Lokakuun lapsoset 2016 *heinäkuusta meidän kuuhun*

Viime yönä täällä käytiin taas taistelua nukkumapaikasta, mutta tässä en anna periksi... Oli kyllä muutenkin huono yö, kun pienellä väänsi mahaa. Pari tuntia meni sylitellessä ja hytkyttäessä. Siinä kyllä alkoi nousta itsellä kunnon raivo nukkuvaa miestä kohtaan, ja oli lähellä, etten mennyt ravistelemaan hereillä ja purkamaan kiukkuani :D No, ennen ja jälkeen mahavaivojen saatiin jonkin verran unta, niin että en ole ihan kuollut, mutta taitaa tänään kulua aika paljon kahvia. Se on kyllä jännä, että monella tuntuu vauvalla kaikkeen auttavan rinta, mutta ei tällä meidän tytöllä (n)

Joo, kyllä tuo miehen poissa oleminen on välillä vetänyt omaa pinnaa tiukalle. Mutta kaikesta selvitään! Herään yleensä vähän ennen vauvaa ja ehdin siinä käydä nopsasti suihkussa ja syödä aamupuuron. Aamupäivällä vauva on usein kantoliinassa, niin voin samalla puuhata jotakin, ja iltapäivä voikin sitten mennä vaikka sohvalla. Syöminen ja vessatauot ovat tosin välillä vähän haastavia...

Kantoliinan sidonnoista me on tähän asti käytetty kietaisuristikehtoa eli sitä vastasyntyneen asentoa, mutta jotenkin se kyllä aina jäi vähän huteran oloiseksi (n) Tänään on kokeiltu kietaisuristiä, jossa vauva on pystyasennossa, ja tuntuu jotenkin paljon kivammalta!

Tänään vilkaisin itseäni peilistä ja totesin, että ei ehkä olisi kannattanut :LOL: Sen sijaan olisi kannattanut käydä kampaajalla ennen synnytystä... :D No, toistaiseksi olen kumminkin joka päivä peseytynyt ja vaihtanut puhtaisiin päivävaatteisiin :D

Minervan ja neiti Ihana jo kaksi viikkoa :love:
 
Stellaria, olin positiivisesti yllättynyt siitä ryhmästä :) mentiin siis sen takia, että mulla on hyvin rajallinen valikoima imetysasentoja ja rintakumi stressasi vähän liikaa. Imetyksen tuki ry:stä mulla oli aiemmin ehkä vähän sellainen mielikuva, että kaikki ovat joitakin imetysfanaatikkoja, mutta liityin heti vauvan syntymän jälkeen sinne FB-ryhmään ja kaikenlaisia ihmisiähän sinne joukkoon mahtuu tietysti. Meitä lähin ryhmä kokoontuu leikkipuiston kerhotilassa. Äitejä lapsineen oli reilut kymmenen ja siellä juttelivat ja osa imetti siinä samalla. Minä tarrasin heti kiinni imetystukiäitiin, joka kuunteli mitä mulla oli mielen päällä ja sitten mentiin sivumpaan ja hän neuvoi minua kärsivällisesti ja katsoi lapsen imuotetta jne. Tosi positiivinen kokemus siis ja sain ihan konkreettista apua. Eikä ollut ahdistavaa, vaikka vieras ihminen puristi tissiä :LOL: näytti siis, miten rintaa litistetään, että vauvan olisi helpompi haukata kiinni ilman rintakumia.

Meidän vauva on ihan tukossa ja samalla räkäinen :cry: ollaan molemmat flunssassa, mies ehkä tuonut työpaikaltaan jonkin pöpön. Mulla kova yskä ja kurkku kipeä ja niin vaan poika tänään heräsi tukkoisena. Ei nukkunut koko päivänä yhtään pidempää pätkää (vrt. normaalisti noin kolmen 3 tunnin päiväunet joka päivä) vaan heräsi itkemään, kun ei nenän kautta ilmeisesti kunnolla happi kulkenut. Itse olin tietysti koko päivän ihan paniikissa, että nyt se tukehtuu. Suolaliuostipat ja nenäfrida ovat kovasti käytössä. Soitin terveysneuvontaankin, mistä käskivät nostaa sängynpäätyä ja harrastaa höyryhengitystä, eikä tarvitse kuulemma lääkäriä jos yleiskunto pysyy hyvänä, kuume ei nouse eikä rohina painu keuhkoihin. En kyllä tiedä, miten ensi yönä pystyn/uskallan itse nukkua mutta pitäähän se yrittää :(

Muuten poika kasvaa hienosti, oltiin eilen neuvolassa jo pitkälti neljän kilon paremmalla puolella ja senttejäkin oli tullut neljä syntymäpituudesta. Kun nyt vain tästä nuhasta päästäisiin.

marikkinen ja poitsu 3 viikkoa + 1 päivä
 
Heipat täältäkin mammakuplasta! Availin pitkästä aikaa tietokonetta ja mietin, että pitäisikö tehdä uusi keskustelu tuonne vauvapuolelle vai jatketaanko täällä?

On se kyllä mukava lukea samassa tilanteessa olevien arjesta, kun täällä omassa kuplassa elelee :cool: typy nukkuu sylissä, jos lasken sänkyyn tai vaunuihin, niin 2min ja silmät rävähtää suurelle auki..

Rytmistä: jonkinlaista rytmiä alkaa ehkä jo löytyä. Aamulla heräillään seiskan-puol kasin maissa ja nyt muutamana päivänä on heräämisen jälkeen seurustellut parikin tuntia! Tyytyväisenä esim. katselee sitteristä, kun laitan isommille aamupalaa ja onpa nyt muutamana aamuna käyty yhdessä suihkussakin - typy odottelee sitterissa kylppärin ovella ja ihmettelee suihkun ääniä ja valoja. Sitten nukutaan lyhyempiä tai pidempiä pätkiä, koskaan ei tiedä.. Puolenpäivän jälkeen on taas pidempi seurusteluhetki, viiden maissa taas ja illalla seiskan maissa seurustellaan ja aletaan iltapuuhiin. Iltapesut ajoitetaan yleensä niin, että kahdeksalta saan aloittaa nukutuspuuhat, jotka toisinaan kestää tunnin, toisinaan kolme :censored:

Nyt on pari iltaa mennyt ilman nukutustaisteluita (nyt kun tämän kirjoitan, niin tänään tietty taas huudetaan). Toissailtana mies nukutti syliinsä ja oli tuonut tytön jossain vaiheessa omaan pinnikseen. Mulla ei ole tästä ollut mitään hajua, nukuin niin sikeästi jopa kolmen tunnin pätkän(y) eilen nukahti tissille mun viereen ilman huutoja. Yöt on edelleen yhtä ähinää ja viime yönä taas teki useammat kakat, jotka oli pakko lähteä pesemään, vaikka typy ois sen ähinän jälkeen jatkanut tyytyväisenä unia. Yöt menee 2-3 tunnin unipätkissä.

Rouva M: ihana, kun pääsette lämpimään! Miten teillä sujui passikuvassa käynti?

Missä muuten MammaMiina - miten teillä menee?

Minervan, mä sain käytyä kampaajalla ja kyllä piristi! Tuttu kampaaja varasi vähän pidemmän ajan ja mies käytti välillä vauvaa tankkauksella. Muuten mies ajeli vauvan kanssa autolla ja vaunutteli sen pari-kolme tuntia, mitä siellä meni. Nyt on ihana, kun on lauantai ristiäisiin kirkastettu pää! :D

Tutti ei kelpaa täälläkään, vaikka sitä kovasti yritetään tarjota. Hain kaupasta jo eri mallisenkin, mutta ei kelpaa sen paremmin. Jatketaan harjoituksia.. myös tuttipulloa yritettiin ei niin hyvällä menestyksellä.

Hurjaa vauhtia nämä pienet kyllä kasvaa! Laitoin osan 56cm vaatteista jo pois ja otettiin 62cm käyttöön :eek: neuvola meillä on vasta ens viikolla. Eilen käytiin keskimmäisen 4v neuvolassa ja terkkari sai puhuttua meidät ottamaan perheelle influenssarokotteet. Vauvahan ei sitä vielä saa.

Enempää ei kykene viissormijärjestelmällä näpyttelemään, kun ei neidille taaskaan sopinut, että lasketaan sylistä muualle nukkumaan :sleep:

Mukavaa pakkaspäivää!

nuppusuu ja typy reilu 5 viikkoa
 
Pikaista paranemista marikkisen perheelle ja erityisesti pikku miehelle! Itsekin olen useaan otteeseen vieraillut imetyksen tuki ry:n sivuilla ja paljon hyvää tietoa on löytynyt(y)

Minerva kuvasi hienosti saman hehkeä-äiti-fiiliksen mikä on vieraillut myös tässä osoitteessa:D Kun poika oli pari viikkoinen ja itkut alkoi tajusin eräänä päivänä, etten ollut pariin päivään käynyt suihkussa saatikka pessyt hampaita:ninja::confused::ninja: Peilit kannattaa todella kiertää kaukaa:D Luksusta on ollut, kun pari kertaa olen päässyt yksinäni kaupoille ja viime viikolla kävin työpaikalla. Sai laittaa päälle jotain muuta kun leggarit ja hupparin ja jopa vähän meikkiä naamaan:)

Täällä jännäillään kovasti milloin ensimmäinen oikea kontaktihymy mahtaa poitsun kasvoilla välähtää. Toistaiseksi on ollut näkyvissä vain uni- ja pieruhymyjä. Kovin myös tykkää katsella lattialla tai reisiä vasten sylissä kaikkea muuta kuin äitiä. Imettäessä ja sylissä ns. kehtoasennossa välillä tapittaa kyllä tiiviisti. Neuvolasta saatu hymynaama on meillä hoitoalustan yläpuolella kodinhoitohuoneen yläkaapiston pohjalevyssä kiinni ja sitä poitsu katselee myös mielellään...ja vaipan vaihtaja jää huomiossa kakkoseksi. Kantoliina on meilläkin ollut käytössä parisen viikkoa ja olen oppinut vain yhden sidonnan, joka lienee juuri tuo kietaisuristi, jossa vauva on pystyasennossa.

Olisi mielenkiintoista kuulla miten teidän vauvelit ottavat kontaktia vanhempiin? Hieman eri-ikäisiä tietysti mussukat ovat ja kovin pieniä vielä kaikki.

Nuppis ja pikku isäntä tänään 5 viikkoa
 
Nuppis: meillä tyttö ottaa paljonkin kontaktia, muutamia jokelteluääniä saa jo tuotettua ja hymyjä satelee perheenjäsenille. Erityisesti isot siskot saa huomion itseensä. Ensimmäiset hymyt (todennäköisesti ei tarkoitetut) tuli reilun 3 viikon iässä ja nyt ihan muutamassa päivässä, ehkä viikon sisään, on alkanut tuo jutustelu. Parhaat jutut saa kyllä juurikin värikäs hymynaama :D uskon, että teilläkin alkaa ihan päivien kuluessa kiinnostumaan enemmän ihmisistä ympärillä! Meillä kaikki värikäs (esim verhot) ja lamput vie usein pienen huomion.

Marikkisen väelle pikaista paranemista täältäkin!
 
Kiitos naiset :) yö meni ihan mukavasti. Mies oli ensin pojan kanssa täällä olkkarissa, että sain pari tuntia unta ja tulivat sitten makkariin. Eka unipätkä olikin sitten viisi tuntia lapsukaisella, toki itse havahduin pari kertaa tarkistamaan, että se hengittää... ja viiden tunnin kohdalla oli pakko herätellä, kun ajattelin että no nyt se on niin kipeä että ei jaksa edes herätä pyytämään ruokaa... yöllä kaikki on niin dramaattista :) aamusyötönkin jälkeen unet olisivat vielä jatkuneet yli yhdeksään, mutta tietysti täällä jotkut remppamiehet aloittivat älämölön. :sleep: Ihmeelliseen paniikkiin sain kyllä eilen päivällä itseni lietsottua. Tätäkö tämä nyt sitten on loppuelämä, koko ajan saa olla sydän syrjällään! :love:

Minervan, piti vielä kommentoida, että tutulta kuulostaa monessa suhteessa! Meillä kanssa mies lähti töihin jo viikko pojan syntymän jälkeen ja sanoo kyllä aina iltaisin nukkumaan käydessä, että herättele sitten jos haluat yöllä seuraa, mihin totean, että turhaan tässä nyt kaksi valvoo kun vain mulla on tissit. Mutta sitten kun istun siinä tissi toisen suussa useita kertoja yössä... niin ajattelen, että vitsi, mikset nyt valvo mun kanssa :LOL: mutta en ole hennonnut vielä herättää. Nukkukoon niin jaksaa sitten töitä.

Ja ulkonäöstä... Musta on ainakin tullut just sellainen äitimammanen, mitä raskausaikana ajattelin että musta ei IKINÄ tule. Iltapäivällä katson, että jaahas, tukka harjaamatta, naama ja hampaat pesemättä... Parhaassa tapauksessa päälllä pelkät pikkuhousut ja (maitoiset) imetysrintsikat ja siinä välissä ihana arpinen röllykkä :LOL: tosin nyt olen vähän tsempannu ja ruvennut joka päivä pukemaan päälle ihan oikeasti - on nimittäin sen verran kylmä ja ikkunoista vetää! :LOL:

Kontaktit on täällä vielä vähän "sinne päin tuijottelun" tasolla, että tissillä ollessa katsellaan johonkin tänne äitiin päin :) hymyjä ei vielä ole näkynyt, mutta ikääkin vasta kolmisen viikkoa että kyllähän tässä vielä ehtii.

Tutti on meillä ollut kyllä pelastaja ja olen jälkikäteen iloinen siitä, että päätettiin se antaa jo niinkin aikaisessa vaiheessa. Sen avulla olen saanut nukuttua senkin vähän, mitä tässä on unta tullut.

Nyt poitsu nukkuu kantorepussa, tuntuu sujuvan paremmin pystyasennossa hengittäminen. Ihana lämpöpatteri. Kantoliinaa voisi taas jonakin päivänä kokeilla, kun ollaan molemmat täysissä voimissa ja avoimia uusille kokemuksille!
 
Voi kurjuus, Marikkinen! Pikaista paranemista sinne!!

Kantoliina toimii kyllä hyvin, mutta kovasti odotan, että pääsisi käyttämään sitä Manducaa välillä. Ei tarvitsisi aina miettiä, että onhan liina oikein ja tukevasti sidottu... Nyt tässä taas tytsy vetelee kyllä hyviä aamupäiväunia liinassa!

Meillä tosiaan rytmittyy elämä lähinnä syömisten mukaan... Sen verran olen kyllä nyt itse tehnyt rytmiä, että kahdeksan aikaan alan nukuttaa vauvaa yöunille. Se menee yleensä ihan kohtalaisen kivasti, mutta ekalta yösyötöltä nukahtaminen tuntuu olevan aina vähän hankalaa. Silloin karjutaan, kun pitäisi olla unipesässä. Myöhemmät on yleensä taas paljon helpompia. Ylös meillä noustaan sitten kun äiti jaksaa, kahdeksan ja kahdentoista välissä :D Vauva jaksaa kyllä päivisin yllättävän paljon jo seurustella, kun viihdytetään. Varmaan seurustelisi yölläkin, mutta itse en jotenkin innostu... ;)

Ah, viime yönä nukuttiin taas ihan kohtalaisen hyvin! Huomenna saadaan mun äiti jälleen yökylään, eli saan nukuttua univelkoja pois - ja ajateltiin miehen kanssa käydä ihan kahdestaan sushilla, kun saadaan tilaisuus!

Tänään tulee taas vieraita, eli mulla on toista päivää peräkkäin päällä jotain muuta kuin verkkarit ja imetystoppi :D
 
Pikakuulumiset täältäkin äitikuplasta ja väsymyksen keskeltä...

Eli meillä menee yöt koko ajan huonommaksi kun pulauttelu niin pahaa :/ Noin vartti syömisen jälkeen alkaa pulauttelu vaikka kuinka ois röyhtäytelty, jaksotettu tissittelyä yms. Tänpäiväsen neuvolakäynnin jälkeen vinkistä viisastuneena ostin sitten maidonsakeuttaja, katsotaan jos siitä saataisiin apu noihin öihin. Päivät menee niinkin kun nukkuu joko sylissä pystyssä tai sitterissä/kaukalossa, tai vaunuissa niin kauan kuin ne liikkuu. Eilen pääsi multa itkukin kun olin niin sippi, vauva nukkunu yön huonosti eikä päivälläkään 45min pidempiä pätkiä. Onnneksi on tuo mies joka pelastaa illat :love:

Neuvolassa tosiaan käytiin ja kaikki muutoin hyvin paitsi tuo pulauttelu. Herra oli kasvanu hienosti pulauttelusta huolimatta hitusen alle kilon kolmessa viikossa.

Nyt ei pysty kirjotteleen enempää, jo toista päivää hirveä hedari tästä väsymyksestä johtuen :confused: Onneks sain pikku tirsat vetastua äsken, mut kohta haettava neiti tarhasta.

Pääkipuinen Tokkis ja pitkäsylki-ihmetys :X3:
 
Tsemiä, Tokkis! Huonojen öiden jälkeen on kyllä välillä ihan hirveä olo :( Toivottavasti tuohon pulautteluun tosiaan löytyy apu!!

Hohhoijaa, täällä on stressattun vauvan painoa. Eilen käytiin neuvolassa ja paino oli, tadaa, laskenut. Tänään olikin sitten uusi reissu. Eilen meinasi olla vähän hätä kädessä, mutta tänään kävikin ilmi, että paino oli eilisestä noussut juuri sopivasti ja syöttöpunnitus kertoi, että maidon saanti on aivan riittävää. Tuumattiin sitten, että paino oli varmaan laskenut silloin, kun multa tuli maitoa aivan valtavasti ja vauvan syöminen oli aika vastahakoista, mutta nyt ilmeisesti taas kääntynyt nousuun, kun kysyntä ja tarjonta ovat alkaneet kohdata. Huh! Vähän sitä alkoi jo miettiä, että pidänkö lastani nälässä, vaikka
terkka kyllä sanoi, että kun vauva on näin valpas ja virkeä, niin kaiken pitäisi olla hyvin :( Siinä imettäessä oli myös kiva jutella kaikenlaista terkan kanssa. Muistin myös sanoa sen, että itse olen murrosikään asti kasvanut painon ja pituuden suhteen kaikkien käyrien alapuolella ja ottanut vasta sitten kiinni. Tämä merkattiin lapsen tietoihin, niin että jos samaa on hänen kohdallaan ilmassa, niin sitä ei ihmetellä.

Kontaktia täällä muuten otetaan koko ajan enenevässä määrin. Juuri puhuttiin neuvolassa siitäkin, että vauvanen kovasti yrittää katsella ja kuunnella. Yöllä oli ihana hetki, kun syötön jälkeen hetken hereillä ollessaan tyttö kainalossa katsoa napitti pitkän pätkän tutkivasti äitiä :love:

Meillä aletaan nyt luopua 44cm:n vaatteista, kun pituutta on tullut lisää. Seuraavat ovat vielä vähän leveitä, kun vauva on niin kapeaa mallia, mutta ei auta :)

Täällä on tänään ollut kiva päivä, kun takana on taas vaihteeksi melko hyvin nukuttu yö, neuvolaan oli kiva kävellä vaunujen kanssa auringonpaisteessa ja saatiin taas mun äiti pariksi päiväksi auttamaan arjen pyörittämisessä!

Jos halutaan edelleen jatkaa juttua näin anonyymisti, niin olisiko tosiaan aika siirtyä tuonne vauvapuolelle? Itse voisin kyllä tulla kaapista vaikka Facebookissakin, mutta tämäkin passaa :)

Minervan ja neiti Ihana
 
Tokkikselle hurjasti jaksamista <3 Toivottavasti olet saanut jo edes hieman levättyä! Ensimmäisillä viikoilla vauvan kanssa oma väsymys oli jo sitä luokkaa, että nukuin kuulemma vauva sylissä istuessani ja vaikka näytin olevan hereillä en enää reagoinut miehen keskusteluyrityksiin. Ja itkua tuli paljon! Olo lähti paranemaan hyvin nopeasti, kun vanhemmat tuli apuun ja sain nukuttua aluksi edes parin tunnin pätkiä putkeen. Tämän session jälkeen päädyttiin tähän vuoronukkumissysteemiin, jotta molempien päät pysyisi kasassa. Olen todella onnekas, että tuo miekkoseni on aina ollut laatua yökyöpeli ja hänelle ei ole ongelmallista valvoa pojan kanssa puolenyön tietämille. Hänellä on myös kyky nukahtaa nopeasti ja piristyy tunnin parin unistakin. Itsellä päiväunet lähinnä lisää väsymystä ja uudelleen nukahtaminen voi yöllä viedä aikaa. Täyttä työviikkoa hän ei ole vielä tehnyt, koska toistaiseksi etätyö parina päivänä viikossa on onnistunut. Tästä on ollut suuren suuri apu:love:

Hienoa, että Minervan pikkuisen paino lähti nopeasti noususuuntaan. Kyllä sitä näin äiti-ihmisisenä saa huolesta soikeana olla varmasti koko loppuelämän, mutta ehkä ajan kanssa siihenkin asiaan tottuu:rolleyes:

Kontaktista. Olen nyt enemmän keskittynyt pojan kanssa seurustellessa katsekontaktiin (lelut laitoin hetkeksi syrjään:sneaky:) ja kyllähän tuo hienosti seuraa ilmeitä ja eleitä. Mummolleen on kuulemma jo hymyillyt monta kertaa, mutta itse odotan varmaan jotain hörönaurua, jotta voin sanoa, että nyt se sieltä tuli:D Selkeästi paremmin poitsuun saa katsekontaktia päivällä luonnonvalossa, iltaisin katon kirkkaat spottivalot varastavat huomioita ja tekevät ikäviä varjoja ja ai, miten mielenkiintoinen on telkkari:rolleyes:

Meilläkin on sen verran rytmin poikasta jo näkyvillä, että myöskin seiskan kasin aikaan alkaa päivä. Hetken seurustelujen jälkeen pikku aamupäiväunet, jolloin äiti yrittää syödä aamiaista...kantoliina apuun tarvittaessa. Pidemmät päiväunet ajoittuu johonkin aamu kymmenen ja iltapäivä neljän välille. Yöpuulle pyritään ryhtymään kasin ysin aikaan. Joka ilta vaihdetaan yövaatteen ja pari kolme kertaa viikossa kylvetellään. Tällä viikolla jopa päiväunille käynti on joskus vienyt useamman tunnin. Kovasti pitää taistella unta vastaan, vaikka tyyppi on silminnähden aivan tööt:LOL: Hän ei myöskään ole itsekseen sitterissä tai lattialla viihtyvää sorttia, joka tuo arkeen omat haasteensa...äiti on oppinut höpisemään paljon itsekseen ja pitämään showta yllä:whistle:

Itsekin voisin uskaltautua ulos kaapista jos jatkojutustelun suhteen päädytään faceen. Vertaistuestanne on ollut valtavasti apua ja iloa:love: Pääasia, että jutut jatkuu jossakin(y)
 
Kyllähän mäkin voisin facen puolella jatkaa juttua, jos päätetään sinne siirtyä :) voidaan tehdä salainen ryhmä ja kuka sen perustaakaan, niin lisää hetkeksi kaveriksi jokaisen, jotta saadaan väki ryhmään. Mutta odotellaan myös muiden mielipiteet, kivointa olisi ettei kukaan jää ulkopuolelle.

Mites muuten Anrailla menee?
 
Viikonloppu :love::love::love:

Täällä pieni potilas jo hieman parempana ja äiti hieman vähemmän hysteerisenä :) vieläkin räkäinen mutta jospa se siitä pikkuhiljaa.

Tänään tiedossa ulkoilua, herkuttelua ja eilen viimein ostetun vauvakirjan täyttöä (päädyttiin Tatuun ja Patuun!). Niin ja pumppasin aamulla maitoa (heräsin aamulla kylkeä kääntäessä kipuun, oli niin kivikova tissi), päästään sitten koklaamaan suostuuko poika pullolle. Nyt kuitenkin istun sohvalla ja googlailen sittereitä ja itkuhälyttimiä. Kaikenlaisia ihmetoimintoja on nykyään jälkimmäisissä... ihme sentään ettei nettiyhteyttä ja Kaksplus-sovellusta... :rolleyes: uuteen sohvaan on muuten alkanut tulla meikäläisen ahterin muotoinen painauma... Pitäis vissiin vähän vaihdella paikkaa välilä :LOL:

Iltaraivarit on ainakin toistaiseksi tauolla, joten ilmeisesti pienen vatsa kestää D-vitamiinia kuitenkin jo ihan hyvin.

Kaikille väsyneille voimia ja jaksamista!

Ja kyllä minäkin sinne FB:hen voin siirtyä, jos muutkin :)
 
Taas pikakirjoittelut :D

Kiitos toverit :love: En uskalla vielä kirkossa kuuluttaa, että toimiiko tuo maidonsakeuttaja mutta eilen illalla annettiin ekaa kertaa - ja tadaa! - herra ei heränny kertaakaan nieleskelemään ja/tai puklailemaan!!! (y) Eli meillä nukku koko perhe kuin tukki ja nyt kuuppa jo ilomielellä :)

On niin kiire nauttia tästä viikonlopusta että palaan kirjoittelemaan enemmän viikolla, kun on tylsempää hengailla kotona vauvan kans... paitsi että herra alkoi tänään hymyilemään oikein todenteolla, voi ihanuuuus!!! :love::love::love:

Ja miekin valmis tulemaan kaapista faceen :D

Tokkis ja hymypoika 1kk 3pv :love:
 
Meillä muuten D-vitamiinit eivät ole tuottaneet hankaluuksia! Ostettiin Rela+D-tippoja ja ilmeisesti oli sitten meille sopiva tuote (y)

Hienoa, Marikkinen, että teillä helpottaa!!! Ai että nauroin tuolle sun sohvakommentille :LOL: Jos meidän keinutuoliin tulisi jälkiä, niin siinä olisi kyllä mun ahterin kuva :LOL: Ja nuo itkuhälyttimet ovat tosiaan melkoisia vempaimia. Moni on tykännyt siitä kuvatoiminnosta, mutta ehkä se itsestä tuntuu kumminkin vähän tarpeettomalta... Vaikka mistäs sitä tietää! Mulla yksi ystävä suositteli kovasti Padwicon hälyttimiä: eivät kuulemma kohise turhia, toimivat paristoilla ja ovat kätevän pieniä, niin että sellainen ajateltiin itse hankkia.

Mäkin olen täällä hiljaisina hetkinä täytellä vauvakirjaa. Ostin ilmeisesti aika uuden Vauvan oman kirjan, kun tykkäsin kovasti sen väreistä, kuvista ja siitä, että siihen voi kirjoittaa vähän vapaamuotoisemmin.

Nuppis, onpa kiva, että olette löytäneet toimivan systeemin öihin! Tässä pyörityksessä kyllä huomaa, että uni ja ruoka ovat toimivien päivien kulmakiviä niin itselle kuin vauvallekin...
 
Tekisinkö meille faceryhmän? Olisi näppärämpää siellä kirjoitella :)

Ristiäiset saatiin onnellisesti vietettyä ja tyttö taisi olla tyytyväinen nimeensä. Neuvolassakin käytiin tälle aamua ja hienosti kasvaa pelkällä rintamaidolla, painoa tullut syntymäpainoon +1,4kg ja pituutta 7,5cm. Muutenkin kaikki oli mallillaan!

nuppusuu ja misu 6vkoa
 
Nykkai jo uskaltaa kehua sen maidonsakeuttajan toimivuutta :) Syöttövälitki pidentyneet kun ei herää kakomaan (ja sitten piti nukuttaa tissillä takas uneen). Viime yön nukuin vissiin jo liianki hyvin ko tänään hermoa kiristäny :LOL: Tai sitte menkat tekee tuloaan, ei oo aiemminkaan pysyny poissa täysimetyksestä huolimatta :sneaky: Mies nukkuu yöt eri huoneessa ni jaksaa illat hengailla vauvan kans siinä vaiheessa ko itellä jo toinen jalka unimaassa :)

Laitoin Nuppusuulle yksäriä facebook-ryhmään liittymisestä :) Mukavaa siirtyä sinne kirjoitteleen, ainaki helpompi kännyllä kirjoitella sinne ko tänne.

Nyt esikoisen kans koulutehtäviin jeesaan ennenko pikkumies herää. Seuraava kirjoitus sitten sinne Naamakirjaan :D

Tokkis
 
Onnittelut kerttupetterille ja kääpiölle :) toivottavasti voitte pääasiassa hyvin! Kyllä se helpottaa ajan kanssa, siihen itsekin luotan!

Melko hiljentynyt on tämä palsta. Jos haluat liittyä seuraan FB:ssä niin laita yksäriä nuppusuulle :)

marikkinen ja poitsu reilut 5 viikkoa
 
Onnea kerttupetteri tytöstä! :love: Ja kaikkea hyvää vauva-arkeen, niin se aika vain rientää..

Tää on tosiaan hiljentyny tyystin. Ite oon käyny täälläki kattoon lähes päivittäin mutta eipä sitä viitsi itsekseen keskustella :LOL: Tulukaa lopukki vain facebookin puolelle, on kuite niin mukavaa jakaa ajatuksia samassa elämäntilanteessa olevien kanssa :)

Tokkis ja ihmetysjäbä huomenna jo 7 viikkoa, kääk!!! :X3:
 

Yhteistyössä