Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

Padmerine: Iiks, mä taidan tuntea sut! :) Erityiset onnittelut siis teille! Ihanaa kun pikkukakkonen on jo teille tulossa! Tietääks kukaan muu teidän tilanteesta? En tietenkään lavertele eteenpäin muuta kuin miehelleni korkeintaan, jos ei haittaa..

Äläkä pliis kerro meidän tilanteesta kenellekkään sitten kun hoksaat kuka oon :)

Lokakuinen
 
Tsemppiä rakkaudesta äiti! Eiköhän kaikki ole hyvin!

Täällä myös ihan järkky olo 24/7 ja kun lapset juoksee ympärillä tekis välillä mieli huutaaa aaaaaapuuuua!

Noh toisaalta on ainakin vahvat oireet!

Tervetuloa uusille!

Äiti88 ja kultajyvä 6+0
 
Heipsan kaikki, ja uusiakin oli taas tullut :) Onnea teillekin! :heart:

Mä oon nää päivät niin pahoinvoivana ollut, että ei oo tullu käytyä, facen puolella kyllä sit minäkin jaksan kännyllä käydä.
Tänään en päässyt ees töihin asti.. :(
Oiskohan tyttö tällä kertaa, kun nää oireet on niin kamalat? ;) No, sen näkee sitten aikanaan!

Mukavaa viikonloppua mammat!! :)

MomToBeX2 ja kirppu 6+0 :heart:
 
Moikka, ja tervetuloa kaikille uusille... On tullut kamalan paljon tekstiä... :)
Itse olen lusinut työvuorot ja nyt saan paneutua LOMAAN. Aamulla heräsin puoli 10 järkyttävään menkkakipuun. Siis se oli niin voimakas kipu, et se levittyi koko mahaan. Kesti 20min, jouduin ottamaan kipulääkettä. Ajattelin et nyt ei tarrasukat enään pidä pienellä, mutta ihme ettei ole tullut yhtääääään verta. Koko aika pitää tarkistaa pikkuhousut kaiken varalta, sen verran voimakkaat kivut oli :/ Eli siis kysymys kuuluu: Onko teillä muilla kovia menkkakipuja??

*Muuten te joilla on lapsia: Miten tyttö- ja poikaraskaus erosi toisistaan? *

Mitäs yh79 :lle kuuluu??
 
Mymmeli87 Mulla tyttö-poika raskaus ei eronnut mitenkään. Samanlaiset olot oli alussa ja eteni samallalailla. Samat himot oli, synty vaan puoltoista viikkoa aiemmin. Sykkeet oli samat, joten ei mitään eroja mulla ainakaan.. Linea negra oli vissiin ainoa ero, tytöstä tuli ja pojasta ei.

Tänään on väsyttäny ihan hirveesti. Poika onneks nukkuu jo kolmatta tuntia ja oon itekin vaan pötkötelly sohvalla, laittanu välillä lisää videoo tytölle.. No kohta taas herätää ja sit pitäs jo akuppaan taas joutaa..

Hyvää viikonloppua kaikille!

6+5
 
  • Tykkää
Reactions: mymmeli87
Mymmeli87 Mullakaan ei tyttö-poika raskaudet oo eronnut mitenkään toisistaan. Oireettomia raskauksia ovat kaikki olleet, mahan muoto kaikissa sama, sykkeet samat jne. Olinkin tässä viimeisessä raskaudessa varma, että kolmas poika tulee kun oli niin samanlainen, mutta tyttöhän sieltä kuitenkin sitten tuli =)

Uusille tervetuloa joukkoon !!

Rakkaudesta äiti Toivottavasti olet saanut hyviä ultra uutisia!!

Mullahan ei siis tosiaan ole mitään oireita, ei pahoinvointia, eikä edes tissit ole kipeenä, ei turvotusta, eikä oikeestaan edes väsytä, mutta raskaana ollaan niin kauan kunnes toisin todistetaan. Eli hirveesti en murehdi onko kaikki hyvin vai ei. Kuten meppuli jo sanoikin niin ei se sillä murehtimalla miksikään muutu. Tottakai sitä nyt itsekin vähän miettii ja toivoo, että pikkuinen on tarrannut oikeaan paikkaan ja sydän siellä jo jumpsuttelis, mutta pääasiassa yritän nauttia vaan tästäkin ja murehtia sitten jos aihetta on.

Joku kyseli jaksamisesta... ajattelin ensimmäistä odottaessa ja sitten vauva aikanakin ihan samalla lailla, että miten ne jaksaa joilla on jo ennestään lapsia, mutta ehkä sitä tottuu nukkumaan vähemmän tai oppii nukkumaan tehokkaasti ne pienet pätkät mitä saa nukuttua, mutta kyllä sitä vaan kummasti jaksaa tai sitten se väsymys on jo niin kroonista ettei sitä edes huomaa :LOL:

Hyvää viikonloppua kaikille ja yritetään nauttia tästä ajasta kaikista pikku peloista huolimatta =)

Linnea 6+4
 
Voi kiitos kaikille ihanille tsempeistä:heart: On niin upeaa tulla kertomaan että saan jatkaa odotustani täällä lokakuisissa odottajissa:)

Nimittäin ultrassa oli kaikki niin hyvin kuin olla voi =) ja nyt on kyllä niin super huippu fiilis ettei voi kuvaillakkaan.

Ku makasin ultrapöydällä ja en nähny kohdussa mitään niin kerkesin jo kauhuissaan ajatella että noniin tämäkin oli nyt tässä,mutta yhtäkkiä pikku "piste" ilmesty ruudulle ja ultraaja kertoi että kyllä täällä on kaikki hyvin.Piti siinä vähän koota itteä ennenkuin sai kysyttyä että oikeestikko =)
Siinä sitten lumoutuneena katselin kun ultraaja näytti pientä jolla kuulemma oli oikein vahva syke ja pienet käden alutkin jo näkyi.Pään erotin siitä pisteestä myös.Oih meidän vauva:heart:

Kaikki oli niinku pitää.Kohdun limakalvo tarpeeksi paksu,eikä missään mitään vuotoja ja vauvakin vastasi vähintään rv.6+5 joka siis on tänään,jollei vauveli ollut pari päivää isompikin.

Huh huh on tässä nyt ihan outo olo ku ultraajallekkin kerroin että valmistauduin lähtemään sieltä taas itkien pois ja nyt sitten sainkin kuulla että pieni elämä siellä kasvaa hyvin vahvasti :heart:

Ultraaja oli tosi ymmärtäväinen,kun mulla on taustalla niin paljon kaikkea inhottavaa(lapsettomuus,kohdunulkoinen,keskenmeno ja sitten se viimesimmän raskauden keskeytynyt keskenmeno) ja keskusteltiinkin siitä että kannattaa uudelleenkin tulla varmastamaan tilannetta jos pelko valtaa liikaa mielen ja niin aijon todellakin tehdä jos kova paniikki pukkaa päälle.Nyt kuitenkin olo on tosi rauhallinen ja huojentunut.

Äitiysvaatteita en kuitenkaan vielä uskalla ostaa(viimeksi tilasin niitä alkuvaiheessa ja jouduin palauttaan sen jälkeen ku kkm oli todettu),mutta ehkä niskapoimu ultran jälkeen.
Ja sen jälkeen vois ehkä siihen face ryhmäänkin liittyä.

Nyt tuntuu että kaikki menee hyvin,ku itekkin näki pienen sydämen jumpsuttavan niin lujaa =) Nyt lähen nautiskeleen jätskiannoksen miettien pieniä käden alkuja.En vaan saa niitä mielestäni =)

Mukavaa viikonloppua kaikille ja onnea uusille raskautuneille:heart:

rakkaudesta äiti rv.6+5 & lokakuun lapsonen :heart:
 
Ihanaa, rakkaudesta äiti! Näitä uutisia olen täällä käynyt pitkin päivää kyttäämässä. Tiesin kyllä sisimmässäni, että teillä on kaikki hyvin, mutta upeaa, että sait varmistuksen ja mielenrauhaa :heart:
 
Tervetuloa uudet :wave: Meitä keskisuomalaisia näkyy olevan täälä jo paljon =)

rakkaudesta äiti Olipa ihania uutisia!! :heart: Mäkin oon monta kertaa jo käyny tarkistaa joko olis uutisia :) Ihan super-onnellinen sinun puolesta että pikkuisella kaikki hyvin ja saat jatkaa odotusta turvallisin mielin!!

Synnytyskertomuksia
Esikoinen syntyi yhdeksän päivän käynnistyksen jälkeen lopulta kiireellisellä sektiolla. 11h ehdin olla salissakin oksitosiini-tippa täysillä mutta lopulta avotarjonnan, veltostuneen kohdun, sydänäänten laskun sekä minulla nousseen kuumeen ja tulehdusarvojen takia tuo leikkauspäätös. Lähes kaikki mitä pystyi mennä pieleen myös meni ja melkein lähti henkikin pieleen menneen epiduraalin takia. Leikkauksenkin aikana lääkäri lähti kesken kaiken auttaan toista äitiä imukupilla ja minä jäin maha auki odottamaan että joku paketoisi kasaan. Siinä sitten ehti puudutus lakata vaikkei henkilökunta tätä uskonut joten loppu-parsiminen kokoon oli aika mielenkiintoista. Spinaalipäänsärky myös leikkauksen jälkioireena johon tehtiin kaksi veripaikkaa. Osastolla sain huilia kaksi tuntia kunnes piti jo nousta ylös ja alkaa touhuaa kun ei siellä kuulemma tarvii turhaan makoilla. Vauvan sain 1,5 vrk iässä viereen mutta hoitaminen oli heikonlaista sen helvetillisen päänsäryn kanssa, mitään apuja en silti saanut enkä ensisynnyttäjänä myöskään imetysohjausta vaikka sitä pyysin. Ei positiivisemmat muistot mutta ei ainakaan voi seuraavalla kertaa pettyä kun odottaa jo kaikessa pahinta :D

Niin ja noiden puudutusten haittavaikutusten takia seuraava olisi tarkoitus luomuna yrittää saada pihalle :) Supistukset kun ei ollu kovin pahoja mulla ja jos nuo oksitosiinit ja cytotecit vielä niitä voimistaa niin saattaisi olla että pärjään kokonaan ilman tai pelkällä kipupiikillä ettei ainakaan epiduraalia tarvitsisi ottaa...

Täällä taitaa olla aika erilainen raskaus jos sama jatkuu...
Esikoisesta oli huono-olo koko alkuraskauden, naama kukki ja tukka rasvottu sekä issias vaivasi, mahaan tuikki jatkuvasti. Nyt vähän öklö-olo silloin tällöin mut ei voi kyllä pahoinvoinniks sanoa. Ja närästää vähän. Ei muuta... Outoa! Mutta ihan kiva näin, helpompi töissä ja muutenkin =)

Kivaa viikonloppua mammat! :flower:


viida ja Lyytikäinen 6+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa, Rakkaudesta äiti! :heart: Pidä kiinni tuosta fiiliksestä!

Olen koko päivän miettinyt milloin tulet kertomaan ultrauutiset, ja leikkien lomassa on tullut vilkuiltua muutamaankin kertaan puhelimesta josko olisit päivittänyt kuulumisia... :D

Voi että miten ihana juttu, täällähän taas tämä mamma liikuttuu kyyneliin saakka... :D Vahvasti raskaana, aivan varmasti!
 
Ihanaa, Rakkaudesta äiti, juuri tällaisia kuulumisia mä halusinkin kuulla! Tässä meille muille pelokkaille sitä lohdutusta, että vaikka oireet katoilee niin kaikki voi olla silti oikein hyvin. :heart:

).( Mun ei kyllä tänään tarvii valittaa oireiden puuttumista, on niin kipeet ja painavat tissit, että ei oo epäilystäkään, etteikö siellä masussa ainakin jotain tapahtuisi tälläkin hetkellä. :heart: Jos kaikki on oikein, niin meidän vauvan sydän on alkanut tänään lyömään. :heart: Jostain syystä itselläkin on suurimmat epävarmuudet alkanu taas (ainakin tän päivän osalta :LOL: ) karisemaan ja tällä hetkellä on sellaset vaunujenhaaveilufiilikset. ;) Ainoo, että ne tuplahaaveet mä olen haudannu, kun ei kuitenkaan mitään megaoloja ole eikä mahakaan yhtään pömpötä vielä (pientä turvotusta lukuunottamatta). :p

Tyttö- ja poikaoireet ei kyllä oikeesti oo kuin semmosta, että kun on kiva arvailla kumpi tulee, niin sitten niitä mahan muodoilla sun muilla voi leikisti perustella omaa arvaustaan. ;) Mun maha oli "tyypillinen poikamaha" eli tasan edessä, takaa ei edes yliviikoilla nähnyt että odotin... tai jos näkyikin niin en levinnyt siis "sivuille päin" vaan maha oli tasan keskellä edessä. Kaikki tutut ja vieraatkin mummot sanoi aina nähdessään, että poika sieltä tullee. :D No ei tullut vaan yks tosi prinsessa. :D

Uusille vielä tervetuloa! :)

Tensonille oli viel pakko sanoa, että tosi ihanaa, kun on serkut noin pienillä ikäeroilla. Mun siskon tyttö on mun tytön paras kaveri, vaikka niillä on reilu vuosi ikäeroa. Mut noin pienellä ikäerolla teidän serkukset on varmaan ihan erottamattomia? :D
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa että sait rakkaudesta äiti hienoja uutisia ultrasta :heart:

Tervetuloa kaikille uusille mammoille, meitähän alkaakin olemaan jo kohta melkoinen liuta täällä :D

ON täällä öklötysällötys taas nostelee kunnolla päätään ja välillä kun yskäsee niin ei tiijä pittääkö juosta vessaan ku meinaa yökkäyttää samalla. Kipasin sitten hakemassa itelle sipsipussin ja pullon vissyä ja juhlistan iltaani niillä. Tosin ensin taidan käyvä kattomassa mun maailman suloisinta 4 kk ikäistä kummipoikaa :heart:
Saa ainaki muuta aateltavaa ku tämän öklön olon :D

zannukka
 
Rakkaudesta äiti mahtavia uutisia!

Joku kyseli väsymyksestä, voi sanoa olevani täysit tööt just. Aloin kattoa esikoiseen kanssa pikkukakkosta ja nukahdin sohvalle miltein samantien. Tympeitä nää miehen iltavuorot :| isi on viime viikot hoitanut pojan iltahommat niin oon saanut huilata illat.

Viida, mulla meni kans sektiossa epiduraali pieleen, se päänsärky oli aivan kamala..

korostukset ei oikeen toimineet puhelimella.

Dana

2 yötä ultraan
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

En oo jaksanut kommentoida juttuja päiviin, mutta lukemassa oon käyny joka päivä. Väsymys on aivan kamala, voikun saisi olla vaan kotona lasten kanssa...Tänäänkin töihin piti herätä aamulla ennen viittä:/ .Illat menee hirviässä härdellissä kotona yksin lasten kanssa, kun mies kaikki illat töissä.

Tervetuloa uusille:wave:

Ja onnea ainakin Rakkaudesta äidille hyvistä ultrakuulumisista! Itse olen varmaan samaan paikkaan varhaisultraan menossa:) Eli VU:n olen saanut varattua, vaikka neuvolaan en ole soitellu:) Eli mulla ois VU 7.3 (rv 8+2) Ultraaja on lomalla just ku mulle vois tehä varhaisultran, niin siksi meni noin pitkälle aika, mutta enköhän mää malta...
Epätodellinen olo edelleen, ja oireena ei ole kuin kahvin maittamattomuus, turvotus+hellä alavatsa ja kipeät nännit|O , mutta pahoinvointia ei ole ollut muissakaan raskauksissa kuin vasta myöhemmin... Raskaustestin tein silti tänään, kun halusin tietää mitä digitesti näyttää nyt, kun viime vkon tiistaina näytti sen "raskaana 1-2". Tulos oli nyt 3+.

Sinnuli ja papu 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille ja ihania ultrauutisiakin on tullut!!

Olen ollut laiska kirjoittamaan tänne, puhelimella olen käynyt päivittäin kuulumisenne lukemassa. Väsymys on valtaisaa ja voisin vain nukkua, nukkua, nukkua.... En muista tälläistä väsymystä edellisissä raskauksissa olleen. Tissit oon kasvaneet valtaviksi, ennestäänkin olivat jo "riittävän" isot ja ovat kyllä todella kipeätkin. : / Iltaisin on valtava turvotus vatsassa ja näyttää että olisin jo lähemmäs raskauden puoliväliä.

Edellisistä synnytyksistä oli puhetta täällä. Ensimmäisen synnytys minulla kesti vaivaiset 5 tuntia, ihmeellisen nopeaa touhua ensi kertalaiselta. :D Toinen oli vielä ensimmäistäkin nopeampi, 1h 45 minuuttia josta ehdin sairaalassa olla ainoastaan 40 minuuttia!!! Toisen synnytyksen jälkeen mietinkin etten enää uskalla lapsia tehdä tai joudun päivystämään sairaalan pihalla kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa, jotta varmasti ehdin ajoissa sairaalaan. Nyt onkin jo tässä vaiheessa alkanut hirvittää tuo synnytys, mitenköhän nopea se tällä kertaa on......

Me ei olla kerrottu kenellekään vielä raskaudesta, paitsi töissä jouduin yhdelle työkaverille/ hyvälle ystävälle kertomaan (teen hoitotyötä ja olo ei ollut mitenkään ihanteellinen). Lapsillekaan ei vielä meinata kertoa pitkään aikaan, ehkä sitten ensimmäisen ultran jälkeen kun on jotain näytettävää. =)

Neilikkakirsikka ja kyytiläinen 6+6
 
Googlesta ollut puhetta. Ehkäpä joo ei ole raskausaikana ystävä, mutta itselle ainakin tuonut hyvin paljon apuja tiettyihin asioihin. Meillä on jokaisella lapsella 50 % mahdollisuus saada perinnöllinen tauti (tulee miehen puolelta, joten ei itselleni ole ihan kauhean tuttu). Jostain syystä mein synnytyssairaalassa ei kyseisestä taudista tiedetä kuin nimi, eikä niitä kiinnosta ottaa edes selvää asioista. Googlen avulla olen sitten onnistunut löytämään apua, neuvoja ja ohjeita, mitä esim. synnytyksessä on kielletty. Vielä kun sen sais kätilöiden päähän tuolla K-HKS:ssä taottua...

Finneistä Mä olen ihan hormoonifinnejä täys - nenässä, otsassa, kaulassa, olkapäissä, selässä, rinnoissa, ...

zoelle Mulla on repäisykipuja ollut jo vähän aikaa. Aivastelen paljon, joten ei tunnu kivalta...

rakkaudesta äiti
Ihania ultrakuulumisia <3

ON: Tänään paljastu töissä raskaus meidän osastolle, koska pari ihmistä kävi kysymässä suoraan (olivan huomanneet mun "kohta oksennan" -ilmeeni) enkä viitsinyt kiistääkään. Kerroin sitten iltapäivällä muillekin. Kovasti onnittelivat :)

Oksentaminen alkoi täällä eilen ja jatkui tänään. Mutta kaikki on ihanaa, koska mies palasi tänään työmatkalta, ja hoitaa välillä tuota esikoista. Mä pääsen kohta nukkuun xD

Tervetuloa uudet!

clearbrook ja osku 7+3
 
Viimeksi muokattu:
Niin niistä synnytyksistä oli ollut puhetta, mun mieli aihe ku synnyttäminen on huippua:LOL:
Mulla eka lapsi syntyi rv 41+4, kesto 5h, ponnistus 15min, puudutus spinaali joka ei auttanut. Kipea olin mutta kammoa ei jäänyt, terve tyttö 3440g, 50cm syntyi.
Toka lapsi syntyi rv 40+5, kesto 7h, syöksy ponnistus alle 1min, ilokaasulla + kohdunkaulan puudutteella(ei apua, laitettiin n.½h ennen syntymää ennen kalvojen puhkaisua) syntyi terve tyttö 3100g,48cm.
Kolmas lapsi syntyi rv 39+6, kesto 2,5h, ponnistus 4min, kivunlievityksenä ilokaasu+kohdunkaulapuudutus(½h ennen syntymää,kalvojen puhkaisun jälkeen, auttoi hyvin), syntyi terve poika 3270g ja 51cm.
Neljäs lapsi syntyi rv 40+1, kesto 3h55min, ponnistus 7min, kivunlievityksenä ilokaasu+kohdunkaulapuudutus(½h ennen syntymää, kalvojen puhkaisun jälkeen, auttoi hyvin), terve poika 4100g, 54cm.
Viides lapsi syntyi rv 40+4, kesto 4h05min, ponnistus 4min, kivun lievitys ilokaasu+kohdunkaulanpuudutus ½h ennen syntymää(auttoi hyvin), terve tyttö 3670g ja 49,5cm.
 
Viimeksi muokattu:
Mä tirautin tänään pari kyyneltä ku katoin digiboxilta sen tän kauden ekan Duudsonit-jakson :D

Mä oon niin kade noista lyhyistä ponnistusajoista! Nooh, mut onneks yleensä toisen synnytys ja ponnistus on nopeampia, ni ehkä ei taas tarviis melki kahta ja puolta tuntia ponnistaa.. : /
 
Dana, just sitä samaa Duudsonin jaksoa katoin tänään. :p Taisin eilen nukahtaa ennen loppua. ;)

Mun mies täällä tirskuu että mä olen "niiiin raskaana". Kuulemma mun mielialat on viihdyttäviä. :rolleyes: Miehet.

Sen sijaan tunnistan kyllä nämä mieliteot. Siis mitä vain kylmää, hapanta ja raikasta. Niinkuin soda streamilla tehtyä kylmää 'sitruunavissyä'.... ahhhhh. Tai aamiaisen aloituksena tyrnimehushotteja (sokerittomia, kylmiä)... Nammmm.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään on taas illalla nippaillu pitkästä aikaa vatsaa ja sitkeää valkovuotoa vaan tulee koko ajan housuihin, tänään taas on oikein tullut kunnolla ja tämä kun yhdistetään vatsan nippailuihin, niin olen kyllä taas ravannut vessassa tarkistamassa tilannetta, usein olen jo ollut sitä mieltä, että nyt lorahti verta, mutta ei pelkkää valkovuotoa, onneksi!:heart:

Pienen pieni turvotuskumpukin on ilmaantunut alavatsan päälle navan alle kun kävin illalla suihkussa ja vedin vatsaa sisään, niin pikku kumpu jäi navan alle vaikka vatsan veti sisään. Tänään siis olisi viikkoja 6+0 neuvolan laskun mukaan, oma laskuni ois pari päivää vähemmän (ehkä) oon pudonnut jo kärryiltä, ehkä meen nyt ton neuvolan mukaan niin pysyn jotenkin edes kärryillä.:LOL:

Myös tosiaan tuo varhaisultra mietityttää, koska täälläpä ei saakkaan enää muut kuin ensisynnyttäjän alkuraskauden lääkärillä käyntiä, oikeesti mielummin skippaisin sen neuvolassa käynnin kuin tuota lääkäri käyntiä jota pidän itse tärkeämpänä, eka tieto siis mihinkään suuntaan masuasukilla on vasta np-ultra täällä. Kuulin tästä tänään ja rupesin taas miettimään yksityiselle marssimista, tiesin kyllä, että täällä on kova lääkäripula ja käyntejä muutenkin toiste raskaana oleville on vähän, mutta enpä olisi uskonut, että alkuraskauden lääkärikäyntikin jätetään välistä.
Pari viikkoa on ensimmäiseen neuvola kertaan ja keskustelen asiasta varmasti siellä, koska mua oikeesti nyt korpeaa asia, jos on näin vaikeeta päästä mihinkään tutkimukseen, niin marssin yksityiselle, niin ja koti doppleri pitää jossain vaiheessa hommata, ihan vielä en viitsi. :)
 

Yhteistyössä