Lokakuun lapsoset 2016 *Maaliskuussa*

Minut voi poistaa listalta. Tänään varmistettiin erinäisten vaiheiden jälkeen että sikiön kehitys pysähtynyt 6+5 ja sydän ei enää lyö. Huomenna alkaa lääkkeellinen keskeytys. Nyt on aika lyöty olo, kaksi keskenmenoa takana, nyt tuntuu että mä en enää jaksa/ uskalla ajatella enää uutta raskautta. Yritän selvitä nyt tästä. Huominen pelottaa.. Onnellista odotusta teille muille, voikaa hyvin
:cry: Kovin pahollani puolestasi. Toivottavasti pystyt lepäämään ja suremaan rauhassa sekä voitte kumppaninne kanssa keskustella asiasta. Mikään tai kukaan ei velvoita yrittämistä jatkamaan, mutta mielikin saattaa muuttua kun aikaa kuluu. Voimia tähän päivään, toivottavasti toimenpide sujuu ongelmitta ja parempaa jatkoa joka tapauksessa.
 
Täältä hyviä uutisia! Ultrassa käyty ja löyty alkio joka vastaa viikkoja ja sydän lyö vimmatusti <3 En voi sanoin kuvailla kuinka helpottunu oon!

Pupe ja Pikku 8+6

E: Aivan kauhea miten paljon tähän ketjuun on mahtunu surua ja murhetta. En yhtään tiiä miltä keskenmeno tuntuu, mutta pääsin varmaan aika lähelle niitä fiiliksiä tässä ko vuotelin niin kovasti että olin ihan varma että ei siellä mikkään ennään elä. Ultrassa maatessa se hetki ennenkö kuulin että kaikki on hyvin oli kyllä aivan kamala koska olin niin varma huonoista uutisista. Paljon voimia kaikille keskenmenon kokeneille ja hirveän paljon onnea seuraavaan raskauteen.
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut MeaMinnis ❤ 2km takana -14&-15 joten tiedän, että se ei ole helppoa ja vaatii aikaa asian sulattamiseen. :(

Kiitos MammaMiina ja muut :love: Tuntuu niin huojentavalta, kun kuuli et siellä on kaikki hyvin. ❤

Ja onnittelut myös Pupelaattorille! :)

Toi uus äitiyspakkaus olis musta älyttömän kiva! Ainoo etten tykänny niistä rusehtavista vaatteista enkä siitä ruskeeta puvusta. Mutta muuten oli oikein kiva ja mallasin jo, että aika hyvin sopii kumallekin sukupuolelle. :) Erityisesti tykkäsin niistä mintunvärisistä vaatteista.:love:
 
Mulla ei ole ollut pahoinvointia eikä oikeastaan muitakaan oireita. Nyt on 7+5. Oireita haluaisi että tulisi varmempi olo, mutta kai tästä pitää olla kiitollinen.

Janontunne ei ole lisääntynyt, mutta olen tietoisesti lisännyt vedenjuontia vähäsen.
 
Mulla iski hirveä jano jo ennen plussaa ja jatkuu vaan. Noin kolome litraa tullee normipäivänä juotua vettä. Nyt on ollu pakko juua vissyäki ko meinaa vesi tulla korvista ulos.

Pahoinvointi tais alakaa joskus 6+ ja sitä oli lähinnä iltasin. 8+ menny vaan pahemmaksi ja koko päivän kuvottaa. Painoki nyt tippunu noin kilon ko ei pysty syömään normaalisti. Herkut varsinki tekkee oikein erikoisen pahhaa yäk.

Jokos meillä ekoilla alakaa eka kymppi tulla täyteen?
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!

Täällä nautitaan edelleen onnellisena suhteellisen oireettomasta raskaudesta. Jottei liian hyvin menisi, niin "tasoituksena" olen jo toista kertaa tämän vuoden (ja raskauden) aikana flunssassa. Vähän alkaa pää hajota, kun olo on kaikin puolin kurja koko ajan eikä edes yöksi voi hakea apua lääkkeistä (n)

Sitten iloisempiin aiheisiin! Meillä oli muutama päivä sitten ensimmäinen neuvolakäynti ja kaikki on oikein mallikkaasti. Kurkattiin ultralla Bebeä tällä kertaa vatsan päältä ja hän näyttää edelleen voivan hyvin ja sydän sykkii :love: Meillä käynti kesti aika tarkasti sille varatut 90 minuuttia ja mittausten ja jutustelun lisäksi varattiin aika verikokeeseen ja ensimmäisiin perhevalmennuksiin.

Juustoista utelin erikseen ja sain vastaukseksi mm. sellaisen Valion markkinointiläpyskän, jossa listataan raskaana oleville turvalliset tuotteet. Kuulemma kotimaisten juustojen kohdalla voi luottaa valmistajien antamiin tietoihin ja esimerkiksi Arlan ja Valion pästöroidusta maidosta valmistetut tuorejuustot on turvallisia.

Lopuksi vielä päivityspyyntö; laskettu aika on nyt virallisesti 12.10, siirtäisitkö Kotikiss@ minut listassa sen kohdalle, kiitos!


Kafi & Bebe 8+2
 
Moikka :) mulla alkoi pahoinvointi/etova olo rv 6.. 7vk helpotti olo ei ole kokoajan niin kamala, pystyy jotain tekeenkin.. Nyt rv 8+0
Mulla kans pahaolo ja ellotus oli pahimmillaan n. 5-7rv ja sitten alkoi helpottaa. Väsymyksenkin luulin helpottaneen, mutta tänään ollut taas tuskaa pysytellä hereillä.. Toki vaikuttaa, kun mullakin jatkuva jano ja sitten ravaan yöllä vessassa 2-4 kertaa..

Tänään 8+1.
 
Pahoittelut MeaMinnis ja muut keskenmenon kokeneet! Tosi ikävää! Muistanko oikein, että olit tuolla huhtikuisissa syksyllä? Minäkin siellä ehdin pyörähtää ennen keskenmenoa.

Vauveli vanhalle: Täälläkin mennään oireettomana edelleen ja aika samoissa päivissä taidetaan mennä. Rintoja välillä kivistää jännästi, mutta samalla tavalla kipeät ja kosketusarat ne ei ole kuin syksyllä keskenmenneessä raskaudessa. Jotenkin on kuitenkin tosi rauhallinen mieli edelleen. Alkuraskauden ultraakaan en sitten ole tilannut, vaan ajattelin poikkeuksellisesti odottaa np-ultraan. Ainoat oireeksi luettavat ovat ehkä väsymys (siedettävä) ja jatkuva nälkä. Mutta noita nyt voisi olla muutenkin, joten...

Äitiyspakkauksesta: Täällä odotettiin innolla tuota pakkauksen julkistusta ja täytyy sanoa, että tykkään tosi paljon enemmän kuin siitä viime vuotisesta. Parit sinisävyiset (pöllöt ja sammakot) potkarit oli sellaisia, etten niistä innostunut, eikä se raitabodykaan sytytä, mutta muuten tosi kivoja vaatteita. Makuupussi on ihana ja monien haukkumasta toppapuvusta ja vanuhaalarista tykkäsin paljon enemmän kuin viime vuoden vastaavista. Pidän tuota äitiyspakkausta tosi ihanana kädenojennuksena lapsiperheille ja kiva, että vaihtoehtona on ottaa rahana, jos ei noita tuotteita tarvitse/ halua.

Keltsi & Toukka 7+5
 
Mä oon tosi tarkka noiden ruokasuositusten kanssa, ehkä vähä ylihysteerinenkin eli tuorejuustot yms jää multa syömät vaik valio antaski luvan, meen niiden thl:n suositusten mukaan. Lyhyt aika kuitenki tää raskaus.

Mulla kans jano lisääntynyt ja koko ajan pitäs olla juomassa vettä. pahoinvointia vähän, lähinnä yökkäilyä aamupäivisin. Väsymys on iha tolkuton mutta tuo 1v esikoinen ei anna armoa lainkaan

Onkos täällä muilla dobbleria? Esikoisen odotusajalla hommasin ja oli tärkee kapistus ku pelkäsin pikkusen menetystä niin joka pv kuunneltiin sydänäänet enne ku liikkeet alko tuntua ☺ tänään kuuntelin ekaa kertaa tässä raskaudessa ja istukan suhinat sain kuuluviin mutta en vielä laukkaääniä
Mymmelimyy80 ja lonkero 8+2
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
KeltainenSeepra: Kiva kuulla, että jollakin toisella on näin oireeton raskaus. Mulla näkyi syke ultrassa viime viikon maanantaina, mutta alkio oli pienempi kuin pitäisi (silloin 6+1, kuukautisten mukaan piti olla 7+0). Sovitaan niin että oli mittausvirhe/tavara on liikkunut hitaasti. Mää oon jotenkin tasaantunut tän ressin kanssa. Otan sen vastaan mitä tulee viikolla 12 ultrassa. Nälkä on yksi oire, mutta toisaalta sekin on tasoittunut ja kerrallaan menee pieniä annoksia. Nukuin reilu 3 h päiväunia ja heräsin ihan tajuttomaan nälkään. Pötkötin hetken aikaa sängyssä ja mietin mitä syön, etten pökrää matkalla jääkaapille.

mymmelimyy80: Mää myös natseilen ruokasuositusten kanssa. Olen myös ajatellut, että lyhyt aika tää raskaus on. Itsekuri on muutenkin niin hyvä, että ei taida tuottaa isompia vaikeuksia kieltäytyä jostain. Tänäänkin teki hirmuisesti mieli Hese-ruokaa, kun kävin huoltoasemalla syömässä. Valitsin silti lounaan sieltä seisovasta pöydästä. Kyllä mulla herkkujakin menee noin kerran viikossa-kahdessa. Mää söisin pullaa tms. kahvin kanssa useamman kerran viikossa, mutta nyt kun on ollut ilman kahvia reilun kuukauden, niin sitä mielihyvää ei niin kaipaa.

Mutta tosiaan nää ruokajutut on sellaisia, että kukin tekee niin kuin parhaaksi näkee :)
 
Pakko nyt kommentoida tohon ruokakeskusteluun, että voihan sitä toki noudattaa ohjeistuksia pilkulleen mutta kannattaa varoa ettei homma mene hysteeriseksi. Mä esikoisen aikaan olin tosi tarkka ja sit kuitenkin mokailin (ravintolassa esim hampparipihvi ei ollukaan läpikypsä jne) ja stressasin joka mokasta ihan hulluna. Oikeesti, tosta pihvistäkin soitin hysteerisen itkupuhelun äitille ja puhuin neuvolasta lähetteen toksotestiin. :D Pointtina vaan se, että turhaa stressiä ei kannata ottaa, se kun ei tutkitusti oo vauvalle lainkaan hyväksi. :) Jännä muuten kun thl:n suosituksissa ei mainita raaoista kananmunista mitään? Uskallatteko majoneesia/majoneesipohjaisia salaatteja yms. syödä?
 
Pakko nyt kommentoida tohon ruokakeskusteluun, että voihan sitä toki noudattaa ohjeistuksia pilkulleen mutta kannattaa varoa ettei homma mene hysteeriseksi. Mä esikoisen aikaan olin tosi tarkka ja sit kuitenkin mokailin (ravintolassa esim hampparipihvi ei ollukaan läpikypsä jne) ja stressasin joka mokasta ihan hulluna. Oikeesti, tosta pihvistäkin soitin hysteerisen itkupuhelun äitille ja puhuin neuvolasta lähetteen toksotestiin. :D Pointtina vaan se, että turhaa stressiä ei kannata ottaa, se kun ei tutkitusti oo vauvalle lainkaan hyväksi. :) Jännä muuten kun thl:n suosituksissa ei mainita raaoista kananmunista mitään? Uskallatteko majoneesia/majoneesipohjaisia salaatteja yms. syödä?
Mää olin aluksi hysteerinen, mutta nyt oon viime päivien aikana tasoittunut. Mää en koe ressiä näistä ruokasuosituksista. Vaikka tarkka olen, niin ylilyönteihin en ryhdy. Esim. tänään huoltoasemalla lounaalla otin jotain makaroonisalaattia, missä oli varmaankin majoneesia tms., mitä ei ehkä olisi voinut syödä. Mietin siinä ruoan äärellä mitä voisin syödä ja mitä en ja totesin, että eiköhän siinä kaikki ole syötävää.

Mutta kotiin en osta tietentahtoen ruokasuositusten vastaisia asioita.

Tuo vauvaan vaikuttava ressi on mielenkiintoinen asia. Siis ihan varmana paikkansa pitävä. Sen takia mää oon nyt koittanut olla ressaamatta mistään. Mää en oikein tähän raskauden kulkuun voi itse vaikuttaa muuta kuin syömällä terveellisesti ja liikkumalla ja lepäämällä tarpeeksi. Lepo menee mulla kyllä paljon miinuksen puolelle johtuen kolmivuorotyöstä ja huonoista unenlahjoista. Viime viikollakin meni 1,5 vuorokautta valvoen, kun ei vaan tullut uni ennen aamuvuoroa. Nukun päiväunia aina kun mahdollista eli käytännössä aina aamuvuorojen jälkeen, ellei ole pakollista menoa.
 
Se stressi ei varmaan alussa ookaan niin vahingollista kun myöhemmin. :) Mutta tosiaan joo stressihormonit läpäisee istukan ja voi aiheuttaa vaikka mitä haittoja.:( Mä stressasin kunnialla läpi esikoisen raskauden, tällä kertaa yritän ottaa rauhallisemmin.:)

Henkisesti onkin jo nyt ollut ihan erilainen raskaus kun mielialat ei oo heitelly. Edellisessä itkin vähintään kerran päivässä millon mistäkin syystä. :D
 
Se stressi ei varmaan alussa ookaan niin vahingollista kun myöhemmin. :) Mutta tosiaan joo stressihormonit läpäisee istukan ja voi aiheuttaa vaikka mitä haittoja.:( Mä stressasin kunnialla läpi esikoisen raskauden, tällä kertaa yritän ottaa rauhallisemmin.:)

Henkisesti onkin jo nyt ollut ihan erilainen raskaus kun mielialat ei oo heitelly. Edellisessä itkin vähintään kerran päivässä millon mistäkin syystä. :D
Mulla ei ole itkuja tullut mutta sellainen kestopäähänotto on ollut heti plussauksen jälkeen. Ihanaa kun tästä raskaudesta voi nauttia antaumuksella :ROFLMAO: Mää en kyllä enää muista joka hetki, että oon raskaana, kun oireita on niin vähän.

Jostain luin, että missä vaiheessa ressi alkaa siirtyä vauvaan, en vaan muista yhtään viikkoja.
 
Mullekin on nyt väsy iskeny. Eilen nukuin parin tunnin päiväunet ja tänään aamulla myöhään ja vieläkin olis väsyttäny. Rinnat on arat ja pientä pahoinvointia on välillä. Mm koiran oksennuksen siivoaminen aiheutti yökkäysrefleksin vaikka normaalisti mitkään eritteet ei tunnu missään. :D

Mullakin kolmivuorotyö väsyttää muutenkin, mutta nyt kun iltavuoron jälkeen oli aamuvuoro niin aamuvuorosta kotiin ajellessa meinas olla vaikea pitää silmät auki.

Me ei olla kerrottu kenellekään muulle vielä raskaudesta, paitsi mun siskolle. 21.3. on ensimmäinen neuvola niin silloin varmaan kerrotaan lapsille, koska mun täytyy ottaa lapset mukaan neuvolaan. Muille olis tarkoitus kertoa vasta nt-ultran jälkeen mutta saa nähdä kuinka nuo lapset saa pidettyä suunsa kiinni. :)
 
Huhhuh, täällä ollut pahoinvointia jo ennen plussaa, tosin lievempää sorttia ettei ole tarvinnut oksentaa kuin muutamia kertoja. Mutta kuitenkin niin että arkea rajoittaa ja onhan se kurjaa olla huonovointinen. Ehdin jo iloita kun tuli 8 viikkoa täyteen että nyt näyttäisi vähän helpottavan, kun noro iski. :sick: Siis aivan järkyttävä tauti, joka tuutista lentää yli vuorokauden ajan ja kuumekin nousi. Tästä kun toivun toivon todella, että oksentelut olisivat hetken tässä. Tai että ainakin rajoittuisivat kertaan päivässä. :D
 
Sisko kävi kylässä ja totesi, että raskaus näkyy jo :eek: lisäkiloja ne tosin on, mutta kyllä tuo maha melkoinen pömppis on.

Niin ja huoletta olen majoneesejakin syönyt, esim hampparin välissä :D

Nuppusuu ja Yrjö 8+2
 
Moikka täältäkin taas!

Olen seuraillut keskusteluja muttei oikein ole ollut itsellä mitään uutta kerrottavaa. Aika matelee, kun odotan sitä seuraavaa alkuraskauden ultraa johon on aikaa vielä 11 pitkää päivää, grr! Viimeksi kun viikolla 5+3 tai jotain, ei kohdussa mitään näkynyt... Nyt on sellainen olo, että ihmettelen kyllä jos siellä vatsassa ei mitään ole tapahtunut. Koko lantio on välillä aikamoisen hellänä, ja eilinen päivä oli yhtä tuskaa kun jouduin pitelemään kolmea koiraa koiranäyttelyssä pitkiä aikoja. Kivut muistuttavat liitoskipuja, ja en tiedä liekkö syynä tämä ikä ja rapakunto siihen, että kivut ovat kyllä välillä tosi kovat. Lisäksi oikealla lantiossa on nivelpussin tulehdus, joka ei kyllä yhtään helpota oloa. Mielessä on käynyt että kuinkahan sitä sitten kävellään jos vauva joskus vielä pinaakin jotain!

Äitiyspakkaus: Itse en aio ottaa. Tai siis otan rahan kyllä kiitollisena vastaan :) Pakkauksessa on paljon sellaista, mitä en tarvitse, koska kynsisaksia, lämpömittareita sun muuta on kertynyt varastoon aikaisempien lapsien myötä. Rahalla voi sitten hankkia jotain muuta tarpeellista tulevalle pienelle. Kahdelle ekalle lapselle pakkauksen otin, mutta kolmannen kanssa totesin, että pienten lastenvaatteita saa mm. alennusmyynneistä sen verran edullisesti, että oli kannattavampaa ottaa raha. Lakanat ja makuupussitkin kun on tallessa toisen lapsen jäljiltä. Muutenkin pakkaus oli mielestäni aika poikamainen. Itse en tykännyt, vaikka mielipideasioista lienee turha kiistellä :)

Ruokasuositukset: Yritän kyllä noudattaa, mutten ihan orjallisesti. Selkeät listeriariskituotteet pyrin ohittamaan, mutta kyllä sitä majoneesia esim. hampurilaisen välissä taisi mennä eilenkin :D Enkä aio repiä siitä hirveää stressiä. Pientä huolta aiheuttavat perheen kaksi kissaa jotka syövät välillä raakaruokaa. Toksoplasmoosi mietityttää, kun mie olen meillä se ainoa joka huolehtii kissojen jäteastioiden pesusta ja puhdistuksesta. Aikaisempien raskauksien aikana kissoja ei vielä ollut. Mites muut "kissalliset" tulette ajatuksen kanssa toimeen?

Siinäpä jotain... Kaikkeen tähän vois vielä lisätä, että kaikki ottaa päähän ja olen äkäinen kuin kesken unien herätetty karhu lähes kokoajan!!! Ihanaa olla raskaana! :LOL:

Aurora4 rv 6+1
 
Ohhoh, en ole ajatellut, että barf-ruokinta voisi olla riski o_O Mää läträän päivittäin raakojen lihojen ja luiden kanssa. Kädet tietenkin pesen enkä käsittele samaan aikaan ihmisten syötäviä eikä ihmisten ruoat ole samaan aikaan esillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Aurora4

Yhteistyössä