~LOKAKUUN lapset **2010** syyskuussa <3~ 3 vauvaa syntynyt!

Lintunen

No voihan pee, ei sullakaan hyvin käynyt käännön kanssa. Ei tässä veneessä pitänyt olla enää tilaa muille!
Sulla on sama tilanne siis kuin mulla, vauvan peppu on optimaalisessa asennossa alatiesynnytykseen ja jo laskeutunut.
Mä voisin kanssa alkaa yrittelemään kaikkia häätöjuttuja ;)
Jos vauva päättäisi syntyä 38vkon mennessä, niin saattaisin yrittää alakautta.
Antoiko ne sulle painoarviota?

Bubbeli 36+1
 
Tämä pikkuinen nainen vielä päätti kuitenkin samaan veneeseen tunkea :D En saanut nyt painoarviota, viikko sitten oli tosiaan se n. 2430g eli keskikäyrän alapuolella vähän. Joten jos ei ihan metsään tuo arvio ole mennyt, niin ei pitäisi kovin suurta jättiläistä tulla! Mutta eipähän noista voi koskaan varma olla. Joten siis seksiä, saunaa, siivoamista, tulista ruokaa, lenkkejä ym. nyt vaan kehiin ja typy parin viikon päästä ulos. Se sopisi mulle oikein hyvin =)
 
Ääääh! Olin eilen kirjottanut tässä koneella 276 km pitkän synnytystarinani ja mies oli hiippaillut sillä välin tähän koneelle kun olin vauvan vaippaa vaihtamassa ja pum! Hää oli laittanut kaikki sivut kiinni ja aukassu uuden välilehden:headwall: En ihan hetkee aio uutta väsätä. Tein sen tunteella oikeen, prkl, prkl!

Mun piti tulla kysäseen oikeen täältä :LOL: että miten menee Verified by Visa maksumahdollisuuden käyttäminen noin niinkun että tuleeko siitä ylimääräsiä kuluja, kopsaan nyt sen minkä laitoin jo Mitäs Nyt - puolellekin, vaan kun ei kukaan oikeen osannu antaa tyhjentävää vastausta..Visan omilla sivuilla kävin ja sitten Luottokunnankin mutta missään ei lue mitään! Tässä se nyt se kysymys:

Jos liitän korttiini Verified by Visa-maksumahdollisuuden niin maksanko ostoksen yhteydessä jostain muusta vielä?
Elikkä otetaan esimerkki: Menen nyt Nordean sivuille, painan sieltä kohtaa jossa lukee "Haluan käyttää korttiani myös verkkomaksamiseen"
Se tarkoittaa siis sitä et voin maksaa ostoksia sellasissa nettikaupoissa joissa on Verified by Visa- merkintä.

Ostan vaikka jonkun vaatteen sellaisesta verkkokauppasta jossa noi Verified- tunnukset ovat. Näppäilen kortin numeron ja maksan ostoksen.

Mutta..

Velottaako Nordea jotain tällaisesta kortilla maksamisesta vielä jotain lisää ostokseni lisäksi? Eli tuleeko jotain kortin käyttömaksua lisänä johtuen tuosta Verified- ominaisuudesta?

Yritin katsoa ehdot Nordean sivuilta mutta enpä löytänyt kohtaa missä kerrottaisiin tollasesta. Eli omakohtaista kokemusta joltain kaipaan asiasta

Lisään viel että kyse on normaali Visa-Electron kortista, ei mistään sen kummemmasta kyse siis :)
 
heippa !
Voi harmi bubbeli ja lintunen etteivät tyypit suostuneet kääntymään :( Toivottavasti muljahtaisivat kuitenkin oikein päin vielä. Täällä oottellaan ensi viikon lääkäriä joka ilmeisesti laittaa sitten lähtetteen sairaalaan jos ei tyyppi ole kääntynyt.. vaikka eipä ne hänelle vielä mitään tee kun viikkoja on sen verran vähän. Mutta lääkäri oli pakko ottaa ens viikolle kun ei sitten "oikealla" viikolla ole töissä....

Zeenakohan se oli jolla niitä liitoskipuja oli (?) täällä on sinulle kohtalotoveri, nukkuminen alkaa olemaan yhtä helvettiä eikä aamulla haluaisi nousta kun tietää että se sattuu.. äsken kävin hammasta purren kaupassa, mutta jos tämä jatkuu tämmöisenä/menee loppua kohden pahemmaksi niin en kyllä tiedä millä ilveellä pääsen enää liikkumaan.....

Ryöminkäinen ja pyöriäinen 34+3
 
heikku
En osaa vastata tuohon visaiseen Visa-kysymykseesi.. Onkohan pankki vielä auki, jos sinne soitat ja kysyt asiaa?

Voi hitsiläinen sun miehen kanssa :/ Olen jo odotellut synnytyskertomustasi..

Bubbeli 36+1
 
Täälä on paljon perätilajuttuja ni lisätään nyt sit omaki tänne :D Olikohan ti-ke yönä minun pienokaiseni päätti ilmeisesti kääntyä perätilaan. Mie sitä pohin päivän, ja kun liikkeet tuntu sit nii selvästi alhaalla ja hikka ylhäällä soitin terkkarille ja tänään kävin sielä, terkka oli samaa mieltä et perätilassa tää nyt ois. Sain sit maanantaille äippäpoliajan ni nyt pitäs sinne jännäillä et kuin tää homma etenee. Sektiooha mä pelkään todella paljon, eli et saisin tän jollai tapaa alakautta synnytettyy. Isokokonenhan tämä taitaa olla et perätilasynnytys ois aika kysymysmerkki. Yritän nyt kuitenki olla vaivaamatta päätäni tällä asialla liikaa kun en asialle mitään voi, maanantaina ollaan ehkä vähä fiksumpia.

MissHappy rv 37+4
 
Meidän vaavit ne vaan viihtyy perätilassa

Bubbeli - käännösyritys tehty 36+0, ei onnannut - synnytystapa: arvoitus - LA 21.10.
MissHappy
Lintunen- -käännösyritys tehty 36+1, ei onnannut - synnytystapa: ? - LA 21.10.

(ps. sanokaa, jos ette halua olla listalla ja jos joku haluaa liittyä "kerhoon" niin laittakaa tänne viestiä)
 
Onpas ongelmallista tuo vauvan kääntäminen. Onneksi siihen ei ole tarvinnut mennä. Oudolta tuntuu suunnitellun sektion ajoittaminen yli lasketun ajan.

Kävin tänään töissä ja katkaisi kivasti päivän. Hoidin oppisopimuskoulutettavalle palkkatukiasiaa ja kyllä supisteli, kun jalkaisin porhalsin työvoimatoimistoon.

Minulla on tosiaan aikamoinen painohaarukka ollut saamieni vauvojen kohdalla. Suurin on 4500 g (52,5 cm) ja pienin 1960 g (42 cm). Onhan isompi lapsi helpompi hoitaa. Isoin painoi puolivuotisneuvolassa jo 9,6 kg.

Vielä nesteistä. Itse olen kova juomaan kahvia. Tämä tarkoittaa n. 8-10 kuppia päivässä. Sitä on pitänyt rajoittaa. Lempijuomani on ollut Bon Aquan Villivadelma. Siinä ei ilmeisesti ole liikaa natriumia. Ainakin diabeteshoitaja sanoi, että ok.

Nyt ollaan jo kovasti odottavalla kannalla. Toivottavasti käynnistys aloitetaan keskiviikkona ja tipalla, vaikka rajumpi muoto kuin pillerit mutta tehokkaampi. Oikeastaan takuuvarma, kun annosta nostetaan. Viimeksi sitä säädettiin koko ajan vaan isommalle, mutta selvittiin aloittamalla aamulla 8 ja vauva ulos 22. Nopeampaakin olisi tullut tulosta, jos olisi saanut ponnistaa, kun kohdunsuu oli 10 cm auki eikä olis odoteltu vauvan itsestään laskeutumista.

Aika "kivasti" välillä supistelee. Luulis, että jotain tekee kohdunsuulla ja -kaulalle.

Sateista viikonloppua !

Discovery 37+5
 
Täällä käytiin neuvolassa ja kiloja oli jo 79,7!! tullut yli kilo viime viikosta. En tiedä mitä oon herkutellut..:D Kaikki muuten ihan okei..

Nyt en taas tiedä pelottaako synnyty vai ei. Miten helkutissa kivuista pääsee eroon?

Pikainen omahyväinen viesti, myöhemmin lisää :D

Limee38 + 5

ps. sannri: Ihanat kuvat! tosi suloisen ja siron näköinen maha sulla!
 
heikku, mun mielestä nordea ei veloita ylimääräisiä tuosta visan nettikäytöstä. kannattaa se tietty varmistaa mut silloin kun olin vielä nordean asiakas käytin korttia myös nettiostoksiin enkä kyllä muista että olisin ikinä huomannut lisämaksuja (ja silloin oli mullakin electron).nyt oon eri pankin jäsen ja korttina pankki+visa niin tietty visa perii ihan normikk-maksunsa mut ei kyllä mitään lisää nettikäytöstä. voihan olla että oon vaan liian huoleton korttiosteskelija enkä oo huomannut lisämaksuja, mut sanotaanko että oon 90% varma tosta :)
 
Ai niin hei piti kysyä kaikilta! Onko teillä semmosia omituisia kipuja pakarassa?
Mulla on niinkuin joku vetäisi välillä oikean pakaran jostain suonesta tms. Hirveä pistävä vihlova kipu joka kestää n. sekunnin. Sitten se loppuu. Mitä ihmettä tuo on :confused:
 
kiitti limeee=)

Mulla oli viime viikonloppuna kanssa hieman omituisia pakara ja takareisi vihlaisuja. Valitin sitten miehelle asiasta ja se sanoi, että kuulostaa iskiasvaivoilta - sillä joskus nuorempana oli. Nyt ei ole onneksi juilinut. Tosin sillon tällön juilahtaa sisäreisissä, ihan tosi ylhäältä, melkein nivusesta ja ne ovat varmaan jotain supistuksen esiasteita. Muistelen, että sitten kun oikeisti synnytyspoltot alkoivat, niin säteili tuolla tavoin kipu alaselästä.
 
Lintunen katsoin telkkarista tuota arkisin tulevaa vauva maailmaan tai jotain sinne päin-ohjelmaa. Jokin ihme kyykkyasento on ja jummpapallon päällä liikehdintä. Nämä seurailin vain nurkkasilmällä, kun ei itseäni niin kiinnostanut. Ei taida paljon olla apua kommenteistani. Mistähän sais tarkempaa tietoa...
 
Meiltä on synnärille matkaa jotain ehkä kilometri, matkaa kyllä hidastaa miljoonat liikennevalot ja hyvällä lykyllä siltakin on ylhäällä :D

Huomenna pitäis mennä anopin synttäreitä viettämään jo aikaisin "aamulla", vihaan näitä reissuja kun pitää herätä aikaisemmin kuin yleensä ja sitten voi muuta kuin nukkua paikan päällä -_- Minkäs mahtaa, kun heillä on tapana lähteä aina aikaisin liikkeelle.

Menhit ja Mr. Hyde 37+6
 
Lintunen
Bebes infon sivuilla on "optimaalinen asento" tai jotain vastaavaa..
Olen kuullut, että myös jalat seinälle-asento voi auttaa. Itse käännön jälkeen menin makoilemaan tuohon asentoon, kun vauva möyri. Liekö auttanut :D
Yritin kysellä lääkäriltä myös näitä "kotikonsteja" mutta ei sanonut mitään..
Itse voin antaa pienen vinkin. Meillä tämä vauva kääntyi perätilaan kesken villeimpien leikkien, niin että minä olin päällä.. Olemme muutaman kerran kokeilleet josko kääntyisi samalla tavalla myös takaisin. Ei ole vielä auttanut, mutta onhan se kiva silti kokeilla ;) Mies ainakin tykkää..
Saitko muuten uutta aikaa polille? (siis mä olen oikeasti lahopää..)

Bubbeli 36+1
 
bubbeli Kyllä mä aluks järkytyin ku sain päivän sektioon. Meni ihan pasmat sekasin:D
Mutta nyt kyllä ihan hyvillä mielin olen menossa ja innoissanikin jo odotan maanantaita että näen pienen pirpanani:heart: Kaikki positiiviset puolet suunnitellusta sektiosta olen tosiaan kaivanut ja pääasiahan on että vauva saadaan turvallisesti masun tälle puolelle. Mun tapauksessa kaksi lääkäriä mietti vaihtoehdot läpi ja tämä on ehdottomasti se turvallisin. Mulla siis isokokoinen vauva jalkatarjonnassa ja takana jo yksi sektio:O

Sektiopäivä ollaan perheelle ja parille ystävälle kerrottu, musta tuntuu että niitä jännittää enemmän ku mua ja miestä:LOL: Ehdoton hyvä puoli tässä on että saa esikoisen hoidon järkättyä mukavasti ja kotona laitettua kaikki valmiiks.

Maanantaina vielä ultrataan ja varmistetaan kuinka päin neiti on. Kyllä se oiskin jännää kun päättäis viimehetkellä kääntyä:O

Hyviä öitä kaikille! :)

Nipsuliina ja Sindi 38+4
 
Lintunen
Juu, sain uuden ajan 37+0 viikolle, eli ensi torstaille. Silloin on asennon tarkistus ja varmaan synnytyksen suunnittelu.
En tiedä yrittävätkö uudelleen, kun ei oikein hievahtanutkaan vauva. Mutta aiemmin on yksi lääkäri puhunut, että yritetään toiseen kertaan kääntöä, jos eka kerta ei onnistu.
Torstaina menen ensin 7.20 lantion kuvaukseen ja 8.00 on poliaika (ja lääkärit aloittaa 9.00..) Saattaapi siis olla, että yrittävät uudelleen kääntöä kun noin aikaiset ajat antoivat.

Nipsuliina
Millaista painoarviota sulle on annettu? Entä mitkä sulla on maanantaina viikot (juu, taidan yrittää itse.. 39+0?)

Discovery
Unohdin sulle jo aiemmin kommentoida..
Tuosta kahvista ja nesteestä.
Kesällä etsin keinoja vähentää turvotusta ja löysin yhdeksi tehokeinoksi sieltä kahvin. Itse en sitä juo, joten en osaa sanoa toimiiko.. Vichyt taas kiellettiin kokonaan ja huomasinkin sen auttavan, kun jätin ne pois ja siirryin vesilinjalle.

Onpa muuten aika hajonta tosiaan noissa vauvojesi koossa! Saanko udella, että millä viikoilla kukakin on syntynyt?

Bubbeli 36+1
oli pakko pelleillä.. ^
 
Viimeksi muokattu:
Meidän vaavit ne vaan viihtyy perätilassa

Bubbeli - käännösyritys tehty 36+0, ei onnannut - synnytystapa: arvoitus - LA 21.10.
MissHappy
Lintunen- -käännösyritys tehty 36+1, ei onnannut - synnytystapa: ? - LA 21.10.
nipsuliina83 - synnytystapa: suunniteltu sektio
 
Bubbeli tää isoin "jätkä" syntyi 42+3 ja pienin 36+1 (yli 6 viikkoa eroa !), mutta hänellä oli kalvokiinnitteinen napanuora ja rohmu kaksosveli, joka söi kaikki eväät. Velipoika painoi peräti 700 g enemmän. Minulla siis hyvä, että leikattiin myrkytyksen takia. Tuo kalvokiinnitteinen napanuora ei näy lääkärin mukaan ultrassa (jossain ketjussa väitettiin taas toista) ja ois saattanut irrota missä vaiheessa raskautta (tuuria oli) ja ainakin alatiesynnytyksessä helposti.

Noissa "vichyissä" juuri se natriumin turvottaa. Tää BonaAqua toiminut mulla ainakin päinvastoin tai ylipäätänsä varmaan tuo riittävä nesteen saanti. Kahvinjuontihan on rajoitettu kahteen kolmeen kuppiin sen neuvolasta saadun ohjeen mukaan. Ei liikaa kofeiinia. Onko keskenmenoriskin takia ? Ei se kyllä sitten enää haittais, vaikka käynnistäsi, mutta liika kofeiini ei kuitenkaan terveellistä tuon keskushermosvaikutuksen takia.

Missähän se uni taas on. Ja käsikin kremppaa.

Discovery 37+6
 
bubbeli pitäisiköhän sitä itsekin vielä vaatia uutta yritystä...? Toisaalta, jos nytkin oli typy niin alhaalla, ettei pystynyt kääntämään niin ei varmaan viikonkaan päästä.. Kun vielä isompikin on sitten tietty.. Mutta.. Niin ja tosiaan en saanut mitään uutta aikaa.. Paitsi jonnekin 40+ viikolle, jos vielä oon kasassa. Pitääpä vähän kysellä maanantaina, kun soittelen niistä magneettituloksista. Pääsin niissä käymään tosiaan samantien. Taisin vaan olla niin sekasin sen kaiken jälkeen, etten älynnyt kysellä tommosia perusasioita :D Mutta soittamallahan se tosiaan selviää varmasti!

Toivotaan, että sulla onnistuu uus yritys!

Lintunen 36+2
 

Yhteistyössä