~LOKAKUUN lapset **2010** syyskuussa <3~ 3 vauvaa syntynyt!

laitan vaa pikaseen et lokauisiin syntyi 9.9.2010 klo 15:45 Pikkuinen prinssi! pojan mitat oli 3165g ja 48cm. tasa viikolla 37 käynnistyksellä. kaikki oli ohi 4h53min.

kaik on hyvin ja ollaa pojan kans kotona jo.

auroora ja prinssi
 
Heipat pitkästä aikaa!!

On se kumma ettei tänne saa aikaseksi kirjottaa juurikaan ikinä.. Käyn kyllä lukemassa, mut se kirjautuminen sisään ni ei aina jaksa :D

Mä olen alottanu sellaset pitkät lenkit että toi synnytys lähtis normaalisti käyntiin tai että edes auttas vähän paikkoja pehmiimään ja muuta sellasta. Eilenkin käytiin varmaan joku 7km lenkki. Ja kyllä huomas kävelleensä ja huomaa edelleenkin. Supistelikin epäsäännöllisesti. On haarukset kyllä niin kippeet että!! Taino onhan ne ollu jo puolenvälin tietämiltä asti, mut nyt erityisesti. Että on vaikeeta nousta esim. sohvalta ylös. Tuntuu että nivuset repee ja mahakaan ei puristuksesta tykkää kyllä yhtään. :headwall: Käveleminen supistaa kyllä kipeestikin, mutta mä eikun jatkan vaan!!

Turvotus on tullut osakseni elämää taas.. Lähinnä kädet turpoo. Jos ei yön jäljiltä ole turpeessa niin kyl ne päivän mittaan turpoo ja sitten taas illaks laskee.. Vittumainen vaiva etten sanois ja aika kivulias kun nyrkkiin kärsi käsiä puristaa ja muutenkin pistelee ja kiristää.. Jaloissa ollut lievää turvotusta.

Vauva on kunnon yöeläjä.. Tossa 23 tietämillä alottaa sen parituntisen jumppansa. Mä kun oon nyt valvoskellu ton bb:n takia aika myöhään. Sen sitten kyllä huomaakin päivällä kun päikkärit on in!! :saint:

En nyt ketään ala erikseen kommentoimaan kun muistakkaan mitä olette kukin kirjotellu. Sen vaan taas huomasin että aika monella tuntuu perätilassa vauvat matkustavan. Tsemppiä kääntöyrityksiin, useemmalla tais olla edessä. Ja jos ei kääntöyrityksestä huolimatta käänny niin voihan ne kääntyä itsestään vaikka tilaa onkin olevinaan vähän. Niin kävi munkin kaverille että edellisenä yönä vauva olikin kääntynyt itsestään rt:hen mutta se nyt ei mihinkään vaikuttanut kun sektion olivat jo luvanneet.
Jospa me loput vielä kasassa olevat mammat saatas täysaiakaiset vauvat. On jo aika moni halunnut maailmaan ennenaikojaan.
Kaikille onnea loppuodotukseen!!! :heart:

Hanttaliini ja neitinen 37+2 :wave:
 
Isot onnittelut Auroora!! :)

Tänne ei mitään ihmeellistä..selkäkivut on hieman vaivaneet ja kävinkin ton tukivyön ostamassa. Kävely/lenkkeily on huomattavasti kivuttomampaa sen kanssa :D

Eilen sain hieman näin ekakertalaisena lietsottua itelleni paniikkia tosta lähestyvästä synnytyksestä.. Tähän asti oon vaan yrittäny olla ajattelematta sitä ja miettiny, että "kyllä, mä sen jotenkin hoidan", mutta myönnettäköön, että kyllä tässä alkaa jo vähän jännittää!

Onko kukaan täällä muuten kokeillut sitä välilihan öljyämistä/hierontaa/venyttämistä?! Mä aloitin eilen :D Tiedä sitten, onko sillä mitään käytännön merkitystä, mutta olenpahan sitten ainakin yrittänyt :)

Tänään illalla vielä perhevalmennukseen :)

Lavelyn rv 34 POKS!
 
Onnittelut Aurooralle! :flower:

Perätilavauvan synnyttämisestä; Lohjalla ei edes yritetä alakautta vaan tehdään suunniteltu sektio. Joka mulle käy hyvin. Toivon kyllä, että vaavi nyt ois pysytellyt rt:ssä ja pääsisin alakautta yrittämään. Mutta jos on perätilassa niin en kyllä haluaisi edes yrittää alakautta.

Huomena palailen kunhan kotiudun synnytystapa-arviosta, nyt vaan POKS 37+0=)

Nipsuliina ja virallisesti täysiaikainen Sindi 37+0
 
Aurooralle onnittelut!

Tässä porukassa alkaa varmaan tapahtua enemmänkin nyt. Hurjalta tuntuu ajatus että nyt ollaan tässä pisteessä! Jotenkin viimeiset viikot on menneet ihan hujauksessa kotona touhutessa. Nyt pitää yhtäkkiä alkaa ajattelemaan että mitä kaikkea pitää vielä ehtiä :O

Sain lääkäriajan viikolle 36 synnytystapa-arvioon yms. lääkärille johon en luota oikein yhtään.. Kurjaa. Noh, täytyy katsoa miten se menee. Muille lääkäreille ei ole enää aikoja.

Lihaskipu on vähän helpottanut viime päivinä. Eilen tehtiin varmaan puolen tunnin lenkki eikä tuntunut kuin kolotusta. Sormet ristiin josko se tästä vähän alkaisi helpottamaan. Olis ihanaa päästä nauttimaan syksystä ulos! :whistle:

Sofiia 33+6
 
Onnea Auroora!! :hug:

Täällä oli eilen vähän jännittävät hetket kun heräsin yöllä kovaan mahakipuun. Oli semmoista hieman menkkakipumaista ja hieman ummetusmaista. Kävin vessassa ja odotin jos helpottaisi, löysä vatsa oli ja hiukan helpottikin mutta jatkui vaan. Soitin sitten polille että tulenko käymään ja sanoivat että kyllä se ihan viisasta olisi.. lähdin sinne siis ja siellä mitattiin sydänkäyrää. Puoli tuntia makoilin mitattavana, meinasin nukahtaa siihen kun kello oli kuitenkin 4 aamuyöllä.. :D
Sydänkäyrä oli ihan okei, supistuksia mittasivat sinne aika tiuhaan tahtiin mutta eivät silti epäilleet että synnytys olisi käynnissä. Ultrasivat ja kaikki oli ihan okei ja sain painoarvionkin,
3500 g olisi nyt tuo poika. kuulostaa hirmu isolta mutta en tiedä :eek: Lisäksi kokeili kohdunsuun ja hitto se sattui, enemmän kuin on ollenkaan sattunut. Mitäköhän sekin meinaa? Kohdunsuu oli pehmeä ja kuulemma sen verran auki että sormen olisi tunkemalla läpi saanut mutta ei sen enempää.

Harmi kun en tullut kysyneeksi että kannattaako varautua nyt sitten synnyttämään "koska vaan" vai meneekö se 2 viikkoa hienosti täyteen. Ja että mitä tehdä jos kivut vaan jatkuu mutta ei niille ilmeisesti mitään voi kun kaikki on vaan ok. Mitäs veikkaatte, onko täältä tulossa ennenaikainen vai saanko odotella kaks viikkoa rauhassa? Ite veikkasin jo alkuraskauden aikana että ennenaikainen tulee, mutta se oli ihan puhdas fiilis :D

limee ja vauveli 37 + 1
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Auroora prinssistä!! :heart:

Montakos vauvaa meillä jo ryhmässä onkaan? Itse veikkailisin jotain viittä, vai joko on kuusi? :confused: Ja nythän taatusti alkaa ns. tapahtumaan seuraavien viikkojen aikana. :D

Itsellä huomenna neuvola, tsekataan vielä tarjonta ennen perjantain kääntöyritystä. Ainakin vielä vaavi ihan täysin väärinpäin. Potkut paukkuvat edelleen alapäähän ja ns. sisälle. Joten kai sitä perjantai aamulla ollaan toimenpiteessä. JÄNNITTÄÄÄÄ!! Koska silloin saadaan niin paljon kaikkea lisätietoa vauvasta ja synnytyksestäkin. Huih-! :rolleyes:

Mukavaa syysviikkoa kaikille!!

Nappula-10 35+2
 
Aurooralle onnea tätäkin kautta:)

Aamulla tosiaan kävin neuvolalekurissa ja sitkeästi vaavi istuksii. Lääkäri piti epätodennäköisenä että vauva itse enää kääntyisi kun on niin pitkään istunut, mutta toivossa on hyvä elää:)
Laittoi lähetteen äitiyspolille josta äsken jo onneksi soittivat ja sain ajan keskiviikoksi! Ihanaa saada asiat vihdoin etenemään eikä tarvitse pian enää ressata tätä. Yritetään siis sitten ulkokäännöstä joten toivotaan että onnistuisi ja saisin normisynnytyksen:) Mulla on nimittäin hirveä sektiokammo... :confused:

Terkuin Murmu rv 36+1
 
:wave:

Olisikohan meille lokakuisille syntynyt viisi vauvaa?
Nana09, Auroora, Pirkkis, heikku ja Pokermama ovat jo jakautuneet muistaakseni.

Pt.juttua täällä edelleen jännitän. Ihan höpsöä mutta ei voi mitään ja vasta ensi viikolla on lääkäri. Pitäisikö sittenkin siirtää se alkuviikkoon (viikot vaihtuu torstaisin), kun hoitaja ehdotti käyntiä tiistaille, jolloin rv 35+5. Jos sen käännöksen saisi sitten vielä samalle viikolle.
Mitäs olette mieltä? Saisi edes vähän aiemmin mielenrauhaa, ehkä?

Tsemppiä teille, joilla kääntöyritys lähestyy!

Bubbeli 34+4
 
onnea aurooralle...
kylläpä alkaa jo raskaus vauhtia hidastaa...kävely on muuttunut hieman takakenoksi ja alaselkää särkee....kovin monella taitaa olla pt vauva tulossa...toivottavasti mahd. moni vielä kääntyy. piti käydä tänään vielä kampaajalla laittamassa pääkoppakin kuntoon ennen pienokaisen tuloa....
nyt koiran kanssa vesisadetta kohti....

vauvakuumeilija ja pikku tyypppi 36+5
enää 2 pvä kun ollaan jo täysaikaisia.
 
Mussukka on istunu rv 32 lähtien, tai siitä saakka oon ootellu josko kääntyis. Mutta eihän tuo osottanut mielenkiintoa semmoseen vaikka kovasti ollaan puhuttu sille että kääntyis. Itsepäinen kuin isänsä ;)
Oon myös ollut niissä asennoissa mitä muistaakseni bebesin sivuilla oli ohjeena, optimaaliset asennot synnytykseen vai mikä sen nimi nyt sit oli.
 
Onnea Auroora! Alkaa nyt syntyvät pikkuiset olemaan jo hyvän kokoisia vaaveja:heart:

Kävin just neuvolassa, valittelin neuvolatätille kun ei ala tuo pikkuinen laskeutua ja heittelee harva se päivä volttia edestakaisin, alkaa ahdistamaan... Mutta ei mahda mitään...

Muuten kaikki hyvin, mutta pissassa oli sokerit plussalla ( söin ennen lähtöä ison lakupatukan, kun en kerennyt ruokaa syömään. Veikkaan että siitä nousi arvot) keskiviikkona pitää käydä pissaamassa uudestaan. Ja sf-mitta on nyt jo kolmatta viikkoa 31: /

Alkaa todellakin synnytys pyörimään mielessä:) Eksyin eilen yöllä pariin blogiin, jotka kertoivat raskaudesta, synnytyksestä ja vauva-arjesta ja kylläpä sai pitkästä aikaa nauraa vedet silmissä ja pissat housussa! Oli niin osuvia juttuja ja hyvin kerrottuna, että ihmettelen etten saanut talon miesväkeä heräämään mylviessäni tietsikan ruudun kajossa...

hyviä vointeja kaikille ihanaisille naisille!

sannri ja voltinheittäjä 36+5
 
Paljon onnea Auroora :heart: :flower::flower:

Lavelyn Mie edellisessä raskaudessa käytin ceridal intime oiliaja mies sai toimia venyttelijänä :D Oon aika varma että siitä jotain apua oli, koska yhtään tikkiä ei alapäähän tarvittu. Ei siis episotomiaa eikä repeämiä. Muutenha miulla tuntuu olevan repeävä kudos, ainakin noista miljoonista raskausarvista päätellen..

Menhit ja Mr. Hyde 36+2
 
Onnea Auroora:flower:. Täällä supistellu koko päivän ja tunti sitten alko ikävästi vihloo alapäähän. Saa nähä kuinka käy. Sairaalaan oon soitellu ja sanoivat vaan ettei ala estelee vauvan syntymää kun viikkoja nyt 34+3. No toivotaan kumminkin että haluis muutaman viikon sisällä viellä pysyä
 
Bubbeli ja Murmu: Täällä on ensimmäisen kerran perätila todettu neuvolassa 32+1 eikä ole sen jälkeen muuttunut. Ja th on siis ultrannutkin kahteen kertaan ja varnistanut, että "näppituntuma" on oikea. Eli sama homma täällä, enää ei uskota vaavin oma-aloitteiseen pyörähtämiseen. Kuitenkin jo neljä viikkoa (ainakin) istuskellut tyytyväisenä. Ja liitoskivuista ja alapään säryistä päätellen on vaavi jo laskeutunut ainakin jonkin verran. Mutta perjantaita siis odottelen kärsimättömänä, sittenpä tiedän.

Itse toivoisin eniten suunniteltua sektiota. Alateitse en suostu edes yrittämään, jos pt jatkuu ja vaavi on oikeasti iso. Eikä myöskään innosta ajatus alateitse yrittää yli 4kg vauvaa ensin 20 tuntia ulos ja päätyä sitten kiireelliseen sektioon. Mutta nuo koot ja kaikki selviää nyt perjantaina. Kunhan vain jaksaisin odottaa... *huoh* :rolleyes::confused:

Nappula-10 35+2
 
:wave:

Tämä meidän vauva oli ensin perätilassa alusta saakka ja teki keikauksen rt:hen himpun ennen rakenneultraa. Noin viikolla 26-28 sitten päätti oikein kunnolla myllätä itsensä perätilaan. Oletteko te muut tunteneet näitä pyörimisiä?
Olen jo aiemmin kertonutkin, kun itkin tuskissani vauvan kääntyessä perätilaan. Silloin luulin niitä tosin vain supistuksiksi :D
Eli tuskin täälläkään kauheasti on toivoa omatoimisesta kääntymisestä. Pikkasen vauva kyllä yrittää käännellä itseään, tuntuu kuin tänään oltaisiin poikittain :O (vai luonko vain mielikuvia oman mielenrauhani vuoksi)

Minä haluan kyllä myös mielelläni suunnitellun sektion kuin alakautta yritetyn perätilan. Varsinkin, kun vaara on isoon vauvaan olemassa. JOS sattuisi painoarvio olemaan 2500-3200g niin voisinkin yrittää, mutta, eipä ole. Joten jäädään jännäämään..
Nyt on massu niin pipi, että en jaksa kirjoitella enempiä!

Bubbeli 34+4
 
Meillä on ollut kone lähes kaksi viikkoa toimimaton joten yritän pikaisesti lukaista ja kommentoida.

Noora, Viljalla on oikein ihanat ja kauniit sivut. Voimia teille :hug:

Kätilönä voin sanoa tuosta suhdasta/ epäsuhdasta sen verran että naisilla on ihan valtavat erot siinä minkäkokoinen vauva mahtuu tulemaan. Ja se ei näy ulospäin. Olen kiskonut 3,5 kiloisia vauvoja naama punaisena ja pullautellut helposti lähemmäs 5 kiloisia. Myös kivun kokemukset, toiveet ja odotukset synnytyksen suhteen ovat hyvin yksilöllisiä. Se on ihanaa että täällä voi jakaa ja lukea kokemuksia, mutta kannattaa muistaa että ihan jokainen synnytys on yksilöllinen ja ne eivät ole verrattavissa keskenään. Kaikki ei todellakaan aina mene niin kuin toivoisi (Nimim. kokemusta on:mad:)

Painoa minulle on tullut tähän mennessä ehkä 18 (?) taidan saada 20 rikki tässäkin raskaudessa..

Kivunlievitys on minulle selvä asia; epiduraali - meidän vauva kun syntyy 29.9.10 sektiolla:D . Esikoinenkin syntyi sektiolla (perätilä, kääntöyritys 36+4 - ei kääntynyt), joten tiedän mitä on odotettavissa. Ei kai auta muuta kuin ottaa sen mitä tulossa on: /

bubbeli
TAYS taitaa olla suomen perätilasynnytys-positiivisin sairaala. Minä olisin halunnut synnyttää esikoisen perätilan ellei olisi ollut niin iso.

Täällä kanssa lantion kivut sen kuin yltyvät. Nukkuminen ja liikkuminen alkaa olla jo tosi vaikeeta. Siitä huolimatta mnautin ja haluan nauttia näistä kahdesta vikasta viikosta, jotka saattavat olla elämäni viimeiset raskaana:ashamed:

Onnittelut pikkuisesta Auroora tätäkin kautta:heart:

Terkuin P123, kohta h 37:heart: Enään 15 päivää ja vauva on sylissä!:heart:
 
P123 toivottavasti olen samana päivänä käynnistyksen kautta synnyttämässä. Tällainen epävirallinen päivä on varattu, jos alakerta ja 4A:n tilanne suo... Olen kyllä jo viidettä kertaa synnyttämässä (6 vauvaa), että jospa antaisivat armon käydä oikeudesta tällaiselle viikkotolkulla valvoneelle ikälopulle, jolla vielä sokerit kremppaa käsivaivan (canalis carpi) lisäksi...

Hyviä ja varmaan todellisia nuo sinun kommenttisi synnytyksestä ja synnyttämisestä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä