~LOKAKUUN lapset **2010** syyskuussa <3~ 3 vauvaa syntynyt!

Discovery (+muut)
Minulla on tullut kamala pelko, että vedet menee hetkenä minä hyvänsä. Masussa napsuu ja paukkuu ja välillä tulee samanlaisia potkuja kuin esikoisella hetkeä ennen vesien menoa.
Osaatteko kertoa, että pitääkö lähteä ambulanssilla sairaalaan, kun vauva on pt ja viikkoja näin vähän? Ja saako sen jälkeen enää liikkua vai pitääkö mennä makuulleen tms?
Ihan ihmeellisiä asioita mullakin liikkuu päässä :confused:

(muoks. osoitin tämän sen vuoksi sinulle Discovery, kun sinulla samanlaisia ajatuksia vissiin, kuin minulla vesien menon suhteen)


Bubbeli 34+6
 
Viimeksi muokattu:
Pakko tuota limeeen Kela juttua kommentoida kun heti tuo väännettiin Kelan syyksi :)
Hänhän itse sanoi mokanneensa sen hakemisen ajallaan. Selkeästi ohjeissa lukee, että "hae tukea viimeistään 2 kuukautta ennen laskettua synnytysaikaa". Joten jos ja kun raskaus ja LA on ollut ajoissa tiedossa niin onhan Kelalla täysi oikeus hylätä päätös jos ei ole toimittu niinkuin pitää. Senhän takia kun raskaus on kestänyt sen 154 vuorokautta saa neuvolasta todistuksen jolla niitä etuuksia haetaan. Se että raskaus tulee yllätyksenä vasta kun vauva syntyy on ihan eri asia ja tottakai silloin avustukset ja etuudet hoidetaan jälkikäteen.

Toivottavasti kaikki kuitenkin menee limeee sinun kannalta parhainpäin ja saat sinulle kuuluvat etuudet ja avustukset.

Ja mukavaa loppuodotusta kaikille teille lokakuisille, kohtahan teilläkin viimeisiä viikkoja viedään!

-eeva- ja pikkutyyppi 39+3 syyskuisista
 
Viime perhevalmennuksessa oli puhetta tuosta vesien menosta, jos vauva ei oo laskeutunut tai on perätilassa ym. Mä ymmärsin, et esim. mun tilanteessa, kun vauva on perätilassa, eikä oo laskeutunut ja asettunut tivakasti, lapsiveden mennessä on riskinä napanuoran luiskahtaminen ulos. Eli perhevalmennuksessa sanottiin, et tuollasessa tilanteessa pitäs mennä makuulle ja tilata ambulanssi makuukuljetusta varten. Mäkin oon jo miettinyt, et jos huomenna vedet menee kesken ajomatkan (Lähden yksin ajelemaan 130km matkaa edestakaisin käymään graduseminaarissa.), pitää vaan pysäyttää auto tien varteen, mennä takapenkille makuulle ja tilata ambulanssi. :) Aikamoista... Toivottavasti oon miettiny tän valmiiksi turhaan! :D

Tatara ja tirriäinen 37+4
 
Tavaroista Pinnasänky oottaa varastossa, turvakaukaloakaan ei olla ostettu, eikä sitteristäkään oo mistään hajua missä se majailee :D Vauvan vaatekaappi on täysin sekaisin, mutta pitkälti sentään pestyjä vaatteita :D Ei oo sairaalakassia ees mietitty, tutit ja pullot puuttuu. Vaippojakaan ei oo ku kestoja, joita ei oo tarkotus heti edes ottaa käyttöön :whistle: Jopa esikoisen hoitosuunnitelma kaipaa vielä hiomista. Papalle pitäs kirjottaa joku lista tytön rutiineista, ruuista yms. Ja miettiä miten hitossaa saan mein kämpän avaimen sille. Siis jos synnyttämään lähettäs ennen käynnistystä. Niin ja sekin vielä että tyttö todennäköisesti vierastaa Pappaa hiukan, kun ovat viimeeksi nähneet tytön synttäreillä kesäkuussa.. Niin ja pappa siis asuu 300km päässä :D Onneksi jos lähtö tulee aikaisemmin, tytön kummi voi ottaa likan väliaikais hoitoon, hakee päiväkodista ja menevät sitten kummin luo odottelemaan papan saapumista. Huoh kun tunnen itseni lapseni hylkääjäksi :/ Toivottavasti ei tarvii sairaalassa olla kovin kauaa.

Flunssa on iskeny tännekkin, kurkku on pirun kipeä ja yskittää. Mitäs yskänlääkettä sitä vois raskaana ottaa?

Nyt piti kyllä kommentoida paljon muitakin juttuja, mutten muista mitä :D

Menhit ja Mr. Hyde 36+4

ps. miulla ois ollu tänään puhelinaika lääkärille, mutta minähän nukkua posotin ko. ajan ohi ---_-
 
Onko muita, jotka ovat epätavallisen väsyneitä? Vaikka nukun yöllä sen noin 8 tuntia, on pakko ottaa lisäksi muutaman tunnin päiväunet ja muutenkin tekee mieli lepäillä paljon.

Perjantaina on sitten aika äitipolille, jossa selviää, missä asennossa vauva on. Toivon kovasti terkan olleen oikeassa siinä, että olisi kääntynyt raivotarjontaan. Tosiaan aika paljon perätilavauvoja tuntuu meissä lokakuisissa olevan, koska eikös se prosenttiluku yleisesti ole alle 10%?

Cleopatra 36+1
 
Vauvatarvikkeista yms niin en kyllä vieläkään ole aloittanut sängyn rakentamista jne. Kaikki kyllä löytyy kotoa, paitsi turvakaukalo joten kunhan tässä saan inspiraatiota niin eiköhän ala tapahtumaan :LOL:

Synnytystapa-arvio oli ihan asiallinen tapahtuma. Nuori naislääkäri oli kyllä hieman " koppava " mutta samalla aaltopituudella kuiteski, loppujenlopuksi. Hän puhui kovasti alatiesynnytyksen eduista, ja toki olen hänen kanssa samaa mieltä. Löydettiin lopuksi ratkaisu johon kaikki olivat tyytyväisiä. Eli laskettuun päivään odotellaan jos lähtis synnytys itsestään käyntiin ja ellei lähde niin sitten sektio. Sain jo ajankin =) Käynnistykseen kun en missään tapauksessa suostu, ja onneksi ei tarvitse.

Eli toivottavasti lähtis itsestään käyntiin !!!!! Ihan vaikka tänään..hehe

P 37+1
 
Mä oon ollu koko raskauden aiva väsyny.. Välillä en kyllä saa yöllä nukutuks, mut yleensä iha ok. Päikkäreitä on pakko välillä ottaa pojan kanssa ku pysy silmät auki, aina ei vaa raaskis, ku se on se aika päivästä ku saa rauhassa olla esim koneella :D

Meillon pinnasänky ollu pari vuotta kasattuna, ja vaikkei esikoine siinä oo juuri ollenkaa nukkunu ni nyt se on muute tosi kätevä tossa iha sängyn vieressä ku yöllä pitää käännellä kylkee miljoona kertaa ni siitä saa käsillä otettuu tukee ja vedettyy :D Jotain hyötyä siis siitäkin :p

MissHappy rv 36+2
 
Mulla tuli yhtäkkiä mieleen et pitää varmaan huomena soittaa ä-polille ja kysyä et miten sit toimitaan, jos vauva kääntyykin raivotarjontaan nyt ennen sitä sektioaikaa. Ja tarkistaako ne sen sit ennen leikkausta... Kaikkea sitä alkaakin miettimään :confused:

Nipsuliina ja Sindi (edelleen 37+2)
 
avee minä olen firmani kanssa "naimisissa" Kelan kanssa suorakorvausasioissa ja tunnen paremmin kuin hyvin heidän toimintatapansa yli 10 vuoden ajalta. Kun HE tekevät virheen, ollaan asiasta hyvin vaitonaisia. Taas kun joku muu mokaa tulee kaikenlaisi hylkäämispäätöksiä ja meille sakkomaksuja... ja vit...moista saivartelua välillä, niin että meinaa mennä hermot (niin kuin nytkin).

Pillerinpyörittäjä Discovery
 
kirjoitin kauhean pitkän messun ja ne sitten katos kaikki...no lyhennettynä reilusti:

yöt alkaa olla hankalia kun poskionteloissa on valtava paine ja nenä vuotaa, päätä särkee ja vessassa saa ravata alvariinsa...

liekkö muita uusiperheellisiä paikalla? kun täällä meinaa mennä miehen äidin kanssa hermo ihan oikeasti....tarina opn pitkä, selittelinki hieman jotain mistä moinen (yleensä hyvin tullaan juttuun) mutta se katosi, toisaalta säästyitte siltä...(lupailee biologiselle lapsen lapselleen vaikka mitä esim. nyt että vie kaikki 3 uimaan, lauantaina ja mie oisin lähteny mukaan ettei anopin yksin tartte kolmen kanssa mennä..nyt muuttikin niin että meneekin lapsen lapsensa kanssa huomenna kahden ja kun mie en enää itsekkään rv 36 tosiaan 60km päähän kolmen kanssa lähe niin ehdotin et käytän sit noi 2 omaani illalla jos anoppi käyttää yhden kerran aamulla...siitäkös anoppi repes....muka suosin omiani...ja huokaus) miehen kanssa tosiaan ollaan molemmat tasapuolisia ja mahdollistetaan samat asiat (varsinkin jos luvataan) kaikille...tyttö 2 viikkoa äidillään ja 2 isällään ja sen 2 viikkoa anoppi halauaa omia lapsen itselleen kokonaan...ravaa meillä ja itkee lapselle että "kohta mummo ei sinua enää nää kun eskariin meet jne jne" ymmärrän mie surun MUTTA hieman menee aikuiselta yli nuo reaktiot....tytön isän ja äidin välillä 550km niin pakosti eskari vuonna vähenee nuo käynnit..anoppi purkaa hysteriansa asian suhteen lapseen, lupailee vaikka mitä, jättää muut huomiotta jne jne...huokaus...liekkö mullakin tunteet liian pinnassa??? no nyt sitten kipeänä vien huomenna omani uimaan ja anoppi oman aarteensa...lapset ihmettelee miksei la voitu mennä yhdessä...ja niin ihmettelen minäkin... kuinkahan mahtaa suhtautua ko. anoppi miun ja miehen yhteiseen lapseen? kun on jo ääneen pohtinu ettei kukaan voi olla yhtä rakas ja tärkeä kun tämä eka lapsen lapsi ja ettei enää jaksa hoitaakkaan muita jne jne...sanoi että omista lapsistaankaan ei niin paljoa aikanaan välittänyt....minusta koko homma menee yli..paras oli viikonloppu kun meidän kaikki 3 lasta heräs klo 8 katsomaan lasten ohjelmia ja anoppi oli etsiny vara avaimen ja tuli kun kotiinsa "ettei lapsilla ole tylsää" kun mie nukun...että huh, osaappa siinä enää torkkua kun yks huseeraa taloudessa..ja nää asiat tapahtuu aina sen 2 viikkoa kun lapsi meillä, sen toisen 2 viikon aikana ei näy ei kuulu...(asuu muuten 500m päässä...) että näin...

tuli sitten purkauduttua teille..anteeksi. kommentteja kaipaisin...käynkö mie liian herkillä? miten muilla anoppisuhde jaksaa ???

muutenkin vesien meno on alkanu mietityttää..ettei ainakaan kaupassa tms..siksi eilen kävinkin hoitelemassa talvivaateostokset jne pois päiväjärjestyksestä...vauvan vaatteet pesin tänään ja ostelin sairaalakassiin kamista..=) sinne löysi tiensä ainakin

- hammasharja ja tahna
- trippi mehua ja
- purukumia
- liivinsuojat ja imetysliivit
- toilettivehkeet
- suklaapatukat x 2
- miehelle energiajuoma (tykkää juoda ja jos sattus oleen yö jne että kahvilat kiinni)
- huulirasva

mitäs muut sinne on pakanneet???? oonkohan mie liian ajoissa *nauraa* rv 35+2 menossa...vaikka, eihän sitä koskaan tiedä ;)

nyt iltahommille ja nenää (taas) niistämään ...Neila
 
avee minä olen firmani kanssa "naimisissa" Kelan kanssa suorakorvausasioissa ja tunnen paremmin kuin hyvin heidän toimintatapansa yli 10 vuoden ajalta. Kun HE tekevät virheen, ollaan asiasta hyvin vaitonaisia. Taas kun joku muu mokaa tulee kaikenlaisi hylkäämispäätöksiä ja meille sakkomaksuja... ja vit...moista saivartelua välillä, niin että meinaa mennä hermot (niin kuin nytkin).

Pillerinpyörittäjä Discovery

Tiedän, että kyseisen laitoksen kanssa asiointi ei aina toimi mutkattomasti. Ei tosiaan ole helpoin taho tehdä yhteistyötä kun välillä ei mikään toimi ja kukaan ei tiedä mistään mitään ja homma ei vain toimi.
Mutta tuo viestini pointini olikin, se että limeee itse totesi laittaneensa hakemuksen myöhässä, joten siihen vain kommentoin että eihän se silloin Kelan moka/vika ole.

Ei ollut tarkoitus kenenkään hermoja kiristää ja toivottavasti tuo firma joka on seuraavat kuukaudet meidän jokaisen "palkanmaksaja" on kaikille suopea ja maksaa sen mikä jokaiselle kuuluu. Ja tietenkin että jatkossakin yhteistyö olisi mutkatonta.
 
Hihhei! POKS 35+0 ja äitiysloma alkoi tänään!!!

Hulluna ollu tekemistä koko päivän, ja lisää piisaa tuleville! Tyttö on vielä päiväkodissa kokopäiväseä kuun loppuun, joten saanen jotain vauvavalmisteluja aikaiseksi. Siitä eteenpäin jatkaa 10 pvää kuussa.

Tuntuu ihanalta, kun ei tarvi herätyskelloa miettiä vähään aikaan... Toisaalta se "automaattinen herätyskello odottaa muutaman viikon päässä :LOL: !
 
Minulla oli tytöllä napanuora kaksi kertaa kaulan ympärillä. Alkoivat sydänäänet heiketä. Jos ei ole laskeutunut, voiko sillä olla yhteyttä asiaan. Jos minulla nyt menis vedet, kun vauva ei ole yhtään kiinnittynyt, niin piipa-auton kyllä tilaisin. Tyttö onneksi syntyi nopeasti. Yritin vähän vaikerrella, niin kätilö vaan totesi, että ei sinulla tässä mitään hätää ole vaan lapsella. On synnyttävä ja pian.

Tuosta Kela-asiasta vielä. Kun he meiltäkin pyytävät jostain vastinetta, on todella tiukka aikataulu, niin hyvä keino on laittaa asia vireille pyydettyyn päivämäärään mennessä. Aina sitä saa sen jälkeen täydentää.

Minä olen ollut nyt normaalia väsyneempi. Olen kyllä valvonut joka yö rv 29 lähtien. Mutta välillä oli jakso, jolloin ei niin väsyttänyt. Nyt tuntuu, että välillä vain nukkuis. Parin viikon yöunet, kiitos ja synnyttämään. Onneksi verenpaine ok. Tuo turvotus kai kuuluu jo oleellisena minulle näillä viikoilla. Minulla on normaalistikin helposti jaloissa turvotusta, jos seison pitkään tai oleskelen kuumassa. Ennen toisen pojan syntymää ostin uudet talvikengät. Kun lähdin sairaalasta, niin kengät hölskyivät pohkeista. Harmitti köyhää opiskelijaa turha rahanmeno liian suuriin kenkiin.
 
aavee vielä tuohon Kelan toimimiseen "palkanmaksajanani" seuraavien kuukausien ajan. Yrittäjällä päivärahan maksuperusteena on yleensä aika korkeakin itse maksama yrittäjäeläkemaksu. Siis noin 21,5 % arvioidusta työtulosta eli kyllä tässä päivärahan muodossa saa takaisin pienen osan siitä, mitä on tuota eläkekassamaksua maksanut. Täsmennyksenä vain tuohon nöyryysajatteluun ainakin omalla kohdallani...
 
Mä oon väsyny, ollu jo pitkään :wave:
Tuntuu etten jaksa mitään enkä kyllä oikeasti jaksakaan. Kotityöt on hoitamatta, tää huusholli on aina kun myrskyn jäljiltä...Mä oon normnaalistikin aika väsyny tapaus, tää raskaus varmaan triplaa mun väsyn |O
Just tänään puhuttiin neuvolassakin siitä. Tosin mulla tää kokonaistilannekin väsyttää: hoidan yksin kaksi pientä lasta, mies käy päivät päivätyössä ja illat rakentaa. Ei vapaapäiviä, ei apuja, ei vapaa-aikaa. Siihen päälle raskaus ja nuo kuopuksen aamuherätykset joka aamu klo 5-6 |O
Tulee aina päikkärit tarpeeseen.

Neuvolassa ei muuten ihmeitä.
Hb oli 106, eli rautakuurille.
Muuten kaikki oli ok.

Alan odottelemaan jos tuo mies tulisi tänään ajoissa kotiin, ehtisi nähdä sitäkin. Ainakin lupaili äsken, että tulee kohta...Ja tää on aikasin sille klo 22 :headwall:


Zeena 37+3
 
Böö!

Ihan ihmeellisiä mäkin mietin, kun esikoinen syntyi 41+3. Ei tässä mikään kiire ole, mutta kai ne pelot pyörii pikkasen kaikilla mielessä?
Olihan mulla jotain jääny esikoisen valmennuksesta mieleen :)
Eli piipaa-autoa vaan, jos jotain kummallista nyt sattuisi, eli vedet menisi.

Väsymys on tullut myös tänne uudestaan. Nukun kepeästi 10-13h eikä tunnu vielä silloinkaan missään :D

Bubbeli 34+6
 
nipsuliina83, mulle ainakin KYS:stä sanoivat, että ultraavat ennen leikkausta ja tarkistavat, onko vauva edelleen perätilassa. Sit jos on kääntynyt raivotarjontaan, peruttais sektio ja odoteltas, et alakautta synnytys käynnistys itsestään.

Mun tapauksessa tosin tuo alakautta synnytys jäi vielä vähän avoimeks. Mulla kun todettiin lantio osin ahtaaksi. Varmaan tekisivät vauvalle kokoarvion sillon ja miettisivät mahtusko se tulemaan alakautta edes raivotarjonassa. Lääkäri mietti sitäkin, et jos vauva sattuis kääntymään raivotarjontaan, sillon voitais käynnistää synnytys vähän aikasemmin, jotta vauva mahtuis syntymään alakautta, eikä ennättäis kasvaa liian isoksi. Mut nuo kaikki on mun kohdalla vaan eri vaihtoehtojen mietintää... :)

Tatara ja tirriäinen 37+4
 
Viimeksi muokattu:
Oma mokanihan se on tietysti, mutta tyhmänä odotin niitä viimeisiä palkkatietoja puolelta vuodelta. Kaikkia ei ole vieläkään tullut joten onneksi kuitenkin vein hakemuksen vaikka en niitä saanutkaan.
Mutta on se helvatan hienoa jos en saa sitten mistään rahaa. Lisätään että minulla ei ole siis miestä joka elättäisi.. Joten siksi vähän stressaa :( Tosiaan olen heille jo tilanteen kirjallisesti selittänyt ja nyt odottelen vain niitä palkkatietoja työpaikalta jotta saan ne toimitettua heille ja asian selvitykseen!
 
Neila::hug:
Kirjoitin itse vastaavasta tilanteesta joku aika sitten tänne. Sekä anopin että mieheni mummon rakkaus esikoistamme kohtaan menee "hieman" yli. Tiivistettynä: me vanhempina kasvatamme poikaa aivan väärällä tavalla kuin pitäisi, koska asetamme hänelle tiettyjä rajoja. Emme ruoki häntä tarpeeksi monipuolisesti jne jne... En jaksa kirjoittaa kaikkea edes uudestaan tänne, lista on pitkä. Kärsivällisyys on ollut jo pitkään koetuksella ja nyt kun pinna katkesi niin johan on sukulaistenkin ääni muuttunut kellossa!! :headwall:
Ymmärrän täysin että normaali olosuhteissa sitä ehkä jaksaisi paremmin niellä asiat, mutta nyt loppumetreillä raskaana kun mielessä pyörii paljon muutakin, väsymys vaivaa, jne. ei jaksaisi mitään ylimääräistä vit***lua keneltäkään!!

laralle
tsemppiä myös täältä!! Innolla odottelen uutisia sieltä suunnalta!!

Nyt nukkumaan..

Hoikkalori ja rusina 37+4
 
Minulla on varmaan jotenkin ajastettu tuo käsisärky. Kävin vessassa n. klo 3 ja ei kipuja, mutta nyt taas kuin tulessa.

Lara käynnistyksessä. Lunttasin syyskuisista. Siis ollut iltapäivällä vielä. Liekö nyt jo saanut.

Menhit ainakin Resilar-yskänlääkettä voit ottaa raskaana ollessa. Ei ihan tehotontakaan. Ollut aiemmin reseptilläkin.

Vauva ei liiku. Nukkuuko vai onko jotain vialla ? Pitäisikö kaivaa doppler-laite.

Discovery 36+4
 
Nonni, olen pystyny nukkumaan kunnolla vaan toisella kyljellä ja nyt näyttää siltä että sen puolen lonkka on alkanut "särkykauden". Jei! Tää tarkottaa sitä että unettomia öitä tulossa loppuajalle :headwall:. No, voidaan tehtä tänne yökukkujien kirjottelu-seura sitten jatkossa |O
 
Tavaroista: eilen haettiin vaunut kotiin :heart: Ne on niin ihanat. Suklaanruskeat Gesslein Swingit 09. Eli meillä on nyt kotona vaunut ja turvakaukalo ja amme. Hoitoalusta on tulossa postissa, vaavi-sänky on varastossa ja pinnasänky tulee kuun vaihteessa (kaverilta), mutta sillä ei ole niin kiire kun ekaksi tulee toi vaavi-sänky kuitenkin. Pikkujuttuja, kuten lisäharsoja ja keittosuolatippoja ym pitää käydä ostelemassa vielä. Ja kestovaippoja.

Mä olen kans tosi väsynyt. Mulla on hb ollu jo pitkään tosi matalalla (105-108) niin se vaikuttaa ja nyt muutenkin alkaa olemaan tosi rättipoikkiväsy koko ajan. Työpäivän jälkeen ei kyllä mitään jaksa. Tänään pitää jaksaa kahvitella vieraita ja vielä leipoa sen jälkeen, sillä huomenna on vika työpäivä! Äippäloma alkaa virallisesti maanantaina, vai sunnuntainako se on? No joka tapauksessa niin että ma on jo ä-lomapäivä.

Lara-- on varmaan jo aika tositoimissa, ellei ole jo saanut vauvaa :) (Täältä puuttuu sellanen "jee" hymiö...)

Neila: kuulostaa kyllä oudolta toiminnalta. Ei ole mummolta normaalia käytöstä ripustautua lapsenlapseen noin.

Anoppisuhde. Noh, meillä on hyvät mutta etäiset välit. En koe ko ihmistä itselleni läheiseksi, ja välillä anopin höösäys ärsyttää. Haluaisin pitää miehen sukulaisista, mutta monet heistä vaan on niin rasittavia... En jaksa. Miehen mummo mm. alkoi mulle juttelemaan epparin leikkaamisesta, yööök. Siis tiedän että eppari saatetaan hyvinkin leikata, mutta tää ei kuulu keskustelunaiheisiin joita haluan käydä läpi miehen mummon kanssa.

En ole sairaalakassia vielä pakannut. Ajattelin pakata lukemista, pillimehuja, naposteltavaa, ja omat sukat (inhoan liian isoja sukkia, ja ne sairaalan sukat on sellaset lörpät), sekä ehkä oman paidan sekä tietysti henk.koht. hyg. tarvikkeita. Sairaalaan vissiin tarvii sisäkengät molemmille, niin sanoin miehelle et jos löytys vielä sellasia feikkicrocseja jostain...
 
Limeee Eikö teillä työnantaja/palkanlaskenta toimita kelalle noita palkkatietoja? Itse yritin kans hakee viimesten 6kk tuloilla, kun ovat nousseet sitten vuoden 2008, ja viimenen palkkakuitti mikä kuulu tohon 6kk oli syyskuun, mutta hain jo tukija heinäkuussa. Meillä kelan paperit täytetään osin itse, lähetetään sitten palkanlaskentaan, jossa ne lisäävät omat tietonsa, esim. minkä aikaa äitiyslomakestää ja minkä aikaa työnanataja maksaa äityiskorvausta. Mulla vanhempainrahan päätös kesti, ja kyselin syytä kelalta, he sanoivat että odottavat työnantajalta palkkakuitteja. Tietääkseni jos hakee viimesten 6kk tuloilla, ja kai muutenkin, työnantajan/palkanlaskennan tulee toimittaa vielä joku lappu kelalle, ilmeisesti koskien sitä jos työnanatja maksaa äitiysrahoja jonkin aikaa. Tulipas kauheen epäselvä sepostus:whistle: pointti oli siis se, että harmi ettet tiennyt että hakemuksen voi jättää ja toimittaa ne palkkakuitit vasta myöhemmin! Toivotaan kuitenkin että kela antas armon käydä oikeudessa, ja hyväksyisi sinun kirjallisen selvityspyynnön! Mä olin ainakin näin ensikertalaisena ihan huuli pyörällä noitten papereiden kanssa!

Mitnhän Laralle on käynyt? Jokohan sillä on pikkunen sylissä?

Menhit mulle yks lääkäri sano ettei raskausaikana sais ottaa yskänlääkkeitä ollenkaan, ja koska en ollut varma olinko raskaana vai en, niin määräs panacod poreita, tosin ihan utrhia, eivät auttaneet ollenkaan. Tuolloin en ollutkaan raskaana, joten asian selvittyä sain yskänlääkereseptin, jolla yskä sitten lähti:) mut jos oisin ollut raskaana, ei ois suostunut mitään määrääämään. Tosta Resilarista, jonka Discovery mainitsi, en itse tiedä, kun tuolloin toi lääkäri väitti ettei mitään saa käyttää, en sit tiedä muistiko väärin.

Mistä muuten ootte ostaneet imetysliivit? Ja miten sen koon osaa arvioida?

Mukavaa syyspäivää kaikille!

danuli + toppis 35+6
 

Yhteistyössä