Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

..lueskelen vieläkin täällä, ihan kuin apu, ratkaisu ja vastaus täältä löytyisi, kun oikein tarkkaan lukisi. Mietin omaa raskautumishistoriaani, ensimmäisessä raskaudessa hedelmöityi kaksi, joista vain toinen vauva kasvoi syntyväksi, toinen raskaus ihan puhdas kaikin tavoin, kuin oppikirjaesimerkki, kaikki nappiin (ja vu 6+3 näkyi vimmattu sydämensyke..), muutama varhainen km.. Miten nyt? Tm, kkm vaiko vauva :heart:? Katselin ensimmäisen sivun listausta ja mietin, miltä oma näyttäisi siinä mukana.. la 6.10. _kenguru_/3. lapsi/SAS :) Toivottavasti voin ilmoittautua huomenna pinoon! Nyt hitsi vie kone kiinni, suihkuun ja tutimaan, hus siitä!!
 
Huomenta ja tervetuloa uusille _0/ ihanaa kun tullut lisää <3 suuren suuret halit kaikille jotka kohdanneet surua :´(

Kenguru pidän peukkuja että kaikki hyvin..mullahan oli niin että ekassa varhaisultrassa ei näkynyt oikeestaan paljoa mitään..2 viikkoa sen jälkeen oli jo aivan eri meininki <3 toivottavasti sait yöllä edes vähäsen nukuttua.

omaa napaa..ihan outoa mulla oli aiemmin sellainen kuvotus olo..ja koko ajan piti nieleskellä..nyt se kaikki kokonaan ohi..siis ihanaa..mutta ylläri ylläri tämä hysteerrikko alkoi miettimään että onkohan se ihan hyväkään asia..aaargh tätä stressaamista. No rinnat kipeet ja tuntuu et aina vaan pinkeet kuin mitkäkin..tänään käyn ostaa uudet liivit..huoh..ja mietin millasen topin ostaisin yöksi. Haaveilen vartalotyynystä..mutta missään en ole törmännyt.

Iso hali kaikille ja jaksuja huonoon oloon ja hormooni mylläköihin :´)

ainiin ja synnäriksi saa laittaa mulle LS oli näköjään sen unohtanut tuolta :)
 
  • Tykkää
Reactions: _Kenguru_
Kauhea kun jännittää teidän muiden varhaisultralaisten puolesta, käyn vähän väliä kuikuilemassa olisko uutisia ja positiivisia tarinoita odotan ja toivon! Täällä peukut ja varpaat pystyssä että uutiset olis hyviä!!!! Ei saa enää tippua ihmisiä pois täältä!

Heräileekö muuten muut pitkin yötä? Melkeinpä plussasta asti yöt on ollu tosi hankalia mulla, vaikka väsyttää, niin heräilen koko ajan... välillä pissahätään mut yleensä ei oo mitään ihmeellistä. Ärsyttää, aiemmin nukuin kun tukki! Täällä muuten himon kohteena omenat, voisin syödä kilotolkulla niitä! Mahakin pömpöttää jo oikein kunnolla erityisesti iltaisin ihan järkky...

Luna85 ja "pikkujäbä" 7+2. Tulee muuten olemaan niin noloa jos se onkin tyttö :D
 
Onnea Laala hyvistä uutisista! Muille pidetään vielä peukkuja! Tulkaahan heti kertomaan kuulumisisa ultrista!!

Täällä ei mitään erikoista. Eilen oli nälkä ihan koko ajan vaikka söi ja söi. Ärsyttää kun tuntuu että maha vaan turpoo entistä enemmän ja painoa tulee jo tässä vaiheessa. Mut kai se on pakko syödä kun on hirvee nälkä. Etovaa olo ei tule kunhan ei päästä mahaa liian tyhjäksi.

Joku kyseli pahoinvoinnista eri raskauksissa. Mä sanoisin että mulla oli eniten pahoinvointia ensimmäistä lasta odottaessani. Silloin ei tehnyt mieli mitään lämmintä ruokaa, vaan söin jugurttia ja hedelmiä. Pahoinvointi kesti muutamia viikkoja mutta oksentaa ei tarttenut. Toista odottaessa oli myös hieman etovaa oloa ja välillä ei tehnyt mieli lämmintä ruokaa, mut olo oli kuitenkin parempi kuin ekan kanssa. Kolmannen kohdalla oli tosi vähän etomista ja nyt kans tosi lievänä. Sanoisin siis että pahoinvointi on helpottanut joka raskaudessa. Väsymys on kuitenkin melko lailla sama.

Minäkään ei aio sinne fb-ryhmään liittyä, kun en ole siellä naamakirjassa ollenkaan. Joten minäkin roikun vaan täällä :).

Minä olen kertonut raskaudesta yhdelle ystävälle, mies ei kenellekään. Ajattelin odottaa kunnes työkaverit huomaavat itse :). Lapsille kerrotaan sitten jossakin vaiheessa kun tulee sopiva hetki, ja veikkaan että he kertovat sitten isovanhemmille. Muille sukulaisille kerrotaan sit "joskus" kun tavataan tai itse huomaavat :D

Vielä viikko ensimmäiseen neuvolakäyntiin.... Voi tätä odottamisen tuskaa!

Misu78, rv 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Niin, mullakin on aivan valtava ja turvonnut maha, varsinkin iltaisin. Pömppömaha on ennestään, ja nyt se on ihan mahdoton kun on turvotusta. Mulla on tasan tarkkaan 3 tavalliset housut jotka menevät jalkaan (stretchmateriaalia), farkut saa unohtaa kokonaan. Vaikeeta peittää tälläistä rantapalloa töissä, mut kai muut ajattelee että olen vain lihonnut :LOL:
 
Mut saa poistaa listalta. kävin ultrassa viikkoja olis pitäny olla 7+3 mutta alkio vastasi 6+5 ja sykkeestä ei mitään tietoa. tää on jotain niin kamalaa. puolenvuoden sisällä tuulimuna ja keskenmeno vai onko tämä nyt keskeytynyt keskenmeno kun ei itestään tullut ulos.. taas sain tyhjennyslääkkeet kotiin.
 
Voi ei Eleonoora! Olen niin pahoillani puolestasi :'(. Halaus :hug:

Tässä rupee itsekin pelkäämään kaikenlaista kun niin monelle on tullut huonoja uutisia. Miten mä jaksan odottaa np-ultraan asti. Kuuluis nyt ne sydänäänet neuvolassa ensi viikolla edes, vaikka viikkoja onkin silloin vasta 8+5.
 
  • Tykkää
Reactions: LukLu
Verenvuoto yltyi eilen aika hurjaksi, viime yönä lorisi ihan kunnolla. Itketty silmät punaisiksi ja varasin heti aamuksi uuden lääkärikäynnin. (Johan tuota maanantain ilouutisia kerkesikin fiilistellä..) Lääkäri pöydällä maatessani voivotteli kovaa vuotoa varoittelevaan ääneen ja minä pidättelin itkua. Ultrassa näkyi hematooma, joka aiheutti kovaa verenvuotoa. Kuitenkin, syke vielä löytyi ja ilmeisesti hematooma johtui kaksosesta, jota elimistö "siivosi" pois. Eli kaksi ruskuaispussukkaa näkyi. Lugesteronia alapään kautta lääkityksenä nyt seuraavat kolme viikkoa. Lääkäri ei osannut sanoa lähtiessä muuta kuin lycka till - kokeillaan pitää tämä pieni alku kyydissä mukana. Toisaalta helpottaa, toisaalta pelottaa niin perkuleesti enemmän. Pääasia tietenkin että elämänalku oli mukana vielä sitkeästi. Kuitenkin viikkoja nyt 6+4, joten kaikki on mahdollista. Mitään todennäköisyyksiä en saanut mielenrauhaa helpottamaan, nyt mennään päivä kerrallaan..

Eleonoora86 suruni ei tunne sanoja :hug:
 
Lisa Maria oli sullakin melkoinen kokemus! Onneksi pääsit nopeasti lääkärille ja tutkimuksiin. Toivottavasti tämä toinen pikkuinen pysyy nyt matkassa mukana loppuun asti. Nyt otat rauhallisesti ja lepäät paljon! Emme halua lisää huonoja uutisiä tähän pinoon enää! Pidetään peukkuja että kaikki menee hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: petite
Pahoittelut huonoja uutisia saaneille:hug:

Lisa Maria, mulla oli viime raskaudessa 2 tulossa, toinen vuoti pois vkolla 8, ja toinen jatkoi loppuun asti:heart:, toivotaan sinullakin niin!

Itsellä on tämän palstan takia olo muuttunut pelokkaaksi....niin paljon huonoja uutisia että alkaa tuntumaan ettei voi itselläkään hyvin mennä:| Siksi olenkin yrittänyt vältellä kaikkia vauvasivustoja, oman mielenrauhan takia...

Oma VU on vasta ensi viikon to, rv 8+2 silloin kasassa ja ei voi kuin toivoa parasta. Neuvolakin edelleen varaamatta.
 
Voi Eleonoora. :hug:

Mitähän _Kenguru_lle kuuluu...?

Kunpa ei pinoon tulis enää surullisia uutisia.

Lisa Maria, tuo on kai aika tyypillistä, että alkuun kyydissä on kaks ja sitten toinen vuotaa pois. Mun ystävällä on ollu kaks sellaista raskautta. Toki se pelottaa hirveästi, mut toisaalta ainakin kaverilla molemmat on päättyny hyvin. Toivotaan että sullakin. :heart: Täytyy ottaa vaan rauhassa "päivä kerrallaan".

).( Mä olen kyllä omalta kohdalta niiiiin helpottunut. Yöllä tosiaan heräsin vaikka kuinka monta kertaa ja valvoinkin välillä jne, kun niin järjettömästi pelotti ultra. Mutta sitten ku mentiin sinne lääkäriin, niin se tuli jo käytävällä vastaan se hassu lääkäri (se on ihan hassu oikeesti, suorastaan kuuluisa sen oudosta huumorista, jota kaikki ei todellakaan ota hyvällä. Mun mielestä se vaan rentouttaa ilmapiiriä), ja mä olin melkein jo hyvällä mielellä kun ehdittiin huoneeseen sisään.

Mieskultakin oli helpottunut, kun siellä oli juuri tasan se yksi, eikä kahta, mikä oli tässä kierrossa riskinä/mahdollisuutena. ;) Nyt oon päättänyt nauttia, meidän katkarapu on toistaiseksi hengissä, ja lääkäri sanoi, että kyllä suurin todennäköisyys jo on, että kaikki menee hyvin, kun tässä vaiheessa on nähty syke ja tyyppi on vastannut viikkoja täysin. :) Päätin nyt luottaa siihen (Ainakin hetken, hahaha). :D (mietin että kehtaisko tän kunniaksi hakea sen iiiiihanan Polarn o. pyretin vaaleanpuna-valkoraidallisen bodyn kaappiin, päätin että sopii sekä tytölle että pojalle. ;) )

ps. Varasin myös neuvolan, 12.3. on eka neuvola siis. ;)
 
Täällä on ollut paljon suru-uutisia, säikäyttäviä kokemuksia ja monella vain yleistä pelkoa. Paljon voimia Eleonoora! :'( Ja paljon tsemiä Lisa Marialle!

Mä koitan teille tuoda nyt yleistä tsemiä ja positiivista luottoa tulevaan kaikkien näiden kokemusten keskelle! :heart:
Mulla olo yllättävän tasainen, mutta en osaa jotenkin pelätäkään mitään, sillä luotan, että hyvin kaikki menee! <3 Tipahdan sit korkeelta jos tipahdan, mutta aion nauttia täysiä tästä vaikka hampaat irvessä.
Ja osittain tätä asennettani kuvaa myös sama avoimuus läheisiä kohtaan, kerron jo varhain, sillä haluan myös sitten tukea heiltä, jos menee pieleen. Mieheni sisko menetti pienen rv 18 vaikean kehitysvamman takia. Hän sanoi, että olisi pitänyt kertoa kaikille raskaudesta silloin alkuun, kun oli työlästä sitten itku silmässä kertoa koko tarinaa jälkeenpäin, kun kuitenkin ihmetteivät, mikä oli.

Alaselkä on hieman kiukkuillut, ja eilen vatsa oli kuin ilmapallo kuntosalilla... apua. Finnejä on taas tässäkin raskaudessa selässä, missä ei muuten koskaan.

Mä kauhistelen viime kierrosta, jolloin tein gradun pääasiassa ekan kolmanneksen aikana! Mutta taika olikin varmaan päikkärivapaudessa tietokoneella istumisen ohessa. Kun olo silloinkin oli riittävän tasainen. Nyt vaan silti tuntuis mahdottomalta! :O

Voikaa hyvin ja tarrasukkia kaikille pienille! :heart:

5+2
 
  • Tykkää
Reactions: LukLu
Sorry tekstimuotoilu, mobiililla mennään... Mutta. Täällä siis ollaan! Kiitos tsempeistä, olette <3

Mehiläisen ultraaja oli yhtä pihalla kuin viimeksikin. Haahuili, tuijotti ruutua, ei osannut oikein sanoa juuta tai jaata. Sikiöpussi oli kasvanut vähän ja sikiökaiun sai, mutta kun itse mielestäni olin hahmottavinani sydämensykkeen, hänen mielestään se oli minun sykkeeni. Kehotti tulemaan taas viikon päästä uudestaan.

Sanoin kiitos hei, soitin ja sain saman tien ajan ultraan Medisonariin (minulle uusi paikka). Siellä olikin todella tarkat laitteet, taitava ultraaja ja mieskin otettiin mukavasti huomioon. Sikiöpussi vastasi 7+1, sikiö 6+1 ja sydän sykki harvakseltaan. Epäilyksenä siis on, että kesken on menossa, mutta toisaalta kahdessa viikossa on ilmestynyt sikiö (jonka rassun sydän ei kuitenkaan syki ihan siihen tahtiin kuin pitäisi). Joka tapauksessa tälle paremmalle ultraajalle menen viikon päästä. Toivottavasti vauva kasvaisi viikossa hyvin (pitäisi melkein tuplata kokonsa) ja sydämensyke voimistuisi. Jos ei kehity niin... Mutta vielä on siis toivoa.

Ellinoora, tätä taustaa vasten oliko ihan sata varmaa, että kaikki toivo on mennyt? Jos, niin kovasti halauksia mutta jotenkin vielä toivoisin puolestasi parasta!

Laala, aivan ihanaa!!!!! Olen niin onnellinen puolestasi!

Tämä mama kipitti Stockalle, osti silikonisienen ja puhdisti kävelykadulla rapautuneet kenkänsä sekä ennen kaikkea shoppaili pienen pupuhelistimen. Vielä on toivoa!!!
 
Voi miten pohjattoman surullista lukea suru uutisia täältä.:(
Osanottoni teille Zannukka ja Eleonoora! :hug: Toivon todella että pian tärppää uudestaan ja sillä kertaa kaikki menee hyvin!
Voimia myös Lisa Maria!

Pahoinvoinnista joku kyseli, mulla on ollut esikoisesta rv7-rv13. Nyt alkoi myös rv7, tarkalleen 6+2. Tänään on huolestuttanut kun en ole oksentanut ollenkaan! Eilen ja toissa päivänä aamu alkoi täydellisellä tyhjennyksellä, joka kesti pari kolme tuntia ja tuli sitten molemmista päistä! Aivan kamalaa! Mutta miten sitten tänään ei muuta kun perus kuvotus..?
Tänään oli eka neuvola, siellä käytiin perusjuttuja ja alku fiiliksiä läpi. Ja katsottiin paino...aargh nyt jo kuukaudessa noussut 3kg! Vaikka olen oksennellut niin silti on noussut noin paljon kun olen syönyt koko ajan kun on koko ajan nälkä, yölläkin! Ja viimeistään 03 alkaa se sängyssä pyöriminen kun on vatsa niin täys ilmaa että sattuu, on pissa hätä, nälkä ja oksettaa. : /

Toissapäivänä elikkäs maanantaina oli sitten se hartaasti odotettu varhaisultra. Siellä se pieni oli kohdun turvassa ja sydän löi hienosti.:heart:
Kokoa oli 11,3mm joka vastasi täsmälleen laskujani 7+2. Eli tänään on sitten 7+4. Laskettuaika pysyy siis tuossa 12.10. Varasin äsken myös niskaturvotus ultra ajan ja se on 28.3, niiiiiiiin pitkä aika vielä!

Misu mulla on kans sama juttu, maha on aivan hillitön pallo ja se todellakin näyttää selkeältä raskausmahalta koska olen muuten ihan hoikka. Ei tässä voi kauaa enää salailla.. :)
 
Täällä taas yksi uusi ilmoittautuu :)

Kolmas tulossa, tänään rv 6+0. VU ois nyt sitten perjantaina. Mullakin pari km:a takana, lisäks toinen tuuba osin tukossa, joten VU:ssa selvii et onko sikiö oikeassa paikassa. Jotenkin ei kyllä jännitä, tää paha olo vie kaikki ajatukset, koko maailma on "ihan samaa".

Olo on ihan kamala, olen kärsinyt molemmista rv 6-20 sairalloisesta pahoinvoinnista ja näyttää samaa kaavaa menevän. Paha olo koko ajan, mikään ei auta, täyttä tuskaahan tää on. Ja kun kaksi pientä pyörii jaloissa niin onpahan tekemistä. Mutta minkäs teet.

Viola30 LA 23.10. 3. lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Mua jänskää huominen vu ihan kauheasti kun muille on tullut noita huonoja uutisia + itsekin olen niitä 2 kertaa aikaisemmin saanut. Onneksi mies tulee mukaan kirjaimellisesti pitämään kädestä kiinni. Huomista jo kauhulla odotellessa.. :x

Padmerine & Pampula 6+4
 
Laalalle onnittelut hyvistä ultrauutisista :D

Eleonoora:hug: Itseäkin rupesi ihan pelottamaan vaikka tähän asti oonkin ollut suht positiivisellä mielellä.

Lisa MarialleKaikki mahdolliset tsempit, että toinen pysyy matkassa!!

_kengurulle_ Toivotaan, että pikkuinen ottaa viikossa super kasvu spurtin ja sydämen syke vahvistuisi!

Misu78 Täällä sama homma masun kanssa... aamulla näyttää vielä suht hoikalta, mutta iltaa kohden kasvaa niin et tosiaan näyttää niinku olis vähintäänkin puolessa välissä :D

Facebuukissa oon kyllä, mutta kirjoittelun ajattelin silti pitää vain tällä foorumilla, että kyllä meitä varmaan vielä tännekin joitain jää vaikka moni tuntuukin menevän FB:hen.

Kertomisesta... omalle äidille ja siskoille olen kertonut, muille en vielä. varmaan jos ensi viikolla ultrassa näkyy syke niin sitten voin joillekin kavereille kertoa. Töissä ajattelin kertoa vasta np-ultran jälkeen.

Ajatelkaapa...nyt on tullut jo marraskuistenkin pino! Aika kuluu vaikka hitaasti kuluukin :D

Linnea 8+2
 
Halauksia kaikille huonoja uutisia saaneille!

Alkaa itseäkin vähän kauhistuttaa jos kaikki ei olekaan hyvin. Aiemmin olin ihan hyvillä mielin, mutta niin monelle tullut suru uutisia, että eihän sitä tiedä miten täällä omassa masussakaan menee, mutta se jää nähtäväksi.

Esikoista odottaessa mulla kesti pahoinvointi noin viikolta 6 viikkoon19 asti. Ja oli päivittäistä.
 
Mukaan hyppään minäkin! Joskus aikoinaan ole kirjoitellut, mutta nyt tein paluun uudella nimimerkillä. Kolmatta lasta odotetaan syntyväksi lokakuussa. Enempi olen kirjoitellut nyt vauva infossa, mutta tämäkin palsta oli mieleinen silloin aikoinaan joten, jos sitä tännekin koittaisi jaksaa kirjoitella.

RIVI: 18.10 Matuli 31v /3.lapsi / JS
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Pikapikaa taas tänne kirjottelen.Juuri söin välipalaa ja lupasin viedä lapset mäenlaskuun.Nyt vaan toivon että kestäsin tällä välipalalla ees tunnin tuolla ulkona ennenkuin olo menee liian kamalaksi.

Mun olo on ollut siis aika kamalaa.Väsyttää jatkuvasti ja paha olo on jotenkin niin kammoa vaikken oo montaa kertaa oksentanutkaan,mutta kun oksettava olo on kuitenkin melkein kokoajan ja varsinkin iltasin on ihan kauheeta ku haluttas maata sohvalla väsyneenä kamalassa "just tulee oksu" olossa,mutta ei pysty ku pitää tehä iltahommia lasten kans ja sitten pitää yrittää itelläkin syyä ja se se vasta kamalaa kun ei maistu mikään ja joka haukulla meinaa tulla oksennus.

Nukkumaan on ihan valmis menemään jo ennen yheksää,mut sekin on ongelma ku lapset nukahtaa yleensä vasta ysiltä.

Öisin herään väliin jopa NELJÄ kertaa pissalle ja välillä joudun käymään jääkaapilla ku en pysty ees nukahtaan jos olo on liika huono.

Huoh eli vaikka oon niin onnellinen tästä vauvasta ja sitten tietysti myös oireista niin kyllä tää vetää melko koville.Tosi rankkaa vaikka pahoinvointi ei oo mitään verrattuna esim esikoiselta olleeseen rajuun oksenteluun,MUTTA kun on nuo neljä hoidettavaa jo ennestään niin ei tässä paljon ittestä huolehita ja levähelläkkään isommin.

Täälläkään en oo jaksanut käydä taas vähään aikaan,ku olo on tuo mikä on.Iltasin ois eniten aikaa käydä mutta sillon just se pahin olo niin ei pysty.Ja suurin syy on se että ystävän vauva joutu teholle ja oon ollut niistä tosi huolissani.Tuo on jotenkin väsyttänyt mua vielä lisää ku päivät pitkät miettii ja huolehtii ja eipä oo sitten pystynyt nyt ees omasta raskaudestakaan nautiin,ku tuntuu toisen puolesta niin kamalalle:'(

Ihan kamalia ultra uutisia oli tännekkin tullut :'( Paljon voimia surun kohdanneille tai epätietosuudessa eläville:hug:

Onnittelut heille kelle oli tullut hyviä ultra kuulumisia:heart:

Nyt lasten kans laskemaan mutta koitan vaikka maanantaina kirjotella ku mulla on sillon eka neuvola

rakkaudesta äiti rv.8+3 & lokakuun lapsonen :heart:
 

Yhteistyössä