~ Lokakuun lapsoset -15 ~ *Maaliskuu*

Meillä oli eilen nt-ultra ja siellä oli kaikki hyvin!! :) Sikiö liikkui kovin ja vastasi kooltaan viikkoja. Viikko vielä pitää odotella ennen kuin veriseulan tulokset tulee. Eilen kerrottiin kummankin vanhemmille ja tänään on kuulemma kakkua tarjolla anoppilassa vauvan kunniaksi, jos mennään käymään siellä. :)

Mulla on tänään iltapäivällä neuvola ja mielenkiinnolla odotan mikä mun verenpaine ja hemoglobiini on, kun kummatkin oli viimeksi aika matalat. En tiedä sitten onko niillä ollu vaikutusta siihen et oon koko ajan ihan loppuväsyny vai onko se vaan tavallinen raskausoire.

Eipä tänne sen kummempia.. Sitä keskiraskauden hehkua odotellessa :D

Pakki 12+3
 
Aikamoisesti tosiaan meidän ketju hiljentynyt. Josko m'kin sitten nt:n jälkeen uskaltaudun facen puolelle.

Kiva kuulla pakin nt-ultra kuulumiset! Oliko vauvski minkä kokoinen, paljon oli pituutta? Mulla aika samoilla viikoilla tulossa ultra. =)

Ja tota viipulaisen masua piti jo edelliseen kirjoitukseen kommentoida, unohtui. Aikamoinen on jo! Montahan tuolla lymyilee? ;) Onks sul koska nt?

Mulla myös plopsahtanu masu esille. Näkyy selkeästi jos on vaikka joku tiukka perus trikoo pusero päällä. Saa nähä pysyykö lapsilta salassa vielä sen reilut 2vkoa, kun ultran jälkeen meinattiin kuvalla niille paljastaa. :heart:
Ja tuleville isovanhemmille myös kuvalla paljastetaan salaisuus. Mun äiti kyllä tietää jo, mutta pitäähän sillekkin nyt laittaa tietty kuvaa kolmannesta lapsenlapsesta.

Ihana ilma, välillä paistaa arska täydeltä terältä ja toisena hetkenä tulee vettä niin että kohina käy. Hyvä lumet saa kyytiä.

-Unnaunna ja Pätkis 10+4
 
"Sande"
Moikka!! Täällä ois yksi odottaja lisää tähän ryhmään :)
Olisin kiinnostuneempi siitä fb- ryhmästä, kun täällä ei tule niinkään käytyä. Tämän keskustelun löysin ihan vahingossa ja luin että puhuitte jostain fb-ryhmästä. Minä tahdon sinne myös!

LA 15.10, 2.lapsi, 22v., Jorvi
 
Voi jee, meillekin tuli tänään ultra-ajat! :) Nt-ultra on jo ensiviikolla :heart: Eilen kuulin tosiaan sydänäänet kotidopplerilla, ei ehkä niin paljoa jännitä kuin olisi jännittänyt muuten :cool:

Mä oon kuin itsestään lopettanut kahvin juomisen tän raskauden aikana, ja tänään kaveri kävi kylässä ja join seuraksi 1,5 kuppia kahvia - ai että se oikein humahti päähän! :| Vatsa kouristeli ja huimasi, heitti päässä.. Nyt onneksi vain ilkeä närästys muistutuksena siitä :| Täytynee kokeilla seurajuomana kaakaota enskerran, saa kahvi suosiolla jäädä kun ei mun kroppa siitä näköjään pidä enään! Ennen saattoi mennä pannullinenkin todella vahvaa kahvia päivässä... :O :D

Eukko ja pienokainen 10+0 :flower:
 
Mua alko harmittaa kun otin sen ultra-ajan iltapäivälle, soitin sit tänään sinne ajanvaraukseen josko ois aikasempaa aikaa, ajattelin että tokkopa on kun ens viikon torstaina aika ja meinasin luovuttaa kun oli varattukin koko numero. Mitä vielä, koko päivä vapaana, otin heti yhdeksäks ja siirrän neuvolan siitä pois. Tosi mukava nainen siellä ajanvarauksessa.
Huomenna pitää muistaa soittaa neuvolaan.

ZiiliZeija&Kääkkis 12+0
 
"Rita"
Ehtoota! Olen seurannut jo pidemmän aikaa tätä ketjua, mutta nyt tässä vaiheessa uskaltauduin kirjoittamaan vasta. Nt-ultra mulla on perjantaina, silloin on viikkoja täynnä 11+4. Olen käynyt tosin jo kaksikin kertaa ultrassa, ekan kerran yksityisellä 7+0, (koko 7+1) jolloin oli ekat sydänäänet kuuluvilla, ja toisen kerran taisi olla 8+3 (koko 8+2), kun kaikki raskausoireet loppui kuin seinään, ja alkoi pelottamaan aivan hurjasti.

Alkunsa pienokainen sai ICSI :ssä ekan icsin tuoresiirrosta. Lapsettomuutta on ollut kuitenkin takana jo nelisen vuotta, mutta n. vuosi sitten aloiteltiin tutkimaan missä vika. Selittämättömiä siis ollaan oltu. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin; tosin nyt tuntuu, että nythän sitä vasta liemessä ollaankin.. En olisi ikinään uskonut, että voisin jäädä raskaaksi ja nyt kun tärppäsikin, en sitä jotenkin oikein tahdo uskoa.

Mutta erittäin kiva on lueskella teidän juttujanne, vaikkakin olen huono kirjoittelemaan, mutta vertaistukea saa, koska samanmoisia mietteitä käyn läpi kuin tekin.
 
Tulin kurkkaamaan mietteliäänä tänne marraskuulaisista ja lukemaan teidän oloja. Kun on pieni epäilys, että meidän pieni ei olekkaan marraskuulainen vaan lokakuulainen :D

Huomenna on ultra ja silloin selviää, onko omat vai neuvolan mietteet oikeammassa. Katsotaan sitten, kumpiinko kuulutaan. Ja siirryn minäkin mielelläni sitten FB ryhmään.
 
Tosi harmi, jos tämä ketju vallan lopahtaa facebookin takia. Kiva olis teidän juttuja lukea, ja välillä itsekin kirjoitella. Yksinpuheluna en tosin viitsi.

Mä en vieläkään usko oikein, että tuolla vatsassa joku olisi. Etomista ei ole ollut enää pariin viikkoon, eikä rinnatkaan ole enää niin kipeät (tai sitten olen vain tottunut siihen kipuun jo). Viime yönä en käynyt edes pissalla kertaakaan. Ainoa oire oikeastaan on enää menkkojen puuttuminen. (Ai niin, onpahan mulla niitä liitoskipuja, jos ne nyt niitä on. Viikon kestänyt jo, joten en keksi mitä muutakaan vois olla.) Ultraan on vielä viikko ja päivä.

Painoa mulla on alkujaan n. 30kg liikaa, ja heti plussan jälkeen aloin oikeasti kiinnittää huomiota syömisiini. Herkkuja vain yhtenä päivänä, ja muutenkin terveellisemmät ruoat. Paino on pudonnut kolme kiloa viiden viikon aikana. En siis laihduta millään muotoa, vauva saa ihan varmasti kaiken tarvitsemansa (jos siellä sellainen siis on). :)

Tällaiset huolenaiheet tänään Marmosetilla 10+0
 
Itse en myöskään ole facebookissa, joten toivon että keskustelua täälläkin jotkut jatkaa :)
Voisin toki itsekin aktivoitua ja kirjotella useemmin!

Eilen olin saada sydänkohtauksen, kun tulin kotiin illalla ja postissa oli tullut verikokeiden tulokset ja hcg oli vain 65, ehdin jo miettiä vaikka mitä.
Mutta asiaa tutkittuani netistä tämä olikin joku s-hcg- jotain muita kirjaimia. Ja mikä oli vielä jossain ihme mittayksikössä ja sen kuuluikin olla noissa lukemissa :D
Huh, että hetken jo pelästyin miten voi olla mahdollista, että taas olisi mennyt kesken ja oireitakin on vaikka kuinka.

Viikon päästä olisi sitten ultra ja kolme kuukautta tulee täyteen, joten voi kertoa tytölle ja niille muutamille ihmisille jotka ei vielä tiedä ja mikä parasta töissä, saa sitten rauhassa sen jälkeen voida huonosti sielläkin :D

Paino on täälläkin tippunut jo nelisen kiloa, johtuen toki tuosta jatkuvasta oksentamisesta.
Mutta ekalla kerralla neuvolassa oli pudonnut kolme kiloa ja neukkatäti ei ollut yhtään huolissaan. Vauva kuulemma saa siitä huolimatta kaiken tarpeellisen, toivotaan niin!
Painoni alunperin oli normaalipainon ylärajoilla, eli ei mitenkään reilusti ylimäärästä, mutta toki jotain.
Esikoista odottaessani paino taisi tippua aluksi 7 kiloa jopa. Mutta kyllä ne takaisin tuli ja lopussa olin niiden 7 kilon lisäksi kerryttänyt vielä toisetkin 7 kiloa :D

Mä olen alkanut kanssa näkemään unia ensi viikon ultrasta. Lääkäri aloittaa aina ultraamisen, mutta herään aina ennenkuin ehditään sen pidemmälle, sitten jään puoliunessa yöllä miettimään sitä ultraa, enkä saa heti uudestaan unenpäästä kiinni. Raivostuttavaa! Mielessä pyörii paljon kaikkea ultraan liittyvää, uskon kyllä että tällä kertaa siellä pieni olisi voimissaan, mutta silti se jännittää.
Ja en voi olla muistelematta sitä yhtä kertaa jolloin nt-ultraan mentiin ja näytöllä ei näkynyt mitään, pelkkää mustaa koko ruutu täynnä ja vauvasta ei tietoakaan..

Mutta uskon, että kaikella on tarkoituksensa ja toivon todella, että nyt meidänkin on tarkoitus tämä toinen saada kotiin asti :)

Kosmo ja papu jo 11+0
 
Viimeksi muokattu:
Heips "Rita" ja tervetuloa :)

Meilläki tosiaa ekan ICSIn ensimmäinen siirto toi tuloksen, toisaalta tuoresiirtoon ei päästy kun mulla iski hyperstimulaatio - ensimmäinen PAS kuitenkin toi plussan :heart: Meillä vika löytyi miehen siittiöistä joita oli vähän ja ne vähäisetkin liikkumattomia.. Minua ei sitten edes senkoommin tutkittu kun selkeä syy löytyi miehestä ja lähete laitettiin suoraan koeputkihedelmöitykseen..

Facebookissa on kyllä kivat keskustelut, mutta yritän asennoitua nyt kirjoittelemaan tännekin :) Mä oon vähän sellainen että vastustan ehdottomasti sitä että kaikki löytyy vain facebookista - sieltä kun ei pääse lukemaan toisten kommentteja ja kokemuksia, osallistumatta itse esim. ryhmän jäsenyydellä tms.. :| Keskustelupalstoilla on siks kiva pyöriä ja kirjoittaa, kun ei ole pakko olla itse edes samassa tilanteessa ja voi silti lukea kokemuksista jne... :)

Kosmo tsemppiä ultraan! Mä kans ihmettelin tota hcg lukemaa kun luin että mitä sen pitäisi olla mut tajusin sitten kans et sehän tarkoittaa "jotain toista" hcgtä :D Tai siis mulla ei oo verikokeita otettu vielä, mutta fb-ryhmäläisten kokeista tms. ihmettelin :D

Mulla on paino noussut pari kiloa, ei haittais yhtään vaikka tippuisi reilustikkin... Vauva taatusti saa tarvitsemansa mutta mun ei tartteis saada yhtään ylimääräistä :D Olen koittanut kuitenkin olla ahdistumatta siitä, ja laihduttaahan ei saa niin tyydyttävä on tähän :) Ruokaan pitäis kyllä alkaa kiinnittää enemmän huomiota, nyt tulee syötyä vähän kasviksia.. Ei oikein maistu, vaikka juuri pari kuukautta olen niitä ahkerasti syönyt ja pienentänyt annoskokoja.. Nyt pienet annoskoot ilman kasviksia saa mahan kurnimaan nälkää :stick: Ehkä tää tästä pian. Hedelmiä kyllä tulee syötyä onneksi päivittäin, ne on niin ihanan raikkaitakin :p

Liikuntaa pitäisi kyllä myös lisätä, mutta parin päivän aikaiset räntä/loskakelit ei oo innostanut lähtemään lenkille ja harmaa sää + raittiin ilman puute saa mielenkin väsyneeksi ettei jaksa sisälläkään jumpata..... Tänään sentään pyöräilin labraan ja takaisin, oli sekin sellaista sohlaamista et huh (pelkäsin kaatuvani kun oli niin liukasta)...

eiiköhän se tästä taas ala innostus heräämään kun kesää kohti mennään :flower:

Eukko ja pienokainen 10+1 :heart:
 
Ultrasa käyty eilen, ja kaikki oli niinkuin pitääkin!
Nyt voi vähän jo rentoutua (ehkä), ja pikkuhiljaa alkaa kertoilemaan vauva-uutista läheisille :)
Fb-ryhmään haluavat, laittakaa yksityisviestillä linkki omaan profiiliin niinaj91 : lle tuolla muuan sivu aiemmin on hänen viesti.
Hurjaa että nyt on jo joulukuisten ryhmäkin tänne perustettu!
Ihanaa kevättä!

suffeli & pirpana 12+4
 
  • Tykkää
Reactions: niinaj91
Pahoinvointi teki comebackin. Lisäks tuntuis olevan allergista nuhaa ja kaikissa lääkkeissä lukee että pitää neuvotella lääkärin kanssa käytöstä. Yritin eilen soittaa neuvolaan kun pitää neuvola-aikaakin siirtää, varattua tuuttas koko soittoajan ja 5min ennenks aika loppui tuli jo "valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä". Josko tänään onnais.
Hb:kin varmaan laskenut, ihan semmonen olo. Mulla on sen kanssa ollu ongelmii kyl ihan ei-raskaanakin.

ZiiliZeija&Kääkkis 12+2
 
Ite en aio sinne fb-ryhmään liittyä, joten täällä tulee kyllä kirjoiteltua. :) Toivottavasti täällä ei kauheasti hiljene...

Tänään oli eka neuvola ja meni muksvasti. :) Lippusia ja lappusia sain. Mua alkanut jännittää ne sikiöseulonnat. Että jos jotain löytyykin. Ens viikolla menen verikokeisiin ja nt-ultra-aika tulee postissa kotiin.

Pahoinvointi jatkuu, etova olo aamusta iltaan. Väsyttää, iltaisin menen jo 21 nukkumaan kun ennen valvoin puoleen yöhön. ;) Sit aamuyöstä herään ja pitää käydä pissalla ja juoda, eikä uni meinaa millään tulla uudestaan. Lapset täällä räkäisiä ja kovassa yskässä. Käytiin keräämässä pajunkissoja. :)

Carnevalkeksi ja pikku papunen 9+4
 
Ekv
Mulla tuli tänään 13 viikkoa täyteen! (Varhaisultrassa la aikaistui muutamalla päivällä, eli sovin juuri ja juuri lokakuisten ryhmään :D) No, maanantaina on se eka virallinen ultra, joten saa nähdä, mihin suuntaan siellä heitetään... Maha näkyy jo iltaisin vähän, tai ainakin oletan, et se ei oo pelkkää turvotusta. Aamuisin pitäis laittaa joku tosi kireä paita päälle, että pömpöttäisi. Olis jotenkin helpompaa, kun alkaisi vain näkyä kunnolla :D Nyt pitää piilotella isojen neuleiden alla.
 
Juu enhän mä muistanu silt neuvolatädilt puhelimessa mokomaa ees kysyy. Kiitos Nutturuu :wave: Mä muistelin et Heinixiä olisin syöny tota kuopusta odottaessa.

Mut mä sain sen sentäs kiinni ja ajan vaihdettua, uus neuvola-aika onki sit 7.4.
Mä nyt kävin hakees raskausvitamiineja mis on rautaa mukana. On niin väsyny olo koko ajan ettei mitään jaksais. Eilenki tuntu täysin toivottomalta kun tultiin kotiin kun lupasin mitää tyttärelle ja kaverilleen "estetunnin2, mutta sitä vastaan tekivät kaikki tallityöt, että vähällä pääsin ;) Menikin suurinosa päivästä uuden tietokoeen kanssa säätämiseen.

Mulla on ainakin ihan kestopömpötys mahassa. Ihan samanlainen aamut illat. Olo ei oo enää erityisen turponut.

Mä näin viime yönä synnytysuntakin jo. Ultrastakin on tullu nähtyy useampi uni.

ZiiliZeija&Kääkkis 12+3
 
Heippa vaan kaikki!

Minä oon pitänyt vähän hiljaiseloa kun on tämä olo vaihdellut aika suuresti. Välillä on pahoinvointia ja välillä ei. Taas on muutama päivä mennyt väsymyksen ja etomisen ja mielen räjähdysherkkyyden kanssa painiessa. Niiin erillainen raskaus kun kaksi edellistä.

Mutta joo, ensimmäisessä neuvolassa käyty ja oli se ultralaite täälläkin TK:ssa. Siellä se meijän murunen köllitteli ja sätkähteli ja sydän siellä sykytteli <3 Näkyi jo pienet raajatkin heiluvan välillä. Ihana neuvolantäti oli kyllä, sitä kans vähän jännitin kun eri paikkakunnalla olen ollut kahden edellisen raskauden aikana ja se neuvolantäti oli niiiiiiin ihana ja tykkäsin siitä. Tää oli kans kyllä tosi symppis ja herttanen.

Olojen kohentumista tässä odotellaan ja koitetaan auringonpaisteesta nauttia minkä pystytään!

He.Ti ja Ryyte 9+2
 
Hei kaikille :wave:

Vieläkö mahtuu joukkoon mukaan? Olen seurannut aktiivisesti täälä taustalla siitä lähtien, kun plussasin (helmikuun alkupäivinä), mutta nyt vasta sain ajalliseksi liittyä mukaan... Lähinnä jäin taustalle siksi, että halusin nähdä, pysyykö keskustelut "pinnalla", vai katoaako kaikki sinne naamakirjan puolelle - itse kun en sinne halua :cool:
Eli toivottavasti keskustelut jatkuu myös täällä.

Taustaa sen verran, että olen kohta nelikymppinen (hui!) ja odotan kuudetta kullannuppua, mies on vaihtunut tässä välissä, eli ensimmäinen yhteinen (ja miehelle ylipäätään ensimmäinen) lapsi olis tulossa. Isommat lapset on vm. 2001, 2003, 2004, 2008 ja 2010.
Ja todellakin; lapsiluvun piti olla täynnä, mutta vuosi sitten aloitettiin miehen kanssa asiasta varovasti keskustelemaan (olin toki hänellekkin jo alusta asti ilmoittanut, että lapsia en enää halua...), ja niin se mieli alkas muuttumaan minullakin ;) Tosin sanoin, että haluan saada lapset, ennenkuin täytän 40, eli joko pian tai ei ollenkaan...
Noh, toisesta yrityskierrosta tärppäs=) Ja olo on siitä lähtien ollut hyvin epäuskoinen, kun plussa testiin pärähti...

Oireita on kyllä - iltaisin/öisin todella huono olo, joskus jopa päivällä, mutta pääosin iltaisin. Yök. Rinnat on arat ja kasvaneet aikalailla (mitä en näin a-kuppisena pistä pahakseni :LOL: ), itkuherkkyyttä on ja sit se inhottavin vaiva, eli ilmavaivat :ashamed: Ihan järkyt, en muista aiemmista raskauksista tälläistä. Välillä ihan kivuliaat.

Maha on alkanut viimeisen kahden viikon aikana pömpöttään tosi selvästi, mammahousuihin siirryin reilu viikko sitten, kun ei vaan enää mahtunut olemaan mukavasti muissa.

Nt-ultra olis ens torstaina, ja jostain syystä jännitän sitä aikalailla... Lähinnä sitä yhdistelmäseulan tulosta. Kun tiedän, että ikäkin tuo jo tietyt riskit, niin... Samalla kuitenkin odotan malttamattomana, että pääsen näkemään, että sielä todella jotain elämää on. Oireista huolimatta on vaan niin epäuskoinen olo :p

Raskaudesta ei olla kerrottu vielä kenellekkään. Ehkä sitten ultran jälkeen uskaltaudutaan. Lähinnä nyt miehen vanhemmille ja noille isommille lapsille tarvinnee kertoa, muille tulkoon tiedoksi sitten, kun näkyy (omat vanhempani ovat jo kuolleet, ja sisaruksienkaan kanssa en ole niin paljon tekemisissä, että erikseen alkaisin asiasta ilmoittelemaan).
Miehen vanhemmille kertominen vähän jännittää... En varmastikaan ollut se mieluisin valinta pojalleen heidän mielestä (no ymmärrettävää kyllä, viiden lapsen yh ja vielä jonkin verran miestä vanhempikin :whistle: ), mutta nyttemmin välit ovat tosi hyvät ja ovat ottaneet upeasti nuo mun muksutkin vastaan. Silti välillä mietin, että varmaan anoppi salaa vielä toivoo miehen "tulevan järkiinsä" (reilut 3 vuotta ollaan yhdessä oltu).
Toisaalta kyse on heille ensimmäisestä lapsenlapsesta, eli voi olla enemmän kuin mieluinen asia... Jää nähtäväksi.
Omat lapset on jo aikaisemmin tehneet selväksi, etteivät todellakaan toivo enempää pikkusisaruksia (siis lähinnä nuo teinit), eli vastaanotto sieltä suunnalta voi olla vähän jäätävä :rolleyes:

ZiiliZeija kyseli jo aiemmin, onko muita hevosharrastajia - minä olen. Mutta mä jätin ratsastuksen heti plussan jälkeen ihan siitä syystä, että nuo mun kopukat ei oo niitä rauhallisimpia tapauksia, niin en halunnut riskeerata yhtään. Saavat nyt vähä pidemmän oloneuvoskauden tähän... Tosin tuo esikoinen niillä nyt satunnaisesti ratsastelee (ihme kun ei oo vielä kysellyt, miksi en ratsasta ite??), mitä oman poninsa liikuttamiselta viitsii "vaivautua". Meillä siis kans hepat omassa pihassa.

Ja joku kyseli jaksamista useamman lapsen kanssa... Noh, mulle on ainakin ollut henkireikänä se, että olen ollut töissä jokaisen lapsen välissä (paitsi 2. ja 3.), kotiäitinä en varmasti olisi kolmea enempää halunnutkaan. Ja nyttemminhän nuosta isoimmista on jo niin paljon apua, että ei paremmasta väliä :)

Huh, tulipahan omanapainen viesti... Mutta jatkossa monipuolisemmin =)
Pidetäänhän keskustelua yllä, mukava jakaa ajatuksia samassa tilassa olevien kesken!


Kiisuli ja toukka rv11+ (tarkentunee ultrassa ens viikolla)
 
Heippa kaikille! :wave: Täällä käyty ekassa neuvolassa tänä aamuna ja ultralla kurkisteltiin myös. Siellä pikkuinen köllöttelee, sydän lyö ja alkion koko vastaa viikkoja. Menen ensi keskiviikkona lääkärin tarkastukseen, samalla otetaan verikokeet ja varataan aika NT-ultraan.

Mulla myös ihan selkeesti iltaisin kauhea turvotus päällä. Kauheasti ilmavaivoja ja vatsa ei meinaa toimia millään :ashamed: Joinakin aamuina oksentelen kerran tai pari, etovaa oloa kuitenkin esiintyy melko lailla kaikkina vuorokauden aikoina. Iltaisin pitää päästä varhain nukkumaan ja aamuyöstä sitten heräilen ja vaikea saada unen päästä kiinni uudelleen. Yhtenä yönä on pitänyt nousta banaania syömään kun oli niin kamala nälkä ja huono olo. Pian täytyy jo alkaa uusia housuja ostella kun tuntuu että ei mene enää suosiolla kiinni. Yhdistä farkuista jo vetoketjun rikoin :D

Työhommat vähän alkoi tässä jännittää. Olen siis määräaikaisena ollut jo 8kk, sopimusta aina vain jatkettu ja jatkettu.. Nyt mulla on sopimusta toukokuun loppuun saakka ja pomo jo puheli mulle, että seuraava soppari tehdään sitten kerralla syksyyn saakka. Syksyllä on tulossa meille vakipaikka hakuun ja tottahantoki pomo odottaa että mä haen sitä! noh, saatanpa hakeakin mutta siinä vaiheessa oon jo jäämässä äitiyslomalle ja ei varmaan kannata vakkaripaikasta haaveilla :| Mutta jos nyt tosiaa saisin vaikkapa syyskyyn loppuun asti määräaikaisen sopimuksen niin siitä olis sitten hyvä jäädä kotiäidiksi :heart: Töissä tosiaan eivät tästä raskaudesta tiedä vielä yhtään mitään enkä aijo kertoakaan ennen kuin saan jatkoa sopimukselle, vaikka eihän raskaus tietenkään saisi vaikuttaa työn jatkumiseen...

haasu 9+0
 
Täällä on olot helpottanut, vaikka ei nyt tosi pahana missään vaiheessa ollutkaan. Mut nyt jaksaa jo vähän touhutakin eikä vain maata sohvalla... Esikoinenkin huomattavasti paremmalla tuulella kun äiti ei vaan nuoku koko aikaa.. :D kyllähän sitä mietti useampanakin päivänä et vahingoittuuko pieni lapsi kun tuijotetaan töllöä ja ruuaksi on mitä sattuu. Jospa ei :) yks aamu tässä vaihteeksi oksensin ilmaa, ärsyttävää. Kun ei mahassa oo mitään (aamulla) mut silti oikein tuntuu kun maha heittää volttia.

Toki kun olo helpottunut niin heti rupee miettimään et onko kaikki hyvin... Vielä kaksi viikkoa ultraan..! Huoh. Ei se auta kuin odotella.

Joku täällä kyseli unista, ja voi kyllä, mä näen ihan hirveitä unia! Esikoisen raskaudessa oli sama juttu. Usein on jotain ammuskelu-unia tai vastaavia, missä oon itse vaarassa. Yksi yö näin unta että meidän kissat meinasi karata ja heräsin hysteerisesti itkien :D mies luuli et näin jotain kauheampaa unta ja itseäkin jälkikäteen nauratti :) yhden synnytysunenkin näin, omituista oli se että katsoin siinä itseäni ikään kuin sivusta ja näin (poikavauvan) syntymän aitiopaikalta :D

Suvitar 11+1 (varhaisultran mukaan)
 
Ekv
Haa, hauskaa, että joku toinenkin on nähnyt poikavauvan unessaan! Mä oon nähnyt pari-kolme, ja siinä ensimmäisessä en seurannut synnytystä sivusta, vaan vauva tuli sellaista tehtaan liukuhihnaa pitkin ja aattelin, et onpa kätevää kun tää hoituu näin! :D
 
  • Tykkää
Reactions: mamina
Perjantai-iltaa kaikille!:wave:
Tänään myökii päästiin nt-ultraan viimein. Kaikki oli niinkun pitääkin ja masussa veivas kyllä semmonen pikkunen:heart: esitteli itteään kaikissa asennoissa, eikä meinannu millään pysyä paikoillaan. Voi tätä onnen määrää! Nyt on aika mukavissa tunnelmissa saanut viikonloppua alotella.

Puhuitte unista... Mä nään kans joka yö tosi paljon unia ja ihan laidasta laitaan erilaisia. Alitajunta varmaan purkaa itteään vähä yön aikana. :D onneks en oo vielä synnytysunia nähny, kerkeehän nuita!

Ihanaa viikonloppua kaikki Lokakuiset :)

Kerttujulia ja pähkinä 12+4
 
  • Tykkää
Reactions: He.Ti
Kiisuli minäkään en muistanut edellisistä raskauksista että tää ruoansulatus ois NÄIN hidasta ja aivan järkyttävät ilmavaivat :LOL: Tainnu jo aika keretä kultaamaan muistoja :)

Minä en ole muuten aikaisemmin osallistunut noihin seulontoihin mutta nyt päätin että ne vois katella läpi. Lähinnä siksi että jos siellä jotain näkyy niin on itsellä vähän enemmän aikaa valmistautua jos lapsella on jotain erityisiä tarpeita ja jos ei ole mitään niin saapahan arvokasta tutkimustietoa arkistoon. Uutta oli muuten tällä kertaa tuo voimavarakysely, se olis saanut olla tuossa muodossa aiemminkin.

Ja tuosta facebook ryhmästä vielä itekki haluan sanoa että mulla kyllä vähän polttelis sielläkin jutella (mulla on muutama kaveri siellä kanssa) mutta toisaalta tämä 2+ palstan anonyymius on ehkä ainakin tässä vaiheessa vielä mukavampi... Toivon että keskustelu ei ihan kokonaan täällä tyssää.

He.Ti ja Ryyte 9+3
 
Kokeillaas kännykällä kirjottamista... En tykkää laittaa viestejäkään, mut nyt en viitsi kirjotella koneella kun on ylimääräisiä silmiä lähellä. :)

Meillä lapset ei siis vieläkään tiedä, katsotaan sit torstaina ultran jälkeen jos kerrotaan.

Oli eilen työpaikan reissu, ja aika tarinat oli etten juonut mitään. Tosin en olis muutenkaan voinut ottaa kun oli aikanen herätys, mut jotenkin musta tuntuu et raskaus paistaa jo kilometrin päähän. Syyllinen olo valehtelusta... Vaikka mun mielestä tarkotus on hyvä.

Tosi kiva kuulla, et muutama muukin on halukas pysymään palstalla. Mielelläni luen teidän kokemuksia ja joskus kirjoittelen itse. :)

Marmosetti 11+3
 
Ihania uutisia taas tullut teiltä ketkä ootte nt:ssä päässyt jo käymään. :heart:

Mä tilasin keskiviikkona raskauskeijusta ton kotidopplerin ja eilen pääsin jo hakemaan postista. Tänään sitten lukkiuduin vessaan testaamaan sitä ja pienen etsiskelyn jälkeen pienen syke sieltä löytyi. Ihanan kuulosta ja nyt sain mielenrauhan. :D Pitää illalla lasten nukkumaan mentyä laittaa isäntäkin kuuntelemaan.

Onko teillä muilla miehet ollu ihan normaaleja plussauksen jälkeen? Mä oon havainnu tollasta etääntymistä ja tänään aamulla siitä miehelle avauduinkin. Oli pahoillaan, ei kuulemma tarkoituksella sitä ole tehnyt. Sanoi että oli tänään aamulla pitänyt mua kainalossa sängyssä mutta oli sitten päästänyt irti kun pelkäsi että painaa masua jotenkin. :saint: Mutta meillä on esim. vain kerran plussan jälkeen heiluteltu peittoja, mies pelkää vahingoittavansa vauvaa jotenki. Oon yrittänyt puhua sille siitä, mutta ei kuulemma uskalla nyt.. no ehkä tää on vaan tilapäistä ja helpottuu ajan myötä. =)

Viikonloppuja kaikille!

Unnaunna ja Pätkis 11+1
 

Yhteistyössä