Lokakuun lapset 2013 <3 *Huhtikuussa*

Meijän pojilla on ollu selkee poikasyke, kaikilla siinä 135-145 välillä.
Kätilökin on käyrille laittaesaan sanonut heti, että selvä poikasyke
Nyt pitää vaan ootella että syke tasoittuu näistä alkuajan korkeista lukemista. Muistaakseni se tapahtuu noin viikoilla 12-13

Tällä mukulalla oli vielä syke 166 tuossa viikonloppuna.

Noista kasveista vielä, eikai kukaan nyt tieten tahtoen myrkyllisiä kasveja käytä
Kasvit ovat olleet käytössä terveyden ja kauneuden hoidossa tuhansien vuosien ajan ja tieto niistä ja niiden vaikutuksista on ollut tiedossa kauan ennen, kuin esimerkiksi nykykosmetiikka. Tiedossa on kyllä myös raskauden ajan turvalliset tuotteet.
Raskauden aikana on toki paljon esimerkiksi yrttejä, mitä ei suositella käytettäväksi ja suorastaan kielletään käyttö. Mutta pitää muistaa, että kyseessä on siis lääkinnällinen ja rohdostarkoitus, ruuan maustamiseen nämä kiellot eivät vaikuta.
Erohan on siinä, että hoidoissa käytetään uutteita ja aromaattisia öljyjä, mihin on saatu koko kasvin "sielu" ja koko voima. Maustekäytössä on kyse mausta ja aromista, muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta

Itse olisin skeptisempi näihin uuden ajan kemian teollisuuden tuotteisiin, niitä on käytetty kovin vähän aikaa ja pidemmän ajan vaikutukset hämärän peitossa.
Itseasiassa tämän päivän uutisissa taisi olla juuri tästä raskausajan kosmetiikan turhasta käytöstä tehty tutkimus

Yleisesti ottaen, mitä voit syödä, se on turvallista myös kosmetiikassa. Yksinkertaista :)

Aurinkoisia hetkiä mammat!!
 
Koko ajan mä täällä höpisen..:p
Voi ei Lapanen85 oletpa kaatunut oikein lahjakkaasti! Toivottavasti ei nyt mitään tosiaan masutyypille käynyt! Kyselit neuvolalääkäristä, juu kyllä meillä ainakin on ollut joka kerta sisätutkimus kun on ollut neuvolalääkäri. Tarkastavat sen kohdunsuun tilanteen. Ja sit perus jutut kysellään ja jos on tarvetta niin lähettävät verikokeisiin ym. Itselläni kun on ollut esim kilpirauhasen liikatoimintaa niin lääkärineuvolasta laittavat aina uutta lähetettä tutkimuksiin tarpeen mukaan.
Se on aika pikainen käynti, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla tuntuu aina että neuvolalääkäreillä on ihan hirvee kiire, yks sisään ja äkkiä ulos ja seuraava sisään ja sitä rataa..

Komppaan Misu78:a missä on kaikki tänään ultrassa käyneet?! =) Tahtoo jo kuulla! =)

Misu78 mulla on kans toi kolmen nimen ongelma.. Mitäs tuli annettua esikoiselle kolme nimeä, nyt ne ois sit keksittävä joka kerta seuraavillekkin. Ja mä haluan että alkaa vokaalilla ja mieluiten E:llä tai A:lla. =) Yhdelle pojalle on nimi valmiina mutta sitten enempää poikia ei saa tulla kun ei oo nimeä. :LOL:

Emskis 12+6
 
Viimeksi muokattu:
jk74, melkoinen päivystävä lääkäri ollut kyllä paikalla. Onneksi oli väärässä ja asia selvisi ajoissa!

Pääsiäinen tuli vietettyä mahataudissa. Esikoinen onneksi selvisi kerran oksentamalla ja minä otin pahimman taudin.

Itse kyllä värjään hiuksia raskauden aikana, mutta yritän pitää värjäysvälit pidempinä ja välttää pahimpia myrkkyjä. Käytän värjäyksien välillä sävyttäviä hoitiksia tai sitten kärsin pari viikkoa kamalasta tyvikasvusta :) Esikoista odottaessa mietin uskallanko lainkaan värjätä, mutta neuvolassa oli sitä mieltä että kun ei jatkuvasti värjäile niin se on ihan ok.

Eilen kaivoin vanhat äitiyshousut kaapista. Normifarkutkin menee, mutta jää niin inhottava vararengas vyötärölle, että käytän mielluummin näitä :) Pitäisi hankkia uudet, nämä on vähän löysät! Harmi, että täällä on niin kamalan huono valikoima äitiyvaatteita..

Kairi ja masu-asukki 12+3
 
Luontaistuotteista: enpä kyllä uskaltaisi käyttää, kun koskaan ei tiedä mitä sisältää loppujen lopuksi. Ennemmin apteekista oikeaa lääkettä jos on tarvis.

Hiuksia aion värjätä nyt raskausaikanakin. Syksyllä laitoin värin ja oon n. 2kk välein värjänny. Onneksi juurikasvu näkyy huonosti luonnonkiharoissa :)

Mulla on edelleen ajoittain kiinnikekipuja mitkä vaivaavat etenkin illalla. En tiedä sitten että eikö päivällä töissävain huomaa kiristelyä. Ehkä tunsin myös liikkeitä eilen, mutta varmaksi en osaa sanoa. Kuitenkin erilainen tuntemus vatsassa kuin koskaan ennen (ja mullahan noita vatsakipuja lähes päivittäisenä). Tuntui kuin lämpimiä vesikuplia ois paukauteltu rikki mahassa oikealla puolella (kohtu sinne kallellaan) kahtena kolmen kerran sarjana. Vähän epämiellyttävä tunne oli, joten toiv. Oli jotain muuta.

Maha on muuten pullahtanu esiin jo kunnolla. Anoppi jo taputteli (ärsyttävää että raskausmahaa ihmiset tulee kopeloimaan). Tällä viikolla otin jo mammahousut käyttöön. Kiva kun maha kasvaa!!

Vihervaara & nappula 13+0 poks!
 
  • Tykkää
Reactions: LukLu
Liikkeistä Tänään kun makoilin neuvolassa selälläni ja täti yritti kuunnella vaavin sydänääniä niin tunsin ihan selvästi kun vauva liikkui pois dopplerin alta! Muuten on tuntunut vain sellaisia pieniä "kuplia", mutta kun mahaa paineltiin kovaa sillä dopplerilla niin liikkeet olivat ihan selviä kun vauva "muljahti" karkuun :heart:.

Itse en ole luontaistuotteiden käyttäjä, mutta jokainen tekee miten itse haluaa. Käytän apteekin lääkkeitä kun tarve vaatii, mutta sekin on aika harvinaista jos ei panadolia lasketa.

Kivuista Olen tuntenut selviä kasvukipuja sektioarven kohdalla, yleensä sellaista "repivää" kipua, mutta ei mitenkään pahoja.
Maha on niin iso että äippähousut ovat käytössä koko ajan kun ei normihousut enää mahdu.
 
Ultrassa on käyty tänään, olin vaan niin aktiivisena tuolla fb:ssä, etten tänne ole ehtinyt tulla kuulumisia päivittämään.:D

Mutta kaikki oli ultrassa siis aivan loistavasti, juuri niinkuin pitikin olla.:heart:
Pikkuinen oli kovin vilkas ja teki kuperkeikkoja, vilkutteli ja jumppaili, oikein esitteli itseään. :)

Niskaturvotus oli vain 0,6mm ja pituutta kaverilla oli 5,4cm.

Laskettuaika muuttui neljällä päivällä joten uuden ajan voi päivittää tuonne etusivulle,16.10.

Tänään illalla kerrotaan tulevalle isosiskolle ja kertomista kovasti odotankin kun tyttö on niin kovasti odottanut jo sisarusta pitkään. :)

Hiusten värjäämisestä vielä sen verran, että minä en tuskin kaupan väreillä värjää hiuksiani vaan käyn värjäyttämässä juurikasvun kampaajalla jossain vaiheessa kun hän saa kuitenkin vähemmän väriainetta menemään suoraan päänahkaan, muistan kun esikoisen aikaan värjäsin itse ihan normaalisti kaupan väreillä ja kerran sainkin niin kovan allergisen reaktion päänahkaani, että siihen loppuikin raskausaikana itse värjäämiset.
 
Nuista sykkeistä. Varmasti vaihtellee eri ihimisilä, mutta jos mitenkään pitäs paikkaansa, ni kyllä se mulla vain tukis tätä ommaa tosi vahavaa poikaoloa :) Sykkeet oli siis tännään lääkärinlasa 150.

hiusten väriäyksestä ite olen ainaki käyny väriäämäsä hiukset kerran raskausaikana. Eikä minun kampaaja sanonu mittään, että ei kannattais. Tiesi siis raskauesta. Enkä ole huolissani asian suhteen pätkääkään. En nyt toki kuiten ramppaa kampaajala ku ehkä 3kk välein. Yritän piettää juurikasvua kurisa väriäävälä hoitoaineela välilä, mutta en sitäkään ihan ees viikottain käytä.

).( Tuntuu, että en voi lakata tuijottamasta tuota eilistä ultrakuvvaa :D Nyt tämä raskaus jotenki paremmin konkretisoitu itelekki, ku muuten (lukuunottamatta väsymystä, etova oloa ja ruokahaluttomuutta) mulla ei ole ollu mittään varsinaisia oireita. Siis onha nuoki oireita, mutta you know.. Ku ei mulla mahakaan ole kasvanu, ajottaista turvotusta ei lasketa. Eihän se 6,3 senttinen kaveri nyt vielä kaikkinensa niin palioa tillaa viekkään. Mutta eiköhän se kohta ala kasvaa.
 
Tänään käyty neuvolalääkärissä. Kaikki ok, pienen syke 145. Eli poikaako tässä odotetaan? :) Mulla vain yläverenpaine kuulemma ihmeen alhainen. Mutta hemoglobiini hyvä eli ei tarvi alotella vielä rautatabujen syömistä.

Tänään järkytyin, kun katsoin löysässä paidassa vatsaani. Huh, mikä pallo. Mun mielestä alkuviikosta oli vielä tuskin ulkopuolisen havaittavissa oleva kumpu. Ja tuntui, että töissäkin muutama tänään katsahti vatsaani.. Jos tässä vielä muutaman hetken pystyis vetään vatsaa sisään töissä.. Odotan kyllä sitä hetkeä, kun voi pukeutua ylpeästi sellaisiin vaatteisiin, joissa vatsa ja odotus saa näkyä!

Vielä hiusten värjäämisestä. Katsoin väripakettia erityisen tarkkaan ja uskoin, että jonkinlainen varoitus siihen olisi pitänyt painaa raskaana oleville, jos riskiä olisi tavallisella käytöllä sikiölle. Vähän tavallista lyhyempi vaikutusaika ja aion kyllä värjätä jatkossakin, sillä en viihdy maantienharmaassani..

Salmiakki13 ja 13+3
 
Täällä yksi pelkkää hymyä :) Np oli tänään ja kaikki oli hyvin :heart: Hämmästyksekseni ultrattiin vatsan päältä. Niskaturvotusta oli 1,5 mm ja pää-perämitta oli 70,7 mm eli vastasi viikkoja 13+3. LA:ta ei muutettu kun oli neljän päivän heitto menkoista laskettuun LA:han joka sekin heittää väärään suuntaan 2 pv kierton lyhyyden vuoksi. No mä nyt etenen neuvolan laskujen mukaan ainakin tonne RU:hun asti eli tänään siis 13+1. Pikkuinen heiluskeli siellä kovasti vaikka en ollut edes syönyt juuri ennen ultraa. Extravarovainen poika-arvio saatiin :popcorn: ja ihailtavaksi neljä kuvaa. Onnea muillekin hyviä ultrakuulumisia saaneille ja loppujen kuulumisia odotellen!

Jokohan sitä uskaltaisi fb-ryhmään liittyä... Kuinka monta teillä siellä on? Siinä olis ihanaa se, ettei sitä pääse ulkopuoliset lukemaan. Esikoisen myötä kuulun jo yhteen vastaavaan ja se on kyllä ollut tosi ihana juttu! On treffailtukin :)

ebbe 13+1

Muoks: Meille tulee se riskiluku vasta vkon päästä postissa... aika hölmöö kun verikokeessa kuitenkin käyty jo kolme vkoa sitten, eli kaikki tarpeellinen tieto oli käsillä ultran ajankohtana.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Emskis
No täältä niitä terveisiä ultrasta nyt tulee :D Siis ei ole todellista miten ihanaa se oli!!! Kun pikkuinen "Onni" (tänään oli siis se päivä, kun olin antanut itselleni luvan jos kaikki menee hyvin niin antaa pikkuiselle mahanimen) ilmestyi ruudulle oltiin puolison kanssa ihan ällikällä lyöty. Kätilö kertoi todella tarkkaan ja näytti KAIKEN. Käytiin kasvojenpiirteet, aivolohkot, käsivarret, kyynärvarret, kämmenet näkyi, jalat joita se heilutteli innoissaan, siis kaikki, ihan uskomatonta. Mutta sitten kun olisi ollut aika alkaa mittaamaan niskaturvotusta, päätti "Onni" alkaa päikkäreille, hehe. Kaiken kaikkiaan odotettiin varmaan puolituntia, että saatiin pikkuinen sellaiseen asentoon että mittaus onnistui. Kävin välillä kävelemässä ja istumassa ja kätilö heilutteli ja yritti herätellä pikkuista. Viimein se sai kaksi mittaa otettua ja kolmatta ei enää edes yrittänyt kun sanoi, että kaikki on hyvin ja turvotus jokatapauksessa hyvin pieni. Niskaturvotus oli 0.9mm, pituutta en nyt muista mutta vastasi viikkoja 12+0. Syke oli 161. LA on 16.10. :heart: Sitten sain nousta ja lääkäri laski koneella verikokeiden kanssa riskit, jotka olivat minimaaliset. Eli kaikki on siis niinkuin pitää :heart: Käytiin hyvien uutisten kunniaksi syömässä ja ostamassa mulle ekat mamma-legginssit ja Bola-korua käytiin kans katselemassa mut ei löytynyt mieluista. Täytynee tilata netistä!

Seuraava ultra onkin sitten rakenneultra 31.5 ja neuvola-aika oli joskus toukokuun alussa. Vähän vain ihmetyttää että ennen tuotako siis tässä ei ole välissä mitään?

Joku tuolla kirjoitteli katkenneista verisuonista silmissä... Mullahan katkesi toisesta silmästä verisuonia oikein urakalla, muutama ilta sitten johtuneen pahoinvoinnin ja oksentelun johdosta. Toinen silmä näyttää tosi häijyltä, kun on verestä täyttynyt.

jk74 Itkin eilen puolituntia onnesta :LOL: En voi sanoin kuvailla miten onnellinen olo tuli teidän puolesta ja koko loppuillan mä puolisollekin vaan hoin, että mieti miten mahtavalta tuo on mahtanut teistä tuntua ja miten ihmeisiin vain pitää uskoa! Onnea vielä miljoonasti

Äärimmäisen onnellinen Marjaana84 ja "Onni" 12+0 (laskenkos mä jatkossa nyt tuon mukaan mikä sieltä ultrasta tuli tulokseksi? Muutoin tänään 11+5 menkoista laskettuna)

MUOK: Hei, mäkin voisin nyt uskaltaa tuonne fb-ryhmään. Mitenkäs sinne pääsee?
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
Huomiseksi sain ajan gynenpolille raskauden/keskenmenon vuoksi. Tänään soitteli sieltä sihteeri aikaa, samalla kysyin että mitä lähetteessäni luki, kun lääkäri oli niin harva sanainen, eikä suoraan sanonut että olisi kesken. Puhui vaan sikiön koosta, ettei saa jostakin selvää (?) Ja ettei löydä selvää sykettä... Sihteeeri kertoi että lähetteessä oli samat asiat ja lähettävä lääkäri haluaa tarkempia mittoja ja selvyyden sikiön tilasta. No, huomenna se selvii. Oon varautunu myös pahinpaan. Kysyin että onko minun oltava syömättä tai jotain esivalmisteluita, niin ei kuulemma tarvii.
Edelleenkään en vuoda, eikä ole kipujakaan.

Äitijapojat rv 10+2 ja pieni itu <3

Voimia ja valoisia päiviä kaikille mammoille ja masuasukeille.
 
Terveisiä taustalta. Tänään np-ultra. Turvotusta tasan 1 mm. Ensimmäisen kerran näin masuasukin ja hällä oli kaikki hyvin, ainoastaan napa-alueella oli turvotusta, mutta on kuulemma normaalia näillä viikoilla. Tosin pienoinen hän oli eli 12 +2 muuttui 11+1. Menen uudelleen ultraan kahden viikon päästä.

Itselläni oli aiemmassa raskaudessa massiivinen raskausmyrkytys eli sain disperiinikuurin ainakin viikolle 20 asti, koska nivusvaltimovirtaukset olivat riskirajoilla.

Eli etusivulle voi nyt sit päivittää (onnellinen) Millamagia/2.Lapsi/LA 22.10 ja synnytyssairaala PKKS:heart:
 
Facebook-ryhmä

Meitä on facebookin puolella tällähetkellä 47 ihanaista odottajaa <3
Ja mukaan otamme vielä, tervetuloa! :)
Ja mukaan pääsee kun lähettää minulle vaikka yV:n johon kirjoittaa nimen ja profiilikuvan tuntomerkkejä että löydän sitten oikean ihmisen :)

Tervetuloa uusille joukkoon :)
 
Monet saaneet iloisia uutisia ultrakäynneillä, onnea kaikille niistä!!! :D

Äitijapojat olet tänään ajatuksissa, toivotan oikein paljon onnea matkaan tälle päivälle! :hug:

Tänään on sitten minun vuoroni mennä np ultraan Muuten en ole asiaa ehtinyt miettimään, mutta eilen alkoi jo vähän jännittää ja pelottamaankin. Mehän ei olla vielä kertaakaan kuunneltu sydänääniä eikä ultrattu, joten sen vuoksi mietityttää että onkohan tuolla kaikki kunnossa. Meillähän on kaksi lasta ja yhtään km ei ole ollut, siksi on väkisinkin tullut tunne että koskas on meidän vuoro... Mun isoin pelko olis että pienellä olis jotain kehityshäikkää ja joutuisin itse päättämään mitä tehdään... tai tietenkin että sykettä ei löydy, huoh.. ei autta kuin mennä katsomaan ja toivoa parasta. Pitäkäähän peukkuja!!! :)
 
Huomenta
Onnea kaikille tänään ultraan menijöille.
Dita, mullakii on joskus ollu tuollaisia ajatuksia, että milloinkohan se km osuu meidän kohdalle. Minulla on yksi kohdun ulkoinen raskauskin takana, vuonna 2007. Ja nyt, tänään selvii pikkuisen tilanne. Pahinpaankin olen jo itseäni henkisesti valmistanut, tietenkin toivon parasta. Mutta jos pikkuisemme on mennyt kesken, on silläkin tarkoituksensa. Onnellinen saan olla jo noista neljästä lapsesta. Ja nyt jos on huonosti käynyt, nin uskoisin ettemme yritä lasta ihan pian uudelleen. Annan kehoni toipua rauhassa. On tämä kuitenkin sellaista hormoni myrskyä keholle, tammikuussa 2013 lopetin vasta imettämise kuopuksen ollessa 8k. Jos tämä itu syntyisi lokakuussa olisi perheessämme 3 alle 3v.

Palailen päivällä kertoilemaan ultra kuulumisia.
 
Äitipojat toivon sulle hurjasti onnea toivotaan, että kaikki on hyvin. On kyllä pelottava reissu, mutta toisaalta kuulostaa, että toivoa vielä olisi. Jos se olisikin vaan pienempi kooltaan veilä vauva...
On tää kyllä sellaista epävarmuutta, toivoa ja pelkoa. Mulla kans tänään tunnin päästä ultra kääääk pelottaa ihan hurjasti.
Tänään olis 12 POKS eli vois vähän helpottaa tuon pelon kanssa.
Heinis ja nyytti 12
 
Onnea tämän päivän ultraan menijöille, toivotaan että kaikilla asiat hyvin!

Erityistsempitys äitijapojat, toivottavasti aiempi lääkäri ollut ihan tumpelo ja nyt näkyy että kaikki on parhain päin!
 
Pidän peukkuja kaikille jotka menee np ultraan tänään eli Dita, Annuliini84, mymmeli87, Misu78, Kesä81, sinnuli ja heinis1 tulkaa sitten heti kertomaan tuloksia. Erityiset tsempit äitijapojat!!:heart:

Tervetuloa mukaan Millamagia. =) Toivottavasti tässä raskaudessa ei tule raskausmyrkytystä, pelottava kokemus varmasti!

Marjaana tuli kyyneleet silmiin kun luin sun kirjoitusasta ja ajatelin miten onnellisia olette olleet sen ultran jälkeen! Onnea paljon! :heart: Joko nyt uskot että ei hätää kaikki on hyvin! =) Ihanaa että teille sattui vielä noin mukava kätilö!!
Mä tilasin mun swarovski kristalleilla koristellun ihanan Bolan netistä, netissä on niin paljon suuremmat valikoimat. Postituskin vei vain pari päivää.:)

Liityin eilen fb-ryhmään minäkin. Voi mahdoton mikä määrä siellä kuulkaa olisi luettavaa! Palsta addikteille varoitus että siellä sitä aikaa sitten vasta kuluukin.;)

Emskis 13+0 Poks!
 
Tsemppiä kaikille ultrailijoille tänään! Isosti tsemppiä myös äitijapojat! Toivotaan, että tällä kertaa tosiaan olisi vain väärä hälytys. Sitäkin kun on täällä palstalla nähty.

Vähän jännittää ensi maanantain ultra. Hieman harmittaa, ettei mies taida ehkä sittenkään päästä sinne mukaan. Alunperin sovittiin ultra-aika hänen aikatauluihinsa sopivaksi, mutta niin vain esimiehensä oli sumplinut omin päin lisäpalavereita juuri ultran aikaan. Mies kun ei vielä tässä vaiheessa halua työpaikallaan sanoa lisääntymisestä mitään, joten saa nyt nähdä menenkö yksin. Olisin kyllä niin tahtonut hänet sinne, kun joka tapauksessa kahdessa aiemmassa ultrassa olen jo yksin käynyt.

Lapanen ja Nöyhtä 12+0 Poks! :))
 
Ultrassa kaikki hyvin :).
Niskaturvotusta oli 1,3. Sikiön pituus 67 mm ja vastasi viikkoja 13+0 ja la 10.10, eli ihan mun menkkojen mukaan (-1 pv). Neuvolan mukaan la olis 15.10, mutta mun lyhyen kierron takia tiesin ettei se pidä paikkansa. Sykkeestä gyne ei valitettavasti sanonut mitään kuin että oli normaali ja tasainen, mutta sain kuulla sydänäänet onneksi :heart:.
Mulle voi päivittää seuraava neuvola 29.4, rakenneultra 20.5.

Niin ja istukka kuulemma etuseinässä mikä varmasti vaikutti siihen ettei sydänäänet kuuluneet dopplerilla eilen! Toivottavasti ei kasva sektioarpeen kiinni...

Ikionnellinen ja helpottunut Misu78, rv 13+0 =)
 
Viimeksi muokattu:
Hyviä ultrakuulumisia täälläkin:wave: Nyt voi lopettaa ressaamisen ja uskaltaa ajatella että meillä on kohta 6 lasta sukulaisten järkytykseksi:D Sikiö vastasi viikkoja 12+4(menkoista 12+2, eli LA aika pysyy samana), pää-peppumitta 60mm, niskaturvotusta 1,3mm, kuulemma minimaalinen riski, veriseuloja ei otettu ollenkaan. Kaikki vaikutti hyvältä ja kaikki tarvittava nähtiin:) . RU 10.6.

Onnea myös Misulle! Ja tsemppiä muille ultraan menijöille!!!

Onnellinen odottaja rv 12+2
 
icy
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Äitijapojat toivottavasti kuulet hyviä uutisia tänään! :hug: Ja tietty muutkin ultraan menijät!

Hirveästi jännittää itseä tuo keskiviikkoinen. Niin paljon jopa, etten ole tänään vielä muistanut oksentaa kertaakaan :D

icy & nökäre 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: Tigridia
Aamulla ei tarvinnut yökkäillä :)

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista.

Fb-ryhmään ajattelin liittyä np-ultran jälkeen.
Kuulun esikoisen odotusaikaisen kaksplusryhmän fb-ryhmään, ihan sitä varten lliityin koko naamakirjaan kun täällä puolella ryhmä hiljeni vauvojen synnyttyä ja kasvettua. Siellä on kyllä tosi paljon helpompi kirjottaa ja kommentoida joten voi olla, että täällä kirjottelu vähenee. Lukemassa käyn varmasti. En täällä koskaan muista kenelle piti kommentoida ja mihin asiaan :)

Heinis: Nyytti on ohan paras masunimi, meillä se oli esikoisesta <3

Kairi 12+4
 

Yhteistyössä