Lokakuun lapset 2013 <3 *Huhtikuussa*

Olen 19, täytän 20 toukokuussa että enhän minä nyt hirveän vanha muutenkaan ole, mutta tuntuu vähän että luullaan nuoremmaksi. Mutta kyllähän se ikäkin varmaan th:lle näkyy koneelta? Hassua sinänsä, kun nuorena minua luultiin aika reippaasti vanhemmaksi :D Ja niin, kyllähän se vanhempien tuki ihan hyvä asia on, mutta kuten jossain keskutelussa mainitsin, niin pelottaa vähän että jos se reaktio ei olekaan positiivinen, kun äitikin on aika vanhanaikainen, enkä ole vielä naimisissa. Kun olen Suomessa, niin asun vanhempien luona, eikä välit heihin ole aina olleet kovin ihanat ja ajattelin että jos he tietäisivät niin voisi tulla ikävää palautetta.. Siis että kun lapsia saadaan niin pitäisi olla oma asunto ja työtä ja koulut loppuun suoritettu. Mikä onkin ihan viisasta, mutta meidän tilanne on vähän hankala muutenkin. Eivät he ole miestäkään varsinaisesti vielä nähneet, paitsi tietokoneen kautta. Haluaisin kertoa sitten kun hän on tukena. Tuntuu vaan huonolta idealta kertoa vielä.. Ei minusta sillä ole mitään kiirettä.

Oksentelua kyllä jatkui aika kauan ja nukuin tuossa pari tuntia kun veti olon niin heikoksi, ja edelleenkin vähän huono olo.. Voihan tämä oksennustautiakin olla :S Hope not. Mutta jotenkin tuntui että elimistö reagoi juuri siihen rautaan ja halusi sen ulos..

Muuten laitoin sulle kirsikka92 yksityisviestiä, tulikohan se perille?
 
Mannaa Tuo kuulostaa kyllä okennustaudilta. Mulla oli viimeksi niin että oksensin kolme kertaa ja sitten se oli ohi. Muuten oli kyllä huono ja heikko olo, mutta enempää en siis oksentanut. Seuraavana päivänä olin sitten melko ok kunnossa. Kokeilet huomenna sitä Retafer tabua taas mutta ilman sitä appelsiinia. Kyllä sitä voi ihan veden kanssakin ottaa :). Jos se tulee taas ylös, niin johtuu tabusta, muuten mahataudista.
Ymmärsinkö oikein että miehesi asuu eri maassa ja että sinä itse kuljet maitten välissä? Kinkkinen tilanne tosiaan, mutta kyllä vanhempien tulee olla tukena vaikka eivät tilanteesta oikein tykkää. Olethan sinä aikuinen ihminen ja teet omat päätöksesi etkä ole ensimmäinen äiti joka ei ole ehtinyt koulutusta saada valmiiksi ennen äitiyttä! Sun tilanteesi on nyt tällainen ja perheesi tulee hyväksyä se asia. Ehkä sulattelemiseen menee pari päivää, mutta uskon kyllä että he kuitenkin osaavat iloita puolestasi ja kanssasi :).
 
En tiedä uskallanko kokeilla enää :O Vihaan oksentamista niin paljon :( Juu mies asuu eri maassa eikä ole täältä kotoisinkaan, että kaikki viisumiasiat ja muut painaa päälle.. No joo, pitää siitä varmaan joskus kertoa, mutta meinasin viivyttää sitä mahdollisimman pitkään :D Tuntuu vaan että joudun silmätikuksi koko suvussa.. Ja ehkä odotan kuitenkin siihen asti että molemmat ultrat on tehty ja asiat kunnossa. Äiti on vähän möläyttänyt asioita ja patistanut hirveästi töihin kun tällä hetkellä en tee paljoa, niin pelottaa vähän että miten se tähän suhtautuisi :S Ehkä väsymyksellekin löytyisi enemmän ymmärrystä jos kertoisin.. mutta entä jos ei löydykään :O Noh, kerron sitten kun tuntuu siltä :)
 
Marjaana tosta verensokerista! En oo itse muusta tänään jauhanutkaan ja oon raivonnut kun en ole saanut neuvolan tätiä kiinni. Mulla siis eilen iltapäivästä iski "horkka" eli aloin ihan yhtäkkiä tärisee ja vapisee kun syomisestä oli kulunut hetki. Sama homma aamulla tänään, ehti iskeä ennen ku sain aamiaista naamaan. Mietin et voiko liittyä diabetekeseen vai onko tää vaan omanlaisensa juttu? Mut käytänpä sinun saamiasi ohjeita ja syön useammin :) Hyvä kun puhuit aiheesta!

Luna 13+2
 
Hienoa Marjaana jos mun jutuista oli apua! :heart:
Toivottavasti te halukkaat pääsette pian facebookin puolelle myös! Siellä taisikin joku tänään mainita että täällä on halukkaita liittyjiä.

Mannaa mulla kävi niistä retafereista ihan samanlailla! Oksensin monta kertaa niitten ottamisen jälkeen, ilmeisesti kroppa poisti sitä niin kauan ettei sitä ollut muruakaan jäljellä mun vatsassa. Toisen kerran vielä kokeilin ja sama juttu.
Obsidanista ei tullut onneksi mitään oireita. Toi retafer on oikeesti aika vahva ja ei todellakaan mikään vatsaystävällinen.

Emskis 13+1
 
Hei kaikille!

Nyt vasta saan aikaseksi kirjoittaa tänne. Tosiaan np-ultra oli ennen pääsiäistä ja kaikki oli hyvin siellä se vaaveli heilutteli kättään kun ensin "herättiin". Verikokeen tuloksen yhdistettynä niskaturvotukseen antoin negatiivisen tuloksen :)

Olo alkaa olemaan suhteelisen hyvä ei enää niin oksettavaa oloo mutta maha tuntuu olevan kasvanut tai sitten housut on pienentyneet. Bola-korunkin tulin hankkineeks sellasen kivan tähdenmuotosen..

Hiustenvärjäyksestä: Mä itse värjäsin just pari päivää sitten ja oon muissakin raskauksissa värjännyt. Nyt pitää vähän aikaa pitää taukoo värjäyksestä kun parturis kävin niin sanoi että hiuksen kärsineet vaalennuksesta. Nooh kuivat latvat pois niin elävämmän näköiset taas.

Seuraavaa neuvola-aikaa minulle ei ole mutta rakenneultra on 24.5.

Emja 12+6 (jos nyt oikein muistan, tahtoo jotenkin noi viikot unohtua)
 
Misu78: Sama juttu oli mullakin eli istukka edessä ja melko todennäköistä (TAAS) että kiinnittyy sektioarpeen. Kuulema sen takia kun kohtu on siitä kohtaa röpelöisempi. Viime kerralla sain pelätä sektioo ja näyttää että taas sama pelko edessä.
 
Ai niin, seuraava neuvola-aika on 24.4. Tosiaan siellä ultrassa tänään näin vähän pikkuista, sydämen sykkeen hahmotti jo hyvin. Ei kyllä liikuskellut yhtään minun mielestäni muuten, kädet ja jalat oli ruudulla semmoiset söpöt pallerot! :)

Joo Emskis hyvä kun sanoit! En ainakaan kokeile tuota uudestaan.. Nyt onkin jo tosi hyvä olo :) Varmaan kokeilen sitä Obsidania tai saapas nyt nähdä. Tarvitseeko siihen reseptin?
 
Emskis Mulla on nyt kolmas sektio ja viimeks mulle sanottiin kun selvis että istukka kiinnittyny arpeen että on 50/50 mahdollisuus selvitä. Ne joutu leikkaa istukan läpi ja jos ei ois saanu istukkaa irtoomaan niin oli vaara että menehdyn verenvuotoon. Onneks kuiteskin saivat istukan irti ja sain pitää kohtuni. (siis kohtu olisi pitänyt poistaa että verenvuoto olisi saatu loppumaan) Nyt siis vähän taas jännittää miten käy tällä kertaa :/
 
Täällä on taas tullut ihan kamalasti tekstiä, joista osa oli ihan kamalaa kuultavaa, mutta onneksi sekään mahtui myös iloisisa ultra- ja muita kuulumisia.

Tulin ihan vain nopeasti poksumaan.

clearbrook ja osku 14+0 POKS!
 
Voiii äitipojat otan niiiin osaa :hug: voimia hurjasti teille ;(
Kiva kuulla hyvistä ultrakuulumista myös! Monella alkaa olemaan asiat hyvällä mallilla. Itse kävin torstaina np ultrassa ja kaikki oli kunnossa. Ultraaminen oli vaan tuskallista, kun kesti 45 min yhteensä. Siinä oli opiskelija joka ultras ja sit se kätilö vielä. Kahteen otteeseen sisältä ja kahteen kertaan mahan päältä. Huhhuh.... Vieläki selkä kipee siitä koitoksesta ku oli niiiiin huonossa asennossa.
Täällä oli puhetta siitä rakenneultrasta jossakin vaiheessa, että voi tulla vielä huonoja uutisia.
Mulle se kätilö sano, kun kysyin asiasta, että nykyään np ultraaminen on niin tarkkaa ja koneet hyviä, että rakenneultrassa tulee esiin vaan ns pieniä rakenteellisia poikkeamia, esim. munuaiset on suurentunu tms.
En tiä kuinka pitää paikkansa, mutta uskon, että super harvinaista että tulee mitään pahoja uutisia...
Heinis ja nyytti 12+2
 
Äitijapojat <3 osanottoni <3 mulla on ultra vasta ensi to.. voi kuinka jaksan odottaa...
Olen sykkeitä kuunnellut lähes päivittäin nyt kyllä <3

Pahoinvointi on päivittäinen kaveri täällä yhä.. ja väsymys. Vertakin välillä vuotelee, istukka kohdunsuulla.
Babypupu miten sulla jo poikalupaus tässä vaihteessa?

TAYS alueen synnyttäjät, liittykää ihmeessä fb ryhmään, olis kiva tutustua livenäkin? :)


Annelin & myttynen 11+4
 
Hei!
Haluaisin mukaan! Alusta asti olen seurannut, ja nyt vihdoin tuntui että olisi kiva tulla mukaan keskusteluun. Ja myös Facebook ryhmään voisin liittyä. Eli tässä tietoja:

nemo/3.lapsi/LA 5.10./JS


nemo 14+0
 
MollyDee
Heipä hei! Sain Mariah33lta vinkin että täällä on vähän vilkkaampaa keskustelua kuin terve.fi:ssä, joten ajattelin mäki siirtyä tänne.
Enemmän ehkä kiinnostaisi keskustelu facebookissa, siellä on niin paljo helpompi kirjotella ku keskustelupalstoilla yleensäkään.
Toki täälläkin pitänee välillä käydä. Kahlasin nopeasti tämän huhtikuun ketjun läpi, paljon asiaa muutamassa päivässä!
MollyDee/2.lapsi/2.10./OYS


MollyDee ja piiperö 14+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Täällä on kyselty beibipupun poikalupauksesta.. Eikö hän ollut se, joka joutui np-ultran jälkeen johonkin tarkempaan tutkimukseen? Niissähän kai sukupuoli selviää? :) Vaikka eihän asia tosiaan minua koske, mutta tuli vain mieleen, kun sitä oli kyselty.. :)

Mulla on tullut ihmeellisiä takareiden kramppeja, mahtaakohan ne liittyä raskauteen?

Nimia 13+6
 
Hei
Eilen oli kaavinta, se tehtiin spinaalipuudutuksessa. Kauhea kokemus, vaikka sain kaikenlaisia lääkkeitä. Puudutukseen päätyivät siksi kun edellen olin kipeä (influenssa) ja minulla on paljon allergioita. Kaikki oli nopeasti ohi. :( ottivat meidän pienen purkkiin ja tutkittavaksi, koska saivat sen kokonaisena ja pieni ei ollut alkanut hajota. Suru on suuri, tuntui etten saanut kantaa häntä tarpeeksi kauan. Lääkärit olivat edelleen sitä mieltä, että pienokaisemme ei kestänyt tätä influenssaa. Olin vielä tänään ihan "pöllyissä" niistä kaikista lääkkeistä. Ei ole kipuja, eikä juuri vuotoakaan. En uskalla enää ajatella raskautta. Minun viides lapsi eli rv 9+6 rakastettuna.

Voimia kaikille.
 
Hei,

Vielä yksi uusi odottaja liittyisi joukkoon, jos mukaan mahtuu =)

Elikkäs iisanen/4. lapsi/16.10/KOS.

Jaksamisia äitijapojat! :hug:

Jos Facebookin ryhmään ei ole "vaatimusta" kirjoitella täällä tiettyä määrää, voisin ilmoittaa myös itseni sinne pian?

Ekassa ultrassa en ole vielä käynyt, sitä odotellessa..
 
Täällä yksi hyppää mielellään tänne tuolta Terve.fi sivustolta. Kirjoittelin sinne ekalla odotuksella ja meillä oli tosi kiva ketju. Ikävä kyllä muutama kuukausi vauvojen synnyttyä Terve.fi kaatui ja oli kumossa monta kuukautta. Siihen loppui meidän ketjun kirjoittelu. Saimme muutama tyypin haettua Fb:n puolelle ja kirjoittelemme vieläkin kuulumisia harvakseltaan. Mielelläni nyt kirjoittelen tänne, kun täällä on aktiivisempaa, ja on toivottavasti luotettavampi palvelu.

Meillä siis esikoistyttö pian 2.5 vuotta. Nellaa yritettiin viisi vuotta ja hän sai alkunsa ensimmäisen IVF: n jälkeisestä pakastesiirrosta. Olin tosi huolissani koko raskauden, että meneekö kaikki hyvin. Muistan kun kävimme Naistenklinikalla tutustumassa ja nähtiin sieltä perheitä lähtevän uudet nyytit kainalossa. Muistan vielä silloinkin epäilleeni, että me sieltä joskus lähtisimme oma nyytti mukana. Ja raskautta oli siinä vaiheessa alle kuukausi jäljellä. Myös tytön syntymän jälkeen olin ylihuolissani. Kuuntelin hengitystä sun muuta. Huoli on nyt vähän lieventynyt, mutta käyn kyllä edelleen joka ilta tytön huoneessa ennen kun menen itse nukkumaan, enkä lähde huoneesta ennen kun olen kuullut hengitystä tai nähnyt liikettä. Jotkut tavat vaan jäävät.

Lopetin imetyksen kun Nella oli vuoden ja kolme kuukautta ja siitä asti ollaan pikkukakkosta yritetty. Meillä oli pakastimeen jäänyt kahteen yritykseen alkioita ja ne käytettii sitten alkutalvesta. Viimeinen pakastesiirto näytti plussaa, mutta ehdin olla raskaana vain viikon. Kaaduin aika pahasti jäällä ja muutaman päivän päästä tuli tosi pahoja alavatsa ja selkäkipuja ja siitä muutama päivä ja alkoi verenvuoto. Helmikuussa sitten odottelimme toisia menkkoja alkaviksi ja olimme uuteen IVF:n menossa kun teinkin yllättäen taas plussatestin. Tällä kertaa siis ihan luomuraskaus.

Jaxx1977, laskettu aika 20.10, toinen lapsi, ikää 34, espoosta, synnyttämään Jorviin

Raskausoireina oli viikoilla 7-10 jatkuvaa etomista. Nyt ei edo, mutta täytyy syödä tosi pieniä aterioita, kun muuten tulee kauhea ähky moneksi tunniksi. Eipähän tule painoa ihan hirveästä kun tulee syötyä vähän, vaikka toki sorrun välillä herkutteluun. Hassuna oireena on se, että korvat aina välillä menee lukkoon, mutta samaa minulla oli edellisessäkin raskaudessa.

Kävin varhaisultrassa viikolla 9 ja siellä oli kaikki hyvin. Np ultra olisi tiistaina 9.4 heti aamulla

Laitoin jo yksityisviestiä, missä pyysin liittyä fb ryhmään. Roikun muutenkin paljon fb:ssä, nii olisi luonteva paikka jutella.

Olen ollut töissä tammikuusta alkaen vanhassa työpaikassani, mutta uudessa roolissa. Meillä alkoi YT:t maaliskuussa ja vielä puolitoista viikkoa pitää odotella tietoa irtisanottavista. Olen pelifirmassa töissä. Tein aikaisemmin hr hommia ja nyt olen Testaus puolella. Aika varma olen, että potkut tulee, sillä olen kaikkein kokemattomin testaaja. Yritän nyt viritellä mielekästä tekemistä kesälle, sillälisi kiva nyt päästä vielä työjuttuja tekemään, ennenkun on taas pari vuotta kotona lasten kanssa. Töitä
En varmaan enää kerkeä saamaan, kun alkaa jo mahaa olemaan, eikä asiaa enää ole helppo peitellä.

En nyt oikein osaa mitään kommentoida kun luin aika paljon juttuja yhteen pätkään ja kaikki on ihan sekaisin mielessä. Onnea vaan kaikille jo Nähdään pian! Ultrassa käyneille ja voimia huonoja uutisia kuulleille.

Jaxx1977/34v/toinen/20.10 la/jorvi
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33

Yhteistyössä