~LOKAKUUN lapset **2010** syyskuussa <3~ 3 vauvaa syntynyt!

Bubbeli kuvasit just osuvasti kipuilua, josta minäkin kärsin! Tuota kipua on ollut koko raskauden ajan varsinkin iltasin, mut korjaantunut yöaikaan, kun sai viel nukkuu selällään:whistle: Mut ei auta kun kestää, onneks tässä ei enää älyttömän monta viikkoa ole jäljellä, max 8:p Ja kiitti Lara tyynyvinkistä mahan alle, täytyykin kokeilla! Kohta siinä vaan käy niin että minä mahani ja tyynyjeni kanssa valtaamme koko sängyn ja isäntä joutuu muualle;)

Sektiosta kyllä se vähän muakin jännittää, mutta näin eka kertalaisena en oikein tiedä kumpi jännittää enemmän, alatiesynnytys vai sektio. Jotenkin en oo koko synnytystä vielä uskaltanut kauheesti ajatella:eek: Mulla on jalkaa operoitu nuorempana, ja leikkaus tehtiin epiduraalipuudutuksessa, tai sit spinaalissa, en osaa sanoa kumpaa ne siihen käytti;) mulle tuli jossain vaiheessa ihan sairas pahaolo ja horkka, sain tipan kautta nopeesti jotain lääkettä ja kuuman pyyhkeen päälleni, olo helpotti kyl tosi nopeesti, eikä itse leikkaus tuntunut missään.

Heräis tuo mieskin jo kohta, itse oon ollu hereillä 6 asti:whistle:

danuli + toppis 34+1
 
Poksahtelen 36+0 :heart:

Heikulle tännekkin vielä suurensuuret onnittelut pienen rinsessan syntymän johdosta!! Loppu hyvin, kaikki hyvin? :hug:

Mulla kauhee väsymys kun eilen kyttäsin sitä Bb:tä 2 asti yöllä.. Ihan tylsät bileet siihen mennessä oli. Miks piti vaivautuakkaan niin pitkään kattomaan, pyh!!! Heräsin sitten 6 maita siihen kun ukko teki lähtöö töihin. Tuli pussailee ja heipattelee :kiss: Onhan se ihana kun tuli, mut ois voinu mun antaa nukkua siltikin.. No jonkin aikaa nukuinkin kun tuli nuorimmainen herättelee ja kisasatkin veti sellasta rania ympäri kämppää että raivo meinas nousta. No omapa oli vikani, mitäs kukuin yömyöhään.. Kohta jos aamupalaa vetäis nassuun.. Kahvikupposen kanssa tässä istuskelen kun jotenkin sitä on saatava heti herättyään :whistle:

Masussa kaikki hyvin. Tilaa niin vähän että kohta oikeesti tullee jalka tai peppu nahasta läpi. Sen verran aina nousee toi iho.. Arviolta joku 5 senttiä!! Kyllä ei jää arvailujen varaan että liikkuuko se vai ei.. Hyvin siis liikkuu! =)

Koitetaanhan jaksella kaikki vaikka kipuiluja onkin jos minkälaista kaikilla!! Kiireisiä on olleet nää meijän pienet lokakuiset että toivotaan että sinne lokakuullekkin jäis vauvoja syntymään. :heart:

Tsemppiä kaikille vaivoihin siis!!!!

Hanttaliini ja neitinen 36+0!! WUHUUUU!!!
 
Täällä juhlitaan tänään neidin 2.v synttäreitä ja saa nähä kuinka hulinaks menee kun taitaa neidillä jäädä päikkärit välistä kun heräs vasta niin myöhään ja juhlat alkaa 14.00. Tiistaina täällä ois vika lääkäri käynti ja saa nähä onko mitään tapahtunu alakerrassa supistelujen takia. Hankintoja viellä pitäs vähän tehdä vauvalle mutta ei mitään suuria eli tutteja ja pulloja ja ehkä muutama vaippa paketti valmiiksi.
 
mama-L mullekin voit laittaa ton iän, joka nyt vielä 30v (kohta vaihtuu,argh)

syntyneissä vois mun mielestä olla kiva just rv:t perässä, niitä on kiva sit vertailla ja ihmetellä =)

tänään ois sit 36+0!:cool: kylläpä tää aika on mennyt sukkelaan! kohtahan sitä itekin joutunee,tai siis pääsee, tositoimiin!

eipä tässä tän enempää, pitäis lähteä kaupoille ja ulkoilemaan!:wave:

noonie 36+0
 
Sektiosta piti sen verran kommentoida, että mulla ihan hyvä kokemus. Esikoisen synnytys päätyi siis kiireelliseen sektioon ja kaikki meni todella hyvin. Parannuin yllättävän nopeasti. Paraneminen on toki yksilöllistä, mutta liikkeelle kannattaa lähteä heti kun vähänkin siltä tuntuu. Siis tarkoitan ihan köpöttelyä esim. sairaalan käytävillä, en mitään kunnon lenkkejä;) Pienelle vaunulenkillekin lähdin kyllä noin pari viikkoa leikkauksesta ja kaupoissa ym. kävelin jo viikon sisällä leikkauksesta. Kurjinta paranemisessa oli se riippuvuus toisesta ihmisestä, kun itse ei moneen viikkoon saanut nostaa mitään vauvaa painavampaa: /

Ja alatiesynnytystä siis kyllä tällä kertaa toivon, koska se on se luonnollinen tapa ja sektio tosiaan on iso leikkaus. Halusin vaan jakaa myös positiivisen kokemuksen sektiosta, ettei aina vaan tarvitsisi lukea niitä päinvastaisia... :)

Nyt lähden valmistautumaan häihin lähtöön ja pakkaamaan poitsulle kamat mummula-vierailua varten :) Hauskaa viikonloppua kaikille!

Nipsuliina ja Sindi 35+5
 
Nipsuliina
Mua huvitti tämä mun "revittelyni" tästä epäonnistuneesta puudutuksesta. Kun ensin puhun noista käännösjutuista ja sitten itsessä samaa pelkkää huonoa sektiosta. Itse en tiedä ketään, jolla olisi yhtä huonosti tuo sektio mennyt kuin minä ja eiköhän nuo epäonnistumiset onneksi ole harvinaisempia!

Bubbeli 33+2
 
Etsintäkuulutan vielä Pirkkistä, heikkua, pokermamaa ja Nana09:aa millä raskausviikoilla lapsenne syntyi? Niin saadaan tonne listaan... :) ja pokermamalta ja Nanalta puuttuu edelleen ne lasketut ajat myös! Tack!
 
heikulle onnittelut!

Ja mama-L kiitos uudesta pinosta taas! Sinne perään vaan ne viikot jos se tuntuu susta helpoimmalta.Tai ihan kuten vaan mutta minäkin jäin jotenkin kaipaamaan sitä tietoa että millä viikolla on syntynyt.

Viime yö meni taas ihan pyöriessä. Ei oikein hyvää asentoa löytynyt millään. Selkä, kylki ja maha on välillä niin kipeitä että vasen kylki on ainoa asento eikä sekään oikein hyvä : / No ehkä ensi yö menee taas vähän helpommin.

Painoarviota me ei olla saatu oikein missään vaiheessa. Ainoa kommentti oli silloin rv 26 tms lääkäriltä sf-mitan perusteella että ei varmaan tule isoa vauvaa. Hmmph. No, synnytystapa-arvio ja seuraava lääkäri on jo muutaman viikon päästä.

Nämä uudet sivut on muuten ihan ok mielestäni mutta kännykällä lukeminen on jotenkin ihan mahdottoman hankalaa. Siinä on vielä kanssa vähän hiomista.

Sofiia öö nyt on jostain syystä viikot ihan koko ajan hukassa. Oliskos 32+4 vai 31+4? Kuka tietää :whistle:
 
Onnea heikulle tätäkin kautta:)

Mä oon varmaan jotenkin tosi outo, mutta sektio ei hirvittäis yhtään ja sanoin jo äitellekin että olis kiva saada leikkaus videolle jos siihen päädytään. Mutta toki ala kautta olis paljon parempi jo senkin takia kun ei sitä miestä ole ja muutenkin vähän vaihtelis kuinka saisin apua sitten perus juttuihin.
Olin joulukuussa polven tähystysleikkauksessa ja epiduraalipuudutuksen sillon sain ja vielä sain koko aika kattella ruudusta leikkausta, oli kyllä aikas mielenkiintosta mutta kesti liian vähän aikaa:D Noin puoli tuntia leikkauksen jälkeen verenpaineet huiteli jossain yläilmoissa ja happimaskin sain nassulle kun mainas taju lähtee moneen kertaan. Ilmeisesti oli vielä liikaa laitettu puudutus ainetta kun puuduin kainaloista alaspäin vaikka piti olla vaan navasta alaspäin ja oli muutenkin vähän tuskasta hengittää..:D Oon jotenkin aina innoissani kattomassa kaikkia leikkauksia o.o

Eipä mitään sen ihmeempiä:D Vaavi on tyytyväisenä edelleen väärin päin, torstaina olis lääkäri niin saa nähdä onko vieläkin paikallaan vai jo kääntynyt pää alaspäin.

Multatassu 35+5
 
Täällä keskellä yötä poksutaan 35+0, kun käsi valvottaa. Täytyy aina vähän = n. 1 h valvoa, että kipu helpottaa. Ei auta Panacod eikä kylmägeeli aina. Kyllä tämän jotenkin jaksaa nyt, kun on kotona ja voi ottaa päikkärit.

Kylläpäs Sannrilla on ihanan sirpakka maha vielä. Ei minulla pieni taidakaan olla... Tuntuu vissiin vaan kaksosraskauden jälkeen.

Minulla on nukkuessa peitto myntätty rullaksi kyljen alle. Helpottaa painetta vatsassa, kun tuntuu, että muuten se roikkuu. Nyt on taas aika lailla tuonne kylkikaaren alle jomottelua.

Hain eilen kauppahallista nahkiaisia. Nam ! Eivät onneksi nostaneet verensokeria.

Jaksamista kaikille Discovery 35+0
 
Sunnuntaita!

ja poksupäivä.. 34+0 :heart: :)

Täällä rauhallista sunnuntaita vietellään..

Joku kysyi närästyslääkkeistä..meikäläisellä närästys on vaivannut pitkin koko raskausajan, alussa lievempänä. Heinäkuusta eteenpäin on närästänyt voimakkaammin, jolloin Rennie ei enää auttanut mitään, mutta lääkärin kirjoittama Omeprazoli tehoaa hyvin!

Sektiosta.. taidan kuulua jonkin verran "sektiokammoisiin", ajatus leikkauksesta ylipäätään hirvittää. Peukut pystyssä toivon, että kaikki sujuu hyvin ja pääsisin synnyttämään alateitse. Jotenkin tuntuu ajatuksenakin paremmalta, että saisi tehdä kunnolla hommia sen eteen, että vauva saadaan masun tälle puolelle ja toipuminenkin toivon mukaan nopeampaa. Näin ensikertalaisena ainakin kuvittelen niin.

En keksi tällä kertaa muuta..täällä kaikki muuten hyvin. Nyt jännäilen jo vähän tiistain kontrolliultraa ja toivon, että vauvan kasvu olisi pysynyt tasaisena!

Voikaahan hyvin ja tsemppihalit kaikille tarvitseville!!

Minkuli ja pikkuheppuli 34+0
 
Mä taidan kuulua taas niihin, joita ei pelota synnytys. Sektiokaan ei herätä mitään erityistä pelkoa. Luotan niin vahvasti lääkäreiden ja kätilöiden ammattitaitoon. Ennemminkin mua jännittää tuleva vauva-aika. Esikoiselta imetys lähti kovin takkuillen käyntiin. Siihen päälle kun lisättiin koliikki, ja johan oli pakettia kerrakseen. Olisi niin hirveän hienoa kokea ns. tavallinen vauva-aika.
 
:attn: Miltäs nyt näyttää lista teistä? Eli laitoin tonne odotuspuolelle perään (s. tyttö/poika ja raskausviikot) ja sitten syntyneisiin myös lisäsin ne raskausviikot. Musta toi on ihan selkeä ja suht vaivaton päivittämisen kannalta. Kunhan muistatte sitten kertoa mulle niitä raskausviikkoja ettei tarvii kamalasti huudella perään... ;)

Itteäni kans vähän hirvittää tuo jos sektioon olisi "joutuminen"... En tiedä miksi. Kai sitä vaan tuntematon pelottaa kun en oo koskaan missään leikkauksessa ollut. Vaikka traumat on kovat ekasta synnytyksestä niin silti en ole missään vaiheessa edes harkinnut suunniteltua sektiota...

Nyt täytyis alkaa laittaa tuorejuustoista kanakeittoa tämän sunnuntain ruoaksi, nam!

mama-L 35+6 :heart:
 
mama-L vinkvink, sähän löydät jostain teidän vanhasta ketjusta jo synnyttäneiden LA:t jotka tästä uusimmasta kerkesit poistaa :)

-eeva- ja pikkutyyppi 38+0 syyskuisista kurkkimassa teidän ketjun kuulumisia :)
 
Siis ihan järkyttävä närästys :O
Pientä närästystä on ollut aiemminkin mutta nyt tää on jotain ihan kamalaa. Heräsin yölläkin siihen, että kurkkua ja rintaa polttelee niin hemmetisti. Eikä tietenkään ollu mitään närästyslääkettä. Ja aamulla sama jatku, maidon juomiselle sain vähän helpotusta olotilaan. Nyt on Renniet taas haettu apteekista ja vähän hlepottaa.

Mua ei sektio tai synnytys pelota yhtään. Eka synty alakautta, toinen sektiolla. Ja sektiosta toivuin nopeemmin. Molemmat käy, sektiossa pääsin aiemmin helpommalla, ainahan ei mene niin. Ja onhan se syntyvälle lapselle se alakautta syntyminen jotenkin parempi. Mulla ainakin huomas, että maito nousi hitaammin sektion jälkeen. Ja on kai sillä joku merkitys siihen vastustuskykyyn, ainakin joku siitä joskus puhu...No, meillä sektiolla syntynyt on ollut kaiken kaikkiaan terveempi kuin alakautta syntynyt. Että kunhan vauva saadaan turvallisesti ulos niin kaikki kelpaa.

Jasso, pitää lähtee raksahommiin vähäks aikaa. Jos pystyis vielä vähän auttelemaan :wave:


Zeena 36+0 POKS
 
Ei täälläkään synnytys pelota, mutta jos tavan saa valita niin alateitse. Minulla ekassa synnytyksessä leikattiin kyllä reilusti. Muistan, vaikka niin paljon aikaa, että kipeä oli ja turvoksissa kuin mikä. Yritin suihkutella ohjeiden mukaan tiheästi. Jomottavaa kipua kuitenkin oli, mutta liikkuminen oli helppoa. Erehdyin kurkkaamaan käsipeilillä alakertaa ja meinas tulla oksennus. Toisesta leikattiin myös. Ei ensiksi aiottu, mutta sitten sanottiin, että on sen verran iso kaveri, että pakko leikata. Kolmas meni sitten leikkaamatta.

Nuo nahkiaiset närästävät aika lailla. Otin Losecia, jossa on omepratsoli vaikuttavana aineena ja saa ilman reseptiä. Paljon tehokkaampaa kuin Rennie.

Tuntuu kummalta, kun ei ole enää rakennekynsiä...On ollut jo kuusi vuotta lähes putkeen.

Discovery 35+0
 
Viimeksi muokattu:
Närästyslääkettä hain apteekista ja rennietä antoivat. Spearminttia otin, toivottavasti on hyvää! :) vielä en oo joutunut ottaa. ne närästykset näköjään loppuivat samantien kun lääkkeen hain.

Huomenna neuvolalääkäri ja synnytystapa-arviointi. Musta tuntuu että poika on kääntynyt ihan ylösalaisin vinksinvonksin vaikka aiemmin taisi kyllä olla pääalaspäin. saa nähdä..

Noh, POKS 36 + 0 joka tapauksessa :heart:
 
Johan on ollu kotona lököttelypäivä... Välillä on ihan rankalta tuntunu tuo sohvalla telkun tuijottelu, joten pitihän sitä yhdellä pikku kävelylläkin käydä. Kovin pitkää tai kovavauhtista lenkkiä en kehannu tehdä, kun koko ajan tuntu, kun joku olis kaivellu jalallaan reittiä ulos mun alapäästä. :D

Tänään saatiin miehen kanssa vihdoin ja viimein sovittua nimet sekä tytölle ja pojalle. JEI! Tuntuu, et ollaan molemmat niihin tyytyväisiä. Pojan nimi oli enemmän mun ehdotus, kun taas tytön etunimi oli miehen. Mulla oli suosikki tytön toiseksi nimeksi ja tänään mies ehdotti väliviivaa tytön nimien väliin. Tuntu, et se oli se viimeinen silaus, niin et tytön nimi tuntuu nyt lopulta mieleiselle. Oli nää nimet meillä mielessä jo useampia viikkoja, mut nyt rupes tuntumaan, ettei me millään voida parempiakaan keksiä. Turha enää asiaa vatvoa. Nuo on hyvät. :)

Huomenna olis aika synnytyssairaalaan ultraan perätilan takia. Luvassa on mahdollisesti myös vauvan ulkokäännös. Oon päättänyt luottaa lääkäreiden ja kätilöiden ammattitaitoon ulkokäännöksen suhteen. Jos se on heidän mielestään kannattavaa ja turvallista tehdä meidän pikkusen tilanteessa, niin suostun. Jos pikkunen kuitenkin päättää pysyä perätilassa loppuun saakka, en halua yrittää alakautta synnytystä, vaan haluaisin mieluummin ajan sektioon. Oon kuitenkin ekakertalainen synnyttäjä ja sukutaustani takia en oo varma, miten vauva pääsis alakautta muutenkaan tulemaan. Niin äitini molemmat synnytykset kuin siskonikin ainut synnytys päättyivät pitkällisten yritysten jälkeen kiireellisiin sektioihin. Vauvat ei vaan laskeutuneet tarpeeksi ja tulleet ulos. Ja noissa vauvat oli sentään raivotarjonnassa. Perätilavauvan synnytykseen liittyy muutenkin paljon riskejä. En halua pikkuisen lonkkien menevän sijoiltaa tai pään jäävän kiinni lantioon. Sektio tuntuu turvallisemmalle vaihtoehdolle, vaikka siinä omat riskinsä onkin. Onhan se tosiaan iso leikkaus. Mut mieluummin suunniteltu sektio, kun pitkällisten yritysten jälkeinen kiireellinen sektio... Juu, saikohan kukaan kiinni mun ajatuksista. Tuli niin paljon ajatuksia. :D

Tulen huomenna kertomaan kuulumisia synnärin reissulta. Hyvää sunnuntai-illan jatkoa


t. Tatara ja tirriäinen 36+1
 
Etusivu näyttää hyvältä :)

Me käytiin torstaina kontrolliultrassa, ja kaikki oli ok. Istukka oli siirtynyt edestä pois ja istukan virtaukset,istukan äänet, sydänäänet ym. oli hyvät. Vauva oli arvion mukaan nyt 2kg 43g ja jos kasvaa käyrän mukaan niin tulee olemaan laskettuna aikana n. 3400g. Menee alakäyrän ja keskikäyrän välissä. Kohdunsuu kiinni ja kaulaa 4cm (eli ei mitään tapahtunut vielä, saan rauhassa odotella sitä lokakuun loppua). Sukupuolta ei katsonut, eikä tullut kysyttä edes sitä kun oli niin nopea käynti (15 min) ja lääkäri aika nopsaan etenevä venäläisnainen. No hyvä maku jäi kuitenkin, toi kokoarvio oli se mua eniten istukan sijainnin kanssa mietityttänyt (meillekään ei muuten sanota mitään kokoarviota normaalisti, ei edes aiempien ultrien yhteydessä ole mitään sanottu eikä ole mitään ultrausta enää loppuvaiheessa, tää oli etisen istukan takia).

Eli ei tarvitse miettiä sektiota enää niin paljoa :) Mäkin menen mieluummin alateitse vauvan pungertamaan kuin sektioon, mutta kauheita pelkoja ei ole kummastakaan. Sektion koen riskialttiimmaksi, onhan se iso leikkaus.

Vauva on ollu raivotarjonnassa, ja selkä yleesä vasemmalla puolella. Mutta tässä taitaa heilua vielä puolelta toiselle. Kunhan ei käänny pää ylöspäin :D Muljuilee ja potkuilee joka päivä hyvin, mies tunnustelee liikkeitä ihmeissään. Napa alkaa pikkuhiljaa katoamaan, muttei ole pullahtanut vielä.

Käytiin varaamassa vaunut meille :heart: Gesslein Swing on valinta, suklaanruskea valkoisin yksityiskohdin. Ihanat. Seuraavasta palkasta haetaan kotiin. Vaunuissa ei ole oikein heijastimia, niin pitää niitä kiinnitellä joka paikkaan. Onneks esim kuomun tuuletusaukon klipsuun, runkoon ym saa kiinnitettyä. Vois ostaa vaikka sellaista liimattavaa heijastinnauhaa.

MinkuK ja Möttönen 33+0 Poks!
 
Viimeksi muokattu:
Hei, mahtuisko vielä mukaan yksi? :) Odotan ensimmäistäni viikoilla 34+4, LA on 13.10. Tyttöä on luvattu, saa nyt nähdä kumpi sieltä sitten tulee! Olisin voinut vannoa että tämä on poika mutta ultraava lääkäri oli eri mieltä. Olen nyt seuraillut teidän jutteluanne pari kolme viikkoa ja ajattelin itsekkin liittyä mukaan jos mahtuu! :)
 
Kiitos mama-L uudesta pinosta! Näyttää ainakin mun mielestä hyvältä :)

Ja Heikulle onnittelut tyttösestä :flower: Toivottavasti kaikki on molemmilla hyvin.

Mulla on viimeaikoina ollut jonkinlainen vastustus tulla tänne, uskoakseni tän sivuston ulkonäkömuutoksen vuoksi. Jokin tässä vain näyttää... no olevan vialla. Tai sit se on vain kaikki mun omassa päässä :xmas: Mut pakko kai se on sopeutua.

Kestoilusta kyseltiin, ite aion ainakin kokeilla. Olen pikkuhiljaa hommaillut erilaisia vaippoja ja imuja ja kutonut villiksiä. Huuto.net on ollut aika ahkeraan vierailtu paikka viimeaikoina :ashamed: Sitä kautta olen ostanut mm. merinovilliksiä ja imuja. Kävin tänään paikallisessa s-kaupassa ja siellä oli Myllymuksujen sisätaskuvaipat -50% kuosivaihdoksen vuoksi ja niitä lähti myös mukaan. Ne sopii 5-10 kiloisille, joten hetkeksi aikaa olis sitten vaippoja jos tuo malli on hyvä. Seuraavaksi varmaankin lähtee vaippakangastilaus, vakaa aikomus on tehdä itse suurin osa vaipoista.

Milloinkahan tuo mahdollinen kääntöyritys tehdään niillä, joilla masuasukki on perätilassa? Siis millä viikoilla? Täällä tuntuu vauva olevan vielä perätilassa ja mietin, et onko vielä kuinka kauan aikaa hällä kääntyä. Mulla on viikkoja kasassa kohta 33, joten vielä varmaankaan ei tarvitse hätäillä.

Käytiin perjantaina katsastamassa vihdoinkin vaunuja ja pyydettiin lopulta tarjous yksistä. Ollaan nyt viikonloppu pyöritelty asiaa ja kyl se nyt niin on, että mennään huomenna varaamaan ne :D Päädyttiin lopulta Gessleinin F6 -malliin vaikka hinta kauhistuttikin. Saatiin onneksi vähän avustusta miehen äidiltä, joten se meille maksettavaksi jäävä summa ei onneksi ole niin korkea enää. Ihanaa, että viimeinenkin iso hankinta on selvillä, nyt on sitten enää jotain pikkusälää hankittavana. Olen kirjoitellut listaa puuttuvista tavaroista ja ajattelin ens viikon jälkeen - ja ensimmäisen lomaviikon kunniaksi :) - käydä ne sitten kerralla ostamassa.

Kait sitä täytyy mennä nukkumaan, täytyy koko ajan muistuttaa itseään että enää vain viisi päivää jäljellä. Kyllä sen kestää :cool:

Sähikäinen + Nöttis 32+5 :heart:
 

Yhteistyössä