Lokakuun lapset 2013 <3 LOKAKUUSSA, eli MEIDÄN OMA KUU <3

Kukkuluuruu täältä öisestä sairaalasta!

Meille syntyi tytön tyllerö 1.10. kiireellisellä sektiolla. Neiti päätti ottaa varaslähdön. Ja se siitä mun poikaolosta :)

Neiti joutui ensimmäisen vierihoitoyön jälkeen lastenteholle infektion vuoksi ja minullakin tulehdusarvot koholla ja antibiootit menossa. Kipeä olen ja epäonnekseni täällä ollaan tosi nihkeitä kipulääkityksen kanssa. Ammattini puolesta tiedän asioista paljon ja osaan kyllä vaatia kipulääkettä ajoissa, mutta täällä yliopistollisessa(!) sairaalassa mentaliteetti tuntuu olevan että itkeä pitää ennen kuin on tarpeeksi kipeä kipulääkettä saadakseen... Pitää huomenna keskustella osastonylilääkärin kanssa asiasta, josko tähän jonkin järjen saisi, kun antibioottien takia joudun kuitenkin osastolla vielä olemaan. Jos antibiootteja en tarvitsisi pakkaisin laukun ja menisin kotiin, sielläkin voi kivuista itkeä mutta saa olla edes miehen kainalossa... Anteeksi purkautuminen.

Tyttö on onneksi hyvässä hoidossa lasten teholla ja vointikin jo paranemassa. Toivottavasti kohta pääsee lastenosastolle niin siellä voi sitten vanhempikin yöpyä kaverina. Josko sais sitten vielä imetyksen alkamaan...

Tulen myöhemmin kertomaan tarkemmin, kunhan tilanne rauhoittuu.

Vihervaara ja kiireinen pieni tytön tyllerö
 
Vihervaaralle onnittelut tyttösestä! :flower: :heart: Hyvän synttäripäivän sai. ;)

Tänne ei uutta, ei supistuksen supistusta enää. Ottaa päähän aika rankasti kun olin jo ehtinyt toivoa että nyt.. No ainakin olen nukkunut melko hyvin sekä yöllä että eilen parit päikkärit, ja nyt ajattelin mennä aamupäikkäreille taas. :) Ihanaa kun saa nukkua. Sen jälkeen pitää ommella vauvan kehtoon patjansuojus. Meillä vauva tulee nukkumaan päivisin olohuoneessa kehdossa aina kun itse olen keittiön/olkkarin puolella, ja makkarissa pinnasängyssä nukkuu jos itse olen siellä lepäilemässä. Ja öisin tietty pinniksessä myös. Jossain vaiheessa toki siirrytään varmaan ulkona vaunuissa nukuttamiseen, mutta ei nyt ihan heti alussa.

Leijonamama rv 38+4
 
Onnittelut Vihervaara ja muutama muukin, joka on nyytin jo saaneet! :) <3
Kiitos uudesta pinosta sen tekijälle :) <3 ja voi hieno päivä, meillä on rappukäytävässä, joku remontti. xS

Oman synnytyksen käynnistymistä tässä vartoillaan edelleen ja olotilan on enemmänkin kuin kypsä. Ei millään enää jaksaisi näitä kipuja ja kolotuksia, mutta onneksi terkkari jaksoi keskiviikkona muistuttaa, että enää mun kohdalla puhutaan päivistä, eikä viikoista tai kuukausista, että saadaan ulkoistaa pikkuinen tuhisia meillekin. :S :3 <3

Siis synnytystapa-arviossa käytiin viime viikolla (rv37+6) ja saatiin pienelle pojan palleroiselle painoarvioksi 3500g. Että joo, minusta ainakin tuo kuulostaa isolta numerolta, mutta sehän voi heittää suuntaan jos toiseen sen 500g (toivottavasti sinne alakanttiin). Vauvelimme oli muuten virkeä tapaus ja kohdunsuu oli napakasti kahdelle sormelle auki, pehmeä ja kanavaa jäljellä 2cm. Joten jee siitä, että nämä kaiken maailman kolotukset ja kipuilut eivät ole olleet ainakaan turhia. Nyt vaan kärsimättömänä odotellaan niitä supistuksia ja sun muita, että lähtisi kunnolla tämä homma käyntiin. >:D

Niin tuon ä-poli käynnin jälkeen mulle soitettiin vielä perään, että mun pitää tulla LA:na vielä kontrollikäynnille, mutta suoraan synnärille. Jos synnytys ei siihen mennessä ole itsestään käynnistynyt, ilmeisesti sitä sitten siellä käynnistellään, ettei vauva pääse liiiiian suureksi kasvamaan. Voin sanoa, että kelpaa mulle. On nimittäin tämän masun suuruuden takia niin vaikea olla ja unettomia öitä nähty, että mielellään valvon se tuhisia vieressä. :3 <3

Sairaalakassi on meillä pakattu. ja sinne pakkasin omia sukkia (sairaalan sukat ei kuulema pysy jalassa) muutamat parit, lämpimät lörppötohvelit, alushousut kotimatkaa varten, imetysliivit ja sellaiset tuubiliivit, jotka on sellaista tosi löysää mallia, että vauva varmaan mahtuu niiden sisään rintaa vasten, rengaskantoliina, jonka käyttöä aion kokeilla jo sairaalalla kätilön opastamana, niin ei tarvitse sitten kotona ihmetellä että miten sen mukulan siinä saa pysymään turvallisesti. :) Sitten ED-energiajuomaa, olen tässä koko raskausajan odottanut, että pääsen nauttimaan yhden tai kaksi energiajuomaa. Kuivattuja luumuja, joku niitä suositteli, että hyvällä tuurilla niillä saa masun toimimaan. Sitten tietty miehelle mässypussi ja mulle suklaata hiukan, muuten kaupasta vielä haettava varmaan miehelle limua. Sitten omat hygieniavälineet otan mukaan, mm. hiusharja, ponkkareita, pinnejä, shamppoo, hammasharja ja -tahna, dödö näin enshättään. Mieshän voi tuoda tarvittaessa kotoa vielä jotain jos välttämättä tarvitsee. Käsilaukussa aina muutenkin kulkee neuvolakortti, puhelin, tabletti sekä niiden laturit, jotain aikalailla kaikki tarvittava on. Sitten kotiin tulo päivänä mies saa tuota sairaalalle turvakaukalon, jossa on vauvalle ja minulle kotiin tulo vaatteet. Jos otan ne valmiiksi jo synnyttämään lähtiessä mukaan, pitäisi joku jättimäinen urheilulaukku käydä kaivamassa porukoilta lainaksi. :D

elwwis&pieni pojan palleroinen rv 39+2<3!
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Onnea vauvautuneille! Teitähän ilmoittautui vuorokauden aikana monta uuden vauvan äitiä :)

Pullero85: Esikoisesta mullekin tuli ensimmäinen supistus vasta kolmen päivän käynnistyksen jälkeen rv 42+0. Olin siis sairaalassa jo tuolloin. Viisi tuntia myöhemmin poitsu oli jo testaamassa rintaa :D Ja mieluummin ottaisin tuon vaihtoehdon, kun tän, että supistelee ja supistelee, mutta ei säännöllisty missään vaiheessa :(

Herkkuhimo
: On ihan järkyttävä. Nälkä ei oikeastaan ole, mutta koko ajan tekisi mieli napostella jotain sipsiä tai karkkia. Ja sitten mulla on tullut ihan kauhea himo mansikkarahkaan :)

ON: Täällä oli koko eilinen harkkasuppareita. Yöllä tuli muutama pari kipeetä supistusta, mutta sain nukuttua kuitenkin. Toivottavasti tänään tapahtuisi jo jotain. Kohta saunaan vähän vauhdittamaan tilannetta :D

Tänään muuten poksuu 40+0!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Max pari viikkoa enää....

clearbrook
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Onnea vauvansa saaneet. :)

Kävin keskiviikkona synnytystapa-arvioinnissa ja painoarvo on 2800g. Viikkoja oli silloin tasan 36. Viikkoihin nähden juuri sopivan kokoinen mikä oli ihana uutinen koska tuon typerän raskausdiabetekseen kanssa painiskelen. Samalla lääkärin kanssa juteltiin mahdollisista synnytystavoista. Mä olen ehdottomasti käynnistystä vastaan viime kertaisen käynnistys yrityksen jälkeen. Nyt sitten vaan odotellaan, että synnytys käynnistyisi luonnostaan tai tehdään sektio. Sain kontrolliajan vielä laskettuna päivänä. Kohdunsuuntilanne oli muuten ennallaan;kiinni, puolipehmeä ja 2,5 cm jäljellä. Eli ei supistukset ainakaan ole tehnyt sinne yhtään mitään.

Väsymys painaa täälläkin. Viime yönä näin painajaista synnyttämisestä ja miettisin sitä monta tuntia yöllä. Tätäköhän tämä loppuaika sitten on mun kohdalla. :(

Tsemppiä kaikille loppu odotukseen!
 
Hui kauheeta kuinka monta uutta äitiä tänne on ilmestynyt nyt viimeisten päivien aikana! Onnittelut kaikille vauvautuneille!

Noin kaksi viikkoa laskettuun aikaan eikä vesselillä todellakaan ole kiire maailmaan. Joskus harvakseltaan kivuttomia supistuksia, joita kaikkia todennäköisesti en edes itse rekisteröi millään lailla. Hyvä näin... Tietysti sitä jo toivoisi, että pikkuhiljaa alkaisi jotain etenemistä tapahtua, mutta odotellaan...

Sairaalakassia en ole vielä edes ajatellutkaan. Pitäisi ehkä pikkuhiljaa suunnitella. Ainakin edes ne vauvan tavarat voisi laittaa johonkin kassiin jemmaan. Tuskin mies osaa mitään järkevää pakkailla synnärille tullessaan, joten hyvä jo hieman ennakkoon varautua.

Ensi viikolla olisi äitiyspolin lääkärikäynti edessä (rv 39+0), saas nähdä mitä silloin tuumataan asiasta. Jännittää! :) Eilinen neuvolan sf-mitta osoitti vesselin ottaneen kasvupyrähdyksen yläkäyrän yläpuolelle. Toivottavasti ei ihan hirmuista putkulaa olisi kuitenkaan tulossa.

Lapanen ja Nöyhtä 38+1
 
Onnea kaikille nyyttinsä jo saaneille!:heart:

Eilen oli neuvola ja ei mitään uutta, pikkukaveri majailee edelleen korkealla, sf-mitta oli noussut 36,5cm:iin. Mulla tuo ei kerro vauvan koosta mitään, ihmettelenkin miten jollekin lääkäri tehnyt kokoarviota tuon mitan perusteella?! Tuohon mittaanhan vaikuttaa niin moni asia, lapsiveden määrä,kohdunmalli,kohdun laskeutuminen ym. Yhdessä raskaudessakin mulla oli lopussa tuo mitta 37cm ja poika syntyi täysaikaisena painaen 3200g, eli pieni oli mittaan nähden...

Pikkuhiljaa päänikin on sisäistänyt että synnytys lähenee ja enää sekään ei niin kauhistuta=), ihanaa kun meilläkin on kohta taas pieni nyytti neljän vuoden tauon jälkeen:heart: Tästä vauva-ajasta on otettava kaikki irti, kun se tulee jäämään viimeiseksi, onhan nuissa 6:ssa lapsessa tarpeeksi jo työtä..
Kiire tässä ei synnärille ole kun ei ole pahemmin vaivojakaan, supistelee vaan päivittäin, mutta mahasta ei ole haittaa, eikä se mihinkään paina. Varmaankin olen parin vkon päästä synnärillä, muut lapset syntyneet 39+6 - 41+4 välillä.

Ihanaa loppuaikaa kaikille, nauttikaahan vielä viime päivistä ja tsemppiä synnytyksiin!!

Sinnuli 38+3
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Vihervaara paljon onnea tyttövauvasta! Ikävää että joudut kipujen kanssa kärvistellä osastolla ja vielä vauva eri paikassa :hug: Mulla on myös muistot että osastolla sai odotella seuraavaa kipulääkeannosta (pientä) kuin kuuta nousevaa. Ja mulla kuitenkin kyseessä oli vain epparitikit, voin vaan kuvitella miten kipeä sectiohaava on |O Ja tuo osastolla oleminen...se on musta kaikista inhottavinta koko synnytystouhussa. Tällä kertaa toivonkin että saatais perhehuone tai polikliininen synnytys, mutta ainahan kaikki ei mene kuten toivoo. En vaan tiedä miten sitä jaksaa jos joudun jäämään tavalliseen osastohuoneeseen. Toivottavasti tilanne siellä sulla kääntyy pian parempaan päin!

Lansinohia suosittelen lämpimästi jokaisen sairaalakassiin, mikäli imetys on suunnitelmissa. Joissain sairaaloissahan tuota on synnärillä ja voi ottaa sitä vähän purkkiin kotiinviemisiksikin. En tiedä onko mun synnärillä joten sen otan ehdottomasti mukaan! Eihän tuota tarvi kuin ekoina imetyspäivinä mutta onneksi sitä saa ostettua tuon pienen tuubin niin mene kaikki rahat ihan harakoille. Ja apteekista ja Prismasta ainakin saa ostettua.=)

Täällä päivän suunnitelmissa huomisten synttärijuhlien järjestämistä, kaupassa käyntiä yms. Olo on väsynyt, vein tytön eskariin ja saman tien kotiin päikkäreille. Onneksi on mahdollisuus ottaa torkkuja kun siltä tuntuu! =)

dita rv37+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Minä oon erimeiltä, aloitan imettämisen jo salissa, ne ekat tipat mitä sieltä tissistä tulee on tosi tärkeitä vauvalle. Maito mulla nousee kunnolla n.3-4 pvää synnytyksestä mutta vauvat pärjänneet kyllä hyvin omalla imetyksellä, maitoa tulee varmasti sen verran ku vauva tarttee. En suostu venyttään vauvan mahalaukkua heti alussa pullomaidolla...Pullomaitoa meillä annetaan vain jos sokereissa tai bilirubiinissa ongelmaa.
Ditan, suosittelemaa rasvaa minäkin kannatan, sitä kun laittaa niin tissit ei mene ees rikki, Oysista sitä ainakin purkkiin saa=).
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Onnea kovasti kaikile vauvan saaneile!

Joku kyseli painoarvioita rv36, harmikseni en niitä ulukoa muista ja tuo minun neuvolakortti on kätilöilä, joten en voi tarkistaakkaan asiaa.

Kovasti oli asioita, mitä piti kommentoia, mutta tämä minun muisti on niin uskomattoman lyhyt..

Ite olen tullu sairaalaan ke iltana ku verenpaineet nousi yli annettujen raja-arvojen. Täälä sitä on sitten köllötelty taas.. Nyt mulle on eilen ja tännään tiputettu lääkettä veriarvojen parantamiseksi ja jos näilä konstein saahaan ne nyt nousemmaan huomisaamuun mennesä, ni sitten huomena synnytetään. Jee!! :) Lääkäri sano tuosa vähän aikaa sitten, että jos nuo minun veriarvot olis ollu kohillaan, ni olis puhkassu multa kalavot jo tännään. Kohdunsuu on siis 3cm auki. Eikä supistuksista varsinaisesti mittään tietoa, kovettumisia kyllä on, mutta ei niihin kipua liity.. Noh, mie niin toivon, että me saahaan meän pieni poika huomena sylliin. Koskakohan sitä alakaa jännittämmään asiaa?!?! Siis synnytystä..

o873060 ja haba 39+1
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Tyhjistä rinnoista imettämisestä minä kans aloitan imettämisen heti kun vauvan saan ekaa kertaa vierelle. Meillä on ainakin aiemmilla lapsilla ollut tosi voimakas imemisvietti heti syntymän jälkeen ja ovat melkein ryömineet rinnalle, itse haluan ehdottomasti silloin imettää. Kipeäähän se kyllä aluksi ottaa, mutta kyllä sitä ensimaitoa ihan pientä määrää kuitenkin tulee, vaikka maito ei olekaan vielä varsinaisesti noussut. Itse en halua totuttaa vauvaa alussa liikaa pulloon (paitsi jos on selvästi nälkänen) sillä pelkään että vauva ei sitten huoliskaan enää rintaa tai että oma maito ei lähtiskään nousemaan kunnolla ilman "harjotusimettämisiä". Jälkisupistukset on tosin ikäviä tuolloin, mutta pitää ajatella että niistä on vain hyötyä eivätkä kestä kuin ne ekat päivät, kuten myös kipu nänneissä. Mutta voi olla toki hyvä tuo Hupiaelämään neuvo, itse vaan haluan ottaa varman päälle, sillä haluan kovasti imettää tälläkin kertaa. Ja tärkeintä on että jokainen tekee kuten itse parhaaksi katsoo, imettäen tai pullosta syöttäen =)
 
Onnea Vihervaara :heart: !!! Tosi kurjaa kyllä, ettei lääkitä kunnolla :( Itse 2 kertaa jo sektion kokeneena tiedän miten hemmetin kipeä sitä on ne ekat pari päivää.

Imetyksestä: Niin kyllä minäkin otan vauvan tissille heti jo heräämössä jos siihen mahdollisuus tulee, sehän se maidon nousua parhaiten stimuloi, kun vauva imee. Viimeksi meni 5 päivää, että maito lähti kunnolla nousemaan, eli mulla voi leikkauksen jälkeen mennä ihan rutkasti aikaa, eikä kyllä millään pelkällä korvikkeella lähdetä alkuun ruokkimaan. Eriasia jos se oma maito ei riitä senkään jälkeen kun on noussut.

Kokoarvio oli meillä rv 36+2 ja lääkäri ultrasi pojan painoksi 2770g, keskikäyrän tuntumassa oli ja pää meni vähän alle sen :) Meillä on olleet kaikki vähän "pienipäisiä" :D sf mitta oli toissapäivänä ( rv 37+4) 35 cm ja se menee jossain yläkäyrillä. Lääkäri sanoi kyllä ihan masua katsomallakin, ettei kyllä nelikiloista tule tällä kertaa, saas nähdä :)

Tsemppiä o873060 :heart: !!

kääkkis ja sisu 37+6
 
Heippa! Minä tuolta paikkakuntaketjun asioista tulin tänne huutelemaan.. Tännekin oli tainnut pari turkulaista tulla lisää. Eli jos kiinnostaa, meillä on Turun seudun loppuvuoden odottajien ketju täällä myös, tosin lähinnä faceen siirtyneenä. En enää täällä juuri käy, mutta ajattelin nyt kerran huudella, jos joku olisi kovin innostunut ollut tutustumaan oman seudun samassa tilanteessa oleviin :-D Laitan kohta linkin ketjuun, johon saisi itsensä käydä esittelemässä ja lukemassa lisäohjeita :)

Ja itsehän olen siis tämän ketjun lokakuisia myöskin, nyt vaan jo pahasti faceutunut.. Täällä ollaan virallisesti laskettu aika ohitettu, omien laskujen mukaan laskettu olisi nyt sunnuntaina.. Että pikkuhiljaa täälläkin nyyttiä jo odotellaan :) Seisominen ja käveleminen ei luonnistu juuri ollenkaan, että seinät välillä kaatuu päälle, mutta muuten olo on onneksi oikein hyvä. Synnytysjännitys alkaa hiipiä mieleen pikkuhiljaa..
Olen välillä käynyt täällä lukemassa, mutta en ole jaksanut kirjautua melkein pariin kuukauteen. On ollut kiva kuitenkin, kun te olette jaksaneet tännekin kirjoitella!
terv. Nimia 39+5 :-D
 
Onnea kaikille vauvam saaneille!

Mäkin niin haluisin siihen faceen siirtyä kun siellä tulee käytyä useammin, mutta en tiedä kuinka siihen lokakuisten ryhmään pääsee (olen siis jo laittanut viestiä Kirsikka92:lle).

-PulpWriter 37+4
 
Viimeksi muokattu:
Voi että olen kateellinen täällä niin monelle! Koen että mut on jätetty jotenkin oman onneni nojaan tän raskaustouhun kanssa. Ei tietoa painoarviosta ja kun neuvolantädille ilmaisin huolen vauvan koosta, niin akka sanoi että voin yksityiselle gynelle tietty mennä jos asia häiritsee. Pännii oikein olan takaa koko akka ja koko touhu. Ja oikeasti tuun hulluksi jos tää menee yli eikä äitipolille saa aikaa ennen ku se 41+5. Haistakoot vee koko konkkaronkka.

Pahoittelen avautumistani, aina vaan ku ajattelen asiaa niin alkaa kiukuttaa niin vietävästi. Tällä mysteeriotuksella ei kiire tunnu olevan ja kipeitä suppareita ollut tasan kaks, eilen illalla yks ja tossa pari tuntia sit yks. Siinä ne sit olikin. Ainii, mies tossa valittelee et on olo et olis kipeeks tulossa. Ihan oikeesti, minä flunssassa edelleen, koira ripulitaudissa ja nyt miehelle joku tauti? Mä en tiedä mitä täs tekis tai ajattelis. Kaikki ässät käytössä eikä mitään. Fuck.

Kiitos ja anteeksi.

Luna ja mysteeriotus 39+5
 
Luna monessa kaupungissa taitaa olla yleistä että painoarviota ei ultraamalla tehdä kuin vain silloin jos on erityistä syytä epäillä vauvan suurta kokoa. Mulla tehtiin tässä kolmannessa raskaudessa ekaa kertaa tuo arvio sen vuoksi kun edellinen vauva oli syntyessään 4700g. Ja nuo arviothan voi heittää paljonkin, esim kun mun anoppi aikanaan odotti mun miestä niin arvio juuri ennen synnytystä oli vain päälle 2kg vaikka oikeasti se oli 4,5kg :LOL: No joo, ajat ja laitteet on kehittynyt tuosta mutta kyllähän nuo näyttää nykypäivänäkin paljon heittävän. Mun terkkarin mukaan etenkin jos vauvan pää on jo kiinnittynyt niin silloin kunnon mittaa voi olla vaikea saada ja noita pieleen menneitä arvioita tulee. Mutta ikäväähän se on jos noista neuvolakäynneistä ja raskausajasta tulee olo että ei tule tarpeeksi kuulluksi erityisesti jos jokin asia kovin huolettaa. Toivottavasti pääset kohta synnyttämään! Mullakaan ei ollu esikoisesta mitään ennakoivia tuntemuksia, kaikki vaan alko ihan yhtäkkiä =)

Flunssista meille ei ole vielä syysflussa tullut mutta eiköhän se tähänkin tupaan löydä vielä ennen vauvan tuloa. Huomenna meillä tosiaan lapsen synttärit ja ainakin osa serkuista on räkäsiä...mutta eipä noita tauteja voi oikeen lapsiperheessä vältellä kun kuitenkin pöpöjä tulee jatkuvasti esim eskarista. Tosi inhottavaa olis mennä sairaana synnyttämään! Viikko sitten alotin koko perheelle kihomatokuurin kun lapset ei saanu öisin nukuttua kun peput kutisi, edellinen kerta oli viime kevättalvella.. voi että tympäs että sama vaiva taas näin lähellä vauvan tuloa! Mutta eipä se auttanu kuin kuuri hakea ja kuurata joka paikka |O
 
Flunssa tuntuu rantautuneen meillekin... En olisi kyllä enää tässä vaiheessa mitään flunssaa halunnut kun laskettuun aikaan on 4pv ja sitten toivon mukaan käynnistellään. Mutta entäs jos on yskää ja kurkku kipua, kuumetta, niin voiko käynnistää tai entäs sektio..? Onko komplikaatioiden mahdollisuus suurempi? Ja kiva jos ukko kerkiää tässä sairastua, saakohan hän tulla sinne synnärille ja osastolle sitten ollenkaan.. Meillä päin ei ole puhuttu muusta kuin siitä, että osastolle pääsee käymään vain lapsen isä ja sisarukset, mutta ei varmaan flunssaisena sinne saa tulla... :S
 
Mulla oli torstaina neuvola-lääkäri, ja se lekuri sitten unohti sanoo että laitto mulle lähetteen äippäpolille :eek: .. Soittivat eilen aamulla ja pyysivät käymään tuon verenpaineen kohoamisen takia. Ja siellä sitten kävin..
Pitkän tovin sain olla käyrillä kuuntelemassa pienen sydänääniä, sitten otettiin labrat (maksakoe yms raskausmyrkytyksen poissulkemiseksi...), ja pissakin oli puhdas. Sie viel lääkäri tutki mil mallilla paikat on (kohdunkaula on ylhäällä/takana, pehmeä ja sormelel auki) ja ultras tarkasti vauvan voinnin, ja virkeehän se oli..ja jalat taas tiukasti ristissä :D. lapsivettä normaalisti eikä painoarvio muuttunut siit reilusta 3kilosta. sf mittakin oli sen 37cm..
maanantaina taas norm neuvola käynti taas...

Tääl vietetäänkin ihan yksin,omissa oloissa koko vkl...
lapset on isällään ja oma murunen lähti mökkeilemään eilen ja kotiutuu huomenna. vielä uskalsi lähteä.. itellä kyllä ollu vähä "tuskaa" olla iha yksin,aikakin käy pitkäksi, vaikkei sitä tietty oo pakko mitää tehdäkää :D...

Onnea taas uudelle/uusille vauvautuneille!! (eikös niit taas ollut?!? :eek: )

Muruliini82 ja masu-asukki 36+5
 
Se on jo ikivanhaa tietoa, että maidon tuloon auttaa, että mitä enemmän rinnat saa stimulointia. Maito nousee, jos on noustakseen. Enkä tarkoittanut, ettei rintaa tule lainkaan tarjota ennen maidon nousua. Jos vauva tottuu pulloon pelkästään, tissi saattaa jäädä. tuleehan pullosta paljon helpommin.

ärsyttää koko ajatus sairaalassa olosta. Siellä vaan kertyy univelkaa, kun ei saa nukuttua juuri lainkaan. Kun oma vauva nukkuu, jonkun toisen ei nuku. Meillä synnärillä ei ns lupaa anneta pitkämatkalaisille ennen kuin 3 vuorokautta on täynnä. tietty voi lähteä omalla vastuulla... Se ei kuitenkaan innosta. Viimeksi vauva kellastu, kun oli 2vuorokautta vanha. Kyllä tajusin itse ennen kätilöitä. Eli tajuaisin kotonakin tilanteen. Ongelmana vaan on, että jos kotiin ollaan lähdetty, kellastunut vauva menee lastenosastolla ja äitiä ei enää huolita sisään, kun on jo kerran kirjattu ulos. Kunpa sairaala olisi lähempänä...
yhtäkkiä on alkanut väsyttämään aivan sikana. Päikkäreistä ei ole tietoakaan. Kyllä mä aina muistutan kaikkia muita, kuinka loppuraskauden viimeiset viikot nostattaa väsymyksen aivan uusiin ulottuvuuksiin, mutta en muistanutkaan miten paljon.:)
 
Minä vissiin oon kummajainen kun viihdyin viimeksikin synnärillä oikein hyvin, tai heti kun sain verensiirron ja voimat takaisin, enkä nytkään odota sitä mitenkään kauhulla, päinvastoin, sehän on melkein täysihoitola. :D Siellähän on leppoisaa, kaikki vauvan hoitotavarat ja vaatteet valmiina, ruokaa tulee jatkuvasti niin ettei kerkiä syödäkään kun taas on jo seuraava ruokailu, ja jos huonekaverikin sattuu olemaan mukava niin mikäs sen parempaa. :) Nukkuakin olen aina pystynyt suht hyvin sairaalassa, jos vaan ei ole liikaa "epämieluisaa" meteliä. Vauvojen huutaminen on mieluisa ääni, niin kauan kuin se on jonkun muun vauva joka huutaa. :D Sen sijaan joskus naistentautiosastolla yöpyessäni oli tosi raskasta kuunnella jostain toisesta huoneesta kantautuvaa vanhuksen ulinaa ja kirkumista, se oli tosi ahdistavaa ja silloin harmitti ettei ollut korvatulppia.

Täällä ei kyllä tapahdu yhtään mitään synnytyksen käynnistymiseksi. Eilen illalla vähän supisteli taas kipeästi mutta ne loppui sitten aika nopsaan. Tänään on lähinnä kauhea painontunne alavatsalla ja kohdunsuulla mutta suppareita ei näy eikä kuulu enää. Olen yrittänyt siivoilla ja touhuilla mutta voimat ei meinaa riittää, korvien väli vaan on kovalla koetuksella. Kaikki suututtaa ja itkettää ja ärsyttää eikä huvita yhtään nähdä ketään eikä keskustella kenenkään kanssa.

Nyt just tuntuu ettei jaksais yhtään päivää enää. Silti vielä kolmisen viikkoa voipi tässä touhussa parhaimmillaan mennä.. Iso huokaus.

Leijonamama rv 38+5
 
Leijonamama Kirjotin tuonne keskenmenon jälkeen plussanneisiin synnytyskertomuksen, niin voit sieltä käydä lukeen kokonaisuudessaan jos haluat :) Mutta siis syy kiireelliselle sektiolle oli verinen lapsivesi, ja vauvan sykkeen lasku supistusten aikana.

Kiitokset onnittelijoille. Ja onnea muille vauvan saaneille :flower: Edelleen täällä sairaalassa ollaan, ja kyllä näin viidentenä päivänä jo masentaa aika pahasti. Vauva on vs-seurannassa, sekä tänä aamuna otettiin bilirubiini arvot, kun esikoinen kellastu. Hieman oli bilit koholla, mutta ei niin paljoa että ois syytä huoleen. Kuuden aikaan otetaan uudestaan, että tietää onko arvot nousussa vai laskussa, kun eipä tuo yksi arvo mitään kerro.

Minäkin ajattelin että kun poika syntyy, niin pääsen tänne laitokselle lepäämään, ja eihän me olla ku kolme yötä. Mutta kaikkeapa ei voi suunnitella etukäteen : / Pitää toivoo että me huomenna päästäs kotiin. Rupee jo tuleen kalliiksikkin olla näin kauan, ja eipä sitä paljo juhlita kun minä saan minimi äitiyspäivärahan. Oma vointi on fyysisesti hyvä, mutta psyykkisesti ei niinkään. Lääkäri kyllä jo salissa varotteli että saatan olla aika kipeä, kun edellisen sektion jäljiltä oli niin paljon arpikudosta, mutta ei kyllä uskos että sektiosta on vaan kaks päivää. Parempi näin :)

Poika on mitä suloisin :heart: Paljon tukkaa päässä, ja pieni ku mikä. Meillä esikoinen oli 4,4kg ja toinen 4,3kg, eli tuntuu kyllä niin pikkuselta heihin verrattuna.

Hurjasti tsemppiä ja jaksamista kaikille loppuraskauteen. Ikinä ei voi tietää millon se lähtö tulee :)

Marlin ja Vimma 2pv :heart:
 
Täällä jännätään (taas), onko lähtö synnärille käsille tänään tai huomenna. Jo kolme tuntia tullut vartin välein kipeähköjä supistuksia. Parhaimmillaan yksi supistus kestänyt yli kolme minuuttia. Toivottavasti tästä nyt vielä säännöllistyisi, niin pääsisi lähtemään...

clearbrook 40+1
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82

Yhteistyössä