Lokakuun lapsoset 2016 *Huhtikuussa*

Kiitos MammaMiina kokemuksen äänestä radin suhteen. Niin vähän itsekin ajattelin, asiasta lueskeltuani, että ehkä nyt ei vielä ole niin vakavaa ja huolestuttavaa.. Ainut, että sokereita pääsen seurailemaan vasta joskus toukokuun puolen välin jälkeen.. Siihen asti elettävä nuhteellisesti - vaikka kyllä oli vapun kunniaksi vähän simaa juotava:rolleyes:.

Onkos täällä muuten yhtään lukutoukkaa paikalla? Jolla olisi hyviä lapsen hoito/kasvu oppaista suosituksia? Himolukijana ja ensikertalaisena olisi kiva tutustua aiheeseen - vauvoihin - ihan teoriassakin, mutta en ole oikein löytänyt kivoja kirjoja..

Ja lillamyyy, kiva kun mukaan tulee toinenkin.. kypsempi? ensiodottaja!

Hmm, kerkeeköhän vielä liittyä fb ryhmään, vai jokohan se suljettiin?
 
Jos tätä nyt kukaan enää edes päivittää tätä ketjua niin mut voi poistaa listoilta. Odotuksessa on kaikki hyvin mut tää "keskustelu" nyt kun on vähän mitä on niin mitäpä tässä järkeä täällä roikuskella minkään ryhmähengen toivossa :LOL: Facessa varmaan on virkeä meininki, hyvä niin ja pitäkää sitä yllä (y) itse yritän hakea vertaistukea odotukseen jostain muualta kun en sitä foorumia käytä.

Mukavaa loppuodotusta kaikille!
 
Jos tätä nyt kukaan enää edes päivittää tätä ketjua niin mut voi poistaa listoilta. Odotuksessa on kaikki hyvin mut tää "keskustelu" nyt kun on vähän mitä on niin mitäpä tässä järkeä täällä roikuskella minkään ryhmähengen toivossa :LOL: Facessa varmaan on virkeä meininki, hyvä niin ja pitäkää sitä yllä (y) itse yritän hakea vertaistukea odotukseen jostain muualta kun en sitä foorumia käytä.

Mukavaa loppuodotusta kaikille!
Vähän samat fiilikset. Harmi sinänsä, kun en mäkään sinne faceen lähde.. Täälläkin kaikki hyvin, pientä kutitteluakin on jo ollut havaittavissa. Kunnon liikkeitä odotellessa.. Jos löydät aktiivisen foorumin, niin vinkkaahan mullekin, päivittäin kuitenkin käyn täällä kurkkimassa :)
 
Minäkin melkein päivittäin kurkin, mutta ei ole tullut vähään aikaan kirjoiteltua, kun odotus on siinä vaiheessa että alun pahoinvointi on ainakin toistaiseksi poissa enkä liikkeitä ole vielä varmaksi tunnistanut. Välillä kuitenkin mietityttää, että olikohan tuo. Ensi viikolla lääkärineuvola.

Mietin face-ryhmään liittymistä, mutta haluan kuitenkin pysyä anonyyminä. Sinänsä harmi, että keskustelu on ilmeisesti sinne siirtynyt melkein kokonaan, mutta kuitenkin mieluummin täällä vaihdan silloin tällöin kuulumisia kuin kirjoitan fb:ssä välillä arkaluontoisistakin asioista omalla nimellä ja kuvalla.

marikkinen 16 + 2
 
Yhdyn ylläoleviin kommentteihin. Ois ollu kiva jakaa täällä raskauden iloja ja murheita mutta kovin hiljaista täällä tuntuu olevan :/

Joitain liikkeitä olen ollut tuntevinani mutta vielä mitään satavarmaa havaintoa ei oo, mut eiköhän ne sieltä pikkuhiljaa voimistu Pahoinvointia on edelleen iltapainotteisesti ja väsymystäkin jonkin verran mutta ei onneksi tuon suurempia kremppoja. Mieliteotkin kadonneet johonkin... :D

Jään taustailemaan ja seurailemaan jospa tämä ryhmä tästä vielä aktivoituisi... ☺

Aurinkoisin terkuin
tokkis84+ihmetys 16+1 (näin paljon jo vaikka vastahan sitä plussattiin!!)
 
Tännehän on tullut paljon keskustelua viimeaikoina!:)

Joo, harmi tosiaan, että tämä muuttui näin hiljaiseksi, itsekin olisin ehkä mielummin kirjoitellut täällä kuin fb:ssä, jonne nyt kuitenkin viimetingassa liityin..

Toisaalta, niinkuin marikkinen sanoi, nyt taitaa olla aika hiljainen vaihe raskaudessa.. Välillä unohtaa melkein.. Tai no, ei tarvitse, kuin vilkaista vähän alaspäin isoon mahaan, niin taas muistaa:LOL:.

Liikkeistä - malttamattomana odottelen, mutta ei mitään varmaa - ja kun viikkoja on jo 18+, niin tietysti vähän huolestuttaa..

Ihania kesäpäiviä!

Stellaria ja hiljainen poikanen
 
Mulla ei oikein ole vielä näkyvää vatsaa. Ensimmäinen raskaus enkä muutenkaan ole hoikka (ennen raskautta BMI 26). Ehkä pikkuhiljaa :) mutta tämän ansiosta olen töissäkin pystynyt pitämään asian omana tietonani.

Tosin nyt olen parina aamuna selällään ollessa huomannut, että vatsa pullottaa oikealta puolelta ja vasen on löysempi. Googlailun perusteella ihan normaalia, mutta jännä ajatella että nyt se vauvan alku on jo sen kokoinen, että sen huomaa jo näin (jos oikein tulkitsin). Ja kyllä jäin taas hetkeksi sitä kovempaa kohtaa silittelemään :love:

marikkinen 16 + 4
 
Mulla raskaus näkyi jo tosi aikaisessa vaiheessa, toki on kolmas raskaus ja paikat entisestään venynyt :D mulla on aiemmissa raskauksissa ollut tosi pieni maha, eikä vauvatkaan hirmu isoja (3240g ja 3550g), nyt jo maha melkein niissä mitoissa missä tytöistä loppuvaiheessa :cool: saapa nähdä mikä jättiläinen tästä tulee, tai ehkäpä siellä majaileekin poika.

Liikkeitä tuntuu pientä kutittelua, mutta ei vielä ihan "oikeita" liikkeitä. Doppleria on pitänyt käyttää aina silloin tällöin varmistukseen :) rakenneultraan tuntuu olevan tosi pitkä aika ja välillä mietin, että entä jos kaikki ei olekaan hyvin, toisena hetkenä taas mietin, että miksi ei olisi.. Mitään vaatteita en ole kaivellut vielä esille, en jotenkin uskalla ennen rakenneultraa.

Täällä tänään 17+1 ja aion lähteä haravan varteen nauttimaan kesäisestä lomapäivästä. Toivottavasti keskustelu vilkastuu vaikka meidän viiden(?) kesken! :ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos nuppusuu. Samoin sinulle ja muille hyvää äitienpäivää!

Saatiin vihdoin kerrottua niille vanhemmille. Laitettiin äitienpäiväkortteihin yhtä monta kukkaa kuin on lasta/lastenlasta ja vuosiluvut alle. :)

Enää olisikin sitten pomo jolle kertomista saa jännittää...
 
  • Tykkää
Reactions: nuppusuu
Halutaanko meille toukokuun ketju, vai jatketaanko täällä? Mä voin sellaisen kyllä tehdä, jos halukkuutta löytyy :)

Onko teille jo paljon kommentoitu raskautta, esim. mahan kokoa? Mä saan töissä jatkuvasti kuulla, kuinka odotan varmasti kaksosia, kun maha on niin iso.. Maha tosiaan on edessä jo melkoisesti, lähes samoissa mitoissa, kun edellisistä synnärille lähtiessä. Ihan hauskaahan nuo kommentit on, mutta välissä tuntuu, että riittäis jo. Toinen juttu on koskettelu: mulle on ok, jos kysyy ensin, mutta yhtäkkiset, "luvattomat" koskemiset mahaan ei tunnu hyvältä. Ja etenkin sellainen "miten täällä voidaan" -tyylinen lässytys saa mulla veren kiehumaan :D

Taitaa olla jokaisella nyt niin seesteinen vaihe raskaudessa, ettei paljoa aihetta kirjoitteluun ole, mutta toivottavasti saadaan vielä keskustelua tännekin aikaan.

Varasin ens viikolle ylimääräisen ultran täällä Oulussa toimivalle yksityiselle äitiysneuvolalle. Rakenneultra kun menee meillä niin kauas miehen työreissujen takia. Ehkäpä ens viikolla saataisiin jo jotain suuntaa sukupuoleenkin!

Mukavaa viikkoa kaikille :)

Nuppusuu ja pikkuinen 17+4
 
Lueskelen täällä lähes päivittäin ja aion täällä pysyä. Hiljainen vaihe itselläkin menossa ja toista kun odottaa niin ei niin osaa jännittää.

Mulla on selvä masu jo ja painoa tullut 10kg. En tajua mistä se tulee, koska kaiken järjen mukaan en syö yli tarpeen. Mieskin tarkkaillut tilannetta ja esitti epäilyksen hormonaalisesta tilanteesta mikä aiheuttaisi painonnousua. Kilot kyllä karisee pois mutta en jaksa sitä veeittuilua mitä terveydenhuollossa harrastetaan. Omatpahan ovat kiloni.

Ollaan kerrottu ekan ultra jälkeen esikoiselle 2,5v et vauva tulee. Tänään kun vein päiväkotiin, niin meni parhaan kaverin luo ja ilmoitti olevansa isosisko kun vauva tulee liikuttavan innostunut vaikka en ole ihan varma mitä ymmärtää...

Odotan rakenneultraa kuin kuuta nousevaa, 9.6. pitäis olla. Käydään sitä ennen viel reissussa espanjassa, ihanaa! Miehen puolelta odottavat kovasti poikaa, itselleni on aivan se ja sama. Tosin pojalle olisi parempi nimi tiedossa.

Liikkeistä en osaa oikein sanoa, ehkä ollut. Mut ihmetyttää välillä kun kohtu menee kovaksi ja tun tuu kun siellä käännyttäis. En jotenkin muista tällaista aiemmasta.

Paha olo pääasiassa helpottanut ja väsymys ei ihan lamaannuttavaa. Kahvia ja jauhelihaakin pystynyt hieman syömään!

Milloin jengillä on rakenneultraa?

Luna 15+5
ps. Toivon et ihmiset täällä roikkuis, mitä pidemmälle mennään, sitä enemmän ehkä aikaa miettiä ja puhua. Onhan tämä omalla tavallaan vielä aika uskomatonta ja ei niin konkreettista. Potkuja odotellessa!
 
Nuppusuu, tee vaan uus ketju. Tämä keskustelu kun on niin hallittua, niin yhdistäiskö touko ja kesäkuun? Uskon kans et lisää porukkaa tippuu mukaan kun se face ryhmä menee kiinni.

Mun masuun ei ole kukaan koskenut eikä toivottavasti koske, tosi ahdistavia ne lääppijät!
 
Jospa minäkin koittaisin muutaman sanan kirjoittaa.

Kävin jokunen viikko ditten sokerirasituksessa ja paastoarvo olikin taas liian korkea. Myös kotimittauksissa paastoarvot yli raja-arvojen usein. Siksi laitettiin lähete äitipolille. Saa nähdä tuleeko aika ennen rakenneultraa vai siirretäänkö rakenneultra vain lääkärille kätilön sijaan.

Mulla joka raskaudessa ollut radi, että sinänsä ei kyllä yllättänyt että ssmainen diagnoosi napsahti näin viidennelläkin kerralla! :D

Muutoin tasaista menoa. Pahoinvointi vähentynyt enkä ole pariin viikkoon tainnut oksentaa. Silloin tällöin kuvottaa ja tietyt tuoksut ja ruuat saa boimaan pahoin.

Olen koittanut liikkua mahdollisimman paljon mutta nyt on riesaksi sitten tulleet iki-ihanat liitoskivut. Oikea jalka ei tuon vupksi meinaa aina pitää ja kävelen nyt jo kuin ankka. :confused:
Lisäksi selkä tuntuu silloin tällöin vihoittelevan. Tuo selän kipuilu pelottaa koska viimeraskaudessa selkä meni vallan näillä viikoilla ja olin lähes vuoteen oma koko loppuraskauden. :(

Vekara ja viides villahousu 16+0
 

Yhteistyössä