Lokakuun lapsoset 2016

Tervetuloa uudet!:) Ja Henriikalle pahoittelut ja parempaa onnea uuteen yritykseen! <3

Mäpä tein kans tänään (elämäni ensimmäisen) digin, pitäis olla 5+2 ja näytti 2-3 viikkoa. Hitto. Mä kun oon 99% varma siitä oviksesta. Mut katotaan... Mä en ymmärrä miten mä nyt oon tällanen himotestaaja ja ressata ku ekassa riitti yks liuskatesti ja eka ultra rv12. Nyt on jo varhaisultrakin varattu.:D

Vielä ei oo pahoinvointia, mut odotankin alkavaksi vasta ens viikolla... Kunpa ei tulis ollenkaan. Ja kunpa kaikki silti olis hyvin.

Tuli muuten hassu ajatus et me kun täällä jo ehditty kovasti keskustelemaan ni loppukuun "plussia" vasta parhaillaan tehdään.:D
 
Henriikka_88: Pahoittelut teidän menetyksen puolesta... Kyllä se kirvelee jokaista, mutta näillä viikoilla kun ei itse eikä kukaan voisi tehdä asioita toisin. :( Joskus vaan käy näin, ikävää kun sattui kohdallesi. Toivottavasti ei tule mitään komplikaatioita ja pääsette yrittämään uudelleen kun sopiva aika on.
Käytkö kuitenkin lääkärissä vielä varmistamassa keskenmenon ja kohdun tyhjentymisen?
Meidän kunnassa ainakin tarjottiin se mahdollisuus ettei yksityiselle tarvinnut mennä, kannattaa kysyä.

Kovasti voimia sinulle. <3
 
Henriikalle pikaista uutta tärppiä joka pysyy. ❤
En tiedä teistä muista mutta mulla ainakin on yhtä tunteiden vuoristorataa. Välillä niin onnellinen ja välillä niin surullinen. Surullinen siksi kun ei kukaan voi antaa takeita että kaikki menee hyvin. Jopa naistentautien polilla sanoi kun oltiin kmjen takia tutkimuksissa että ei voi luvata että seuraava ei menisi kesken. Tooosi lohduttavaa. :(
Anteeksi oma napa..
Jospa huomenna olisi parempi päivä kun esikoinenkin täyttää 18v. ❤
 
Täällä myös toinen super tunteellinen; kevyesti kolmet itkut pillitetty tv:n ja netin ääressä. Lisäksi ihan pakko oli saada laskiaispullia, onneksi mies haki niin ei tarvinnut ryhtyä yötä myöten leipomaan. Ehkäpä se omaan napaan tuijottaminen on vaan evoluutionkin kannalta pelkästään oikeutettua.

Onko teillä Theran löytynyt jotain selitystä kaikille niille keskenmenoille, kun tosi monta olette kuitenkin joutuneet kokemaan?
 
Täällä myös toinen super tunteellinen; kevyesti kolmet itkut pillitetty tv:n ja netin ääressä. Lisäksi ihan pakko oli saada laskiaispullia, onneksi mies haki niin ei tarvinnut ryhtyä yötä myöten leipomaan. Ehkäpä se omaan napaan tuijottaminen on vaan evoluutionkin kannalta pelkästään oikeutettua.

Onko teillä Theran löytynyt jotain selitystä kaikille niille keskenmenoille, kun tosi monta olette kuitenkin joutuneet kokemaan?
Kromosomeista ei löytynyt vikaa eikä hyytymistekijöistä sekä tutkittiin kilpparit. Meillä on vaan ollut huono tuuri. :/
 
Täällä tehty elämän ensimmäinen plussa viime ti 2.2.

Ennen ei ole yritetty, joten nopeasti tärppäsi. Marraskuussa jätettiin pillerit pois. Niitä syötiin vuodesta 1997 lähtien. Käytössä ollut ovistikut, on oikein tekemällä tehty.

Haluaisin varata varhaisultran, mutta en tiedä, mille viikoille. Menkat oli ma 4.1., ovisplussa ti 19.1., oviskivut ke 20.1. Kierto ollut 24-26 päivää. Laskin la:n 25 päivän mukaan ja se heittelee eri sivustoilla 7.-11.10. sen mukaan, katsonko ovulaation vai kuukautisten mukaan.

Viime ti 2.2. digi antoi 1-2 viikkoa. Liuskatestit eivät näyttäneet mitään ma ja ti. Pe 5.2. tein digin ilman viikkonäyttöjä, plussa tuli.

Milläköhän viikoilla mahdan mennä? Neljä vai viisi?

Neuvolaan varasin jo ajan tämän kuun lopulle.
 
Mulla noiden laskureiden suhteen on ongelmana siis se, että jos lasken kuukautisten alkamispäivästä, niin ovulaatio olisi tapahtunut aikaisemmin. Tämä ei kuitenkaan ole mahdollista, mikäli ovistesteihin on luottamista.

Mulla on ollut luteaalivaihe lyhyt (vain 8-9 päivää). Laskurit eivät huomioi tätä, niissä kaikissa luteaalivaihe näyttää olevan pidempi.

Ultra on viikoilla 12 ja 20 ja ennen synnytystä on 2 lääkäriaikaa. Muut ajat ovat terveydenhoitajalla. Haluaisin tosiaan mennä varhaisultraan, mutta en tiedä, koska sinne olisi varminta mennä. En haluaisi venyttää menoa kuitenkaan turhan pitkään.

Mää aluksi luulin, että ei ollut tärpännyt, koska päivä sen jälkeen, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, alkoi vuoto. Vuoto oli vähäistä, edes suojaa ei tarvinnut. Mulla on tullut ennenkin tuhruvuotoa, joten ajattelin, että siitä parin päivän päästä alkaa kunnon vuoto. Mutta vuoto loppui kuin seinään kahden päivän päästä. Siitä kaksi päivää eteenpäin tein positiivisen raskaustestin. Tuo vuoto tuli dbo 8-9 eli taisi olla kiinnittymisvuotoa.

Pieni pelko on takaraivossa, että kaikki ei menisi hyvin. Ikää on jo paljon (kohta 37 v.) ja kolmivuorotyö, niin riskit on olemassa. Mutta toisaalta en halua pilata tätä tunnetta pelolla vaan aion nauttia tästä. Helpommin kyllä sanottu kuin tehty.

Digitaalisia testejä on vielä kaksi. Toinen on viikkonäytöllä. Ajattelin tehdä toisen viikon päästä ja siitä viikon päästä toisen. Sitten on tehty 4 testiä, luulisi siellä jotain elämää olevan, jos kaikista tulee plussa.
 
Heip! Varovaisesti minäkin hyppäisin tänne mukaan...:)
Plussatestejä tehnyt testin jos toisenkin ja mahdollinen la lienee 15.10. Nyt mennään viikolla 4+2 . Kovasti jännittää vielä ja epävarmuus vaivaa, kun viikot on niin kovin pienet. Meillä on 3 vuotias tyttö ennestään.

SahramiS/33/LA 15.10/2.lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: cisne
No niin, nyt ehdin vähän enemmän kahlata keskustelua läpi ja minäkin olen FB ryhmästä kiinnostunut, esikoisen ryhmässä olen edelleen mukana ja kyllä se varsinkin raskaus/vauva-aikana oli niin korvaamaton tuen lähde! :)
Täällä on muuten oireina jatkuva vilu tai kuuma, mahdoton hajuaisti (vainuan kaiken) ja UNETTOMUUS! :alien: Kyllä varsinaista kohtalon ivaa! Nyt kun tyttö vihdoin nukkuu yönsä ja saisi itsekin nukuttua, kukun hereillä joka ikinen aamuyö...
 
No niin, nyt ehdin vähän enemmän kahlata keskustelua läpi ja minäkin olen FB ryhmästä kiinnostunut, esikoisen ryhmässä olen edelleen mukana ja kyllä se varsinkin raskaus/vauva-aikana oli niin korvaamaton tuen lähde! :)
Täällä on muuten oireina jatkuva vilu tai kuuma, mahdoton hajuaisti (vainuan kaiken) ja UNETTOMUUS! :alien: Kyllä varsinaista kohtalon ivaa! Nyt kun tyttö vihdoin nukkuu yönsä ja saisi itsekin nukuttua, kukun hereillä joka ikinen aamuyö...
Mulla kans unettomuus vaivaa! Voiko olla ärsyttävämpää:mad: Väsyttää kyllä mut uni ei vaan tuu..
 
Heippa! Täällä minä myös kahden testiviivan kanssa...meille yhteensä viides, kummallekin kolmas ja eka yhteinen tulossa. Voin superhyvin, la 9.10, oma ikä mietityttää keskenmenoriskien vuoksi...olen siis 42v ja kohta 43. Mutta ainakin nyt raskaana, onnellinen ja hyvinvoiva!
Mulla tänään kauppareissulla niiin paljon yökötti kaikki hajut nenää:cautious::ninja::sick: huono olo meinaa tulla heti jos ei syö säännöllisesti..naamaan nousee helvetinmoista finnipaskaa:mad::LOL: pärstä on niin kapisen näkönen:ROFLMAO: apua! MÄ oon aina tienny kumpaa odotan ,esikosta olin varma että tyttö ja toisesta varma että poika. Nyt on tyttö sekä poika olo:eek::geek: tosiaan miehen puolella tuplia joten kauhulla tässä mietin asioita..:cautious:o_O mulla kun fysiikka ei kestä kahta lasta kyllä..sairastan nimittäin selkärankareumaa..joten tää odotus tulee olee helvetin hankala kun en voi saada enää lääkettä tähän:cry:(n) käyn normaalisti 6vk välein suonen sisäisissä hoidoissa sairaalassa jossa mulle laitetaan lääkettä että selviin taas seuraavat 6vk. Senkin takia toivon todella että ois vaan yks...ja henkisen hyvinvoinnin tiimoilta myös:LOL: varmaan kuolen unettomuuteen sit jos ois kaks ku ne syntys:D
 
No niin, nyt ehdin vähän enemmän kahlata keskustelua läpi ja minäkin olen FB ryhmästä kiinnostunut, esikoisen ryhmässä olen edelleen mukana ja kyllä se varsinkin raskaus/vauva-aikana oli niin korvaamaton tuen lähde! :)
Täällä on muuten oireina jatkuva vilu tai kuuma, mahdoton hajuaisti (vainuan kaiken) ja UNETTOMUUS! :alien: Kyllä varsinaista kohtalon ivaa! Nyt kun tyttö vihdoin nukkuu yönsä ja saisi itsekin nukuttua, kukun hereillä joka ikinen aamuyö...
Tuo unettomuus on kyllä kamalaa! Mullakin on ollut koko tän alkuraskauden, ei vaan saa nukahdettua vaikka on ihan hullu väsymys. Luin, että raskaus vaikuttaa melatoniinin tuotantoon :( En kyllä ekasta muista tätä ongelmaa.
 
Hei! Ehkä uskallan itsekin hypätä tänne mukaan. Tein keskiviikkona ensimmäisen hyvin haalean plussa testin. Tuolloin oli dpo9. Jo seuraavana päivänä oli testi jo paljon tummempi. LA olisi 17.10. Uskon että se tulee pitämään. Kierto alkoi 11.1, kun erikoisesta alkoi kanssa 11.12. Silloin ovis oli 2 päivää aikaisemmin ja la oli 16.9. Esikoinen on nyt siis kohta 1v5kk. Ei olla esikoisen syntymän jälkeen estetty kakkosta tulemasta, mutta plussa tuli vasta kun lopetin imetyksen joulun jälkeen.

Huomenna olisi tarkoitus soittaa neuvolaan ja varata eka aika ja samalla esikoisen 1v6kk ajan. Ajattelin mennä alkuraskauden ultraan ja soittaa huomenna millon sinne kannattaisi mennä. En millään jaksa odottaa viikoilla 13 asti. Haluan ehdottomasti mukaa Facebook ryhmään heti kun sellainen pystytetään. Kuulun esikoisen ryhmään ja siitä on ollut aivan valtava tuki ja turva koko odotus ja vauva ajan. Olen saanut ison kasan ihania naisia lapsineen elämääni. Ollaan myös treffailtu paljon toisiamme.

Viskula/ 31 / la 17.10/2. lapsi / porvoo
 
  • Tykkää
Reactions: cisne
Pahoittelut Henriikka :(

Herraisä että mulla on tullu väsymys. Ja repäsykipuja on vielä. Muuten tuntuu aika normaalilta. Etova oloki on kaikonnu. Lueskelin tuossa pikkukakkosen ootusajan päiväkirjaa ja sillon alakanu pahoinvointi kunnolla 6+, tai oikeastaan siis 5+ ko np-ultrassa se oliki viikon oletettua isompi.

Joko teillä on massut kasvanu? Ko minusta tuntuu että toppahousut ei anna ennään tuumaakaan periksi, vaikka ihan vasta ne oli vielä pikkusen löysät.. Painoa ei kuiten oo (onneksi) vielä tullu. Mietin että se varmaan vaikuttaa ko edellisestä kerrasta on vaan reilu puoltoista vuotta niin ehkä sitä nyt turpoaa nopeammin...?

Vähän jännittää välillä että miten sitä seleviää kahen vaippakansalaisen kans.. :) Ihanaa siitä tullee mutta taatusti niin raskasta ettei sitä just nyt ossaa ees oikein kuvitella... :)
 
Hei!
Liittympä minäkin mukaan. Tänään testiin saatu selkeämpi toinen viiva Minulle kolmas lapsi tulossa, miehen kanssa ensimmäinen yhteinen. Tämä oli ensimmäinen kierto kun yritettiin ja heti tärppäs!

Ketjun luettuna pientä pelkoa ilmassa meneekö kaikki sittenkään hyvin..

Pahoinvointi alkoi eilen. Univaikeudet alkoi viimeviikon lopulla ja menkkamaista jomotusta alaselässä sekä nippasuja ja vihlaisuja oli viime viikolla enemmän.

Minäkin olisin kiinnostunut FB ryhmästä. En sellaisessa aiemmin ole ollutkaan!

Kiddi/ 30/ la 18.10/ 3. lapsi/PHKS
 
Täälläkin väsyttää ihan armottomasti. Olen aina ollut iltatorkku, mutta nyt tuntuu jo klo 21 että joko saisi mennä nukkumaan. :sleep: Onneksi uni on syvää ja katkotonta, joten aamulla on levännyt olo.

En usko että täällä maha itsessään on kasvanut, mutta turvotusta on kylläkin ja kun maha on muutoinkin kipeä, niin housut ei saa kyllä yhtään painaa. On pitänyt toistaiseksi hylätä lempifarkut ja ottaa käyttöön väljemmät versiot. Mukavat housut helpottaa myös tätä alituista etovaa oloa...
 
Väsymystä päivisin on aivan kauhiasti mutta yöt sitte valvon.. Onneksi toisaalta ku oon yötöissä pääsääntösesti (y)
Nippailua mahassavarsinki yöllä. Inhottava tuntosta välillä.. Heti plussauksen jälkeen kuumekki nousi. :eek:
Ainii määki haluan sitte faceryhmää ku sen aika on !
 
Täältäkin yksi varovaisen toiveikas ilmoittautuu mukaan :) Eilen tuli kahteen testiin plussat ja LA olisi siskon synttäreinä 17.10. Esikoinen on nyt 1v8kk ja pitkään olen toista toivonut, mutta imetys mulla estänyt haaveet. Menkatkin alkoivat palailemaan vasta nyt loppusyksystä vaikka imetyksen olin jo vähentänyt pelkkään iltamaitoon ja nyt vasta ovulaatiota alkoi tapahtumaan kun joulukuun alussa haikeudella imetyksen kokonaan lopetin.

Varhaisultraan varmaan päästään taas kunnan kautta kun ensimmäinen raskaus oli kohdunulkoinen. On vaan niiiiiin kovin pitkä aika odottaa sitäkin... Ja doppleri ekasta raskaudesta tallella niin se sit helpottaa tuskailua vähän ennen nt-ultraa :)

Mitään oireita ei vielä ole, mutta ei tainnut esikoisestakaan vielä olla hetkeen.

Ratsastuksen jatkamista olen vielä ajatellut, tosin mulla tilanne että monen vuoden tauon jälkeen aloitin vuodenvaihteessa uudestaan ja ostin sarjakortin. Vähän pelottaa, varsinkin näillä keleillä, mutta tarkoitus olisi kortti koittaa käyttää loppuun jos ei hankaluuksia tule.

Ja FB-ryhmään voisin liittyä, mutta hyvä ajatus että vasta myöhemmin.

Edit: Oxalis / 33 / 2. lapsi / LA 17.10. / TAYS
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: SahramiS
Täältäkin yksi varovaisen toiveikas ilmoittautuu mukaan :) Eilen tuli kahteen testiin plussat ja LA olisi siskon synttäreinä 17.10. Esikoinen on nyt 1v8kk ja pitkään olen toista toivonut, mutta imetys mulla estänyt haaveet. Menkatkin alkoivat palailemaan vasta nyt loppusyksystä vaikka imetyksen olin jo vähentänyt pelkkään iltamaitoon ja nyt vasta ovulaatiota alkoi tapahtumaan kun joulukuun alussa haikeudella imetyksen kokonaan lopetin.

Varhaisultraan varmaan päästään taas kunnan kautta kun ensimmäinen raskaus oli kohdunulkoinen. On vaan niiiiiin kovin pitkä aika odottaa sitäkin... Ja doppleri ekasta raskaudesta tallella niin se sit helpottaa tuskailua vähän ennen nt-ultraa :)

Mitään oireita ei vielä ole, mutta ei tainnut esikoisestakaan vielä olla hetkeen.

Ratsastuksen jatkamista olen vielä ajatellut, tosin mulla tilanne että monen vuoden tauon jälkeen aloitin vuodenvaihteessa uudestaan ja ostin sarjakortin. Vähän pelottaa, varsinkin näillä keleillä, mutta tarkoitus olisi kortti koittaa käyttää loppuun jos ei hankaluuksia tule.

Ja FB-ryhmään voisin liittyä, mutta hyvä ajatus että vasta myöhemmin.
Itselläki jää tuo ratsastus kokonaan ja koulutan vaan mun varsaa tän ajan.. Selkäännouseminen vaan viivästyy jos sitte en raski jotain muuta laittaa sinne selkään. Tai sit vaan ootan ens talveen o_O
 
Itselläki jää tuo ratsastus kokonaan ja koulutan vaan mun varsaa tän ajan.. Selkäännouseminen vaan viivästyy jos sitte en raski jotain muuta laittaa sinne selkään. Tai sit vaan ootan ens talveen o_O
Hei! Muitakin hevosihmisiä, jee!
Mulla on oma hevonen ja tässä jännityksellä odotan, miten pitkään ratsastus sujuu. Aion heti lopettaa, jos vointi sitä vähääkään vaatii, mutta vielä toistaiseksi ratsastus jatkuu. :)
 

Yhteistyössä