Lokakuun lapset 2013 <3 *Heinäkuussa*

Heissan kaikille!

Tuli yhtäkkiä teitä kauhee ikävä ja päätin tulla kurkkimaan mitä teille kuuluu :wave: .

Minähän kyllä jo alkumetreillä putosin kyydistä ja jäi harmittamaan, kun täällä oli heti jotenkin mukava viilis ja mikä parasta, niin monta suurperheen odottajaa. Olisi kiva olla yhteydessä enemmän suurperheellisiin, kun nyt kun plussasin itse niin omassa pinossani ei moisia juurikaan ole :( . Pääsääntöisesti esikoisen tai pikkukakkosen odottajia. Olisko muilla suurperheellisillä ehdotuksia/kiinnostusta aiheeseen? Laskin tähän kategoriaan kyllä jo neljännenkin odottajat, koska se kuitenkin on jo niin ulkona keskiverto lapsiluvusta.

Ihanaa loppu odotusta joka tapauksessa kaikille!

Hassel helmikuisista ja pöpö 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Nii, kun nyt sais tämän ekan tässä ensiks tehtyä valmiiks asti ;) Oon ite ainoa lapsi ja olisi ihanaa jos olisi sisarus niin sen takia toivon että omalla lapsella olisi moinen. Yksikin lapsi on mulle kultaakin kalliimpi mutta lapsen itsensä kannalta toivoisin että saisi rikkautta elämäänsä sisaruksen/sisaruksien muodossa.

Tämä on taas niitä asioita joita en kehtaa muualla kuin täällä nimettömänä kysellä että kuinkas nopeasti paikat sitten synnytyksen jälkeen alkaa kestää tekotouhuja?

Edelliseen asiaan liittyen, lapsen tekohalut alkaa olla kovat fyysisellä tasolla kun viimeksi koskenut mieheen tätä tehdessä... Heti raskautumisen jälkeen kävi niin että orgasmit alkoivat tehdä todella kivuliaita kramppeja niin muutaman kokeilu kerran jälkeen on ne touhut olleet jäissä :( Olen itsekseni muutaman kerran testannut että josko voisi miestä lähestyä mutta ei oo tullu muutosta asiaan ja hetken hyvä on kostautunut monen tunnin kipuna. Tämä on myös sellaisia asioita mitä en todellakaan halua neuvolassa/ystävien kesken ottaa puheeksi. Miehen kanssa odotetaan kovasti että asiaan tulisi muutosta. Että josko sitten jo pian synnytyksen jälkeen... Voihan tällänen tauko olla pitkässä suhteessa ihan hyväkin juttu, meillä kaheksan vuotta takana ja mulla alkaa halut olla pian samalla tasolla kun alkuvaiheessa. Pääsis vaan jo pian tositoimiin. Ja ei, tässä ei paljon halailut ja pussailut auta korvaamaan sitä itteään...
 
Pullero, vastaanpa tässä joutessani, vaikka tänne enää kuulukkaan...Kyllä sitä jo parissa viikossakin paikat on "ajokunnossa", jos ei tule repeämiä tai jouduta epparia tekemään. Ja itsellä epparinkin jälkeen taisi olla noin kuukausi kun jo kesti varovasti touhuilla. Vähänhän sitä on loose alussa, mutta se onneksi kyllä tiukkenee siitä ajan kanssa. Kurjaa jos sulla on noin supistelu herkkä kohtu. Kunhan menee hetki aikaa niin kannattaa varovasti kokeilla uudestaan. Mullakin yleensä orgasmista saa tujun supistuksen aikaan ja saattaa olla hetken kipeäkin sen jälkeen, muttei sentään tunti kaupalla :( . Ehkä se helpottaa kun kohtu vähän kasvaa ja nousee ylös lantiosta.
 
Pullero mun mielestä raskautuminen noin 6kk yrityksen jälkeen on tapahtunut melko nopeasti, joten sen vuoksi ei ainakaan kannata kantaa huolta siitä että kauanko seuraavalla kerralla menee! :) Meillä esikoista yritettiin 2,5 vuotta, toka tuli ensiyrittämällä ja tämä kolmas tärppäs viidennestä yrityskierrosta.
Mulla tulee orgasmin jälkeen iso ja jonkin verran kivulias supistus, sekä alavatsa on kipeänä noin minuutin ajan, mutta siitä eteenpäin ihan normaali. En ole seksiä välttänyt supistuksen pelossa, enkä kyllä pystyisikään kun tässä raskaudessa hormoonit on hyrräneet kuin teinipojalla. Sinuna kokeilisin miltä orgasmi nyt tauon jälkeen tuntuu, tai ainakin kysyisin lääkärin/terkkarin näkemystä asiaan. Jos vaan pystyy niin kannattaa harrastaa seksiä nyt kun vauva ei ole vielä syntynyt, meillä on molempien synnytysten jälkeen tullut 6 viikon tauko kipeän epparin takia, joten nyt sitten lemmitään varastoon ;)
 
Se ois nyt se rv 30+0, että poksista vaan! :3 <3

Pieni rakkaus potkii ja harjoittelee kovasti nyrkkeilyä ja se on tosiaan pikkuhiljaa alkanut tuntumaan. Varsinkin aamupäivisin ja iltaisin jätkää jumppaa masussa aikas kovastikin, että meinaa olla välillä vaikea olla. Iltaisin nukahtaminen on joskus niin kiven takana, että saa pyöriä sängyssä etsien sitä hyvää asentoa kolmatta tuntia. Mutta silti nuo potkut on niin ihania, kun tietää että toisella pienellä on kaikki hyvin. <3 :) Nukkuminen muuten on nykyään todella pinnallista ja aamulla kun herää, tuntuu monesti ettei olisi nukkunut ollenkaan. :'S Sitten kun on nukkunut huonosti, niin lonkka ja selkäkivut ovat alkaneet vaivaamaan ja on välillä niin kipeä olo, että tekisi ihan mieli itkeä.

RD-mittailuja olen jatkanut tässä ja arvot ovat pysyneet kurissa. Eilen kävin ravitsemussuunnittelijalla, jolta oikeasti sain hyvää palautetta, että olen kääntänyt ruokavaliota jo oikeaan suuntaan ja nyt vaan jatkan sinnikkäästi niin lähtee rutinoitumaan tuokin. :> Oikeasti tuli hyvä fiilis kun siellä kävi, kun sain hyvää palautetta, että olen jo saanut jotain aikaiseksi. Nyt vaan sitä kuitua ja proteiinia nassuun niin hyvä tulee. ;)

Nyt kun on tosiaan tuo kolmenkympin rajapyykki ohitettu on alkanut tuntumaan, että apuvata. Aika alkaa lipumaan vähän liiankin lujaa ohitte. xS Parin viikon kuluessa pitäisi saada tehtyä tekemättömät etätehtävät ja palautettuakin ne, parin viikon päästä pitää vielä kuukaudeksi palata istumaan uuden aiheen pariin koulun penkille ja motivaatiota ei meinaa löytyä mistään. Tuntuu, että kaikki ajatukset suuntautuu vaan suunnittelemaan meidän pienen perheen tulevaisuutta. Päähän ei välillä tunnu mahtuvan oikeasti yhtään mitään muuta. :D Pitää alkaa ihan miettimään kuinka saisin sen opiskelumotivaation tuotua takaisin.

Vauvalle on hankittu jo rattaat, sitteri, hoitotaso, paaljoon vaatteita, itseasiassa niin paljon, että ei meinaa mahtua hoitotason kaappiin. :D Pinnasängyn hiominen on vielä kesken, joten pitänee miestä patistaa hiukan siihen, että pääsisin joskus sitä maalaamaan, että se kerkeää joskus kuivuakin ja se pitää vielä tuoda kotiokin. :D Toissa päivänä saatiin vauvalle oma vannakin kun serkkuni ei kuulema enää mahdu siinä kylpemään. Tässä joku viikko sitten aloin miettimään mitä vielä tarvitsemme ja listankin sitten tein, jonka teippasin eteisen oveen. Itsellä hirmuisesti tekisi mieli hankkia puutuvia tarvikkeita jne, mutta ei oikein rahatilanne anna periksi ostamaan itse kaikkea, joten on sitten annettavan sukulaisten ostaa/hankkia loput. Siitä saavat listasta katsella mitä myö vielä pienelle tarvitaan ja jos haluavat, niin sen kun ostaavat. :)

-elwwis&pieni pojan palleroinen rv 30+0<3!-
 
Pullero Hauskaa on että joku muukin kärsii henkisesti seksin vähyydestä. Tuskaa se tuottaa täälläkin juurikin noiden supistelujen vuoksi. Pahimmat supistelut mulla saa aikaan sperma eli käytetään keskeytettyä yhdyntää. Mieheni voi kyllä olla ilman seksiä ja hän sanoo ettei ole tarvetta minulle tuskaa aiheuttaa. MUTTA minä saan hirveitä tilttejä jos ei olla kuukauteen oltu yhdynnässä. :D Oon ihan mielipuoli. Itselleni ei riitä pelkkä halailu ja pussailu vaikka siitä kuinka nauttisinkin. Nytkin huomaa kun eilen ollaan helitty toisia että maha on edelleen kipeä. Ei piä keskittyä siihen kipuun vaan muistaa mitä eilen sai. ;) Nyt jaksaa taas viikon täällä hyvällä ololla. :) Ymmärsin että sinulle tulossa ensimmäinen lapsi? Voihan se olla, että säikähdät supistusten kovuutta vielä. Rentoudu ja anna tunteen viedä. Jos alapäässä on kaikki kunnossa kyllä se lapsi sielä mukana pysyy. Tsemppiä <3

Omasta navasta sen verta et sokereita olen mittaillut ja aamun paastoarvot on yläkanttiin ni kuulemma lähete tulee sit synnärille aijemmin kuin mitä se olisi muuten tullut pienen kokoni vuoksi. SF-mitta huiteli nyt 29 mutta vauva onkin perätilassa, muuten kaikki on ihan ok.

Vauvalle on kaikki muut hankittu paitsi hoitoalusta pesukoneen päälle! Kerrankin ajoissa. ;) Nyt kun vaan sais vaatteet pestyä ja laitettua kaappiin mut tuntuu et on kaikkee muutakin. ;)

eilen tais poksua 29 elikkäs aikalailla 10 viikkoa ni nään vauvani. <3
 
Moikka täältäkin! Mullakin tuli rv 28 täyteen, oli lääkärineuvola ja kaikki oli ok.

Meillä eka sai alkunsa ekasta kierrosta, tokaa tehtiin vuosi ja vasta klomeilla onnistui ja tää vika tokasta kierrosta. Joten ikinä ei voi tietää miten kauan siinä menee.. Tosin suurimmalla osallahan raskaudet alkavat tosi nopeasti.

Eilen tuli äitiyspakkaus ja nyt kyllä täytyy sanoa et on aika erikoisen värisiä vaatteita. Oon sitä mieltä et äitiyspakkaus on Suomessa tosi hyvä juttu, mutta nyt ekaa kertaa värivalinnat on mun makuun ehkä liian erikoisia.

Jouduin käymään ylävatsakipujen takia ylimääräisen kerran sairaalassa (johon sain sit närästyslääkkeet) pari viikkoa sitten ja silloin vauva oli perätilassa. Olin ihan että eiiii, koska edellinenkin oli ja siitä (ainakin osittain) seurauksena lonkkaluksaatio. No, löysin sit netistä sellaset venyttelyohjeet, millä vauvan vois saada kääntymaan oikein päin ja eilen illalla tein niitä. Ja voihan se olla sattumaakin, kun tänään ultrassa vauva oli pää alaspäin! Vielähän se vauva mahtuu kääntyilemään miten sattuu, mutta jos se kääntyy vielä väärinpäin niin pitää jumppailla lisää. Ei siinä mitään häviäkään.

Mulla on ollut vaikka mitä vaivoja. Tosiaan sitä ylävatsakipua, päänsärkyä (paineet on normaalit ja protskut, joten ei oo raskausmyrkytystä), pahoinvointia, mahaa vihloo ja koskee välillä tosi kovasti, onneks ei oo juuri supistellut. Eniten ahdistaa painonnousu, tuntuu et näytän ihan norsulta, painoin tän verran ekan ja tokan kohdassa ihan lopussa. Hirvee työ saada nää (jos ikinä saan!) pois..

Hiostava ilma.. Oispa jo se lokakuu, en malttais enää oottaa!!

Viola ja prinsessa 28+0
 
Täältä tulee 29+6 neuvolakuulumisia =)
Hb vaivaiset 106, rautaa vaan naamaan
Paineet 110/60
Paino +875 g/viikko (iiiiiiks, mut myös turvotusta)
Sf-mitta 29, eli aika lailla yläkäyrillä mennään edelleen
Vauvan syke 130+ ja vauva raivotarjonnassa

Tosin sillä tarjonnalla ei ole väliä mun tapauksessa kun sektio tulossa. Terkka käski soittaa ja tilata rv36 ultra valmiiksi ja kysyin voinko pyytää aikaa tietylle lääkärille niin hän vastasi että tottakai. Mikä helpotus, koska haluan että sektion tekee sama lääkäri kuin kaksi viimeistä kertaa :). Eli eikun soittelemaan joku kaunis päivä tässä kun vaan muistaisin. Sen ultran yhteydessä saan sit samalla sen sektioajankin valmiiksi!

Eipäs tässä muuten sen kummempia. Viimeistä työpäivää teen ja jäljellä ei ole kuin vaivaiset 10 minuuttia! Tuntuu hyvältä jättää nää hommat nyt tältä erältä ja keskittyä lapsiin, tulevaan lapseen ja omaan vointiin. Ihanaa kun on myös kesää jäljellä mistä nauttia!

Misu78 ja poika 29+6
 
Hei vain kaikille.. nyt ollaan sitten 30+2 jee Mutta kutina on lisääntynyt huomattavasti tällä viikolla.. nukkunut olen joka yö varmaan jotain 3-5h yöunia... Labra olis nyt tulevana perjantaina eli pidetään peukkuja että arvot olisi laskeneet kutinasta huolimatta... Neuvolassa käytiin eilen ja sieltä tulikin sitten noottia,että kun mun oma paino ei ole juurikaan noussut niinkuin kuulemma pitäisi.. :wave: eli joo no sanoin kyllä tädille että kyllä minä syön niin paljon kuin vain suinkin pystyn,mut en ala mitään övereitä vetää!! Noh väsymykseni ja syömättömyyteni takia hän haluaa että juttelen perhetyöntekiän kanssa.. Ja taas kysyn että miksi ihmeesä? eikö hän ymmärrä että tämä saakutin kutina vaikuttaa yöuniini ja siihen että saatan olla aamulla hyvinkin väsynyt jne.. mrrr.. Tovotaan että arvot on laskenut.. sairaalaan kun en vielä haluaisi ellei lapsilla ole hätää.. hyvin ne menee tuolla vielä ja liikkuu minkä kerkeevät,tosin en vieläkään voi olla ns 100% varma siitä että tunnen molempien liikkeet.. mikä pelottaakin..
Seksistä sen verran kun tuossa lueskelinkin muiden kommenteja ni voin sanoa että täällä sitä ei saa vaikka kuinka yrittäisi,mieheni pelkää satuttavansa eikä tästä syystä edes halua ajatellakkaan koko touhua!! Hänen vanhempansa toivat kiellostani huolimatta mieheni sängyn,hoitopöydän ja syöttötuolin tänne plus ihan järkkymäärä lakanoita,noh sänkyhän sitten jäi alakertaan ja mieheni myös. Emme ole nukkuneet vierekkäin varmaan kk ja kun hän on töissä ja tulee miten tulee kotiin ni emme juuri näekkään.. mietinkin joskus öisin kun siihen on aikaa että olisiko hänellä joku toinen jonka kanssa viettää lemmenhetkiä,kun minuun ei kohdistu minkäänlainen lempeys.. ainoastaan että hei ootko pessy pyykkii tai tehny ruokaa!!! Tosin en seksiä uskaltaisikaan harrastaa sillä kohtu on auennut ja eilisen neuvolareissun jälkeen huomasin että lapsi vettä oli tullut noin tee lusikallisen verran.. Mietin että olisiko pitänyt jo soittaa lääkäriin,mut sitä oli niin vähän etten ole vielä soittanut.. Pitäisikö?
Mangneesiumia syön yhden tabletin päivässä ja otan sen aina illalla jotta levottomat jalat ja suonen vedot eivät yllätä... ja tumma leipä on kuulemma yksi mikä auttaa suonen vetoihin.. ?!
Voimia teille kaikille ihanuuksille <3
Yana rv 30+2 ja 6v poika
 
yana kannattaa kyllä soittaa jos oot ihan varma että oli lapsivettä tai jollet oo ihan varmakaan niin kannattaa varmaan käydä tärkistus käynnillä ku eikös lapsivesien menosta vuorokauden kuluttua ala jo tulehusriskikin nousta..siis ainakin sillon kun kaikki vedet menee.Jos vaan vähän tullu niin en tiiä onko ihan sama asia mutta soitappa ja tarkista..eihän sitä tiiä jos pienet jo pyrkii ulos.Toivotaan että pysysivät mahassa vielä jonkin aikaa.
Mullahan tuli jotain vuotoa nelosta oottaessa loppuvaiheessa ja luulin lapsivedeksi mutta kävin tarkistuttamassa tilanteen ja olikin varmaan pissaa (jos vauva vaik potkas rakkoon),ku lapsivettä se ei ollut.
Sulla alkaa kyllä olla jo jännät paikat ku kaksosethan usein syntyy vähän aijemmin.Voimia sinne kutiamisen kanssa:hug:

Itse päätin tulla nyt hehkuttamaan tänne,kun oon aina toivonut että joku siskoistani oottas kanssani yhtä aikaa ja olin jo heittänyt toivomasta ku tää varmaan meidän viimenen vauva ja siskoilla ei vielä ollut vauvantekoaikomuksia,niin tänään sitten yksi sikoni yllätti minut ja kertoi olevansa kolmannella kuulla raskaana:heart: Oon kyllä niin mielissään kuin vaan voi olla.Ihan huippua ku sai parhaan mahollisen ootuskaverin.Eihän mulla enään pitkäsati raskautta oo jälellä,mutta nautin tästä kahesta kuukaudestakin suunnattomasti.Ja ihan mahtavaa on myös se että tämä meidän vauveli saa serkun niin pienellä ikäerolla,eli turhaan huolin ettei oo kaveria ku meidän tän hetken nuorimmaisenkin kanssa tulee jopa 3vuoden ikäero ja ovat eriä sukupuoltakin.Plussaa ois sekin jos serkkukin ois tyttö,kun kaikki muut pienet serkut on poikia samoin kuin meidän perheen kaksi pienintä lasta.Mutta pääasia nyt että serkku on tulossa tälle meidän prinsessalle :heart:

Toinen hehkutus asia on se että mun laskettu on jo ensi kuussa!!! Ihan käsittämätöntä miten tämä aika rientää.

Sitten tyttöjen vaate hullaantumisesta....yhtäkkiä haluttas ostaa kauheena kaikkiea ja muutamia tyttöjen vaatteita oon taas ostanutkin ja pinkkejä tutteja ja samalla mietin että mitä jos synnytyksen jälkeen sanotaan että "poika tuli"
Onnellinen oisin pojastakin,mutta nyt tuntuu että pitäs hillitä tuota ostovimmaa kun sitten harmittas jos kaikki uusi ja ihana jäis käyttämättä ja pojalle taas ei ois mitään uutta ja ihanaa....
Pieni murhehhan tää on mutta silti tulee mietittyä että saano nyt tuntea iloa näistä hankinnoista vai pitäskö pelätä sitä että niille ei tuu käyttöä jos vauva onkin poika.

No turvakaukalo ainakin passaa kummalle vaan ja samoin pinnansuojat ja pussilakanasetti jotka oli pakko saada:LOL:

Vointi on ollut hyvä ja neuvolassakin oli kaikki hyvin.Vähän ihmetytti kun neuvolasta kysyttiin että haluanko käydä välissä vielä neuvolassa ennen rv.36 lääkärineuvolaa?!?! Siis luulin että käynnit jo nyt tihenee ni mullehhan ois tullut viiden viikon tauko käynteihin jos en ois halunnut.Mutta tottakai halusin ja nyt siis ennen lääkärineuvolaa on yksi käynti ja saa käydä taas kuunteleen sydänääniä.
Vauveli oli jo pää alaspäin muttei todellakaan vielä alhaalla eikä kiinnittynyt.No toivottavasti pysyykin nyt tuollain päin syntymään asti.

Kyllä tää alkaa olla jo niin jännää.Aika loppuu kesken järjestelyjenkin kanssa enkä ees oo vielä kaikkea jaksanut alottaakkaan.¨

rakkaudesta äiti rv.31+5 ja lokakuun prinsessa:heart:
 
Yana minä kans soittaisin ja kysyisin neuvoa tuohon mahdolliseen lapsivesiasiaan. Jos vaikka oiskin vauvat siellä tekemässä tuloaan, niin antaiskohan ne tässä vaiheessa vielä sen kortisonipiikin jotta pienten keuhkot vahvistuis nopeampaa? Tai sitten voivat laittaa sänkyyn makaamaan jotta raskauspäiviä saatais vielä vähän lisää. Kannattaa kyllä soittaa ja hyvä olis jos kattoisivat että onko lapsivesi kyseessä. Tuon miehen etäisyyden uskoisin olevan ihan normaalia uuden asian jännittämistä, eikä ole ihme vaikka hän pelkää seksiä raskausaikana kun teillä kumminkin kaksosraskaus kyseessä. Mutta itse pidän tärkeänä läheisyyttä ja ajatusten jakamista näin odotusaikana ja olis hyvä jos pystyisit puhumaan hänelle omista tunteistasi ja mahdollisista epäilyistä. Vauva-arki on kuitenkin melko rankaa joten on hyvä että suhde on kunnossa kun sen aika koittaa eikä kummallakaan ole mitään epäilystä toisen rakkaudesta tai sitoutumisesta :)
 
Tänä aamuna käyty palloilemassa neuvolassa ft. rakas ja valittelemassa kolotuksia. Oli tällä kertaa eri terveydenhoitaja ja vaikutti aluksi vähän erikoiselta tapaukselta, mutta hetken juttelun jälkeen ei ollut paha ihminen ollenkaan. Siis mainitsin kipeytyneestä selästäni ja huonosta unesta, niin kuulema ei ainakaan ole hyvä että mies hieroo kun ei osaa hieroa varmasti oikein, vaan pitäisi mennä fysioterapiaan tai oikealle hierojalle. Olin silleen, että "Wooooot?!! Oikeastikko..?" Siis voihan se toki kipeytyä lisää, mutta tähän hätään, että saan yöni nukuttua niin mikä vaan pieni hieronta kelpaa... :'S Pitäisi kuulema istua koko ajan ranka suorassa, ihan niin kuin minä sellaiseen joka sekunti kiinnitän huomiota...

Viikkoja siis kasassa 30+1, painoa oli tullut ihan liikaaaaaaaaa, jopa +1,273kg/vk!!! O.O' Että hupsista, pitäisi tosiaan kattoo mitä syö ja miten paljon ja pitäisi liikkua päivittäin paaaljoon, mutta minkä voi kun on superhyperlaiskimus. Tosin sitten turvotusta on havaittavissa niinkin paljon, että on mentävä ostamaan kokoa isommat croksit kun nykyiset alkaa tuntumaan tiukilta jalkapöydän kohdalta (terkka sanoikin sitten, että voi olla tuo neste mikä minussa painaa). Verenpaineet ok 121/60, p. 85, hemppa hiukan laskenut viime kerrrasta nyt siis 111. Kohdunpohjan korkeus ei ollut kasvanut kuin sentin eli nyt 27 cm eli normaali käyrillä ainakin nyt mennään. Vauvelin syke oli +138 tasainen ja hyvän kuuloinen ja liikkuikin paljon ja liikkuu edelleen. Pittuinen myllertäjä, hengaili kuulema masuni oikealla laidalla ja nyt minusta tuntuu, että pikkuherra köllötelee poikittain.

-elwwis&pieni pojan palleroinen rv 30+1<3.-
 
Osasin odottaakkin että seksi loppuisi kuin seinään,kun tulen raskaaksi ja niinhän siinä kävikin ja ymmärrän kyllä mieheni huolen ja pelon,enkä ole seksiä mankunutkaan tai edes ehdottanut =) Omat pelkoni ja tunteeni otan kyllä hetki puheeksi kun siihen siunaantuu pienikin mahdollisuus.. Sillä en todellakaan halua että tämäkin suhde kaatuu puhumattomuuteen niinkuin edellinen suhteeni poikani isän kanssa. Tosin oli siinä suhteessa paljon muutakin miksi se suhde sammui,mutta se onkin sitten ihan toinen tarina =) Sairaalasta ei olla vielä soitettu,mutta eipä ne tuloksetkaan varmaan vielä valmiita ole.. Eli odotellaan vielä iltaan asti! Se ei ollut sitä lapsivettä,onneksi... :eek: Mutta supistuksi on edelleen eikä niistä taida edes päästä eroonkaan ennenkuin lapset on syntyneet :LOL:

elwwis: Olen niin samoilla linjoilla että jos vain joku vähänkin hieroo ni hyvä niin kun ei jaksa varailla aikaa fysioterapiaan/hierojalle.. Enkä usko että siitä haittaa on jos mies hieroo vaikka ei oikein,mutta se on kuitenkin parempi kuin ei mitään.. huomasin että olemme samoilla viikoilla tosin itse olen vissiin nyt sitten 30+4 ja kohdunpohjan korkeus oli 41 :LOL: pulssi mulla on ollut koko raskauden ajan 99 ja nyt viimeksi oli 112.. mutta kuulemma normaalia,kun kaksosia odottaa... :confused:
mutta joo siinäpä sitten taas ei muuta kuin OIKEIN RAUHALLISTA JA RENTOUTTAVAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE <3
yana 30+4 ja poika 6v.
 
  • Tykkää
Reactions: elwwis
Jaa, täällähän on käyty kaikenmoista mielenkiintoista keskustelua seksistä, uudelleen raskautumisesta ynnä muusta. Mitä ensimmäiseen tulee, niin melko hiljaista on ollut sillä saralla, muutamia kertoja vain raskautumisen jälkeen. Hellyyttä ja halipusuttelua onneksi kuitenkin on. Ja mitä uudelleen raskautumiseen tulee, niin esikoisen kohdalla me oltiin ilman ehkäisyä melkein vuosi ennen kuin tärppäsi ja tämä nykyinen raskautuminen tapahtui kerta laakista (olen siitä vieläkin ihmeissäni). Toisaalta, esikoisen kohdalla olin syönyt pillereitä 10 vuotta ja gynekologi sanoi, ettei se vaikuta raskautumiseen, mutta itse en olisi siitä niinkään varma.

Osa täällä on jo aika kypsiä raskaana olemiseen, mutta itse olen tästä olotilasta nauttinut edelleen. Asiaan saattaa vaikuttaa se, että ollaan miehen kanssa puhuttu, että meidän perheeseen ei enempää lapsia tule (ellei luonto toisin päätä) ja tämä on siis minun toinen ja viimeinen raskaus. Mies jo tuossa kyseli, että pitäisikö hänen pistää piuhat poikki (JAIKS), mutta sanoin, että jos ei nyt kuitenkaan, kun se on sitten niin lopullista ja eihän sitä tiedä mitä elämässä tapahtuu, jos tuleekin kauhee vauvakuume vielä nelikymppisenä. :p

Muuten tänne ei kuulu mitään ihmeellistä. Miehen kahden viikon kesäloma tuli ja meni. Kivoja juttuja ehdittiin puuhailla. Paras juttu oli viikonloppureissu Ikaalisten kylpylään, jossa viihdyttiin tosi hyvin koko porukka. Lisäksi käytiin korkeasaaressa ja mökkeiltiin kavereiden ja miehen perheen kanssa. Mulla on vielä viikon verran lomaa ja ensi viikon loppupuolella pitäis mennä töihin. Töihin meno ei kiinnosta tippaakaan, mutta kyllähän se reilu kuukausi menee nopeasti (toivottavasti!), kun teen töitä osa-aikaisesti. Parin viikon päästä alkaa muskari ja esikoisen päiväkerho, jotka rytmittää taas mukavasti viikkoa.

Marni ja boitsu 28+4
 

Yhteistyössä