielä piiiiitkät 2 viikkoa aikaa!!!

Tästä raskaudesta ei tiedä vielä juuri kukaan, mietinnässä on, josko sitä uskaltaisi omille vanhemmille kertoa...En tiedä. Kertoiko teistä monikin jo ennen ultraa?

Oireet on hiukan vähentyneet, pahaa oloa ei ole enää niin paljoa, vaikka yökkäilenkin joka päivä muutamia kertoja. En siis oksenna vaan tulee se yökkörefleksi vaan.

Päässä ei nyt oikein pyöri muu kuin se ultra. Siellä jos kaikki hyvin, niin vihdoin saa huokaista helpotuksesta. Miten mä kestän vielä 2 viikkoa odottaa.. :|

Mintukas 8+6
 
Heippa!
Ekaks isot halit menetyksen kokeneille!
Mä kärsin toissapäivänä elämäbu kaameinta migreeniä.Oksensin ja oksensin,oli niin hirvee hedari.KÄvin sitten päivystyksessä hakemassa vähän parempia lääkkeitä ja sit alkoi migreeni helppottaa.12h kärsin kivusta.Toivottavasti noi täsmälääkkeet auttaa jos seuraava kohtaus tulee!!!

Tänään kävin neuvolassa ekan kerran ja siellä jumpsutti pieni sydän 170 vauhtia :heart: .Eli tästä odotuksesta tuli todellisempaa,eikä mahassa vaan ole iso pieru...Parin viikon päästä np-ultra.

Happy happy rv 9+3
 
Lääkärissä käyty ja kaikki toistaiseksi hyvin. Ultrattiin samalla, mittoja ei otettu. Mutta siis päällisin puolin ja nopeesti katsottuna kaikki oli hyvin.

Huonoa oli se, että istukka oli melkein täysin kohdunsuun päällä :eek:
Edellinen synnytys oli sektio, joten se vähän altistaa tälle. Toiveita on, että nousisi, mutta katsotaan. Rakenneultraan mennessä selviää. Voi kun nousisi....Jos jää tohon niin se on automaattisesti sektio ja varmaan vaikeuttaa loppuraskauttakin. Sektio sinänsä ei ole mikään hirvitys, esikoisen olen synnyttänyt alakautta, juniori siis syntyi sektiolla. Kaikki käy, kunhan sen lapsen saa ulos :D

Ja lisäks lääkäri määräs klamydiakokeet ja muita kokeita ja mun mielikuvitus alko laukkaan ihan hirveesti |O Mää oon ihan paniikissa niiden takia. Kun oon nyt sitten varma että mulla on klamydia. Ollu oireettoma varmaan koko elämän tai jotain :eek: Mää kuolen. Mä oon niin vainoharhanen ettei tosikaan.
Nyt pitää siis odottaa tuloksia ainakin perjantaille tai maanantaille. MÄ EN KESTÄ!

Zeena 11+5
 

Yhteistyössä