Lokakuun lapset 2013 <3 *Huhtikuussa*

Täälläkin jännätään äitijapojat sinun ultra-kuulumisia :hug:
Rankkoja juttuja! Facebookissa ollaankin jo urakalla päivitelty tota jk74:n tapausta ja tohelo-lääkäriä...huh huh....

mulla oli miljoona asiaa mihin halusin kommentoida kun oon lueskellu iltaisin tätä pinoa puhelimella sängyssä, mut nyt en muista enää mitään. Hmmm.
Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista!! :flower:
Mun pää on ihan tyhjä.

Niin ja mulle saisi siis päivittää tietoihin LA 28.9. (toivottavasti minäkin saan silti vielä olla tässä lokakuisten porukassa, synnytys kun kuitenkin 100 varmasti menee lokakuun puolelle)
Neuvola 16.4. ja rakenneultra 13.5.
 
Heissan hei!

Ensin kuulumiset ultrasta. "pikkunen" voi vallan hyvin ja varsin liikkuvainen yksilö, että meinas olla vaikeuksia mitata turvotusta :). Mutta vihdoin ja viimein ultraaja sai tuloksen 1,3mm eli normaali on. Ja pituutta oli hurjat 73,3mm. Kyllä mua jännitti koko aamun, jopa niin paljon että piti käydä laattaamassa :)

Mutta oli se hurjaa nähdä siitä ruudusta kun toinen vähän jumppaili :heart:

Rakenneultra on 28.5

jk74 facen puolella jo onnittelinkin hyvistä uutisista, mutta kerta kiellon päälle. Huippua :heart:

Nimiä ollaan pikkusen pyöritelty, mutta sen enempää ei olla vielä päätetty suuntaan eikä toiseen :)

Fossiili ja "pikkunen" 13+0 *POKS*
 
Ultrassa käyty ja kaikki hyvin! :heart: Oli helpottavaa ja ihanaa nähdä ja kuulla pieni ekaa kertaa. Hyvin oli kasvanut, 4 päivää isompi oli, mutta koska tiedän oviksen niin en ala laskettua-aikaa muuttamaan. Kätilön mukaan erittäin liikkuvaista sorttia pieni on, ja hän siellä tekikin kunnon hyppyjä :D Turvotusta oli vain 0,5mm joten ei alettu verikoetta enää ottamaan, muutenkin viikkoja jo sen verran paljon että ei enää ihan otollista sille olis ollutkaan. Kyllä vaan oli aivan ihanaa nähdä että pieni voi hyvin ja nyt tuli tunne että meille se vauva taitaa sitten syksyllä tulla! Saatiin myös ihanat kuvat mukaan, jospa vaikka viikonloppuna kerrottais meidän tytöille tulevasta pikkusisaruksesta ;)

Dita rv11+5
 
Emskis Oot kyl huippu, kiitos :D Kyllä mä lupasin itselleni, että kun ultrasta tulee hyviä uutisia alan hengittämään ja nauttimaan raskaudesta. Yritän pitää lupauksestani kiinni. Palauttelet minut sitten taas maantasalle jos alan panikoimaan turhaan :LOL: Muistatko muuten miltä sivustolta tilasit sen sun Bola-korun?

Misulle myös kiitos ja onnea iloisista ultra-uutisista!

Samoin kaikille muillekin onnea kovasti hyvistä uutisista.
Minäkin täällä olen koko päivän odotellut äitipojat uutisia. Toivon niin että kaikki olisi hyvin!!!!!

Rakkaudesta äiti et usko miten tuo kirjoituksesi kolahti minuun. Siis olen toiminut jo oman koirani kanssa ihan samoin... Nyt olen vähän saanut rauhoitettua itseäni ja nykyään en enää herättele ja velvo hengitystä kuin ehkä kerta viikkoon, mutta välissä oli jakso jolloin saatoin muutamaan kertaan yössä herätellä ja varmistella että onhan se kunnossa ja kaikki hyvin. Kauhulla odotan minkälaista panikointia ja varmistelua se on sitten sen pikkuisen kanssa. Laitoin miehenikin lukemaan sen kun se oli ihan kuin minun ajatuksia, mutta mulla siis sama ollut koirani kohdalla.

Mutta nyt tällainen yleinen kysely tänne kun jäin pohtimaan (heh, kyllä teillä vielä hermot menee mun kysymyksiin) kätilön lausetta, että tällä hetkellä kaikki on hyvin, että siellä rakenneultrassa ollaan sitten moninkerroin tarkempia ja tutkitaan paljon tarkemmin ja enemmän. Niin jäin miettimään, että mitäs jos vasta siellä selviää jotain kamalaa? RU tehdään ainakin täällä vasta viikosta 20+ eteenpäin, niin mitäs jos siellä todetaan lapsi todella sairaaksi tms. Raskaudenkeskeytystähän ei voi silloin enää edes harkita! Siis kun olin luullut, että tuossa np-ultrassa ja varsinkin jos on ottanut vielä verikoeseulat selviää "yleisimmät" jos on aihetta huoleen, mutta kätilön puheesta sain sen ymmärryksen että vaikka nyt kaikki olikin hyvin ja riskit pienet niin siellä seuraavassa ultrassa selviää vasta sitten lisää onko riskiä ym. Ja tarkoitan nyt siis noita "synnynnäisiä" sairauksia, en sitä jos raskaudenaikana sattuu joku onnettimuus tms. vaan niitä sairauksia ja kehityshäiriöitä jotka on jo sikiössä. Oliko hankalasti kysytty, toivottavasti joku saa kiinni ja osaa minun ajatuksia selventää. Ja sitten mitenkäs tosiaan tuo, että eikö tämän np-ultran ja ru:n välillä ole mitään käyntiä tai selvityksiä neuvolassa tms. Onko muilla?

Pääpyörällä: Marjaana84 ja Onni 12+1
 
Moi kaikki! :wave:

Olen lukenut tätä palstaa alusta asti ja ihan joka päivä, mutta en ole itse uskaltanut liittyä teidän joukkoon. Meille on vihdoin tulossa vauva yli viiden vuoden yrityksen jälkeen. Tämä pikkuinen on saanut alkunsa lapsettomuushoitojen avulla joten hirmu varovaisesti ja epäillen olen elänyt tämän raskauden kanssa. Tänään olen huokaissut helpotuksesta, kun kävimme np-ultrassa ja kaikki oli hyvin. :heart: Niskaturvotusta oli 1,2mm ja kuultiin myös sydämen äänet. Ihanaa!

Starlight84 1.lapsi/28v. laskettu aika 16.10 RU 28.5

Onnea myös muille ihanista ultra kuulumisista! :)
 
Onnittelut kaikille ihanista ultrakuulumisista :heart

äitijapojat paljon voimia sinulle! Ei varmasti oo helppo tilanne:hug: Toivotaan että siellä ultrassa kuitnekin olisi ollut kaikki hyvin:hug:

Mulla on ollut koko päivän tosi outo olo.Näin kauheeta painajaista että vuodin kamalasti verta ja kun menin vessaan vauva tipahti pönttöön.Otin sen sieltä käteeni ja asetin peilipöydälle josta sitten katselin hysteerisesti itkien vauvan silmiä,korvia,käsiä, jalkoja ym. Heräsin onneksi siihen että meidän 4v töni mua aika kovastikkin(ties kuinka kauan oli yrittänyt mua herättää sanoakseen että tulee viereen nukkumaan) ja samalla tunsin että kyyneleet valui poskia pitkin.Melko todentuntuinen painajainen kun pari kertaa piti vessassa käydessä vilkaista siihen peilipöydälle.
Välillä tuntuukin että onko tuolla mahassa enään kaikki hyvin,kun pahinvointikin on alkanut vähän vähentyä ja mitään liikkeitäkään ei vielä tunnu.Tosin välillä tuntuu pientä "kuplintaa" ja oon vähän miettinyt oisko ne jo niitä,ku aijemmissakin raskauksissa oon tajunnut sitten muutamia viikkoja myöhemmin että se kuplintahan oli jo niitä liikkeitä.

Ensi viikolla neuvolalääkäri enkä millään malttas oottaa sitä ku tiiän että täällä ultrataankin samalla=) Toivottavasti vauvalla vaan on yhäkin kaikki hyvin.

Rakkaudesta äiti rv.14+5 & lokakuun lapsonen:heart: (hmmm...pitäsköhän mun vaihtaa syyskuun lapsoseksi kun laskettua aikastettiin syyskuulle... ei varmaankaan ku yli menee kuitnkein reilusti)
 
Te jotka ootte facebook ryhmässä,niin näkeekö teidän muut facebook kaverinne että olette liittyneet tuollaseen ryhmään? Itelläkin haluttas ehkä liittyä siihen,mutta en halua että facebook kaverit vielä tietää raskaudestani,kun kaikki läheisetkään ei tiedä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaudesta äiti;28290470:
Te jotka ootte facebook ryhmässä,niin näkeekö teidän muut facebook kaverinne että olette liittyneet tuollaseen ryhmään? Itelläkin haluttas ehkä liittyä siihen,mutta en halua että facebook kaverit vielä tietää raskaudestani,kun kaikki läheisetkään ei tiedä.
Ei näe :) Ryhmä on salainen joten ei näy kenellekkään muulle :)
 
Marjaana tuossa rakenneultrassa nähdään sitten tarkemmin esim sisäelinten toiminnot ja rakenteet. Kun odotin esikoista kuuluin täällä kaksplussan sivuilla myös samanlaiseen odotusketjuun. Muistan että tuolloin ketjussa oli mukana odottaja jonka vauvalla selvisi vakavia rakenteellisia poikkeavuuksia tuossa rakenneultrassa, eivätkä olleet jääneet edes aiemmin tehdyssä seulassa kiinni. Erityistapauksissa raskauden saa erityisluvalla keskeyttää rv24 asti, ja he keskeyttivät muistaakseni rv22... todella surullista mutta vauvalla tosiaan oli laajoja epämuodostumia eikä luultavasti olisi elossa säilynyt kuitenkaan. Todella raskasta siitä tekee erityisesti se että päätös pitää vanhempien tehdä itse. Mutta onneksi nuo ovat harvinaisia tapauksia, ja en aio itse ainakaan pelätä turhaan, toivon vain että kaikki sujuu hyvin =)
 
Viimeksi muokattu:
Oon tänään vähän väliä käyny lurkkimassa joko äitijapojat olisi tullut kertomaan uutiset... täällä ainakin peukut pystyssä toivon, että uutiset ovat hyviä!!

Starlight84 Tervetuloa mukaan! Ja ihanaa, että noin pitkän lapsettomuuden jälkeen teillä on pieni vihdoin ja viimein saanut alkunsa =)

Fossiili, Dita ja mymmeli, misu ja olikos vielä muitakin... Paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista =)

Marjaana84 Rakenneultra on juurikin sitä mitä nimi kertoo eli sikiön rakenteet tutkitaan tarkoin ja valitettavasti sieltä voi myös löytyä jotain poikkeavaa. Sydämestä, munuaisista... mistä vaan. Juurikin noita seulontoja on kaikki ultrat, ei niitä huvikseen tarjota, kyllä niillä aina joku tarkoitus on. Ja käsittääkseni suomessa saa raskauden keskeyttää vielä 24 viikolla (en kyllä oo ihan satavarma)... niin kauhealta kuin se tuntuukin. Ja ajatella, että tuosta viikosta 24 pari viikkoa eteenpäin niin vauva voisi jo selvitä vaikka syntyisikin. Ja kaikki liikkeet tuntuu jne... kamalaa olisi jos pitäisi sellainen pääätös tehdä :(

(.) Sain eilen kerrottua esimiehelle ja tosi hyvin otti... onneksi nyt saa huokaista. Vaikka siis tosi reilu esimies onkin niin silti jotenkin jännitti kertominen :)

Sitten tänään oli neuvolalääkäri. Sitä ennen siis otti terkkari vastaan ja teki kaikki perusmittaukset. Paino oli noussu vaan 125 g/vk... JEE!! Verenpaine oli hyvä ja hemppaa ei edes mitattu. Lääkäri teki sitten sisätutkimuksen ja kaikki oli ok. Ronklas kyllä oikeen huolella ja paineli musta aika kovakouraisesti mahaa, että kaippa se vauva aika paljon kestää... Itse vaan kun yrittää varoa kaikki pieniäkin töytäisyja mahaan ja sitten toinen tulee ja painelee oikeen huolella :LOL:

Seuraava neuvola onkin sitten 2.5

Linnea 13+3
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Starlight84 tervetuloa mukaan :heart: Meitä on täällä nyt muutama pariskunta, joiden raskaus saanut alkunsa hoitojen avustuksella. Meidän raskaus oli joko luomu tai sitten ensimmäinen inseminaatio tuotti heti tulosta!

Kiitos pikaisista vastauksista kaikille... Mutta siis kamalaa, mä kun olin vähän "tuudittautunut" ajatukseen, että jos jotain isompaa on vialla se olisi selvinnyt nyt jo näistä verikokeista ja np-ultrasta!!!! Kamala pelko iski...
 
No hyvä että se facebook-ryhmä ei näy muille!

Mulla on huomenna neuvolalääkärin ultra :) Th kysyi, että haluunko siihen, niin mielestäni oli hyvä idea varmistaa että siellä mahassa on yhä joku ja pieni sydän sykkii :heart: kun np-ultraan on kuitenkin vielä pari viikkoa.. Mullakaan ei oo oikeestaan enää ollu mitään selkeitä oireita (kuten pahoinvointia) vähään aikaan, niin vähän pelottaa.. Mutta kyllä mä uskon, että kaikki on kunnossa, kun on ollu joitakin pieniä tuntemuksia vatsan alueella :) Väsymystäkin on edelleen.

Äitijapojat täälläkin toivotaan parasta! Kyllä pistää miettimään tommoset uutiset..

Mannaa 10+1
 
Heipä hei taas pitkästä aikaa kaikille!!

Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista!! :flower:

Ja toivottavasti äitijapojat pikkuisella olisi kaikki hyvin :heart:

(.) Tänään vihdoin oli np-ultra jossa näkyi vilkas pikkuinen jolla kaikki on hyvin!! :heart: Turvotusta oli vaan 0,9mm ja verikokeissa kävin ultran jälkeen. Nyt kaksi viikkoa pitäisi odottaa tuloksia.... ottavat kuulemma yhteyttä ainoastaan jos tuloksissa jotain häikkää. :/ Mutta olo on niin onnellinen ja nyt niinkuin lupasin aiemmissa teksteissä, meinaan lopettaa stressaamisen ja alkaa nauttimaan maha-asukista ja tästä raskaudesta! :heart::heart: Laskettuaika pysyi samana kuin neuvolassa annettu eli nyt tuonne etusivulle voisi minulle päivittää la 19.10.
Tänään ajateltiin vielä illalla mennä kertomaan ensimmäisenä vanhemmilleni, oikein jännittää heidän reaktio :D Heille tuleva lapsi on kolmas lapsenlapsi mutta uskon että ovat uutisen jälkeen onnesta soikeina :)

Voi tätä ihanuutta!! :heart: En osaa edes kirjottaa tällä kertaa mitään muuta kuin omaa napaa :LOL:

Tosin haluan kyllä taas kerran kiittää teitä kaikkia antoisista neuvoista!! Tää palsta on kyllä korvaamaton!! :hug:

Onnesta sekaisin oleva Kesä81 ja maha-asukki 11+5 :heart:
Neuvola 15.4 ja RU 7.6
 
Ainiin,unohdin aiemmin sanoa että kerrottiimpa sitte pääsiäisenä jo,oho,puolelle suvulle :D
Tai alotettiin ihan vaan vanhemmista,ja sitte pitiki kertoo myös isovanhemmille ja eihän ne malttanu olla kertomatta muutamalle muulle tädille ja serkulle,niin siitäpä se sitten lähti :D (kun en nyt kieltänytkään kertomasta..),mut eipä siinä! :) Nyt toki vaan toivotaan parasta,etenkin kun se eka ultra on vasta ens ke..mut jotenki haluan uskoa et kyllä meilläkin hyvin menee..toivon niin:heart:
Mun äitihän siinä eniten sekosi,sille kuitenki eka lapsenlapsi,jota jo pitkään salaa toivonutkin :) Ja oon mä oottanutkin,että saan uutisen kertoa!Siitä tulee niiin hössö että :D

Mullakin on oireet loppunu lähes kokonaan,väsymystä lukuunottamatta! Että oon mäkin miettinyt että onkohan siellä kaikki hyvin,mutta ne oireethan `yleensä` helpottaakin alun jälkeen,ja kun ei rankkoja ollut alun perinkään..

Eipä mulla muuta! Vielä 6 yötä!! Kulu aika kulu! :D

-Pömppis 10+2-
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa starlight84 :) Meitä on täällä tosiaan matkassa muutama odottaja, joilla plussauutisen odottelu on ollut hiukan mutkaisemman matkan päässä kuin keskiverto-odottajilla. Meillä toivottu raskaus sai alkunsa reilun vuoden yrityksen jälkeen toisesta clomikuurista - tiedossa oli iän tuoma ovulaatiohäiriö, jonka ansiosta esikoistakin tehtiin pari vuotta. Lähisuvussa on useita lapsettomia pareja ja näin 37-vuotiaana ei enää mikään ole itsestään selvää. Mutta onneksi gynekologi otti asiani tosissaan ja turhilta odotteluilta säästyttiin...

Jännittelen täällä ensi viikkoa ja np-ultraa. Siksi olen pitänytkin matallaa profiilia, kun raskausoireita ei ole ja hetkittäin tulee mietittyä, että jos kyytiläinen ei olekaan kestänyt matkassa...

fenixlintu 11+3
 
Viimeksi muokattu:
Heissan taas kaikille! :)

(.) Eilen käytiin avopuoliskon kanssa katsomassa mitä maha-asukille kuuluu ja ette usko miten onnellisen hassu olo oli taas kun sen pienen näki tuolla masussa kelluvan. <3 Siis se tunne oli jotain mieletöntä ihanaa hämmästystä. Avopuoliskoa taisi hiukan jännittää kun sanoi, että vatsa on kipeänä ja on hassu olo ennen kun synnytyssalille keskussairaalalle mentiin. Tämä oli siis NT-ultra ja hoitajatäti ultrasi vatsani päältä.

Pikkuinen oli pää-perämitta 6,2 cm, niskaturvotus 1,3 mm ja laskettuaika pysyy samana kuin mitä aiemmin jo mainitsin 09.10.2013 <3. Oli tosi kiva nähdä kun pittuinen ojenteli jalkojaan suoraksi ja vilkutti minulle ja avopuoliskolleni sekä palloili siellä menemään. Oli toisaalta hassua nähdä kuinka paljon se pittuinen oikeasti liikkuu tuolla vatsassani ja en vielä tunne yhtikäs mitään. :D Odotan kyllä innolla, että tunnen ensimmäiset liikkeet. Ja niin saatiin kuulla ensimmäistä kertaa sydänäänetkin ja ne kuulosti kuulema hoitsun mielestä hyvältä ja pittuinen näytti ihan terveeltä näillä näkymin. Rakanneultraan saatiin siinä samalla varattua aika ja se on 23.5. eli noin puolitoista kuukautta taas odotellessa. ;) <3

Avopuoliskoni haluaisi kovasti tietää kumpaa odotetaan ja minä taas en ole niin varma haluaisinko tietää etukäteen pittuisen sukupuolen. Toisaalta se olisi niin kiva ylläri sitten synnytyksessä varmaan. En tiiä vielä mitä aiheesta ajatella, mutta jospas se jossain vaiheessa selkenis. Avopuolisko tosin toivoo meille poikavauvaa ja minä en oikein sitäkään osaa vielä sanoa. :D En haluais toivoo mitään, koska en sitten haluaisi pettyä tai sellaista.

Nimiä ollaan jo mietitty vaikkas näin alussa mennään. Avopuolisko itseasiassa keksi tuossa eilen ihan mahti nimen pojalle, mut ei sitten suostu mihinkään nimeen mitä minä ehdotan...

Stressia minulle tuottaa jo tässä vaiheessa vauvan kummit. Avopuolisko miettii kovasti kuka voisi olla pittuisen kummi kun se syntyy ja ne ihmiset ei aina ole minun lempi-ihmisiä tai siis he/hän ei sopisi minun mielestäni lapsemme kummiksi. Lykkään aina keskustelua, että "Sen osaa päättää vasta sitten kun se babe on syntynyt" tai "En halua päättää vielä ketään näin aikaisessa vaiheessa". Baah, jospas tämä tästä.

Hirmuisia alkuraskauden oireita ei oikein enää sillain ole, ainakaan hirveen voimakkaita. Ainut, että mielialan vaihtelu on ihan hirveetä vuoristorataa. Välillä huomaan itsekin olevani/laskeutuvani lapsen tasolle kiukuttelussa avopuoliskolleni. Ja sitten ihan hävettää ja itkettää. Joskus vielä on hiukan niin väsy koulun jälkeen, että tekisi mieli parkua. Jotkut ruoat osaa vielä tuoda lievää pahoinvointia esille, mutta onneksi yhä harvemmin. Väsymys onneksi alkaa myös väistyä pikku hiljaa, nytkin tälläkin hetkellä olen valvonut jo normaalia pidempään kuin pari viikkoa aikaisemmin menin joka ilta klo 21 pehkuihin. :D Sekä olen kuulema lyhyt pinnainen, herkkis ja huudan kovasti ja senkin herkästi.

Tällaistä tänään. elwwis & pittuinen 13+1 <3.
 
Nopeasti raapustelen tänne pari riviä vaikka pitäisi olla nukkumassa.. Koko päivän olen ollut menossa niin ei ole yhtään ehtinyt roikkua täällä ja sekin vähä aika mitä on ollut niin olen sitten ollut tuolla facebook ryhmässä laittelemassa kuvia ja vähän höpisemässä. :p

Marjaana mä tilasin mun bolan osoitteesta bolakorut.fi. Toimituskin taisi olla ilmainen. :) Juu kyllä se vaan niin on että tämä raskausaika on tällästä pientä pelkoa, toiset joilla on huonoja kokemuksia takana eivät kerro raskaudestaan (jos nyt pystyvät vatsansa pitämään piilossa) ennen kun tuo rakenneultrakin on tehty. Tässä np-ultrassa ei tosiaan paljoa vielä voi nähdä kun sikiö on niin pieni. Np-ultran jälkeen ei enää yleensä tule keskenmenoja, se etappi se kyllä on mutta rakenteellisia juttuja tosiaan näkee vasta siellä 18+ viikoilla.
Mutta nyt relaat, et voi sille yhtään mitään jos pienellä olisi jotain vialla. Mutta siihen voit vaikuttaa ettei pienen tarvitse stressihormonilapsivedessä uida.:p;)
Kuitenkin on todella todella todennäköistä että kaikki on täysin normaalisti, luota siihen niin kaikki menee hyvin! :heart:

ONNEA kaikille ihania ultrakuulumisia saanneille! :heart:

Nyt nukkumaan! :)

Emskis 13+0
 
Viimeksi muokattu:
Meidän pieni vauvan alku oli lakannut elämästä viime lauantaina. Sikiö vastasi 9+6. Lääkäri ultrasi ja kertoi pienen olevan rakenteiltaan ja kaikinpuolin normaali. Km:n syy oli lääkärin mielestä tämä raju influenssa. Lääkäri kertoi , että epidemia aikoina keskenmenoja on normaalia enemmän. Vauvan alku näytti ultrassa täydelliselle, vain sykettä ei ollut :( sovimme että tehdään suoraan kaavinta, koskaolen ollut jo 2 vkoa kipeenä, jaolo jo tosi heikko. Huomeaamuna menen kaavintaan. Totta kai tuntuu tämä pahalle, mutta mitään en olisi toisinkaan voinut tehdä, elämä ei ole aina reilua. Mutta päiväkerrallaa tästä eteenpäin. Hyvien ystävien kanssa olen jo km:ää läpikäynyt ja miehen kanssa myös Vahvan tunnesiteen tämä pieni ehti tehdä tähän koko perheeseen. Nyt hän on poissa.

Voimia ja valoisia päiviä teillä kaikille.
Kiitos kaikille ihanista viesteistä, toivottavasti ei suru kohtaa enää muita tästä lokakuisten porukasta.
 
äitijapojat olen äärettömän pahoillani. :':)'( :hug:
Kyllä nyt tuli itku. Sanattomaksi vetää. Hirvittävää että influenssa voi aiheuttaa keskenmenon. Toivon todella että plussaatte pian uudestaan ja kaikki menee silloin hyvin. :heart: Paljon jaksamista ja kevät auringonpaistetta teidän perheelle!:hug:
 
  • Tykkää
Reactions: äitijapojat

Yhteistyössä