Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

LukLu No mulla on närästelly iltasella jo monta vikkoa, ihan sama oikeestaan mitä suuhun laittaa. Joo ja tuo tomaattipyre on tosiaankin outoa, koska normaalisti en etes laita ketsuppia ruokaan ku en sen mausta tykkää :LOL: Nyt vaan tuntuu että voi leivän päällä on ällöä (liian rasvasta) ja mieluummin laitan tosiaan sen tomaattipyreen, kai sekin on jollain tapaa hapanta. Ja nyt tosiaan tuo jääkaappikylmä verigreippi on ihan ehoton ykkönen mitä suuhun laittaa :) Täällä kans makianhimo on kaikonnu tyystin. Normaalisti oon kyllä semmonen karkkihiiri mutta nyt ei tosiaan tee yhtään mieli karkkia ja hyvä niin :D

ON Mulla tuntuu että huono olo pysyy nyt tosiaan jo lievempänä eikä enään iske päälle lamauttavana. Muutin nuitten vitamiinien syönnin nyt niin että otan nuo Ladyvita Maman pillerit yhen aamulla, yhen iltapäivällä ja yhen illalla. Mulla kun tuntu, että jos ottaa koko satsin kerralla niin mahaan tulee järetön ilmapallo ja alkaa kiertään mahassa. Kai siinä tulee sitä rautaa sitten liian iso satsi kerralla tai jotain.

zannukka 7+4 ei olis enään montaa tuntia :)
 
Mulla neuvola 26.2 ja tänään en enää kestäny vaan varasin ajan varhaisultraan 1.3 jolloin pitäisi olla 6+5. Jäin vain miettimään, että onko tuo liian aikaista varhaisultralle? Kertokaa te ketkä olette käyneet....? :)
 
Pitkästä aikaa nopea päivitys;

18.3 NPU Maana-mamma
13.5 RU Maana-mamma


Pitkä aika odotella ekaa ultraa, mutta on edes aika tiedossa :) vointi kovin raskaanaoleva, mutta muuten oikein hyvä. Jopa nautittavan hyvä :ashamed:

Ekaan neuvolaankin vielä kaksi viikkoa!

Mutta tervetuloa uudet, ja minä väistyn taustalle lukemaan ja faceen kirjoittelemaan :)

Maana + bebe 8+0 POKS!
 
Heips vaan täältäkin! En ole mihinkään kadonnut, pientä stressitaukoa teistä rakkaat kanssaodottajat vain pitänyt. :whistle: Hirmusesti ootte kyllä teksiä saaneet aikaseksi, mullahan menee koko päivä että saan kaikki luettua.

).( Nyt on eka neuvolakin varattu eli 25.2 ,just samalle päivälle kun VU:kin. Eli kiirettä pitää. Neuvolassa saa sitten lisäksi kuulla, että pääsenkö kunnallisellekin VU epämääräisten vuotojen ja lääkityksen takia. Väsyttää ja nälättää, eli ihan kuin esikostakin.

Elikkäs tällaiset pikapäivitykset minulta, ja älkää ihmetelkö jos taas välissä hieman taukoa pidän, mutta maanantaina ihan varmasti tulen kuulumiset päivittämään!

lempo ja jotain 6+6
 
Pikaiset kuulumiset päivittelen, eli VU ois 12.3 vasta, mitenköhän jaksan odottaa.. Silloin olis siis rv 7+2
Mulla on varsinkin iltaisin nyt nippaillut aika paljon alamahaa ja järkyttävä pissahätä kokoajan. Tuntuu että aika kuluu toosi hitaasti. Haluaisin vaan äkkiä sen 12+0 viikkoa täyteen niin voi vähän hengähtää :D Esikoisen odotus ajalla en edes paljoa pelännyt mitään keskenmenoa joten mistä lie nyt tämmöinen pelko :confused:
 
Jospa minäkin pitkän ajan jälkeen päivittelisin olojani.. Ensimmäisen neuvola käynnin sain varatuksi, mikä olisi 18.3.. Viikkoja tuolloin 9+1. Puhelimessa neuvolan täti sanoi lasketun ajan olevan 21.10. mutta omien laskujeni mukaan se olisi 20.10. kun kerran viimiset kuukautiset on alkanu 13.1. Tiedä sitten...

Aika tuntuu jotenkin menevän kovin hitaasti. Toivon miniman lailla että 12 viikkoa tulisi nopeesti täyteen niin pääsisi ekaan ultraan eikä niin tarvitsisi pelätä keskenmenoa. Voisi myös kertoa tulevasta vauvasta avoimesti kaikille. Tässä vaiheessa en vielä halua kertoa asiasta, kun pelkään sitä keskenmenoa...

Itselleni on ollut aikas vähän mitään raskausoireita. Ihan kuten esikonkin kanssa. Pientä kuvotusta on välillä aamuvuoroissa. Alavatsalla tuntuu menkkamaista jomotusta ja nippailuja välillä ja iltasin turvottaa. Välillä on vaikea edes käsittää olevansa raskaana...
 
Mulla tänään 6+2. Varhaisultran olisin saanut ensi viikolle, kun viimeinenkin lääkäri lähtee tästä kylästä. Kävin tänään papakokeessa ja sen jälkeen vuoto ei ole loppunut. Terveydenhoitaja empi papan ottamisen kanssa ja kertoin myös sen, että verenkin vuoto on normaalia. Tässä nyt jännätään, että loppuuko vuoto vai jatkuuko.
 
Heissan, paljon tullut tekstiä tänne. Kohan aikaa on, niin pitänee lukea. Itselläni ei oikein ole mitään oireita enään. Välillä ihan havahdun ajatukseen, että heiii, olen raskaana. Ei sitä vaan ymmärrä, kun ei oo mitään todellista näyttöä. Jännää on se, että esikoisen kohdalla ajatusket/tuntemukset olivat ihan erilaiset. Olin niin varma raskaudesta ja siitä, että kaikki menee hyvin. Vaikka ei ollut mitään oireita. Ainut minkä muistan niin oli se, että yökkäsin jauhelihalle kun sitä paistoin. Ja sen jälkeen en siihen koskenut. Odotan niin kovasti sitä, että 4.3 on neuvola. Ja tosiaan mieskin tulee mukaan, niin olen ihan täpinöissäni :) Ja sit sitä seuraavaa etappia, eli np-ultraa. Ja sen jälkeen kuulutan koko maaailmalle, että olen raskaana. JOS vain kaikki on ok. Huoh, aika voisi tosiaan nyt mennä vähän nopeemmin.
Mutta jotain hyvää tähän päivää, sain koulussa lääkelaskut ekalla yrittämällä läpi! Jesh ja huokaus :)

Yks asia mua askarruttaa, minulle ilmoitettiin eilen, että olen ollut sellaisessa harjoittelupaikassa jossa on tavattu tuberkuloosi tapaus. Eli minutkin joudutaan tutkimaan. Tosin se ei ole sen kummempaa, kun joskus viikoille 13-14 minulla on keuhkoröntgenkuvaus ja sitten siitä vuos eteenpäin, niin toinen keuhkoröntgeni. Sen jälkeen (jos/toivottavasti ei ole mitään) saan terveet paperit. Kaikkea ylimääräistä riesaa sitä tulikin :( Mutta näillä mennään.

hepzu & nepukka 6+0
 
VU:ssa käyty tänään toispuolisen alavatsakivun takia. Vuotojen ja törkeän kivun takia olin varma et on kohdun ulkopuolinen mutta yllätykseksi ei ollutkaan. Sykettä ei tietenkään vielä saatu, ruskuaispussi löytyi ja sen vieressä pieni havaittava "piste". Uusintaultra ensi to. lääkärin mukaan nyt 5+6. Muille varhaisultrasta haaveileville; älkää menkä liian aikaisin, ei välttämättä näy ja tulee vain turhaa surua ja murhetta.

Oireettomana edelleen.. Tissit tyhjinä, kahvi maistuu. Väsymys ehkä sen verran ettei aamulla huvita nousta..
Ruoka ei maistu, tän vkn vedellyt terveellistä kylmää nakkia ja leipää : /. Ei ole siis nälkä, mut pakko jotain syödä.. No, tänään sen verran tuntu että kun söin kolmioleivän niin se maistu puulle..yök..
" nimimerkillä ; joka raskaudessa runsasoireisena vklta 3 lähtien.."
 
ON Eipäs saatu ultrassa ihan niin hyviä uutisia kun odoteltiin. Sikiö vastas viikkoja 6+4 ja oli 6,5 mm pitkä eikä sykettä. Uus ultra 1.3 toivottavasti sitten ois jo syke. Lääkäri nyt vaikutti kuitenkin aika toiveikkaalta sen suhteen että ihan normaali raskaus ja sikiö tosiaan on vaan viikkoa nuorempi kun ruskuaispussikin näkyi. Tänään taas yllättävän hyvä olo eikä öklötystä oo ollu oikeestaan yhtään. Pikkasen on nyt sitten sekavat fiilikset ja piinaava reipas viikko ooteltavana :(

zannukka
 
Voi täällä niin paljon pelkoa ja toivoa. Tuttua. Jännä tosiaan, miten toisen kohdalla osaa jo pelätä paljon "paremmin" kuin ensimmäistä odottaessa. Kun olis tosiaan ne 12 viikkoa edes täynnä....

Zannukalle voimia, toivottavasti oot vain arvioinu ovulaation ajankohdan väärin ja kuulumiset muuttuis vielä hyviksi. :heart:

Hepzu, oletko kertonut töissä että olet raskaana? Mä lähinnä mietin, että ei kai vauva altistu säteilylle keuhkoröntgenissä?

).( Oireetonta. Mulla käytännössä ainoa oire on tissikipu edelleen. Joskus harvoin alamahalla jotain tuntemuksia (muistelisin tosin, ettei esikostakaan ollut paljoa mitään ku vasta jossain 9.-10. viikolla kun alkoi kunnon nivuskivut). Vähän liian hyvä olo... Koitin etsiä esikoisen odotuksen ajalta jotain muistikuvia pahoinvoinnista, ja silloin taisi alkaa joskus 8.-9. viikon tuntumassa vasta ja tais kestää peräti 15. viikolle. Toinen oire, mikä ehkä on, niin eilen itkin ihan hulluna, kun kuulin, että tytön paras hoitokaveri muuttaa toiselle paikkakunnalle. :'( Että kai nää hormonit sit mielialaan vaikuttaa. Niin joo ja tänään töissä meinasin nukahtaa pystyyn, vaikka olin ihan yöllä nukkunut hyvin..

Suurimmalla pelolla lähinnä edelleen mietin, että miten mä hoidan ens keskiviikon, jos ei ultrasta tulekaan hyviä uutisia? Siis että miten mä pystyn suoraan ultrasta menee luokan eteen puhuu jostain analyyttisestä geometriasta? :confused: Toivon niin todella, että kuulumiset olis hyviä ja luokan edessä olis iloinen opettaja...
 
Kauheasti tullut tänne taas tekstiä! Pitäis varmaan useammin täällä käydä lukemassa, nyt vaan tuolla facen puolella kurkkinu.

Fenixlintu, meillä on menty samoin tuon nukkumaan menon kanssa. Ei lueta iltasatuja tai jäädä sängyn viereen ihmettelemään. Lapsi sänkyyn, uninalle kainaloon, tutti suuhun ja hyvät yöt ja pusut. Joskus nukahtaa samantien ja joskus joutuu käydä muistuttaa että pitää nukkua. Poika on nyt 1v5kk, eikä yritäkään vielä könytä pois pinniksestä. Nukkuu siis siinä niin kauan kun siellä nätisti pysyy. Tai pojan sänkyhän on semmoinen jatkettava pinnis, nyt se kolo on seinää vasten mistä muuten pääsis pois, eli käännetään myöhemmin sänky niin että poika pääsee sieltä pois.

Meillä tulee ikäeroa 2v 1kk, mikä tuntuu musta just hyvälle. Oon halunnutkin lapset noin 2v ikäeroilla ja toivon mukaan nyt onkin niin käymässä. :)

Sain ajan np-ultraan 20.3. :) Eka oli käyny niille joku moka, ja sain ajan jo ens viikon maanantaille. Soittelin sitten sinne että taitaa olla joku kämmi käyny ku viikkoja on sillon vasta 8+4 :D Meen sit tasan 12+0 :)

Me asutaan kakskerroksisessa kolmiossa, neliöitä 85. Ja ahdasta tuntuu olevan jo nyt! : / Haaveillaan kyllä muutosta vähän syrjempään omakotitaloon, mutta se ei oo mahdollista ihan hetkeen kun mies on ollu nyt oikeastaan vaan lomautuksella.

Äiti0708, voi kurjuus tuota ultrahommaa! Pitkä aika odotella.. :( Toivotaan että seuraavassa ultrassa näkyykin syke! :heart:

Kesä81, mulla oli menkkojen mukaan laskettuna 6+4 kun kävin vu:ssa ja ultran mukaan olin 5+6 (joka ei kyllä pidä paikkaansa, omien laskujen mukaan olin sillon 6+2). Sikiön syke löytyi helposti :)

Omaa napaa: Vaihtelevaa oloa. Välillä olo on ihan kaamea ja välillä ihan ok. Viime viikolla oksensin sen kerran ja sen jälkeen ei oo onneks tarvinnu. Yritettävä vaan muistaa syyä tasasin väliajoin niin pahin olo pysyy poissa.. Mitään kovin huomattavaa tissikipua ei oo vieläkään, mutta väsyttää sitten senkin edestä! |O Onneks tuo mies on kotona niin saan nukkua päikkäreitä sillon ku siltä tuntuu..

akkiiR 7+6
 
Viimeksi muokattu:
Laala, olen siis vielä opiskelija. Valmistun toukokuun lopussa. Harjottelun aikana oon ollu paikassa jossa tullut esiin tubi tapaus. Tänään juttelin lääkärin kanssa ja oli sitä mieltä, että raskauden ensimmäisen kolmanneksen jälkeen on turvallista mennä röntgeniin. Ja se pitää kuulemma selvittää ennen kuin laps syntyy. Että vois jo aloittaa lääkityksen. On se siis pakko vaan mennä :/
 
Mäkin jännitän paljon enemmän tätä pikkukakkosen kyydissä pysymistä kuin esikoisen. Ja aika kuluu paljon hitaammin kuin esikoisen kohdalla! Jännittäminen johtuu ehkä myös siitä, että esikoinen sai alkunsa käytännössä ekalla yrittämällä ja tää puolestaan vasta puolentoista vuoden jälkeen...
 
Hepzu, niin mä ajattelin että varmaan lääkäri osaa sanoa, mikä on turvallista. Hyvä sitten, parempi tehdä niin kuin lääkäri sanoo. :hug:

Lokakuinen, täällä niin samat fiiikset, ja samantyyppinen taustakin.
 
Heippa kaikille uusille ja onnea ihanista uutisista / pikkusen sykkeistä:heart:

Oon niin väsynyt etten jaksa paljoa mitään kirjoittaa, mut toivotaan että teillä menee kaikilla hyvin ja jokainen raskaus jatkuu normaalisti eteenpäin. Kirjoittelen huomenna taas enemmän.. <3
 
Kiitos Laala tosiaan tuo LA on laskettu menkkojen mukaan ja voihan se tosiaan olla, että ovulaatio onkin ollu myöhemmin ja siksi nuo viikot heittää. Eipäs tässä auta ku varovaisesti ootella sitä seuraavaa ultraa ja toivoa parasta. Vaikka kyllä nyt vaan on oikeesti niin kökkö fiilis, varsinki ku nuo öklötyski on pysyny pois :(

zannukka
 
Huomenta kaikille!

Emppupemppu Ompa erikoista, että sulta otettiin papa vaikka oot raskaana! Mulle on ainakin AINA sanottu, ettei raskaana voida papaa ottaa vaan muutama kuukausi sitten synnytyksen jälkeen.. Toivotaan, että vuoto loppuu pian!

Zanukka Voi sulle tulee kyllä tosi piinallinen viikko =( Koita jaksaa ja tee jotain ihan muuta, ota joku projekti =) Voimia ja jaksuja..

Täällä on noista VU:en mitoista ja päivistä puhuttu. Varhaisultra ei anna ikinä laskettuaaikaa kun ihan pienikin mittausvirhe voi muuttaa päiviä monella päivällä. Nythän kuitenkin puhutaan 6-10mm alkiosta ja jos alkion mitaksi mitataan 6,2 mm tai 7,1mm niin päivät on ihan eri ja todellisuudessa alkion pituusero on 0,9mm, eli on ihan selvää, että arviot heittää. lääkärit vaan kertoo niiden mittojen mukaan millä päivillä mennään, joten älkää nyt niihin takertuko!

Lokakuinen Aika kuluu joo jotenkin hitaammin, mut itellä ainakin on "aikaa" enemmän ajatella kun esikon kohdalla kun olin töissä, nyt lasten kanssa kotona nii jotenkin sitä on aivotyöskentelyyn tän suhteen enemmän aikaa :LOL:

Pullero85 Tervetuloa joukkoon! Yleensä toi raskaudenkulku tarkistetaan kunnan tarjoamalla varhaisultralla, missä nimenomaan katsotaan missä kohtaa raskaus on menossa.

Mulla olot jälleen tänään paremmat. Ei varsinaista huonoaoloa, väsymystä ja vetämättömyyttä ilmassa enemminkin. Oon viimesen viikon menny joka ilta jo ysiin mennessä nukkumaan, se on ainoo keino jaksaa hoitaa nämä mukelot päivä yksin.. Aamut oon nyt alottanu niillä krutongeilla heti sängyssä ja kohta perään mehua ja leipää.. En tiedä onko siinä huonoon oloon taltutustaika vaiko onko vaan hälvenny olot.. Muuten kaikki ok.. Ens viikolla olis vasta neuvola, mut tuskin siitä mitään ihmettä uutta saa.. jos nyt sydänäänet kuunellaan, mut tuskin nekään kuuluu kun on vasta 8+2 sillon.. no kannattaahan se kokeilla, jos vaikka lykästäs tässä raskaudessa..

7+4
 
Tiedättekö mitä inhoan raskaudessa? Tätä odottamista!! Eka odottaa että 12. viikkoa tulee täytee, sitten ekaa ultraa, sitten rakenneultraa, sitten jo loppuvaiheessa että vauva tulisi jo ulos. Aina saa odottaa ja jännäillä :D

Ei mulla oikeestaan muuta :LOL:

Padmerine & Pampula 5+5
 
  • Tykkää
Reactions: Kesä81
Täällä ilmoittautuu uusi odotta:wave:

Eli nimimerkki petite, LA 14.10 ikä 26v. 5.lapsi ja synnytyssairaala K-PKS

Aina tuon testin tekeminen jännittää ihan älyttömästi!!! Mihinkään neuvolaan en ole soittanut vielä. Varaan varmaan nyt varhaisultrankin sitten, niin saa sen rv:n selville. Ja itsestä on jotenkin varmempaa kun tietää silloin että siellä se vauva todellakin sitten on. Mulla kerkesi olla yhdet kummalliset menkat tässä välissä:LOL: Ja meidän edellinen vauva on nyt vasta 5,5 kk!!! Hui kauhia:O

Meillä kaikki edelliset 4 on poikia:) Että alkaa kyllä nyt meneen jännäksi. Mutta tässä vaiheessa ei enää sitä tyttöä edes uskalla toivoa. Kaikki tietenkin käy. En mä pettynyt ole jos tämä on taas poika. Ei me sen takia lisää lapsia haluta että niin yritettäis sitä tyttöä niin kovasti.

Oireista: Ei pahaa oloa ollenkaan. Siksi tätä koko raskautta niin epäilinkin. Mulla on kaikilla pojilla ollut niin kova että olen oksentanutkin. Nyt ei mitään pahoinvointia, ei vaan tee mieli syödä. Painon tunne mahassa kun makaa selällään. En siis käytännössä voi edes nukkua ollenkaan selällään. Tuntuu niin ikävältä. Mulla on kyllä edellisen raskauden jälkeen todettu lantiopohjan laskeuma:( "Innolla" odotan että miten se vaikuttaa sitten loppuraskauteen. Muita oireita tautisen alhainen verenpaine että oikein huimaa ja tekee pahaa.

Mies tiesi jo kuukausi sitten että oon raskaana. Se on ainakin kolme raskautta tiennyt aika varhaisessa vaiheessa.

Mä kouluttauduin viime raskauden aikana ja sen jälkeen ammattitutkinnon suorittaneeksi Koulutetuksi Hierojaksi. Valmistuin siis nyt 2012 joulukuussa:) Aivan unelma-ammatti. Aikasemmin mulla oli lähihoitajan koulutus. Että vaikka olen peiaatteessa vielä edellisellä äitiyslomalla kesään asti, niin olen nyt hieronut asiakkaita täällä meillä kotona:) Ja aion hieroa niin pitkälle kuin jaksan.

petite 6+3
 
Emppupemppu Mulla edellisessä raskaudessa tuli sen aikana alkuvaiheessa todella verinen ja pitkään kestävä vuoto. Luulin sitte että meni kesken. NO raskausoireet eivät häipyneet ja uusi testi ilmoitti plussaa. Ekassa ultrassa todettiin että olen ollut raskaana samaanaikaan kun oli tuo vuoto. Että elä aivan epätoivoisena siellä ole!

petite
 
Tervetuloa uusille taas :)

LukLu Pittää alakaa vaikka tehtaileen sukkia nuille isommille muksuille. Onneksi just soittelivat sieltä Keskusneuvolasta ja siirsivät sen ultran jo manantaille. Eli ei tarvikkaan ku kärvistellä viikonlopun ylitte.
 
Hei!

Huomenna on sitten totuuden hetki!! Jännittä ja pelottaa ihan sikana!! Näin jo untaki et alkio oli kuollu yms... Onneksi sisko lupas hoitaa poikaa sillä aikaa. Se on muuten ainoa joka tietää ästä (mahdollisesta) raskaudesta..

LukLu: Siis eiko papaa saa ottaa raskaana ollessa? Onpa jännä ku mun entisesssä kunnassa se oli käytäntönä. Kaikilta otettiin.... Samoin siellä kaikki joutu sokerirasitukseen.
 
lapinäiti En tiedä saako vaiko ei, mutta täällä meillä ei ainakaan oteta, vaan menee synnytyksen jälkeen.. Mä esim unohdin tässä välissä käydä vaikka piti ja menee nyt sitten seuraavan jälkeen..

Taas alkaa pahaolo hiipimään kun en saanu nukuttua päikkäreitä, poika heräs just kun olin nukahtamassa =( Kauppaan pitäs lähtee kun ei oo mitään laitettavaa kotona.. yäk.. ei tee yhtään mieli lähteä mihinkään..
 

Yhteistyössä