Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

Huomenta. :)

Tänään taas pissahätä herätti keskellä yötä. Sattui suorastaan mahaan. Ihanaa tämä kokoaikainen pissatus. Huoh. :p Tissikipu ei nykyään tunnu jättävän rauhaan yhtenäkään päivänä, toisaalta se kai on hyvä asia. Mieluummin oireilen tissikivulla, kuin pahoinvoinnilla (siitä ei ole hajuakaan toistaiseksi). :)

Teillä on täällä rakennusprojekteja sun muita asumisjuttuja... Me asuttiin esikoisen syntymän aikaan 52-neliöisessä kaksiossa, missä lopulta siis makuuhuoneessa oli seinässä kiinni pinnasänky ja pinnasängyssä kiinni meidän parisänky ja sit miehen puolelta sänkyä just pieni rako, mistä pääsi kulkemaan... :p Nyt me asutaan onnellisesti 69-neliöisessä kolmiossa, mihin suunnittelen raivaavani tilaa siten, että jos saisin graduni valmiiksi ennen vauvan tuloa, voisin raivata työpöydän makkarista kokonaan vaikka kellariin säilytykseen ja pinnasängyn sitten sen paikalle. :p Isosta pöytäkoneesta haluan eroon, mutta siis vasta gradunteon jälkeen. Kyllähän sitä koko ajan haaveilee isommasta ja esim rivi- tai omakotitalosta, mutta realiteetit tulee ikävästi vastaan.

Vääh, pitää varmaan tehdä töitä. :p
 
Alien: Tsemppiä! :hug:

Dita: Meillä vasta talopakettia pystytellään tontille ja kaikki etenee ihan liian hitaasti! Meidän unelma olis, että talo valmistuis ees tänä vuonna, mutta kun tehdään ite sisätyöt pitkälti, niin on tosi vaikeeta arvioida todellista aikataulua. Varsinkin kun mieheni ei ole valitettavasti mitään kaikkein aikaansaavinta ja suunnitelmallisinta tyyppiä. Itsekään en paljoa ehdi tontilla auttaa kun on jo tuo esikoinen. Olisi kivaa auttaa enemmänkin, jotta saataisiin nopeemmin valmista.

Padmerine: Hienoa, että teille on siis vihdoin tontti löytynyt! Onnea raksaprojektillenne!

Laala: Me myös asuttiin kaksiossa kun esikoinen syntyi. Ihan hyvin mahduttiin. Nyt kyllä asutaan jo isommassa, ettei meidänkään tarvitse 4-vuotiaan kanssa enää samassa huoneessa nukkua.
 
Meilläkin alettiin eilen ihan tosissaan suunnittelemaan talon rakentamista. Katottiin jo talopaketti ja suunniteltiin pihakin valmiiks, hah haha :) Ei tarvitsis enää kuin vaan aloittaa se touhu, joo-o. Mutta siis ihanaa, että päästiin talosta yhteisymmärrykseen (ei kyllä ollut vaikeaa). Mut mä innostun niin tavattoman herkästi tällaisesta ja oon kauheen malttamaton... :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Alien :hug:

ON Mulla ei oo minkäänlaisia tuntemuksia tisseissä kyllä. Voisin vaikka ottaa niitä joka toiselle päivälle tämän öklötyksen tilalle. Eilen illallakin meni vaikka kuin pitkään sängyssä pyöriessä ku öklötys ei vaan meinannu hellittää ja aamulla ku sängystä ylös pääsi niin johan se iski taas päälle. Tämä alakaa olla jo 24/7 olotila. Onneksi ei oo tarvinu vielä oksentaa. Tuntuu vaan ettei suuhun haluais laittaa muuta ku greippiä tai sitruunaa ja jotain hirmusen kylmää. Pitäsköhän lähtä koluaan kaupan jäätelöallas ja ettiä oisko siellä jotain sitruunaista mehujäätelöä :D

zannukka 7+2
 
Lokakuinen, siis eihän kolme huonetta tarkoita, etteikö meidän esikoinen nukkuis meidän kanssa samassa huoneessa. Melkeen joka ilta jätän sen omaan sänkyyn omaan huoneeseensa, mutta yhtälailla melkein joka yö se tulee meidän väliin nukkumaan ja aamulla vaan tajuan, että siinä se on taas. :LOL: Eilen illalla tyttö kyllä tuli jo illasta meidän väliin. Mitenkähän sen sais pysymään omassa sängyssä sit kun vauva tulee? :LOL:

Zannukka, vaikka mulla ei mitään pahoinvointia tosiaan olekaan, niin silti nuo samat eli kirpeä, kylmä ja raikas on sellasia ominaisuuksia, mitä himoitsen kaikista ruuista mitä syön. :p Tämäkin aamu alkoi vissyllä ja tyrnimehulla ja sitten väkisin söin päälle vielä viiliä. :p
 
Laala Täällä alako aamu kans sitruunavissyllä. Tosin hetkittäin kyllä tekee mieli survoa suuhun jotain suolastakin kuten sipsejä :p Nyt vaan alakaa nälkä kalvaa niin pakko varmaan tehä leipä. Se onkin ainut mitä pystyy syömään, kunhan siihen laittaa päälle voin sijasta tomaattipyrettä :D Outoa ku en yleensä etes tykkää ketsupista niin nyt pitää tuommosta survoa leivän päälle. Sitte voiski napsia pakkasesta vaikka jäisiä karpaloita nassuun niin josko ne vähän auttais :)
 
Viimeksi muokattu:
Alien_1 Suuret pahoittelut ja hurjana voimia tulevaan. :hug:

Arvatkaa, kuka keitti eilen myöhään illalla makaroonia? Ihan vaan, että sain syyä sen sellasenaan voin kanssa. :LOL: Nyt aamulla en vois kuvitellakkaan, vaan jääkaappikylmä mustikka-pilttiki piti väenvängällä survoa kurkusta alas. Kahviki on jo jääny. :x
 
zannukka, mä vedin edellisessa raskaudessa ämpärikaupalla mehujäätä :D Pahimmillaan se oli ainoa, mikä pysyi sisällä :)
Hopeakissa, mmmmm... Makaronia ja voita :p

Vielä ei töki mikään ruoka, sitä odotellessa...
 
Voi Alien_1 :hug: Noi on niin raskaita asioita, voimia sulle paljon ja me pidetään sulle täällä isot peukut ja pottuvarpaat pystyssä että seuraavaksi onnistuu ihan loppuun asti!

Dana88 onnea!! :> :heart:

Täällä kuului poks 6+0 ja samantien alko etova pahoinvointi olot.. Eli tervetuloa Yrjö tänne meille kylään.. Just eilen sanoin ääneen, et onneks ei oo tullut pahoinvointeja.. Ei paranis puhua yhtään mitään... Mä en mitään muuta vihaa kun oksentamista... Hohoijaa! :$ Toisaalta hyvä, että pahoinvointi alkoi näin lomalla niin ei tarvitse töissä salaa mennä oksentamaan... :D
La muuttuu sen verran että 14.10.2013. Mennään neuvolan laskurin mukaan. Ihanaa alkanutta viikkoa teille naiset! :)

Mymmeli87 & "Leopold" 6+0
 
Voimia Alienille!

Pahoinvointia ei ole ainakaan vielä pahasti. Etova olo kyllä pitkin päivää, mutta ei pöntön halailua puolta päivää niin kuin esikoista odottaessa. Huimausta on ajoittain ja mahan juilimista. Tunteet ovat kyllä pinnassa ja tänään piti ihan itkeä kun ajattelin että kohta tuo minun vauva (1v2kk) ei olekaan enää vauva. Samalla alkoi ajatuksissa myllätä, että onko tämä raskaus kuitenkin hieman liian aikaista? Yritys siis aloitettiin kun esikoinen täytti vuoden. Esikoista odoteltiin kolme vuotta +ne 9kk masussa ja sinä aikana oli yksi keskenmeno. Varauduttiin siis siihen, että tässäkin voi mennä aikaa. Nyt tuntuukin jotenkin epäreilulta, että raskauduinkin jo 2. kierrosta. Ikään kuin liian helpolta. Kyllähän me tämä pidetään ja toivotaan,että matkassa pysyy. Varmaan hormoonit paisuttelee tämänkin jutun ulos mittasuhteistaan. Normaalistikin jään märehtimään ja pyörittelemään asioita ihan liikaa...

Millaisilla ikäeroilla teillä muilla on lapsia ja miten ovat suhtautuneet uuteen tulokkaaseen? Tämäkin tietenkin lapsikohtaista, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia.
 
Kairi: meillä tulee esikoiselle ja tälle ihanuudelle ikäeroa alle vuosi. Että siinä on todella pieni ikäero, raskauduin ekojen menkkojen jälkeen synnytyksestä ;) Kyllä itseä hieman pelottaa, mutta siitä hyötyy vaan tulevaisuudessa kun pitävät toisilleen seuraa. Ja mitäs jos meille tulisikin kaksoset? :D Sitten olisi vipinää :D :D
 
Kyllähän niitä tosiaan on paljon pienemmilläkin ikäeroilla. Melläkin oli takoituksena pitää ikäero suht pienenä siinä 2v paikkeilla, että oilisi seuraa toisilleen ja näin olen aina toivonutkin. Outoja nämä hormoonit, miten ne jo nyt itkettää. Esikoisesta alkoi itkut vasta kun synnytys alkoi lähestyä :)
 
Tänään oli aamulla VU <3 mua niin jänskätti..niin mietin et kunpa kaikki vain hyvin. Aluksi lääkäri ei kääntänyt monitoria ja vain katsoi ruutua..tuli jo melkeen paniikki..no sit käänsi..siellä se sydän jyskytti..ja ultran mukaan olisi 7+5 ..eli ei muuttunut miksikään..kun sen kiekon mukaan olisi kuulemma 7+6 :) pituutta oli 14,1mm <3
Kotiin kun pääsin niin vain itkin..oli se jotenkin niin suurta nähdä se sydän siellä <3 ihanaa päivän alkua kaikille..tää on niin onnellinen <3 <3 <3 <3
 
Alien hurjasti voimia :heart:

Joku kyseli mitä pahoinvointilääkkeitä mulla on. Ne on Primperan merkkisiä.

ON mä oon tänän juossu vuoroin oksentamassa ja vuoroin hoitamassa kuralla olevaa mahaa :(. Mua pelottaa niin perkeleesti iltapäivän ultra :(

Ei riittäny se että olin tiputuksessa, sen lisäx vielä inhottavan kuiva yskä ja pientä lämpöä ihan koko ajan.
 
Laala: En suinkaan tarkoittanut, että teillä nukuttaisiin lapsen kanssa samassa huoneessa! Kommenttini tarkoitti vain, että meilläkin oli kaksio silloin kun esikoinen syntyi ja halusin lisätä, että ei enää kaksiossa asuta ja ootella vaan raksan valmistumista! En tarkoittanut siis, että teillä niin tehtäisiin. Ehkä oli vähän huonosti kirjoitettu, jos sen käsityksen sais. Meillä kans tyttö välillä tulee yöllä vieläkin viekkuun nukkuun ja silloin en itse saa lainkaan nukuttua. Sovittiin sitten niin, että hän saa aina tarran, jos on nukkunut koko yön omassa huoneessa (6 jälkeen saa tulla köllötteleen meidänkin sänkyyn). Tarrasyteemi on toiminut loistavasti!
 
  • Tykkää
Reactions: Padmerine
icy
alien paljon voimia, miksi joitakin koetellaan noin... :hug:

dana toivottavasti vointisi kohenee pian!

Padmerine hauska kuulla, että joku muukin on raskauden aikana himoinnut vispipuuroa, esikkoa odottaessa olin kaupalla töissä ja usein tuli haettua valmispuuroakin kun meinasi pää seota ilman :LOL:

Täällä kans menkoista laskettuna ois nyt POKS 5+0. Nyt huimaa pitkin päivää, verenpaineet on matalalla :S Aika lailla hormonit kyllä hyrrää, herkkiksenä ollaan koko ajan. Yölläkin kierein sängyssä pari tuntia ja niiskuttelin, kun yhtäkkiä tuli hirmu huono omatunto siitä, kun esikoinen joutuukin jakamaan kohta huomion, eikä olekaan se ainoa pikkumuru. :kiss:
 
Terve täällä ilmoittautuu myös yksi lokakuinen odottaja :)
Esikoinen on meillä juuri vasta täyttänyt 1 v, joten hieman jännittää tuo tuleva ikäero, vaikka eipä se kai edes ole niin kamalan pieni ero :D
Viikkoja on mulla vasta 4+2, mutta oireilut alkoi jo vajaa viikko sitten, oli niin tutun olosia oireita kun oli ekassa raskaudessa ihan samanlaiset tuntemukset niin heti heräs epäily ja plussan tein testiin 3+6.
Eilen oli pakko tehdä vielä yksin testi että josko oisi viivat tummentuneet ja olihan ne :heart:

Laskettuaika olisi 26.10 minima 21v / 2.lapsi / Kät
 
Viimeksi muokattu:
Alienille tsemppihalit täältäkin, kumpa teillä tärppäisi pian uudelleen ja seuraava raskaus kestäisi loppuun saakka!

Täällä asustellaan 55:n neliön kaksiossa, kyllä tänne vauva pinnasänkyineen mahtuu, mut vielä en oo luopunu toivosta, et ehittäis ostaa oma ennen vauvan tuloa. Miehellä vielä opinnot pikkuisen kesken, eikä nyt oikein uskaltaisi vielä isoa lainaa ottaa, kun tulot ois aika pitkälti mun varassa. Mies kylläkin valmistuu sellaiselta alalta, ettei työttymyydestä taida olla pelkoa, mut kumminki... Haaveillaan rivarikolmiosta/neliöstä täältä helsingistä ja siihen saa kyllä melki 300 000 helposti uppoomaan...ääh. Ahistaa, ku aatteleeki sitä lainan määrää. No, asia kerrallaan :) ehkä me vielä tässä ensi syksy asustellaan...huolettaa vaan, miten sitte jaksaa muutot ja mahdolliset remppailut vauvan kanssa.

Täällä tuntuu et voimakas tissikipu sen ku vaan jatkaa voimistumistaan..kävely sattuu ja rintsikoiden poisottaminnen se vasta sattuuki! Eikä vois ajatellakaa et ottais ne yksi pois...SATTUU niin. No yökötystä on ollu vähemmän, se on hienoa! Väsy se vaan on semmosta luokkaa et meinaa näin alkuviikosta puskea hiki otsalle ku miettiin, miten pitkä aika on viikonloppuun...

Voimia kaikille pahoinvoinnin (ja toki muunki)kanssa!
 
Heippa kaikille! Pääseekö joukkoon iloiseen? :)

Elikkäs -ruska- 24v / 2. lapsi / OYS

Lauantaina pärähti testiin plussa :heart:

Meillä täällä reilu 11kk tyttö ja nyt toinen ilmoitti tulostaan. Raskauslaskurin mukaan LA olis 22.10 eli toosi alussa ollaan! Jännittää hirmusesti, että pysyyhän tämä matkassa. Olisin kiinnostunut pääsemään facebook ryhmään, niin kaikki tiedot ei olis täällä julkisia :)
 
  • Tykkää
Reactions: icy

Yhteistyössä