~ Lokakuun lapsoset -15 ~ *Tammikuu/Helmikuu*

Mä en oo niitä ikinä käyttänyt niin en tiedä yhtään. Mä uskon että melkein kaikkea vois kohtuudella syödä. Just nautiskelin viikonloppuna ihanaa juustokakkua vaikka sekin taitaa kiellettyjen listalla olla.
 
Mä en tiedä vastaako tää ihan sun kyaymykseen koo-vee (?) unohdin jo kuka sitä kysyi :D
Mutta mä oon lopettanut aina raskauden ajaksi kaikki makeutusaineet, joita muuten käytän usein rahkaan tms..
Kosko niistä ainakin sanotaan ettei olisi hyväksi sikiölle, mutta en tiedä kuinka tarkkaan kaikki näitä noudattaa ja toki en tiedä mitä palautusjuomat sisältää, mutta eikös niissäkin ole jotain makeutusainetta ja muutenkin "keinotekoista" :D
Korjatkaa jos olen väärässä :D
Ootko googlella kattonu, löytyiskö mitään vinkkejä, joltain varmemmin asiasta tietävältä, luulis jonkun muunkin joskus pohtineen samaa.
Ja jotain millä sen voisi korvata jos noita ei voi käyttää..

Mä en tiennytkään että juustokakkukin olisi kiellettyjen listalla? Hmm... Enpä ole tullut ajatelleeksi :)
 
Hei kaikille!

Oon lukenut jo viikon verran tätä ketjua. Nyt varovarovasti tänne kirjoittelen, mutta pysyttelen taka-alalla vielä kuitenkin.

Plussasin eilen kp 30/28. La olisi laskureiden mukaan 25.10.2015. Raskaus on täydellinen yllätys eikä tosiaan suunniteltu... Olen 29v ja miehelläni ja minulla ennestään 4v ja 1v2kk ikäiset pojat. Olen hoitovapaalla nuorimmaisen kanssa ja tarkoitus oli palata töihin tammikuussa 2016. Ollaan aina haluttu kolmaskin lapsi, mutta se oli suunnitelmissa sitten kun esikoinen menee kouluun. Vaan toisin kävi... Kerran tuli oltua ilman ehkäisyä, kp 8/28. Mulla oli menkat juuri loppunu enkä uskonu että siitä voisi tärpätä. Kierto on ollu tosi säännöllinen aina ja ovis joskus kp14-16. Tällä kertaa kuitenkin tunsin oviksen jo kp 9-10 paikkeilla ja jo silloin mulla oli olo, että no niin...

Olo on aika sekava ja epätodellinen vielä. Me asutaan vuokralla kaksiossa (tarkoitus oli ostaa oma asunto kun palaan töihin), mies tekee vuorotyötä eikä muutenkaan kauheasti osallistu lasten hoitoon ja arjen pyöritykseen, lähes kaikki on mun vastuulla. Kuopukselle ja tälle tulis ikäeroa 1v10kk ja se kuulostaa minusta haastavalta. Pelottaa kertoa tästä omille vanhemmilleni, koska voin vain arvata mitä he tästä ajattelevat...

Aikaisemmat raskaudet oli kovasti suunniteltuja ja toivottuja, olin haljeta onnesta kun plussasin pojistani enkä malttanut olla kertomatta kaikille läheisilleni. Nyt on vähän erilaiset fiilikset... lähinnä mietityttää että miten selvitään. Mutta eiköhän asiat järjesty. Aikuisia ihmisiähän tässä ollaan ja toki tiedettiin että raskauden mahdollisuus on, kun huolimattomia oltiin ehkäisyn kanssa. Uskon, että pienen sulattelun jälkeen alkaa tuntua mukavalta, nytkin ajoittain nousee hymy huulille. :)

Eilen kävin ostaa niitä raskausvitamiineja, sekin vaivaa kun en ole foolihappoa syönyt nyt ennen plussaa, toisin kuin aiemmissa raskauksissa. :( Neuvolaan en ole soitellut enkä tiedä koska soitan. Varhaisultraan ei tällä kertaa ole varaa mennä vaikka toki haluttais. Pojista kävin molemmista ja se toi kyllä mielenrauhaa. Nyt pitää varmaan vaan odottaa sinne 11-12 viikolle. Jännää kun nyt en osaa pelätä mitään keskenmenoa, poikien odotusaikana olin ihan vauhko ja pelkäsin tosi paljon. Oireita ei ole muuta kuin vihlonta alavatsalla välillä ja huono/heikko olo ja pyörrytys ja huimaus jos en ole syönyt. Hengästyn myös helposti jos ollaan vaikka pihalla lasten kanssa.

Testaan varmaan vielä uudelleen viikon päästä. Odotellaan nyt ennen sitä ihan rauhassa ja yritetään tulla sinuiksi tämän asian kanssa. Miehen kanssakin pitää vielä puhua. Mies oli eilen aika hämillään. Äsken kuitenkin kirjoitti viestin töistä: "Kyllä pojat tarvis siskon". <3 kun tuli puhe että pojat vähän riehui täällä aamulla...

Palailen taas. :) Tsemppiä kaikille <3

Carnevalkeksi ja 4+2
 
  • Tykkää
Reactions: mamina ja RiiMini
Tervetuloa uusille! :heart:

Täällä olo on ihan ok paitti välillä kyllä iskee aivan kaamee pahoinvointi päälle..eilenki oli aivan järkyttävää käydä ees kaupassa taikka kirjastossa ku niitten kirjojen haju tai joku otti niin nenään että meinas ylös tulla. :x

Väsymys on edelleen kans ihan järkkyä.Mut kai tää tästä pian jo helpottaa.

Tää oli tällänen pikavisiitti taas nyt pitää lähtee muksujen kans liikenteeseen taas :wave:
 
Kielletyistä syömisistä minä söin graavilohta eilen. Mut en meinaa sitä mitenkään tavaksi ottaa.
Muutenkaan en aio hysterisoida, kun normaalistikin olen sellanen, että jos ruoka ei haise pahalta, eikä näytä pahalta eikä se maistu pilaantuneelta, niin sitten oletan sen olevan kunnollista, vaikka päiväys sanoisi mitä. Ja näin pitkään olen selvinnyt ilman minkäänlaisia ongelmia.. Ehkäpä sitä nyt raskausaikana pyrin sitten syömään elintarvikkeet ennen niiden "synttäreitä".

Onko teillä pelkoja sen lisäksi, että ehkä raskauden jatkuminen tai jatkumattomuus pelottaa?
Minulle nimittäin juuri iski sitten pelot mm. tulevaisuuden taloudellisesta tilanteesta (työpaikan pysyminen tässä laman kourissa painivassa maassa) sekä sitten huomaan turvallisuuspoliittisten asioiden kolkuttelevan takaraivossa.
Olen ollut niistä aiemminkin huolissani ja mietin silloin, että en kyllä enempää halua lapsia tähän maailmaan, mut niin ne ajatukset muuttui.

Se hyvä puoli tietysti on, että työikää on vielä paljon jäljellä, vaikka tässä lasten takia hetken olisikin poissa työelämästä... mutta tosiaan jatkuvat yt:t ja konkurssit mietityttää.
 
niin maalais järellä niitä jatkan syömään, jätän luultavasti heran ja kreatiinin pois, kunhan jos ens viikolle tilais gyne aikaa yksityisee nii sais varmuuden onko tuolla mitään kysyn samalla kyseisistä aineista hältä :D plakkaria juon nyt toistaiseks siinä pääsääntösesti vitskuja että pahasta sen ei pitäs olla.
Muutenkii noissa kielletyissä ruuvissa menen maalaisjären mukaan, mä oon muutenki nii nirppanokkanen ruokien suhteen että hirveesti ei mitää kiellettyä siihen tuu :)
Oon muuten aivan jäässä :| paleltaa hitokseen paljon.. kaks pitkähihasta päällä ja silti ruovva jäässä.

Saunaan jos luikkis piakkoin nii helepottas tää kylmyys.


HooKoo & mini 4+2/5+0
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikki,

nyt piti palata tällekin foorumille jännä kutina mahanpohjassa :) Olo odotuksesta on vähän epätodellinen mutta kai se siitä todeksi muuttuu! Menkat on kolme vai neljäkö päivää myöhässä kun ne on pitkään tulleet lähes kellontarkkuudella. Haamutestejä on tullut kaksi ja nyt yritän odottaa vaikka viikon lopulle ennen seuraavan testin tekemistä, että tulisiko se vahva viivakin testiin näkyviin. Viikkoja olisi nyt siis 5+3 ja LA 24.10. Mahanpohjassa nipistelee ja välillä jomottaa mutta ei hanat näytä aukeavan. Muuten oireet on aika vähäiset.

Kotona touhutaan kolmistaan, mun poikani 3v ja mies ja mä 28v. Tulokas olisi meille ensimmäinen yhteinen lapsi. Ensimmäistä vuosipäivää vietettiin vähän aika sitten. Ollaan (epä)onnellisesti molemmat kotona työttömänä, mun töiden loppuminen tuli vähän puun takaa...

Siinä RiiMinin kysymykseen Peloista vastausta, että kyllähän niitä on, sekä taloudellisen tilanteen kannalta että muutenkin töiden alkamisen ja jatkuvuuden kannalta yhdistettynä raskauteen. Huomenna odotan puhelua yhdestä työpaikasta onko mut valittu sinne, vähän jännän äärellä olen jos heti menossa raskaana uuteen työpaikkaan! Mutta sitä ehtii pohtia sitten jos mut sinne valitaan.

Talouden hiipuessahan niitä lapsia on syntynyt paljon aikaisemminkin! ;)
 
Heippa kaikille!

Täällä yks turkulainen, reilu parikymppinen, yhden pian 1v 3kk ikäisen pojan äiti ilmottautuu. Tällä hetkellä oon ihan poikki, joten koitan selailla jo alkanutta ketjua pikkuhiljaa!

Omista taustoista sen verran, että esikoista yritettiin 1v 2kk ajan, koska kp:t vaihteli 10 ja 70 päivän välillä. No nyt esikoisen synnyttyä kp:t vaihdelleet 15 - 42 päivän välillä ja mulla ois ollu aika lääkärille parin viikon päästä. Piti siis hankkia Terolut-kuuri kierron tasaamiseksi, mutta pärähtikin aamulla plussa testiin. :D Ens viikon torstaina neuvola ja sitä kautta saan ajan varhaisultraan niin saa tiedon, missä mennään. En oo toistaseksi siis varma kuulunko edes lokakuisiin, mutta aika lähelle menee!

"Valeoireita" mulla ollut joka kuukausi kp32 jälkeen. Tälläkin hetkellä voisin vaan nukkua. Vessassa saa ravata jatkuvasti, koko nassu kukkii ja alavatsa jomottelee. Kauhee himo koko ajan raakaan sipuliin ja lihaliemikuutioihin!?

Edeltävä raskaus ei ollut mitenkään helppo, sillä "sain" oksentaa 36 viikon ajan lähes päivittäin 5-15 kertaa päivässä ja supistukset alkoi raskausviikolla 20. Rv29 jouduin sairaalaan ja kohdun sisäsuu oli kolme senttiä auki. Tällä kertaa toivottavasti vähän parempi tuuri... :x

Ja tosta Facebook-ryhmästä. Mä ainakin olisin kiinnostunut tulemaan mukaan ultran jälkeen! Meillä noista 2013 joulukuisistakin ryhmä, jossa tais alkujaan olla noin 60 henkeä ja ois kiva, jos tästäkin sais tehtyä suht tiiviin. :) Muoks. luin nyt ketjua ja ryhmä onkin jo perustettu, jee!

Pahoittelut kirjoitusvirheistä - silmät ristissä näpyttelen.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ei raskauteen liittyviä pelkoja olekaan, kaikki liittyy elämään lapsen kanssa. Niistä jo aiemmin kirjoittelinkin. Pelottaa miten pärjään yksin lapsen kanssa, lisänä vielä nuo kaksi isompaa lasta joista esikoinen on erityislapsi. Taloudellisesti varmaan pärjään eikä työpaikkakaan varmasti mun alalla mihinkään karkaa, mutta oma jaksaminen... Se mietityttää. Ja toki se, tuleeko lapsi kärsimään isättömyydestä. Ympäristön suhtautuminenkin hieman pohdituttaa, joskaan ei varsinaisesti pelota.
 
Ekv
Lueskelin monen päivän tauon jälkeen uusimpia viestejä ja vastaan omalta osaltani kysymyksiin:

Ainakin itse käyn kerran viikossa kuntosalilla. Liikunta (varsinkin kyllä ulkona) auttaa vähän raskauspahoinvointiin. En oksentele, mut huono olo on koko päivän. Erityisesti aamulla ja lounasaikaan...
Tähän liittyen: KIITOS teille muutamille närästykseen ja ruokaan liittyvistä vinkeistä. Oon nyt yrittänyt kantaa jotain hedelmää ja smoothieta tms. töissä mukana, kun teen tosi pitkää päivää.

Ja ihanaa, että joku on vaivautunut listaamaan meidät kaikki! Varmistin vielä oman LA:ni raskauslaskurilla, mutta tuli kummallinen tulos! Laskin tällä kertaa ovulaation mukaan (hedelmöittymisestä) ja tulos oli 10.10.! Menkoista laskettuna se oli 4.10. Mitä ihmettä, miten se voi noin paljon heittää? Kumpaa on uskominen? (Ja ekaa odotan, yli vuosi yritettiin.)

Ootteko muuten jo käyneet neuvolassa ja/tai varhaisultrassa? Meillä on molemmat ensi viikolla. Jännittää! Mitä siellä neuvolassa tehdään? Ultraa jännitän siksi, että sen turvallisuudesta sikiölle on olemassa aika ristiriitaista tutkimustietoa. Varsinkin varhaisultrasta... Toisaalta tuntuu, että se on lähinnä koskenut alakautta tehtyjä ultrauksia. Onko kellään teistä tästä kokemusta? Mulla pystytään kai tekemään jo vatsan päältä, kun olen tuossa vaiheessa 8+5. On kyllä olemassa syy, että mun "täytyy" käydä jo siinä varhaisultrassa. Vaikka täytyy myöntää, että haluan KOVASTI nähdä, onko tuolla oikeasti joku tyyppi :) Epäutodellinen olo.
 
Huomenta vaan!

Kylläpäs nukuin sikeästi, ja unet oli todentuntuisia ja hölmöjä..
Meillä viides tulossa, ja joka raskaudessa entistä enemmän pelottaa oman terveyden kestäminen, ja kaikki rasksusajan "vaivat"..

Väsymys on ihan jäätävää vieläkin.. ja huono-olo jatkuvaa, pahenee yökkimiseen asti jos tuled liian pitkä väli ruokailusta seuraavaan.

Eka neuvola jännittää, vaikkei duellä ihmeemoiä tapahdukaan.. meidän nlassa niin aataminaikauset välineetkin, ett tuskin edes sydänääniä kuunnellaan birlä ekalla käynnillä..
Menis nopeeta nyt pari biikkoo, niin pääsis ultraan näkeen papusen! :)
 
Tosta juustokakusta, eli tuorejuusto ei suositella syövän koska siinä on aina listeriariski. Vaan itse kyllä vähän söin :D

pitäis tonne faceen koota joku lista mitä kaikkea ei saa syödä :D risteily tulossa ja pähkäilen jo mitä pitää puffassa vältellä.

pelkoja. No se keskenmeno pelottaa. Nii on suvussa ollut. Yritettiin niin lauan että nyt haluaisin kyllä pitää tämän

wiwi ja ykä 6+3
 
Mä en myöskään oo kuullut et tuorejuustoa pitäis välttää muuta kuin pastöroimattomana. Mulle neuvolassa suositeltiin katsomaan thl:n ohjeet raskausajan ruokailusta ja menemään sen mukaan. Sen tiedon ainakin pitäis olla uskottavasti tutkittua tietoa. :) Itse koitan olla aika tarkka noissa syömisissäni, kun 9kk on loppujen lopuksi kuitenkin aika lyhyt aika tarkkailla mitä suuhun pistää. Ehkä myös aikaisempi keskenmeno tekee musta varovaisen.

Olo ei oo vielä mennyt kovinkaan huonoksi onneks ja toivon ettei meniskään. Kauheen kylmä on koko ajan, mut oksentaa ei ole vielä tarvinnu!

Pakki 7+4
 
Hei,
Mä ilmoittautuisin kanssa varovasti lokakuun vauvan odottajiin. Laskettu aika ois 23.10. Oireita ei juurikaan ole, alamahassa on nippaillut jo toista viikkoa ja olin ihan varma menkkojen alkamisesta, mutta niin vaan sunnuntai aamuna pärähti selvät viivat ja ma digi kertoi; raskaana 1-2vk. Uskottava siis on. Vauva on kyllä todella toivottu.
Itse olen 30v. ja mies 40v., lapset 8v., 4v. ja 2,5v.
Neuvolaan en ole vielä soittanut, mutta aikomuksena on ja alkuraskauden ultrassa haluan oman rauhani takia käydä siinä rv 10. Ensimmäinen ultrahan olisi muuten täällä rv 13.
Mutta jos sopii taustailen ja ultrien jälkeen uskaltaudun varmaan kunnolla mukaankin.
 
Huomenta! :)

Täällä tuo väsymys on kanssa ihan kauheeta vieläkin..yleensä oon valvonu johkin 1-2 yöllä mut nykyään sitä on jo sammunu 22 mennessä :D Aamut ne vasta vaikeita on ku pitäs herätä jo 7.00 mutta ei vaan saa itteensä millään hereille tuohon aikaan vaan sitä nukkuu aina nykyään tonne 8-9 :D

Pissaamisen tarve on kanssa aivan kauhee ja kun vessaan ku menee niin tulee vaa pari hassua tippaa vaikka hätä ois tuntunu suurelta.
 
Hei kaikki! Ja onnittelut muillekin odottajille =)

Itsekin olen jo vähän seuraillut tätä keskustelua, mutta en vielä aikaisemmin uskaltanut itse kirjoitella. On niin kova pelko, että kaikki ei mene niinkuin pitäisi. Joten vielä ei ole kauheasti uskaltanut fiilistellä.

Elikkä 3.2 tein positiivisen raskaus testin, ja useampiahan niitä on jo keritty tekemäänkin :D Joku sitä täällä ihmetteli myös, kun liuskaan se toinen viiva tulee kovin hitaasti. Itsekin odotin, että olisi oikein pläjähtänyt siihen. Viimeisimmäs testailussa viiva tulikin sitten suhteellisen nopeasti ja muuttui todella tummaksi. Ja näin ollen LA olisi 15.10. Ja nyt ilmeisesti RV 5+6.

Ihan esikoista odotetaan miehen kanssa =) Itse olen 24v, mies 26v. Yhdessä ollaan oltu 3 vuotta. Joulukuussa mentiin naimisiin. Vauvakuume on ollut jo kova pidemmän aikaa, mutta itse halusin nuo häät hoitaa alta ensin. Joten toisella kierrolla tärppäsi! Mies on aivan innoissaan asiasta ja kyllä itsekin. Pelkoa on vain enemmän. Itse olen terveydenhoitajana perhepalveluissa, joten tieto lisää tuskaa :D 10 viikolla työkaveri lupasi varhaisultran suorittaa. Ja ensikäynti on varattuna viikolle 13.

Oireita on ollut monenkaltaista. Viluttaa, väsyttää aivan kamalasti, rinnat tai lähinnä nännit todella arat, kova turvotus, pohjaton vatsalaukku, tiheästi saa pissalla käydä ja nyt alkanut olemaan pientä kuvotusta, ei kuitenkaan oksentamista. Jollain kierolla tapaa haluaisin, että oireita olisi paljon ja voimakkaasti niin ainakin tiedän, että tuolla joku asukas mahdollisesti on :D Ehkä tuon varhaisultran jälkeen voin vähän rauhoittua ja alkaa enemmän innostumaan:)
 
Hups, olikohan aamulla vielä unihiekat silmissä kun noin paljon kirjoitusvirheitä tuossa edellisessä viestissä! :D
Leivoin tuossa äsken korvapuusteja, ja hyi yök mille hiiva tuoksui!
Puuhaillessani huomasin, että mietin jo minkälaisen pinnasängyn hommaan pienokaiselle :D Edellisillä olleet vauvatavarat on joko lainassa tai annettu eteenpäin...
Nimiä, ja sukupuoltakin jo huomaan välillä pohtivani ;)
Nyt painun suurempia miettimättä päiväunille, tänään on meinannut pieni päänsärky vaivata..
 
Ekv, ekassa neuvolassa kirjataan ylös odottajan perustiedot ja kartotetaan elämäntilanne. Sieltä saa mukaan ohjeita ruokavaliorajotteista ja ainakin itse olen saanut kummankin lapsen ekasts neuvolasta kirjasen, jossa kerrotaan vauvan kehityksestä viikko viikolta. tietoa sis on tarjolla, mielenrauhaa välttämättä ei.. Hyvin harvassa neuvolassa on nimittäin peruskäynneillä käytössä ultraa eikä sydänäänet välttämättä kuulu vielä niin pienillä viikoilla (=alle 12 vkoa) joten kaikki terkkarit ei suostu niitä lainkaan edes kuuntelemaan ekassa neuvolassa. Julkkarilla endimmäinen ultra onkin yleensä n. 11-12 viikolla ns. Niskapoimu-ultra. Itse olen käynyt jokaisesta raskaudesta varhaisultrassa vkolla 7, että saa varmuuden vauvan olemassaolosta, niin on aikomus mennä nytkin kolmannella kerralla. Varhaisultra tehdään yleensä sisäkautta.

Kaikille stressaajille suosittelen oman dopplerin hankkimista. Niitä löytää käytettyinä esim huutonetistä. Itellä on angelsoundsin kotidoppleri, jolla kuulee sydänäänet noin viikosta 12 lähtien. Ainakin itselle toi edellisissä raskauksissa kovasti mielenrauhaa, etenkin ennenkun liikkeet alkoi tuntua. Mutta tää alkuaika noin viikolle 12-13...tää on vaan kestettävä epätietoisuuksineen ja luotettava, että luonto hoitaa ja kroppa osaa kyllä. Tsemppiä kaikille epävarmoille!

HaaveissaPulla
 
Helou,

Varhaisesti ultrailtu ja hyvälle näytti <3 huh mutta toki edelleen epävarmuus jatkuu. Ehkä sitten uskon kun vauva on sylissä :D

Mä en ilmeisesti osannut laittaa yksäriä, voiko Niinaj laittaa mullepäin?

Aplari ja täplä 7+1
 
Moi kaikille ja onnea!

Mä oon seuraillu sivusta tätä ketjua jo useamman viikon ja nyt varhaisultran jälkeen uskaltauduin itekkin mukaan :) Ollaan miehen kanssa toivottu ja enemmän ja vähemmän yritetty lasta pitemmän aikaa. Marraskuussa käytiin lapsettomuustutkimuksissa, jossa ei kummaltakaan löytynyt mitään. Joulukuussa tehtiin eka inssi, tuloksetta. Seuraava inssi oli määrä tehdä nyt helmikuussa, mutta ihmeenkaupalla tulinkin raskaaksi tammikuussa ja ihan luomusti :heart:
Nyt siis ollaan menossa viikoilla 7+2, maanantaina kävin varhaisultrassa jossa kaikki oli hyvin,pieni sydän siellä pamppaili ja laskettuaika on 5.10. Ens viikon lopulla pääsen jo neuvolan puolelle ensikäynnille.

Teillä on ilmeisesti joku fb-ryhmä? Ois mukava liittyä siihen, mitenkähän se onnistuu? :)

Ihanaa odotusaikaa kaikille :)

kerttujulia ja pähkinä 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: mamina




(27.9.)
plunderbunny, kolmas


01.10.
Mehumaija, toinen, KÄT
Sofinella
Enkeli30, toinen, 30v


02.10.
niinaj91, toinen, JKL
Liliam, toinen
SininenNainen


03.10.
Shiny, toinen


04.10.
Pakki, toinen
kalabaliikki, neljäs
taaperotx5, kuudes, 32v. TAYS
Ekavekara**
Ekv


05.10.
tuuutikki
Kerttujulia
Hollannikas83, toinen, ulkomailla (mahd. kotisyn.)


06.10.
miramarianna, toinen
Aplari, toinen


07.10.
merivellamo, viides, 37v. TAYS
Murmelsson, ensimmäinen, 26v.
Sarah77, kahdeksas, 38v.


08.10.
_Lilja_
Nenevaan, toinen, 33v.
Suffeli-81, viides, 33v. OYS


09.10.
viipulainen, kolmas (1.yht), 28v. KOS


10.10.
Wiwi, ensimmäinen, 25v.
Josbe
susa123, neljäs
Sonay, kolmas, 30v.


11.10.
Titti.
Tuutikkis, ensimmäinen, 22v.
Henu7, toinen, 26v.
Jääkide, ensimmäinen


12.10.
ZiiliZeija, neljäs, 28v. SAS


13.10.
Sofina, kolmas
ansku.ansku


14.10.
Viimeinkin!
Kosmo, toinen, 30v.


15.10.
maeeva
tsikilii, ensimmäinen, 24v.
Jansson, toinen, Lohja


16.10.
Unnaunna, kolmas


17.10.


18.10.
Mamina, kolmas, 29v, E-KKS
Talviuninen, toinen
Birdiie, toinen, 26v.


19.10.
Nannaa, toinen, 21v.
Lila*, toinen


20.10.
HaaveissaPulla, kolmas
EukkoI, ensimmäinen, 23v. K-PKS


21.10.
Eeva89, ensimmäinen


22.10.
*metsätähti*, toinen, 27v. OYS


23.10.
Leenu84, neljäs, 30v. KYS


24.10.
Nutturuu, toinen (1.yht), 35v. PKKS
ilutiak, toinen (1.yht), 28v.


25.10.
M4ria, toinen (?)
Pimu83, kolmas


26.10.
RiiMini, toinen


27.10.


28.10.
Hertta2015, ensimmäinen


29.10.


30.10.
haasu, toinen


31.10.
Samhe, ensimmäinen
stua, ensimmäinen, 27v. KOS


......




 
Viimeksi muokattu:
Hyvä matikkapää tässä moi, tää on just tätä että ei pää toimi sitte yhtään eikä ajatus kulje! Nyt siis 4+4 eikä viikkoa edellä suinkaan.


Liikunnastako oli ollut kyselyä myös.. mä käyn kuntosalilla vähintään 4x/viikossa plus perus ulkoilut siihen päälle.

Ruokahalu on vaan kasvanut lisääntyneen liikunnan myötä eikä vaakassa tehty työ näy lainkaan. Tai näkyy se, kun paino NOUSEE! Vaikea silti uskoa että söisin niiiin paljon yli tarpeeni kun kovaa salitreeniä ja muuta liikuntaa kuitenkin kolmatta kuukautta nyt menossa. Ruokapäiväkirja saattais auttaa niin näkis millanen ahmatti sitä oikeesti on. Nyt alkaa jatkuva pikkunälkä ja hiuko olla taas vaivana kuten edellisessäkin raskaudessa, mutta nyt on tehtävä pomminkestävä sotasuunnitelma etten kerää yhtä paljon painoa kun edellisen kerran (+30kg). Neuvolassa pitääkin ottaa aihe esille heti kun menen, tämä tilanne kun on vielä ihan siedettävä.

Äitiyspakkaus kiinnostaa että millanen se tänä vuonna on, mutta vielä ei oo julkastu sisältöä. Lokakuisille tulee varmastikin jo vuoden 2015, eiköhän siihen mennessä ole entiset jaettu jo pois.

Kiva että Aplarille ja KerttuJulialle varhaisultrasta varmuutta tullu, se hetki on mieletön kun pikkuisen pääsee näkemään ja kuulemaan :)
 
Ekv
Ihanaa, että ilutiakille ruoka maistuu :D Tai en tiedä, onko pahempi lihoa vai olla koko ajan huonovointinen... Yöks, äsken söin iltapalankin puoliväkisin.

Hei, tuolla aiemmin oli keskustelua valkovuodosta! Onko normaalia, että sitä ei tule käytännössä yhtään? Tai siis hyvin vähän. Kun toivoin raskautta, tarkkailin totaKIN "oiretta" aivan hysteerisesti ja olin (taas!) tosi pettynyt, kun ei ollut tärpännyt, vaan sitten tulikin yllättäen haamuviiva...

Ja toinen kysymys varhaisultrasta: voidaanko siinä jo määrittää laskettu aika? Mitä ylipäätään viikolla 9 (8+5) pitäisi näkyä tai kuulua? :eek:
 

Yhteistyössä