~ Lokakuun lapsoset -15 ~ *Tammikuu/Helmikuu*

Samhe ja enkeli 30 voimia ja jaksamista!

Kävin tänään neuvolassa ultrattavana, mullahan oli raskausoireet kateissa hetken aikaa ja ekalla neuvolakäynnillä olin hieman huolissani. Kehnollakin ultralaitteella harmaa möykky sieltä löytyi ja itsekin erotin sydämen väpätyksen ruudulta :). Sielläpä siis kasvaa pikkusisarus meidän pojalle. En kylläkään enää ollut huolissani, yökötys on ollut niin kaameata. Sen lisäksi väsymys ja pari ihan outoa raivaria, oon suuttunut älyttömästi jostain pienestä sanomisesta, ihan mulle epätyypillistä.

Neuvolantätikin ennusti, että tyttö sieltä on nyt tulossa, kun koettelee äiskää enemmän :). Mulla ei ole ennakkoaavistusta, mutta ehkä tuota voisi alkaa pohtia.

Onko teillä jollakin selkeästi haaveissa jompi kumpi sukupuoli? Meille on aidosti ihan sama, tavallaan tyttö täydentäisi tämän perheen, toisaalta taas olisi simppeliä jatkaa toisen pojan kanssa ja olla talouden ainoa naispuolinen (koirakin on uros). :) Halutaan kyllä tietää sukupuoli sitten kun sen voi selvittää.

Nenevaan ja pikku-mytty 8+1. Synnytyssairaala tulee muuten olemaan K-SKS.
 
Kivoja uutisia Nenevaan :)

Mulla ei oo ollu ikinä vahvaa tyttö/poika tunnetta, mut mies on jokakerta tiennyt kumpi tulee ;) (ei olla koskaan kysytty ultrassa, en tiedä vielä kysytäänkö nyt)
Ihana, lueskelin noita raskaus viikko viikolta-juttuja, ja sielä kerrottiin vauvan alun olevan nyt noin mansikan kokoinen <3 Söpöä jotenkin :D

Nyt on pakko alkaa jotain ruokaa keksimään, siihenmalliin velloo.....
Hei, kivaa viikonloppua kaikille!

suffeli & papunen 8+3
 
Huolestuttaaa.. Kuinka paljon teillä oireet vaihtelee? Mulla nyt tosiaan neuvolan laskurin mukaan 8+0 ja oon ollu koko viikon saikulla pahoinvoinnin ja oksentelun takia. Tänä aamuna heräsin ja pahoinvointi on tiessään! Oon pystyny syömään suht normaalisti ja jopa kävi mielessä että kahvia voisi kupin juoda.. Onneksi tissit edelleen aika arat, niitä tullut tänään puristeltua :D Heräsin yöllä pitkästä aikaa siihen menkkamaiseen kipuun, helpotti kun kävin pissalla ja hörppäsin vettä. Ei siis sellasta kipua että kaksinkerroin joutuisi olemaan, sitä samaa (kohdun kasvu-) kipua kuin aiemminkin. Jonkun verran huimausta ylös noustessa on edelleen ja tänään olen ollut tosi väsynyt. On tämä kyllä. Ihan huolesta sekaisin ja menin sitten lukemaan tietty jotain keskusteluita kadonneista oireista, todella hienoa. Miksei voisi vaan nauttia tästä? :(

Jotenkin tuntuu että mentiinkö vanhemmille sittenkin kertomaan liian aikaisin, jotenkin Murphyn laki että eilen kerrottiin ja tänään selkeimmät raskausoireet katoaa täysin.

Tuutikkis 8+0
 
Heippa!
En olekaan moneen päivään ehtinyt lukemaan.
Pahoittelut huonoja uutisia saaneille!
Itsellä edelleen hyvä vointi, tissit vaan on kipeät ja pinna kireällä. Lapsille hermostun normaalia helpommin js sit itkuttaa kun on huutanut. Keskiviikkons tein uuden testin ja viiva oli vahvistunut.
Esikoisella on neuvola ens viikolla, niin samalla meinasin varata itselle ajan.
Yhdelle kaverille oon kertonut, tai hän arvas kun kieltäydyin juopottelemaan lähdöstä ja huomenna taidan jäädä kiinni muutamalle muulle kun ollaan lähdössä risteilylle.. ????
Vanhemmille kerrotaan joskus myöhemmin, olen kyllä äidille puhunut että jossain vaiheessa meille tulee kolmas.
FB:ssä itsekin tulee oltua aktiivisemmin, mietin vielä ryhmään liittymistä.

Nokke 5+0
 
Tuutikkis, eiköhän ole normaalia. Itselläkin nyt pari päivää pahoinvointi ollut lievempää, ja toisillahan se "huippu" alkaa mennä ohi just 9:llä viikolla :) Koita olla huolehtimatta.

Mulla kans kauheet suunnitelmat, mitä tekosyytä keksin, kun ensi viikonloppuna on yhet synttärit, ja puolentoista viikon päästä miehen työpaikan illanistujaiset... onneks aina voi kuskina oloon vedota, jos ei mitää muuta keksi ;)
Vielä ei haluttais kertoo kellekään.

Hirveetä miten tänään on tullu paljon sellasia yhtäkkisiä mielihaluja! :D
 
Tuutikkis
Täällä kyllä oireet vetää ihan häränpyllyä päivittäin :D
Ei voi yhtään laskea sen varaan, että jos tänään on voinut suht hyvin ja voinut syödä suht vaivattomasti, että huominen olisi samanlainen ollenkaan.
Tänään on oksetus pysynyt muuten poissa, mutta aamupäivällä oli erittäin lähellä etten oksentanut. Olin harjaamassa hiuksia kun yhtäkkiä ihan puskista aloin kakomaan ihan hulluna ja kiirehdin jo vessaan. Sitten mies soitti sopivasti kun luuri oli taskussa ja sain kuin ihmeen kaupalla kasattua itseni ja kakominen meni ohi.

Tissit on tasaisen kipeät, turvotus on tullut jäädäkseen ala vatsalle ja menkkamaiset kivut vaivaavat jos yhtään innostuu reippailemaan ulkona tai siivouksen merkeissä kotona. Raskaudesta tietämätön voisi haukkua patalaiskaksi kun yhtäkkiä tämä duraseli on muuttunut hissuksiin tekeväksi. :D :D

Tänään on myös mielialat vaihdellut todella rankasti. Aamulla oli alkuun ihan positiivinen fiilis eilisen masistelun jälkeen, että kaikki on varmasti ihan hyvin masussa. Sitten muutaman tunnin päästä oltiin lasten kanssa pihalla ja iski taas ne ärsyttävät menkkajomot oikealle puolelle ja ajattelin samantien "hitto tää onni ei kestä enää pitkään" josta luontevasti siirryin ajattelemaan "Varmasti on pieni menehtynyt kun siihen hiton nt-ultraan mennään."
Siis ihan älytöntä...ja nyt taas on ihan luottavainen fiilis menossa.
Kuuluu juu settiin olla huolissaan ja viskoa mielialoja pitkin seiniä, mutta ottaa tämä aikansa tottua taas.
Mieskin on innoissaan kertonut ystävilleen tulevasta vauvasta ja samalla kun hän hehkuttaa minä jännitän entistä enemmän onko kaikki hyvin:headwall:

Maanantaina on eka neuvola, harmi ettei sydänääniä vielä kuule, mutta josko saataisiin se nt-ultra heti sille aikaisimmalle mahdolliselle viikolle. :)


Viheliäisen vauhko Viipulainen ja Hippu 8+0
 
Ihan mahtavaa kun muillakin samoja kokemuksia ja fiiliksiä. Kiitos! Minäkin ihan turhaan vauhkosin, huono olo ja yökkiminen alkoi kun päivän ensimmäisen lämpimän ruuan söin.. Että ei välttynyt yökkimiseltä tänäänkään ;)

Tuo on ihan tosi, että tuntuu että nyt jo pakko ottaa vähän rauhallisemmin! Imuroin tänään ja kyllä alkoi tuntua nippailua ja juilimista. Että on kyllä tullut tämä viikko hyvinkin laiskoteltua :D Syy on onneksi hyvä! Saatiin onneksi miehen kanssa yhteistuumin siivottua, koiralla joku aikainen karvanlähtö niin tuntui että kämppä hukkuu jo karvaan ja pölyyn.. Anoppi on muuten aivan hellyyttävän intona, tosin vähän jo ahdisti kun hän ääneen pohti sopisiko kaapissa lojuva keltainen Marimekon Unikko - mekko ristiäisiin :D Tuli siis kuosista puhe, kun naistenlehdestä luin että kuosi tulossa taas muotiin.. Hän selvästi jarruttelee itseki välillä omia fiiliksiä, mutta eipä sille mitään mahda että on niin onnellinen ja innoissaan. Toisaalta siitä tosiaa tulee itselle 'paineita' ja kovempi jännitys että onkohan kaikki tyypillä hyvin, mitä useampi ihminen tietää. Mies oli eilen kertonut lähimmille työkavereilleen, sekin tuntui itsestä vähän aikaiselta.. Tosin kaipa se hänelle on suotava, että innoissaan ja haluaa kertoa :) Itse ehkä liikaakin jarruttelen kertomisen suhteen.

Mutta tällaista tänään, on tosiaan fiilikset heitelly ääripäästä toiseen. Välillä jo varma ettei nt ultrassa ainakaan mitään elävää näy, ja välillä taas luottavainen ja hyvä olo :) Jospa se tästä tasoittuisi. Tänään ylimääräistä stressiä toi töistä tullut uutinen, hirveästi kaikkia muutoksia tulossa ensiviikolla enkä kaipaisi juuri nyt mitään sellaista :( Mutta ei se auta ahdistua! Saa nähdä miten maanantaina töihin meno sujuu jos pahoinvointi palaa yhtä pahana kuin esimerkiksi eilen..

Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Heipä hei, meillä oli tänään varhaisultra ja siellä yksi pieni pallero "huiskutteli" ja sydän väpätti :heart: Voi hitto mikä fiilis :flower:

Ultra myös varmisti että viikot oikein, mun laskujen mukaan (hedelmöityksestä 100% varmuus) 6+3, samaa tykkäs ultra eli pieni on juur sellainen kuin pitääkin olla :D
 
Voimia kaikille menetyksen kokeneille! :(

Täällä ei oo oikeestaan mitään muita oireita ole ollut kun aivan järkyttävän kova väsymys.
Jos ei tuota esikoista olis ni varmasti tulisi löhöttyä sängyssä aamusta iltaan.

Millä viikoilla muuten se nt-ultra olikaan? Me ollaan lähdössä viikoksi ulkomaille ens kuun lopulla ja olisi kiva ennen sitä tietää että kaikki on hyvin tuolla masussa. Eikä ikävä kyllä budjetti kestä varhaisultrassa käyntiä. Ootteko muut matkustanu ulkomaille taaperon kanssa? Kuinka on sujunut lennot ja muutenkin reissu? Meidän 1,4v tyttö ei nimittäin oo mistään rauhallisimmasta päästä ni varsinkin lento jännittää aikalailla.

Henu7 ja mini 7+5
 
Isot halit surun kohdanneille!! :'( :hug:

Mä soittelin tänää heti soittoajan alussa neuvolaan ja pissakokeen tulos vasta selvillä, positiivinen. Verikokeen tuloksen kertoi vasta tulevan iltapäivällä, jiten saan tietää sen vasta maanantaina. Kerroin täällä eilen siitä töykeestä näytteenottajasta. Neuvolan terkka sano että sille oli eilen soitettu labrasta, että verikokeita ei saa tällaisissa tilanteissa jatkossa määrätä. Outoa mun mielestä ja olinko mä tosiaan ensimmäinen jolle moinen koe määrätään?! :stick:
Terkka sitten sanoi ettei kannata murehtia koska pissakoe oli kuitenki positiivinen. Lähdettiin sitten lasten kanssa tienpäälle ja hetken kuluttua puhelin soi, terkka sieltä iloisena soitteli ja kerto että oli jäänyt seuraamaan tuloksen saapumista ja nyt se selvillä. 4vkoa hedelmöityksestä minimi hcg arvo reilu 1000 ja mun arvo oli 8550!! Eli kaikki valtakunnassa hyvin ja nyt maltan odotella levollisimmin mielin rv12 ultraa. :heart:

Ihanaa viikonloppua kaikille, mä nautiskelin äsken saunassa holittomalla sidukalla. :D

-Unnaunna ja Pätkis 7+0 (poksista poks)
 
  • Tykkää
Reactions: Nutturuu
Kurjaa lukea taas uusia keskenmenouutisia :/ Niin sydämestäni soisin vauvan jokaiselle syliin <3 Voimia teille! Edellisen raskauden aikana koin palstalla kirjoittelun tosi tärkeänä, mutta mieleen on siltäkin ajalta jäänyt, kuinka moni putosi joukosta kesken matkan. Jokainen keskenmeno herättelee ristiriitaisia fiiliksiä; tavallaan lisää omaa menettämisen pelkoa ja haavoittuvaisuuden tunnetta, mutta samalla myös lisää (itsekästä) onnea omasta raskaudesta ja siitä, että se yhä jatkuu.

Oma napa ( . )
Uusi viikko poksahti käyntiin, olo on yhä epätodellinen. Puolitoista viikkoa kuumotusta ja malttamatonta odottelua varhaisultraan. Olot vaihtelee. Lapset pitää kiireisinä, niin omaa kroppaa ei ehdi kovasti kuulostella.


HaaveissaPulla ja mini (6+0 POKS)
 
Huomenta!

Ihania uutisia Eukkol :)
Henu7, nt-ultra on noin vkolla 12 mun muistin mukaan.
Kiitos niinaj91 :)
Unnaunna, kiva ett kuitenkin hyvät tulokset sait kokeista, vaikka säätöä niitten kans olikin!

Olkaapa tooooosi varovaisia ulkona liikkuessanne!
Lensin koiraa aamupisulla käyttäessä aika mahtavasti pyrstölleni.. onneks liukastuin sellasee "aitajuoksija"-asentoon, polvi meni naarmulle ja bebaan tulee mustelma, mut muutoin säikähdyksellä selvisin..
Huono-olo tosiaan rauhoittunut vähän, aamulla, ja illalla on kuvotusta (paitsi tietty nyt kokopäivä kun mainitsen :D )
Saunaan en voinut mennä eilen, alkoi etoa.
Kaikki haisee..
Mies kommentoi eilen masua.. on kuulemma selvästi jo pömpöllään hänenki mielestä :D
Hengästyn ihan mitättömästä, ja tähän liittyen on huoliakin noussut mieleen nyt ..
Onneksi jo tiistaina pääsen sit neuvolaan! Jospa vähän huolet helpottaa kun ne saa terkalle kertoo :)

Kivaa lauantaita!
suffeli & papunen 8+4
 
Minäpä voisin sittenkin haluta sinne facebookryhmään.. eli kenelle piti laittaa viestiä ja mitähäh? :)

Huomasin kaipaavani semmosta iisiä yhteydenpitoa joka esikoisen aikaan oli todella tärkeetä, ja facebook on niin helppo :D

Pahoitteluni täältä surun kohdanneille <3
Kyllä sitä saa täälläkin ihan pelko perseessä olla.. huoh. Esikoisen aikaan ei osannut mitään pelätä mutta nyt tietää aivan liikaa..
 
Viimeksi muokattu:
:hug: sitä tarvitseville.

Nonih nyt sit se kahvinhimo vaihtui siihen et saan just ja just juotuu yhen kupillisen aamulla (ja jos en muuten juo niin seuraa armoton päänsärky). Kuumeessa jo neljättä päivää, tai tämmöstä ihme kuume-lämpö-normi heittelyy. Miehellä oli kaks viikkoo moista.
Mun pitäs maanantaina mennä valmennukseen hevosen kanssa ja mä en saa ratsastushousui kiinni turvotuksen takia. Viime synnytyksen jälkeen ostin isompii mutta myin pois kun pääsin takas normimittoihin. Koton oon käyttäny vaan collegehosui :D Innolla oottaen mitä sanomista tuosta harrastuksesta TAAS tulee neuvolassa...onks tääl muita odottavii hevosharrastajii?
 
Huomenta päivää kaikille!

Unnaunna hienoa että tulokset tuli ja hyvältä näyttääkin:heart:

Nt-ultra tehdään tosiaan viikoilla 11-13, sitä odotellessa itsekkin kun varhaisultraan ei rahallisesti ole nyt mahdollisuutta. :)

Tänään on esikoinen sitten 7v!! Mihin tämä aika oikein juoksee? :D :heart:

Täällä oli eilen illalla maha ihan rullalla, eli sekaisin.
Jotenkin muistan, että sama on käynyt kuopuksen raskaudessakin, liittyneekö jotenkin siihen että istukka alkaa toimimaan nyt pääosassa ruskuaispussin sijaan vai mikä on, sillä tuohon ei liittynyt vatsataudille tyypillistä kipua ollenkaan, niinkuin ei kuopuksen aikaankaan. Hämärä juttu.
Ja tästä eteenpäin ei olekkaan enään varmasti toivoakaan että ulostuleva tavara olisi kiinteää, niin se kävi aiemminkin...anteeksi tämä kirjoituksen sisältö heti aamusesta kaikille pahoinvoiville:snotty::D

Tuosta hengästymisestä.
Minulla on sitä myös ja oli molemmista lapsistakin. Hapenottokyky kasvaa, mutta jotain muistan aikanaan lukeneeni, että sen myötä tapahtuu jotakin mikä saa aikaan nopean hengästymisen rasituskessa. Olisiko se liittynyt jotenkin siihen, että elimistö pyrkii turvaamaan samalla riittävän hapensaannin vauvallekkin.
Raskauden aikanahan veren määräkin kasvaa äidillä reilusti, juuri sen vuoksi, että kasvavalle vauvalle kulkeutuisi helpommin happea ja ravinteita.
Eli en huolestuisi. :)

Tänään pääsee ihastelemaan orkideoita, mies parka suostuu taas ihme hullunmyllyihin mutta kiva ettei yksin tarvitse mennä :)

Viipulainen ja Hippu 8+1
 
Täällä on yksi heppailija kans ihan alkumetreillä ;)

Viimeksi (v2009 kuopusta odottaessa) neuvolantäti kauhisteli että ei missään nimessä saa ratsastaa vaikka on kuinka alkuraskaus kun se kohtu hölskyy :D Noh, toisen terkan kanssa juttelin ihan vasta tästä asiasta niin hän sanoi itsekin ratsastaneensa alkuraskaudesta ja periaatteessa on suht turvallista niin kauan kun se kohtu on vielä tuolla lantion luiden hyvässä suojassa ja piilossa. Eli kyllä tässä on vielä moooonta viikkoa aikaa mennä ainakin ihan normi koulu-juttuja, hyppäämään en taida uskaltaa kuitenkaan :D
 
Ekv
Kävin varhaisultrassa ja aika kummalta tuntui! Käsittämättömintä ehkä se, että siellä se pikkutyyppi jo heilui minkä kerkesi... Aivopuoliskoja katseltiin jne. ja onneksi olin mittauksen mukaan jopa vähän pidemmällä kuin menkoista laskettuna (mulla on lyhyt kierto). Nyt siis yllättäen jo 10. viikon alussa, vaikka ultraan menin ajatuksella 8+5. Oli jotenkin helpottavaa, että siellä oikeasti oli joku ja että se joku oli vilkas ja terve. Elämä on ihme! :)
 
Mä kans hevosten parissa oleillut, mutta kun en niin aktiivisesti ollut ja vain vuokrailin lähitallilta yhtä ponia niin lopetin kun tiesin että kaikki energia menee alkionsiirron jälkeen siihen - mä oon niin "aloittelija" muutenkin heppojen kanssa, etten viittiny ottaa riskiä putoamisesta jne.. ja tuo heppa just ed. viikolla ennen lopettamis päätöstä hyppäs ilmaan ja laukkas tielle tietämättömille mun taluttaessa... Että katoin paremmaks lopettaa, mitään kammoa ei nyt tullu, viimeks kuitenkin lopetin hevostelun kolmeks vuodeks kun tipuin selästä ja jalka jäi laukkaavan hevon takajalkojen väliin - POKS ja nivelkierrukka irti (tääki selvis vasta äskettäin, leikkaus oli reilu puoli vuotta sitten ja heti takas selkään leikkauksen jälkeen) :D Nyt on kalliimpi lasti kyydissä ni en uskalla :heart:

Muuten kyllä hölsyttävää liikuntaa harrastan, juoksua hyppelyä, koiran kanssa ulkoilua jne :D

Mulle tais eilen tulla ekaa kertaa pahoinvointia ultran jälkeen, jaksoin kuitenkin kauppareissun hienosti :) tänään ollu kanssa, mutta ei lähelläkään että tarvis oksentaa.. On niin ristiriitasta, ku tavallaan toivoo oireita, että vauvasta tulisi todellisempi, mutta ei tietystikkään haluais että ihan kamala olo tulis :D

Eukko ja pieni 6+4
 
Viimeksi muokattu:
Jep, ei olis pitäny olojen helpotuksesta sanoo.. eilisen illan olin joko vessassa, tai viltin alla.
järkyttävää.. hetken oli parempi kun söin, mutta eihän ditä voi kokoajan jotain mussuttaa :D
Uni helpotti, ja nyt on ihan ok.

Kohdun kasvukipuja on kyllä, ja ulkohousujen vyötärönauha kiristää tosi epämukavasti.
Muutoinkin vaatteissa ei sais mikään kiristää, se tekee olosta huonomman.

Välillä pissattaa kovasti, ja kun menee vessaan, niin ei meinaa ensin tulla mitään, ja sitten loriseekin ihan niin ett rakossa tuntuu.

Tuntuuko/näkyykö teillä jo masu?
Mulla täytyy varmaan jo pian ostaa äitiyshousut! :D

suffeli & papunen 8+5 !!!
 

Yhteistyössä