Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

Yksi uusi ilmottautuu lokakuisten joukkoon!

La 12.10/ ikä 34v. / 2.lapsi/JS

(en tiedä toimiiko väri, tähän kirjoitus kenttään ainakin tuli outoja merkkejä vain..)

Ihan en ole varma lasketusta ajasta koska kiertoni ei ehtinyt säännöllistymään. Esikoinen tuli ekasta kierrosta pillereiden lopetuksen jälkeen jolloin kierto oli yli 50pvä ja nyt tämä toinen raskaus alkoi (kun lopetin esikoisen (11kk) imetyksen jotta kuukautiskiertoni käynnistyisi) myös ekasta kierrosta ja kierron pituudesta ei ole mitään tietoa.
Laskeskelin LA:n viikkonäytöllisen raskaustestin mukaan ym muun tekijän perusteella. :)

Tänään menossa siis todennäköisesti 7+0. Pahoinvointi on tosi voimakasta, alkoi viikko sitten. Vaivaa yötä päivää, eikä koskaan ole hyvä/normaali olo.
Vielä en olisi halunnut kertoa niin monille raskaudesta mutta kun maha on ihan hirveä pallo vaikka normaalisti olen hyvin hoikka niin johan tosta voi hölmömpikin päätellä missä mennään. Turvotus on todella huikea, ja olen kyllä syönytkin kuin hevonen kun se auttaa pahoinvointiin, että varmaan on vähintään 5-6kg tärähtänyt kuukaudessa lisää painoa. Lisäksi ilmaa kertyy mielettömästi mahaan eikä se tule sieltä pois joten vatsani on kokoa koripallo!
Rinnat ei ihme kyllä ole olleet yhtään kipeät tai normaalista poikkeavat, outoa..

Meillä on neuvola 27.2 ja varhaisultra 25.2

Kyllä tuota ylihuomista varhaisultraa on sitten odotettu kuin kuuta nousevaa, muistan kun siihen oli vielä tuskaiset 2,5viikkoa mutta nyt enää pari päivää! Jes! :)
 
Hei taas :)

Täällä ei vieläkään pahoinvointia, ainoa oire on repäisykivut nopeissa liikkeissä ja rinnat on arat. Muuten ei juuri tietäisi edes raskaana olevansa. :) Voisin tuohon gallupiin vastailla minäkin :)

Yrityksestä:

Mikä yrityskierto tärppäs?
* Yk 6 tärppäsi meillä. Epätoivo meinasi jo vallata mielen välissä.

Yritittekö joka päivä, joka toinen päivä, sattuman varaisesti vai harvoin (pupuilu)?
* Joka toinen päivä sattumanvaraisesti :D

Oliko sinulla käytössä kotikonsteja mitkä parantavat raskauden mahdollisuutta? (Esim. greippimehu, punaviini jne.)
* Ei ollut vippaskonsteja :)

Mikä dpo/kp plussasit?
* KP 34/30 plussasin.

Oliko tämä tärppi kierto jotenkin erilainen, jos oli niin miten?
* Ehkä ensimmäinen kierto jossa en yrittänyt ovistikkujen kanssa sekoilla. Toimi heti :D

Odotus:

Haluatko tietää sukupuolen?
* haluan :)

Kumpaa jännität enemmän np-ultraa vai rakenneultraa?
* Np-ultraa.

Kumpaa toivot, tyttöä vai poikaa?
* Mulle käy kumpi vain, aivan rehellisesti sanottuna. Kunhan vain on terve. :heart:

Oireet?
* Rintojen arkuus, alamahanippailut.

+ Minkälainen elämäntilanne teille on yleisesti? (työ, asunto, parisuhde, terveys)
* Naimisissa ollaan, 1 v 4 kk ikäinen tyttö meillä on. Molemmilla vakituiset työt, ja molemmat työssä käydään. Omistusasunto rivitalossa.

Ensi viikkoa odotellessa, joko se pahoinvointi alkaa kun 7. viikko käynnistyy. Näin teki esikoisen kohdalla...

Hyviä vointeja mammat! =)
 
Pokspoks 6+0 ja melkein piti oksentaa. Autossa selasin (en edes lukenut) kirjaa kun ajettiin parkkihallista useampi kierros alas ja pian oli niiin lähellä ettei laatta lentänyt. Taipumusta matkapahoinvointiin on kyllä mut harvemmin näin helposti tulee.

Heh, eilen viimeksi itkin itseni uneen kun ei ollut mitään oireita!! :D Ja näin sitten päälle unen ekasta ultrasta ja kaksosethan siellä killui... :D Vielä reilu viikko pitäisi odotella.. Olo on välillä niin epätoivonen, et ei siellä mitään ole, mutta miksei olisi? Pitää vaan koittaa luottaa, vaikka hankalaa on välillä.


Ainiin, onkos täällä miten paljon kissaihmisiä, joilla kissa(t) täysin sisällä?? Sitä toksoplasmajuttua mietin, millainen riski jos kisut ei käy ollenkaan ulkona?
 
Heippa! Liitympäs minäkin joukkoon :wave:

Marlin 29v / 3. lapsi / OYS ja la 24.10 VU 1.3

Kolmatta tosiaan odotetaan, viikkoja tällä hetkellä "vasta" 5+1. Yritystä takana aika tarkalleen vuosi nyt. Eka tärppi kävi jo yk3, mutta päättyi keskenmenoon rv7 kesäkuun lopussa. Yritys alotettiin heti uudestaan, ja uusi tärppi kävi taas yk3, joka paljastui kohdunulkoiseksi marraskuussa. Ku:n paljastuttua, seurannan piti riittää, mutta vajaa viikko diagnoosista jouduin päivystyksen kautta osastolle, ja siitä laparoskopiaan, jossa jouduttiin valitettavasti poistamaan vasen munatorvi. Kahet menkat tässä välissä kerkes olla, ja tämä plussa oli varsinainen yllätys. Olin ihan varma että menee pitkälle kevääseen ennen ku etes uskaltaa plussaa haaveilla, ja luulin vielä etten oo etes ovuloinu, koska kaikki normaalit tuntemukset puuttu.

Kovasti siis pelottaa että miten tässä käy, ja jaksaako/saako tämä pieni kehittyä loppuun asti tuolla kohdussa. Pääsen onneksi ultraan jo ens perjantaina tuon ku:n takia, jossa katotaan että onko raskaus oikeassa paikassa. Laskujen mukaan pienen sykekin näkyy jo silloin. Saas nähä kuinka käy.

Entuudestaan meillä on siis jo kaksi lasta. Poika täytti 4v pari viikkoa sitten, ja tyttö on aika tarkalleen 2½v. Mies on vakitöissä, ja minä opiskelen lähihoitajaksi. Minun piti valmistua 2014 keväällä, mutta jos kaikki menee hyvin, niin valmistuminen siirtyy syksyyn 2014 tai kevääseen 2015. Yhessä ollaan oltu 5½v, josta naimisissa 1½v. Omaa rivarineliötä ollaan maksettu kohta vuosi :)

Oi miten mukava onkaan lukia että myös muut on aika vähäoireisia. Plussasin 3 päivää ennen menkkojen alkua, koska repäsykipuja oli ollu jo viikon ja viimeset pari päivää ennen testaamista sai juosta pissalla jatkuvasti, sekä oli menkkatuntemuksia. Lisäksi työharjottelussa piti yökkiä pariin otteeseen, kun jouduin parit eritteet siivoamaan :x Myös rinnat turpos pari päivää plussaamisesta. Mutta sitten repäsykivut, juilimiset ja pissatus katos, ja nyt maanantaina kun suihkussa kävin, huomasin että rinnatki oli taas ihan normikokoset. Ja olin ihan varma että kaikki ei oo taaskaan kunnossa. Vaistosin tuosta keskenmenneestä että kaikki ei oo kunnossa : / Nyt on kuitenkin nuita juilintoja ollu muutamana päivänä ja rintoja on kivistelly aina välillä. Lisäks mun ruokahalu on hävinny kokonaan, tai siis oikeestaan viikon jo ollu niin. Ei vaan tuu nälkä, vaikka ei mitään söiskään. Toisaalta hyvä kun muutama liikakilo on :D Ja vessassaki saa rampata kuhan vaan juo tarpeeks.
 
Liitynpäs minäkin mukaan :)
Eli Jauj / 24v /3.lapsi / la 5.10/ Naistenklinikka

Eilen perjantaina oli varhaisultra, sielä se syke näky ja viikot varmistui eli 8+0 olis nyt :))
Siitä hinnasta vaan äimistyin, 165e kelakorvausten jälkeen :O
Minkä hintasia teillä muilla on ollu varhaisultrat?? Ite kävin Aavassa, ultaus oli 107e ja siihen päälle erikoislääkärinpalkkio 81e.

Oireina ollu mulla kauhee väsymys ja (onneksi) vain lievää pahoinvointia :)

Ensimmäinen neuvola mulla on vasta 8.3, sitä odotellessa.
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Heh, pakko tulla tänne hehkuilemaan ja omaa napaa kaivelemaan, kun nyt on tänään ollu ekaa kertaa semmonen olo, että todellakin olen raskaana!
Ei siis mitenkään pahoinvoiva, väsynyt tms, mutta semmonen rauhallinen ja seesteinen, samanlainen kun silloin aikanaan esikoisesta.
Aamuisin on nyt parina päivänä ollu menkkamaisia kipuja hetken, mutta aika nopsaan ovat menneet ohi.
Eilen poksahti 7viikkoa ja vieläkin hirvittää, että jotain käy, mutta ehkä jo ens viikolla uskallan sinne neuvolaanki soittaa... tai viimeistään sitä seuraavalla :p
 
Tänään 6+1 ellen ihan väärin laskenut, mutta mitä tää nyt on, koko päivän juilinut nivustaipeita ihan hulluna ja tiputellut rusehtavaa vuotoa... päässä ihan höntti olo. Saas nähdä. VU vasta 7.3.

Muut oireet ennallaan: rinnat kipeät, pahoinvointia aamusta iltaan, armoton väsy ja iltapalelu.

Ihanaa että uusia on tullut taas näin paljon mukaan, onnea plussanneille ja tsemppiä kaikille tasapuolisesti! Pakko mennä nukkumaan ja yrittää toivoa että tiputtelu loppuisi aamuun mennessä.
 
Suvitar89 meillä on 4 kissaa ja olen kyllä ulkoistanut kissanhiekkalaatikon siivouksen raskauksien aikana kokonaan miehelle. Mutta enemmän kyllä mukavuus syistä. :p Kerrankin mahdollisuus luistaa siitä haisevasta tehtävästä.. :p
Se toksoplasmoosi on kyllä todella epätodennäköinen kun meillä on kaikki rotukissoja ja ikinä eivät ulkona käy eikä ole käyneet kissojen vanhemmatkaan kasvattajan luonna. Mutta se mahdollisuus kuitenkin aina on että kissa on kantaja ollut esim jo syntymästään saakka.
Sillon kun mies on ollut työmatkoilla niin pakkohan se on ollut itse siivota laatikot mutta silloin olen yrittänyt olla hengittämättä hiekkapölyä ja pessyt kädet extra hyvin.
Mutta siis Suvitar käytä toki tilaisuus hyväksi ja pistä mies siivoushommiin kun siihen on oikeastikkin tosiaan olemassa hyvä syy, parempi safe than sorry. :)

Jauj tosi kallis oli kyllä tuo teidän ultra. Eroja on hirveän paljon riippuen lääkäriasemasta, paikkakunnasta ja ennenkaikkea lääkärinpalkkiosta.
Kun varaa aikaa voi myös pyytää ettei laita erikoislääkäriä ultraamaan koska heidän palkkionsa on kaikkein suurin. Gynekologisilla klinikoilla ns "tavallinenkin" lääkäri osaa kyllä tehdä ultraukset. Ja sitten on myös isoja eroja erikoislääkäreittenkin palkkioissa. Tuolla Aavassa on ollut sitten jo lähtöhinta ultralle (107e) tosi korkea.
Meillä maksoi Espoossa Diacorissa erikoislääkärillä kelakorvauksen jälkeen 140e, tuo lienee pääkaupunkiseudun keskihintaa.
Nyt ollaan maanantaina menossa Femedaan ja tekijänä myös synnytysten ja naistentautien erikoislääkäri ja hinnaksi arvioitiin kelan korvauksen jälkeen n.145e.
 
Hui olittepas saaneet tekstiä aikaiseksi :D

Tervetuloa uusille taas :)
Lapinäiti Onnittelut ihanista ultrakuulumisista :heart:

ON Mulla on ollu niin ei raskaana olo sen keskiviikon jäläkeen että ihan käsittämätöntä. Öklötys on kadonnu tyystin(paitsi nyt taas meinas illalla pukata päälle ku päivän syöny vähän kehnosti ja sitten kävästiin synttäreillä ja siellä kaikkia mahollista ämppäs menemään ja kahaviakin monta kuppia. Illasta vielä viluttaa mutta muuten on olo ihan normaali. Niinku ei raskaana oiskaan :( No onneksi kohta on jo maanantai ja saa varmistuksen sitten että onkos tuolla masussa kaikki hyvin vaiko ei.

zannukka
 
Hei kaikki ja onnea kaikille plussanneille!

Itse plussasin tammikuun loppupuolella, kp 30/28 ja olin aivan :heart: ,la 6.10.!

Halusin kuitenkin mennä vr ultraan, kaiken varalta (ja tuntuiko jotenkin oudolta, tätä olen spekuloinut miljoona kertaa keskenäni). Kävin siellä puolitoista viikkoa sitten 6+4 eikä siellä näkynyt sikiötä ja sykkivää sydäntä kuten olin odottanut :( , vain sikiöpussi ja ruskuaispussi. Ensi keskiviikkona uusi ultra, ultraaja ei oikein ottanut kantaa suuntaan tai toiseen, onko tuulimuna vai heittävätkö arvioidut viikot yläkanttiin. Olen nyt lukenut silmät ristissä kokemuksia tuulimunaepäilyistä ja tuo ruskuaispussi jo itsessään vaikuttaisi olevan hyvä merkki, suurimmassa osassa tuulimunaraskauksista ei ole ollut edes ruskuaispussia. Taaksepäin kallistunut kohtu, vähän ulalla oleva ultraaja, täynnä oleva virtsarakko... Puolitoista viikkoa piinaa, selittelyä itselle suuntaan ja toiseen, samaan aikaan yritän olla toivomatta liikaa ja kuitenkin pitää yllä toivon kipinää, että ensi keskiviikkona näkisin ruudulla pienen vauvelin, jolla sydämen pitäisi jo sykkiä vimmatusti! Nyt siis 8+0, ensi ke 8+3. Jos taas silloin ultrassa ei näy mitään, peli taitaa olla menetetty... :|

Toivottavasti pääsen teidän mukaanne seuraamaan raskauden kehittymistä!!!!
 
_Kenguru_ :hug: Voimia kovasti piinaavaan odotteluun.
Mulla täällä vähän sama tilanne. Tosin mulla ultrassa näky keskiviikkona sikiö joka vastas rv 6+4 mutta ei sykettä. Viikkoja olisi pitänyt tosiaan olla jo 7+4. Nyt maanantaina olis uus ultra ja toivotaan että siellä sitten kaikki olisikin hyvin. Mullahan on taustalla lokakuinen KKM joka todettiin rv 13+4 kun ei sydänääniä enään kuulunut.
Tunteet ja ajatukset menee ihan vuoristorataa. Välillä oon varma ettei sielä ultrassa saaha hyviä uutisia ja toisella hetkellä taas oon ihan varma, että kaikki onkin loistavasti ultrassa. Pidetään peukut ja varpaat pystyssä, että saataisiin kumpikin ens viikolla hyviä uutisia ultrasta :)

zannukka (8+1)
 
zannukka :hug: niin tunnistan tuon tunteiden vuoristoradan!

Lohdutuksena, usein on ihan päivistä, jopa tunneista kiinni, mitä ultrassa näkyy. Eikä sydän todellakaan ala aina sykkiä vkolla 5, tai ainakaan niin, että se näkyisi tai kuuluisi ultrassa. Usein vauva voi ottaa sitten myöhemmässä vaiheessa kehitys"vajeen" kiinni, tai sitten rv:t vain ovat varhaisemmat kuin mitä on luultu. Ihana, että sulla sentään näkyi jo vauveli siellä :heart:

Ihan kamalaa varmasti tuo aiempi kkm, ja noin pitkällä vielä, taatusti on taustalla vaikuttamassa ja tuomassa pelkoja. Itsekin olen ihan kauhusta jäykkänä, jos onkin tuulimuna eikä vain tule pois itsekseen, joudun lääkkeillä tai kaavinnalla keskeyttämään. Kun on kuitenkin niin selkeät raskausoireet, keho on ihan kympillä raskaana :|

Tsemppiä, todellakin peukut ja varpaat pystyssä hyvien uutisien toivossa! :hug:
 
Tännehän on tullut paljon uusia lokakuisia odottajia, TERVETULOA minunkin puolestani! :)

Oireita on minulle tullut muutamia lisää tässä viikkojen vieriessä, lievä pahoinvointi on ainakin tullut kuvioihin. Koko viikon on ollut ällöttävä olo lähes koko ajan, mutta onneksi ei ole tarvinnut ihan oksentaa *koputtaa puuta*. Oksennus on kurkussa käynyt, muutaman kerran aamukahvin ja jälkeen sekä kun olen juonut teetä , on heti tullut heikko ja toosii huono olo. Inhottavaa kun ei mikään oikein maistu ns. normaalille, vaan kaikki mikä oli ennen hyvää on nyt pahaa. :$ Mutta, toivon mukaan tämäkin menee ohi ensimmäisen kolmanneksen myötä. Muita oireita on ihan tajuton väsymys. Illalla menen kymmenen korvilla nukkumaan ja herään ennen seitsemää aamulla, iltapäivällä yhden ja neljän välillä on pakko nukkua pikkupäikkärit tai muuten illalla on sellainen yyperväsy meininki, että sekoilen sanoissa ja joku tuntematon voisi vaikka luulla et hiprakassa höpöttelen, mutta ei se on vain se yliväsymys. :D Joka yö pitää nousta viimeistään aamuyöllä pissalle ja kun yöllä kääntää kylkeä rintoihin sattuu niin paljon, että siihen herään myös.

Silloin tällöin äkkinäiset liikkeet aiheuttavat hetkellistä kovaa kipua alavatsassa, kuten jos loikkaan sohvalta salamana. Onneksi kipuilut ovat ohi meneviä. Kipua olen havainnut myös kun rakkaan kanssa ollaan silleen intiimisti. Eräs ilta piti kesken leikki jättää kun ei meinannut kipuilusta tulla loppua ja fiilis meni kyllä sen myötä ihan kokonaan. Ennen raskautta olin hirmu seksuaalinen ihminen, pidän seksin harrastamisesta rakkaani kanssa, mutta kun plussasin ajatus on täysin toissijainen, tuskin ajattelen sellaista enää ollenkaan. Mikä on minun mielestäni todella outoa ainakin omalla kohdallani. Onko kellään aiheeseen liittyviä kokemuksia? Että seksin harrastaminen ei enää raskauden myötä kiinnostakaan.

elwwis & pittuinen 7+4 :heart:

Jaksamista kaikille odottajille ja yrittäjille! :) :heart: Tätä ketjua on kiva lukea.
 
Jessus tätä pissalla juoksemista! En muistanutkaan että tämä tällaista oli :D Puolen tunnin välein pakko päästä vessaan, muuten hajoaa rakko. Ja tätähän tule parhaimillaan kestämään vielä vaivaiset 34 viikkoa :LOL:

Padmerine & Pampula 6+1
 
Hei vaan!

kenguru ja zannukka voimia epätoivon päiviin! Toivottavast saatte uusintaultrissa hyviä uutisia :hug:
Olisiko kenguru mahdollista, että oletkin ovuloinut tärppikierrossa vähän myöhemmin?
Syke tosiaan on noina päivinä jopa tunneista kiinni.

Tämä mamma kävi salilla, tein tosin hieman kevyempää treeniä, kun aamulla olin jo pulkkamäessä ja kolailin lunta ja imuroin vielä lähtiessä koko huushollin.
Toivoisin pystyväni treenaamaan mahdollisimman pitkälle raskautta. Nuorimmaisen raskausajan treenit jäivät viikolle 7, kun kesken kuntosalin aloin vuotaa verta. En vain pystynyt enää jatkamaan, kun pelkäsin kovin vuodon uusimista


Minkäslaisia harrastuksia teillä on?
Itse tykkään vielä lisäksi hiihtää ja käydä pitkillä metsäisillä kävelylenkeillä. Nyt talvella on tietty hankalampaa rämpiä metsässä, niin täytyy tyytyä tiellä kulkemiseen.
Kesällä tykkään pyöräillä ja juosta.
Ompelu ja muut käsityöt ovat sitten se piperryspuoli :)

Joo, ihana aurinkoinen (kevät)keli!! Mukavaa sunnuntaita

Pottusäkki :wave: 5+0 *poksutipoks*
 
Huhuu,

täällä menny viikonloppu täysin sairastaessa. Perjantai-illalla nousi kuume ja siitä lähtien se on keikkunu lähes koko ajan 39:ssä asteessa. Tällä hetkellä särky ja olo on niin heikko, et vessaanki käveleminen on urheilusuoritus. En voi olla huolestumatta, miten tää vaikuttaa pikkuseen..oireetki on ihan kadonneet..tai sitte ne on piilossa tän kaiken kakan alla. Mut tissit ei oo yhtää arat enää (elättelen toiveita et lukuisat panadolit ois estäny niitäki kipuja). Mieli siis aika maassa nyt :(

Vilijonkka 9+2
 
Pikaista paranemista Vilijonkalle, kuume kyllä kätkee aika hyvin raskausoireet, kun on niin kökkö olo.
Itse olin kans aika kovassa kuumeessa pariinkin otteeseen tossa ihan alkuviikoilla. Kuumeessa kun olin, niin jäi ekat oireet kokonaan huomaamatta ja plussasinkin vasta kun oli menkat 2viikkoa myöhässä. En tajunnut tehdä testiäkään, kun en huomannu oireita ja mulla kierto heittää niin paljon ettei ole mitenkään harvinaista tommonen myöhästely.
Jälkikäteen on kyllä pyöriny mielessä että eihän vaan ollu pienelle mitään haittaa noista kuumeiluista.

Mitä harrastuksiin tulee, niin mulla ne on noi eläimet.
Koiranäyttelyitä tulee reissattua lukuisia vuosittain ja eiköhän tuo tulokaskin opi siihen hommaan. Esikoinen ainakin on kehän laidalla ollu mukana ihan pikkuvauvasta lähtien ja hyvin on sujunu.
Hevoset on toinen harrastus, sekä ravi että ratsastus. 3 omaa hevosta on kotona ja niinkauan touhuilen niitten kanssa kun hyvältä tuntuu. Kesällä saavat jäädä koko konkkaronkka laidunlomalle ja syksyllä sitten saa mies ja esikoinen hoitaa niitten liikutuksen, kunnes taas itse pystyn.
Mulla myös on noi käsityöt sitten semmosta piperrystä mistä tykkään, kun katson vaikka telkkaria, niin aina jotku puikot heiluu siinä samalla.
 
Moikka! Vieläkö mukaan mahtuu? Täällä on saatu riemuita plussasta!

Eli mukaan liittyisi alustavalla LA:lla 28.10.

Maakkuli 27 v. / 2. lapsi / MKS / tyttöolo

Esittäydyn gallupin kautta:

Mikä yrityskierto tärppäs?
* Yk 6. Esikoisen imetys ehkäisi, tahtomattamme. Heti ekalla kierrolla tärppäsikin vieroituksen jälkeen.

Yritittekö joka päivä, joka toinen päivä, sattuman varaisesti vai harvoin (pupuilu)?
* Tyttötaktiikalla joka kuukausi pari kertaa ennen oletettua ovista. :D (Saa sitten nähdä, kumpi sieltä tulee... rakkaudella vastaanotetaan toinen poikakin!) :heart:

Oliko sinulla käytössä kotikonsteja mitkä parantavat raskauden mahdollisuutta? (Esim. greippimehu, punaviini jne.)
* Vain foolihappo valmiiksi nautittuna, ja hyvä tunnelma tietty :)

Mikä dpo/kp plussasit?
* KP 34/33 plussasin.

Oliko tämä tärppi kierto jotenkin erilainen, jos oli niin miten?
* Kuten aiemmin laitoin, toivoin, että esikoisen (1 v. 1 kk) vieroitus lisäisi tärppionnea.

Odotus:

Haluatko tietää sukupuolen?
* haluan

Kumpaa jännität enemmän np-ultraa vai rakenneultraa?
* Np.

Kumpaa toivot, tyttöä vai poikaa?
* Meidän ja sisarustemme perheisiin on syntynyt 4 poikaa ja 0 tyttöä. Joten olisi jotenkin ihanaa saada tyttö. Toisaalta pojan saaminen olisi jollain tapaa tuttua ja turvallista, kun on jo yksi, en siis pistä pahakseni pojasta. Loistavat nimet on keksitty molemmille. :)

Oireet?
* Iltapäiväkuvotus, usvaväsymys (huomaat silmäluomien painavan ja tuijottvasi seinää pitkät tovit) sekä vilutus.

+ Minkälainen elämäntilanne teille on yleisesti? (työ, asunto, parisuhde, terveys)
* Naimisissa, 1 v 2 kk ikäinen poika. Omakotitalo. Ylipainoa, edelliset raskauskilot painavat vielä vyötäröllä :(, muuten hyvä terveys! Valmistuin vain hetkeä ennen pojan syntymää, joten työpaikkaa ei ole odottamassa.

Esikoinen syntyi keskosena 34+3 toksemian seurauksena leikkauksella. Makasin kuukauden ennen sitä sairaalassa. Mä niin toivon että kaikki menis tällä kertaa hyvin, nyt alussa ja sitten lopussa.

Miab5: Mullakin kävi samoin: Yksi läheisimmistä ystävistäni synnytti 4.2. ja nyt katsoin laskurista, että meillä hedelmöittyminen tapahtui tuolloin.

Vielä en kaikkea ennättänyt teistä kaikkea lukemaan, mutta pyrin sen kohta tekemään!
 
Viimeksi muokattu:
Varhaisultra on ensi viikon tiistaina eli sitten saan tietää varman vastauksen onko minussa elämää.

Paha olo on jatkunut tähän päivään asti ja mietinkin, että kun se loppu tänään kuin seinään voiko sillä mitään yhteyttä tulokkaan hyvinvointiin? Eli pitääkö tästä olotilasta nyt huolestua. Tätä ennen ollut 2-3 viikkoa päivittäin, niin kuvattava olo, että en voi edes kuvailla. Tänään 6 + 6.
 
Iltaa jälleen, kivaa, uusiakin on saatu taas mukaan! :)

Oireita jälleen. Täällä on nyt kyllä tissikipu ollu jatkuvana vieraana, että "edes joku oire" on. :p Lisäks kyllä nyt on useampana iltana ollu tosi etova olo. Tuntuu että syöminen ei edes kovin hyvin auta siihen. Vielä ei oo tarvinnu oksentaa, mutta ei tää olo ihan hirveän hyväkään ole. Terveisiä täältä karkkipussin ääreltä siis. :p
Turvotus on myös sellaista, että ihan mielenkiinnolla odotan, milloin joku tulee kysymään... Aika hassua, se turvotus tuli vasta "myöhemmin", eikä heti 5. viikolla. Miten ajattelin, että se alkais heti? Ehkä en vaan muista milloin se on esikoisesta alkanut tms (jotkut oireet kyllä silloinkin alkoi aika myöhään)...

Keskiviikkona ultra. Jännittää ihan hirveästi. Tosi hassua ajatella että oon nyt kolme viikkoa tienny odottavani, ja silti tuntuu, että en tiedä, miten pääsen yli, jos tulee huonoja uutisia. Kyllä sitä niin nopeasti rakastuu siihen ajatukseen siitä "toukasta" tuolla masunpohjalla (varsinkin kun sitä on pitkään toivottu).
 
Tekstiä on kyllä taas tullut:)
Minähän kävin viikko sitten varhaisultrassa ja siellä se sykki:heart:. Viikot ei vastannut kuukautisista laskettuja, mutta se oli tiedossa epäsäännöllisen kierron takia. Tänään siis 7+2.

Mulla on kyllä kaikki sympatiat teidän puolella, jotka olette menneet huonoon kuntoon oksentelusta. Oma olo on ollut nyt pari viikkoa ihan hirveä. Paha olo on ihan jatkuvaa eikä oksentaminenkaan tuo edes hetkeksi helpotusta.. Sanokaa mulle, ettei tätä kestä seuraavaa 8 kuukautta! Oon jo nyt niin väsynyt tähän oloon:(

Väsymyksen on jotain ihan omaa luokkaansa.. Joudun joka päivä ottamaan ainakin tunnin päikkärit ei sekään auta.. Mutta vissiin ei sais valittaa, kun kerran oireita on:)
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Huomenta!

Mulla ei oo ollut pahoivointia käytännössä ollenkaan. Sen sijaan flunssa on jatkunut jo yli 2 viikkoa. Inhottavaa kun yöllä herää sen takia kun kurkku kuiva ja kipeä kun ei saa nenän kautta hengitettyä...

Tänne ei sen kummempia. Torstaina eka neuvola, mutta tuskin siellä mitään ihmeellistä on kun syke ei varmaan vielä kuulu. En tiedä, että yritetäänkö sitä ees kuunnella... No, ihanaa joka tapauksessa mennä neuvolaan.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Lokakuinen
 
Huomenta :)

Tervetuloa taas uusille mammoille.

ON Täällä on huonosti nukuttu yö takana ja aamulla ois väsytäny niin mahottomasti ku piti nousta. Ajatukset pyörii vaan siinä ultrassa kun miettii mitä siellä näkyy tällä kertaa. No jos jotaki positiivista niin mulla on kokoajan ihan mieletön näläkä, onkai sekin joku oire. Ja semmosia hetkittäisiä öklötysaaltoja illasta oli. Oli jopa niinkin kovia että piti jo miettiä reittiä vessaan. Sänkyyn mennessäkin vielä mahassa öllötti ja piti sen takiakin unta ootella.

zannukka (8+2)
 

Yhteistyössä