Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

Tännehän on tänään ilmoittautunut paljon lokakuun mammoja mukaan. Kivaa ja tervetuloa! Toivottavasti osasin päivittää kaikkien tiedot (yritän tässä miniläppärillä leikkiä, joten näyttö on aika rajoittunut). Jos joku jäi epähuomiossa väliin, tai sain kirjoitetua jotain tosi outoa, niin huomautelkaa :)

Tänään tuli tehtyä sellainen kymmenen tunnin työpäivä + tunti työmatkoihin. Kyllä huomasi, että väsy oli ihan liikaa. Vielä muutama viikko sitten olisin jaksanut tuollaisen rupeaman helposti. Niin nopeasti tämä raskaus näköjään vaikuttaa...

Tänä aamuna myös tajusin, etä mulla alkoi jo kuudes viikko. Tajutonta. Turvotus alkoi täällä myös eilen. Ei nyt voi sanoa, että maha näyttäisi raskaana olevan mahalta, mutta kyllä housun kaulukset sen verran kiristää, että tietää mikä on tilanne :)

Hyvin oli nyt omanapaista, ei ajatus tuon pitkän työpäivän jälkeen oikein vielä toimi.

clearbrook 5+1
 
SUURET ONNITTELUT plussanneille ja tervetuloa=)

Miab5 kiva että sinäkin siirryit tänne=) Meillä näyttää olevan sama laskettukkin =)

muumimamma81 mulla oli viime raskaudessa keskeytynyt keskenenmeno ja nyt sitä ei sitten uskallakkaan nauttia ennenkuin näkee että sydän sykkii pienellä.Toivottavasti sinullakin menee nyt kaikki hyvin.Jotenkin nuo koetut huonot jutut tuo sitä epävarmuuttaa uuteenkin raskauteen.

Hassel kun kirjotit raskauksiesi lukumäärän tajusin että minullehhan tämä raskaus on jo kahdeksas:O piti laskea moneen kertaan että uskoin. Lapsia on neljä,ennen nuita neljää lasta oli kaksi raskautta jotka päätty keskenmenoon ja toinen oli kohdunulkoinen ja nyt viimesin raskaus oli keskeytynyt keskenmeno.Ja nyt sitten tämä uusi raskaus jonka toivon jatkuvan siihen että saan viidennen lapsemme lokakuussa :heart:
Voi että ku uskaltas vaan luottaa ja olla onnellinen.

Aikaistin muuten ultraakin ku tajusin etten pystykkään oottaan ees kahta päivää,nyt se on siis kahen viikon päästä.

rakkaudesta äiti rv.4+3

Tällä hetkellä oma olo on :snotty: epätoivoinen !!
Pelottaa niin paljon että taas käy huonosti.Oireita ei vaan ala ilmaantua ja ootan niitä vaan kahta kauheemmin mitä enempi päivät kuluu eteenpäin.Voi ku ällöttäs ihan kunnolla ni osaisin rauhottua.Joo hyvä jos menee helpolla tää raskaus mutta en uskonu siihen viime raskaudenkaan kohalla ja oikeessa olin ettei se niin helpolla voinu mennä:'( Nyt toivon että ees jotain merkkejä tulis siitä että raskaana tässä ollaan.

Saatan pitää välillä vähän hiljaiseloa.Tuntuu etten uskalla nyt liikaa kiinnittyä mihinkään.Niinku vaikka kirjotteleen tänne,jos sitten käykin huonosti.Vaikka toisaalta täältä saa kyllä paljon vertaistukea.
No katon mielen mukaan mikä tuntuu hyvälle
 
Viimeksi muokattu:
rakkaudesta äiti, tunteesi on varmaan ihan luonnollisia :hug:
Toivon todella että varsinkin teillä keskenmenon kohdanneilla tämä raskaus jatkuu loppuun saakka :heart:

Onko täällä muut kärsinyt unettomuudesta? Mä olen sen plussatestin jälkeen valvonut nyt nää 2yötä. Kiva, kun sitä väsymystä ois muutenkin...eikä asiaa yhtään auta muuttostressi, rahahuolet ja auto-ongelmat (siihen tuli taas iso remontti ja meidän pitäis saada se nyt vaan myytyä).
Eikä myöskään ainakaan auta pahoinvoinnin väistelyssä tää valvominen! Vähän meinaa nyt puskea pahaa oloa ja vatsa sekasin :( Jospa ens yönä sais unta...
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Ilmoittaudun mukaan! Tein plussan eilen kp 32 ja tänään vahvemman plussan. Lapsi on perheemme 3. Esikoinen on tyttö 2v ja 7kk ja kuopus poika 9kk. Kolmas lapsi on toivottu lisä perheeseen ja on saanut tulla siitä asti kun kuopus oli 4kk. Ensimmäiset menkat tuli kuitenkin vasta j anyt heti sitten nk. 1. yrityskerrasta tärppäs! =) No samoin kävi kyllä kuopuksenkin kohdalla j aesikoiseenkaan ei mennyt kun kaksi kiertoa pillereiden lopettamisen jälkeen, joten hyvin raskautuvaa tyyppiä täällä ollaan =) Meidän lapsiluku on nyt täynnä tämän raskauden jälkeen ja jonkinlainen varma ehkäisymenetelmä on siis kehitettävä =)

Testejä tein kp 24 ja 29 negat ja ajattelinkin jo etten ole kuitenkaan raskaana, vaikka olo olikin "raskautunut".. No menkokja ei kutienkaan tullut ja tosiaan sitten kp 32 tuli plussa.. Alusta asti on ollut erinäisiä tuntemuksia alavatsassa (jo siis parisen viikkoa), juilintaa, jomotusta ja viiltokipuja. ohipyyhkivää pahaaoloa on myös aamuisin ja iltaisin ja syönnin jälkeen. Valkkaria tulee ja elohiiri on vaivannut molemmissa silmissa joka päivä viikon ajan. Väsyttää, paleltaa (on flunssainen olo / tulossa kipeäksi -olo), selkä jomotusta, nenä oli tukossa yks päivä, ruoka ei maistu / toisinaan MAISTUU!! Makean himo TAAS =(vatsaa turvotta, varsinkin iltaisin. Pissa käynnit tihentyny.. oisko muut vielä =) Eli tuntemuksia ja oireita on ja näistä johtuen olinkin aika varma jo raskaudesta enne testiä, mutta kuitenkin pelko oli takaraivossa ja kun nega tuli kutienkin vielä kp 29.

Mukavaa kun täällä on NIIN monta suurperheen äitiä kun itse olen miettinyt, että miten sitä sitten pärjää kolmen pienen kanssa?? Tytäs on lokakuussa siis 3v ja 4kk, poika 1v ja 5kk ja vauva.. huh.. onhan siinä varmasti menoa ja meininkiä, mutta uskon ja luotan siihen, että vanhemmat leikkii jo kivasti yhteen, kun nytkin jo tuntuu että leikkivät yhdessä aika-ajoin =) Kertokaahan te joilla on jo kolme lasta, että miten alkuaika meni, millaisilla ikäeroilla lapsenne ovat jne.. Olis kiinnostavaa kuulla jos jollain on yhtä pienet kolme ensimmäistä, että miten tosiaan arjesta on selvitty?

Mun rimpsu on seuraava:
LukLu 33v/3./NKL ja LA 6.10
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
niin ja varhaisultraan en ole menossa näillä näkymin, taloudellisista syistä. Ellen sitten saa neuvolan kautta tk:n ultraan, kun kierrosta ei ole tietoa koska ei kerinnyt koskaan tulemaan koko kiertoa.. Neuvolaan soittelen tänään..
 
Onnea LukLu vielä tännekin ja tervetuloa mukaan!

Hei mua kiinnostais meidän maantieteelliset sijainnit vähän tarkemmin niin

a) halutaanko salainen faceryhmä
b) listataanko päivitykseen kaupungit jokaiselle

Kylläpä meitä onkin jo täällä :heart:

Mä jo innoissani otin "lähtötilannekuvan" ja meinaan välillä ottaa matkan varrelta kuvia... Jestas ja tää on oikeasti jo kolmas muksu ja mä viuhotan kuin esikkoa odottaessa ;)

Mulla on molemmista muksuista tullu melkoiset mahat, meillä kulkee suvussa et vauvat kannetaan tosi "ulkona". Mä jouduin esikosta siirtyyn mammahousuihin rv 12, kuopuksesta mahduin jopa hääpukuuni kun mentiin naimisiin ollessani rv 11, mutta oisko viim rv 16 kun piti siirtyä vallan mammahousuihin. Matalavyötäröiset espritin cargo housut oli ihan loistavat, neuvolan terkkakin nauroi mulle kun kövin vikassa neuvolassa aj sit vauvan syntymän jälkeen menin ja tajus et mulla on samat housut... Se kiljas et apua oliko sulla TAVALLISET HOUSUT viimeksi? :LOL: se on ihana toi meidän terkka :heart:

Painoa mulle tuli molemmissa raskauksissa n11kg, näähän on hurjan yksilöllisiä juttuja. Esikosta tippu 6kk aikana 20kg : / oli vähän rankkaa aikaa.. Kuopuksesta sitten sne tuleet 10kg tippui kai 3kk aikana, meillä on muksut puristanu musta kyllä kaikki mehut pihalle..

Mä en oo unetomuudesta kärsiny, vaan nukun kun tukki, mä oon todella huonoilla unenlahjoilla varustettu ollu aina, eli kertoo väsymyksen tasosta..... Ja mulla on alkanu niin hirveet lihasjumit lavoissa että huh, mies joutui eilen rusikoimaan mun selkää ihan urakalla kun on niin kipee ollu, joku ihme juttu nyt vaan. Muuten mä edelleen odotan loppuja oireita vasta rv12 tienoilla... :D

Ja mä kun olin jo kaikki tuttipullot ym ehtiny myydä pois kun " meille ei muuten kolmatta tule", niin eilen aloin jo katsella rintapumppua (mä oon semmonen tuotantolaitos etten selviä lainkaan ilman), tuttipulloja, pinnasänkyä, hoitopöytää ja sitä rataa... Onneks vaunut ja turvakaukalo on tytön jäljiltä vielä tallessa! Mä meinasin taas eBayn kautta tilailla tavaraa, sieltä saa niin paljon edukkaammin, mä oon ihan eBay koukussa... Oon tilannu mittatilausmekkoja ym sieltä ja oon ollu super tyytyväinen aina.

Onks kellään kokemusta tommee tippeen rintapumpusta? Mulla on ollut avent isis käytössä ja tykkäsin, nyt meinasin tommee tippeetä kokeilla.

Ja jälleen toivotan hyviä vointeja jokaiselle ja paljon raskausoireita niille ketkä niitä toivoo ja odottaa :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on sama kun Maana-Mammalla... Ihan mieletön maha.. Molemmissa raskauksissa sf mitta oli lopussa 40 =) Painoa on tullo ekassa raskaudessa 21 kg ja tokassa 18, lähtöpaino ekassa oli isompi kun tokassa, joten olin TODELLA iso esikoisen loppuaikana. Raskauskilot on tippunu aina hyvin imetyksella ja laihdutuksella. Sain kuopuksen jälkeen 10kg pois todella helposti kahdessa-kolmessa kuukaudessa. Nyt ajattelin ruveta heti punnaileen viikottain, ettei pääse yllättämään. Mulla vaan on piinana ihan armoton makean, sipsien, roskaruoan jne himo! =( No pääasia on kuitenkin se, että kilot myös lähtee ja oon saanu kaikki pois ennen seuraavaa. Taas oon kuopuksen lähtöpainossa, joskin ihan hyvin vois muutaman kilon tässä raskauden aikana pudottaa.. Katotaan pääsiskö tässä raskaudessa vaikka sit siihen 15kg =)

FB ryhmä on musta ihan ok.. mut oisko vaikka myöhemmässä vaiheessa? Kun nyt tässä kohtaa kuitenkin tippuu syystä tai toisesta porukkaa pois.. Sit kun on se ydin porukka, ketkä kirjottelee ahkerasti ja jo hiukan tuntee toisiaan.. Vai?

Mä oon molemmissa raskauksissa joutunu aika nopeasti siirtymään mammoihin ja varmaan nytkin, kun tuntuu kiristävän jo nyt noi omat housut. vatsa kun ei oo ihan kunnolla palautunu kuopuksestakaan vielä. No legginsit on loistavia tässä kohtaa =) Täytyy varmaan tukku ostaa niitä kaappiin. ovat kuitenkin mukavampia vielä kun ei vatsaa kunnolla vielä ole...

Meillä onneks KAIKKI tarvittava vielä jäljellä, no tietoisesti oon kaikki säästäny ja hoitopöytää jne tarvitaan edelleen pojan kanssa.. Kehtokin roikkuu katossa vielä vaikka ei olla pariin kuukauteen sitä enää käytetty. Noinkohan sitä atrvii kaappia pidemmälle pakatakaan =)

Ei ole kokemusta tosta pumpusta, itellä Avent ja toimii hyvin ja edelleen.. Pitänee uudet "kumit" vaan ostaa =)
Niin ja eka raskaus meni 41+0, toka 39+4 ja oli aika salama, joten vähän kyllä jännittää tuleva kun on niin pieni ikäerokin lapsilla.. =S
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Hei!

Täällä ois kans yks hämmentyny plussaaja. Maanataina tein illalla ekan testin ihan vaan ajankuluksi - ja siihen pärähti 2 viivaa! En kertonu miehelle viel illalla ku se tuli töistä. Tiistai aamuna sitten vaan tein uuen testin johon tuli kans komeat 2 viivaa ja jätin sen lavuaarin reunalle oottelemaan miestä. Sitten ku se hokas sen niin toes vaan: "Ootko sä tiineenä?" Vastasin vaan: "Ilmeisesti". Asiasta ei oo enempää keskusteltu sen jäkeen. Mies kylläkin totesi tiistaina juhlallisesti pojalle (meidän 1v) et isi laittaa tämän sikarilaatikon nyt tänne kaappiin ku ei tartte sitä nyt ainakaan vähään aikaa. :p Reaktiohan se tuoki on..

Meillä on siis 1-vuotias poika joka syntyi rv 30+1. Nyt toivonkin että kaikki menis hyvin ja pääsisin ees rv37. Keskenmenoa pelkään ihan sikana ja yritän tuudittautua ajatukseen ettei edellinenkään menny vaikka sillonki pelkäsin vähintään yhtä paljon. Oireita ei oo pahemmin ku pientä kuvotusta Edellisessä ei ollu sitäkään.. Joskus puolenvälin paikkeilla vaan aamupala tuli yleensä pihalle. Eikä sihen liittyny pahoinvoitia yhtään. Saatoin jatka saman kahvikupin juomista sen jälkeen. :D

Niin ja niitä viikkoja pitäis menkkoje mukaan olla 5+0.
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Hei, mulla Olli aina suhteellisen pieni masu . Ei kuulemma uskois kun oon Olli ihan loppuraskauessa, niin maha Olli sen kokoinen kun monella 30 viikolla :) lapset kuitenki kaikki yli kolme kokoisia, kai siihen vaikuttaa ku olen pitkä selkäinen että majalla kasvuvaraa enenmä ylös ja siks ei kasva niin paljoa ulos.. Täällä muten aamupahoinvounti alkanut jee :) kaikki oireet tervettulleita. Mulla varhaisultra onkin 14.2.
 
Heips,

Mäkään en oo nukkunut kunnolla kun tää vauva-asia pyörii päässä. Lisäksi meillä on rakennusprojekti vasta aluillaan ja arvio on, että koti valmistuis joulukuussa 2013. Sitä pitäisi siis yrittää tässä samalla tehdä ja sit stressaa se, et miten mies ehtii oleen vauvan kanssa kun joutuu olla raksalla. Ja jaksanko mä yksi pyörittää kotia ja lapsia. No, kyllähän mä varmaan jaksan kun ei oo vaihtoehtoja sitten.

Eniten kyllä huolettaa se, että kaikissa raskaustesteissä on ollut vasta haamuja tai ihan hentosia viivoja. Huomenna aamulla meinaan taas heti testata. Voikun se viiva ois jo vahvistunut, niin uskaltais täysillä nauttia tästä todennäköisesti elämäni vikasta raskaudesta. Olo kyllä puhuu raskaana olemisen puolesta: vatsa turvonnut ja rinnat mielestäni kasvaneet. Toivottavasti ei oo vain kuvitelmaa.

Huh, huomenna toivottavasti saan raportoida vahvemmasta viivasta.

Ainiin, en kannata mitään suljettua ryhmää ainakaan vielä tässä vaiheessa. Ehkä tosiaan myöhemmin. Ja paikkakunta on Espoo. Toivottavasti kukaan tuttu ei ole täällä vakoilemassa ja päättele, että kenestä on kyse...ois hauskempi kertoa raskaudesta ihan livenä.
 
Viimeksi muokattu:
Tein taas vähän päivityksiä. Kertokaapa, onko tuo Tulossa-kohta selkeä noin, vai haluatteko sen jotenkin muuten. Päivitin niiltä, tiedot, jotka oli ilmoittanut tarkan päivän, kun en osaa näköjään laskea tällä hetkellä (voi tätä ihanaa raskausajan hajamielisyyttä).

Tervetuloa taas uusille mukaan. Toivottavasti saamme kaikki jatkaa tuonne lokakuulle asti täällä. Meillä muuten on mukana paljon suurperheäitejä tai sellaiseksi lokakuussa tulevia :)

Maana-mamma
Olen kanssa sitä mieltä, että ehkä vielä ei ole Face ryhmän aika. Vaikka kuinka olisikin ihanaa puhua salatussa ryhmässä ilman pelkoa, että joku töistä tunnistaa. Muilla tutuilla ja kavereilla ei niin ole väliä. Tästä syystä en usko, että vielä kauhean moni uskaltaa kaupunkiakaan tarkasti kertoa. Luultavammin parin kuukauden päästä onnistuisi nuo molemmat helpommin.

Tänään on selvästi tuntunut jo masussa, että siellä joku asustaa. Kauheasti viiltokipuja ja nippailu-nappailuja sekä sellaista "täysinäistä" oloa. Pahoinvointia ym. ei ole vieläkään. Mutta tuo huonomuistisuus ja hajamielisyys... Tänään töistä lähtiessäni jouduin kysymään työkavereilta, että tuunko mä tänne huomenna, mikä päivä on :ashamed: Ja pari kertaa on tullut ajettua liittymän ohi motarilla. Ja kaikkea muuta kivaa...

Oletteko muut kuinka tarkkoina olleet jo ruokavalion yms. suhteen? Itse olen sellainen rentomielinen asian suhteen. Tänään vaan lounaalla otin jotain kotijuustoa, ja yhtäkkiä kesken syömisen tuli mieleen, että olisikohan tätä saanut syödä ollenkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Heips! Voisin kans varovaisesti ilmoittautua mukaan... Selvääkin selvempi plussa pärähti tänään ruutuun vaikka ihan varma olin ettei tärppiä oo käyny... Yritystäkin vaan 4kk takana ja ei yhtään sellanen olo että ois paksuna :D

tässä tiedot listalle

viida.....27....Toinen....K-SKS.... LA 9.10
 
Ihan pakko tulla kommentoimaan muutamaa juttua :heart:

LukLu Meille on muksut tulleet tosi pienillä ikäeroilla, heitä nyt siis neljä! Eli -06, -07, -09, -11 ja siis ekan ja tokan ikäero on 1v4kk, sitten tokan ja kolmannen just se vajaa 2v ja kolmannen ja neljännen just se 2v eroa. Ja tiedätkö, ei mitään ongelmia missään vaiheessa :D Ei sitten mitään. Meillä vallitsee kyllä aikamoinen "kuri" ja säännöt jota noudatetaan, mutta jos nyt joku sattuu tussaamaan seinään ison taideteoksen niin kyl mä yhdyn siihen piirtelyyn mukaan..:LOL: mutta homma sujuu kuin tanssi kun on todella tarkat rytmit päivässä!

Mie skippaan mielelläni sen naamakirjaryhmän, en käytä sitä ollenkaan :whistle:

clearbrook mä en ole ollut myöskään kauhean tarkka syömisistäni =)

Vatsan koosta hah, noooo multa on kysytty jokaisessa raskaudessa jo vk 17 että "joko se laskettu on jo kohta" ja arvatkaa mitkä ärräpäät on täältä lentänyt :stick: ja olen kuullut kaikki nämä legenda kommentit "kuinka monta sulla tuolla masussa oikein on" jne...ja voin kertoa että vasta kolmannen ja neljännen kanssa olen alkanut olemaan asian kanssa sujut...:heart: Joten mammahousut tulee käyttöön viikolla 9!

Varasin ultran ja otin sen varmuudeksi sitten jo viikolle 7+1 eli 18.2 maanantaina...vuih, en malttaisi odottaa....

maana-mamma mulla ollut käytössä vain tommee tippee pulloja, super hyviä ollut!!!! ja vitsit toi kuva, ihana!!! mä olen tuon kokoinen oikeasti vk 20...

Mulla on muksut syntyneet vk 37+2-vk 38+5 joten tuskin loppuun asti mentäsi tälläkään kertaa....ihan sama, menisi nyt tämä alku vain nopiasti ja pysyisi masuasukki mukana....:heart:

vastailinkohan nyt kaikkiin....hmmm...

palataan, nyt iltahommiin!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Voi ku meitä on jo kunnon joukko! :wave: Mukavaa. :)

Kertokaas kokeneemmat äipät, että onko normaalia, että alavatsan repäsyt ja kivut tuntuu välillä oikeassa reunassa enemmän? Pitäiskö niiden tuntua vaan keskellä vai voiko "säteillä" tms reunoille? Kokemuksia kaipaan.

Mää ostin tänään digin ja teen sen huomenna. Jännittää niin kovasti, vaikka oireita onkin jo mukavasti. Väsyä/huonovointisuutta ei tosin ole, vielä..

Hopekissa ja murunen 4+1
 
hopeakissa on normaalia, mulla tuntuu rpäisyt nyt vaan avsemmalla puolella. :) eli ei hätiä, ihan normaalia!

Ja unohdamma faceryhmän ja kaupungit siksi aikaa kunnes/jos hyvältä tuntuu. :)

Kiitos clearbrook taas päivityksestä!

Hah, mie vähän flippailen... Tilasin just rakkaasta eBaystä Tommee Tippee rintapumppu + tuttipulloja setin :p oli katsokaan "niin halpa et mitäs jos ne loppuu kesken?!"... Eli niitä odotellessa, ja pari hyvää lisäsettiä löysin myös ja sitten voi taivas niitä mamma vaatteita. Huoh, pitää käskee ukon piilottaa mun visa :D

Muoks: sain tytölle 2-vee neuvolan ma 4.2 joten siellä pitäisi varata oma neuvola-aika... Jännää :heart: sillon ois sit 5+1 ja varmaan jo saisin 7-8 viikolle ekan neuvolan ja dopplerin kimppuun. Mun poika rakastaa kuunnella sillä sydänääniä, se aina neuvolassa sai olla terkan apuna dopplerin kanssa ja vieläkin juttelee miten masusta kuului siskon sydänäänet :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopeakissa
Onnea plussanneille=)
Minullakin repäsyttää välillä vaan toiselta puolen, jotenka ei hätiä mitiä. Tosin itseäni pelottaa, että joku menee pieleen. Takana kaksi ongelmatonta raskautta eikä keskenmenoja, niin jotenkin sellanen fiilis ettei taas voi vaan mennä hyvin. Ekaa odottaessa en osannut murehtia keskenmenoa, kun taas nyt jostain syystä hirvittää. Toisaalta taas mietin jo vauvantarvike hankintoja ja sisustusta, että mihinkä hoitopöytä laitetaan yms. Että hyvin ristiriitaiset on mietteet :D Jospa se tästä ajatus selkenee, kunhan vaan viikot etenee..
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Hopeakissa ihan normia on nuo ;) mulla on aina alusta alkaen ihan vihlasuja jommalla kummalla puolella kun nousen ylös äkkinäisesti ja täytyy ihan kyykistyä välillä.

Maana-mamma älä murehdi! ja TipzieTiedätkö mulla on takana neljä hyvin mennyttä raskautta ja aina ajattelen et voiko nyt sitten mennä kaikki hyvin enää....ja pelko keskenmenosta on aina olemassa. Sitten koitan ajatella, että kaikella on tarkoituksensa....Mulla siis ollut kyllä raskausdiabetesta, raskausmyrkytystä jne kaikkea, mutta alkuraskaus mennyt ihan hyvin aina ja se kun on jotenkin semmoista epätietoisuuden aikaa...

Mä oli ystäväni synnytyksessä viimeviikolla mukana (olin hänen ensimmäisessä myös) ja se vain varmisti sitä omaa vauvan kaipuuta...ja arvatkaas, silloin kun pieni syntyi, mun menkat olivat myöhässä :heart: hullua mikä ylläri se olikin...
 
Onpa outo ilta :D mulla vieläkin kipuilee ja selkääkin särkee. Sit äsken alko yhtäkkiä kivistää rintavarustusta samalla tavalla kuin nousis maito :LOL: meleko lepposaa ; ) Janskulille kans syvi hengityksiä ja rauhallista yötä. Jospa tässä illassa nyt oli vaan jotain ja meidän pienet päätti kiusata ja pistää kunnon oireet kehiin kerrasta! :heart:
 

Yhteistyössä