Lokakuun lapsoset 2016 *Maaliskuussa*

Heippa!

Millä viikoilla teillä on Np-ultra? Meillä vasta 13+6 ja nyt mietin että onko se liian myöhään..

Olen myös vihdoinkin saanut kuulumaan hyvin sydänäänet dopplerilla, eilen sain myös lukemia 125-130 näytölle ☺
Moikka :)!

Mulla nyt rv 11+3 ja meillä on 5.4 n p ultra :) eli sillon viikko 12+4 ! Meillä oli tos lapus että viimeistään se pitää olla tollon viikoil 13+6
 
Pöö pitkästä aikaa!

Täällä jännitetään huomista ultraa. Viikkoja tänään jo 12+5. Ekassa neuvolassa ei edes kuunneltu sykettä, joten tässä ollaan edelleen pelkän plussan ja oireiden varassa. Tosin oireet ovat suureksi osaksi jo helpottuneet, thank god! Itseä ärsyttää tämä painonnousu. Plussauksesta on tullut jo 6 kiloa! Siis ihan järkyttävä määrä. Viime raskaudessakin keräsin raskauskiloja peräti 22, mutta ei ne nyt NÄIN nopeasti tulleet. Ja viime raskauden jälkeen vannoin, etten tee itsestäni enää "roska-astiaa", johon voi viskata aamupalan karkkipussin, lounaan pizzan ja päivällisen mäkkärin. Enkä nyt varsinaista roskaruokaa syökään, tosin piilosokeria tulee jossain määrin esim. jugurtista ja muroista. Tuntuu jo oudolta, että melko tavallisella ruoalla ja säännöllisillä ruoka-ajoilla voi tulla tätä painoa näin paljon. :( Oon jo patistanut itseni liikkumaankin, josko se jotakin auttaisi..
 
Ultra tosiaan pitäisi olla 13+6 viimeistään. Mulla on tasan viikon päästä, jaiks! Onnistuin tänään huomaamattani syömään homeista leipää ja nyt tietysti hirveä huoli.. :(

Tänään 11+4
Homejuustothan ovat myös usein pästöroituja, eikös vain? Ainakin Aurajuusto taitaa olla. Joka tapauksessa huoli pois ja nautiskellen eteenpäin. Todennäköisyys listeriaan on kuitenkin aika olematon laadukkaissa elintarvikkeissa, enkä itse tunne ketään, joka sen olisi sairastanut. Meikäläinenkin veti n. kuukausi sitten kananmaksaa. Muistin ravitsemusohjeet väärin, sillä maksamakkaraahan saa kohtuudella ottaa, mutta varsinaista maksaa ei saa... Siitä sitten huolestuin silmittömästi enkä nukkunut seuraavaa yötä, kunnes seuraavana päivänä selvitin, millaisiin tutkimuksiin kyseinen ohje perustuu, eikä ne tutkimukset olleet hääppöisiä. Ainoassaan yhdessä tutkimuksessa onnistuttiin saamaan yhteys runsaan A-vitamiinin ja sikiövaurioiden välille, ja sekin suoritettiin puhelinhaastattelemalla naisia, eikä suinkaan verikokeitse. Soitin myös teratologiseen keskukseen, ja siellä naurettiin mun huolelle. Hyvä niin!
 
Mä kävin katsomassa omia tuloksiani omakannasta ja hCG beeta vapaa oli 58.1 ja s-pappa 1850, mitattu tasan viikolla 10 + 0. Tottakai piti googlata (ei olisi pitänyt) ja kyllähän niistä jotain käyriä löytyi eikä niiden perusteella meikäläisen lukemat olleet ihan mediaanissa. MUTTA yksinäänhän niitä ei kai tulkitakaan vaan yhdessä np-mittauksen ja riskitekijöiden kanssa. Ja viikothan noihin vaikuttaa myös. Odottelen rauhassa ultran tuloksia ja samaa suosittelen muillekin :)
 
  • Tykkää
Reactions: kisukis
Plussaplussa, mehän ollaan samoilla linjoilla noiden kilojen kanssa! Tosin mulle tuli esikoisesta 28 kg mutta ihmettelen siis samaa, en mä mitään roskaa napaani tunge, syön vaan pahaa oloa hillitäkseni todella usein. Ja mulla on nyt joku erityisherkkyys, en kestä ollenkaan jauhelihaa tai punaista lihaa, öklöttää pelkkä ajatus! Ja kahvinjuonnin lopetin samasta syystä.

Sain eilen sykkeen kuulumaan! Ensimmäinen vahvistus oireiden lisäksi että jotain siellä on! NT ultra on 6.4. ja mitä lähemmäs mennään, sitä enemmän jännittää!

Ihanaa päivää kaikille!
Luna 11+3
 
Plussaplussa, mehän ollaan samoilla linjoilla noiden kilojen kanssa! Tosin mulle tuli esikoisesta 28 kg mutta ihmettelen siis samaa, en mä mitään roskaa napaani tunge, syön vaan pahaa oloa hillitäkseni todella usein. Ja mulla on nyt joku erityisherkkyys, en kestä ollenkaan jauhelihaa tai punaista lihaa, öklöttää pelkkä ajatus! Ja kahvinjuonnin lopetin samasta syystä.

Sain eilen sykkeen kuulumaan! Ensimmäinen vahvistus oireiden lisäksi että jotain siellä on! NT ultra on 6.4. ja mitä lähemmäs mennään, sitä enemmän jännittää!

Ihanaa päivää kaikille!
Luna 11+3
Terkan huutia odotellessa. ;) Mä sain raskauden jälkeen kaikki raskauskilot (ja vähän enemmänkin) tosi nopsaa pois, ja olin puolen vuoden päästä synnytyksestä sirompi kuin koskaan. Nyt lähinnä pelottaa, että kasvatanko mä tuosta jälkimmäisestä ns. "sokerivauvaa", kun usein sanotaan toisen lapsen olevan muutenkin esikkoa isompi. Ja tottakai se oma pärstä alkaa ketuttaan, kun alkaa turvotusten puolesta olla aika vastenmielistä katsottavaa.
 
Hellou, täällä huutelee ensimmäistä odottava 24 vuotias tyär lapista. Viikkoja nyt 11+3 ja alkuraskauden ultrassa käyty rv 10+1. Ensiviikolla Np-ultra. Olo ollut tukala plussasta asti,jatkuvaa pahoinvointia ja kiukkua La 16.10<3
SellaMaria/24/1.lapsi/LPKS
 
Noniin! Nyt on np-ultrassa käyty. Yksi pikkuinen siellä näytti olevan. Oli sen verran laiska vaihtamaan asentoa, että on selvästi esikoisensa sisko. Esikoistakaan kun ei meinannut aamulla saada hereille. :p

Ai niin. Mielessä on kytenyt ajatus polikliinisestä synnytyksestä, Viimeksi saatiin naikkarilta perhehuone, jossa oli kylpyhuonemaiset kaakelit ja muutenkin kolkko tunnelma. Tällä kertaa tuskin edes saisimme perhehuonetta, kun oon uudelleensynnyttyjä, eikä mieskään välttämättä ehtisi olla koko ajan läsnä mm. esikoisen vuoksi. Näin ollen olisi kiva päästä kotiin asap synnytyksestä. Onko muilla samansuuntaisia ajatuksia?

Laskettu aika siirtyi päivällä eteenpäin, joten nyt onkin 13+0. Voisiko tietoihin päivittää:
Plussaplussa/23/2.lapsi/HUS-sairaala, josta löytyy tilaa
 
Nt-ultrassa käyty nyt aamulla ja kaikki loistavasti ❤ pikkuinen oli massussa tosi vilkkaalla tuulella ja hyvin saatiin raajojen liikkeetkin näkyviin ja peukkuakin imeskeli ☺ on niin helpottunu olo että kaikki on tällä hetkellä kunnossa eikä mtn merkittäviä epämuodostumia näkyny ☺

Plussaplussa: meillä oli vuos sitte naistenklinikalla kans perhehuone mutta nyt ei mahdollista meille ja haluan kans nopee kotiin. Tietty jos taas joudutaa sektioon niin muutama pv siellä sitten vierähtääkin.

Mymmelimyy80 ja lonkero 12+0 (uä:ssä 12+2)
 
  • Tykkää
Reactions: Liljatan ja mauskis
Täälläkin keritty aamulla käydä np-ultrassa. Jännitys oli eilen aivan jäätävä, pelotti ihan kauheesti ettei se ookaan hengissä.
Mutta kaikki oli loistavasti :love: Sikiöseulonnat ei hälyttäny mitään ja laskettu aika aikaistu parilla päivällä. Kaveri oli tosi liikkuvainen ja lääkärillä oli vaikeuksia mitata ja sydänäänien kuuntelu oli haastellista, kun käänti selkää :rolleyes:

JoRa 12+3 (ultran mukaan 12+5)
 
Heippa!

Millä viikoilla teillä on Np-ultra? Meillä vasta 13+6 ja nyt mietin että onko se liian myöhään..
Tuo on just se viimeinen päivä. Eihän siinä muuten mitään, mutta jos satutkin just silloin olemaan kuumeessa niin sit aikaa ei voi enää siirtää eteenpäin. Kuumeessa tai muuten kipeenä ei sais mennä. Täällä saatiin itse sopia aika ja otin varmuudeksi puoliväliin 12+3 just tuon takia jos joutuu siirtään.
 
Meillä siis eka ultra 12 + 3, mihin olen kyllä tyytyväinen, sillä ei se ovulaation ja hedelmöittymisen ajankohta kuitenkaan niiiin varma ole, vaikka suht säännöllinen kierto onkin. Tosin just ennen viimeisiä menkkoja oli vain 21 päivän kierto, yleensä 25-27, joten olen ihan mielissäni menen hyvissä ajoin ultraan. Mutta luotto on myös terveydenhuoltohenkilökuntaan iso, eipä noita ns. vikoille päiville kai annettaisi, jos ei katsottaisi turvalliseksi.

marikkinen 11 + 1
 
Onnea kaikille odottajille, <3 kaikille menetyksen kokeneille. Olen kamalan laiska tänne kirjottelemaan vaikka mieli tekisi. Viikkoja nyt 12+6 ja perjantaina ultra terveystalolla. Alkoi jo hiukan jännittämään ja yksin pitäisi mennä. Pahoinvointi on onneksi ohi. Hb ollut vaan 102 ja rautalääkkeet saa vatsan aivan älyttömän kipeäksi. Alun turvotus on hiukan hävinnyt eikä paino ole noussut. Housut silti kiristää. Harmittaa tämä väsymys. Lenkilläkään ei ole tullut käytyä moneen viikkoon. Kotona tekee vaan pakollisen. Onko tuo facebook ryhmä miten aktiivinen? Mietin sinne liittymistä :)
 
Onnea kaikille odottajille, <3 kaikille menetyksen kokeneille. Olen kamalan laiska tänne kirjottelemaan vaikka mieli tekisi. Viikkoja nyt 12+6 ja perjantaina ultra terveystalolla. Alkoi jo hiukan jännittämään ja yksin pitäisi mennä. Pahoinvointi on onneksi ohi. Hb ollut vaan 102 ja rautalääkkeet saa vatsan aivan älyttömän kipeäksi. Alun turvotus on hiukan hävinnyt eikä paino ole noussut. Housut silti kiristää. Harmittaa tämä väsymys. Lenkilläkään ei ole tullut käytyä moneen viikkoon. Kotona tekee vaan pakollisen. Onko tuo facebook ryhmä miten aktiivinen? Mietin sinne liittymistä :)
FB on kyllä aktiivinen, joten tervetuloa kaikki mukaan. Vielä Huhtikuu aikaa liittyä. :)
 

Yhteistyössä