~LOKAKUUN lapset **2010** syyskuussa <3~ 3 vauvaa syntynyt!

Täällä ollaan kotona yötä "lomalla". Takana epäonnistunut ballonkin asetus. Huh huh ! Ei normaalisti satu, mutta kun yritettiin väkisin tunkea spekulan avulla kolme kertaa kahden lääkärin voimalla, niin ei mitään hauskaa puuhaa. Yllätyksenä tuli, että kohdunkaula lähes hävinnyt ja kohdunsuu auki yhdelle sormelle. Ballonkille kuitenkin liian vähän. Jokin kireä kohta jumitti. No huomenaamulla aloitetaan kuitenkin Cytotecillä käynnistys. Vauvan painoarvio 3,5-3,6 kg. Oli kasvanut 3 viikossa lähes kilon. Oiskohan jossain vaiheessa mitattu pieleen. Paineet olivat aikamoiset eli 168/96. Pissa kuitenkin ok.

Täytyy yrittää ajoissa nukkumaan, että jaksaa huomenna (tai ylihuomenna) punnertaa.

Tsemppiä teille kaikiklle ja kiitokset tuesta !

Discovery 38+3
 
Heippa! Vieläkö mahtuu mukaan?

Olen lukenut kirjoituksianne jo kauan, ja nyt haluaisin itsekin mukaan joukkoonne. Olen kirjoitellut tuolla marraskuisten puolella. Esikoista odotellaan ja synnärinä on Tays. Laskettuaika on 23.10. Mulla ikää on 20v.

Raskaus on sujunut hyvin, kaikkea tyypillisiä raskausvaivoja kyllä löytyy. Ainut ongelma mulla on ollut iso sf-mitta (kulkenut 2-4cm yläkäyrän yläpuolella). Eilen kokoarviossa selvisikin, että meille on tulossa iso vauva. Painoarvio oli siis 3810g, laskettuunaikaan siis n. 4600g. Kahden viikon päästä onkin kontrolliaika, jonka jälkeen ehkä (toivottavasti) käynnistellään. Pelko on melko kova ison vauvan synnyttämisen ja käynnistyksen suhteen, mutta samalla olen myös innoissani asiasta. Kahden viikon päästä voin saada nyytin jo syliin:heart:

Nallu ja Hattivatti 36+4
 
Tervetuloa Nallu! Ja onnittelut vauvan saaneille! :) Mua alkaa ihan tosissaan masentaa täällä kotona istuminen.. Oon nyt toukokuusta asti ollut "kesälomalla". Valmistuin siis toukokuussa ja ajattelin kerrankin pitää kunnon kesäloman ennen vauvan tuloa, mutta nyt alkaa ihan tosissaan hajottamaan.. Kaverit on muuttaneet pois eri kaupunkeihin ja yksi hyvä kaverikin asuu n.tunnin ajomatkan päässä. Joka päivä samat rutiinit; herään kahdentoista - kahden aikaan päivällä, syön jotain, käyn suihkussa, istun koneella, siivoan kämpän, pesen pyykkiä yms. Sitten mies tulee töistä ja vihdoin on tekemistä hetken. En vaan jaksa enää lenkilläkään käydä tuntuu että voisin nukkua koko ajan. Yöt menee aikalailla valvoessa koska närästää tai on vessahätä tai jano. Hohhoijjaa...

Ankkamuki 38+0
 
Sofiia Mä en myöskään saanut painoarviota ennenkuin vasta kun kävin käyrillä polilla yks yö. Neuvolalääkäri arvioi vaan että pieni on, mutta ei mitään tarkempaa. Synnytystavastakaan ei sen kummemmin arvioinut, sanoi vaan että lantio on hyvä ja hyvin pitäis mahtua tulemaan.

Olin tänään taas käyrillä polilla kun vauva ei ole tänään juuri ollenkaan liikkunut. Käyriltä tosin selvisi että liikkuu oikein paljon, mä en vain sitä tunne :D Kohdunkaula oli kadonnut kokonaan ja kohdunsuu auki kahdelle sormelle, kuulemma oikein kypsä. Sanoivat että olen sinnikäs kun kerroin että olin sunnuntain ollut kotona vaikka 10 tuntia oli kärvistellyt pieninkin välein :D En tosiaan turhaan halua sairaalaan lähteä. Saa nähdä koska sitten tulee se lähtö, kysyin että no tuleeko pian kun kohdunsuu kerran auki noinkin paljon.. Sanoivat että voi silti mennä jopa 2 viikon päähän että ei sitä tiedä. Saa nähdä siis.. Suppareita on ollut tänään ja tosi kivuliaita mutta ei mitenkään säännöllisesti.
 
Moi!

Ihan mama-L:lle ilmoittelen että ton R u u s u t a r h a n voi poistaa :)
On mun vanha nikki ja raskaus meni kesken. Tässä salapoliisin työtä tehdessäni kun etsin tuttavaa huomasin olevani vielä listoilla :saint:
Ei kanneta harmia kuitenkaan. Seuraavasta kierrosta tärppäsi uudestaan ja marraskuinen mussu siis tulossa :heart:
 
Heips!

Muutama kommentti aiempiin kyselyihin.

Kun synnytin esikoisen, ei sairaalassa kertaakaan puhuttu mistään syöttöväleistä, vaan ohjattiin aktiivisesti lapsentahtiseen imetykseen ja vierihoitoon. Näistä molemmista olen todella kiitollinen henkilökunnalle, sillä tyttö "oppi" nopeasti oikean imutekniikan ja kasvoi hyvin. Eri asia noiden syöttövälien kanssa tietysti, mikäli on jotain paino-ongelmaa tms. Meillä siis oli normaalipainoinen ja yliaikainen tapaus. Vain yhtenä yönä, kun olin synnytyksen jäljiltä aika "rikki" ja kaipasin unta, ottivat tytön hoitoon kansliaan ja olivat antaneet tilkan korviketta. Normaalisti olisin vetänyt siitä varmaan herneen nenään, mutta näin jälkikäteen se oli aivan oikea ratkaisu siinä tilanteessa.

Tuttia ei K-PKS:ssä myöskään jaeta, jaetaankohan ylipäätään missään? Meillä tutti ostettiin, mutta pysyi paketissaan ja annettiin eteenpäin tarpeettomana turhakkeena :p

Täällä masu heiluu ja päiviä senkun kertyy. Voi kun toivon, että tämä synnytys käynnistyisi itsestään ja ajallaan...pitää koittaa joka päivä liikkua ja touhuta =)

Jolian 37+1
 
Discoverylle tsemppiä koitokseen!

Itsellä oli tänään taas neuvola, mulla oli 2 kertaa tällä viikolla. Kaikki ok. Vatsa on iso, sf-mitta kasvaa nyt yläkäyrällä mikä hivenen huolestuttaa. Jos menee yliaikaiseksi niin on kyllä 4 kg tai yli tulossa. Vatsa on tosiaan minun kokoiselleni iso ja vauva on ylhäällä. Eilenkin nousi oksennus monta kertaa suuhun kun painaa niin tuohon ylös.
Seuraava aika on ensi viikon keskiviikkona, silloin on viikkoja 40+3. Se on lääkäriaika, tehdään uutta painoarviota. Eli vauva ei saisi yli sen 4 kg:n mennä. Toivotaan, että synnyttäisin ennen sitä!
Ja sain kyllä ohjeeksi mennä suoraan svo:lle jos olo alkaa tuntua sille. Yöt on tosi huonoja, se tässä varmaan eniten rassaa. Ja se, että oon kipee lonkista ja selästä.
Ja supisteluja, niitähän ei ole enää juuri yhtään :vampire:

Taidan oikaista sohvalle vähäksi aikaa ja nauttia hiljaisuudesta. Lapset on päiväkodissa ja nyt aion vaan levätä nauttia olosta. Tein äsken ihanaa broilerpasta-salaattia, söin patonkia ja join colaa kun teki NIIN kamalasti mieli...Ja oli hyvää. Kohta vois ottaa jotain jälkkäriä :p
Nyt pitää syödä. Jotain rajaa tälle syömiselle on pakko asettaa synnytyksen jälkeen, että mahtuis taas joskus omat vaatteet päälle :whistle:


Zeena 39+4
 
Pikaisesti vaan..
Taysissa käyty ja vauveli on nyt kääntynyt oikein päin, toivottavasti pysyiskin. Painoarvio oli 3500g. Lääkäri sano että aika varmasti menee reilusti yli lasketun jos nyt ei vedet mene. Vajaa kolme viikkoo olis sitten odottelua enintään. Kohdunkaulaa tosi paljon jäljellä kuinka paljon sitten onkaan ja suu tiukasti kiinni eikä muutenkaan mitään merkkejä että vois tulla.

Multatassu 39+3
 
Tervetuloa nallu! :wave:

Ja onnittelut Kahlemestarille! Sielläkin loppu häämöttää :)

Neuvolakuulumiset:
Rv 39+4
Paino +300g/vko
Turvotus -
RR 100/66
Prot +
Hb 106 ( viikko sit 105 ) :stick:
SF 34 ( sama ku viimeksi )
tarjonta rt
Syke +132
Liikkeet ++

Eli kaikki ok.Sais tietysti jo syntyä.Olo on kyllä hyvä,ei supistele kipeesti.Siivonnut oon päivästä toiseen ja ystäviä on käynyt kylässä :) Saunottukin on,yhtä ässää vaan ei "saa" kun mies pihtaa |O:LOL:
Kerpele.

Ei muutakuin kaikille tsempit loppurutistukseen!! :wave:

MUKSU 39+4
 
Tsemppiä Discovery! Toivottavasti olet päässyt tositoimiin siellä jo!
Moni muukin on varmaan toiminnassa, kun palstalla on niin hiljaista.

Nyt on äitipolilta sekä magneettikuvauksista kotiuduttu.

Olipas muuten kamala kokemus toi magneettikuvaus, vaikka kesti vain 10min! Olen joskus ollut kuvauttamassa päätäni ja maannut siellä tunnin kokonaan putkessa. Nyt ahdisti silti todella eikä pää edes ollut siellä sisällä! Raskaus..?
Lantioni on sopusuhtainen perätilan alatiesynnytykselle. Raskausdiabeteksen sekä edellisen vauvan makrosomian vuoksi minulla on viikko armonaikaa. Jäämme viikoksi odottelemaan synnytyksen spontaania käynnistymistä. Ensi torstaihin mennessä vauvan pitäisi itsekseen siis syntyä, Jos ja kun näin ei tapahdu menen silloin polille (38+0) ja sovimme sektioajan. Sektio sijoittunee 38-39 viikkojen väliin.

Vaikka olen aiemmin "parkunut" etten halua sektiota (en halua vieläkään mielelläni), niin kyllä tämä on loppujen lopuksi helpotus. Nyt voin valmistautua henkisesti sektioon, mies pääsee sinne mukaan eikä meillä ole mikään kamala kiire sinne sektiosaliin etc.
Mielummin siis otan suunnitellun sektion kuin kiireellisen/hätäsektion.

Ja luonnollista käynnistymistä minulla ei jäädä pidempään tosiaan odottelemaan, koska tämä vauva kasvaa llähes samaa käyrää kuin esikoinen. Perätila ja 5kg vauva ei vissiin sovi kovin hyvin yhteen mm. synnytyskanavaan..

Eipä muuta,
Bubbeli 37+0
 
bubbeli, mietin kans samaa että onkohan palstalaisille alkanu tapahtumaan kun on niin kovin hiljaista. hienoa että sait asioita eteenpäin ja oletettavasti ihan hyvän mielen tuosta polikäynnistä :) sielläkin sitten max.pari viikkoa niin vauva on maailmassa =)

täällä ilmestyny ensimmäiset raskausarvet, aattelinkin jo eikö niitä tuu ollenkaan :D ei muuta tällä kertaa, odottelua odottelua

miraaz ja vaavi 37+1
 
hui!!!!! aika on mennyt sittenkin toooooooosi nopeaan vaikka viimeiset viikot onkin olleet pitkiä..nimittäin tajusin vasta että HUOMENNA alkaa MEIDÄN KUU elikkäs niin vaan lokakuu tuli...ja samaan sassiin alkaa varmaan vauva uutisiakin tulemaan enevemissä määrin...yöt on alkanu mennä ainakin osittain valvoen joten jospa vaikka keskustelupalstalla ois joku juttuseurana/valvomassa kanssa =). täällä supistelujen suhteen tää päivä ollu hiljaisin aikoihin, mutta onhan tässä aikaa....aikaisemmat raskaudet siis käynnistettyjä (synnytykset siis..) niin ei kokemusta miten sen kuuluisi muuten mennä....heh, kaipa se kipu sitten kertoo..matkaa synnärille meiltä kummiskin 100km...

lihoja jauhettu ja riistat kylmässä, nyt ois sitten taas siivousta, pyykkiä ja ruuan laittoa..ja uloskin ois kiva ehtiä jissain välissä....

jaksuja kaikille!

Neila rv 37+3
 
Mäki oon niin happy ku huomenna alkaa lokakuu, oon jo kääntäny seinäkalenteritki lokakuulle :D Koska se on varmuus et lokakuussa meille tulee vauva! Niin paljoo ei voi mennä yli ettei tulis :D Ja joku saa sit luvan huomenna poksahtaa lokakuun alkamisen kunniaks! Voisin mäki mielelläni, mut en kuitenkaa usko siihe, joten joku muu saa sen kunnian :) Aika paljoha noita vauvoja on jo tulluki ennen tätä varsinaista meiän kuuta..

Omat kuulumiset ei oo kummempia, kivuttomia supistuksia tulee välillä hyvinki paljon ja säännöllisesti, mutta ei ne nyt sen enempää varmaan aikaan saa. Mie siis oottelen seuraavaa äippäpoliaikaa, jos sillon selviäis, millo viimistää käynnistellää. Siihen on siis 1,5 vko. On sentäs neuvola siinä välissä, ja mun äidin 50-vee juhlat, jotain etappeja, että jaksaa ootella ja nauttia vielä tästä ajasta :)

MissHappy rv 38+3
 
heips

ja onnea vauvautuneille, ainakin idamarialle :flower:- oliko vielä muita? Discoverylle jaksamiset koitokseen, jospa pian kuullaan ilouutiset. Ja kiva kun bubbelille selvisi asiat sairaalareissulla.

Parin päivän palstailutauko takana, kun on yrittänyt pysyä liikkeessä - muuten nukahtaa sohvalle. Vaikka yöt menee hyvin, silti sohva vaivuttaa uneen jos siihen hetkeksikään asettuu pitkälleen.

Turvotusta mullekin tullut nyt loppumetreillä, toivottavasti ei tämän enempää! Tiistaina oli neuvola ja viikkoon oli paino noussut 1300g, mutta pissa puhdas ja verenpaineet ok. Pää ei ollut edelleenkään kiinnittynyt ja sen jälkeen on taas tosi ylhäällä viihtynyt tämä pikkuinen. Närästää kovin... Muutenkin maha tuntuu hirmu isolta ja pinkeältä - jos ei tästä pian poksahda niin varmaan kohta napa repeää. Joitakin kipeähköjä suppareita tullut, muttei mitään sellaista mikä viittaisi tulevaan koetukseen.

Olen käynyt lukemassa syyskuisten palstaa ja tuntui jossain vaiheessa, että hirmu monella menee yli, jotta paikkuu. Onneksi siellä pikkuhiljaa alkaa kaikki saada nyyttinsä kainaloon, tsemppiä vaan lopuille. On sitten vähän masentanut ajatus, että jos oikeasti meneekin yli... pahimmillaan vielä kolme viikkoa kärvisteltävää...Mut ei pitäisi murehtia etukäteen.

Imettää aion lapsentahtisesti, sikäli kun imetys onnistuu. Mulla on rinnat kasvanut aina hurjasti, mutta kovin vähän niistä on herunut:headwall: Kävin viikolla ostamassa yhdet imetysliivit arpapelillä, jospa ne jonkin aikaa edes istuisivat. Piti muuten ihan asioikseen lähteä Kuopion prismaan, kun näin sellaista unta, että siellä meni lapsivedet - pakkasin jopa laukun ja otin sen varuilta mukaan:LOL: ei ollu enneuni se! No, mies on taasen töissä tehnyt sellaista päivää, että hyvä vaan kun on vielä mahassa pysynyt - haluaa miehen messiin!

jeps, eikun jatkamaan jotain puuhaa, alkaa haukotuttaa...

sannri ja mussu 39+1
 
bubbeli mulla ihan sama homma niiden magneettikuvausten kanssa, se oli jotain ihan hirveetä! En oo siis koskaan ollut ennen, mutta en todellakaan olettanut sen tuntuvan musta tuolta... Eikä pää tosiaan edes ollut putkessa... Mutta tuli ihan kamala olo, meinasin saada jonkun paniikkikohtauksen, mikä ei tosiaankaan oo mun tyylistä. Oli tosi vaikee hengittää ja säpsähtelin. Sen takia piti sitten olla pidempään, että sai sen sarjan otettua uudestaan. YÄK!

Mutta kiva tosiaan, kun sullakin nyt alkanut asiat selviämään =)

Nytpä ei muuta.. Pitäis varmaan ikkunat pestä, kun niistä ei enää läpi näe auringon paistaessa... Noo, jos se anoppi huomenna tarjoutuis... ;)

Lintunen 37+0 POKS! :heart:
 
Ankkamuki : Mulla kanssa alkaa tämä kotona olo yksikseen riittämääm. Ollaan muutettu töiden vuoksi paikkakunnalle josta en tunne ketään muita kuin tietysti työkaverit. Nyt kun hektinen työ ja sen kanssa myös kaverit töistä jääneet tauolle, niin sen aukon tosiaan huomaa.. Päivät menevät kotosalla siivoillen ja puuhaillen. Onneksi saa kohta seuraa vauvasta ja sitten voi aloittaa kaikki kerhoilut ja puistoilut, joissa tutustuu muihin äiteihin.

Täällä tosi hiljaista synnytyksen suhteen, ei tietoakaan että olisi ennen laskettua aikaa tulossa. Käyn edelleen pitkiä lenkkejä koiran kanssa ilman suurempia ongelmia. Liitoskivut tulee edelleen kuin sähköiskut ja tietty jalat kipeytyy nopeammin, mutta supparit vielä lieviä ja tulee harvoin.

Onko joku kokenut että lenkkeily/sauna/seksi/ tietyt ruuat oikeasti olisivat synnytystä käynnistäneet aikaisemmissa raskauksissa?

Peruspirkko vaan 38 +3
 
Täällä ainakin ollaan vielä tiiviisti kasassa :wave:

Onnea kovasti vauvautuneille tätäkin kautta, osaa olenkin jo fb:n puolella onnitellut :flower:
Ja uusille pinoon liittyneille tervetuloa, vielä ehtii mukaan! :)

Jännitys tiivistyy, kun huomenna aloitetaan meidän kuu! Omasta olosta luulen, että tämä pikkuinen viihtyy masussa reippaasti yli la:n, joka olis sunnuntaina. Supistuksia ei ole havaittavissa, lenkillä supistaa välillä, mutta kivuttomasti. Yhtään kipeää supistusta en ole bongannut. Eilen ja tänään ollut hieman menkkaoireilua, sellaista jomotusta/särkyä selän alueella, mutta supistuksiksi en osaa niitä yhdistää. Viime yönäkin tuollaista vähän oli, huomasin vessareissun yhteydessä, mutta se oli niin lievää, että nukahdin kyllä heti uudestaan. Toivottavasti siis jotain edistystä tapahtumassa...
Huomenna olis neuvola. Viimeksi jo puhuttiin, että seuraava varataan sitten seuraavan viikon puoleen väliin ja sitten onkin vuorossa yliaik.kontrolli viikoilla 41+3. Toivottavasti ei tarvi sinne asti odotella :/

Heilo 39+4
 
Heippa pitkästä aikaa!!
Olen taustaillut palstalla, mutta koskaan ei ole ollut aikaa kirjoitella. Kesä meni työn ja 2,5 vuotiaan pojan kanssa kuin siivellä. Nyt on alkanut aika madella ja LA on ovella.
Raskaus on mennyt ihan hyvin. Yritin olla lihomatta tällä kertaa, mutta painoa tuli enemmän kuin ensimmäisestä. Kukaan ei vaan tahdo uskoa sitä. Parempi niin. :)
Pari hiiva tulehdusta oli kesähelteillä, mutta muuten on kaikki mennyt suht normaalisti. Vielä emme tiedä, kumpi sieltä on tulossa, mutta pojaksi veikkaavat. Hieman erilainen liikkuja tämä on kuin isoveljensä. Toivottavasti edes rauhallisempi tapaus.
Meillä poika on niin kova menemään, että illalla ei tarvitse paljon lampaita laskea. Uhmaikä on parhaimmillaan ja kaikkeen vastaus EIII.

Viime yönä veti jalka niin pahasti kramppiin, että on pohje vieläkin kipeä. Olen yrittänyt nyt rauhoittua synnytystä varten ja valmistautua. Jotenki tuntuu vaan, ettei vielä piiitkään aikaan pääse tosihommiin.

Viikkoja tänään siis 39+0 (POKS). Esikoinen syntyi 40+2 ja tavoitteena minulla on tietysti se 10.10.10 :)

Onnea nyyttinsä syliin jo saaneille ja tsemppiä muille loppuraskauteen. Tulen nyt olemaan täällä loppuun asti. Aikaa on nyt enemmän kun talvikin tekee tuloaan.

Haikara ja asukki 39+0
 
Kiitos teille kaikille tsempityksistä :)
Olen todella huojentunut, että sain jonkinlaisia vastauksia ja selviä suunnitelmia.
Sektioasiakin oli kaiken tämänpäiväisen jälkeen helpotus! Itkin sairaalan parkkipaikalla autossa puoli tuntia aivan hysteerisenä. En enää saanut edes henkeä ja olin varma, että joudun kohta palaamaan polille takaisin pyytämään apua..
Autossa itkiessäni en vielä tiennyt lantiokuvausten tuloksia enkä mitään muutakaan- itkin siis sitä, kun en tiennyt yhtään mitään. Minulle soitettiin siis iltapäivällä perään ja kerrottiin tulokset.
Nyt on helpompi hengittää ja tunnen pitkästä aikaa luottamusta sairaalaa kohtaan. Aiemmin olen vain tuntenut, että asioitani heitellään ja pallotellaan ja odotellaan. (Mitäköhän muuta tämä odotus on kuin odottamista ;) )


Lintunen

Koska sinulle tehtiinkään sektio?
Mulla meinasi myös iskeä siellä paniikkikohtaus. Jouduin hengittelemään syvään ja yritin koko ajan katsella "ulos" sieltä laitteesta.
Siirreltiinkö sinua kesken sisemmäs sinne laitteeseen?
Minua siirrettiin kahdesti ja sitten päätin, että seuraavalla kerralla painan sitä nappia ja pakenen paikalta!
Edes ulkokäännös ei ollut yhtä kamala kuin tuo magneettikuvaus!

Bubbeli 37+0
 
bubbeli Millainen tuo magneettikuvaus on? Ajattelin kun saatan itsekin joutua siihen vauvan ison koon vuoksi.. Joutuuko siinä makaamaan selällään?

Mulle on tullut ah niin ihana hiivatulehdus. Pitänee huomenna käydä apteekissa ostamassa lääkkeet.

Nallu ja Hattivatti 36+5
 
Nallu
Juu, pitää maata selällään. Toimenpide kestää sen noin 10min.
Minun ja Lintusen kokemusten jälkeen on turha yrittää rauhoitella sinua tuosta toimenpiteen helppoudesta. Itse tsemppasin itseäni hokemalla "tämä on kohta ohi ja jos nyt olen hiljaa liikkumatta, niin ei turhaan veny".
Laitteesta kuuluu inhottavaa hakkausta ja naputusta, siinä maataan kuulokkeet korvilla. Lävistyskorut, muut korut ja kaikki missä on metallia niin tulee riisua pois. Meillä puettiin ne sexyt sairaalavaatteet päälle kuvauksen ajaksi.
Siinä maataan kädet "pään päällä" suorana. Itse sain toiseen käteeni summerin, jos alkaa ahdistamaan tms. Hoitohenkilökuntaa huoneessa ei ole tutkimuksen ajan (vrt. röntgen). Tuo summeri on rutiinihomma, koska magneettiputkesta ei pääse pois ilman "apua", koska lavetti jolla maataan on sähkökäyttöinen.
 
Sektio on pe 15.10. (39+1) elikkäs tasan kahden viikon päästä, huii.. :) Nyt jo kylläkin odottavaisin mielin eikä ahdista enää :) Minä pidin vaan silmiä tiukasti kiinni siellä magneetissa ja yritin ajatella, että olen etelänlomalla ja makaan rannalla auringossa.. Eipä kyllä juurikaan helpottanut, ehkä vähän sain keskityttyä siihen.. Ja en edes muista siirrettiinkö siinä eteenpäin, kait vähän. Minä sain kyllä olla ihan omissa vaatteissa ja kädet vartalon vierellä. Mutta Nallu älä panikoi etukäteen näistä meidän kokemuksista, uskon että monelle se on ihan läpihuutojuttu! :) Itsekin kyllä oletin niin, mutta toisin kävi. Rennoin mielin vaan, jos se eteen tulee!

Lintunen 37+1
 
Kuullostaa ahdistavalta tuo magneettikuvaus! Lähinnä mua pelottaa tuo selällään makaaminen, kun tuntuu ettei saa sillon happea kunnolla. Mutta parempi tietysti että kuvataan, jos lääkäri niin päättää.

Nallu ja Hattivatti 36+6 (23.10.)
 

Yhteistyössä